-
רוביקון פלאג אין ?
אשמח לשמוע -
מישהו בפורום נוסע על כזה ?
דעות, חוות דעת, נקודות למחשבה, המלצות ?
בהתייחס לכל נושא -
חוויית נסיעה בכביש ובשטח,
עלויות תחזוקה,
צריכת דלק,
עלויות ביטוח,
כל נושא רלוונטי.
תודה !
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fd760e8cad.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
שלום
אין לי פלאגאין אבל נוסע על רוביקון XR.
צריך להבין שעל חשמלי אתה יכול לנסוע עד כ 30 ק"מ, המערכת החשמלית ברכב לא מספיק חזקה להטעין את הבטרייה פלאגאין.
ולכן הרכב הזה כבד יותר ב כ 200 ק"ג של בטריות היושבות מתחת למושב הנוסעים (מקום ממש נחמד לעוד ציוד). ומיכל הדלק קטן יותר ב 10 ליטר.
גם כך הרכב הוא לבנה וצריכת הדלק בשמיים אז פחות דלק יותר משקל אומר פחות טווח נסיעה.
ביטוחים זה סיפור עצוב תלוי מאיפה הרכב אם יבוא אישי או קניה מהיובאן, למרות שהבנתי שמתחיל לרדת.
טיפולים ואחזקה אז תלוי איך הנהג וכמה נזק עושה בשטח, כבר שנה שלישית עם הרכב וכל שנה רק שמנים ופילרטים אז לא יקר או משהו קיצוני.
צריכת דלק כמובן תלוי נהג וסגנון נהיגה, משקל לא עושה לזה טוב, ורצוי לחץ צמיגים גבוה אבל לא נח כמו שהיצרן רושם ואפשרי להגיע 10 ק"מ לליטר, כל עוד לא עוברים את 85 קמ"ש, יש תמונה של להוכחה.
ברגיל רואה אחד ל6-7 ק"מ לליטר.
להבין הרכב לא נח כמו לאנד קורזר ולהיבא אותו לרמת נוחות כזו זה המון כסף, הרכב גדול מבחוץ אבל לא ממש גדול מבפנים שהזה מוזר, הגג מפיברגלאס או בד, אז לדעתי הרבה משקל הגג לזמן ארוך לא יעשה לו טוב.
אז לסיכום אם כל הידע שיש לי היום לאחר שלוש שנים עם הרכב, האם ההיתי קונה אותו שוב, תשובתי היא כן, לא כולם היו עונים כמוני.
מקווה שעזרתי
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
מכיר מישהו שמטייל עם כזה מרוצה סהכ. הגדיל צמיגים, הרכיב כננת, מיגונים הגבוהות... מטייל עם רנגלרים אבל נזהר לא ליפול לטרפת השיפורים. בסך הכל זה ג'יפ רנגלר.
אישית אני לא מתחבר לעניין של לסחוב מצבר לכל מקום שאתה הולך, זה נראה לי משקל עודף בשביל המעט מאוד חיסכון (בשטח. בכביש החיסכון יותר ניכר).
הבחירה לשים את המצבר בתוך תא הנוסעים ללא קיר אש - גם לדעתי שגויה ומסוכנת. בהחלט מהדברים שהיו מרחיקים אותי מהג'יפ הזה אם הייתי חושב עליו בתור אופציה.
אסף.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
בסה"כ למעט הספרטורים הדפוקים, כל שאר הדברים שהוא נשמע דרמטי כשהוא אומר אותם הם פרקטיקה מקובלת בהיברידיים. לא אומר שטובה, אבל היא חד משמעית מקובלת. גם הnmc- למעשה לא שמעתי על היברידי עם lfp- לא אומר שאין, וגם סוללה בתא הנוסעים, ללא קיר אש. מסתובבות לפחות כמה מאות אלפי מכוניות כאלה בישראל.
לפחות בג'יפ התאים הם פריזמטיים, בניגוד לרוב ההיברידות הנפוצות כאן שניזונות מפאוצ'ים ליפו- המארז הפחות יציב.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תחפש פה בפורום כבר נכתב עליו (גם אני כתבתי) הרבה.
לדעתי: סה"כ עסקה לא משתלמת לחובבי השטח.
אם זה רכב פוזה ואתה נוסע איתו לעבודה וחזרה עד 25ק"מ ביום, תחסוך דלק ואולי תסובב קצת ראשים במשרד.
לשטח לדעתי הוא פשוט לא! (יחסית לרנגלרים לא היברידיים כמובן).
1. יותר יקר לטפל כשיש גם במזין וגם חשמל
2. יותר נקודות כשל מאותה סיבה.
