המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
התקנתי קיט SYE של חברת JB Conversions אצלי בסופה, טרנספר NP241C.
עד כאן החדשות הטובות.
הפחות, מסתבר שבטרנספר המקורי (שימש ב-GM-ים גדולים כמו וונדורה, סאברבן, בלייזר, שנים 89-99) היה חיישן מהירות מסוג אינדוקציה - זאת לעומת הול-אפקט בג'יפ סופה.כלומר שניהם על עיקרון מגנטי, אבל בעוד חיישן הול הוא דיגיטלי (אות ריבועי) ובעל 3 פינים, חיישן אינדוקציה הוא אנאלוגי (סינוס) ובעל 2 פינים.
בלגן.
מה שמוזר לי,
איך ייתכן שאותו טרנספר NP241C בחלק מהרכבים הגיע עם בית-חיישן מתאים לחיישן הול של סופה, ובחלק מהרכבים הגיע עם חיישן אחר לחלוטין אינדוקטיבי... אבל את הבעיה חייב כרגע לפתור.
רעיונות?
האם קיים ממיר אינדוקטיבי-להול?
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
טוב
מסתבר שיש להם קיט SYE שמתאים במיוחד ל-JEEP, אבל הוא לא סופר-שורט.
כשהלכתי על הסופר-שורט פספסתי את המשמעות של חיישן מהירות GM.
אכלת פילפל שתה מיץ.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
משיטוט ברכבי הפורומים האמריקאיים נראה שהם גם נתקלים בבעיה הזו
https://www.jeepforum.com/threads/je...o-vss.1828986/
כאן הוא מציע כל מיני אופציות
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
יש אפשרות לעשות את ההמרה הזו.
אני לא מכיר יחידה שאפשר לקנות העושה המרה זו.
לא אמור להיות קשה לתכנן כרטיס כזה וליצר אותו.
אתה צריך כמובן לדעת את כל הפרמטרים של מה החישן נותן ומה המחשב מצפה.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ניתאי,
אני חושב שאתה קצת עושה דיסה בין 2 רגלים, 3 רגלים, סינוס, מרובע (גל), הל אפקט אינדוקטיבי וכו' אבל זו לא הנקודה.
1- אם הייתה יכול להגדיר בדיוק מה המחשב שאצלך מצפה לקבל ( או מה הסנסור הנכון מוציא) אין בעיה באמצעות ארדוינו לבצע ההמרה ולפתור את הבעיה.
2- האם זה כדאי \ נכון? לדעתי לא. אתה בטוח שאי אפשר להזמין חישן נכון לטרנספר שאצלך?
3- אם אין ברירה, וזה כרוך בהחלפת טרנספר.... :-( ... צריך לחזור ולחקור
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
יש אפשרות לעשות את ההמרה הזו.
אני לא מכיר יחידה שאפשר לקנות העושה המרה זו.
לא אמור להיות קשה לתכנן כרטיס כזה וליצר אותו.
אתה צריך כמובן לדעת את כל הפרמטרים של מה החישן נותן ומה המחשב מצפה.
השאלה איפה ניתן להשיג מאפייני אות של החיישן הספציפי של YJ\סופה - תדר, אורך, אמפליטודה.
ואז להשיג את של חיישן מקורי GM הול אפקט.
ואז לתכנן ארדואינו...
מה אומר?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
ניתאי,
אני חושב שאתה קצת עושה דיסה בין 2 רגלים, 3 רגלים, סינוס, מרובע (גל), הל אפקט אינדוקטיבי וכו' אבל זו לא הנקודה.
1- אם הייתה יכול להגדיר בדיוק מה המחשב שאצלך מצפה לקבל ( או מה הסנסור הנכון מוציא) אין בעיה באמצעות ארדוינו לבצע ההמרה ולפתור את הבעיה.
יש לך מושג איך ניתן לקבל מיפרט של חיישנים ספציפיים?
2- האם זה כדאי \ נכון? לדעתי לא. אתה בטוח שאי אפשר להזמין חישן נכון לטרנספר שאצלך?
בטוח, לצערי.
3- אם אין ברירה, וזה כרוך בהחלפת טרנספר.... :-( ... צריך לחזור ולחקור
החלפת קיט קיצור (לארוך יותר, מותאם לחיישן YJ).
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
מה חסר לך, שעון מהירות? שים שעון מבוסס GPS
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
השאלה איפה ניתן להשיג מאפייני אות של החיישן הספציפי של YJ\סופה - תדר, אורך, אמפליטודה.
ואז להשיג את של חיישן מקורי GM הול אפקט.
ואז לתכנן ארדואינו...
מה אומר?
- - - Updated - - -
החלפת קיט קיצור (לארוך יותר, מותאם לחיישן YJ).
