-
הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אתמול בצהריים, אחרי נסיעה איטית של שעתיים בערך בשטח, (הטמפ בחוץ היתה 42 מעלות בצל) עליתי על הכביש וההגה היה כבד מהרגיל, וגם לא חוזר למרכז אחרי סיבוב הגה.
לאחר נסיעה קצרה בכביש חזר לעצמו כמעט לגמרי, עדיין הרגיש ומרגיש לי אולי טיפה כבד (לא בטוח, אולי זה קטע פסיכולוגי) אבל חוזר למרכז והרבה יותר טוב מהעליה אתמול על הכביש. במוסו יש רדיאטור לשמן הגה, הוא נקי, כמובן שיש שמן הגה, אין נזילות וכו'. גם המסרק די חדש.
האם נתקלתם בתופעה דומה?
האם זה סימן לזה השמן התחמם מדי?
או סימן מקדים לסוף חיי משאבת ההגה?.
רק אציין שאני נוסע די הרבה בתנאים כאלה וזאת פעם ראשונה שאני נתקל בתופעה.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
בהחלט אפשרי שנוזל הידראולי במערכת הגה מגיע לטמפ רתיחה או גזירה וכבר לא עושה עבודתו.
ממליץ לרענן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
לא ציינתי אבל השמן רענן (עוד לא שנה, הוחלף עם המסרק) ואיכותי (וולווליין).
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
מה זה רלוונטי אם רתח ואיבד מתכונותיו?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
לא רלוונטי,
חשבתי שאתה מתכוון שהנוזל ישן לכן עייף.
השאלה למה שיתחמם? שום דבר במערכת לא שונה מבעבר, כולל תנאי הנסיעה.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
נהיגה טכנית, בlow.. בהחלט יכול לקרות.
גלגלים גדולים ונעילות גם מוסיף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
תיאורטית יכול להיות, אני מנסה להבין אם מישהו נתקל בתופעה דומה ומה היתה הסיבה לה.
הרכב שלי אמנם נעול אבל עם גלגלים במידה מקורית, והנסיעה לא הייתה קשה במיוחד, שבילי מדבר איטיים אבל סטנדרטיים
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
יש צנרת גומי בדרך...?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אולי מהחום, חלק בצינור קרס או התקפל?
Sent from my T40Pro using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אצלי המשאבה כבר שחוקה וכשהשמן מתחמם ההגה כבד.
שמן חם - דליל יותר - וכשנצילות המשאבה יורדת המשמעות היא פחות הדחק נטו כלומר לחץ קטן יותר והגה קשה בהתאם.
אסף.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
אולי מהחום, חלק בצינור קרס או התקפל?
Sent from my T40Pro using Tapatalk
לא, הצינורות במצב טוב
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אצלי המשאבה כבר שחוקה וכשהשמן מתחמם ההגה כבד.
שמן חם - דליל יותר - וכשנצילות המשאבה יורדת המשמעות היא פחות הדחק נטו כלומר לחץ קטן יותר והגה קשה בהתאם.
אסף.
זה כבר מתאים בדיוק.
האם יש עוד תופעות או דרך לדעת שהמשאבה שחוקה חוץ מהגה כבד?
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
או איבחון מלא עם מד לחץ וספיקה.
אסף.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ממליץ להחליף את הנוזל בתור התחלה.
נשמע כמו תקליט שבור.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
בתור התחלה אני לא עושה כלום, כי בינתיים זה קרה פעם אחת, וזו לא תקלה שתוקעת אותי.
בעצם אולי אפרק את המשאבה מהרכב לחלקים, בשביל הכיף והרגשת המוכנות :D
בהמשך אם יחזור על עצמו..
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אני לא מומחה אז אולי אסף יוכל לתת משוב.
נוזל הידראולי שהגיע לנק גזירה לא איבד מתכונותיו, מה שיגביר את הבלאי למשאבה והתיבה ואת הסיכויים לרתיחה נוספת.
