אחרי ששברתי כבר את שתי הציריות,(החדשות עם צלבים מחוזקים) התפנתי לבקש הדרכה בשימוש נכון בנעילות קדמית ואחורית. מתי ואיך לנעול? מתי ואיך לשחרר? ולמה נשברות הציריות? בבקשה תשפכו הכל אני כבר אסנן!
Printable View
אחרי ששברתי כבר את שתי הציריות,(החדשות עם צלבים מחוזקים) התפנתי לבקש הדרכה בשימוש נכון בנעילות קדמית ואחורית. מתי ואיך לנעול? מתי ואיך לשחרר? ולמה נשברות הציריות? בבקשה תשפכו הכל אני כבר אסנן!
שאלה קטנה לפני ההסבר - מי התקין לך את המערכת? מדוע הוא לא הדריך אותך בנידון ?
כל משפרי הרכב המורשים שאני מכיר לפחות, מזהירים ומדריכים על המערכת לפני ששולחים את הלקוח לביתו...נעילה היא דבר מסוכן בפני עצמו למי שלא יודע לשלוט בה ואני מדבר על נסיעה בכלליותה ולא רק תיקול מכשולים בשטח. נסיעה עם רכב נעול בכביש יכולה להביא לאסון!
ועכשיו להסבר, אני מבסס אותו על הנסיון שהיה לי עם מערכות כאלה בסופות וCJים ואין זה הסבר רשמי של החברה או משהו בסגנון.
נועלים לפני כניסה למכשול, משחררים מיד אחרי המעבר. לא נוסעים עם הרכב נעול נסיעה רגילה בין אם בכביש ובין אם בשטח. רק בעת תיקול מכשול. הבעיה העיקרית יכולה להיות במכשולי בוץ ארוכים שם למעשה הלחץ הכי גדול מוטל על הנעילה והציריות ומכאן באה מיומנות הנהג בהתאם לקושי המכשול.
יש הטוענים כי אפשר רק לנעול אחורית לפני המכשול ואם רואים שאין התקדמות בתוך המכשול אז מוסיפים את הקדמית. אין לי נסיון עם הדבר ומכאן הבמה מופנית לבעלי נסיון רב יותר ממני בתחום.
שיהיה בהצלחה!
אם תתאר לנו את המצב בו נשברה לך הציריה יהיה לנו קל יותר לומר לך מדוע היא נשברה. ניחוש פרוע? אתה נובע עם הנעילות כמו שנהגת בלי, דהיינו באגרסיביות יחסית.ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
המלצות לנעילה ושחרור:
א. הנעילה והשחרור יתבצעו רק במצב עצירה מוחלטת ובניוטרל באוטומט (קלאץ' דרוך בידני),
במצב זה אין עומס או תנועה לגג"ש ולכן הנעילה/ניתוק קל יותר.
ב. סדר הפעלה - קומפרסור, נעילה (רק לאחר הפסקת הקומפרסור), "וידוא השלמת נעילה" רק לאחר הפסקת פעולת הקומפרסור .
ב. "וידוא השלמת נעילה"- לנסוע מעט אחורה וקדימה , עוזר במידה והגג"ש שיניים לא השתלבו למקומם .
ג. שחרור - סעיף א' לעיל, כיבוי מהמפסק , המתנה שתי שניות, סעיף ב' לעיל.
עצות כלליות :
א. בשטח עם קרקע לא מוצקה, ניתן לנסוע עם נעילה אחורית משולבת לאורך זמן, בשטח סלעי גם ניתן אך צריך לנתק לפני סיבוב חד או פרסה.
ב. כשנעילה קידמית משולבת, רצוי כמה שפחות לבצע הפניות הגה בפרט בקרקע מוצקה או סלעית.
מנסיון אישי , בעליות סלעיות בחורשן וכדומה, ברוב המקרים לא צריך לנתק נעילה קידמית בשום שלב של העלייה אלא רק בסוף,
דוגמה, נ.ג מהעלייה השלישית (השמאלית לזוג המוכרות) כנ"ל במעברי הפרדת אש שיש בהם הרבה מדרגות תוך כדי פיתולים.
