-
בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
היי
בולמי אולד מן bp-51 הם בולמים מעולים, רמה אחרת של שיכוך, תענוג. הם גם יקרים מאד (מאדדדד).
ברכב שלי נתקלתי בבעייה של אורך חיים קצר של הבוקסות התחתונות בבולמים הקדמיים.
הבוקסות האלה התחילו להשמיע קולות של שחיקה, מתכת במתכת.
הרכב לנדקרוזר 2021 עם 40,000 ק"מ בלבד. מעט מאד שטח עד ינואר 2025 (היד הראשונה הרכיב את הבולמים אך לא עשה שטח כלל).
עלות ההחלפה יקרה מאד, צריך לרכוש זוג בוקסות, לבצע התקנה, ואיזון גלגלים. סה"כ סיפור של כ- 3,000 ש"ח (למי שכמוני לא מטפל לבד).
פניתי להנפלד, הם לא לקחו אחריות ולא נתנו הנחות.
לטענתם הם מכירים את הבעייה, הסיבה העיקרית שלא מתקינים נכון בארץ. אולי הם צודקים אך ההתקנה בוצעה במקום ידוע ומוכר כולל התמחות בשיפורי בולמים. (ההשערה שלי- חיזוק סופי של הבוקסות בסיום ההתקנה חייב להתבצע כאשר הרכב כבר לא על הליפט. חיזוק על הליפט יוצר זווית בעיייתית).
מבחינתי זו אכזבה- הן מהמוצר והן מלקיחת האחריות.
עוד מישהו נתקל בבעייה הזו? מצאתם פתרון טוב יותר או זול יותר?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ליאור מ
עוד מישהו נתקל בבעייה הזו? מצאתם פתרון טוב יותר או זול יותר?
בהחלט.
הפתרון הטוב והזול הוא פשוט להחליף בעצמך. זה עבודה שדורשת זמן אבל בהחלט ניתנת לביצוע לבד. כתבתי על כך בפורום מספר פעמים כולל בעמוד הראשי בשנה שעברה - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4074
אני יכול לכתוב מדריך מסודר על פרוק בולם קדמי בהיילקס ויגו/רבו/קרוזר 120/150 הכל אותו דבר, והחלפת הבושינג הזה עם קיט חולץ בולג'וינטים שאפשר לקנות או להשאיל. אני חושב שיש לי גם תמונות, ביצעתי כבר כמה פעמים.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
בהחלט לא מצדיקים את המחיר ואת המוניטין,
גם אני חוויתי את אותה בעיה עם מיסב תחתון שך הבולם, ההתקנה בוצעה במקום מורשה עם ניסיון.
אין לי ספק שברכב הבא אחזור לבולמים הרגילים של OME
ברור לי שאם היבואן היה לוקח לפחות אחריות על עלות המיסב ללא ההתקנה הכול היה נראה אחרת.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי רווה
בהחלט לא מצדיקים את המחיר ואת המוניטין,
גם אני חוויתי את אותה בעיה עם מיסב תחתון שך הבולם, ההתקנה בוצעה במקום מורשה עם ניסיון.
אין לי ספק שברכב הבא אחזור לבולמים הרגילים של OME
ברור לי שאם היבואן היה לוקח לפחות אחריות על עלות המיסב ללא ההתקנה הכול היה נראה אחרת.
אתה מעניש רק את עצמך...
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.
גם אני שאלתי את עצמי
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
לדעתי לא יחזיק.
אולדמן בחרו לשים שם מיסבי קצה בגלל העומסים הגדולים שנוצרים שם בגלל אופי עבודת הבולם. עומסים שהם הרבה יותר גדולים מבולם נושא קפיץ רגיל.
בכל מקרה, גם בבולמים נושאי קפיץ רגילים משתמשים בבוקסה של גומי יצוק ולא פוליאוריטן.
אבל, כאמור, ממש לא מומלץ.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.
אצלך דורון יש קפיצי עלים. ברכב עם קפיצי עלים, או מוט פיתול, או קפיץ סליל שמורכב במקביל לבולם (כל הjeepים עם קפיצי סליל לדורותיהם) הכוחות של הקפיץ והבולם נפרדים לגמרי ואפשר ומקובל להשתמש במחברים גמישים.
ברכב הנדון מקדימה מדובר על קויל אובר. כל הכוחות של הקפיץ והבולם מרוכזים ביחד לנקודה אחת במשולש.
בולם מעקפים כמו BP51 - בשוק שלנו מעשית זה רק BP51 - מגדיל עוד יותר את הכוח בקצות המהלך. הוא לוקח את התפקיד של הבאמפסטופ במידה רבה.