אני טועה?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אסף,
כמה ק"מ יש על המשאבה שלך שהיא שחוקה?
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אולי זה טיפשי... אבל בדקת לחץ אוויר בצמיגים הקדמיים?
לחץ אוויר נמוך מדיי יכול לגרום להרגשה כזאת בכביש.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
התופעה חלפה לחלוטין (או כמעט לחלוטין) אחרי נסיעת כביש מהירה,
והלחץ בצמיגים תקין.
עוד עובדה שתומכת בזה שזה קשור למשאבה זה שלפני שנה וחצי - שנתיים יצא לי לנסוע בלי שמן הגה בערך 1000 ק"מ (המסרק נפרץ)
מאז ועד היום הכל היה תקין אבל יש מצב שהמשאבה לא שכחה לגמרי וזירזתי את שחיקתה.
בכל מקרה יש לה כבר חצי מיליון ק"מ אז את שלה היא כנראה עשתה.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
למה שההגה לא יחזור בתקלת שמן?
למיטב הבנתי הגלגל מחזיר אותו
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אסף,
כמה ק"מ יש על המשאבה שלך שהיא שחוקה?
307000 למיטב ידיעתי.
אבל שחיקת משאבה לא קשורה רק לקילומטרים. טראומה שחוותה בצעירותה יכולה גם כן להזיק בבגרותה.
אסף.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שלומי
למה שההגה לא יחזור בתקלת שמן?
למיטב הבנתי הגלגל מחזיר אותו
שאלה טובה,
מה שאני יודע זה שאז כשנסעתי בלי שמן בעקבות הפריצה של המסרק, ההגה גם לא חזר.
אז כנראה שצריך את ההידראוליקה גם לחזרה
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
אז מדדתי טמפרטורה של שמן ההגה לפני הכניסה לשטח, 80 מעלות בערך.
לפני היציאה מהשטח, אחרי 3 שעות בערך ב-low, נמדדו 75 מעלות..
וההגה לא הפך קשה. אבל גם היה קצת פחות חם, רק 39 מעלות.
קובץ מצורף 147084
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
שוב לא מומחה...
לי נשמע טמפ תקינה ואף נמוכה, בטח לקיץ במדבר,אולי המדידה לא נכונה? אולי נסעת על רכס ארוך וישר? סתם חושב בקול.
חוזר על הבדיקה בlow בזחילה ועבודת הגה ומודד את הנוזל עצמו ולא המיכל כדי לקבל מדידה מדוייקת יותר.
אגב, יש שם קולר?
למיטב זכרוני כשנגעתי בזה לפני אי אלו שנים.. 120-130 טמפ עבודה... 150 לא נעים כבר לאטמים... ומעל אני יודע שנזק נגרם למשאבה או לתיבה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ממש לא המספרים שאני מכיר. שמן הגה חם השפריץ לי על היד וממש לא עשה כוויות של 120 מעלות. קצת אדמומיות. מסתדר עם מה שאהוד מדד.
גם שמן גיר אוטומטי (בהרבה רכבים זה אותו שמן) ושם ב130 אתה כבר עושה נזק.
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
לגבי דיוק במדידה, המכשיר שלך מכוון על אמיסיביות של 0.95.
לא רואים על איזה משטח מדדת את הטמפ' אבל אם האמיסיביות שמוגדרת במכשיר שונה משמעותית מהאמיסיביות של המשטח הנמדד (למשל מדידה של מתכת מבריקה כשהמכשיר מכוון לאמיסיביות של 0.95) אפשר בכיף לקבל סטיה של כמה עשרות מעלות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6cc81fb32e.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4a04a58bd2.jpg
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
מאחר ועברו המון שנים.
מקבל את דעתך.. למרות שאם זה הרכב שלי מזמן היה מוחלף הנוזל הייתי שם קולר פאסיבי לכל מקרה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם