-
BYD ATTO3 גלגל ספייר
הג׳ילי מוחלפת מחר לBYD.
(היו ציפיות לרכב טוב יותר, זה מה יש).
עבור גלגל ספייר, אשמח אם יודעים מאיזה רכב ניתן להשתמש בגלגל ספייר (דק או רגיל).
לצערי הגלגל הדק של הפורסטר שבמחסן אמנם עובר בקוטר אך לא במעגל החלוקה.
מידת צמיג מקורי:
235/50R18
לפי הגוגל אומרים שגלגל רגיל של מאזדה 3 (אולי גם הדק?) יתאים או גלגל דק של טוסון, או של טויוטה ראב4 165/80/17 יש לחבר כאן אולי גלגל מנבלה של הדגמים שהזכרתי?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
לא יודע אם הגלגל של הדאסטר יתאים .. אבל אם כן. יש לי אחד בשבילך
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
היבואן מוכר כתוספת גלגל דק וג'ק
-
BYD ATTO3 גלגל ספייר
סוגר את הלופ:
קצין הרכב בחברה שוכנע בצורך וארגן גלגל דק.
נאסף ממודי טייר ברשלצ.
כאשר מוותרים על אירגונית הקלקר שתחת רצפת תא המטען, יש שפע של מקום לגלגל ולאביזרים.
נדרשה קצת יצירתיות לאבטח הגלגל עם רצועה.
הערה-הופתעתי שהקוטר החיצוני של הצמיג מעט קטן יותר מגלגלי הרכב, אבל השוואתי לרכבים אחרים עם גלגלי ספייר דקים מקוריים וגם שם זה המקרה, כולל התייעצות עם חבר בכיר בג׳יפולוג…
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
באמת מוזר. מצד שני, שים לב שהרבה פעמים הלחץ בצמיג הוא גבוה מאוד (שלשום בדקתי לחץ מומלץ בסיוויק- 60 psi). יתכן והם מתחשבים בזה שהוא פחות פחוס תחת משקל הרכב? כך הקוטר האפקטיבי זהה?
ומצד שלישי, צמיג צר וגבוה יצטרך יותר לחץ אוויר כדי לשמור על גובהו מאשר צמיג רחב, אז....
נשמע כמו דיון טכני מעניין.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
באמת מוזר. מצד שני, שים לב שהרבה פעמים הלחץ בצמיג הוא גבוה מאוד (שלשום בדקתי לחץ מומלץ בסיוויק- 60 psi). יתכן והם מתחשבים בזה שהוא פחות פחוס תחת משקל הרכב? כך הקוטר האפקטיבי זהה?
ומצד שלישי, צמיג צר וגבוה יצטרך יותר לחץ אוויר כדי לשמור על גובהו מאשר צמיג רחב, אז....
נשמע כמו דיון טכני מעניין.
יש לי שאלה בנושא-
למה מעניין אותך הקוטר? אתה מפחד שהרכב יעמוד עקום?
כנראה שלא. אתה מתעניין בקוטר, כי אתה חושש שההקף יהיה שונה, נכון?
אז אני שואל, צמיג בלחצים שונים, ההקף של משתנה ( אנחנו זוכרים שיש פלדה וסיבים אחרים בסוליה?)?
או במילים אחרות, בהנחה שבלחץ נמוך ההקף קטן ( זה מה שאתה מעלה בשאלה שלך), לאן "נעלם" החומר מהקף הצמיג?
מה קורה לצמיג, בנסיעה בלחץ נמוך?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
תכלס גם ההיקף האמיתי לא מעניין אותי, אלא ההיקף ה"וירטואלי"*, וזה בגלל שמעניין אותי כמות הסיבובים פר-מרחק.
*כלומר, זה שנקבע על פי הקוטר בין מרכז הגלגל לכביש, ולא זה שבין מרכז הגלגל לשאר הנקודות שלא "נמעכות".
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
מה זה כל כך משנה לכם ברכב 2X4 עם דיפרנציאל פתוח?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה זה כל כך משנה לכם ברכב 2X4 עם דיפרנציאל פתוח?
וברכב עם 19" AWD וגלגל צר 18" זה חשוב?
הרי ממילא יש איתו הגבלת מהירות ל80קמ"ש
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
edish
וברכב עם 19" AWD וגלגל צר 18" זה חשוב?
הרי ממילא יש איתו הגבלת מהירות ל80קמ"ש
ברכב עם AWD זה חשוב. מאוד.
החשיבות היא בקוטר חיצוני זהה של הצמיג. לא משנה רחב או צר, רק שהקוטר יהיה שווה. כדי לא לשגע את הדיפרנציאלים.
אבל זה גם משנה באיזו מערכת AWD מדובר.
