-
פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
כבר הרבה זמן שמתבשלות לי בראש כל מני תוכניות לבאגי לבן שלי. כשאני הייתי קטן תמיד רציתי, עכשיו אני יכול לבנות לו.
היום הוא בן חודשיים ככה שנשארה לי עוד שנה ו-10 לסוף הפרויקט.
יש כמה נקודות מפתח בפרויקט שעליהם אני מתבסס:
* 4 מתלים עצמיים - כנראה זרוע A
* מנוע בנזין קטן ושקט משהו כמו 50סמק עם אפשרות להגבלת מהירות
* גיר רציף
* קטן מספיק כדי להכנס בארגז של טנדר דאבל קבינה
מכאן כל האפשרויות פתוחות.
אני הראשון עם הרעיון או שכבר רצות כאן תוכניות קודמות?
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
אז אני לא המשוגע היחיד...
אבל, אתה בנית קארטינג ואני מדבר על באגי.
אצלך זה מתאים לילד בן 6, אני שואף יותר לתחליף אמיתי לטרקטורון/גי'פ/שופל שמוכרים בטויס אר אס למיניהם עם מנוע חשמלי קטן.
המטרה שלי זה לבנות משהו הרבה יותר קטן ממה שפירסמת
עם 4 קפיצים ובולמים - כל אחד מהמתלים מחובר לזרוע A כנראה.
עם מנוע קטן יותר, והכי חשוב עם אפשרות של הגבלת המהירות.
אז נתחיל בשאלה הראשונה של הפרויקט,
כדי שאוכל לתכנן את הבאגי אני רוצה להחליט על רכבת הכוח שתשמש אותי
אם כל אחד המתלים הוא עצמי וההנעה היא 2X4 אז יש צורך להעביר את הכוח לשני גלגלים אחוריים
צריכות להיות 2 ציריות (או אולי יש אופציה אחרת?)
וסימן השאלה עדיין קיים לגבי דיפרנציאל או לא דיפרנציאל
האם יש דיפרנציאלים קטנים וקלים (של מי? של מה? איפה?)?
מה האפשרויות שלי לחיבור בין דיפרנציאל אחורי לבין הגיר?
אם אני מוותר על הדיפרנציאל אז יש אפשרויות להשתמש בשרשרת כמו אופנוע עם גג"ש על ציר אחורי.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
רוב שלום
אני היום במהלך בניית באגי לאחיינית שלי בת שנה וחצי.
הבאגי הוא העתק מוקטן של הבאגי ST2 של BADLAND.
הוא נבנה כרגע עם מערכת חשמלית וניתן להסב אותו לבנזין ככל שהילדה תגדל.
בניתי לו מתלים A נפרדים קדימה אחורה בעל קפיצי בולמים שנתרמו מטוסטוסים ישנים הגה קידון פשוט וכרגע לכל גלגל מנוע חשמלי (מאחורה) נפרד כאשר ישנה ידית בקרת מהירות (שני הילוכים קדימה ואחד אחורה. הגלגלים הם גומי עם אוויר ולא גומי מלא כלוב מלא וכן כיסא באקט כולל חגורות מירוץ תוצרת עצמית.
הוא מונע על ידי שני מצברים שנותנים לו אורך חיים של שעה ומשהוא.
לא נראה שיש צורך בבנזין כרגע.
המידות הן 1.2*0.9
בהצלחה ארנון
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ארנון, יש לך צילומים של הפרויקט שלך?
איזה מנועים אתה משתמש? (מה הייעוד המקורי שלהם?)
כמה וולט הבאגי 12 או 24?
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
איפה יש פירוקיות לאופנועים?
אני מחפש מנוע 50CC + גיר
כנראה שאני אקח כבר קטנוע קומפלט
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
שאלת בטיחות - אם כל זה שזה נראה אחלה רעיון ובטח יהיה כלי חזק יחסית , לא עדיף להשאר בתחום החשמל ולא לערב בנזין עם ילדים קטנים?
אני רוצה להאמין שאתה יודע מה אתה עושה כשאתה בונה כזה כלי אבל לדעתי צריך משנה זהירות, נוכח העובדה שזה ילד (ועוד הילד שלך ולא ילד של השכן) והילד נוהג ברכב ולא אתה...
