כמה אנשים שאני מכיר מנסים למכור לי "גלולת פלא" הגורמת לחסכון של 10-20% בצריכת הדלק , קראתי על זה קצת באתרים בחו"ל . למישהוא יש ניסיון עם זה ?
האם יש נזק למנוע בטווח הארוך ?
נשמע טוב מידי בשביל להיות אמיתי ,לא ?
Printable View
כמה אנשים שאני מכיר מנסים למכור לי "גלולת פלא" הגורמת לחסכון של 10-20% בצריכת הדלק , קראתי על זה קצת באתרים בחו"ל . למישהוא יש ניסיון עם זה ?
האם יש נזק למנוע בטווח הארוך ?
נשמע טוב מידי בשביל להיות אמיתי ,לא ?
כן.ציטוט:
נשמע טוב מידי בשביל להיות אמיתי ,לא ?
היו על זה דיונים בעבר- ובחו"ל כבר מצאו שמדובר בהונאה (נפטלין או משהו בסגנון).
אסף.
האם המוצר הספציפי המדובר נקרא FFI? זה מה שבאופנה עכשיו, אבל השמות מתחלפים כל הזמו... זו תרמית פירמידה קלאסית שהמוצר הסופי בה הוא באמת כדורי נפתלין על פי תחקיר שנערך בארה"ב בשנה שעברה. בקיצור, רמאות מוחלטת.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
כן , זה המוצר .
מוכנים לתת לי גלולה לניסיון , נשבעים שזה עובד .
קח גלולה, תנסה, אם זה יעבוד זה בגלל אפקט פלסבו - בדיוק כמו בתרופות. זה יגרום לך להיות מודע לנהיגה ולא ללחות על הגז במשך תקופת הנסיון, ושינוי בסגנון הנהיגה יכול מנסיון ובדיקה אישיים שלי וגם מידע כללי, לחסוך 10% בקלות.
בניסוי מדעי הדברים האלו לא עובדים, מעולם לא עבדו, אין מאחוריהם שום דבר מלבד רעיון שיווקי. מדובר בחרטא-ברטא ותסלחו על המילים הבוטות אבל בג'יפולוג אי אפשר להשתמש במילים עדינות יותר.
נמרוד ,
יש לך רעיון היכן אני יכול למצוא את התחקיר שהזכרתה ?
תבקש מהם לעמוד מאחורי ה"נשבעים" שלהם. אבל ברמה האישית- משהו כמו לחתוך ת'זין עם סכין יפני חלוד. לאורך.
תאמר להם שיש מהנדס רכב (אני) שמוכן לבדוק את המוצר (על חשבונם) במעבדה בלתי תלויה ולפרסם את התוצאות. נראה מה תהיה התגובה. אם הם רציניים- הם ישמחו להצעה. אם זו רמאות, אתה לא תשמע מהם יותר.
אסף.
כן, כתוב בגוגל:ציטוט:
נכתב במקור על ידי Udi.C
mpg caps scam או fuel freedom international scam וכן הלאה...
ותמצא כתבות רבות כולל תחקיר של ABC, ועוד הרבה הרבה אתרים אמריקאים שחושפים את החרטא הזה. אני במקרה חוקר קצת את הנושא לצורך כתבה, אז תזהיר את החברה שמנסים למכור לך שכבר עלו עליהם ושיעברו לתרמית הבאה.
לא תיתן לי להשתעשע איתם?
אסף.
1. נכון, ממבט ראשון נשמע מוזר. גם אני צחקתי על העניין.
2. החלטתי לבדוק, מתוך סקרנות. בדקתי על 3 רכבים, בנזין ודיזל, ועל מנוע של מכסחת דשא. במקרה של המכסחת דשא לא יכולה להיות טעות במדידה.
הרצתי את המנוע בסרק 5 פעמים, עם כמות זהה של בנזין רגיל ע"מ לקבל נתון מדוייק של צריכת הדלק המקורית.
