-
מערכת הנעה בגז לג'יפים.
מספר חברים בפורום בקשו לארגן קבוצה של 20 ג'יפים לצורך הוספת מערכת גז. המחיר כיום עומד על 10K ואולי רק 8K אנחנו מתקצבים את המערכת ב- 4K. כל מי שמוכן להתחייב לבצע את התוספת במחיר הנ'ל - שירשם בפורום וכשנגיע למעל 20 שמות ניכנס למשא ומתן עם מתקינים או עם יבואנים או שנייבא בעצמנו.העיקר זה להשאר בתוך מסגרת התקציב עם מערכת מאושרת של משרד התחבורה. כל משתתף בפורום שיש לו ידיעה ,מידע. נסיון. או כתובות -מתבקש לשרשר בהמשך.
-
גז
יוזמה מבורכת, כל הכבוד.
ובהנחה שאכן נשיג התקנת מערכת שכזו (במחיר כזה אני בפנים), איפה נתדלק?
מבלונים ביתיים?
עד שנוכל לתדלק גז בתחנת דלק רגילה עוד יעבור הרבה זמן לדעתי.
-
זהו? במחיר כזה? רק 20 אתה חושב שיהיו לך?
אני בפנים.
מצידי לתדלק מהבית.
-
חיים אני בפנים
ואתה מוזמן לקפה ד"ש בבית
עמוס
-
חיים גם אני בפנים
אני ממליץ להעביר בין החברים את ההצעה שלך כך שנוכל להזיז את העניין כמה שיותר מהר. ובכל זאת הייתי שמח אילו ניתן היה להשתמש באופציה של בלון גז נייד.
תחשבו על החיסכון נסיעה שעלתה 1000 שח' (וזה אפשרי בהחלט למישהו דרומי שנוסע בסופה צפונה ולהיפך)
-
בלון גז נייד
-
אני בפנים!
גם אני!!!! במחיר כזה - גם אני בפנים! גם אם לא יהיו הרבה מקומות תידלוק - מספיק כמה תידלוקים במקומות הקיימים (יש כבר משהו, לא) כדי לחסוך! וואללה, יש לי שני מיכלים עם גז, שאני לא יודע מה לעשות איתם בינתיים! (מצאתי אותם ככה).
-
מישהו יכול לתת הסבר על איך עובדת המערכת.
כמה מקום זה יקח מתא המטען הפיצפון שיש לנו.
למשל מה קורה בעליות האם זה מתנהג כמו הזרקה כלומר לא מכבה את האוטו.
מה קורה לאוטו מבחינת הספקים מומנט וכו.
האם מישהו יודע איך מתנהג האוטו בשטח.
-
עמיקם -הנעה בגז
אני לא יודע הרבה יותר ממכם על הנעה בגז ,אבל היות ולפני שנתיים התחלתי לעסוק בזה באופן מעשי - אחלוק איתכם את מה שנדמה לי שהבנתי.ברכב שראיתי ונסעתי - לא נהגתי - המערכת בנויה משני חלקים שהורכבו בארץ על-ידי שני טכנאים הולנדיים . המכונית היתה סופר-לאנסר מיצובישי - כאשר בתא המטען הורכב הבלון גז במקום הגלגל הרזרווי. גודל הבלון קטן יותר מבלון גז בייתי אבל מכיל יותר גז עקב הלחצים הגבוהים בהרבה שנדחסים בו.מהתא עוברת צנרת למנוע שעל הראש שלו מורכבת תיבת הזנה צרה נמוכה ומאורכת - כך שיש מעבר ישיר מהתיבה לכל הצלינדרים. בתא הנהג יש כפתור בורר חשמלי עם שני מצבים ,אתה לוחץ על כפתור עם אור ירוק יש לך גז - אתה לוחץ על האור האדום -עברת לבנזין. כך שבכל זמן אתה יודע על מה אתה נוסע - היות ובנסיעה שאני נסעתי -לא היה כל הבדל בשני המצבים. ממה שהבנתי מיכל הדלק יכול להספיק ל-200 עד 250 ק'מ.