בהצלחה
רענן
אלון, אני דיברתי על מצב שבו הגלגל נתפס ממעמסת הבוץ ולא על מצב שבו הגלגל מפרפר על ריק. כאן יש עומס ועוד איך, ומוסיפים על כך נסיונות הוצאת הבוץ על ידי פניות חדות של ההגה ימינה שמאלה והופס יש מתכון בטוח ליצירת עומס על המכלולים ומכאן לשבירה הדרך לא ארוכה כל כך.
נוסף על כך , אני מסכים עם ההשערה שלך שהבחור נוסע עם נעילה כפי שנסע בלי נעילה - מעט אגרסיבי.
אתה עדיין טועה, זה עומס שמתגבר בהדרגתיות ואני מוכן לשים $$ שהוא משמעותית פחות מזה שמייצר סלע.
אם אתה רוצה מספרים, אולי אני יכול להביא ביום שני.
כמה $$$$ חביבי?ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
בעצם לא משנה כמה, מכיון שהפסדת אותם, ולא משנה אילו מספרים תביא מהטכניון....:twisted: :twisted: .
בוץ הוא אויב רע, המשלב טינופת עם שינויי עומס קיצוניים - רגע אחד אפס אחיזה ופרפור, וברגע הבא
אחיזונת קטנה שגורמת להאטה חריפה או כמעט "נעילה" של הגלגל, עם כל המסה הכבדה שלו, ומכאן קצרה הדרך לשבירה.
למה הדבר דומה? לקפיצה עם הפרונט ונחיתה עם גז הגורמת להאטה/עצירה פתאומית של הגלגל.
רק שבבוץ, זה הרבה יותר שכיח מאשר קפיצה על מדרגת סלע, וקורה כמעט כל פעם שאתה נכנס לבוץ עמוק וטובעני ומצמיד דוושה לרצפה.
תוסיף לזה, כמו שאמר האבא של אלוהים, סיבוב עצבני חוזר ונשנה של ההגה מצד לצד, ויש לך מתכון מוכן ובדוק עוד מימי הסבתא, לשבירת צלבים וציריות.
עם קרוב לאפס התנגדות לסיבוב, ברוך? איך אתה מייצר אחיזה טובה על גלגל שמכוסה בחומר חלקלק ונתקל בחומר חלקלק לא פחות?
מה שאתה טוען זה שלמרות הנעילה שני גלגלים מסתובבים מהר (אין אחיזה) ואז היא מתחדשת בבת אחת. לא מסתדר לי עם בוץ, מצטער. גם לא ברור לי למה אתה מסוגל להגיע לכזה מצב של סחרור בבוץ ולא על סלע (דרדרת, לדוגמא?).
אתה בעצם אומר לנו שגלגל מכוסה בוץ מייצר יותר אחיזה עם משטח בוצי (או סלעי, זה לא משנה) מגלגל יבש לגמרי עם משטח יבש לגמרי. לא קונה.
אני אתן את הדוגמא שאני חושב עליה: עליה דרדרתית ממוצעת כמו שיש בדרום המון (מי אמר מעלה יאיר?). לרגע כל 4 הגלגלים שלך מפרפרים, לפתע אחד האחוריים תופס בשמחה חתיכת אדמה ומזניק אותך קדימה. בחייאת, אותה מהירות סיבוב בשני המקרים, אותו צמיג ורכב, יותר משקל על הצמיג, מקדם חיכוך גבוה בהרבה... תביא ת$$$, יצור ירקרק.
חברים,
בוץ לא גורם לשבירת ציריות (נזקים אחרים כן),
שוב מנסיון אישי, אפשר לנעול קדימה אחורה ותוך כדי תנועה (בהחלקות) לסובב הגה כמעט מצד לצד ולא קורה כל נזק לציריות !, מעריך שגם בחול ים ניתן, אך לא באותה מידת הפניית הגה.
