-
טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
איוניק 5 שנת 23 145000 קמ.
3 הטיפולים הראשונים היו כלולים במחיר הרכב.
על הטיפול הרביעי (120000) שילמתי בעצמי. נדמה לי שעלה משהו בסביבות 3800₪.
מתקרב לטיפול החמישי.
מישהו יודע מה עושים בכל טיפול (קטן\גדול)?
הגיוני לעשות לבד?
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
מסנן מזגן ונוזל בלמים. כמובן שאין בעייה לעשות לבד.
ב60000 מחליפים נוזל סוללה. יתכן שכאן צריך פעולה במחשב אבחון. יתכן ששוה לך להשקיע במחשב אבחון יקר שיש לו את האופציה הזו.
אני עדיין מטפל במוסך של רשת יונדאי מתוך תקווה להשיג goodwill במקרה הצורך. פעם אחת זה כבר החזיר לי 2500ש"ח.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
תודה חנן .
יש פה מישהו שעשה לבד ושרד כדי לספר?
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
צריך לומר שאם אתה לא הולך למחוזות החומרים והחלפים התחליפיים, כנראה שלא תחסוך המון אם תטפל לבד , באחוזים, במיוחד אם גם תעשה השוואת מחירים עם מוסכים אלטרנטיביים. המחיר שציינת גבוה מאוד.
המחיר של נוזל הקירור המיוחד (מוליכות נמוכה) ושל מסנן המזגן שערורייתיים, כ2400ש"ח ביחד. על המקוריות של מסנן המזגן הייתי מוותר בלי לחשוב פעמיים. לגבי נוזל הקירור- דורש מחקר עמוק יותר.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
במוסך יונדאי בבאר שבע רוצים 3600 שח עבור הטיפול
במוסך סביר במושב לידי רוצים 630 שח..
מישהו יכול לכתוב כמה הוא שילם עבור טיפול 150000 (תכולת עבודה של טיפול "קטן"- מסנן מזגן, נוזל בלמים ונוזל קירור אחד מבין השניים)
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
באיזור ה1000ש"ח. על כלום.
לגבי הפער שציינת, אני הייתי בודק טוב טוב טוב איזה נוזל קירור סוללה הם שמים במוסך הזול. הנוזל של יונדאי עולה כ2300ש"ח אז בטוח שזה לא מה שהם קונים עבורך. ראיתי ברשת כמה פרסומים לנוזל קירור סוללה גנרי זול, אבל לא הצלחתי לראות שכתובים עליו תקנים מתאימים, תיאור מפורש שהוא בעל מוליכות נמוכה וכו'. ללא ודאות אמיתית שזה מתאים אני לא הייתי הולך על זה.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
מעיון בקובץ הזה בכלל לא צריך להחליף נוזל קירור בטיפול 150000. אני מפספס משהו או שסתם יונדאי באר שבע ניסו להשחיל לי?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...232a690b30.jpg
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
תבדוק מהן ההגדרות לאחזקה רגילה, ומהן ההגדרות לתחזוקה בתנאים קשים.
ברכבי בנזין לפחות, להרבה מקומות בארץ ההגדרת שימוש של היצרן היא "תנאים קשים"
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
זה לא נסיון השחלה אלא טעות במסד הנתונים של היבואן שלפיו המוסכים עובדים.
היה לי בזמנו שיח לגבי העניין הזה עם המחלקה הטכנית. בסוף סיכמנו שאחליף ב210000.
200000 לא נופל על אף טיפול סטנדרטי ולכן הגענו להסכמה הזו.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אני מדבר על טיפול 150000. אם אני מבין נכון לא נדרש החלפת נוזל קירור מוליכות נמוכה אלא רק החלפת נוזל בלמים ומסנן מזגן..
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
הבנתי שעל זה מדובר. גם אצלי רצו לעשות בטעות במועד הזה החלפת נוזל קירור מנוע.
