-
מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
שלום לכולם...
הגיע הזמן בשבוע הבא לשפץ את הגיר...
התקלות: שריקה נוראית.. מכיוון הגיר..
נזילות מכל כיוון...
נקישות שבאות מכיוון ציר הדרייבשאפט שיוצא לטרנספר.. זה לא טרנספר(שיפצתי לפני חודש) וזה לא צלבים..
ועוד משהו... יש רעש די חזק של מיסבים כשעוזבים את הקלאץ' (אין לי מדד להשוואה אם רכב אחר) אבל כשעוזבים את הקלאץ' בניוטראל יש דחיפה קטנה של הרכב והטורים יורדים מעט כ50-100 סלד
כאילו הקלאץ' עוד נוגע בהילוך...
מה זה אומר? מיסב לחץ גמור? לא היו לי בעיות של קלאץ' שהחליק.. חוץ מעליה חזקה וארוכה מאוד.. שהקלאץ' התחמם והחליק מעט.. אחרי קירור זה הסתדר..
כל ההילוכים עוברים חלק.. בלי רעש כולל סינכרונים...מזה אני מסיק שמצב הגג"שים תקין...אבל אולי לא..
בהנחה שהם תקינים... האם מחליפים את כל המיסבים? מה עם מיסב הלחץ? האם יש לי דרך לדעת מה מצב הקלאץ'?
מה העלות המשוערת של כל המיסבים והמחזשים בגיר?
איזה כלים אני צריך להכין?
תודה... עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
לפי מה שאתה כתבת הבעיות שלך בקלאצ' ולא בגיר.
חוץ מהשמן שיש בכל מקום שאולי דורש החלפת מחז"שים/אטמים.
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
יכול ליהיות שיש בעיה בקלאץ'.. אבל כל הרעשים והדפיקות באים ממיסבים גמורים.. סביר להניח...
מה יכולה ליהיות הבעיה בקלאץ'?
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
אל תרתח אדון עזריאל .....
לדעתי תקרא את הכתבה של שיה על הקלצ' תראה איזה תקלות שם רלונטיות אליך תסדר לפי דחיפות ,ותן לחבר'ה את הזמן לענות לך ;) ;) ;)
בהצלחה
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
לא רותח..
קראתי אותה כמה פעמים... אין שם עלויות מיסבים ומחזשים..
ואין שם את התקלה שלי בקלאצ'.. שאני לא ממש מבין ממה היא נובעת..
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
אף אחד לא יודע לעשות חיפוש? רוב - אם לא כל - השאלות שלך נענו כבר במלואן בפורום.
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
כמו תמיד.. עשיתי חיפוש...
היו עוד שאלות.. עליהם מצאתי תשובה.. על אלו לא..
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
ציטוט:
נקישות שבאות מכיוון ציר הדרייבשאפט שיוצא לטרנספר.. זה לא טרנספר(שיפצתי לפני חודש) וזה לא צלבים.. הורדת את הדרייבשאפט בבדיקה, או שרק ניסית לנענע? צלב תפוס לא מתגלה רק בנענוע.
ועוד משהו... יש רעש די חזק של מיסבים כשעוזבים את הקלאץ' (אין לי מדד להשוואה אם רכב אחר) אבל כשעוזבים את הקלאץ' בניוטראל יש דחיפה קטנה של הרכב והטורים יורדים מעט כ50-100 סלד
כאילו הקלאץ' עוד נוגע בהילוך... הוא לא, זה קורה. השמן מסתובב בפנים, הוא גורם לדחיפה. הטורים יורדים קצת כי המיסבים שלך גמורים וכשאתה משחרר קלאץ בניוטראל הציר מסתובב (לא מחובר לכלום, אבל מסתובב).
מה זה אומר? מיסב לחץ גמור? מיסב לחץ, כפי שצויין המון פעמים בעבר, עובד כשאתה לוחץ על הקלאץ', לא משחרר.
לא היו לי בעיות של קלאץ' שהחליק.. חוץ מעליה חזקה וארוכה מאוד.. שהקלאץ' התחמם והחליק מעט.. אחרי קירור זה הסתדר..