נתתי לו לעבוד קרוב לשעתיים על דלק עם תוספת החומר המדובר. לאחר מכן חזרתי 5 פעמים על הרצה עם זהות לאלה שבהתחלה, עם תוספת החומר. קיבלתי בממוצע 14.5% יותר זמן עבודה לאחר שימוש בחומר המדובר.
תוצאות דומות היו גם ברכבים, שלי ושל חבר, בין 9% ל12% חסכון.
3. מי שמוכר את הדבר הזה בעצמו אינו שולל שזה חומר אורגני, אולי באמת נפתלין.
4. כעת נשאלת שאלה טכנית / מדעית - כיצד זה עובד, לעזאזל ? !
כי עובדה, זה עובד..
5. בעבר ניסיתי להעלות כאן את הנושא, כנראה בגלל שנתתי יותר מדי פרטים בבת אחת הצטיירתי כמי שמנסה למכור את זה. אם כך הדבר, סליחתי עם המנהלים, לא זאת הייתה הכוונה.
אסף, במקרה שלי אני מכיר את הבחור מספיק שלא יוכל להעלם. אנסה לגרור אותו לבדיקה של החומר, במידה והעלות תהיה סבירה לתקציב של סטודנט.
המשך בה"פ.
לא כל כך ברור לי הניסויי שערכת עם מנוע המכסחת,או לאיזה תוצאות ציפית?
האם העמסת את המנוע?(לא ניראה לי שבנית דינמומטר לצורך העיניין)
האם שינית את יחס התערובת לכיוון העני יותר?-רק אז מתקבל הסבר הגיוני לכך שזמן העבודה שהתקבל גדול יותר.
האם מדדת את סל"ד המנוע-כלומר אם לא העמסת אותו ולא שינית את יחס התערובת אזיי ההבדל ההגיוני היחיד שאתה אמור לקבל הינו עליה בסל"ד באם התוסף אכן משפיע לטובהאו ירידה בסל"ד אם הוא משפיע לרעה.
אינני מוצא סיבה הגיונית לעליה בזמן העבודה של המנוע כתלות בתוסף זה אם לא השתנו פרמטרים נוספים.
פירוט הניסוי עם מנוע מכסחת דשא, פעימה אחת, קרבורטור, בוצע שיפוץ קרב' לפני חצי שנה:
1. העמדה של המכסחת דשא על משטח אופקי, למשך כל זמן הניסוי.
2. הרצה על סל"ד נמוך עד גמר הדלק במיכל. סל"ד המנוע לא שונה במשך כל זמן הניסוי. סל"ד סרק, ללא עומס.
3. מילוי של 50 מ"ל בנזין 95, והתנעה.
4. מדידה של זמן עבודת המנוע עם כמות הבנזין הנ"ל, עד שהדלק נגמר והמנוע נכבה.
5. חזרה על המדידה 5 פעמים, מדידת הזמן עם שעון עצר.
6. תוצאה: 50מ"ל בנזין הספיקו ל- 12.8 דק' עבודה בממוצע, בהבדלים של שניות בודדות בין מדידה למדידה.
7. הוספה של החומר הנבדק לבנזין, לפי הוראות החברה. קפסולה אחת ל80 ליטר דלק = 1/16 קפסולה ל5 ליטר דלק.
8. השריית הדלק למשך יממה, ע"מ לוודא שהחומר התמוסס.
9. מילוי מיכל מלא של מכסחת הדשא והרצתו עד גמר הדלק. לפי דברי החברה, פעולת החומר איננה ניכרת מיד, אלא אחרי שימוש ב 1 - 4 קפסולות.
10. מילוי 50 מ"ל בנזין 95 שכולל את תוספת הגלולה, הרצת המנוע בסל"ד זהה וללא עומס, כבתחילת הניסוי. חזרה על המדידה 5 פעמים.
11. תוצאה: 50מ"ל בנזין הספיקו ל- 14.75 דק' עבודה בממוצע, כנ"ל בהבדלים מזעריים בין המדידות.