מנוע של 50 סמ"ק הוא מנוע חזק ביחס למשקל והמטלות שהרכב הזה יטול ומכאן עוד יותר זהירות...
לדעתי מנוע חשמלי יהיה די והותר לשלב זה עם אופציה לשידרוג כשיגדל הגוזל...
ועכשיו , נדלקתי אני על מציאת כזה כלי לאחי הקטן...נראה לאן הדיון הזה יתפתח וכמה זה יהיה רלוונטי...
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
האמת היא שציפיתי לקצת יותר תגובות כאן בשירשור ואני מתחיל לחשוב שאולי אני בפורום הלא נכון, הנושא של בניית באגי אם זה לתחרות ניווט או כצעצוע על שלט רחוק לא צריך להיות שונה בהרבה.
לשאלות שהעלתי כאן לא קיבלתי שום תגובה.
בנושא הבטיחות, אני עדיין אבא צעיר. הבן שלי בן חודשיים וזה בערך מה שאני מכיר מבחינת התפתחות של ילדים קטנים, האמת היא שאין לי שמץ של מושג מה יהיו היכולות המוטוריות שלו (או של כל ילד אחד) בגיל שנתיים.
המחשבה של הבטיחות היא הראשונה בסדר היום שלי וזו הסיבה שהתחלתי את השירשור באיך מרסנים מנוע (לזה עדיין לא קיבלתי תשובה).
אולי בגיל שנתיים אני אסתכל על הבן שלי ואחליט שזה מסוכן לו מידי ואולי לא, אני עדיין לא יודע - אבל את הבסיס של באגי בקנה מידה כזה אני מאמין שיהיה אפשר לנצל עד שיגיע לגובה שלי :) או לכרס שלי :))
לגבי שילוב של בנזין וילדים קטנים, זו נקודה נכונה ששווה להקדיש רק לה דיון ארוך. יכול להיות שהוא יתחיל את חייו כנהג על אחד הצעצועים של טויס אר אס או על הבאגי שלו בגרסה חשמלית, בכל מקרה כרגע הנושא עדיין רחוק אבל את בניית הבאגי אני מתכוון להתחיל בקרוב.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
בזמנו הגבילו אופנועים 50 סמ"ק עם שייבה שהגבילה את זרימת הגזים לכמות שיכולה לעבור דרך החור במרכזה. אני לא זוכר אם היא היתה מותקנת אחרי המאייד או באגזוז.
לגבי דיפרנציאל, אתה יכול לנסות למצוא דיפרנציאל של טרקטורונים מפירוק. להרבה מהם היה דיפרנציאל קדמי, או שתשתמש בהינע הקדמי של פולריס 4X4 , אולי אפילו עם כל הפרונט, כולל המתלים. זה יותר פשוט מדיפרנציאל, ומורכב על זה גלגל שיניים שמותאם לשרשרת כך שההתאמה תהיה אולי קלה יותר בשבילך מאשר דיפרנציאל שיוצא ממנו גל הינע. לפולריס יש אפילו יתרון מסוים שכן מדובר בסוג של דיפרנציאל ננעל אוטומטי (זה לא בדיוק זה, אין שם באמת דיפרנציאל אלא סוג של פריילוף בנועלי הטבור, אבל מבחינת השורה התחתונה של הפעולה הוא מהווה דיפרנציאל ננעל) , אז אתה מרוויח עבירות.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
http://http://www.edge.au.com/images..._view_back.jpg
ציטוט:
נכתב במקור על ידי rob
אז אני לא המשוגע היחיד...
אבל, אתה בנית קארטינג ואני מדבר על באגי.
אצלך זה מתאים לילד בן 6, אני שואף יותר לתחליף אמיתי לטרקטורון/גי'פ/שופל שמוכרים בטויס אר אס למיניהם עם מנוע חשמלי קטן.
המטרה שלי זה לבנות משהו הרבה יותר קטן ממה שפירסמת
עם 4 קפיצים ובולמים - כל אחד מהמתלים מחובר לזרוע A כנראה.
עם מנוע קטן יותר, והכי חשוב עם אפשרות של הגבלת המהירות.