כל ההילוכים עוברים חלק.. בלי רעש כולל סינכרונים...מזה אני מסיק שמצב הגג"שים תקין...אבל אולי לא..תקין, גם הסינכרונים תקינים. אלו חדשות טובות מאוד בשבילך, סינכרו זה יקר.
בהנחה שהם תקינים... האם מחליפים את כל המיסבים? מה עם מיסב הלחץ? האם יש לי דרך לדעת מה מצב הקלאץ'? כן, אם אתה כבר שם תחליף את כולם.. מחליפים גם מיסב לחץ (לא חובה, אבל אם אתה כבר שם).
מה העלות המשוערת של כל המיסבים והמחזשים בגיר? 600 ש"ח.
איזה כלים אני צריך להכין?
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
המון תודה!
עוד משהו.. כל המיסבים שדורשים חליצה יושבים על ציר בדומה למיסבי הטרנספר? (החולץ שמתאים לטרנספר יתאים גם לגיר?)
אני אשמח להסבר על התפקיד של מיסב הלחץ..במה הוא שונה ממיסב רגיל.. והאם זה המיסב שמחליפים בהחלפת קלאץ'??
אם לא מחליפים קלאץ.. האם יש צורך באיזשהי חריטה? או משהו חוץ מהחלפת מיסבים ומחזשים??
בנוגע לדרייבשאפט... כן.. פירקתי אותו.. (שיפצתי טרנספר..) הצלבים תקינים לגמרי..
תודה.. עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
ציטוט:
עוד משהו.. כל המיסבים שדורשים חליצה יושבים על ציר בדומה למיסבי הטרנספר? כן. גם אני שיפצתי את הגיר רק אחרי שטיפלתי בטרנספר, אתה תתפלא כמה הוא פשוט. הטרנספר זה עבודת הכנה מצויינת (החולץ שמתאים לטרנספר יתאים גם לגיר?) אני לא בטוח, כי בתיקון הגיר פשוט קפצתי למוסך של חבר שהלווה לי מה שרציתי. בטרנספר חבר הביא מהבית ובא לעזור לי יחד עם עוד 2 פדלאות ששיעמם להם
אני אשמח להסבר על התפקיד של מיסב הלחץ..במה הוא שונה ממיסב רגיל.. והאם זה המיסב שמחליפים בהחלפת קלאץ'?? חיפוש. צריך קישור, בקש, אבל חפש קודם "מיסב לחץ".
אם לא מחליפים קלאץ.. האם יש צורך באיזשהי חריטה? או משהו חוץ מהחלפת מיסבים ומחזשים??
אני אשאיר לטובים ממני (שיה?) לענות כאן, אני לא בטוח לגמרי.
בנוגע לדרייבשאפט... כן.. פירקתי אותו.. (שיפצתי טרנספר..) הצלבים תקינים לגמרי.. אז אין לי רעיונות, חכה לטובים ממני.
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
טוב.. זה נדחה ונדחה, עכשיו כבר אין ברירה, השבוע יורד הגיר, אי אפשר יותר למשוך..
שאלה קטנה: בספרים אומרים שצריך להוריד גם את הטרנספר.. נראה לי ממש לא הכרחי.
האם אני טועה?
תודה, עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
בשביל להוריד הגיר אין צורך לפרק את הטרנספר.
הנקישות שבאות מכיוון הדרייבשפט המקשר בין הגיר לטרנספר יכולות להיות קשורות להרבה דברים בגיר ביניהם:מיסב טחון,ג"גש שבור וכיו"ב.תפתח ותראה!
-
5 קבצים מצורפים
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
טוב, לא הייתה לי סבלנות.
3 שעות עבודה, הגיר פורק לגורמים.
כל הגלגלי שיניים נראים חדשים, הסינכרונים כנ"ל!
3 מיסבים גמורים לגמרי (הגולות עדיין היו בפנים והתפרקו ברגע שפתחתי את הקייס..)
מחר קניות + הרכבה..
כמה שאלות -1. מיסבי הסיכות נראים טוב מאוד, עד כמה קריטי להחליף אותם?