מאידך בקרקע יותר מוצקה וסילעית מרגישים את התנגדות ההגה בהפנייה .
כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, גם על סלעים ניתן להפנות הגה ולתמרן, רק צריך שהפניית ההגה תעשה תוך כדי תנועה ובחירת נתיב עם שינויים לא חדים.
לגבי ציריות אחוריות, למיטב הבנתי, גם אם הבחור נוהג כמו לפני התקנת הנעילה לא צריך להיות נזק, חלוקת הכוחות שווה לשני הגלגלים ואין מעמסה על צד אוחז בלבד כמו טרם השימוש בנעילה.
רענן
עצם השאלה ומגוון הדעות הוא אחד היתרונות של הנעילות האוטומטיות. מי צריך ARB???
בכל מקרה, לדעתי, לנעול את שני הדיפרנציאלים לפני מכשול שאתה מתייחס אליו כאתגר עבירות, והשאר זה עניין טכניקת הנהיגה, הרבה יותר מורכב ולא זו היתה השאלה שלך. הנעילות צריכות להיות נעולות מראש.
הניחוש שלי לגבי הצפרדע
מעבר מכשול בוץ מסיבי שבסיומו או בתוכו מסתתרת (או לא מסתתרת) קורת הבטון שמיקי השאיר שם, מפגש של צמיג עם שיניים עצבניות עם הקורה יהיה קטלני....
לגבי פותח השרשור- אני מבין שאתה מדבר על נעילה קידמית, מאוד רצוי להשאר עם הגה ישר ככל הניתן בזמן מעבר מכשול כאשר הנעילה הקידמית מופעלת, ככל שהגלגלים מסובבים הצידה יותר הסיכוי לשבור גדל
מינימום גז בשעת נסיעה במיכשול. עדיף שיכבה המנוע מאשר לשבור את האוטו.
לא לתת מכות גז בשעת פירפור של כל הגלגלים - תן להם להסתובב רגע אולי אחד מהם יתפוס משהו והאוטו ימשיך. אם לא תפס כלום אחרי כמה שניות. ותר, רד אחורה כמה ס"מ ונסה שוב.
בשום מקרה לא לתת מכות גז / לזרוק קלצ' בשעה שההגה לא במצב אמצע.
======================================== =====
זאת הגישה שלי לפחות
שמירה על הגה מכוון יחסית ישר על סלעים, במקרה של צורך בתיקול מכשול סלעי (בלי דרדרת אלא סלע אחיד) בסיבוב חד, עדיף לשחרר נעילה קדמית לדעתי.
בכל מקרה של תיקול מכשולים בתנופה עדיף לנסות עם ללא נעילה קדמית.
מהנסיון שלי, בתיקול מכשולים בעליה חדה אין הרבה עומס על הסרן הקדמי ולכן השבירה תהיה נדירה מאוד, גם עם נעילה קדמית.
במישור, לעומת זאת או עלייה מתונה העומס גדול יותר בהרבה, ואם לא חייב עדיף שלא לנעול מקדימה, ולהנות ממהלך מתלה (אם יש).
תודה לכולכם !מכל מלמדי השכלתי!
דוקא בבוץ לא נתקלתי בבעיה ומאד נהנתי מהנעילות.
אני מדבר על סופה ועל ציריות קדמיות כמובן.
את השמאלית שברתי במעלה יאיר בעליה ישרה ללא עיקולים אך יתכן שבמדרגה הגדולה היא חטפה מכה כי נאלצתי לקחת תנופה בכדי לעבור אותה. אבל הימנית נשברה בטיפוס רגוע לחלוטין בהר כרמילה בכלל לא נזקקתי לנעילה רק רציתי לחוש וללמוד את התנהגות הרכב כשהוא נעול, השבר הזה ממש איכזב אותי.
בהמלצת חבר התקנתי ציריות עם צלב גדול יותר ולכן חזק יותר האם זה עוזר להקטין את הסיכון?
