-
6 קבצים מצורפים
פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
האביזרים הדרושים:
מיסב קצה מתגרז - 12 מ"מ
מוט הברגה 12ֳ—1.75
צינור אלומיניום דק דופן בקוטר 15 מ"מ
שייבות גדולות, אומים מתאימים
1. חיתוך מוט ההברגה לאורך הרצוי, אני חתכתי ככה שיהיה ארוך מהלינק המקורי בכ-1.5 ס"מ, בגלל שהרכב מוגבה.
קובץ מצורף 147529
2. חיתוך צינור האלומיניום כך שיכסה את התבריג בין שני קצוות הלינק,
3. התאמת בורג, שיתאים באורך לחיבור קבוע למוט מייצב, וגם להכנסת מיסב הקצה ויישאר קצת מרווח לאבטחה עם פין נשלף (הפין הזה הופך את הלינק למתנתק בקלות)
4. קדיחת חור בבורג.
5. הוספת שייבות במקומות הנכונים כמו שאפשר לראות בתמונות:
קובץ מצורף 147533
קובץ מצורף 147530
קובץ מצורף 147534
קובץ מצורף 147531
קובץ מצורף 147532
בהמשך הרכבה והתרשמות...
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
אז ניסיתי להרחיב את החור במוט המייצב,
מקדח 12 מ"מ רגיל לא מדגדג את החומר הקשה.
אולי אתם יודעים, איזה מקדח או כלי הכי יתאים להרחבת החור ב-2 מ"מ?
קובץ מצורף 147706
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
שתי אפשרויות
על מקדחת עמוד לאט לאט.
כרסום אצבע עם ראש כיפתי.
איזה קוטר אתה צריך? 12?
אסף.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.
+1
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
שתי אפשרויות
על מקדחת עמוד לאט לאט.
כרסום אצבע עם ראש כיפתי.
איזה קוטר אתה צריך? 12?
אסף.
אז בכל מקרה אני חייב לפרק את המוט מהרכב? או שאת הכרסום אפשר לעשות עם מקדחה רגילה?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.
תודה על הפירגון
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
+1
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
ושוב תודה
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
תן תמונות של הרכב מחובר/מנותק.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
בינתיים יש תמונה רק של ה"לפני" (מחובר)
כשאסיים יהיה גם ה"אחרי"..
קובץ מצורף 147708
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות. במיוחד ברכבים שנועלים קדימה בצורה זו או אחרת.
לא יודע איך זה במוסו אבל כן ממליץ להיות מוכן לסיטואציה עם חלפים.
קובץ מצורף 147709
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות.
למה שזה ישנה?
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות. במיוחד ברכבים שנועלים קדימה בצורה זו או אחרת.
לא יודע איך זה במוסו אבל כן ממליץ להיות מוכן לסיטואציה עם חלפים.
קובץ מצורף 147709
אין בעיה עם חלקים, אבל כמובן שהמטרה היא לא לשבור שום דבר 😁
כמו דורון אני לא רואה סיבה ממשית לשבירות, לא הגדלתי מהלך מתלה, אז בגדול התנועה מעלה-מטה מוגבלת בתחום המקורי.
אולי אתה מתכוון שאחרי הניתוק מהלך המתלה בפועל יהיה יותר גדול כי הוא לא מוגבל על ידי הצד השני? למרות זאת אני מקווה שכל עוד שזה בתחום מהלך המקורי שהרכב תוכנן אליו, לא ניתקל בהפתעות.
תפוח הגה ספייר יש תמיד ברכב ליתר ביטחון 🙂*↔️
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אז בכל מקרה אני חייב לפרק את המוט מהרכב? או שאת הכרסום אפשר לעשות עם מקדחה רגילה?
- - - Updated - - -
תודה על הפירגון
- - - Updated - - -
ושוב תודה
את העבודה עם הכנסות תוכל לעשות על הרכב אם אתה עובד ממש יציב ולאט ועם שמן או אמולסיה.
אסף.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אין בעיה עם חלקים, אבל כמובן שהמטרה היא לא לשבור שום דבר 😁
כמו דורון אני לא רואה סיבה ממשית לשבירות, לא הגדלתי מהלך מתלה, אז בגדול התנועה מעלה-מטה מוגבלת בתחום המקורי.