אני לא שולט בעולם הג'יפים אבל בטרופר למשל, המנואל מתאר בדיוק את ה output של כל חישן.
עבור חיישנים כמו קרנק וקאם, יש תאור מדוייק של הגל .
אני לא חושב שהתיעוד של ג'יפ פחות טוב.
אבל אני חושב שאם המחשב מנוע \ גיר לא צריך את זה, וכל הצורך הוא ספידומטר, אז נימרוד צודק.
שים ספידומטר מבוסס GPS.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
או מבוסס פיק-אפ. כמו באופניים.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
אני חושב שהאוטו צריך vss לא רק בשביל הספידומטר.
ולעניינינו - אני מכיר את החיישן של gm ממקרה דומה מאוד אחר אבל לצד השני. אין פשוט חיישן מגנטי מתאים שנכנס לחור הזה?
אסף.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מה חסר לך, שעון מהירות? שים שעון מבוסס GPS
לא מכיר... יש לך לינק לדוגמה?
בנוסף, אני לא יודע לומר האם בקר מנוע לא משתמש בנתון ה-VSS אפילו שגיר ידני.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
או מבוסס פיק-אפ. כמו באופניים.
ישך לינק לדוגמה?
ואיך צורת ההתקנה?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני חושב שהאוטו צריך vss לא רק בשביל הספידומטר.
ולעניינינו - אני מכיר את החיישן של gm ממקרה דומה מאוד אחר אבל לצד השני. אין פשוט חיישן מגנטי מתאים שנכנס לחור הזה?
אסף.
לא הבנתי את השאלה...
גם החיישן של GM וגם של JEEP שניהם מגנטיים אבל עובדים אחרת..
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
לרוב, ממה שאני מכיר, מחשב המנוע משתמש בנתון מהירות הרכב ומוריד את הסל"ד לערך הסרק, רק כשהרכב בעמידה. בנסיעה ערך הסרק מעט גבוה יותר.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
ישך לינק לדוגמה?
ואיך צורת ההתקנה?
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...sPageName=GSTL
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מגניב :cool:
עכשיו נשאר לבדוק האם הבקר משתמש באות כמו שחנן ואסף אומרים, או שזה רק ללוח שעונים
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
כדאי להוסיף לחיפוש גם KMH, או לפחות לוודא לבחור תוצאות עם הצגת מהירות בקמ"ש ולא רק במיילים לשעה.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
כדאי להוסיף לחיפוש גם KMH, או לפחות לוודא לבחור תוצאות עם הצגת מהירות בקמ"ש ולא רק במיילים לשעה.
בעצם כשחושב על זה, מה עם רישום קילומטראז' עבור הטסט השנתי??
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
שאלו יהיו הצרות של הסופה שלך.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
בעצם כשחושב על זה, מה עם רישום קילומטראז' עבור הטסט השנתי??
מנסיוני: לא בעייה. בניתי לו"ש כנ"ל עם מודול GPS וארדואינו. רשמו בטסט את הקילומטראז' בספידומטר החדש והחתימו אותי על מסמך הצהרה כלשהו, וזהו.
ואפשר כמובן גם להריץ את הספידומטר לערך הקילומטראז' הרצוי.
https://www.jeepolog.com/forums/show...99%D7%97%D7%93
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
מגניב :cool:
עכשיו נשאר לבדוק האם הבקר משתמש באות כמו שחנן ואסף אומרים, או שזה רק ללוח שעונים
בדגמים הלא מוקדמים של המנוע הזה (רוב הסופות הישראליות למיטב זכרוני) החיישן מהירות נדרש לייצוב סרק. החוסר שלו יכול להיות החל מסרק לאמיציב ועד מנוע כבה בעמידה.
במילים אחרות - תנסה. סע ככה. עובד? יופי.
מה שכתבתי לגבי סוגי החיישנים - חיישן מגנטי של שני חוטים לעומת חיישן hall של 3 חוטים. כמו ששאלת. בgm יש גם כזה וגם כזה לפי שנתונים. נדמה לי שעד 98 זה מגנטי ואחר כך hall. באמת שאני כבר לא זוכר את החומר - רק שיש כזה דבר כי פעם הרכבתי שעון לא מתאים והיה צריך לחפש חיישן אחר.
אסף.
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
סופה זה לא סמוראי אני יודע...
אבל בסמוראי עם tbi היעדרו של חיישן vss אכן גורם לנורת chkeng וצריכת דלק גבוהה.
וגם כשעברתי מtbi לניהול מחשב מלא של סוזוקי הדגישו בכל המדריכים שקראתי להחזיר את הvss.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
קצת בעייתי בתקופה הזאת