הי,
איפה מוצאים מוטות הגה מחוזקים לטרופר?
תודה...
Printable View
הי,
איפה מוצאים מוטות הגה מחוזקים לטרופר?
תודה...
בכל מני פורמים של טרופרים מופיעות מדי פעם הודעות כמו זאת
קובץ מצורף 147052
אבל אין לך מושג אמיתי מה החוזק וממה הם עשויים (אני מדבר על כל מה שמסתובב בשוק).
אם אתה רוצה לחזק באמת, האוסטרלים ממליצים להחליף את המוטות והתפוחים לסט של F-150.
פעם אחרונה שבדקתי, יבוא כזה מאמזון או רוקאוטו , כולל 4 תפוחים חדשים (אתה מרוויח גם תפוחים חזקים יותר) , עלה יותר זול מקניית רק מוטות בארץ.
https://www.geoffinbc.com/_files/ugd...a1cf14329e.pdf
https://forum.australia4wd.com/index...comment-242484
הפיתרון הכי טוב שרץ אצל כולם זה לקחת שני חצאים של צינור סקדיול (קוטר 1.25 אינץ' לדעתי) ולעטוף איתם את מוט ההגה. עובד טוב גם אצל רכבים שעושים שטח קשה.
אני גם הגדלתי ועטפתי את מוט קישור ההגה כי הייתי צריך להחליף אותו ומצאתי רק חליפי בארץ.
את הצינורות אתה יכול לקחת ממוט רדיוס ישן אם תמצא, בנדים אני אישית הזמנתי עבים וחזקים מעלי
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e1db0acda8.jpg
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
סביון יכול להחליף מוט הגה שבור ברבע שעה באמצע מעלה רמון ב12 בצהריים ביום הכי ארוך בשנה, אבל הוא מתקשה בכל הקטע של להבין מה בדיוק צריך להזמין ומאיפה ולכן ביקש את עזרתי. ואני בטח לא מבין (כי יש לי טויוטה. ובחייאת אל תיפלו לגזלייטינג הזול שלי!).
אז איזה מוט מקשר מחוזק מותקן בטרופר שלכם, ואם אתם מבסוטים, מאיפה הזמנתם אותו? קישור? את המקט"ים מהקישור בפורום האוסטרלי שזיו העלה אני מתקשה למצוא, ולא בטוח שזה מה שצריך - מה הכוונה wide track למשל?
החלק היחיד (כמעט) שאני מחזיק בטרופר זה מוט הגה / מקשר מקורי כזה.
לאחר כמה שנים שהוא ברכב אכן נעשה בו שימוש, לטרופר אחר, בטיול שעשינו ביחד.
קיבלתי בחזרה מוט מקורי לאחר כמה ימים שחזר לשכב בטרופר שלי לדעתי כבר כ-10 שנים ללא שימוש.
אבל אני כן מידה מקורית של הצמיגים וזה כנראה משמעותי לסוגיה זו.
Sent from my mobile
כמו שכתבו הפיתרון הכי טוב הוא לעבור למוטות של פורד f150
זה הפתרון הכי חזק כי הוא משתמש בתפוח הרבה יותר מסיבי וחזק
Sent from my iPhone using Tapatalk
ידעתם שבטרופר יש מקום ייעודי בתא המנוע לעיגון שמשיה?
הם יודעים מה צריך היפנים האלה.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2b3d261378.jpg
בבקשה-
סה"כ 3 מקטי"ם. מכל אחד 2 יחידות (2 מוטות, 2 תפוח הברגה ימנית, 2 תפוח הברגה שמאלית):
https://www.rockauto.com/en/moreinfo...t=7432&jsn=466
https://www.rockauto.com/en/moreinfo...1xva2F%2BBaslA
https://www.rockauto.com/en/moreinfo...1xva2F%2BBaslA
או מאמזון:
https://www.amazon.com/Moog-ES3368S-...s%2C203&sr=8-1
https://www.amazon.com/Premium-ES336...s%2C217&sr=8-1
(שים לב, זה זוג, שמאל ימין)
אני מקווה שפיצול משלוחים (ע"מ לא לעבור 75) אתה מסתדר :-)
תודה רבה זיו.
אהה טיפ אחרון להיום:
כדאי להחזיק מוט הגה עם תפוחים קומפלט מכוון באורך זהה לקיים על הרכב.
ככה אם נישבר מחליפים צ'יק צ'ק בכמה דקות.
הכי חשוב שכחתי לכתוב -
אם אתה רוצה זוג מוטות מחוזקים (תוצרת הארץ), משומשים במצב טוב , יש לי למכירה ב 300ש"ח.
לפני כ 8 שנים עזרתי לחלץ טרופר מאותה הנקודה בדיוק במעלה ועם אותה התקלה.
