ראיתי פאגרו, הרכב נראה סבבה ורציתי לקחת לבדיקה, אך משהוא מרגיש לא כשר,
לא יודע לשים את האצבע על מה...
האם יש פה מישהוא עם קשרים במורשה מיצובישי? שיכול לאמת מה הקילומטראז האחרון שמתועד?
או במשרד הרישוי?
אין רשיון מודפס קודם
Printable View
ראיתי פאגרו, הרכב נראה סבבה ורציתי לקחת לבדיקה, אך משהוא מרגיש לא כשר,
לא יודע לשים את האצבע על מה...
האם יש פה מישהוא עם קשרים במורשה מיצובישי? שיכול לאמת מה הקילומטראז האחרון שמתועד?
או במשרד הרישוי?
אין רשיון מודפס קודם
אפשר להוציא כפל רשיון בעלות זעומה יחסית. אבל אם משהו לא מרגיש כשר, למה להתעקש?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הרבה פעמים באתר "משומשת" ניתן לראות קריאת ק"מ בטסט קודם.
בדיוק.
(יש עוד אתרים, דומים, אבל גם אני בד"כ בודק נושאים כאלו ואחרים באתר "משומשת") אתה צריך כמובן את מספר הרכב ותוכל למצוא שם את כל הפרטים על הרכב הנחשפים על ידי משרד התחבורה ולפעמים גם מידע שהציבור תורם - כמו תמונות של הרכב לאחר תאונה..., היסטוריית החלפת ידיים של הרכב (היה רכב בבעלות פרטית, מונית, ליסינג, חברה, עבר אצל סוחרי רכב ועוד מידע מעניין, לפעמים).
תבקש לראות היסטוריית טיפולים, וקבלות, במוסך מסודר רשום ק״מ בכניסה לטיפול.
תוכל גם לזהות את שם המוסך ובעלים קודם אם יש.
טלפון למוסך לשאול לגבי האם באמת טופל, ומה מופיע בק״מ הרשום בעת הטיפול.
תשאל כמה שאלות לפני שמגיע לעניין הק״מ.. והייתי שואל שנה אחורה ולא לאחרונה (אם אכן שינו לפני מכירה).
עשיתי משהו דומה ברכב האחרון, סגר פינה שאכן הק״מ הנמוך תואם להיסטוריה של הרכב.
אין היסטוריה מסודרת?
לא קונה.
אם זה מסוחר, הכל אבל הכול יכול להיות.
אתה צריך להסתכל על מצב הרכב ולא על המד מרחק (בכללי עצה טובה)
אם זה רכב דיזל 15 אלף לשנה זה מאוד צנוע, מתחת לזה זה כבר מאוד חשוד.
בנזין 10 אלף.
זה כלל האצבע והוא מאוד מאוד קונסרבטיבי, כל דבר מתחת לזה חשוד מאוד כזיוף.
רוצה לדעת קלומטרז, תסתכל על מצב הכיסאות (נהג במיוחד)
מצב הכפתורים סך השמש.
הכל כמובן יהיה מצוחצח (סוחר אחרי הכל) אבל סימני שחיקה קשה להסתיר.
במקרה של פג'רו במיוחד מסוחר תחשוש פעמיים. בוא נאמר שלא בכל ג'יפ מח"ט יש חורים של אנטנות ומכשירי קשר.
אסף.
מסתבר שהחשש היה נכון...
הרכב נרכש אתמול על ידי מישהוא אחר.
קובץ מצורף 148582
- - - Updated - - -
הזייה כמה שהתופעה הזאת נפוצה, בדקתי עוד רכב מסוחר (רק בשביל הספורט)
וגם שם הורידוקובץ מצורף 148583
איך/איפה בדקת את זה?
בעזרת האתרים לבדיקת רכבים
כמו בלקר וכו..
אני תוהה באיזה תרחיש רכב טוב יגיע לסוחר מהסוג הזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לדוגמא הבוס שלי עסוק , אין לו זמן להתעסק במכירה...
קנה רכב חדש...
ואת שלו מכר לסוחר ... הפסיד סכום כלשהוא אבל חסך זמן..
או חבר שלי שקנה מסוחר ועשה טרייד אין , לרכב שלו לא הייתה בעיה.
.יש סנריו שיכול להיות רכב טוב אצל סוחר... הסבירות שתמצא כזה? נמוכה מאוד חחחחח
העבודה של סוחר רכב היא קניה ומכירה של רכבים. מזה הוא מתפרנס.
הוא מכיר הרבה יותר טוב מכל אדם פרטי את כל השטיקים בשוק.
וזה כולל מה הולך בשוק ומה לא. מה אנשים יודעים ומה לא, ואיך להרוויח בכל מקרה.
אם אתה מחפש מציאות, אל תגיע למגרש רכבים !!!
