כתבה :
https://www.globes.co.il/news/articl...did=1001478939
נסיון גניבה :
https://www.facebook.com/28011783566...y=159883810668
Printable View
רואים את הגנבים כל כך ברור בסרטון, אני מקקוה מאוד שיזהו ויתפסו אותם.
אומרים לך שלא יעשו איתם כלום...
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
אז בסוף לא גנבו את הג'ימיני ?
רואים שהוא הוציא מפתח שוודי , כנראה שהיה שאם איזה מיגון על הדוושות,
בנוסף רואים שהם חיפשו מצלמות, כנראה שזאת הוסלקה טוב
האמת... כבעלים של ג'ימני קצת מעודד אותי הסרטון הזה...
רואים שהגנבים מגיעים עם כלים קלים יחסית, כלומר עם מפתח שוודי ובלי מסור דיסק או תוכי. כלומר מיגון דוושות או מנעול הגה רציני או סנדל (או כולם ביחד) - היו מונעים את הגניבה ומעבירים אותם לחפש קורבן אחר.
וכן, אני יודע שמה שכתבתי כאן זאת תגובה עצובה מאוד.
כבעלים של גימיני מה שעצר את הגל הגדול הוא בעיקר כספת שמולבשת על המחשב.
הבעיה שהגנבים עושים נזק עד שהם מגלים את הכספת
דבר נוסף שסייע זה שוטר מ 443 שהצטרף לקבוצת הווטסאפ וקיבל מהחברים בקבוצה את הסירטונים מהטיקטוק של השאבאב ובכמה מבצעים של צהל והמשטרה אספו חלק מהם וגם החזירו כמה גימינים ארצה
אלון
Sent from my iPhone using Tapatalk
בול 🤣🤣🤣
ואחד הסרטים הגדולים ביותר, אם לא ה.
לגבי בעלי הג׳ימיני שמעוניינים למנוע גניבה,
כבעל רוביקון שכיכב בגל הקודם (יש רגיעה כבר כמה חודשים),
אני מציע לכם 2 דברים,
1. איתורן עם היחידה האחרונה. (מונעת שיבוש)
2. מערכת מיגון חכמה שמונעת הנעה, נמכרת על ידי יריב קלר (סופר ג׳יפ).
אין לי שום קשר לספק הזה, הוא פשוט הביא פתרון.
זה מבאס לשלם על זה, אבל תעשו חישוב קר כמה תפסידו במקרה של גניבה.
ברוביקונים חלקינו כבר בלי מקיף. לא ממליץ, רק מציין.
לגבי ברזלים,
יכולים לעכב קצת, אבל למדנו מסרטונים שהם לא מונעים גניבה, ועל נוחות בכלל לא צריך להרחיב.
תתמגנו, תכינו הפתעות, הרכב לא יניע להם והם יעזבו אותו.
זה הכל.
אל תגידו ״לי זה לא יקרה״ ואל תהיו אדישים.
תפעלו.
אין דבר כזה "מונעת שיבוש". תמיד אפשר לשבש תדר/תדרים. יש 2 דברים שאפשר לעשות:
א. לדלג תדרים: לדעתי זה יקר מידי למערכות אזרחיות ולא מה שנעשה כאן.
ב. שיחידת הקצה ברכב תשלח אות כל זמן יחסית קצר למוקד שהיא "חייה". אם המוקד לא מקבל הודעה אז מתקשרים לבעל הרכב/מקפיצים כונן/משטרה או אוטומטית מונעים הנעה אם אפשר. אבל... יש לזה בעיה גדולה. כמה שתדגום יותר פעמים את יחידת הקצה, ככה תשתמש יותר במצבר המערכת והרכב והסיכוי שתנסה להתניע בבוקר ולא תצליח, גובר. בנוסף, אם הרכב בחניון תת קרקעי או במקום שאין קליטה, השיטה הזו כמובן לא תעבוד.