3. הטווח על החשמל הוא 25 ק"מ בלחץ, מה שאומר שכבר בכביש 6 במחלף הראשון נגמר לך החשמל ואתה על בנזין עם 200+ ק"ג עודף כל הטיול. זה בנוסף לציוד שלך, לפגושי ברזל, לכננת, לצמיגים המוגדלים, לנוסעים שלך ועוד. כמו עוד 3 אנשים ברכב קבוע. לכן הצריכת דלק דווקא תהיה פחות טובה מהבנזין בלבד ששוקל פחות וגם המיכל שלך יותר קטן בגלל הבטרייה של מערכת החשמל.
4. שוק היד-2 חלש יותר כי אנשים מכירים כבר את הבעיתיות והטווח החשמלי הקצר.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תודה לכולם, אעדכן
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תתחדש!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תתחדש. תהנה.
מקווה עבורך שלא תחווה את הצד הלא מחמיא (תקלות) של הרכב הזה
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
שתדע לך שאין דבר שאני יותר אוהב מאנשים שיוצאים להרפתקאות למרות שהם קיבלו רק המלצות להימנע מהן.
מלא בהצלחה ותתעד!
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
שתדע לך שאין דבר שאני יותר אוהב מאנשים שיוצאים להרפתקאות למרות שהם קיבלו רק המלצות להימנע מהן.
מלא בהצלחה ותתעד!
ניקח את זה כמחמאה, תודה !
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
ניקח את זה כמחמאה, תודה !
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לא יודע :)
אם זה מעודד במשהו, אני גם עשיתי את זה עם הלנד רובר ולא מצטער על זה.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תתחדש ותהנה!
אשמח לדעת מה עמד בבסיס ההחלטה לקחת את הפלאג אין ולא JL "רגיל" מנוע 3.6 או 2.0.
תודה
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
תתחדש ותהנה!
אשמח לדעת מה עמד בבסיס ההחלטה לקחת את הפלאג אין ולא JL "רגיל" מנוע 3.6 או 2.0.
תודה
היום יום שלי פחות מ 50 ק"מ, וזה נכנס בחשמל וחוסך בנזין.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ב2022 חלמתי לקנות את הפלאגין , הפלאג אין הרבה יותר חזק יש לו עוד 105 כ"ס על ה270 של ה2.0 אז מבחינת זריזות וכוח ה200 ק"ג לא ממש השפיעו על הזריזות של הרכב , הוא גם יותר גבוהה באינץ ומפואר יותר מה2.0 , בקיצור על הנייר חלום של רכב, במיוחד בשבילי שאת רוב הנסיעות אני עושה בעיר מסביב לבית ו30 ק"מ על חשמל זה מספיק.
ואז התחלתי להתרוצץ בין הדילרים והמחירים היו לא הגיוניים, המחיר הרשמי של הפלאג אין היה 520K+ יבוא אישי לעומת 430K+ ל2.0 מהיבואן הרשמי , עשיתי חשבון שכדי לחסוך 90K בדלק ייקח לי יותר מ10 שנים לא ממש שווה, לאחר מיקוח קניתי את הרוביקון הרגיל הרבה יותר מזול מהמחיר הרשמי כך שזה באמת היה משתלם יותר למרות החיסכון בדלק , ויש חיסכון בדלק לא כמו שרשמו לך פה.