לכן צריך מיסב קצה קשיח שעובד קשה מאד. אולדמן שמו שם מיסבי FK טפלון מאד איכותיים שאני זוכר מעולם מכוניות המרוץ. הם מנסים להגן עליו מתנאי השטח של בוץ ורטיבות עם אורינגים. מנגנון הכשל (מהנסיון שלי) זה כשהאורינג נקרע, רטיבות נכנסת ואז החלק החיצוני של המיסב מתחיל להשחק, הצפצופים מגיעים ומתגברים ואין ברירה אלא להחליף.
צריך להדק את הבורג התחתון כשהרכב על הקרקע למומנט נכון לפי היצרן. הידוק יתר יקרע את האורינג, הידוק חסר יאפשר לרטיבות להכנס. מעבר לזה אין מה לעשות, והמיסבים האלו ידרשו החלפה מדי פעם, במיוחד אם נוסעים הרבה בבוץ ומעברי מים. 40,000 קילומטר שצוינו בתחילת השרשור זה הגיוני מנסיוני.
במיסב העליון של היחידה הקדמית אין בעייה כי הוא נסגר במפעל ולא נוגעים בו בפרוק והרכבה. הוא גם זז בזויות קטנות יותר וגם גבוה ולא חשוף לבוץ ומים כמו התחתון.
בבולמים BP51 שהם לא קוילאובר כמו האחוריים בטויוטות יש בושינגים גמישים ואין בעיות.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
מי היבואן של בילשטיין בארץ?
רשמתם הנפלד ואני זוכר אספיר.
שניהם?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
מדובר פה על בולמי אולדמן BP51 והיבואן הוא הנפלד.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ברכב הנדון מקדימה מדובר על קויל אובר. כל הכוחות של הקפיץ והבולם מרוכזים ביחד לנקודה אחת במשולש.
בדיפנדר מקדימה, אין עומס על החיבור התחתון?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בדיפנדר מקדימה, אין עומס על החיבור התחתון?
יש אבל הוא נפרד לגמרי מהקפיץ. מצ"ב תמונות. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0f7461f1a6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...eafca9a55b.jpg
-
בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
מקשה עוד קצת.. הבושינג המקורי בטויוטה עם גומי.
וזה מחזיק.
בהנתן חומר עמיד יותר, למה זו לא אופציה?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מקשה עוד קצת.. הבושינג המקורי בטויוטה עם גומי.
וזה מחזיק.
בהנתן חומר עמיד יותר, למה זו לא אופציה?
על מי אתה מקשה ומה האופציה שאתה מציע?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
נראה לי שדורון שואל מה יש במכלול קפיץ - בולם המקורי של הרכב, וכמה זמן, זה, מחזיק לעומת המיסב עין של BP51
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
נראה לי שדורון שואל מה יש במכלול קפיץ - בולם המקורי של הרכב, וכמה זמן, זה, מחזיק לעומת המיסב עין של BP51
מצ"ב תמונה של קוילאובר BP51 ליד המקורי שהוא מחליף. במקורי יש בוקסת גומי יצוקה. זה מחזיק מן הסתם הרבה שנים בשימוש רגיל כמו כל דבר שטויוטה מייצרים.
קובץ מצורף 149160
-
בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
זה בדיוק העניין.. להסב את החיבור לגמיש.
אמנם במתלה עלים הבולם לא נושא בעומס כמו כאן, אבל גם שם בעומס מופחת נוצרים חופשים במיסבים האלו, וההסבה פותרת את זה.
אם זה טוב למקורי, למה לא למשופר?
כי זה סקסי להגיד שיש מיסב?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
YoavR
לדעתי לא יחזיק.
אולדמן בחרו לשים שם מיסבי קצה בגלל העומסים הגדולים שנוצרים שם בגלל אופי עבודת הבולם. עומסים שהם הרבה יותר גדולים מבולם נושא קפיץ רגיל.
אבל, כאמור, ממש לא מומלץ.
למה העומסים יותר גבוהים?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ניקח את זה רגע לקצה. עם מתלים סטנדרטיים היילקס לא נוחת מקפיצות.
אסף.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
כלומר בגלל שהבולם הזה מאפשר שימוש אגרסיבי יותר?
ועוד משהו שאני לא מבין, למה צריך מיסבי קצה שמספקים יכולת תנועה תלת מימדית? הרי הבולם נע בשני צירים בלבד, כלומר במישור דו מימדי.
אז גם מיסב רגיל יכול להתאים.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
וואלה? אז מה הוא אם לא נוחת? (;
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
כשהבולם עובד במקביל לקפיץ אז על הבושינגים מופעלים כוחות השיכוך של הבולם. בבולמים כאלה יש בוקסה מגומי או פוליאוריטן.