הבנתי שעלי לנעול בעצירה אך האם לשחרר ניתן גם בנסיעה בשעת הצורך?
את מעלה זרון התחלתי נעול מלא והטיפוס היה מדהים לפני עיקול עצרתי שחררתי את הקדמי ואחריו נעלתי חזרה בהמשך הגעתי למצב שהיתי חייב לשחרר את הקדמית בגלל העיקולים אך חששתי לעצור שמא אדרדר או לא אצליח לזנק האם במצב כזה ניתן לשחרר תוך כדי נסיעה?
ראיתי במוסך מערכת מפורקת ונראה לי ששילוב בנסיעה הוא בעיתי בגלל שישנו שרוול ולו שיניים פנימיות שצריכות ללכוד את השיניים של גלגל השיניים וזו פעולה שלא רצוי לבצעה תוך כדי סיבוב אך מה הבעיה בשחרור?
אשמח לשמוע את דעתכם!
מישהו יכול לענות בבקשה???
מה בדיוק השאלה דני?
מעלה יאיר, מעלה זרון, וכדומה, ברכב עם נעילה אחורית - צריכים לעבור בקלילות, כמעט בלי גז. בלי לפגוע, אבל את הסיבה לשבירות אין לך מה לחפש במכאניקה, אלא בנהיגה, שהיא הדבר שהכי זול לשפר.
הוא שואל אם שילוב והוצאת נעילה קדמית הוא אפשרי תוך כדי תנועה או שחייבים לעצור.
לפני כל מכשול רציני (מותנה ברכב וכישורי ההבחנה של הנהג) רצוי לנעול את שתי הנעילות, בעמידה מוחלטת, (ה- "רצוי" לגבי שתי הנעילות. "בעמידה מוחלטת" - חובה) לאחר שהקומפרסור הפסיק את פעולתו. לנסוע מס' מטרים לפני המכשול ולודא שהנעילות פועלות. בכל מקרה יש לנסוע לאט ורציף. אם הוצאת אויר ל- 18 עד 20 PSI אין כל סיבה שלא תעבור, כמעט כל מעלה, בקלות. ודאי את מעלה יאיר, זרון, עשוש ודומיהם. ניתוק הנעילות יכול להתבצע תוך תנועה, עדיף אטית. החלפת צלבים לחזקים, טובה לכשעצמה, אך ודאי שאין בה להגן על הציריות מפני שבירה. אין כל משמעות לסיבוב ההגה במקום בו יש צורך אמיתי בנעילה קדמית, אך היות וההבחנה לכך קשה יש לסובב את ההגה במתינות, תוך נסיעה אטית.
לעולם אין ללחוץ חזק על "הגז" ולתת לגלגלים יותר כח מכפי שדרוש להתקדמות, (וזה דורש הרבה, הרבה נסיון) כלומר, לא להתקדם לאט כשהגלגלים מסתובבים מהר. (מפרפרים)
ככל שאתה נוסע לאט יותר כן החיכוך (הגורם לאחיזה) גדול יותר.
והחשוב מכל, אין להלחם במעלה. לא הולך, לנסות שנית. ותמיד לאט, במתינות ובאחידות. (לגבי התנועה)
התחלת לאבד מהירות, תוך עליה, הרפה מעט מ"הגז".
להפך, דווקא איפה שבאמת צריך נעילה קדמית לסיבוב ההגה יש את האפקט המקסימלי שלו, כי זה אומר שלאחד משני הצמיגים אין אחיזה בשטח ולכן לשוויון המהירויות אין השפעה על מניעת הסיבוב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי 33
על משטח שבו אין צורך בנעילה קדמית היא מפריעה להיגוי מטבע הגדרתה, שכן שוויון המהירויות מתנגד לסיבוב.
אלון,
אכן, יותר מצודק.
