-
החלפת שמן בטיפול שנתי
רכב כלשהו, נניח טויוטה לנדקרוזר 2007,
הרכב טופל בחמש / שש שנים אחרונות רק עם שמן מוביל 1,
גם בתקופת הקורונה כשהרכב נסע 3000 ק"מ בשנה, הוקפד להחליף שמן אחת לשנה.
עכשיו הרכב לקראת טסט, ומסתבר שהרכב עבר 1100 ק"מ מהטסט הקודם.
השאלה - להחליף שמן או לא.
בתיאוריה - כן להחליף. שמן מאבד מהתכונות שלו עם הזמן.
בפועל - נראה מיותר.
המוסכניק אומר לא להחליף, לא שמן ולא פילטר שמן.
מה אתם אומרים?
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
בהנחה שהקמ' נכון, אני הייתי מחליף רק שמן
(זה גם מה שעשיתי עם B4 שעתה 3000 קמ' לשנה, החלפתי פילטר שמן אחת לשנתיים, שמן כל שנה).
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
אם כבר מחליפים שמן, מה הבעיה להחליף גם פילטר?
אני החלפתי בדיסקו כל חצי שנה ללא קשר לכמות הקמ, סרנים כי הם טובלים במים, ומנוע כי טרי עדיף על משומש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
פייטר שמן זהה בטיוטה מיועד גם לטווח החלפות גבוה יותר.
עברה שנה?
הייתי מחליף שמן.
השמן במנוע חשוף גם סטאטית למשפיעים חיצוניים כמו חמצון, המשקעים שבכל זאת נכנסו כבר למחזור, ועיבוי לחות טבעי במנוע.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
אם זה שמן סינטטי אני לא הייתי מחליף. אבל זה אני.
מעשית בקמפר שעושה עוד פחות קמ מזה אני מחליף אחת לשנתיים.
אסף.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
אם כבר מחליפים שמן, מה הבעיה להחליף גם פילטר?
תלוי היכן ממוקם בפרט כשמחליפים בלי ליפט.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
לא רואה שום סיבה להחליף, מדהים שההתיחסות לשמן כאן דומה לקוטג'...
טל.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
תלוי היכן ממוקם בפרט כשמחליפים בלי ליפט.
בלנד קרוזר הוא נמצא למעלה והגישה תענוג.
לא מבין מה מרוויחים בלא להחליף פילטר.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
אני לא מבין למה להחזיק לנדקרוזר שלא נוסע.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
המדד לזה בתכלס תלוי בבדיקת מעבדה.
אם ערך ה TBN גבוה אז אין צורך.
כבר לא זוכר את הערכים.
אם מראש תשתמש בשמנים המיועדים לטרקטורים וכלי צמ״ה בתנאי שהם תואמים לתקנים הנדרשים אצלך.
כל התשובות האחרות הן ניחוש. זהיר יותר או פחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אני לא מבין למה להחזיק לנדקרוזר שלא נוסע.
זו שאלה אחרת לחלוטין.
בגדול הל"ק היה הרכב המשפחתי לנסיעות ארוכות, לצד רכב קטן ליומיום.
לפני שנתיים עם כניסתה האיוניק 5 למשפחה, האיוניק הפכה לרכב הראשי לנסיעות ארוכות.
עונת הטיולים שמסתיימת עכשיו, עקב הנסיבות, לא טויילה כנדרש.
תוסיף לזה שחלק מטיולי השטח אני עם רכבי מבחן, והתוצאה היא שהל"ק בקושי נסע בשנה האחרונה.
לא רואה מצב להיפרד ממנו מרצוני.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם זה שמן סינטטי אני לא הייתי מחליף.
Mobil 1 סינטטי מלא.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
מדהים שההתיחסות לשמן כאן דומה לקוטג'...
טל.
מדהים שעדיין לא מבינים שגם לשמן יש פג תוקף.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
לשמן אין פג תוקף אלא התחמצנות שנובעת מחשיפה לחומרים מחמצנים לרבות האוויר.
לא כל השמנים נולדו שווים.
אלו לציוד כבד לרוב בנויים לשרוד יותר זמן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לא רואה שום סיבה להחליף, מדהים שההתיחסות לשמן כאן דומה לקוטג'...
אם זה כמו קוטג' אז אני מזמין את חמותי לקבוע לפי הריח אם עוד אפשר לאכל את זה.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לשמן אין פג תוקף אלא התחמצנות שנובעת מחשיפה לחומרים מחמצנים לרבות האוויר.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זו המשמעות של פג תוקף.. והיצרנים מתייחסים לזה כך.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
גם אצלי הטרופר לא נוסע הרבה, לרוב פחות מ-5000 קמ בשנה.