עכשיו תחשבו על כל האנשים שנמצאים צפונית לקריות וחיפה או דרומית לדימונה שעל כל גניבה, יחידת האיתור רואה את הרכב שלהם בבירות או בקהיר. עוד בעיה שלא פשוט לפתור אותה בזמן הנוכחי.
תשמע
נגד סקפטיות, או אדישות, אין באמת הרבה מה לעשות.
תמיד יהיו בסביבתך אנשים שיחשבו כך בכל נושא.
למה לא…למה לא….ולא למה כן.
לעניינינו
כשרשמתי מונעת שיבוש, התכוונתי למניעת פעולה המשבש, כך שאיתורן לא עיוורים יותר, ומבינים שהרכב בתהליך גניבה.
ומקפיצים צוות שלהם, מודיעים למשטרה ועוד.
מפה והלאה מה קורה, תלוי בעוד משתנים. יש הצלחות ויש כשלונות.
לא הרמטי, אבל משפר את האחוזים בצורה ניכרת.
איך בדיוק זה נעשה, לא רלוונטי לדיון, אבל זה נעשה כבר מספר חודשים. וזאת עובדה.
לגבי יחידת הקצה וההסבר שלך על ההשפעה על המצבר -
הסבר נחמד, לאתמול . לשלשום.
היחידה החדשה עצמאית לחלוטין, עם סוללה שתיגמר כנראה בעוד שנה שנתיים (ואז יחליפו).
היחידה הזאת קטנה יחסית, מוגנת מים, וניתנת להתקנה בעשרות מיקומים שונים כי היא לא מתחברת למצבר.
כל מה שנדרש זה דוץ ואזיקונים.
כלומר, מה שרשמת לא רלוונטי.
ואין לי שום קשר לאיתורן.
הם שיפרו.
בינתיים.
אם תוסיף למערכת האיתור הזאת מערכת מיגון, לדוגמא מונעת הנעה (נרשם פה כבר בדיונים אחרים) הרכב יהפוך לדעתי לכמעט בלתי גניב.
יבואו שכמותך וירשמו, אין בעיה, ייגנבו בגרירה.
באמת?
כמה נגנבים בגרירה?
לאן? ליעד הסופי או למקום מסתור כדי להתעסק ברכב (בינתיים איתורן ישלחו כוחות וזה כבר קרה מס פעמים) או ייסעו בגרירה לכיוון השטחים על 130 קמש?
הנצחון מושג לפעמים בנקודות, לא בנוקאווט.
הגנבים היום רגילים לעבודה קלה.
מגיעים עם לפטופ.
צריך לשבור משהו? מחסום ראשון.
לא מניע כמו שהם רגילים? מחסום שני.
איתורן פתאום עולים עליהם מההתחלה? …..
מקווה שהצלחתי להעביר את המסר.
תתמגנו.
אין לנו על מי לסמוך.
ייפסקו הגניבות? בהמשך גם מחירי הביטוח יסתדרו.
לא סתרת אף נקודה שכתבתי.
לא כתבתי שזה לא טוב, לא כתבתי שזה לא שיפור, רק הזכרתי את המגבלות וכולן תקפות.
אם הרכב באזור בלי קליטה (חניון תת קרקעי) אז גם אם תשים 30 יחידות קצה ברכב, זה לא יעזור. איתוראן לא ידעו כשמתחילים לשבש, אם השיבוש יתחיל בחניון וימשך ביציאה ממנו, מבחינת איתוראן הרכב עדיין בחניון.
אם הרכב בצפון או בדרום, גם אם יעלו עם זה שנגנב, לא ידעו בדיוק איפה הוא כי ה GPS שם משובש. גם האיכון הסלולארי הלא מדויק לא יעבוד כי הוא יחסם.
שוב, לא אומר שזה לא שיפור, מסכים איתך שזה לא BULLET PROOF זה הכל.
ובעניין החוקיות, ברגע שהרכב מונע, אסור לך / לאיתוראן או לכל גוף אחר לנתק/לכבות/להפסיק פעולה של מי מרכיבי הרכב הנגנב. לא משאבת דלק, לא ברקסים, לא לנעול גיר, כלוום.