כוונתי היתה לכך שאין כל סיכון שבירה בסיבוב ההגה במקום כזה. (וזו היתה שאלתו המרכזית של פותח השרשור) והיות וקשה מאד לדעת זאת, יש לנהוג לאט. לפעמים אף כדאי לבטל הנעילה האחורית המפריעה בסיבוב, אם לגלגל קדמי מניע (בודד) אין מספיק אחיזה. (הנעילה האחורית "דוחפת", קדימה וישר).
כמה שמשתדלים לדייק, תמיד משהו עלול להתפספס. בעיקר לאור המצבים הרבים שאי אפשר לקחת את כולם בחשבון.
היום נסענו ברכב חדיש, עם נעילה אחורית, משך ארוך מאוד בטיול, עם דיפרנציאלים אורכי ואחורי נעולים. לרכב זה לא הפריע, גם לא לנהגים. מה אני מנסה לומר? לפחות לגבי האחורית- אין פחד להשאיר אותה נעולה, הפרש המהירויות בין הגלגלים האחוריים בשטח לא גדול מדי, ואם כן- גלגל אחד יחליק טיפה. לכן במקרה של האחורית- יש ספק? תנעל. לגבי הקדמית, אם אתה חושש מאחיזה טובה לשני הגלגלים + פעולה הגה משמעותית, עדיף להיות על הצד הבטוח ולשחרר, כך שבמקרה של הקדמית, בעיקר בגלל ההגה- יש ספק (בעניין האחיזה + הגה, לא בעניין העבירות על מכשול)? שחרר... את זה אני חייב לסייג ולומר שבנהיגה איטית כשיש אחיזה טובה לשני הגלגלים הקדמיים הנעילה פשוט לא תיתן לך לסובב את ההגה. הבעיה היא בנסיעה יותר מהירה, ואז באמת אפשר לשבור.
אסף.
לדעתי, מאד לא מומלץ לנסוע כך. כל עוד הקרקע פחות או יותר מוצקה אני אפילו לא נועל את המרכזי.
זה שלנהגים זה לא הפריע לא אומר דבר לגבי ההפרעה למכלולי ההנעה, בעיקר אם גם האחורית נעולה.
והפרשי המהירות בין הגלגלים האחוריים, בפניה, בנסיעה של כ-30 קמ"ש, אפילו, (ויש שבילים שבהם נוסעים גם מעל 60 קמ"ש) בהחלט גורמים לעומס מיותר על כל מע' ההנעה. וככל שהפניה חדה יותר העומס גדל. כל "החלקה" של גלגל, הקרק מוצקה, פחות או יותר, זה ענין של מאות ק"ג עומס מיותר על המכלולים. הסיכוי לשבר (ציריה/דיפ') בזמן נעילות גבוה לאין שעור מהסיכוי לכך בנסיעה "פתוחה".
לגבי מקרי הספק, בהחלט מסכים לנכתב. אך גם במסלולים הנחשבים קשים השימוש בנעילה אחורית ו/או קדמית שולי ביותר מבחינת הזמן הנדרש לשימוש בהם.
כל האמור לעיל נכון כל עוד נוהגים כך שהגלגלים מסתובבים (מהירות קוית) במהירות ההתקדמות (פחות או יותר).
אני נוהג כך, כבר למעלה מ-100,000 ק"מ, ללא כל תקלה/חופשים במערכת ההנע.
למשל, בקטע, בין העשרות הק"מ, משדה בוקר לכביש 90, דרך דרב-א-סולטאן, נסעתי ללא כל נעילות, פרט לקטע "המדרגה". וגם שם רק בגלל התלילות והכורח המוכתב, ברכבי, בשימוש
ב-LOW.
לא הבנתי אלון
אתה אומר שלסובב הגה ולתת בגז עם נעילה קידמית זה לא רע ?
לפי מיטב הבנתי זה איום ונורא.
תשאל את הד או חגי או כל מי ששבר
הציריה הקידמית חלשה משמעותית מהאחורית עקב המבנה שלה, צלב או פעמון מחלישים אותה.