לאחר שקניתי את ה2.0 נתקלתי בתקלה שהיבואן לא רצה לתקן ופתחתי קבוצה של נפגעי רנגלרים , נכנסו לקבוצה כ100 איש מתוכם המון בעלי הפלאג אין ביבוא אישי, נחשפתי לבעיה רצינית עם היבואנים המקבילים, הסתבר שהיבואנים המקבילים דפקו את המערכת החשמלית בזמן היבוא , בארה"ב שאתה קונה רכב פלאגין אתה מקבל קוד ופותח את היכולת ההיברידית והטעינה , כל זה כדי שדילרים לא ירוקנו את הסוללה וישאירו אותה על 0 ויהרגו אותה , היבואנים המקבילים בארץ פתחו את היכולת ההיברידית על מנת לשנע את הרכב לנמל ולהעלות אותו לאוניות, הם רוקנו את הסוללות וכל הדרך לארץ,בנמל ולמגרשים הם פשוט הרסו חלק גדול מהסוללות, סוללות תקולות פגעו במחשב שמנהל את הפעילות של המנועים החשמלי וה2.0 , ברגע שמחשב כזה הולך הרכב תקוע ולא שמיש , בזמן קצר , מוסכי סמלת התמלאו בפלאגין תקולים עם שום הבנה מה התקלה ולמה היא קוראת וגם ללא יכולת לתקן אותם , מהסיבה הפשוטה שרוב התקלות היו בישראל, בארה"ב זה כמעט לא קרה , לא היו מספיק מחשבים בארץ וגם בארה"ב לתקן את הרכבים והם ישבו חודשים בחניה של סמלת מחכים לתיקון לו"ז תיקון הגיע גם ל9 חודשים , שמעתי גם על מקרים של רוכשים שיצאו מהיבואנים המקבילים (לא אנקוט בשם) ונתקעו אחרי כמה ק"מ , חזרו ליבואן המקביל והוא התעלם מהם ושלח אותם לסמלת , בקיצור רכב שנקנה ב520K+ הועבר מיידתי למוסך סמלת לכמה חודשים ללא רכב חלופי או פתרון אמיתי , אסון ממש אסון . מכל הסיפור הזה מחיר הרכב הפלאגאין ירד בצורה דרסטית ואפשר היה לקנות יד 2 בפחות מחצי מחיר. היום אני חושב שפתרו את כל הבעיות ורוב הבעלים של הרכבים האלו די מרוצים .
תעדכן אותנו אחרי שקנית שנלמד עוד קצת על הרכב הזה ועל האמינות שלו אחרי שכנראה פתרו את בעיית המחשב , קח בחשבון דבר אחד , אל תשאיר את הסוללה הזאת ריקה, תמיד תטעין את הרכב בלילה כדי לשמור על חיי הסוללה הזאת.
בהצלחה
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
תתחדש!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
היום יום שלי פחות מ 50 ק"מ, וזה נכנס בחשמל וחוסך בנזין.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תודה על התשובה המהירה.
זאת היתה ההערה הראשונה שלי בתגובה: מתאים למי שעושה ביום יום מעט קילומטרים.
אגב, בשביל 50ק"מ ביום זה אומר שאתה צריך נקודת טעינה גם בעבודה.
תעדכן בהמשך אם באמת הרכב עושה כיוון אחד (25 ק"מ) על החשמל בלבד.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
כמה משקל גגון וציוד אפשר להעמיס על המרזבים של האוטו הזה ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
וואלה תעדכן
אני אשמח לדעת ,אני חוסך שנים לרנגלר והיום עם הבעיה של הביטוח הוא מתרחק ממני עוד ועוד ...שאני לא מצליח לשכנע את עצמי לעזוב את הגרוטאות של עד ה50 ...
הפלאג אין אידאלי בשבילי - אני עושה פחות מ20 קמ ביום הלוך חזור לעבודה ...היום עם קורקינט ורכבת קלה
ומאז שיצא הפלאג אין אני חם עליו ורק בגלל חלק מהדברים שגיליתי בפורומים וגם מה שכתוב פה ,לא הכנסתי אותו בכלל לאופציות ,היום אני בכלל פוזל לברונקו אם הם סוף סוף ירדו לתקציב של משהו סביר בגיל 5 או 6 שנים על הכביש .
חדש ממש לא ריאלי לתקציב שלי ,כיוונתי לכלי בגיל 7 או 6 בערך, וה4xe היום בתקציב סביר יחסית ...מובן למה
אז תעדכן את השרשור פה ,בעיקר - תגובות ועלויות ממוסכים - זמינות מכונאי וכמה הוא לוקח עוד בגלל החשמל וכו (האם היחס כמו לכלים הם המערכת גז) , הבנתי שיש קבוצה לדגם הזה ויש מכונאי שמטפל סביר אבל בצפון הארץ
זה יהיה נהדר מצידך לתת פה ידע וסע בדרכים משובשות .- וואלה אולי בזכותך יהיה קל יותר לקחת סיכון על הכלי הזה
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
אין בעיה, אשמח לעדכן.
...אז מישהו בכל זאת יודע לומר משהו על עמידות המרזבים לגגון ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
כמה משקל גגון וציוד אפשר להעמיס על המרזבים של האוטו הזה ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תולה מגדירה 100 ק"ג מטען על המערכת שלה שנועדה לחיבור למרזבים לרנגלר.
מקור:
https://www.thule.com/en-il/roof-rac...in%2520gutters
https://www.thule.com/-/s/approved/s...36.pdf?rev=1.3
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
93 ק"ג (בקישור השני ששלחת)
לפות"ש, תתחדש על הרכב
יש גגונים כמו בתמונה, שבנויים לעומסים יותר גבוהים.
אם לא לקנות, נראה לי די פשוט לייצר כזה, בטח בשבילך.
