-
גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
גימני 2016 אוטומט 74 אלף קילומטר.
לא עשה לי אף פעם את הבעיה הזאת.
בשני הטיולים האחרונים הגיע לטמפרטורה H והבהב אז הייתי צריך לכבות.
בפעם הראשונה אחרי עלייה איטית עם 4H
נאמר לי שזה טוחן את הגיר.
אז היום יצאתי שוב לשטח מהפעם שעברה ובעליות עשיתי רק 4wd low. בעלייה האחרונה יצאתי רגע לנפח אוויר לאחר סיום העלייה ושוב הבהוב וטמפרטורה H נאלצתי לכבות עד שהתקרר וחזרתי הביתה.
זה קורה רק בשטח ורק בשטח קצת יותר מאתגר.
גם low גם high
מה העניין?
השנה זאת השנה השמינית להחלפת נוזל קירור. אני אמור להחליף את זה עוד שבועיים פשוט יש לי כמה דברים לחוצים ועוד לא הגעתי לזה.
בגדול מה הכיוון? אני בספק שהנוזל איבד לגמרי את טמפרטורת הרתיכה. בכל זאת מדובר על מנע. 8 שנים זה לא הרבה לנוזל המקורי.
לפני שאני הולך למוסך מתמחה, לא בא לי סתם לשלם על יריות באפלה
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
אם עד עכשיו עשית עליות ב 4h ולא ב 4 low, יתכן ושרפת את הגיר.
וגיר שמחליק ומתחמם מעמיס על מערכת הקירור.
בנוסף,
נסיעה בשטח מאופיינת בנסיעה איטית, דבר שמעמיס על מערכת הקירור.
פאן קלאץ, מאורר חשמלי, משאבת מים לא תקינים, או רדיאטור סתום, יכולים לגרום למערכת קירור שעובדת גבולי בשגרה וכושלת במאמץ.
וזה לפני שנכנסנו לתרחישי אימה על נזקים למנוע.
גובה מפלס נוזל הקירור השתנה? הוא צלול או בצבע טחינה?
וגם,
8 שנים לנוזל קירור זה המון. אני מכיר שמחליפים כל 5 אם זה נוזל "לונג לייף".
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
הפעם התחמם בעמידה בזמן שיצאת למלא אוויר, כל עוד הרכב בתנועה, אין בעיה?
מה מצב נוזל הקירור? חסר? מיכל עודפים מתמלא?
נסה לשלול רכיב רכיב- רדיאטור סתום? פאן קלאץ' תקול? פקק ברדיאטור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
רכב בנסיעה מהירה דורש הרבה יותר הספק קירור מאשר בנסיעה איטית, בוודאי אם הרכב בlow.
אז אם הוא מתחמם דווקא בנסיעה איטית ותקין בנסיעה מהירה אז החשד הראשוני הוא בספיקת האוויר דרך המצנן.
לבדוק אם המצנן/מעבה סתום חיצונית, ולבדוק עם מד חום לייזר וטכומטר אופטי שהפאן קלאץ' מצמיד תקין כשהמצנן חם. אם אתה מנוסה אז תוכל גם להבחין ברעש מניפה תקין כשהמצנן חם.
באופן כללי, ובפרט ברכב עם בעיית התחממות רצוי לשמור על הילוכים נמוכים וסל"ד גבוה בעלייה איטית. לא לתת לגיר להקפיץ למעלה הילוכים.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
הנוזל קירור בסדר גמור בצבע הכחול הרגיל. עד לצוואר ומיכל עיבוי בין full ל low באמצע.