כשהבולם נושא קפיץ (strut או coilover) הבושינגים רואים בנוסף לקוחות השיכוך גם את משקל הרכב. בבולמים כאלה הבושינגים הם בד"כ תותב גומי יצוק בשרוול חיצוני עם שרוול פנימי. כך בבולם המקורי וכך גם בבולמים מסדרת הניטרוצ'רג'רים של אולדמן (וכל בולם תחליפי אחר).
בולם כזה, במצב קיצון של, נניח, סגירה חזקה, יראה עומס פחות או יותר קבוע (שתלוי במהירות הבוכנה) עד שהמתלה יגיע לבאמפ-סטופ ואז כמעט כל העומס ירד מהבולם מכוון שהסרן נשען בפועל על השלדה.
ב-BP51, שהם בולמים עם שיכוך משתנה כתלות במיקום הבוכנה (יעני position sensitive), קצה המהלך מתפקד כמעט כמו באמפ-סטופ הידראולי. לכן העומסים שמופעלים על הבושינג הרבה יותר גדולים מאשר בבולם נושא קפיץ רגיל (שהוא pressure sensitive בלבד).
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
YoavR
בולם כזה, במצב קיצון של, נניח, סגירה חזקה, יראה עומס פחות או יותר קבוע (שתלוי במהירות הבוכנה) עד שהמתלה יגיע לבאמפ-סטופ ואז כמעט כל העומס ירד מהבולם מכוון שהסרן נשען בפועל על השלדה.
בסגירת מהלך העומס לא ירד מהבולם, אלא העומס העודף יעבור דרך הבאמפסטופ לשלדה. כלומר העומס המקסימלי יהיה במצב שהקפיץ מכווץ למקסימום, בלי קשר אם הבאמפ סטופ עצר או לא עצר את המתלה או את הסרן.
אם נניח שמדובר בקפיץ עם אותו קבוע קפיץ, זה כשלעצמו לא יכול לגרום לעומס גבוה יותר על הבולם.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה בדיוק העניין.. להסב את החיבור לגמיש.
אמנם במתלה עלים הבולם לא נושא בעומס כמו כאן, אבל גם שם בעומס מופחת נוצרים חופשים במיסבים האלו, וההסבה פותרת את זה.
אם זה טוב למקורי, למה לא למשופר?
כי זה סקסי להגיד שיש מיסב?
אין מה להתלהב מבושינג תחתון גמיש בתצורה מקורית.
גומי או פוליאוריטן, מקורי טויוטה או משופר מאוסטרליה, כולם קורסים לפני שהבולם מסיים את חייו האפקטיבים.
בד"כ מלווה ברעשי חריקה, כשאוזן הבולם נוגעת בתושבת במשולש,
ממשיך בדפיקות וראיתי גם בולמים שנשברו.
למעשה, כל בולם קדמי טויוטה שפירקתי (מדובר על הילקס ופראדו מאמצע שנות האלפיים ועד היום), היה עם בושניג תחתון מעוות או קרוס.
עשרות רבות של בולמים, מכל היצרנים.
לדעתי, טויוטה שגו בתכנון, ועשו בושינג קטן מדי בקצה הבולם, ותושבת קטנה מידי במשולש, בהתאמה.
מכאן, יצרני הבולמים המשופרים נאלצים להצמד למידות הבושינג שמוכתבות ע"י גודל התושבת במשולש.
בד"כ לא מתעסקים בהחלפת הבושינג אלא מחליפים בולם קומפלט.
מיסב עין זה פתרון מצויין שאינו קורס, אבל צריך לשפר את העמידות שלו למים ובוץ.
זהו מוצר פרימיום לעולם המירוצים, אבל מעט מפונק ועדין לשימוש יומיומי ארוך טווח .
בברכה, טושי
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
כן את זה הבנתי, זה ההסבר למה בבולם הנ"ל העומס על התושבות עלול להיות גבוה יותר מאשר בבולם רגיל.
רק הדגשתי את הנקודה שכשהמתלה נשען על הבאמפסטופ, זה לא אומר שהעומס יורד מתושבת הבולם,
אלא ש"עודפי העומס" עוברים לשלדה. אך עדיין, העומס של כיווץ מלא של הקפיץ מופעל על תושבות הבולם במצב זה.
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
אהוד
אתה, כמובן, צודק.
הניסוח שלי לא היה טוב
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
נמרוד,
אם אני זוכר נכון, חלק מהקיט כולל איזה חיזוק?
-
תגובה: בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
נמרוד,
אם אני זוכר נכון, חלק מהקיט כולל איזה חיזוק?
הקיט עבור היילקס כולל גם חיזוקים לשלדה, נכון. לא יודע לגבי רכבים אחרים.