לא סותר את עניין המצבר?
לא מעוניין בהתנצחות, רק דגשים ועובדות.
לגבי הנעה, שים לב מה רשמתי, מערכת נגד הנעה. לא כיבוי.
אלה מערכות שקיימות בעולם כבר מזמן, בעיקר ברכבי יוקרה אבל לא רק.
הבעיה שלנו היא לא רק שלנו, מתמודדים איתה בכל העולם, ויש פתרונות.
תברר על המערכות שיריב מוכר, יש כבר 3.
2 נגד הנעה, 1 נגד שכפול מפתח.
בוא נראה את הגנבים מתמודדים איתה, ומתחילים לפרק חצי רכב.
רק מה הבעיה, אנחנו לא פרייארים, למה שנשלם?
נפסיד עשרות אלפי שקלים במקרה של גניבה, וכאבי ראש ולב לחלקינו, אבל 3000 שח מה פתאום…
למה כן…לא למה לא.
לגבי ה gps, אתה לוקח מקרה קצה של מלחמה ומשתמש בו כדי מה? מה רצית להגיד?
היחידה החדשה שלהם לא מבוססות gps, היא פשוט יודעת כמשבש פועל ליד ומקפיצה התראה.
המערכות האלו יעילות.
יש כבר תוצאות בשטח כולל סרטונים.
ועדיין, יהיו כאלה שלא יעשו כלום.
שולץ, בוא לא נתעמק רגע אם זה עוזר או לא, אני מסכים שזה עדיף על דברים אחרים או על כלום.
רק מבחינת הטכנולוגיה ומבלי לפרט יותר מידי:
1. "היחידה החדשה שלהם לא מבוססות gps, היא פשוט יודעת כמשבש פועל ליד ומקפיצה התראה." - הג'יפ נמצא במקום מסויים ומוקד איתוראן במקום אחר (אזור אולי..) בקיצור, אין כבל מקשר בינהם נכון? הדרך היחידה לתקשר היא אלחוטית. לפחות עד קופסת בזק הקרובה או יחידת הבסיס BASE STATION של המפעיל הסלולארי. אם אנחנו מסכימים שהכל חייב להתחיל בשידור אלחוטי, GPRS, WIFI, BLUETOOTH, אינפרא אדום, כל תדר מכל ספקטרום יו נאיים איט... אזי, ניתן לחסום אותו.
מהבחינה הזאת, אין שידור אלחוטי שלא ניתן לחסימה בעלות הרבה יותר נמוכה מעלות המשדר מקלט והטכנולוגיה בינהם.
2. אם מזהים את החסימה ניתן לפעול אבל ברוב המקרים הפעולה היא מול בעל הרכב / המוקד / המשטרה. לנתק הנעה גם שהרכב עוד עומד זה קשה כי להזכירך, השידור והקליטה חסומים. איך תשדר לו לנעול הנעה או כל דבר אחר? כן יש שיטות נוספות, כן הן מתוחכמות, יקרות וגם מעיקות על הנהג. רק רוצה לומר שלשים כמה חיישנים מוחבאים זה פתרון חלקי.
3. "לגבי ה gps, אתה לוקח מקרה קצה של מלחמה ומשתמש בו כדי מה? מה רצית להגיד?" - בקשר לזה, חוסם GPS עולה בדיוק $6 בעלי אקספרס. לא צריך מלחמה כדי שלא יוכלו לאכן את הג'יפ. וב $8 הוא יחסום גם GPRS אז האיכון הסלולארי גם לא יעבוד.
לא מתנצח, לא מנסה להראות שהפתרונות החדשים לא טובים, רק מעלה מגבלות שלדעתי תקפות.
וואוו
תקשיב
תסלח לי
אני מנסה להגיד לך שאתה טועה, ואתה כותב דברים בוודאות מבלי ממש להבין במה מדובר.
אתה מערבב בין דברים בלי לשים לב, והנחות שגויות בדרך.