2. אני מחליף את הקלאץ'. פלטת הלחץ וגלגל התנופה נראים טוב, ללא סריטות.. האם צריך לחרוט אותם בכל זאת? או רק אחד מהם?
3. ה PILOT BEARING נראה תקין גם כן.. האם כדאי להחליף? אם כן.. אין חולצים אותו?
4. הקייס היה אטום בסיליקון בלבד.. האם יש אטם יעודי?
5. מה המחיר לקלאץ' היום +- ..?
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
זהו זה!
הכל נקנה והורכב ועובד בהצלחה!!!
עלויות:
כ- 260 ש"ח ל 5 מיסבים כדוריים (5 מתוך 6) שנקנו בבית המיסב בצ'לנוב..
כ- 350 ש"ח לכל מיסבי הסיכות (6) + מיסב כדורי 1 שלא הצלחתי להשיג בחנות מיסבים + 2 מחזירי שמן במכשירי תנועה.
530 ש"ח קיט קלאץ' של AISIN שכולל פלטת לחץ+ דיסקת חיכוך + מיסב לחץ + מיסב הילוך ישיר (PILOT BEARINGׂ) ב - "צנטרל) ביצחק שדה...
אין אטם לגיר.. השתמשתי בסיליקון.
המיסב הראשון שיושב על ציר הכניסה לגיר הוא מיסב כדורי עם אטם.. בחנות המיסבים ניסו למכור לי מיסב זהה במידות ללא אטם.. נראה לי שמיסב ללא אטם יגרום לשמן לעבור את מחזיר השמן הקדמי ולנזול.. האם אני טועה?
בכל אופן, המיסב עם האטם במכשירי תנועה עלה 30 ש"ח יותר.. אז לא נורא.
יומיים עבודה מלאים.. (אני משאר שעכשיו זה יקח חצי..) ויש גיר חדש!
עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
ולמה לא צילמת את התהליך ?
כי לא חיכית לי שאני אבוא עם המצלמה
סחטיין על הביצוע , מקווה שיחזיק מעמד
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
כל הכבוד
רק חבל שעל הדרך לא החלפת את מחזיר השמן הגדול של גל הארכובה (נמצא מאחורי גלגל התנופה )
ממש מיותר להודי עוד פעם גיר בעוד חצי שנה כי הוא פתאום ינזל
אגב איך בדקת את הסינכרונים ?
לפי המידות של היצרן ?או לפי העיין ?
עוד משהו שהייתי מחליף הוא הקפיצים שנועלים את הידית הילוכים
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
אתה צודק בקשר למחזיר השמן... אבל במכשירי תנועה לא היה.. ולא הייתה לי דוגמא כדי לקנות מחנות מחזשים..
הייתי צריך את הרכב, כמה שיותר מהר..
בקשר לסינכרונים.. לא ידעתי שיש מידה מסויימת.. אני פשוט יודע שכל ההילוכים עברו (בהורדה והעלאה) חלק וממשיכים לעבור גם עכשיו, ולא מצאתי שום סימני שחיקה על הסינכרונים...
מה בדיוק הייתי צריך למדוד?
בקשר לקפיצים, פשוט לא חשבתי על זה :oops: פעם הבאה.. בתקווה שהיא לא תיהיה ב 7 שנים הבאות...
עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
כל עוד שהידית לא קופצת ומשחררת הילוכים אתה על הסוס :mrgreen:
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
סינכרונים לא מתים כל כך מהר ואם לא היה צורך טוב שלא החלפת; הם עלו בזמני איזה 180 ליחידה לפני מע"מ, אז זה חסכון נאה.
מה שכן הייתי מחליף זה את פיני הסינכרו (5 ש"ח לכל 3 כאלו, יש 3 לכל סינכרו) אבל זה ממילא לא משנה עכשיו. הם פשוט כל כך זולים שחבל לא להחליף אותם גם אם לא צריך.
בכל מקרה, תתחדש. עכשיו יש לך גיר חדש לעוד 10 שנים ועוד חלק מפחד הפירוק נעלם.
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
סחתיין כל הכבוד
גם מחירים מצוינים
נו - תוכל להוביל לירדן בלי פחד :twisted:
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
כל הכבוד!