למשל, ברכב היברידי שהגלגלים הקדמיים עם מנוע ICE והאחוריים עם חשמלי ואין ביניהם שום קשר מכני, זה באמת לא חשוב.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
שני מנועים חשמליים שאין קשר מכני בינהם
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ברכב עם AWD זה חשוב. מאוד.
החשיבות היא בקוטר חיצוני זהה של הצמיג. לא משנה רחב או צר, רק שהקוטר יהיה שווה. כדי לא לשגע את הדיפרנציאלים.
אבל זה גם משנה באיזו מערכת AWD מדובר.
למשל, ברכב היברידי שהגלגלים הקדמיים עם מנוע ICE והאחוריים עם חשמלי ואין ביניהם שום קשר מכני, זה באמת לא חשוב.
בחיית דרור....
יש לך זמן עד הערב ב20:30 שניפגש ( לקישקושי רכב כמו שכתבת) לבוא עם הסבר מה זה 'לשגע דיפרנציאל ".
להבנתי, שמים דיפרנציאל במקום שיש "בעיה" שאתה קורה לה "בילבול", או במילים פשוטות - הבדלי מהירות.
בגלל זה הוא שם. זה מבלבל אותו, הוא לא במקצוע הנכון.
( אני מזכיר שכל הדיון הוא על גלגל רזרבי , ולגיטימי לדרוש נסיעה זהירה יותר.
לא מדובר על יום יום)
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
תכלס גם ההיקף האמיתי לא מעניין אותי, אלא ההיקף ה"וירטואלי"*, וזה בגלל שמעניין אותי כמות הסיבובים פר-מרחק.
*כלומר, זה שנקבע על פי הקוטר בין מרכז הגלגל לכביש, ולא זה שבין מרכז הגלגל לשאר הנקודות שלא "נמעכות".
דווקא ההיקף האמיתי הוא המעניין, בעיקר לטובת התנהגות בבלימה, למרות שגם צמיג צר כנראה יתנהג אחרת בבלימה והרכב ימשוך לאחד הצדדים,
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
אז אחרי שמועצת גדולי התורה של הצפון התכנסה (בחמישי בערב) יש הבנות.
1 - דיפרנציאל "קלאסי" לא משתגע מגלגל עם פחות אוויר או מידה קצת קטנה יותר.
2- אני משתמש במילה "קלאסי" ע"מ להבדיל מכל מני פתרונות החלקה ( מבוססי דיסקיות?) שקיימים בכל מני רכבי 4x4 , בעיקר "כדיפרנציאל" אורכי.
(אבל כאמור, זה באורכי ולא רלוונטי לדיון שלנו).
3- היה דיון ארוך על האם יש הבדל בהקף של אותו הצמיג כתלות בלחץ האוויר, ועד כמה זה זה משנה .
אין וויכוח שהגובה של מרכז הגלגל ישתנה, השאלה מה קורה להקף?
4- הנושא נבדק היום על צמיג 31.
מי רוצה לתת ניחוש?
צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
לא יודע, אבל הבחור המתיש הזה השווה בין 50PSI ו 10PSI ומצא הבדל של 1% במהירויות הסיבוב - כלומר זניח:
https://www.youtube.com/watch?v=tq1H...per-autojourno
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
4- אין הבדל, הסוליה לא יכולה "להידחס", ההיקף נשאר קבוע בלי קשר ללחץ.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
הדיון קיבל אזימוט הצידה.
ובכל אופן גם כאשר ציינתי את ההפתעה שגלגל צר לא זהה בקוטר זה היה כאשר היה ללא עומס ומנופח ועדיין בקוטר מעט קטן יותר.
בנוסף איני חושב שהדיון לגבי השינוי בקוטר עקב לחץ האוויר רלוונטי כאן, כי הגלגל הצר מראש מנופח ללחץ גבוה בהרבה
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
אני סחפתי את הדיון לכיוון הזה בגלל אמירה על קוטר "אפקטיבי" ועל הרעיון של גלגל במידה קטנה יותר, מנופח ב 60PSI, לעומת גלגל גדול יותר בלחץ בסביבות 30PSI, נותנים הקף דומה.
זה סוג השגיאות, הנפוצות פה באתר ובין ג'יפאים, ולכן ניסיתי לעקור את השגיאה הזו.
אכן, ההקף ( או במילים אחרות, ההתקדמות לכל סיבוב) כמעט לא משתנה (פחות מאחוז).
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
יש הרבה הבדל בין האמירה שלך המבוססת על ניסוי לבין האמירה של אהוד שהיא פיזיקלית לא נכונה לסיטואציה (הגם שהיקף הגלגל אכן לא יכול להשתנות).
