-
רגל עץ בחרבות ברזל
נכון, יש כמה טעויות שגורמות לי לתלוש שיערות כשאני קורא את הכתבה. אבל אני יכול להעיד שרוח הדברים מעבירה מסר נכון.
אפילו אני, אנגלופיל וחובב כרכרות נכנסתי למלחמה הזאת בספקנות רבה לגבי הכלים הישנים הללו, והמשימות השונות לחלוטין מהמשימות המקוריות אליהן תוכננו, יכול להעיד בפה מלא, שאחרי מעל 300 ימים, עשרות אלפי ק"מ ואלוהים יודע כמה טונות של משקל, שהרכבים האלו הפתיעו בענק, אפילו אותי. אלופים בצבא שבהתחלה הסתלבטו ואמרו שצריך להשאיר אותם בצד הציר ולהביא איזה נמ"ר שידרוס אותם, חזרו בהם ואכלו את כומתותיהם. זוהי כנראה שירת הברבור שלהם, אבל תנו כבוד אחרון לרגלי העץ. באמת נצר אחרון לרכבים שהצריכו נהגים:
https://cars.walla.co.il/item/3721568
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
כבעלים (לשעבר) של אחד כזה, ש״התפלק״ בטעות לשוק האזרחי, מדובר ברכב עם אמינות מפתיעה.
אין תקלות משביתות, הכל פתיר, ותמיד אפשר לחזור על הגלגלים, מה שקשה מאוד להגיד על הגיפים המודרניים.
געגועים ״לרגל עץ״….
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
תכלס גם אני מאד מתגעגע לכירכרה שלי ששופצה באהבה ועדיין סחבה יפה בטיטור דיזל עד שאיזה בן יונה גנב אותו...
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
יש בנסיעה שלהם משהו מאוד מיוחד. מין תחושת שיוט שקטה שהיא תוצאה של השקט והחושך... וזה כאילו דיסוננס לקצב המהיר וריכוז על של הנסיעה החשוכה בשיירה. באמת כלים מיוחדים.
וקחו בחשבון שכנראה יש בישראל יותר לנדרובר 3.5 קרבורטור מבכל שאר העולם....
אסף.
-
רגל עץ בחרבות ברזל
זה ה v8 , יש משהו בפעימות המומנט אל רכבת הכח של מנועי v8 , משהו חלק שכזה, שאין לי הסבר טוב לתחושה והזרימה הזו.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
במלחמה הזו יצא שצברתי היכרות די אינטימית עם מושב הנהג של הכלי המיוחד הזה.
כג'יפאי שאמנם הכיר לא רע דיפנדרים (ולנדרובר בכלל) עוד לפני זה, אבל ניזון לא מעט מהלך הרוח שנושב בינינו כלפיהם,
אני מודה שלמדתי מהר מאוד להעריך את המכונה הזו ברמות שלא דמיינתי.
מכל בחינה שהיא.
זה באמת כלי מיוחד.
ובנוסף למה שאסף וטל רשמו,
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה.
במיוחד הסוג הכבד...
ואני רק שואל את עצמי,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
אז זה כל הסוד הגדול? מנוע בנזין שקט?
חשבתי שכבר שתלו להם חשמלי או משהו מגניב אחר
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה.
במיוחד הסוג הכבד...
בשטח מגהץ בצורה פנומנלית, יותר טוב מרוביקון משופר בכבדות, כהשוואה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
יגרטו, כמו כל רכב חום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה
מערכת המתלים לא מקורית.. ומותאמת למשקל הקרבי.
בלי משקל הוא זוועה.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
ואני רק שואל את עצמי,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
צהל החליט את זה כבר כמה פעמים בעבר. כולל הפסקת אחזקת מלאי חלפים. החליף שלו נבחן כבר לפחות שני עשורים, וגם נבחר והתחיל לטפטף לשירות. כתבו על זה כאן לא מעט.
וכמו שאמרו, הוא ייגרט. וחבל כי יש כמה צ' ספציפים שהייתי שמח לשים עליהם יד. הם במצב פיקס, ולא עבדו קשה מדי. גם לשלם יפה עבורם אם זה היה אפשרי.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
עכשיו המחיר שלהם(האזרחי כמובן) רק יעלה עוד, הוא כבר גם ככה גבוה מידי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
אין להם מחיר באזרחי, כי אין כאלה באזרחי.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ברור. אבל לאח תיאום שלהם יש, והמחיר שלו גבוה בפראות
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אין להם מחיר באזרחי, כי אין כאלה באזרחי.
כמו שכבר כתבתי, היו 5-10 כאלו שהסתננו לשוק האזרחי. החזקתי כזה 12 שנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
כמו שכבר כתבתי, היו 5-10 כאלו שהסתננו לשוק האזרחי. החזקתי כזה 12 שנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פתוח? עם קשתות והכל? או סתם דיפנדר בנזין? וגם בדיפנדר בנזין (האזרחיים) היו כל מיני וריאציות ושעטנזים. מנועי 3.5 אבל לא קרבורטורים כפולים, מנועי 3.9 ועוד...
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
קשתות? חץ וקשת?
מרכבות האלים סטייל?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
פתוח? עם קשתות והכל? או סתם דיפנדר בנזין? וגם בדיפנדר בנזין (האזרחיים) היו כל מיני וריאציות ושעטנזים. מנועי 3.5 אבל לא קרבורטורים כפולים, מנועי 3.9 ועוד...