נסיעה בכביש לא מתחמם בכלל. נסיעה מישורית או מהירה בשטח הכל טוב. ספציפית קרה לי בעלייה שקצת האטתי או לאחר עלייה שהרכב עמד על סרק ויצאתי לנפח אוויר עם הקומפרסור
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
אבל שוב אני כמעט שנתיים עם הרכב והוא עשה הכל בלי להתחמם. כל התנאים הכי קשים. ממש מרגיש שמשהו התקלקל
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
לפעמים המזגן מוציא ריח גז כשמעבירים אותו להביא מבחוץ אוויר. זה קשור? וזה התחיל לפני התקלה הראשונית לפני שבועיים
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
כדאי לשטוף חיצונית את המעבה והרדיאטור בתור התחלה עם צינור גינה ולא בלחץ גבוה (לא גרניק). אם ניתן, פרק את המעבה מהרדיאטור כדי לשטוף בנפרד.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
וגם אם מישהו יכול לשלוח לי הודעה פרטית למוסך מומלץ. שמעתי כבר אתמול סיפור לא טוב על אחד מוכר מהצפון. שעשה טעות בהרכבה חזרה.
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
המלצה מדן ועד אילת?
באיזה איזור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyo
המלצה מדן ועד אילת?
באיזה איזור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני מוכן לנסוע לכל מקום מתל אביב העיקר שידע לאבחן
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talkl
אז היום יצאתי שוב לשטח מהפעם שעברה
אתמול היה יום מאתגר למערכות קירור של רכבים, ובמיוחד לגבוליות.
טעויות התפעול המצטברות שתארת (high בעליות בשטח) יחד עם נוזל קירור ישן (צבע לא אומר כלום), ואפשרות לרדיאטור לא במיטבו באים לידי ביטוי בימים כאלו.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
כדי לא להחליף חצי רכב. זה רק 74 אלף קילומטר.
מה האלגוריתם הכי יעיל:
ניקוי רדיאטור ומעבה והחלפת נוזל קירור ולראות אם הבעיה חוזרת?
כל פוסט שאני רואה הבעיה חוזרת על עצמה גם אחרי החלפת חצי רכב
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
נשמע שאתה לא סומך על המוסך המטפל ברכב, אז אולי באמת הכי חשוב למצוא מוסך המכיר היטב את סוג הרכב ובעיותיו ושתוכל לסמוך עליו. למיטב זכרוני יש כמה מוסכים מומלצים לג'ימני ואתה יכול לקבל כאן המלצות, לא צריך הודעות פרטיות, זה מידע שחשוב לכל מי שיחפש בעתיד מוסך שכזה.
לגבי התחממות ביום שרב עם גיר אוטומטי בעליה קשה שאולי לא עשית אותה עם הילוך כח - אני לא משוכנע שיש באמת בעיה, אבל כדאי שתסביר קצת יותר טוב מדוע אתה חושב שיש בעיה - מה זה "הגיע לטמפרטורת H"? הכוונה שהגיע עד לקצה הסקאלה של מד החום?
בכל מקרה, נסה להתרגל להשתמש בהילוך כח בעליות ממושכות בשטח, במיוחד כאלו שהמהירות היא איטית יחסית - זה יעשה רק טוב לרכב (לגיר ולכן גם להתחממות).
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talkl
כדי לא להחליף חצי רכב. זה רק 74 אלף קילומטר.
מה האלגוריתם הכי יעיל:
ניקוי רדיאטור ומעבה והחלפת נוזל קירור ולראות אם הבעיה חוזרת?
כל פוסט שאני רואה הבעיה חוזרת על עצמה גם אחרי החלפת חצי רכב
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לפני תיקונים והחלפות, בדיקות.
תקרא מה חנן כתב.
בהתחשב בותק נוזל הקירור, מתבקש להחליף בלי קשר לאירוע.
ומצד שני, תאבחן לפני החלפה כדי לא לזרוק נוזל חדש אם צריך להחליף רדיאטור.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
אני יכול לתת כמה דרכים לאבחון אבל זה באמת מתחיל בבדיקת והחלפת נוזל קירור ובדיקה האם הרדיאטור סתום.
נוזל קירור אחרי 8 שנים גורם לבעיות של קורוזיה במערכת ועוד.
אסף.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
גם פקק רדיאטור הייתי מחליף, ראשונית.