12. תוצאה סופית: נצילות הדלק ו/או המנוע עם תוספת החומר השתפרה ב- 14.5% לעומת המקור. השכן לא יכל להבין למה לוקח לי יומיים לקצוץ דשא בגינה עלובה.
אכן תוצאות הניסוי הנ"ל נוגדות מעט את ההגיון.
תוצאות דומות, אם כי לא זהות, מתקבלות בשימוש של החומר במנוע בנזין הזרקה של טויוטה קורולה 95'. חסכון של כ 9% אחוז בנסיעה בינעירונית, שיוט על 110 - 115 קמ"ש. במקור ברכב הזה יש אקונומייזר פשוט - נורית אדומה שנדלקת אחרי שעוברים את תחום פעולת המנוע ה"חסכוני". בנסיעה בקטע כביש מישורי, ללא מזגן, הנורית היתה נדלקת באזור 118 קמ"ש. לאחר המעבר לשימוש בתוסף הנ"ל התחום ה"חסכוני" גלש לאזור ה127 קמ"ש, באותם תנאים.
משמע נצילות גבוהה יותר של כל ליטר דלק.
שימוש בגלולה ברנו קנגו דיזל גם הוא הניב תוצאות - בעל הקנגו דיווח על חיסכון של כ10%, נסיעות בינעירוניות במסלול פחות או יותר קבוע, מהירות קבועה 100 קמ"ש.
mixael, בלי לזלזל בניסוי שלך (אני מבין את החשיבה שמאחוריו), אני חושב שיש לו בעיה אמיתית בכל מה שקשור לקבוצת ביקורת.
מנוע פעימה אחת?????
אז תגיד ככה,עכשיו הכל ברור!!!!!
סתם.
לדעתי העליה בזמן הפעולה היא נסיבתית או כתוצאה משגיאת מדידה.
בלי להעליב,הניסויי הזה לא מהווה בסיס מדעי להשוואה מהסיבות שצויינו בהודעה הקודמת שלי.צר לי,לא קניתי.
אין בכוונתי להעליב או לפגוע במבצע הניסוי חס וחלילה!
פרט, נמק.ציטוט:
נכתב במקור על ידי בומס הקופץ
מיכאל- יכול מאוד להיות שצריכת הדלק לדקה ירדה במנוע המכסחה כי הטורים ירדו. יכול להיות שהטורים ירדו במעט כי הגלולה סתמה קצת את הפילטר דלק, או כי הדלק הפך לפחות יעיל.
זה, ממש על קצה המזלג- למה הניסוי שלך לא שווה הרבה בעיני. לא מדובר במדידת צריכת דלק סגולית, אלא במדידת דלק ליחידת זמן, בלי מדידת סל"ד או מדידת נצילות המנוע.
אסף.
ההתיחסות הרצינית למיכאל לא במקום.
יש מקום אחד שבודק כל מוצר שנטען עליו שחוסך דלק או זיהום, ומפרסם דו"ח רשמי ואמין - הEPA האמריקאי. זוהי רשימת דוחות הבדיקה:
http://www.epa.gov/otaq/consumer/reports.htm
המוצר של חברת FFI - MPG CAPS לא הועמד למבחן. למה? כי הוא לא עובד, כי מדובר על תרמית מוחלטת. אגב, תקראו את הדוחות של 100 ומשהו מוצרים שכן נבחנו על ידי הEPA, ולא תמצאו אחד מכל מיני הונטילטורים/מגנטים/קפסולות קסם שהוכיח יעילות כלשהי. זה פשוט מביך.
יתרה מזאת, חברת FFI נחשפה כתרמית פירמידה בין היתר בתוכנית טלוויזיה של רשת ABC
http://abcnews.go.com/GMA/Moms/story?id=1850045&page=1
ונמצת תחת חקירה של התביעה הכללית בפלורידה ובטקסס, אם תרצו אני אתן את הקישורים לאתרים האלו ולעוד המון אתרים שחושפים את התרמית הספציפית הזאת ששטפה את אמריקה בשנה שעברה. לישראל כל שטות מגיעה באיחור... הנה זה בישראל.