זיהום האוויר אפסי ואין כלל עשן. האגזוז אמור להישאר חדש כל חיי הרכב - אם לא נוהגים בבנזין. לגבי ההספקים - הם לא יותר טובים ואפילו יש ירידה של עד 15% בכח.לא ניתן לתדלק מבלונים בייתיים עקב הפרשים גדולים מאוד בלחצים. אני לא יודע לתת תשובה אם ההתנהגות המיכנית זהה להזרקה - אני מניח שכן. כנ'ל לגבי התנהגות בעליות תלולות- היות ואין מדובר בנוזל או בשימוש בקרבורטור -אלא בתיבת הזנה נפרדת.שימו לב - הרעיון שלנו הוא חסכון כספי ללא 'תשלום' בירידת כח בשטח וזה ניתן להעשות אך ורק באם השימוש בגז יהיה כאשר אנו נוסעים לשטח או כשחוזרים ממנו - שם נמצא הכסף הגדול .אתה יוצא מלא -מגיע לתחנה דרומית/צפונית ממלא נכנס לשטח וגומר את המיכל.במקומות עם כח עובר לבנזין וכשאתה יוצא מהשטח -ממלא פעם נוספת ונוחת בבית. כל נסיעות הכביש וחלק זורם של נסיעות השטח יעשו בגז. ה'תשלום' היחיד - עוד נפח סביר ועוד משקל של כ-25 ק'ג. זה פחות או יותר כל מה שאני יודע ואלי לא במדויק.ויש כבר רעיון -במקום גזיה ומערכת בישול - מוציאים T עם וסת- לחץ ברז וצינור ואין יותר בלונים לגזיות.(יש לי דומה לזה ביונימוג). נסו לשאול אולי אני יודע עוד משהו ששכחתי.
-
-
יש לך פתרון ל"תדלוק"? תוכל לקבל פתרון למערכת הסבה לגז אבל לא בסכום שצינת
יש שרשור ב"גיפטריפ"
הובר
-
גם אני
גם אני ואני ואני ואני
נו?
-
תדלוק
יש מספר מצומצם של תחנות תידלוק - אבל לא נבדק על-ידי באופן רציני.חברי הפורום מתבקשים לספק מידע. יש תחנה בעמק חפר ויש אחת באמישראגז פ'ת.
-
חיים שלום,
אני בדקתי את הסוגיה באופן מעמיק, כולל דיונים עם החברה בהולנד (ד"א יש כמה יצרנים כולל באיטליה, תורכיה, מזרח אירופה ועוד).
העלויות למערכת ההולנדית, שלמיטב ידיעתי הן המשוכללות ביותר (בעיקר בהיבט הבטיחותי והתאמה לרכבים ספיציפים) הן בסביבות 1200 דולר (יש לי את המחירון המלא אם זה מעניין אותך).
אתה טועה קצת בעניין הבלונים. אין לחצים שונים, מכיוון שהבלונים לא ממולאים בגז. הם ממולאים בנוזל, שכשהוא מתנדף הוא הופך לגז. לכן קוראים לזה LPG כשה"L" מייצגת Liquid - נוזל.
אם הבלונים היו ממולאים בגז אז עם בלון של 100 ליטר היית מצליח לנסוע לא יותר מכמה מאות מטרים.
לכן התדלוק אינו יכול להתבצע ע"י "גנב גז" עם השוואת לחצים, אלא צריך להעביר את הנוזל.
תיאורטית, אם תיקח בלון בישול ביתי, תציב אותו גבוה יותר מהמיכל שברכב, תהפוך אותו כשברז הגז כלפי מטה אז תצליח כמה פעמים - אולם כמות הנוזל תקטן בכל פעם- בגלל הגז שישאר במיכל.
לכן, בתחנות תדלוק של LPG יש פיית תדלוק מיוחדת וצינור ניקוז שמאפשר לגז לצאת החוצה ולפנות מקום לנוזל.