אני חוזר -
איתורן
היחידה החדשה, זאת שלא מתחברת למצבר ולא שותה ממנו כמו שרשמת
תפקיד אחד יש לה, להתריע כשמנסים להפעיל משבש לידה.
איך בדיוק? לא מעוניין לרשום פה, אם זה מעניין אותך, תברר במקום לרשום פה דברים לא נכונים.
לגבי מערכת מיגון נגד הנעה
יש כרגע במצאי 2 פתרונות
אין להם שום קשר לתדרים וחסימות.
1 - שקע תקע.
2 - צ׳יפ קטן מוסלק, או כמה מהם, שלא ייתן לך להניע את הרכב בלי להזין קוד באמצעות כפתורי ההגה.
אלה מערכות בינלאומיות, שלא נמכרות לצרכן, רק דרך מתקינים מורשים.
יריב שם עליהם את היד.
חפש באינטרנט למשל על המושג canbus imubilaser, ותתחיל לשחות באוקינוס המידע שתקבל אם זה ממש מענין אותך.
המערכות מאוד יעילות, בניגוד למה שרשמת, ואני מקווה שכמה שיותר ג׳יפאים יתקינו כדי שהנבלות יתחילו להסתבך ולהבין שקשה יותר.
לא יודע כמה התקנות כבר בוצעו, אבל הבנתי שאף רכב לא נגנב, והיו נסיונות עם סרטונים. לא מצליחים להניע, הולכים חוזרים - נאדה.
- - - Updated - - -
ואין שום קשר לכיבוי או נעילת גלגלים אני רושם לך שוב - מונע הנעה. לא כיבוי.
אין בעיה חוקית, ההיפך, יש נסיון לרגולציה מסויימת מול חברות הביטוח ו/או סמלת, אבל חש בעיה אחרת.
כדי שהמערכות האלו יישארו יעילות, כדי שמתקין אחד בלבד יתעסק בהם…ופה יש קאטצ׳ כנראה של אינטרסיים עסקיים וכו.
הבנתי שגם מי שבקיא המערכת, ייקח לו המון זמן לנטרל רכב כזה.
שוב, אף אחד לא המציא פה משהו, הכל קיים בחול, וחלק מהחברות מוכרות מאוד בתחומם.
יש אנשים שיותר קל להם לשלם פרוטקשיין חוקי בכפיה, כי מקבלים עבורו חשבונית כולל מעמ כל חודש. ויש כאלה שמשלמים פרוטקשיין לא חוקי.
אני מבין את אלה ואת אלה וקשה לי להכריע מי כנוע יותר מהשני.
אתה בתוך המשחק, תרצה או לא. כולם בתוכו.
להתעלם לא יעזור, את הכאפה תקבל מפה או משם.
עכשיו השאלה איזה ריזיקה אתה מוכן לקחת.
כל אחד שיעשה כמובן מה שהוא רואה לנכון.
אבל שיעשה. שלא יישן.
בשבוע שעבר, באמצע יום העצמאות נגנבה האיוניק 5 שלי משכונה צפון תלאביבית טיפוסית, בצהרי היום, כשיש אנשים בסביבה.
למזלי בפעולה מהירה מאוד של איתוראן יחד עם משטרת ישראל הרכב נתפס לפני שיצא לשטחים.
המערכות של איתוראן גם אם לא מנעו את הגניבה, היו מאוד יעילות ומדויקות.
הרכב יעבור הקשחה של ההגנות האלקטרוניות המותקנות עליו, יחד עם הגנה פיזית קיימת שלא הפעלתי באותה חניה, כי 'מי יגנוב איוניק 5 באמצע היום כישי כל-כך הרבה אנשים בחוץ?' .
מכל השיחות שעשיתי מאז בעקבות האירוע,
שורה תחתונה - מערכות גילוי ואיתור צריכות שיהיה להן גב מבצעי כדי להיות יעילות.