אגב,
שימו לב, שלכל צמיג, במפרט, יש נתון של מספר סיבובים למייל/קילומטר.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
יש הרבה הבדל בין האמירה שלך המבוססת על ניסוי לבין האמירה של אהוד שהיא פיזיקלית לא נכונה לסיטואציה (הגם שהיקף הגלגל אכן לא יכול להשתנות).
אגב,
שימו לב, שלכל צמיג, במפרט, יש נתון של מספר סיבובים למייל/קילומטר.
מה לא נכון פיזיקלית במה שאמרתי?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
הרדיוס האפקטיבי לא נשאר קבוע. ולכן ההיקף האפקטיבי לא נשאר קבוע.
אסף.
-
BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
1 - דיפרנציאל "קלאסי" לא משתגע מגלגל עם פחות אוויר או מידה קצת קטנה יותר.
אם לדקדק אז דווקא כן.
כי שני גלגלים באותו הקוטר בקו ישר, הדיפ בעצם לא עובד.
לעומת זאת, בהבדלי קוטר, הוא בפיצוי תמידי של כביכול סיבוב לצד אחד.
אז כן, ההבדל כן משנה.
ונסיעה לפנצריה זה בסדר, ובגלל זה יש הגבלת מהירות, אבל האמירה הזו פשוט שגויה.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אם לדקדק אז דווקא כן.
כי שני גלגלים באותו הקוטר בקו ישר, הדיפ בעצם לא עובד.
לעומת זאת, בהבדלי קוטר, הוא בפיצוי תמידי של כביכול סיבוב לצד אחד.
אז כן, ההבדל כן משנה.
ונסיעה לפנצריה זה בסדר, ובגלל זה יש הגבלת מהירות, אבל האמירה הזו פשוט שגויה.
דורון,
אני התייחסתי לביטוי ( של דרור) שהדיפרנציאל משתגע.
אין וויכוח שגלגל בגודל שונה ( נגיד ספר קטן) גורם לדיפרנציאל לעבוד כל הזמן, אני בסה"כ מנסה להגיד, שדיפרנציאל לא משתגע, הוא נועד ותוכנן לטפל בהבדלי מהירות.
זה לא אומר שזה מומלץ, זה פשוט פתרון לצמיג תקול.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הרדיוס האפקטיבי לא נשאר קבוע. ולכן ההיקף האפקטיבי לא נשאר קבוע.
אסף.
אסף,
שאלתי שאלה פשוטה וברורה :
"צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?"
אם אני מבין מה כתבת, אתה טוען שיהיה הבדל משמעותי?
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הרדיוס האפקטיבי לא נשאר קבוע. ולכן ההיקף האפקטיבי לא נשאר קבוע.
אסף.
רדיוס אפקטיבי אני מבין,
אבל מה זה היקף אפקטיבי?
בכל מקרה המרחק שהגלגל עושה בסיבוב אחד לא משתנה, וזו התשובה לשאלה של זיו.
ככל שלחץ האוויר משתנה, גם צורת הגלגל משתנה, ולכן הקשר בין הרדיוס להיקף כבר לא קבוע.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
אני התייחסתי לביטוי ( של דרור) שהדיפרנציאל משתגע.
אין וויכוח שגלגל בגודל שונה ( נגיד ספר קטן) גורם לדיפרנציאל לעבוד כל הזמן, אני בסה"כ מנסה להגיד, שדיפרנציאל לא משתגע, הוא נועד ותוכנן לטפל בהבדלי מהירות.
אל תיתמם.. הבנת למה הוא מתכוון.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
אני התייחסתי לביטוי ( של דרור) שהדיפרנציאל משתגע.
אין וויכוח שגלגל בגודל שונה ( נגיד ספר קטן) גורם לדיפרנציאל לעבוד כל הזמן, אני בסה"כ מנסה להגיד, שדיפרנציאל לא משתגע, הוא נועד ותוכנן לטפל בהבדלי מהירות.
זה לא אומר שזה מומלץ, זה פשוט פתרון לצמיג תקול.
- - - Updated - - -
אסף,
שאלתי שאלה פשוטה וברורה :
"צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?"
אם אני מבין מה כתבת, אתה טוען שיהיה הבדל משמעותי?
בהרבה מכוניות יש ״חיישן לחץ אוויר״ שעובד על הפרש מהירויות בין גלגלים בלחצים שונים, אני מסיק מזה שיש הבדל משמעותי.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
אני התייחסתי לביטוי ( של דרור) שהדיפרנציאל משתגע.
אין וויכוח שגלגל בגודל שונה ( נגיד ספר קטן) גורם לדיפרנציאל לעבוד כל הזמן, אני בסה"כ מנסה להגיד, שדיפרנציאל לא משתגע, הוא נועד ותוכנן לטפל בהבדלי מהירות.