באיזה חולצים השתמשת?
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
כל הכבוד!
באיזה חולצים השתמשת?
והאם שאלת במכשירי תנועה לגבי האטמים לקייס?
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
השתמשתי בחולץ מיסבים רגיל.. (מה שמוכרים בל.כ ב 70 ש"ח..)
למרות שיש כמה מיסבים שהוא קצר מידי בשבילם.. ואז פטיש ואיזמל שטוח עשו את העבודה.. (נראה לי שאפשר להסתדר גם בלי חולץ בכלל.. אבל זה הרבה יותר נוח)
בררתי במכשירי תנועה.. אין אטמים לקייס גם לא היה כשפתחתי.. סיליקון בנדיבות, ואין נזילות כלל, (כבר 8000 ק"מ!)
עידן
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
טוב אני אם גיר פתוח שמחכה לסגירה
לסוזי מה אמור להיות אורך הקפיצ שמחזיק את ידית ההילוכים במקום?(פשוט הגיר לא היה שלי ואני לא יודע אם היתה בעיית קפיצת הילוכים) הכוונה לזה עם 2 הגולות. תודה מראש
אז הוחלפו 5 מייסבים כדוריים, ו 2 מייסביי סיכות (כולם היו במצב טוב אבל לא לקחתי סיכון) סינכרונים במצב טוב (תודה לאל) כי אין בחברה ולא יהיו עד פבואר....
שימו לב לכל מי שחושב על פירוק גיר לשם החלפת סינכרונים?!!!
לא מפתיע אבל מה שכן מפתיע הוא שלא היה להם במלאי מחזיר שמן אחורי??? פשוט ליצנים
יש תמונות וזה הרבה יותר קל ממה שזה נשמע
למזלי הגיר הוא לא שלי אלא אחד שקניתי כדי ללמוד עליו את העבודה הוא היה במצב סביר לפני עשכשיו הוא במצב מצויין נקי ומדונדש
דרך אגב עכשיו הוא למכירה
בהצלחה למשפצים
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
ליאור..
ישנם 6 מיסבים כדוריים.. על ציר הכניסה לגיר ישנו מיסב כדורי שמכוסה באטמים אדומים! יש להשיג אותו בחברה בלבד! הוא היחיד שקניתי בחברה ולא בצ'לנוב.. (עולה 120 ש"ח..)
בקשר למחזיר השמן, יש בצ'לנוב גם חנות למחזירי שמן.. אם אין מקורי, קח את הישן לדוגמא, זה עולה כ 15 ש"ח..
בהצלחה!
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
אין סינכרונים בחנויות מסבים וכאלו? חייבים בחברה?!?
אני לקראת שיפוץ גיר לשם החלפת סינכרונים, אני לא יכול לחכות עד פברואר...
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי Samurai Kfir
אין סינכרונים בחנויות מסבים וכאלו? חייבים בחברה?!?
אני לקראת שיפוץ גיר לשם החלפת סינכרונים, אני לא יכול לחכות עד פברואר...
אני מהצפון הרחוק שלחתי את הסינכרונים שלי עם פעמיים כל פעם עם חנות לחלפים לאזור ת"א ע"מ למצא תחליפיים (אני לקוח מועדף כבר. בכל פעם שהם רואים אותי הם מחייכים מעניין למה?..?)
ולא מצאו אולי יזרזו את התהליך אבל לפני פירוק תברר.
את המיסב הסגור החלפתי בפתוח 3 מכונאים אמרו שזה לא משנה אם זה פתוח או סגור אז שלי אטום רק מבחוץ ככה הוא מקבל שמן מביפנים אך לא מוציא אותו החוצה.
-
חוזר: מס' שאלות לפני שיפוץ גיר
גם אני חשבתי לעשות ככה.. אבל לא הייתי בטוח, אז מיסב מקורי אטום בחברה עלה 40 ש"ח יותר.. ככה זה במקור.. אז אני מאמין שזה עדיף.
כפיר, אולי מישהו יתקן אותי.. אבל נראה לי שסינכרונים יש רק בחברה...
עידן