מר מיכאל Mixael - אתה קרוב מאד להיזרק ממערכת הפורומים ולהחסם, כי אתה משקר. אתה טוען שוב ושוב שאינך משווק, אבל יש לנו יסוד איתן להאמין שאתה כן מנסה לשווק את תרמית הפירמידה הזאת, שאין בינה לבין חסכון בדלק דבר, כאן ובאתרים אחרים.
ה"ניסויים" שלך אינם ניסויים, כל אחד יכול לכתוב כל דבר באינטרנט.
אני במקומך הייתי מקפל את הזנב והולך לחפש קורבנות במקומות קלים יותר, ואם אתה בן אדם הגון, תבין שהפסדת את ה300$ או כמה שלא יהיה ש"השקעת" בהצטרפות לפירמידה, ותחזור לחור שממנו באת בשקט.
אם זה עוד לא ברור, אני כותב כאן בצורה הכי מפורשת למען מי שמחפש את המוצר בגוגל בעברית - MPG CAPS הן תרמית פירמידה, שקר, נסיון להפיל אנשים תמימים בפח, ותו לא.
נראה מישהו תובע אותי.
[QUOTE=נמרוד]ההתיחסות הרצינית למיכאל לא במקום.
מר מיכאל Mixael - אתה קרוב מאד להיזרק ממערכת הפורומים ולהחסם, כי אתה משקר. אתה טוען שוב ושוב שאינך משווק, אבל יש לנו יסוד איתן להאמין שאתה כן מנסה לשווק את תרמית הפירמידה הזאת, שאין בינה לבין חסכון בדלק דבר, כאן ובאתרים אחרים.
ה"ניסויים" שלך אינם ניסויים, כל אחד יכול לכתוב כל דבר באינטרנט.
http://www.4x4.co.il/newsite/forum/f...12&mesId=30194
האם זהו אותו המיכאל, שממליץ על הגלולה בחום ומנדב אינפורמציה נרחבת על שיפורים כביכול, וכמובן מפנה אל אתר החברה????
מיכאל, עלו עליך :mrgreen:
מתנצל אם חרגתי מהנושא :grin: :grin: :grin:
קובי
[QUOTE=kobiarava]ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
לא !...
הי אודי,ציטוט:
נכתב במקור על ידי Udi.C
אכן הגלולות האלה עובדות. למעשה, רוב החברה בארץ - חלקם חברי - שכבר ניסו את המוצר הגיעו גם לחסון של קרוב ל-28% בחלק מהמיקרים... יש לי מאמר שפירסם Jerry Lang (מדען מומחה בנושא בעירה פנימית במנועים, עבד שנים ב- NASA, תוכל למצוא המון רקע ומאמרים שלו אם תבדוק ב- GOOGLE את הצירוף Jerry Lang Combustion ).
הקובץ הינו PDF ולא מצאתי דרך להעלות אותו באתר - אם תרצה אשלח אליך אותו באימייל. צור איתי קשר, אשמח לשתף איתך מידע ואף להפנות אותך ל"משתמשים מכורים". האימייל שלי: [email protected]
את הגלולות האלו ניתן לרכוש דרך www.izzi.myffi.biz
להת,
מיכאל
איזה צירוף מקרים (או צירוף טיפ**ם... :twisted: ) , כ"כ הרבה ממליצים על גלולת הפלא ולכולם קוראים מיכאל . . .
נראה לי שזה עובד רק אם לנהג קוראים מיכאל.. :twisted:
ליאור
אני קראתי את מסמך הPDF שנכתב על ידי המומחה ג'רי לנג, ואני אשמח גם לשלוח אותו למי שמעוניין, אשמח במיוחד שאנשים אם רקע בכימיה ויש כאן כמה כאלו יקראו אותו.