זה שלך אין מספיק מנוע בשביל לעשות הבדל לא אומר שכולנו ככה ..... :twisted:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי 33
קודם כל- הנחיות היצרן של טויוטה אומרות לך לנעול ברגע שאתה יורד לשטח (פחות או יותר). כל מי שיש לו נעילה אחורית אוטומטית- נוסע נעול כל הזמן, בלי שום נזק. בשטח אין אחיזה כמו בכביש, ולכן אין שום בעיה לנסוע כל הזמן נעול. מה תגיד למי שנוסע עם ספול??
הנעילה מקטינה את הבלאי לרכב- כיוון שאין חופשים שנסגרים תו"כ נסיעה- תחשוב שכשאתה נוסע בשטח עם הכל פתוח, מה קורה כשהגלגלים הקדמיים מרחפים מעל קפל קרקע (וזה קורה הרבה), ואז פוגשים שוב את האדמה, כשהם כבר מסתובבים מהר מדי, ואיזה בום תיבת ההעברה חוטפת. כנ"ל לגבי נעילות רחביות. בקדמי- נעילה לא צריכה להיות משולבת סתם- ואכן, אוטומטיות נפתחות כשיש אחיזה והפרש מהירויות.
אין שום עומס מיותר או נוסף על מערכת ההנעה עם נעילה. החלקת הגלגלים היא הסיבה- היא משחררת את העומס הזה. המטרה של דיפרנציאל היא לא להפחית את העומס על המכללים, אלא למנוע החלקת צמיגים! תחשוב על זה ככה- אם הגלגל מחליק- איזה עומס פועל עליו (רמז: זה בערך כלום) ?? בשביל שגלגל ייצר כוח למערכת ההנע הוא צריך משקל X מקדם חיכוך = אחיזה. אם אין משקל, או אין חיכוך, אין אחיזה ואין כוח.
אסף.
אסף,
לקרוא ולא להאמין. (לגבי ענין הרמז)
אם כך, מה הבעיה לנסוע, כפי שאתה ממליץ, על הכביש. גם שם, תמיד, גלגל יחליק בכל פניה (סיבוב
הגה). למעשה, לא גלגל אחד יחליק, אלא יותר.
סע, כהמלצתך, על שבילי קק"ל ותרגיש היטב (אם אתה נהג מיומן ורגיש) את ההבדל בסיבוב עם ובלי נעילות. ומקדם החיכוך, אף שהנתונים המדויקים לא לפני כרגע, הוא כזה שעל כל גלגל מחליק פועלים
כוחות, כפי שצינתי, המועברים לציריה ולמכלולי הדיפ' הנעול/מבוטל. ומקדם החיכוך בשבילים כאלה אינו זניח. לחלוטין לא. למיטב זכרוני, כחצי ומעלה מזה של הכביש.
ולענין הריחוף. צינתי מפורשות: נהיגה, כך שהרכב מתקדם במהירות הגלגים. (אין סבסוב).
ואם מתקרבים לקפל קרקע, חזקה עלי שנהג טוב ידע להוריד את הרגל מהגז ואז אין כל משמעות
לנחיתה. שלא לדבר על בלימה, לפני ושחרור בקפל או בור.
הוראות טויוטה, אם אמנם כך הדבר, באות, לדעתי, לכסת"ח. וגם המדריכים הממליצים על כך, עושים זאת למניעת עיכובים ולא מדאגה לשלום הרכב ומכלוליו.
ושוב, אם לא הדגשתי זאת מספיק, נהג טוב לא ינעל בשטח (לא אורכי וודאי שלא רוחבי) כל עוד הרכב מתקדם בקלות ללא כל סבסוב גלגלים.
ומה שטוב, אולי, לנהג טירון, ודאי שאינו טוב לנהג מנוסה.
ואל תתן לי דוגמאות ממרוצים. שם חשוב לנסוע מהר. הבלאי, הרבה פחות חשוב.
ואצלי, במצב פתוח, לא נשברה ציריה או כל דבר אחר מעולם ! וכנראה גם לא ישבר.