אולי אתה מתכוון שאחרי הניתוק מהלך המתלה בפועל יהיה יותר גדול כי הוא לא מוגבל על ידי הצד השני? למרות זאת אני מקווה שכל עוד שזה בתחום מהלך המקורי שהרכב תוכנן אליו, לא ניתקל בהפתעות.
תפוח הגה ספייר יש תמיד ברכב ליתר ביטחון 🙂*↔️
אמנם במתלה אחר לגמרי, אבל אצלי, בפירוק מוט מייצב, הבולמים והקפיצים נפתחים ונסגרים הרבה יותר, ומגיעים לסוף מהלך הרבה יותר מהר. בifs זה בהחלט מעמיס יותר על הבולג'וינטים.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אז ניסיתי להרחיב את החור במוט המייצב,
מקדח 12 מ"מ רגיל לא מדגדג את החומר הקשה.
אולי אתם יודעים, איזה מקדח או כלי הכי יתאים להרחבת החור ב-2 מ"מ?
קובץ מצורף 147706
אם כל כך קשה להגדיל את החור, למה בחרת בבורג/מיסב קצה גדול יותר?
זה גם לא יאפשר לך להחזיר מצב לקדמותו לתפוח הקוני המקורי (אם אני מבין נכון את התמונות).
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אמנם במתלה אחר לגמרי, אבל אצלי, בפירוק מוט מייצב, הבולמים והקפיצים נפתחים ונסגרים הרבה יותר, ומגיעים לסוף מהלך הרבה יותר מהר. בifs זה בהחלט מעמיס יותר על הבולג'וינטים.
במתלה נפרד טווח העבודה לא משתנה בין המעצורים.
במתלה סרן חי המוט מייצב בד״כ מגביל פתוחה כי הוא קצר יותר ברדיוס תנועה.
גם אצלי במתלה עלים עם סרן חי יש הבדל גדול בניתוק.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ממה שאני רואה אצל חברים עם ifs, כשהמוט מנותק המתלים שלהם מגיעים הרבה יותר לקצה מהלך, וגם, בנסיעה מהירה (חריצים וכו) הפתיחות והסגירות יותר אלימות. מה לעשות, זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.
-
פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.
אופן חיבור המייצב מבטל את ההשפעה שלו כשהגלגלים עולים/יורדים יחד.
ניתוק המוט מאפשר לגלגל יחיד להגיע לקצה מהלך בלי קשר למקבילו.
אבל זה לא מוסיף מהלך נוסף מעבר למקור.
אני כן רואה מצב בו ההתנגדות של המוט (סוג של קפיץ פיתול) משכך קצת כניסה של צד אחד כי הוא מתנגד לכניסה/פתיחה.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אם כל כך קשה להגדיל את החור, למה בחרת בבורג/מיסב קצה גדול יותר?
זה גם לא יאפשר לך להחזיר מצב לקדמותו לתפוח הקוני המקורי (אם אני מבין נכון את התמונות).
רציתי מיסב יותר מסיבי, ב- 10 מ"מ גם הכדור קטן וחלש יותר.
בכל מקרה לא תהיה בעיה להחזיר למצב הקודם, זה חור רגיל ולא קוני, החיבור הוא בהידוק אום ובורג ולא בחיכוך.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ממה שאני רואה אצל חברים עם ifs, כשהמוט מנותק המתלים שלהם מגיעים הרבה יותר לקצה מהלך, וגם, בנסיעה מהירה (חריצים וכו) הפתיחות והסגירות יותר אלימות. מה לעשות, זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.
כן זה הגיוני, כל צד הופך חופשי יותר. מבחינת הבולג'וינטים במוסו זה החלק האחרון שאני מודאג לגביו, הם מסיביים ביותר. כך גם המשולשים, וגם המוטות פיתול אצלי הם אוסטרליים מחוזקים.