אז נתחיל בשאלה הראשונה של הפרויקט,
כדי שאוכל לתכנן את הבאגי אני רוצה להחליט על רכבת הכוח שתשמש אותי
אם כל אחד המתלים הוא עצמי וההנעה היא 2X4 אז יש צורך להעביר את הכוח לשני גלגלים אחוריים
צריכות להיות 2 ציריות (או אולי יש אופציה אחרת?)
וסימן השאלה עדיין קיים לגבי דיפרנציאל או לא דיפרנציאל
האם יש דיפרנציאלים קטנים וקלים (של מי? של מה? איפה?)?
מה האפשרויות שלי לחיבור בין דיפרנציאל אחורי לבין הגיר?
אם אני מוותר על הדיפרנציאל אז יש אפשרויות להשתמש בשרשרת כמו אופנוע עם גג"ש על ציר אחורי.
ראיתי בכל מיני תוכניות בטלויזיה שמשתמשים בדיפרנציאלים קטנים לבניית תלת אופן ממונע נגיד ואפילו דיפרנציאלים שפועלים על שרשרת ולא דרייב שפט אבל נראה לי שהם יקרים מדי אני לא הייתי משתמש בדיפרנציאל (אבל מה אני מבין) הייתי בונה את זה ככה
http://www.edge.au.com/images/produc..._view_back.jpg
זה בעצם כמו ציר אחורי קשיח רק שבקצוות שלו יש צלבים שמתחברים לציריות שמתחברים לגלגלים
דרך אגב בשביל מנוע אתה יכול דברים יותר קטנים מ50 סמ"ק אתה יכול להשתמש במנועים של משור מכאני או כל מיני דברים כאלה
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
למה מנוע?
תבנה אוטו קטן, עם מתלים והכל, אבל עם פדלים. תבנה אותו ככה שכשהילד יגדל, תוכל להוסיף מנוע. אם אתה שואל אותי- ילדים צריכים לעבוד עם הרגליים כדי לזוז. מנועים חשמליים או אחרים הם פינוק מיותר ומזיק.
עד כאן לגבי זה, ועכשיו לאוטו-
הכי פשוט לבנות עם שני סרנים וקפיצי עלים. את הסרן האחורי אתה יכול להניע בעזרת שרשרת (לא משנה אם מה שמסובב אותה הוא מנוע או פדלים). הסרן הקדמי יהיה סרן "מת" כלומר- קורה שמחברת את הגלגלים, לא יותר מזה. בקיצור- מסגרת שהיא שלדה, עליה הכל מחובר (כיסא, מרכב, הגה, מנוע) והיא מונחת על 4 קפיצי עלים ושני סרנים- אחורי חי וקדמי "מת".
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
שייבה במנוע זה נשמע מעניין....
שווה בדיקה בכל מקרה.
לגבי פדלים :grin: אני מעדיף לא לתת לו לנסות ולהזיז עם פדלים ערימת ברזל שתשקול בסוף מעל 50ק"ג. בשביל זה אני אקנה לו אופניים או כאילו אוטו קטן עם פדלים.
ההוספה של הדיפרנציאל מסבכת את כל הסרן האחורי, יהיה צורך גם בציריות וגם בדרך כלשהי להתחבר לדיפרנציאל וגם תוספת המשקל תהיה משמעותית.
חשבתי על מערכת מתלים אחורית וציירתי איזה סקיצה ראשונית. זו מין הכלאה של סרן חי עם מתלים נפרדים (בערך)
האמת היא שאף פעם לא ראיתי כזה דבר במציאות, האם יש לזה סיכוי?
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
למה מנוע?
הכי פשוט לבנות עם שני סרנים וקפיצי עלים. את הסרן האחורי אתה יכול להניע בעזרת שרשרת (לא משנה אם מה שמסובב אותה הוא מנוע או פדלים). הסרן הקדמי יהיה סרן "מת" כלומר- קורה שמחברת את הגלגלים, לא יותר מזה. בקיצור- מסגרת שהיא שלדה, עליה הכל מחובר (כיסא, מרכב, הגה, מנוע) והיא מונחת על 4 קפיצי עלים ושני סרנים- אחורי חי וקדמי "מת".