כשאין תחנת תדלוק זמינה, ואתה עדיין רוצה לתדלק מבלון ביתי, תזדקק למשאבה ייעודית העולה בסביבות 500 יורו.
המשאבה הזו היא ציוד חובה ביאכטות המונעות בגז (כן, יש דבר כזה) שם במקרה של דליפה צריך לרוקן את הLPG בעזרת המשאבה למיכל רזרבי ולא לפתוח ברז ולתת לגז להתנדף, כי אחרת ייווצר לך "ענן גז" בעל פוטנציאל פיצוץ אדיר (ראה מקרה בית הקפה בת"א לפני כמה חודשים).
לגבי תקינה זה סיפור לגמרי אחר. איפה תעשה את זה? החברה המורשה היום לא תעשה זאת עבורך (וכך גם המתקינים העתידיים - לפחות עד שזה יהיה ציוד נפוץ וסטנדרטי לחלוטין),משום שהם יעשו זאת רק לציוד מתוצרתם (שמטבע הדברים עבר תקינה) וכך הם יוכלו לחייב אותך לרכוש מהם. למותר לציין שאחוזי הרווח יהפכו את העניין ללא כדאי עבור רובנו.
אשמח לתת לך עוד פרטים באם אתה מתעניין - 810133 - 054
יוני5
-
מיכלזון = אפרוני
לפני 20 שנה עבדתי בקטיף תפוחים בקיבוצי הצפון על מכלזונים.המכלזונים הישנים הומרו מבנזין לגז "גפ"מ " ועבדו מעולה. האם אין להשיג מערכות פשוטות כאלו ???
-
ה"תידלוק" ע"י העברת גז נוזלי ממיכל הנמצא גבוה לנוך היא מעשי ביותר, והייתי עד לכך: בבית שלי יש "גז מרכזי" - ז"א מיכל ש"קבור" באדמה וכל הדירות מקבלות ממנו גז דרך מונה משלהם. בקיצור, יום אחד (שבמיקרה היה שבת), ניגמר גז במיכל. כמובן, המשאית המתדלקת לא עבדה בשבת, בא רק טכנאי תורן עם הטנדר. מבלי לחשוב הרבה, הם לקחו מיכל מבניין הסמוך (שגם בהחזקתם, כמובו), ופשוט "שפחו" את הגז ממנו למיכל שלנו, כאשר הם החזיקו אותו הפוך. ואכן, הגז חזר לתנורינו! כך שזה עובד!
לגבי דברים "כלכליים" - נשאר רק לקוות....... 8)
-
שפחו=שפכו, כמובן... :oops:
-
לא הבנתי בדיוק כמה זה ייצא לי בסוף,
אבל בגדול אני מעוניין . . .
-
זאביק
התקציב שלנו לכל מערכת המותאמת לרכב כולל אישור לטסט -.4000 ש'ח.
-
חיים שלום!
אני מוכן לשלם 7000 !!ש"ח כולל אישור רישוי
אומרים לך שהמערכת עולה 1200 דולר ללא התקנה וללא רישוי ואתה בשלך
4000 אני חוזר אני מוכן לשלם 7000 כולל רישוי
חג שמח
הובר
-
מערכת גז
דיסקו שלום - א. טוב שהצטרפת. ב. כשנמצא ב-.4000 אולי נסכים לקחת ממך -.7000 כדי שלא תילחץ.
-
ב 4000 ש"ח גם אני מוכן.
אפשר להמשיך לעשן באוטו? :lol:
רמי
-
דיסקו 4 - הנעה בגז
אין בעיה - כשנשיג ב-.4000 תשלם -.7000 . מי אנחנו שנקלקל לחבר בפורום.
-
דיסקו 4, סבלנות!