ובאופן כללי אני נוהג רגוע ולא ממהר בשטח אז כנראה שהבעיות האלה פחות רלוונטיות עבורי.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
אני הייתי עושה ניסוי, האם בתמונה שהעלת המתלה פתוח עד הסוף? על הגובל? או שמשהו עוצר אותו(מה שלום הגובל, שלם? קיים?) ואז משווה לאותו מצב ללא מייצב מחובר. מה שאני ראיתי (ברכבים אחרים) הוא שהמתלה מבלה בזוויות חדות יותר, יותר זמן ואז פעמון אומר אדיוס, תפוחים מתעקמים.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אני הייתי עושה ניסוי, האם בתמונה שהעלת המתלה פתוח עד הסוף? על הגובל? או שמשהו עוצר אותו(מה שלום הגובל, שלם? קיים?) ואז משווה לאותו מצב ללא מייצב מחובר. מה שאני ראיתי (ברכבים אחרים) הוא שהמתלה מבלה בזוויות חדות יותר, יותר זמן ואז פעמון אומר אדיוס, תפוחים מתעקמים.
בהצלחה המתלה נפתח עד הסוף, המשולש העליון נשען על הגובל, רואים בתמונה.
מבחינת זכויות זה לא משנה, כי גם עכשיו המתלה מגיע לסוף מהלך.אבל זה באמת מעלה תהיות לגבי היעילות של ניתוק המייצב, אבל ננסה- ונראה איך זה מרגיש.
קובץ מצורף 147711
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
אתה משתשמש בניתוק המהיר כי אתה רוצה לשמור את יתרונות המוט בנסיעת כביש או בגלל שאתה רוצה כמה שפחות בעיות בטסט? הכוונה שלי היא - אולי פשוט תגדיל את המוט עוד מעבר למה שכבר הגדלת - שיראה שהוא שם כשבפועל הוא לא במשחק
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
המייצב לא מונע מהלך פתילה או סגירה עד סופו.
המייצב לוקח מתלה נפרד ןהופך אותו ללא לגמרי נפרד, כלומר מגביל את פתיחת הצד האחד ביחס לסגירת הצד האחר וההיפך. במילים אחרות על הליפט המתלה ייפתח עד הסוף אבל בהצלבה מלאה או שהפתיחה תוגבל או הסגירה. מה שיוגבל וכמה י גבל - בהתאם לחלוקת המשקל.
המטרה היא לא למנוע מהלך אלא למנוע גילגול של הרכב תחת כוח צנטריפוגלי בעקומה בכביש.
לכן אם מהלך המתלה לא השתנה וגם לא נקודת העבודה שלו אין שינוי בחוויה של הפעמונים או הבולג'וינטים או התפוחים. אבל אם יחד עם ניתוק המייצב גם הגיע שינוי במתלה כזה שמשנה את נקודת העבודה (למשל סתם הגבהה סטנדרטית שמשנה את זווית הפעמונים והבולג'ויטים והתפוחים) אז כל המתלה ייראה בלאי גבוה יותר - עם או בלי ניתוק המייצב ולא כתוצאה ממנו.
אסף.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אתה משתשמש בניתוק המהיר כי אתה רוצה לשמור את יתרונות המוט בנסיעת כביש או בגלל שאתה רוצה כמה שפחות בעיות בטסט? הכוונה שלי היא - אולי פשוט תגדיל את המוט עוד מעבר למה שכבר הגדלת - שיראה שהוא שם כשבפועל הוא לא במשחק
כן, רוצה לשמור על מצב אידיאלי בכביש, עם אפשרות לשיפור בשטח.
למה שהארכת הלינקים תוציא אותו מהמשחק? הוא יתפקד בדיוק באותו אופן רק המיקום שלו יהיה קצת יותר גבוה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
המייצב לא מונע מהלך פתילה או סגירה עד סופו.
המייצב לוקח מתלה נפרד ןהופך אותו ללא לגמרי נפרד, כלומר מגביל את פתיחת הצד האחד ביחס לסגירת הצד האחר וההיפך. במילים אחרות על הליפט המתלה ייפתח עד הסוף אבל בהצלבה מלאה או שהפתיחה תוגבל או הסגירה. מה שיוגבל וכמה י גבל - בהתאם לחלוקת המשקל.
המטרה היא לא למנוע מהלך אלא למנוע גילגול של הרכב תחת כוח צנטריפוגלי בעקומה בכביש.