אז כן, ב150 מחליפים רק נוזל בלמים ומסנן מזגן.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
הבנתי. תודה!
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אחרי טיפול 240000ק"מ יש תובנות לגבי נוזל קירור מנוע:
הכמות במנוע היא 6.4 ליטר.
אם מנסים להחליף לפי הליך היצרן בספרות יוצאים רק 1-2 ליטר.
זה מה שעשו אצלי בפעם הקודמת ולא הבינו למה זה לא הולך.
הפעם התעקשתי שיחקרו טוב יותר, אז ניתקו צנרת ממחליף החום שצמוד למנוע (האחורי) הכניסו לחץ אוויר למיכל העיבוי, וכל הכמות הנכונה יצאה.
עדכנתי את המחלקה הטכנית. מקווה שהם יעבירו למוסכים.
בלי קשר:
למי שאבד הצבע הכחול מנוזל קירור הסוללה יונדאי הוציאו מק"ט חדש של צבע כחול לחדש את ימי הנוזל כבהתחלה, בלי להחליף את הנוזל היקר.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אחרי טיפול 240000ק"מ יש תובנות לגבי נוזל קירור מנוע:
הכמות במנוע היא 6.4 ליטר.
אם מנסים להחליף לפי הליך היצרן בספרות יוצאים רק 1-2 ליטר.
זה מה שעשו אצלי בפעם הקודמת ולא הבינו למה זה לא הולך.
הפעם התעקשתי שיחקרו טוב יותר, אז ניתקו צנרת ממחליף החום שצמוד למנוע (האחורי) הכניסו לחץ אוויר למיכל העיבוי, וכל הכמות הנכונה יצאה.
עדכנתי את המחלקה הטכנית. מקווה שהם יעבירו למוסכים.
בלי קשר:
למי שאבד הצבע הכחול מנוזל קירור הסוללה יונדאי הוציאו מק"ט חדש של צבע כחול לחדש את ימי הנוזל כבהתחלה, בלי להחליף את הנוזל היקר.
צריך להיזהר עם הלחץ,
שלא ייבנה בטעות במערכת.
ללא קשר להחלפת נוזל, ראיתי תיעוד של כמה מקרים ברכבי יוקרה חשמליים שבהם הנוזל פרץ מהמערכת בתוך המנוע החשמלי, צרה צרורה
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
לא מתפרעים עם זה. ראשית, הצנרת למטה פתוחה אז אין קונטרה להכנסה של האוויר, ושנית, מכניסים למיכל העיבוי אקדח אוויר ואוטמים את הרווח עם סמרטוט. זה לא אגרסיבי מדי.
בקשר לנוזל קירור סוללה שכבר הוחלף כל 60000ק"מ: מסתבר שבפעמים הקודמות רק פתחו את פקק הריקון ונתנו לנוזל לרדת בגרוויטציה. בדיעבד אני מבין שזה היה רחוק מלהחליף את כל הנוזל, וגם ששילמתי מחיר מלא על הנוזל, כ2300-2400 ש"ח, על פארש.
הפעם, גם בנוזל של הסוללה, ניתקו צנרת והכניסו אוויר.
הטוב, כל הכמות באמת הוחלפה.
הרע, זה לקח שעות על שעות לנקז אוויר.
גם קיבלתי נוזלי קירור לקחת אתי למקרה שיש עוד אוויר והמפלס ירד בהמשך.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
עדכון אחרון, אני מקווה: מיד לאחר ששילמתי את החשבון ובאתי לצאת מהחנייה נדלקה נורה שאומרת למלא נוזל קירור. חזרתי עם הרכב לתוך המוסך ומילאנו עוד יותר מליטר נוזל קירור מנוע, פעמיים מיכל עיבוי התרוקן עד שהמיפלס הפסיק לרדת.
ליתר בטחון נסעתי עם הרכב עוד רבע שעה באיזור של המוסך כדי שאם אתקע זה יהיה קרוב אליהם ואז יצאתי לכיוון הבית.