עם זאת יש סוחרים שהם הוגנים, ולא מחזקים ממש גרוטאות..
ככל שהמגרש יותר גדול כך יש לך סיכוי לעסקה יותר הוגנת לך.
זאת כי לא חשוב כל כך למגרש כמה הוא מרוויח מכל עסקה מסוימת, והוא מוכן מעט להתגמש.
במקום אחד מרוויח יותר ובמקום אחר פחות. אבל ברור שהוא לא יפסיד בעסקה.
מנסיוני, במגרש רכבים, אם המחיר הוא ממש טוב, על גבול מציאה, משהו ממש ממש מסריח.
תמיד צריך להביא בחשבון לפחות רווח של מספר אחוזים למגרש.
אם אין כזה לעומת המחירון, תמשיך הלאה.
קניה במגרש יכולה לחסוך הרבה זמן ועצבים, וזה שווה כסף.
וגם מול אנשים פרטיים אפשר ליפול על נוכלים.
לפחות במגרש יש לך סוג של אחריות (אם אלו מגרשים גדולים)
אבל צריך לדעת לאן אתה הולך, ולהבין שמגרש זה שרות שאתה משלם עליו.
צריך להפריד בין החברות הגדולות (אוטו-דיל, טרייד-מוביל) לבין מגרשי “מדרכה״.
זה נכון שפה ושם יש איזה סבא פראייר שמוכר את הסובארו המצויינת שלו למגרש קטן כי אין לו זמן, אבל אלה לא המאסות הגדולות של הסחורה.
המאסות הגדולות במגרשים הקטנים מגיעות מחברות ליסינג\יבואנים שנתקעים עם רכבי יד 2 שלא עומדים בסטנדרטים של מכירה ישירה על ידם או על ידי הצינורות הרגילים שלהם (החברות הגדולות).
נניח החזרת רכב ליסינג עם תאונת שלדה, הוא לא ימכר במגרש הישיר של חברת הליסינג וכנראה לא ע״י ידי טרייד-מוביל, אלא יועבר אחר כבוד למגרש קטן.
כנ״ל אם היה תיקון מכני גדול או סתם רכב לימון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
*יש כמובן יוצאים מן הכלל.
אחד הרגנלרים הכי יפים שראיתי היה במגרש פרטי בראשון לציון.
אם הייתי רוצה קצר הייתי שוקל אותו ברצינות.
הוא הגיע מחבר של בעל המגרש, יד 1, הכל היה מתועד והמחיר בהתאם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בזמנו קנינו מאוטוסנטר קורולה 2008 בת שנתיים, ק״מ סביר לשנתון.
מחיר טוב.
בדיקה מצויינת.
בלי שום מלכוד.
לקנות רכב שקשה למכור בשוק הפרטי מסוחר זה סיכון כי הוא חייב לייפות אותו ולהחליק דברים על מנת למכור.
לקנות רכב מאוד סחיר מסוחר זאת גם בעיה כי האדם הפרטי יקבל יותר ממכירת הרכב לבד ואם הגיע לסוחר אז כנראה יש סיבה.
לדעתי, הרכבים היחידים שפחות מסוכן לקנות מסוחר, אבל כמובן שרק אחרי בדיקה, הם רכבי יוקרה בני שנים בודדות.
למה? כי בעלי הרכבים האלה לא רוצים להתעסק עם השוק הפרטי, לא רוצים שיטרידו אותם בטלפונים, בוא לבדיקה, מה זה השריטה הזאת תוריד לי כסף... לא רוצים שאנשים יבואו אליהם הביתה וכו'. תמורת זה הם מוכנים לשלם עמלה לסוחר וגם יכולים להרשות לעצמם. שוב, גם אז מצריך בדיקה טובה ולא רק של מכון בדיקות שכל דו"ח שלו זה אותו כסת"ח. (רעש פה, נקישה שם ונזילה שם).
והכי מתאים לדעתי, זה רכב יוקרה שעדיין באחריות היצרן (נניח בן 2-3 שנים). כל שאר הרכבים, הייתי נזהר יותר ובודק בארבע עיניים.
מכיר הרבה שלא מעוניינים להתעסק עם מכירת רכב, גם במחיר הפסד של אלפי ש"ח. בד"כ הם ימכרו את הרכב למגרש טרייד אין של היבואן כאשר הם מחליפים לרכב חדש.
על כל רכב ״נורמלי״ כזה מסתתרים עוד 9 רכבים עם היסטוריה של פרדי קרוגר במינימום, ובמקסימום רכב שבני דודים חטפו ורצחו בו מישהו בשדות.
זה שווה את ההתעסקות?
לדעתי לא.
אבל, זאת עדיין מדינה חופשית.
אני לא מאמין לאף אחד, אז לסוחר רכב?
אני מכיר סוחר רהיטים אחד שנהיה ראש ממשלה, זאת אותה הסחורה.