אסף.
שכחתי להגיב
שני סרנים עם קפיצי עלים יהפוך את המשקל של הצעצוע למשהו מפלצתי שאין אפשרות להרים בלי מלגזה. (ומלגזן אני רק בעבודה...)
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
צינור דק דופן חצי צול עם גג"ש של אופניים עליו, וזוג קפיצים שהם עלה אחד בכל צד- שוקל פחות מהמבנה שציירת. והרבה יותר קל לבנות.
אסף.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ערב טוב רוב
לדעתי האישית האיור שלך יפה אך לא פרקטי. מה קורה כאשר גלגל ימני יורד וגלגל שמאלי עולה (הצלבה), עכשיו אל תקפצו כולם שזה לא רכב שטח. אני מתכוון כאשר הזאטוט ינסה לרדת מדרכה באלכסון.
מה שיקרה שהמשולש הימני ינסה לרדת ואילו המשולש השמאלי ינסה לעלות, אך הציר המרכזי יחזיק את שניהם קבועים, או שהציר ישבר או שאחד המיסבים יתלש ממקומו. כדי שהדבר אולי, ואני מדגיש אולי, יעבוד נקודת החיבור של המיסבים עם המשולשים צריכה להיות ע"י תפוח אשר יאשר את תנועת המשולשים בכיוונים שונים ללא שבירת הציר.
במקרה המצוייר שני המשולשים יכולים לנוע ביחד למעלה או למטה ולכן המבנה מיותר.
לחילופין אתה יכול לפתור את הבעיה בצורה שונה ע"י ציר אשר מורכב משלושה צירים קטנים וביינם צלבים, ציר אחד מרכזי אשר עליו יתחבר הגג"ש ומשני צידיו צלבים אשר מהם יוצאים הצירים לגלגלים. פתרון זה יכול להיות מעניין ולדעתי גם יותר פרקטי מאשר תפוחים בנקודת חיבור המייסבים.
בכל מקרה אם הדבר עדיין לא הובן אז כדי שמתלה זה יעבוד עליך ליצור נקודת שבירה על הציר (עבור כל גלגל) כדי לקבל את ההאפקט של שני המשולשים העובדים בכיוונים מנוגדים.
רפי
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי rob
אז אני לא המשוגע היחיד...
אבל, אתה בנית קארטינג ואני מדבר על באגי.
אצלך זה מתאים לילד בן 6, אני שואף יותר לתחליף אמיתי לטרקטורון/גי'פ/שופל שמוכרים בטויס אר אס למיניהם עם מנוע חשמלי קטן.
המטרה שלי זה לבנות משהו הרבה יותר קטן ממה שפירסמת
עם 4 קפיצים ובולמים - כל אחד מהמתלים מחובר לזרוע A כנראה.
עם מנוע קטן יותר, והכי חשוב עם אפשרות של הגבלת המהירות.
אז נתחיל בשאלה הראשונה של הפרויקט,
כדי שאוכל לתכנן את הבאגי אני רוצה להחליט על רכבת הכוח שתשמש אותי
אם כל אחד המתלים הוא עצמי וההנעה היא 2X4 אז יש צורך להעביר את הכוח לשני גלגלים אחוריים
צריכות להיות 2 ציריות (או אולי יש אופציה אחרת?)
וסימן השאלה עדיין קיים לגבי דיפרנציאל או לא דיפרנציאל
האם יש דיפרנציאלים קטנים וקלים (של מי? של מה? איפה?)?
מה האפשרויות שלי לחיבור בין דיפרנציאל אחורי לבין הגיר?
אם אני מוותר על הדיפרנציאל אז יש אפשרויות להשתמש בשרשרת כמו אופנוע עם גג"ש על ציר אחורי.