קובץ מצורף 149216
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
אני אבקש להוסיף שאלה:
ל 4XE יש 375 כ"ס בשילוב החשמל והבנזין. למנוע 2 ליטר טורבו יש 270 כ"ס.
האם אני צודק באמירה הבאה: כל זמן שיש בטרייה לנסיעה, (25-30 ק"מ ראשונים) יש לרכב 375 כ"ס. אולם, מרגע שנגמרת הבטרייה הרכב נשאר "רק" עם המנוע המוגדש ועם 270 כ"ס?
כי אם זה נכון, אז המנוע הזה סוחב רוב הזמן 200+ק"ג עודפים של המערכת החשמלית ולכן לדעתי, בממוצע צריכת הדלק לא תשתפר לעומת הרנגלר בנזין בלבד. ברור שאצל מי שעושה 20 ק"מ לעבודה וחזרה ביום, יהיה שיפור, אבל אצל מי שזה לא רכב יום יומי ועושה איתו בעיקר טיולים, לדעתי (ופה אני מחפש תשובה..) צריכת הדלק על טיול של נניח 500ק"מ, מתוכם 400 בכביש ו 100 בשטח, לא תהיה עדיפה.
דעתכם?
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
אין לי רוביקון פלאג אין. גם לא מומחה גדול בעניין. אבל, מידע כללי לגבי אופן פעולת ההיברידיות פלאג אין אז יש אופציה להפעלה משולבת. במצב כזה, קודם כל, אם אני לא טועה, הבלימה הרגנטיבית ממלאת את הסוללה חלקית (נכון?).
שנית, המנןע החשמלי מצטרף למנוע הבנזין כנדרש מאמץ מהמנוע (עלייה בכביש, האצה וכו')
אז השאלה והתמיהה של שי בשאלתו והתשובה לכך מורכבת יותר מפני שבנסיעת כביש משולבת כשנכנס לפעולה המנוע החשמלי יש הספק גבוה יותר למנוע והסוללה לא נגמרת אחרי 50 ק"מ = חיסכון כללי בדלק ולא רק בנסיעה לטווח 50 ק"מ על חשמל בלבד.
יתקנו אותי המומחים ממני לגבי הערכתי
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
הכל נכון שלמה אבל בוא נניח את האופטימום:
הג'יפ יוצא מהבית עם מיכל מלא בדלק ומצבר מלא 100%.
נניח שיש לו 60 ליטר במיכל (לא יודע כמה באמת אבל פחות מרנגלר רק בנזין).
ונניח שנוסעים רק בכביש ישר והג'יפ עושה 1:8 (צריכה יחסית טובה לרנגלר)
אז על הבנזין הוא יעשה 480 ק"מ
על המצבר נניח שיוסיף עוד 30 ק"מ
אז סה"כ 510ק"מ על 60 ליטר שזה: 8.5 קמ"ל. לא הבדל גדול. (וגם החשמל עלה קצת אבל נתעלם מזה).
וצריך לזכור שצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר בגלל המשקל של המערכת ההיברידית. ובנוסף, במהירות 90-100 אופטימלית בכביש ישר אין רגנרציה. וגם כשיש, היא מוסיפה קילומטרים בודדים.
לכן לדעתי, אם לא עובדים מצבר לחוד ודלק לחוד, אי אפשר לשפר את המצב האופטימלי שהוזכר למעלה.
כן, יש לרכב כמה מצבים, אבל כשהמצבר מחזיק כל כך מעט, איך שלא תהפוך את זה, זה לא ממש משפר את צריכת הדלק או נותן לך את כל ה 375כ"ס במהלך הטיול.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
הרנגלר ההיברידי אכן לא מתוכנן אופטימלית לשטח. או לכביש. בעצם זה נטו להורדת ממוצע פליטות יצרן ולא קשור בכלל ללקוח.
אבל אם זה הופך את המחיר כמשומש לאטרקטיבי, למה לא.
-
תגובה: רוביקון פלאג אין ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
הרנגלר ההיברידי אכן לא מתוכנן אופטימלית לשטח. או לכביש. בעצם זה נטו להורדת ממוצע פליטות יצרן ולא קשור בכלל ללקוח.
אבל אם זה הופך את המחיר כמשומש לאטרקטיבי, למה לא.
לדעתי, ובלי בחינה מעמיקה, רק הגיון - מהסיבות של עלויות אחזקה ומספר גדול יותר של נקודות כשל שיכולות להפתיע אותך בשטח. (הכל בהשוואה לרנגלר בלי המערכת ההיברידית).