המסמך מדהים, באיך שהוא משתלב בתרמית. מדובר על 4 עמודים. בראשון מספרים כמה גדול ונפלא ג'רי לנג.
המסמך עצמו כתוב בגוף ראשון, בצורת סיפור אישי - ג'רי לנג המומחה לשריפה מספר שאחד העובדים שלו הציג לו את המוצר, ועל הטנדר של העובד שהיה זהה לשלו עשה הרבה פחות קילומטר. "כמובן שלא האמנתי, בהיותי מומחה לשריפה וכאחד שבדק ופסל מוצרים שונים בעבר..." אבל הוא השתכנע, וניסה את המוצר על הטנדר שלו. אחרי 1000 מייל של ניסוי, יש שיפור של 14% בצריכת דלק ו75% בפליטת מזהמים (איזה מזהמים, מה בדיוק, איך התבצע הניסוי... לא כתוב). זה שכנע את מר לנג מספיק והוא התחיל לבצע ניסוי "מקיף". בשורה הבאה כבר השורה התחתונה - המוצר עובד. אף לא מילה נוספת על "הניסויים המקיפים" שהוא ביצע, שום גרף, שום מספר, מעבר ל14% חסכון בטנדר האישי שלו.
שני הדפים הבאים של המסמך הם תיאור מילולי בלבד (די הזוי, למרות שאני לא כימאי, אבל אני יודע איך נראה מסמך מדעי - כאן אין שום מספר, שום נוסחה, שום אות יוונית... רק שטף של מילים גדולות) של מה שהמוצר אמור לעשות... אבל הקטע היפה באמת הוא שזה מתחיל בכך "שהוא לא יכול לספר יותר מדי כי הוא חתם על הסכם סודיות עם הייצרן של הגלולות!!!" אתם מבינים את הקטע? המידע המדעי-לכאורה היחיד שהם מפיצים, לא כולל בעצם שום מידע - בשביל לשמור על הסודיות!
למי שלא ברור - אם המצאת חומר חדש, אתה רושם עליו פטנט. על המולקולה עצמה, אתה מקבל פטנט שאוסר על אחרים להעתיק אותה. ככה זה עובד. הסודיות עצמה לא עוזרת, כי כל מתחרה יכול לקחת את המוצר שלך והמומחים יגלו את ההרכב הכימי שלו די בקלות. (אגב, המוצר של FFI נבדק על ידי מומחים של ארגוני צריכה בארה"ב, והם אכן גילו די בקלות שמדובר, כאמור, בנפתלין...)
אגב הקובץ הזה נשלח לי ממשרד יח"צ של חברת FFI לבקשתי. מעבר לו הם לא סיפקו לי שום מידע אמיתי, ולא הסבירו לי עדיין למה הם לא העמידו את המוצר למעבדת המבחן היחידה שיכולה להוכיח לחלוטין שהוא עובד או לא, בצורה שתספק את כולם - הרשות הפדרלית לזיהום, הEPA.
הסיפור הזה פשוט משעשע, אני מבטיח כתבה מסודרת בחודש הקרוב שתסכם את המחקר הקטן שאני ערכתי... חשוב לי שמי שמי שמחפש את המוצר באינטרנט יפול על ג'יפולוג ויהיה ברור לו מעבר לכל ספק שמיכאל, מיקסאל, ושאר החברים שלהם מנסים לעבוד עליו ולגזול את כספו.
8) תחשבו עליי מה שבא לכם, מה אני אגיד לכם...
אם ה"מיכאלים" חושבים שזה עובד כל-כך טוב למה שלא יקחו את החומר
לבדיקה במכון התקנים ? ישקיעו קצת כסף ותהיה תשובה מוסמכת.
ואם לחזור לרגע לסיבה שבה התחלתי עם כל השרשור הזה ,
קיבלתי 5 גלולות לניסיון ונראה לי שאני אנסה אותם ,אם למישהוא יש הנחיות/בקשות לצורת הבדיקה הלא מדעית שאני עומד לעשות שירשום.