זה לא אומר שזה מומלץ, זה פשוט פתרון לצמיג תקול.
- - - Updated - - -
אסף,
שאלתי שאלה פשוטה וברורה :
"צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?"
אם אני מבין מה כתבת, אתה טוען שיהיה הבדל משמעותי?
עמיתי לאהוד. לא לך.
אסף.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
רדיוס אפקטיבי אני מבין,
אבל מה זה היקף אפקטיבי?
בכל מקרה המרחק שהגלגל עושה בסיבוב אחד לא משתנה, וזו התשובה לשאלה של זיו.
ככל שלחץ האוויר משתנה, גם צורת הגלגל משתנה, ולכן הקשר בין הרדיוס להיקף כבר לא קבוע.
זה בסוף כמה מטרים מתקדמים בכל סיבוב של הגלגל. ונכון - הקשר בין הרדיוס להיקף כבר לא קבוע כי זה לא שיעור גיאומטריה בכיתה ד' אלא צמיג שהוא לא עגול.
המטרים לסיבוב כן משתנים. אתה מסתכל על מדרס הצמיג והאורך שלו קבוע אז נראה שזה לא הגיוני.
אני מסתכל עליו כחלק שנוגע בקרקע ו'כל השאר'. וה'כל השאר' הזה יותר קצר ככל שיש פחות אויר בגלגל והמדרס שנוגע בקרקע יותר ארוך. הפיצוי בין אורך המדרס כולו (היקף הצמיג ללא עומס) לבין כמה מטרים מתקדמים בכל סיבוב הוא בדופן של הצמיג שמתעוותת ובמעבר בין החלק שנוגע בקרקע לבין 'כל השאר' שגם שם יש עיוות אורכי במדרס.
ההיקף שלא משתנה הוא של חתך הצמיג ולכן נוצר העיוות הזה בדופן הצד (וההיקף של החתך שאיננו משתנה הוא מה שמציבים בחישוב של העיוות).
מכניקת צמיג גמיש על קרקע קשיחה זה חתיכת כאב ראש.....
ולגבי השאלה שאני כבר לא זוכר מי שאל - אם לחץ אויר גבוה בצמיג צר מבטיח רדיוס אפקטיבי זהה לזה שבצמיג רחב עם לחץ רגיל - אין באמת שאלה. (אם הצלחתי להבין את הדיון הרב מימדי שיש כאן)
לשאלה ה'פשוטה' מה גודל ההשפעה של צמיג ספייר 'קטן' על התנהגות הרכב אני מציע להרכיב גלגל קטן ולשים לב - האם ההגה מושך? אם כן (כמו בקיה שהיתה לי) אז זה משמעותי. אם לא (כמו אצל יצרנים נורמליים שבשמים ספייר בקוטר מתאים לשאר הגלגלים) אז לא.
אסף.
-
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
אני התייחסתי לביטוי ( של דרור) שהדיפרנציאל משתגע.
אין וויכוח שגלגל בגודל שונה ( נגיד ספר קטן) גורם לדיפרנציאל לעבוד כל הזמן, אני בסה"כ מנסה להגיד, שדיפרנציאל לא משתגע, הוא נועד ותוכנן לטפל בהבדלי מהירות.
זה לא אומר שזה מומלץ, זה פשוט פתרון לצמיג תקול.
- - - Updated - - -
אסף,
שאלתי שאלה פשוטה וברורה :
"צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?"
אם אני מבין מה כתבת, אתה טוען שיהיה הבדל משמעותי?
משמעותי למי? לנהג? לדיפרנציאל? לצמיג (אתה שואל בתור הטייר....)?
כי יש הבדל.
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רני דקל
בהרבה מכוניות יש ״חיישן לחץ אוויר״ שעובד על הפרש מהירויות בין גלגלים בלחצים שונים, אני מסיק מזה שיש הבדל משמעותי.
האם מזה שיש הפרש מהירויות בין גלגלים בלחץ שונה,
אפשר להסיק שהיקף גלגל יעשה דרך שונה?.
אני חושב שהמסקנה שלך שגויה, המהירות שונה בגלל הרדיוס האפקטיבי שקטן כשהלחץ קטן,
אבל סוליית הצמיג תגמע את אותו מרחק בכל סיבוב. המפתח הוא שצורת הגלגל משתנה כתלות בלחץ..
אולי התמונה תעזור להמחיש, שני צמיגים תיאורטיים בצורה וגודל זהה (אפשר לחשוב על זחל)
שמתגלגלים על אזור שונה. הילוך ראשון 1000 סלד,
מי יתקדם יותר מהר?
מה תהיה הדרך שיעשה כל צמיג בהקפה אחת שלו?
קובץ מצורף 146738