מכיר היטב את הרגל עץ
שנפלה לידי הזדמנות לרכוש כזה אזרחי קפצתי על זה ב 2 ידיים.
האקזמפלר היה עם 3.5, 2 קרבורטורים, 2 משאבות דלק ועוד ועוד. אפילו קשתות היו לו.
נכון, הוא היה סגור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
מכיר היטב את הרגל עץ
שנפלה לידי הזדמנות לרכוש כזה אזרחי קפצתי על זה ב 2 ידיים.
האקזמפלר היה עם 3.5, 2 קרבורטורים, 2 משאבות דלק ועוד ועוד. אפילו קשתות היו לו.
נכון, הוא היה סגור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז נפלת על הרכבי לימוד נהיגה.
-
רגל העץ המקורי
כמי שהיה בין אלו שהורידו את הניילונים, לא במירכאות, מרגלי העץ המקוריות שהגיעו לכאן בראשית שנות התשעים - אין מצב שמשהו מהם הסתנן לשוק האזרחי... מלבד חלקי חילוף שהבידואים גנבו לנו.
הכלים המקוריים הגיעו לכאן מתחת לראדאר ולכן גם היו מסווגים ברמת "סודי לשותפי סוד" . כעבור מספר שנים החל ייבוא רשמי מהיצרן - תחילה של מספר כלים לשוק האזרחי (שנת 94) אח"כ גם למוסדי ולכוחות הבטחון. המקוריים היו גרסה אזרחית, כלים לא מחוזקים ופריכים שחוזקו ושופרו במשך הזמן. לא צריכה להיות בעיה גדולה להבדיל בין רגל עץ מקורי לבין לנד-רובר בעל מפרט דומה.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
אגב,
במלחמה שמעתי מאיזה זקן את ההסבר הראשון שעלול להתחיל להשמע הגיוני למקור השם (אחרי כל מיני סיפורי בדיות שהופרכו עם השנים).
אבל זה סודי לשותפי סוד. ;)
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
מכיר 2 סיפורים שונים, שניהם שטויות…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אגב,
במלחמה שמעתי מאיזה זקן את ההסבר הראשון שעלול להתחיל להשמע הגיוני למקור השם (אחרי כל מיני סיפורי בדיות שהופרכו עם השנים).
היה ליין שלם של שמות.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
יש המון סיפורים היסטוריים ואגדות עם. עוד ייכתבו סיפורים על המקור העלום של הלנדרוברים שהפכו לרגלי עץ ושאר משקאות קלים ולא רק... על המיפרשית ולארה קרופט... על הסבות מקומיות של לנדרוברים לדיסקים והאבולוציה של לנדרובר 110 לדיפנדר, על חיזוקי שילדה תוצרת חיפה ודיפנדר 3.5 טון... על 'ציריות רפאל' וציריות אשקרופט... על ר"ע לוגיסטי ודיפנדר 6x6... ובאופן כללי על יחסי קירבה- ריחוק בתקופת החרם הערבי ואחריו בין לנדרובר (אנגליה ואחרים) לצה"ל...
ובשורה התחתונה - אלו כלים שלימדו רבים מאיתנו כל כך הרבה על מה זה רכב שטח ואיך עושים זאת נכון ולא נכון - אנחנו גם על זה חייבים להם תודה.
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
קובץ מצורף 148489
רגל עץ היה הקוד שניתן לרכב עצמו, כל דיגום שלו קיבל כינוי נפרד.
-
רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
רגל עץ היה הקוד שניתן לרכב עצמו, כל דיגום שלו קיבל כינוי נפרד.
אוהה..
אם כבר פתחת,
אף אחד מהמצולמים בכתבה אינו ״רגל-עץ״..
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ומי זוכר איך קראו ליאגי בדיגום הזה ?
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
ומי זוכר איך קראו ליאגי בדיגום הזה ?
שאסי שבור?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
שאסי שבור?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
מתהפך בעמידה.
-
תגובה: רגל עץ בחרבות ברזל
חשבתי שזה היה רק לדיגום 0.5 ומרגמה
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
-
תגובה: רגל העץ המקורי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
כמי שהיה בין אלו שהורידו את הניילונים, לא במירכאות, מרגלי העץ המקוריות שהגיעו לכאן בראשית שנות התשעים - אין מצב שמשהו מהם הסתנן לשוק האזרחי... מלבד חלקי חילוף שהבידואים גנבו לנו.
הכלים המקוריים הגיעו לכאן מתחת לראדאר ולכן גם היו מסווגים ברמת "סודי לשותפי סוד" . כעבור מספר שנים החל ייבוא רשמי מהיצרן - תחילה של מספר כלים לשוק האזרחי (שנת 94) אח"כ גם למוסדי ולכוחות הבטחון. המקוריים היו גרסה אזרחית, כלים לא מחוזקים ופריכים שחוזקו ושופרו במשך הזמן. לא צריכה להיות בעיה גדולה להבדיל בין רגל עץ מקורי לבין לנד-רובר בעל מפרט דומה.
בתור ילדים, הלכנו לטייל במזבל'ה של היחידה הסמוכה לקיבוץ, היינו מוצאים אריזות חלקי חילוף וחלקים עם הסמל האגדי שרואים רק בטלוויזיה.
כשניסינו לעמת את אחד מבוגרי היחידה עם המידע, התימני החוויר והכחיש.