סרט. הלך לי יום עבודה על הטיפול הזה.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
לא יכול להיות שאין משהו יותר מסודר מפופו עם סמרטוט לפרוצדורה הזו.
קל לי למשל לחשוב על מכשיר שמנקז וממלא כשהמשאבה של מערכת הקירור יוצרת את הסירקולציה, ולכן קשה לי להאמין שיונדאי לא חשבו על זה - אלא אם כן זה מסוג הטיפולים שמראש לא חשבו שמישהו יבצע...
אסף.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
סרט. הלך לי יום עבודה על הטיפול הזה.
כנראה אתה הראשון והאחרון שהם מבצעים את הפרוצדורה הארוכה הזאת.
או שיכניסו מכונת סטייל "דיאליזה" של הגירים האוטומטיים.
נ.ב- טוב שהעלית את הנושא, שיגיע תור ה BYD להחלפת נוזל אתנחל ליד הרכב לראות התהליך ושבאמת כל הנוזל מוחלף.
רענן
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
לא הבנתי מה קשקוש ?
העבודה או הזמן כולל ניקוז האוויר ועד שרכב יוצא מושלם מהמוסך ?
מוסך לא אמור לבנות על יכולות הלקוח שישלים לבד בביתו נוזל קירור.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
ההנחייה הטכנית של יונדאי בעניין הזה היא קשקוש.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
בגלל שזה אתה, אפשר להניח שזה ה-FSM המקורי ולא התרגום המקומי?
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
לא בגלל שזה אני.
בכלמוביל לא מתרגמים הוראות עבודה טכניות סטנדרטיות לטכנאי יונדאי.
מתרגמים ריקולים והוראות שירות מיוחדות, כמו גם ספרות נהג וכו'.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
צודקים.
זו השקעה אדירה ובארץ אין מכונאים/טכנאים שקוראים הוראות. לא משנה באיזו שפה...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אני מכיר כמה שקוראים הוראות, אבל הם מאותה קבוצה שיקראו גם אם זה באנגלית.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
מקריאה פה אני מבין שנוזל קירור הסוללה ממש במגע עם הקטבים ולא עושה סירקולציה בתוך צינורות יעודיים להחלפת החום כי יתכן שזה פחות יעיל. אני גם מבין שמחשב הרכב דוגם זליגה ומתריע על נוזל חשוד בהולכה, ודורש החלפתו, אז יונדאי מסתפקים בהחלפה חלקית של המיכל ובכך למהול חלקית בנוזל חדש להורדת מוליכות כללית.וזה מספיק טוב לדעתם מבלי להסתבך עם פרוצדורה מתוסבכת.
שאלה- האם לאחר הניקוז עם לחץ האוויר מכל המערכת ,הנוזל המשומש יוצא נקי מכל מיני מוצקים למיניהם צבעים או משחות לא לגמרי נוזליות? מישהו בדק עם מגר את הנוזל המשומש לעומת החדש?
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
הנוזל עובר במחליפי חום. לא נוגע בתאים או באלקטרוניקה.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אז אפשר הסבר קצר על הנזק בשינוי מוליכות הנוזל?
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אני מניח, לא בוודאות, שהמוליכות הנמוכה נועדה למנוע נזק/התחשמלות במקרה של דליפה במחליפי החום.
-
תגובה: טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
אני מבין מדבריך שאתה סבור שהנוזל מגדיל מוליכות עם הזמן וזו הסיבה להחלפתו. אני לא טוען שזה לא נכון, אין לי מושג, אבל מאיפה הסברה הזו הגיעה?
נוזלי קירור מחליפים תקופתית כי חבילת התוספים שבהם מתכלה במהלך ההגנה על המתכות שבמערכת ו/או מתיישנת וכבר לא יעילה. זה נכון לכלל נוזלי הקירור, ללא קשר למוליכות או לרכב חשמלי.