רוב שלום
אישית אני לא אוהב את רעיון הבאגי החשמלי ודא"ג מה שבניתי לילד זה ממש באגי וממש לא קרטינג נכון שאין לו מתלים אבל לילד אין בעיה ובצמיגים יש מעט מאד אוויר. אין שום בעיה בטיחותית עם מנוע בנזין לא למבוגר ולא לילד אלה עם כן אבא שלו יבדוק אם יש בנזין במיכל עם נר !!! ריסון המנוע הוא החלק הכי קל בפרויקט, גם אצלי המנוע מרוסן על ידי הגבלה פיזית של מהלך רגלית הגז שמתבצע על ידי מוט הברגה ואומים, שיטה המאפשרת הגדלה ו או הקטנה של מהלך הרגלית בצורה קלה ומיידית גם בשטח, אם אתה לא מבין תומר לי ואני אצלם עבורך את ה"פטנט הגאוני" בבאגי של הבן שלי. בקשר למנועים הכי פשוט זה לקחת מנוע 50 סמק של קטנוע אבל אפשר לחשוב גל על מנוע פק פק של מכסחת דשא נגיד 3 וחצי כ"ס שמשודך לקלטש צנטרפוגלי הכולל גלגל שיניים, אפשר למצוא קלצים כאלו במספר אתרים ברשת לדוגמא www.northerntool.com בערך "go karts". עזוב אותך מדפרנצילים זה ממש לא חשוב, סרן אחורי קשיח וזהוא, התכנית שלך כפי שהראתה בציור איננה מעשית כיוון שבאבן או התלולית הראשונה השרשרת טיפול. יש לי רעיון למתלה אחורי אבל זב מסובך מדי להסבר בכתב ואני ממש גרוע בציור אבל בגדול זה משהוא שדומה לסרן אחורי ובולמים כמו בטרקטורונים, ומקדימה משולשים בעלי זרוע איי אחת בחלק התחתון של הנבה ובולם שמתחבר לחלק העליון.
בהצלחה
חנן
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
צינור דק דופן חצי צול עם גג"ש של אופניים עליו, וזוג קפיצים שהם עלה אחד בכל צד- שוקל פחות מהמבנה שציירת. והרבה יותר קל לבנות.
אסף.
צודק, האמת שלא חשבתי על סרן חי כעל סתם צינור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפאל
במקרה המצוייר שני המשולשים יכולים לנוע ביחד למעלה או למטה ולכן המבנה מיותר.
המבנה באמת לא בא לדמות מצב של זרועות A שבו כל גלגל זז עצמאית אלא יותר סרן חי עם קפיצי סליל (בערך). עכשיו גם כשאני מסתכל על הציור שלי שוב נראה לי כאילו אפשר גם לוותר על שני החלקים הפנמיים של כל אחד מהמשולשים ז"T לייצר מין מקבילית אחת גדולה.
בעיה של שבירה של המבנה לא נראית לי בעייתית בגלל שכרגע ציירתי רק רעיון כללי, עדיין לא צינתי בדיוק את החיזוקים ואת המיקומים של כל זרוע ומוט.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפאל
ציר אשר מורכב משלושה צירים קטנים וביינם צלבים, ציר אחד מרכזי אשר עליו יתחבר הגג"ש ומשני צידיו צלבים אשר מהם יוצאים הצירים לגלגלים
זה בדיוק מה שהציע כאן nirzi3 איזה 3 תגובות למעלה.
זה אומנם יותר פרקטי מסרן חי מבחינת נוחות אבל נראה לי שסרן חי כלשהו (בלי ציריות) יהיה פשוט יותר לבניה. - אבל עדיין לא ירדתי מהרעיון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
התכנית שלך כפי שהראתה בציור איננה מעשית כיוון שבאבן או התלולית הראשונה השרשרת טיפול
את זה אני לא מבין, לא ממש ציירתי עדיין (וגם לא חשבתי עדיין) על נקודת החיבור בין המנוע לציר, אבל אני לא רואה בעיתיות מבחינת נפילת השרשרת, אולי יהיה צורך להוסיף גגש נוסף שישמש כגגש מתיחה (על קפיץ).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
הגבלה פיזית של מהלך רגלית הגז שמתבצע על ידי מוט הברגה ואומים, שיטה המאפשרת הגדלה ו או הקטנה של מהלך הרגלית
האם מעט גז לאורך זמן לא יצבור מהירות?
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
האם מעט גז לאורך זמן לא יצבור מהירות?
התופעה הזאת קיימת במנועי 2 פעימות, אבל בבאגי שלי מורכב מנוע 4 פעימות של סנגיונג 125 וניתן להגביל את המהירות לזחילה.