יש פתרונות טכנולוגיים. גם אם הם עולים כמה שקלים. יחסית לנזק אם הרכב נגנב זה כסף קטן.
יפה מאוד
הנה עוד הוכחה לכל הפאסימיים.
איתורן מנעו גניבה.
עכשיו אם היה לך ברכב גם אחת מהמערכות שציינתי, הם בכלל לא היו מצליחים להניע, ועוזבים את הרכב.
יש פתרונות, לקח קצת זמן.
אבל, לשלם? זה כבר בעיה.
מה אני פרייאר?
אני כבר למדתי בנסיון חיים הקצר שלי,
אלה שמפחדים לצאת פרייארים, יוצאים בסוף הכי פרייארים 🤣.
אגב
לגבי האיווניק
אני לא בקיא בשיטת הגניבה, האם ״משכפלים״ מפתח?
אם כן, יש פתרון.
בג׳ימיני למשל זה לא רלוונטי, שיטת הגניבה שם שונה, ללא שכפול מפתח.
גם פה, יש כבר פתרון.
בג'ימיני להבנתי שיטת הגניבה כוללת שבירת הסוויץ'.
אז מניעת שכפול מפתח לא תעזור.
מערכת "שקע תקע" (ראבלקו) או מניעת הנעה (צ'יפ מוסלק) תהיה פתרון מיגון מושלם.
בלי התקע הרכב לא יניע להם, ושיהפכו את העולם.
או שיהיה להם בהצלחה בחיפוש הצ'יפ.
ובמקרה הכי חזק, לכאלה שיוותרו על המקיף, ניתן להתקין את 2 המערכות, ואז בכלל.....נגמר השיר.
ויישאר להם הרבה עודף מתעריף הביטוח השנתי.
אבל לא כל אחד בנוי לריזיקה כזאת.
פלאג קצר - כמו המוצר שסופרג'יפ מתקינים הוא פתרון וותיק ומוכח (יש כאן חברים בפורום שפלאג קצר היה מותקן ברכב שלהם כבר לפני שנים). זה אימובילייזר לכל דבר שמנתק כמה קווים ואם הגנב לא יגיע עם ידע מוקדם הוא לא יוכל לעקוף אותו. המוצר הזה אפילו יותר טוב מהאילתורים בעבודה עצמית כי הריתמה עצמה משוריינת.
אסף.
פתרונות יש.
שכל, לא בטוח.
יש ציניות, יש סקפטיות, יש למה לא, ויש את הרצון הזה לא לצאת פרייאר 🤣🤣🤣
המצב קשה בתחום הגניבות, שכל אחד יעשה את החישוב שלו, כמה יפסיד + כאבי ראש מול העלות של המערכות האלו.
דווקא בעניין הצ'יפים אני יותר סקפטי. להבנתי מדובר בסניפר can שיושב על הרשת ומעביר את פקודת ההתנעה רק בהתקיים קומבינציות לחצנים מסויימת.
אז מה מפריע לי? שמתקינים מקומיים מתחברים לרשת העיקרית של הרכב עם חומרה שאיכותה ואמינותה הן נעלמים.
יש לי נסיון עם סניפרים כאלה למערכות מולטימדיה ואז לא נורא אם יש תקלה בחומרה. ויש.
אסף.
אני מדבר כרגע על מתקין אחד, סופר ג׳יפ.
לא חושב שאם תהיה תקלה כלשהי הם לא יטפלו.
והחומרה עצמה להבנתי חברה בינלאומית, לא מותג מדבקה.
בינתיים, לא שמעתי על תקלות.
ביום שהתקנתי, היו עוד כמה לקוחות להתקנה הזאת.
ומי שמתקין את הפלאג הקצר הזה או המערכות החדישות מקבל הנחה בביטוח הג'יפ?
לבעלי מיצובישי תראו כמה קל לגנוב :
https://www.facebook.com/watch/?mibe...yJCr0yj96kADZH
כרגיל אנחנו ממגנים עצמנו למוות במקום לטפל בשורש הבעיה. כל כך ישראלי ומטוטם