עדיין מקפיד להחליף אחת לשנה שמן ואת 2 הפילטרים.
אני משתמש בShell Helix Ultra.
בברכה,
אלכס.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מדהים שעדיין לא מבינים שגם לשמן יש פג תוקף.
יש לך דוגמה של יצרן שמנים כלשהו לתאריך אחרון לשיווק של שנה?
מכיר איזושהי הנחיה שכזו מיצרן שמנים או יצרן רכב, להחליף אחרי שנה בגלל שפג התוקף?
אני מכיר שבשימוש מוגבר, מנוע עם קילומטראז' גבוה או תנאי דרך וסביבת עבודת הרכב מצדיקים להקטין את מרווח הטיפולים.
במקרים שכאלה אני ממליץ להחליף גם כל 5,000 קילומטרים, אהל זה ממש לא המקרה.
כנראה שלכל דבר יש פג תוקף, לא אמרתי שלשמן אין, אבל גם לקוטג' יש.
שמן מנוע # קוטג'.
טל.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
יש לך דוגמה של יצרן שמנים כלשהו לתאריך אחרון לשיווק של שנה?
מכיר איזושהי הנחיה שכזו מיצרן שמנים או יצרן רכב, להחליף אחרי שנה בגלל שפג התוקף?
טל.
קטרפילר
על כל חבית תאריך ייצור, ישנה הנחיית יצרן מפורשת על איסור שימוש 5 שנים לאחר תאריך זה.
בברכה,
אלכס
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ממה שאני מכיר, 5 שנים לשמן מינרלי וכ 7-8 שנים לסינטטי זה חיי מדף מרגע שהבקבוק נפתח.
האויב של השמן זה מה שהוא ספח אליו במהלך העבודה פלוס ההתחמצנות שלו.
הוא לא מתקלקל מעצם העמידה סגור.
אבל אנחנו פה מדברים על שמן שנמצא במנוע
https://www.valvolineglobal.com/en/m...od%20of%20time.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
קטרפילר
על כל חבית תאריך ייצור, ישנה הנחיית יצרן מפורשת על איסור שימוש 5 שנים לאחר תאריך זה.
בברכה,
אלכס
אשמח אם תוכל להראות אסמכתא לזה מפני שאני מכיר במיוחד במגזר הזה שמבצעים בדיקות לצורך קביעת אורך חיי השמנים.
לא התעמקתי במסמך אלא הבאתי את הראשון שברפרוף נראה לי מתאים
https://www.chevronlubricants.com/co...01-28-2019.pdf
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ראיתי על שמנים שמרגע פתיחת האריזה מדובר על חצי שנה.
צריך לחפש.
ההגיון שאני מבין הוא בעיקר חמצון וספיחת לחות.
אדרבא בתוך מנוע, אחרי ספיחה של מזהמים מפעולת המנוע, במיוחד בדיזל.
יחד עם עיבוי מים מעמידה ממושכת.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
מב לגבי שמן סגור באריזה המקורית?
כמה זמן לדעתם פג תוקף אם בכלל
-
החלפת שמן בטיפול שנתי
דורון, לחות בשמן?
לעניות דעתי היא תתאדה עם ההתחממות? לא?
זה לא שזה הופך לאמולסיה ואם זה היה נכון היינו רואים בתחילת הריקון מעט מים בשמן.
@שולץ האיום-
הבט בלינק שהכנסתי בתגובה 20
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
קטרפילר
על כל חבית תאריך ייצור, ישנה הנחיית יצרן מפורשת על איסור שימוש 5 שנים לאחר תאריך זה.
בברכה,
אלכס
שאלתי לגבי פג תוקף מוחלט של שנה ואתה הבאת המלצה כללית של 5 שנים.
זה כמו להשוות מוצר אחר, למשל...עם פג תוקף של שלושה חודשים...
מה יהיה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ראיתי על שמנים שמרגע פתיחת האריזה מדובר על חצי שנה.
צריך לחפש.
ההגיון שאני מבין הוא בעיקר חמצון וספיחת לחות.
אדרבא בתוך מנוע, אחרי ספיחה של מזהמים מפעולת המנוע, במיוחד בדיזל.
יחד עם עיבוי מים מעמידה ממושכת.
ההמלצה הכללית הרווחת לחיי מדף היא 5 שנים לשמן מינראלי, שמונה שנים ויותר לסינטטי. סגור.