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
הנה ה"פטנט הגאוני" לשליטה על הגז. בסה"כ "פלח" קצר שנקדח ובתוכות עובר מוט הברגה, על המוט משני צדדיו של ה"פלח" הוברגו אומים לחיזוק המוט בנקודה הרצויה לבלימת הרגלית.
על תתיחס לקרש השרוף שמחובר בשיטות מתקדמות לרגלית הגז, זהו אילתור של "נאסא" לקיצור המרחק בן רגלו של זאטוט בן 5 לרגלית.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
גם אני בשלבי תכנון ראשוניים של קארטינג לא באגי ללא מתלים.
1. לגבי דיפרנציאל. בקלנועיות המסיביות של הקיבוצים יש ציר קומפלט מורכב על 4 מיסבים עם דפרנציאל
וגלגל שיניים רק לפרק ולהרכיב (אולי קצת התאמות והארכות).אם תתעקש על תמונות אנסה לארגן.
הקלנועית הזאת נוסעת די מהר יחסית לקלנועיות הרגילות ולדעתי זה די והותר עד גיל 5-6 לפחות
2. המנוע חשמלי עם שני מהירויות ואפילו עם היפוך כיוון (רוורס) שבמנוע מכאני אין.
3. כמו שכבר כתבו לפניי, בניה נכונה תביא אותך לאחר כמה שנים להחלפת המערכת החשמלית למנוע
מכאני שתחפוץ די בקלות
4. הקלנועית הזאת זוגית ואמורה לסחוב בממוצע 140 קילו כך שלא יהיה לה בעיה עם ילד ועוד כמה ברזלים שגם ככה יש עליה.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ערן, סרן חי במובן המקובל ברכב, יש לו שתי דרגות חופש - מעלה מטה, וסבסוס - גלגל אחד עולה ואחד יורד. זה לא עובד עם הנעת שרשרת! אם אתה משתמש בשרשרת, אתה לא יכול להרשות את דרגת החופש של הסבסוב. ככה זה בהרבה מאד טרקטורונים - ולזה אני מניח שאסף התכוון. "סרן חי" שהוא ציר אחורי קשיח, שיושב על זרוע מרכזית אחת שיש לה רק דרגת חופש אחת - מעלה מטה. הן השרשרת והן דיסק הבלימה הבודד נמצאים צמוד לזרוע. זו מערכת פשוטה מאד, פשוט תסתכל על הטרקטורן הבא שאתה רואה. למעשה, זה בדיוק מה שאתה ציירת, רק שאתה תפסת אותו משום מה עם לא פחות מארבע זרועות שכולן על אותו ציר - אחת מרכזית, חזקה, עם מיסוב רציני בצד של השלדה, תעשה את אותה עבודה, וקפיץ/בולם זעזועים יחיד, באמצע הוא כל מה שצריך.
בשביל לממש סרן חי אמיתי עם שתי דרגות חופש, אתה צריך הנעה של דרישפט, וזה נראה לי כבד, מסובך ולא ריאלי.
על דיפרנציאל בכל מקרה לדעתי אפשר לוותר ברכב קל כזה שנועד לשטח בלבד.
והערה אחרונה - וותר גם על המתלים. רכב קל מאד יסתדר יופי עם צמיגי טרקטורון בתור המתלים, וילד בן שנתיים כנראה בכל זאת הולך לסוע בעיקר על משטחים ישרים יחסית, הוא לא הולך לכבוש את באחה... (כאן היה אמור לבוא סרטון מגניב של מה שאתה באמת צריך לבנות, אבל אני לא מוצא בינתיים...)
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
בנושא הגבלת המהירות, 4 פעימות אפשר להגביל על ידי הגבלת הדוושה ושתי פעימות אי אפשר?
זה חשוב בגלל שזה יקבע את סוג הקטנוע שאני הולך לחפש בפירוקיה.
יש כזה דבר קלנועית מפירוק? איזה מצבר היא משתמשת (זו לא יחידה גדולה כמו של מלגזה חשמלית)?
על הדיפרנציאל והדריב שאפט אני באמת כנראה אוותר
סרן חי עם קפיצי עלים לא בא בחשבון גם בגלל שאני לא מתכוון לעבור לדרייב שאפט וגם בגלל שעלים זה לא סקסי.