העלות שולית, זה מתקלקל ופוגע בתפקוד המערכת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
לא ברור לי למה הדגש על החלפת הנוזל. ברכבים רבים ההנחייה היא להחלפה כל 210000ק"מ או עשר שנים.
בסדר, ממש לא יקרה כלום אם מחליפים קודם, ובחלק מהרכבים צריך להחליף בתכיפות גבוהה יותר, אבל לשים על זה דגש? ולהאמין שזה מה שיפתור לו את הבעיות? מסופקני.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
לא. אבל הולכים מהקל לכבד ומתחילים בבדיקת הנוזל והחלפה אם צריך.
וכן, גם פקק רדיאטור.
אחרי זה סדר הפעולות במסגרת הדברים הקלים - בדיקת נזילות בלחץ (אמור להיות בכל מוסך), ומדידת חום בשני צידי הרדיאטור (עם מד חום א"א).
אסף.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
מוזר לי שאתה אומר 10 שנים.
פעם אחרונה שביררתי על נוזלי קירור בהרבה מהם שמוגדרים "לונג לייף" היה מצוין 5 שנים.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
יש נוזלי קירור לונג לייף המיועדים ל 10 שנים.
ל MOPAR יש אחד כזה שמשמשים בו לרנגלר JL.
לא הייתי ממתין ל 10 ועדיין.
לפותח השרשור הייתי ממליץ ליסוע לרחובות, ל״רדיאטור רחובות״, כן כן, הם עוד קיימים, בטח דור אחר כבר מנהל את העסק.
שייבצעו בדיקה כללית למערכת הקירור, זאת המומחיות שלהם.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
מה זה שלנו?
האם מערכת קירור בלוק אלומיניום זהה לבלוק ברזל? (אני יודע שנוזלי הקירור שונים).
-
גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
בהיילקס החלפה ראשונה אחרי 100K, ואחרי זה כל 50Kקמ.
בחלוקה גסה של ממוצע נסיעה של 20k +/- שנתי, זה יוצא החלפה בסביבות 3שנים, או בטיימינג ב-100 עגול.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
אין שום קשר לג'ימני 2015.
אסף.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אין שום קשר לג'ימני 2015.
אסף.
דובר (גם אתה) על חיי נוזל קירור ככלל.
של רכבים.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
דיברתי על לבדוק את נוזל הקירור של הרכב הספציפי הזה ולהחליף במידת הצורך.
אסף.
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
חברים לפי ספר הרכב המאוד ספציפי לשלדה type 9 כל 150k או 8 שנים מחליפים נוזל קירור. יצא במקרה שהתכוונתי להחליף עוד חודש אבל הבעיה היא לא בנוזל. הוא נראה טוב עד הצוואר ומיכל עודפים באמצע בין full ל low. יש בעיה ספציפית וצריך לפתור אותה. ציינו ברחובות. עוד המלצות?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
"נתקעתם" על נוזל קירור כסיבה עיקרית להתחממות...
אז לא נוזל פג תוקף יגרום להתחממות ואפילו שתן (אם יש מספיק) יעשה את עבודת הקירור
בטווח הקצר (כמובן שבטווח הארוך יהיה נזק לאלומניום הדקיק במנוע והראש).
בקיצור,
לחפש בכיוון הפאן קלאץ , רדיאטור סתום או מוליכים שרופים, משאבת מים עם אימפלר "אכול".
בהצלחה
רענן
-
תגובה: גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
"נתקעתם" על נוזל קירור כסיבה עיקרית להתחממות...
אז לא נוזל פג תוקף יגרום להתחממות ואפילו שתן (אם יש מספיק) יעשה את עבודת הקירור
בטווח הקצר (כמובן שבטווח הארוך יהיה נזק לאלומניום הדקיק במנוע והראש).
בקיצור,
לחפש בכיוון הפאן קלאץ , רדיאטור סתום או מוליכים שרופים, משאבת מים עם אימפלר "אכול".
בהצלחה
רענן
+1
בדיוק