ההוראות שכרגע קיבלתי הם:
לנסוע שני מיכלי דלק בכדי שיהיה לי בסיס להשוואה (ק"מ/לליטר).
עוד 2 מיכלים שלכל אחד אני צריך להוסיף 2 גלולות , על-מנת "לאתחל" את התהליך(?!)
ומיכל שלישי עם גלולה 1 שהוא יהיה המדידה האמיתית.
ושוב לפני שאני מתחיל , האם נראה שיכול להגרם נזק למנוע ?
בוא תעשה עוד בדיקה לא מדעית מקדימה:
1. מה צריכת הדלק שלך כרגע?
2. סע שני מיכלי דלק, הכי רגוע שאתה יכול. אל תעבור את ה90. שמור על מהירות קבועה תמיד. אל תשאיר את המנוע דולק כשלא צריך. בקיצור, תחשוב כל הזמן חסכון בדלק, חסכון בדלק, חסכון בדלק... (קודם כל נראה כמה זמן אתה מחזיק בלי להשתגע). תן לנו את הצריכה של שני המיכלים האלו, שנעשו בנהיגה מודעת לחסכון, בלי גלולה ובלי בטיח.
אוקי?
נמרוד ,
קיבלתה , מחר אני ממלא מיכל חדש ונתחיל בניסוי .
כרגע אני עושה 1:10 בערך , אבל אני אבדוק שוב .
אודי
לגבי ההוראות - בדיוק מה שעשיתי ברכב שלי.
באחד הרכבים התוצאה ניכרה אחרי הקפסולה ה 6 - 7.
עוד נקודה חשובה - הדבר הזה לא מתמוסס בכמות קטנה של דלק, אלא רק בכמות גדולה. דאג שהחומר יגיע לתוך מיכל הדלק. אם יש לך רשת בכניסה למיכל - תטחן את הקפסולות לאבקה ותחדיר אותה לפני התדלוק.
לגבי נזק - לא שמתי לב לשום דבר חריג, באף אחד מהמנועים שנבדקו, לא בזמן עבודה עם תוספת החומר, ולא במעבר לדלק "רגיל" לאחר מכן.
תהנה, ספר איך היה
הרשו לי להצטרף לפארסה הזאת ולנסות לתרום מהצד הכלכלי של העניין...
-כמה עולה גלולה כזאת ?
-נניח שבמיכל דלק של קנגו יש כ 50 ליטר, מיכל מלא עולה כ 300 ש"ח, עם חיסכון של 10% אנחנו מדברים על 30 ש"ח חיסכון למיכל.תורידו את מחיר הגלולה ותקבלו חיסכון נטו. אין לנו מושג אם הוספת כימיקלים לא מזוהים לדלק אינה גורמת לנזק מצטבר, אז יש כאן גם אלמנט סיכון שכלול במחיר.
-מי שמוכר את גלולת הפלא לא שולל שמדובר בנפתלין, בדיקות מעבדה שנעשו בחו"ל הוכיחו כי מדובר בנפתלין, מה המסקנות ?
א. אם יוכח כי הגלולה אינה גורמת נזק ומאידך משפרת את צריכת הדלק , אם מחירה גבוה ממחיר גלולת נפתלין ===> קנו נפתלין והוסיפו למיכל הדלק.
ב. אם מחיר הגלולה נמוך ממחיר גלולת נפתלין ===> אני מזמין חבילה !
(יש לי עש בארון הבגדים)
לאודי,
לפני ביצוע הניסוי, נסה להמיס את הגלולה בתוך כוס עם דלק, אם היא תתמוסס בדלק - שפוך את הכוס למיכל. אם היא לא תתמוסס - יש כאן פיצוח של הפלא עוד לפני תחילת הניסוי !
הגלולות המושלכות לתוך המיכל מקטינות אט אט את נפחו, כך שבכל פעם שניגשים למלא מיכל שהתרוקן צריך למלא פחות !