עכשיו ההתלבטות היא באמת בין סרן חי עם דרגת חופש אחת ושתי נקודות ריתום לשילדה לבין מתלים נפרדים.
המתלים באמת לא ממש חשובים לנהג בפרויקט הזה אבל הם מאוד חשובים :) למהנדס בפרויקט הזה.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ערן, איך שהשאלה שלך הופיע נזכרתי במשהו שראיתי באינטרנט אבל לא הצלחתי לשחזר... עכשיו מצאתי:
סרטון וידאו חובה לראות!
Trophy Cart
http://www.trophykart.com/main.htm
http://www.trophykart.com/Gal_2.jpg
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
ציטוט:
בנושא הגבלת המהירות, 4 פעימות אפשר להגביל על ידי הגבלת הדוושה ושתי פעימות אי אפשר?
ההגיון של זה לא ברור לי. כשכתבתי על השייבה המגבילה דיברתי על אופנועי 50 - שתי פעימות- ואני לא רואה את ההבדל בין זה ובין הגבלת פתיחת פרפר המצערת.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
קחו מנוע 4 פעימות ותנו קצת גז- הטורים עולים ונשארים קבועים.
קחו מנוע 2 פעימות ותנו קצת גז - הטורים עולים ועולים ועולים וקשה לשלוט עליהם.
למה ? אני לא בטוח , אולי בגלל שבמנוע 2 פעימות פחות אנרגיה מבוזבזת על הנעת מכלולי המנוע עצמם.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
אז בעצם אתה אומר שבעלי אופנועים שתי פעימות לא יכולים לשמור על מהירות קבועה באמצעות יד יציבה על המצערת?
אני לא מקבל את זה. לא מבחינת ההגיון ולא מבחינת הנסיון.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
הבאגי באמת נראית מדליקה עם זרועות A כפולות מקדימה, אבל מה זה TRI LINK מאחורה?
רק חבל שאין תמונות יותר מפורטות.
דרך אגב התחלתי עכשיו איזה קורס עצמי ב SW ,אני נותן לי כמה ימים להבין את הרעיון של התוכנה ובהמשך אני אוכל לשלוח שרטוטים קצת יותר רציניים של הרעיונות שלי.
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
יש שם סרן אחורי חי מאחורה, trilink - אני מניח שהכוונה למתלה של שתי זרועות רדיוס + מוט פנהרד בדומה למתלה קדמי של לנדרובר, ואולי לא...
אבל זה לא העניין, מצאתי משהו עוד יותר מעניין בשבילך בתור דוגמא:
http://www.race-dezert.com/forum/showthread.php?t=11868
שוקל 60 קילו, מנוע חשמלי 2 כ"ס מותקן ישירות על הסרן האחורי (נראה כמו מנוע סטרטר גדול מאד) עם המצבר מעליו בשביל משקל. רעיון מדליק, ביצוע לא פחות ממדהים, ללא ספק מדובר כאן על אבא משועמם אבל ממש :-D
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=1442&stc=1
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=1443&stc=1
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
בימים האחרונים אין לי דקה זמן, אבל ראיתי את התמונות החדשות והייתי חייב לברר על מה מדובר.
זה פתרון ממש מפתה, סרן אחורי חי עם דיפרנציאל
עלות הסרן כולל מנוע וברקס אינטגרלי בין 300 ל400 דולר בארץ האפשרוית - עלות ממש הגיונית
משתמשים בסרנים האלא בכלים כאלה:
http://www.minutemanintl.com/images/200Xinuse_small.gif
http://www.planetmobility.com/store/...er/themed5.jpg
ובכלל העבודה על הבאגי הקטנטונת נראה מצוין
איפה אני מברר כאן בארץ על סרן כזה?
אם אני מייבא לבד, יהיה כאן מכס? אחרי הכל מדובר על מנוע של מכונה ולא של מכונית.
-
חוזר: פרויקט חדש - באגי לילד בן שנתיים
יש מפעל אחד לפחות בארץ שמרכיב קלנועיות. שווה לראות אם יש להם חלפים משומשים.
אסף.