לשמן שעבד קצת בתוך המנוע, אין ממש פג תוקף מחייב.
אני הייתי פשוט בוחן את השמן מהמדיד ומעריך את מצבו בהתאם לצבע, מרקם, תחושה למגע ואפילו ריח.
במידה ונראה לי "טרי" ו"בריא" ממשיך עד הטיפול הבא.
טל.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני כבר לא שם, לכן אין לי גישה לספרות המקצועית. אבל בגדול יש מסמך שמתאר את תנאי האחסנה, פח סגור וכו'.
לגבי בדיקות שמנים כמדד להחלפה, זה נהוג בעיקר במנועים גדולים עם כמויות שמן גדולות (מאות ליטרים ויותר), פחות בכלים הקטנים, שם מחליפים לפי שעות מנוע וזמן, המוקדם מבינהם.
בברכה,
אלכס.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
שאלתי לגבי פג תוקף מוחלט של שנה ואתה הבאת המלצה כללית של 5 שנים.
זה כמו להשוות מוצר אחר, למשל...עם פג תוקף של שלושה חודשים...
מה יהיה?
טל.
ההמלצה ל-5 שנים מתייחסת לפח שמן סגור על המדף, לא לשמן שכבר עבד במנוע.
אני אישית נוהג להחליף שמן ופילטרים אחת לשנה, גם אם הרכב בקושי נסע, אבל זה אני, אתה יכול לנהוג אחרת, מדינה דמוקרטית וזה
כמובן שניתן להוציא דגימה ולשלוח למעבדה, יש מעבדה בתפח תקווה שעבדתי איתם, למיטב זכרוני כ-250 ש"ח לדגימה, אבל זה גם המחיר של גלון שמן טוב, אז מבחינת המשתמש הפשוט (כמוני כמוך), מה הטעם?
בברכה,
אלכס.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
ההמלצה ל-5 שנים מתייחסת לפח שמן סגור על המדף, לא לשמן שכבר עבד במנוע.
אני אישית נוהג להחליף שמן ופילטרים אחת לשנה, גם אם הרכב בקושי נסע, אבל זה אני, אתה יכול לנהוג אחרת, מדינה דמוקרטית וזה
כמובן שניתן להוציא דגימה ולשלוח למעבדה, יש מעבדה בתפח תקווה שעבדתי איתם, למיטב זכרוני כ-250 ש"ח לדגימה, אבל זה גם המחיר של גלון שמן טוב, אז מבחינת המשתמש הפשוט (כמוני כמוך), מה הטעם?
בברכה,
אלכס.
לא יודע...יכאב לי הלב לראות שמן נקי שיורד מהפקק למיחזור סתם בגלל שעברה שנה...
לא רואה בזה הגיון.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
ההמלצה ל-5 שנים מתייחסת לפח שמן סגור על המדף, לא לשמן שכבר עבד במנוע.
אני אישית נוהג להחליף שמן ופילטרים אחת לשנה, גם אם הרכב בקושי נסע, אבל זה אני, אתה יכול לנהוג אחרת, מדינה דמוקרטית וזה
כמובן שניתן להוציא דגימה ולשלוח למעבדה, יש מעבדה בתפח תקווה שעבדתי איתם, למיטב זכרוני כ-250 ש"ח לדגימה, אבל זה גם המחיר של גלון שמן טוב, אז מבחינת המשתמש הפשוט (כמוני כמוך), מה הטעם?
בברכה,
אלכס.
יש מעבדה גם בכפר סבא
למען האמת שלחתי דגימה אחרי 10000 קמ מהמנוע שלי כחלק מההחלפה, לצורך סרטון לערוץ. בגלל המלחמה זה עוד לא יצא לפועל כי הבעלים של המעבדה במילואים מאז ולא הצלחנו לקבוע לאיזושהי שיחת הסבר על המדדים שהתקבלו שם
כשיסתיים כל הדבר הזה, אשתף את הסרטון.
-
תגובה: החלפת שמן בטיפול שנתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
EliC25
יש מעבדה גם בכפר סבא
למען האמת שלחתי דגימה אחרי 10000 קמ מהמנוע שלי כחלק מההחלפה, לצורך סרטון לערוץ. בגלל המלחמה זה עוד לא יצא לפועל כי הבעלים של המעבדה במילואים מאז ולא הצלחנו לקבוע לאיזושהי שיחת הסבר על המדדים שהתקבלו שם
כשיסתיים כל הדבר הזה, אשתף את הסרטון.
ממתין לתוצאות...
טל.