זו כנראה נקודה מקוללת לטרופרים (-:
נזכרתי שלפני 24 שנה, באחד הטיולים הראשונים-ראשונים שיצאו מהפורום הזה, שיירה ענקית של סיקסים סופות ודפנדרים לנחל קינה, לטיול סלעים אל הלא נודע. רוב האנשים בקושי מכירים אחד את השני. וטרופר אחד, חדש-מהניילונים. בהחלט לא הרכב הנכון ולא השטח הנכון ושום דבר לא נכון. איפשהו באמצע הבולדריה המוט המחורבן הזה נשבר. חנן היה אז איתי בסיקס, יצאנו מהשטח חזרה, חנן עלה בערד על הרנו-ליסינג שלו, נסע חצי הדרך לתל אביב לפגוש את אבי שופינסקי שאחד החבר'ה ארגן שיגיע בשבת לכיווננו עם החלק. חנן חזר לערד, עלינו על הסיקס, חזרנו דרך הבולדריה, בדיוק בזמן להרכיב את המוט, לארוחת ערב וחזרה הביתה. אחד הטיולים הארוכים בזמן וקצרים בקילומטראז'.
מאמזון תפצל לשתי חבילות
2 זוגות תפוחים - 56$ (משלוח חינם)
2 מוטות - 44$ (כולל משלוח)
סה"כ 100$ (פחות מ 400ש"ח) וכל משלוח מתחת ל 75$ , אין מיסים ואין קישקושים.
לא, אני לא שם אני באיזה מיקס אמצע בגלל אבולוציה (אני בכלל עם פתרון שונה בין הצדדים :-( ) , אבל אם תמשיך לחפש בפורומים אחרים (אוסטרליה, ארה"ב) תראה שיש תמימות דעים שזה הפתרון הנכון.
בפעם הבאה שאני אצטרך תפוח הגה (או חס וחלילה מוט), אני אתיישר על התצורה הזו.
אתה לא רגוע ורוצה מוטות מחוזקים שנפוצים בארץ? יש לי זוג משומש (עשו בערך 5000ק"מ) במצב מצויין, 300ש"ח.
תודה זיו, הבוס אישר והוזמן כהמלצתך.
אולי יעזור, הנה כמה תמונות עם התפוחים של F150.
קובץ מצורף 147180קובץ מצורף 147181קובץ מצורף 147182
קובץ מצורף 147174קובץ מצורף 147175קובץ מצורף 147176
קובץ מצורף 147177קובץ מצורף 147178קובץ מצורף 147179
וכמה טיפים למיטב זכרוני (זה היה ב2016):
- התפוחים עם קונוס שאינו מתאים בול לקונוס בנאקלים של הטרופר אבל הם ננעלים היטב בהידוק עם אימפקט.
- כדי לאבטח כמו שצריך עם פין אבטחה צריך להוסיף ספייסר / שייבה עבה מתחת לאום כדי שהמגרעות של האום יהיו בגובה של החור בהברגה.
- אצלי הבולג'וינט העליון היה מורכב מתחת למשולש עם ספייסר 10מ"מ כדי להגדיל את האין-מהלך פתיחה וכדי שהגומיות של התפוחים המוגדלים הללו לא יצבטו בפתיחה מלאה הייתי צריך להשחיז קצת.
טרם, כשיותקן נעדכן.
מאחר ואבד הקשר, ואין דיווח לאחור :-) אני אנסה לסכם את הנושא.
1- מוטות ההגה המקוריים נוטים להשבר. לא בדקתי סטיסטיקה מדוייקת, אבל ברור שהגדלת הגלגל ל 31" (זה חוקי בשנתונים 99-2004) ושימוש בצמיג כבד ואגרסיבי , ונסיעה בשטחים קשים, מגדילים את הסיכוי לשבירה.
2- אנחנו משתמשים באמירה כללית על "מוטות מחוזקים" אבל זה לא פריט סטנדרטי ואין מפרט ברור. מדי פעם מופיע בשוק איזה "משלוח" של מוטות כאלו, ממקור לא ברור וחומרים לא ברורים.
3- אני לא מכיר מישהו שנשבר לו מוט מחוזק שכזה בשטח.
4- אישית, היה לי מוט כזה שהאום אבטחה שלו החליד ונתפס. חששתי משימוש בחום (מה זה יעשה למוט?), והפעלתי כח (מפתח צינורות) עד שהמוט נגזר.
דוגמאות של מוטות מחוזקים -
קובץ מצורף 149139
5- האוסטרלים כבר מצאו לפני הרבה שנים, שהפתרון הנכון זה שימוש במוטות הגה של F150. (את כל השיקול הכלכלי כתבתי כבר בתחילת השרשור אז אני לא אכנס לזה).
6- המוטות של ה F150 חזקים בהרבה.
7- בתמונה הבאה ניתן לראות מוט מקורי, מוט "מחוזק" ומוט של F150.
קובץ מצורף 149137
ההרכבה עצמה פשוטה וללא כל בעיות (ניק כבר נתן פה את כל הטיפים. רכב "רגיל" לא צריך השחזות).קובץ מצורף 149138
אפשר בבקשה פרטים על הספייסר לבול ג'וינט העליון? יצור עצמי?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אין שם ספסר.
הבול ג'וינט מורכב מלמטה .