בכביש מקדם החיכוך הוא בין 1 (לצמיג טוב וטרי על אספלט יבש) ל0.6 (צמיג בינוני על אספלט לא נקי). בשטח מקדם החיכוך הוא בין 0.2 ל0.4, והנמוך יותר מתייחס לשבילי כורכר טובים. בשבילי כורכר לא טובים המקדם נמוך עוד יותר.
לא זניח, אבל אם מופעל כוח מגלגל אחד, דרך הדיפרנציאל הנעול והציריות, על הגלגל השני (כוח שמאלץ אותו להסתובב באותה המהירות), והמהירות שהדרך מאלצת שונה- מקדם החיכוך מספיק קטן כדי שהגלגל יגיע ל100% החלקה- ולא יעביר כוח לקרקע, כך שאין תגובה בין הצמיג לקרקע, ולכן אין מומנט פיתול בציריה של אותו הגלגל.
הסיבה לא לנהוג ככה בכביש, כמו שכתבתי, אינה הפחתת הכוחות, אלא בראש ובראשונה למנוע מהרכב להחליק בסיבוב. שים לב שיש רבים שנוסעים עם ספול בכביש, והדאגה העיקרית שלהם היא בטיחותית, לא עניין של חוזק. ושוב- אני לא מדבר על גלגלים קדמיים, שם מערכת העברת הכוח חלשה יותר מראש, וההפרשים במהירויות הגלגלים גדולים הרבה יותר- ולכן במצב של מקדם חיכוך גבוה, יכול להווצר מצב שמשהו יישבר לפני שהגלגל יספיק להגיע ל100% החלקה. נכון, זה יכול לקרות בכביש גם בכלי רכב שהסרן האחורי שלהם חלש (מי אמר טויוטה לנדקרוזר? ), בתנאי אחיזה טובה ברמה של כביש טוב.
אם לסכם את הפסקאות האחרונות- יש הפרש במהירויות בין שני הגלגלים משני צידי הדיפ' הנעול. הפרש זה גורם למומנט פיתול על הציריות, ובאין אחיזה יגרום לגלגל אחד להחליק, ובכך יבטל את הפרש הכוחות. אם יש אחיזה טובה- אכן יש סכנה כשמדובר בציריות חלשות.
מתי נעילה כן מגבירה את הכוחות על ציריה? כשעל גלגל אחד מופעל כל משקל הרכב, והוא היחיד שמעביר כוח מהמנוע לקרקע (עליה תלולה עם הצלבה, לדוגמה, בה לגלגלים האחרים אין אחיזה)- במצב כזה המשקלXמקדם חיכוך גדול משמעותית ממה שהציריה מתוכננת אליו, ויכול להגיע להרבה יותר ממה שהציריה רואה במצב רגיל. זו הסכנה היחידה בנעילה בשטח.
אסף.
אגב, רפי- גם בתגובותי הקודמות- כשרשמתי "מחליק", התכוונתי ל100% החלקה, לא להחלקה במובן של העברת כוח יעילה בין הצמיג לקרקע.
אסף.
לא, אני התייחסתי אך ורק להתנגדות לסיבוב שנוצרת עקב קיום הנעילה ובמקרה הנדון, אפס התנגדות שכן רק לגלגל אחד יש אחיזה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
יש דווקא איזו משיכה או "כוח" כשאתה בסיבוב ורק גלגל אחד אוחז,
אני בטח לא יודע להסביר את הפיסיקה, אבל זה כמו שיש רק בלימה בצד אחד ויש "משיכה" בהגה.
בכל מקרה, לכל המפקפקים למינהם. יש מספיק שירשורים באינטרנט פה ובאתר אחר כלשהו על כמה אנשים מסתובבים ביום יום בארץ ובעולם עם הנעילה, אין כל כך הרבה שבירות ואין כל כך הרבה תאונות שהסיבה שלהם היא הנעילה שקיימת באוטו.
זה טוב, לכו על זה. :-)