אל תגיד מראש, מה אתה מוכן, ומה לא! הרי, כל הראיון הוא להוריד מחירים, וגם לא כל המערכות שוות במחיר שלהן, אז למה ליקפוץ? לשלם יותר תמיד תספיק, אם אתה כבר כ"כ רוצה - נעשה עיסקה: נרכיב לך מע' ב-4K, ו2K תביא לי- כדי שלא תרגיש, ש"עבדו עליך" וקניתה בזול! :twisted: :twisted: :lol:
-
גז
חבר'ה בלי פילסופים - אני צריך 20 רשומים כדי לנהל משא ומתן רציני.
-
חיים שלום
יש לי עוד חבר עם cj8 גם הוא מצטרף
אנחנו כבר 2 עוד 0 ונהיה 20
:lol:
-
אני מכיר לפחות שני סיקסים שעברו להנעה בגז, עלות המערכת כ 5000 שח' כולל התקנה. כרגע אין למערכת תקינה ורישוי בארץ כך שזה בעצם לא חוקי ולכן לא רלבנתי מבחינתי.
לענין המערכות עצמן, באחד מהסיקסים מותקנת מערכת איטלקית המיועדת למנועים אטמוספריים עד 150 כ"ס, לדיברי בעל הרכב אין כמעט אובדן בכוח המנוע והוא מקבל טווח נסיעה של 350 ק"מ ממיכל של 48 ק"ג. (אין מדובר במיכל ביתי רגיל אלה במיכל בו שאיבת הנוזל מתבצעת מתחתית הבלון, בשפה של מוכרי הגז המיכל הנ"ל נקרא בלון אדום כי זה ציבעו) מחיר המיכל כ- 200 עד 260 שח' תלוי מי סוכן הגז מימנו קנית.
בסיקס השני מותקנת מערכת הולנדית המיועדת למנועים אטמוספריים עד 180 כ"ס,
נהגתי על הרכב הנ"ל וניסיתי אותו במעלות פשוטים בהר חורשן, פשוט תענוג, הרכב מגיב יפה לא נכבה בזויות ולא הרגשתי מחסור בכוח מנוע, רק הריח הפריע לי, לא ריח של גז אבל ריח שונה של גזי הפליטה :)
בעל הרכב טוען לטווח נסיעה של 435 ק"מ על אותו סוג מיכל.
הענין הוא מיכל הגז, הוא פשוט ענק, אתם מכירים את בלוני הגז הגדולים הביתיים? עכשו תנסו למצא לאחד כזה מקום בג'יפ.
לדיברי בעלי הרכבים הנ"ל (ששניהם רכשו והתקינו את המערכות בארץ) בעתיד כשתהיה תקינה ליבואנים מהם רכשו את המערכות הם יאלצו להחליף את הבלונים בהם הם משתמשים כרגע למיכלים תיקניים שעלותם דומה לעלות המערכת כולה כלומר עוד 4 או 5 K , במיכלים אילו יש גם מערכת למדידת כמות הגז/נוזל שנותרה במיכל מה שאין להם כרגע.
מטבע הדברים שני בעלי הרכבים הנ"ל מעדיפים כרגע להשאר אנונימיים וכך גם לגבי מקורות הרכישה אבל אם יש עוד שאלות אני אנסה להפנות אותם ולקבל תשובות.
נמרוד
-
??????
נץ, לא הבנתי, ובנוסף הבהלתה אותי (לפחות, לגבי סיקס הראשון): המיכל של 48 ליטר עולה בין 200 ל-260 ש"ח, והוא עושה אתו כ-350 ק"מ???? :shock: :shock: :shock:
לפי חישוב שלי יוצא, שליטר גז עולה אם כך בין 4.1 ל-5.4 שקל לליטר?????? וצריכת הדלק יוצאת כמעט זהה (1:7.3)!!! אז, מה עשינו בזה?????????????????
-
או, שכוונה שלך למחיר התחלתי של המיכל עצמו, ואז, כמה עולה "לתדלק" אותו?
-
ברור הרי שהכוונה הינה לעלות המיכל עצמו ולא לגז...