לכן אם מהלך המתלה לא השתנה וגם לא נקודת העבודה שלו אין שינוי בחוויה של הפעמונים או הבולג'וינטים או התפוחים. אבל אם יחד עם ניתוק המייצב גם הגיע שינוי במתלה כזה שמשנה את נקודת העבודה (למשל סתם הגבהה סטנדרטית שמשנה את זווית הפעמונים והבולג'ויטים והתפוחים) אז כל המתלה ייראה בלאי גבוה יותר - עם או בלי ניתוק המייצב ולא כתוצאה ממנו.
אסף.
זאת הכוונה, לראות כמה שיפור יהיה בהפרש הפתיחה/סגירה בין הצדדים כשהמוט מייצב מנותק, ועד כמה זה יהיה מורגש.
יש גם עניין של נסיעה בדרך משובשת שמאפשרת מתלה עצמאי חופשי יותר, נניח בכניסה לבור עם גלגל אחד, אין לי מושג עד כמה זה יורגש כשיפור וגם את זה נבדוק.
כמובן שאני לא משנה שום דבר נוסף, רוצה לבודד את המשתנה הזה בלבד.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
עוד אפקט חיובי של ניתוק המוט הוא עבודת מתלים נפרדת באמת בין הצדדים.
בשטח זה מורגש בהפחתת הטלטול מצד לצד כשהמוט מנסה ליישר את הרכב כל הזמן.
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
היום פירקתי את המוט מייצב ובדקתי קצת איך זה משפיע,
אז כן המתלה בצד שתחת עומס נסגר יותר (הבדל של בערך 5 ס"מ לעומת המצב לפני הניתוק, כמעט מגיע לכנף)
(חדי העין יבחינו בהבדל במרחק של הגלגל הקדמי מהכנף, בתמונות)
ובכללי הנסיעה פחות קשה בשטח, לפחות זו התחושה, יותר "אמריקאית".
ניסיתי גם בכביש ולא הרגשתי הבדל משמעותי, עשיתי כמה שבירות עם ההגה והכל הרגיש לי רגיל.
אפשר לראות בתמונות את המתלה הקדמי, לפני ואחרי:
לפני:
קובץ מצורף 147731
ואחרי:
קובץ מצורף 147734
קובץ מצורף 147733
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
ובכללי הנסיעה פחות קשה בשטח, לפחות זו התחושה, יותר "אמריקאית".
ניסיתי גם בכביש ולא הרגשתי הבדל משמעותי, עשיתי כמה שבירות עם ההגה והכל הרגיש לי רגיל.
זה ההבדל הכי מורגש מבחינתי אצלי כשמנותק.
הנסיעה זורמת והרכב פחות מטלטל לצדדים.
לגבי הכביש, ניסית עמוס או ריק?
עוד מצב מורגש הוא בלימה חזקה כשעמוסים.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה ההבדל הכי מורגש מבחינתי אצלי כשמנותק.
הנסיעה זורמת והרכב פחות מטלטל לצדדים.
לגבי הכביש, ניסית עמוס או ריק?
עוד מצב מורגש הוא בלימה חזקה כשעמוסים.
לא עמוס, אבל יש איזה 200 קילו על האוטו,
כמובן שבכביש המוט יהיה מחובר אז לא בדקתי יותר מדי, רק בשביל להבין על מה מדובר
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
כשפירקתי אצלי מוט מייצב גם עשיתי ניסויים, וגם לי הרגיש שבכביש זה פחות מורגש ממה שאפשר היה לצפות.
אבל כמו שכתב דורון, כשעודים מניפולציות חזקות יותר עם בלימה, זה מורגש יותר.
אני הרגשתי את ההבדל דווקא כשחיברתי בחזרה.
רוצה לציין שאצלי כשהאוטו עם מוט מחובר, בכביש, הוא יציב מאוד, ולא מגלגל כמו רכבים אחרים בעלי סרן קדמי קשיח שעימם יש לי נסיון.
-
תגובה: פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק
דיברתי עם מישהו קצת יותר מנוסה ממני,
הוא אומר שבגלל שהרכב עם קפיצים מחוזקים מקדימה, הניתוק יהיה הרבה פחות מורגש ממצב מקורי.
והקשיחות מייתרת ברמה כזו או אחרת את הצורך במייצב.
נשמע הגיוני