-
מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
מקדחים נטחנים לי, בקצב מסחרר. לא זוכר שהצלחתי לקדוח עם מקדח כלשהו יותר מעשרה ס"מ של ברזל, בד"כ יותר קרוב לחמישה ס"מ. כל שתיים-שלוש-ארבע שניות של קדיחה, אני טובל את המקדח במיכל של שמן מנוע שרוף. מקפיד על מהירות איטית של המקדחה. אני קונה מקדחים במחירים של 50-90 ש"ח לכל מקדח, 10-13 מ"מ .
צריך לקנות מקדחים עוד יותר יקרים?
לקנות מקדחת עמוד? אולי הזווית המשתנה של הקדיחה הידנית הורסת את המקדח?
צורת קירור שונה?
כמה משקל להפעיל על המקדחה?
ואולי בכלל זה נורמלי? ולכולם הולכים המקדחים אחרי כמה ס"מ של קדיחה? אני חושב שלא, כי הבולדוג פעם דיבר כאן על מקדח שעשה אצלו כשני מטר של קדיחות ללא השחזה.
בנוסף, מה אני עושה עם כל המקדחים הכהים שלי? שולח להשחזה? איפה? כמה זה עולה? קונה מכשיר השחזה? יש כזה במחיר ובאיכות שמשתלם לחובב לקנות אותו?
יקר לי לשלם כמעט עשרה שקלים על כל חור :oops:
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
לקנות מקדחת עמוד? אולי הזווית המשתנה של הקדיחה הידנית הורסת את המקדח?
צורת קירור שונה?
לפחות מנסיוני - כן, קידוח במקדחה ידנית הורס מקדחים בכמויות, ואני משתדל לקדוח בעמוד.
יש לי שתי מקדחות עמוד, באחת, הקטנה והביתי יש קבוע מקדח 4 מ"מ, ובגדולה - מקדחים גדולים משתנים.
נדיר מאד שהולך לי איתן מקדח, ואין בדרך כלל כל בעייה, על אף שלא מדדתי כמו עומר את עומק הקידוח.
אם זה המחירים של המקדחים שאתה קונה, אז במחיר של כמה מקדחים - יש היום מקדחות עמוד ביתיות בכ-400-500 ש"ח. הקטנה שלי נקנתה במחיר כזה, והיא אצלי כבר 5 שנים, ללא בעייה.
אני מקרר עם מים, פשוט כוס מים בתוכה אני טובל את המקדח.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
צורת קירור שונה היא המפתח לדעתי.
אני קונה מקדחים בעלות של 10 - 15 ש"ח למקדחים בגדלים הנ"ל; 10 - 13.
אני משתמש במקדחת עמוד מאולתרת, מעמד שאליו מתחברת המקדחה, ורגליים שבניתי.
תמונה:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...achmentid=1629
יד אחת על הידית, יד שניה עם בקבוק 1.5 ליטר של מי ברז פשוטים ביותר. חור בקוטר 8 מ"מ בפקק של הבקבוק, ועם היד לוחץ עליו ומשפריץ מים על המקדח שקודח - קירור כל הזמן שהמקדחה עובדת.
שים לב! אני גומר 0.5 - 0.75 ליטר בבמוצע על כל קדיחה - שתקבל מושג לעוצמת הקירור שדרושה.
אתה יכול להבחין, אני קודח עם מקדחה של AEG בת שמונה שנים בערך, עובדת מאוד מאוד קשה, נקנתה בזמנו ב-200 ש"ח באייס. כשאני קודח, היא במהירות מקסימלית, אחרת אין מספיק מומנט למקדח. בגלל המהירות הגבוהה נדרשת עוצמת קירור גבוהה. אני משפריץ את המים ובבוא בזמן משגיח שמקום הקידוח לא ישאר יבש בשום רגע. שום אדים לא עולים. אין חימום.
אם ישנה מקדחה עם יחס העברה מפחית ליותר מומנט בקדיחה דרוש פחות קירור. אבל התקציב לא מאפשר כרגע לקנות כזו בתג מחיר של 800 וצפונה. לכן אני קודח כך, ומאוד מרוצה. הפתרון הזה זול מאוד ויעיל מאוד. אני מזכיר - AEG בת 8 במתאיים ש"ח, עובדת מצויין גם היום. אחרי חיים קשים!
אני מפעיל המון משקל על המקדחה עם הידית. עדיין, המקדח נשמר.
כמובן שאם ישנה מקדחת עמוד אז מה טוב. אבל אני מניח שגם שם דרוש קירור על מנת לשמור על המקדח.
המקדחים נשמרים וקודחים וקודחים.
ד"א, לאלון יש שיטה להשחזת מקדחים שחוקים עם דיסק. צריך לדעת בדיוק איפה להשחיז, זוויות כניסה ויציאה וכו' - הוא מדווח על מקדחים שחוזרים לתחייה כמו שאני זוכר. אלון - שווה לכתוב הסבר על השיטה להשחזה.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
יש מכשיר לשימוש חוזר במקדחים ע"י יצירת ראש חדש,
מצ"ב כתבה מהפיראטים:
DRILL DOCTOR
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
1 = מהירות הסיבוב של המקדח
2= איכות המקדח
3= עוצמת הלחץ על המקדח
4= זוית המקדח ( יש הבדל בין מקדח לחומר רך לבין מקדח לחומר קשה )
5= כדאי לך ללמוד להשחיז מקדחים ( רצוי השחזה ידנית ) כך אתה יכול לשנות את זוית ההשחזה בקלות
בהתאם לצורך .
6 = שימוש בחומרי קירור ובחומרי חיתוך פלדה ( יש נוזל הנקרא טפמאטיק ) מומלץ ביותר .
7= הנסיון ועוד פעם הנסיון
*****
בהצלחה
איציק
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ה"שיטה" שלי היא בסה"כ שימוש בדיסק כמו באבן משחזת... לא בדיוק פטנט עולמי, אמנון.
יש בהום סנטרים/אייסים/שז"רים למינהם משחזות אבן בעלות של 100 ש"ח. נראה חובבני, אני בטוח שלא יחזיק לאורך זמן תחת תנאי עבודה קשים, אבל זה גם קטן יחסית וגם כמה זה כבר יעבוד? זה סיני מעפן, אבל שכן שלי מחזיק אחד כזה כבר כמה שנים ללא תלונה. בלי להכנס לוויכוח העתיק של סיני זול או איכותי יקר, אני חושב שזה באמת יוצא דופן כי רק להשחזות זה יעבוד כל כך מעט שלא שווה לחשוב על זה בכלל.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
אז מה ?
רק אני משחיז כמו חוראני את הראש של המקדח עם הדיסק 4 וחצי הסיני הזול ??
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
המקדחים היקרים מחזקים יותר מהזולים אבל לא בהרבה.
קדיחה ידנית גורמת להרס מקדחים שיטתי.
כאשר אתה קודח ידנית הרבה יותר קשה לקרר כול הזמן ואז הטמפ עולות והמקדח מת. עד שמקררים כבר אין מה. כמו כן המקדח "נתקע" בחור וזה גורם לשברים.
אם בכל זאת אתה רוצה לקדוח ידנית הכי חשוב להחזיק כמה שיותר יציב ולקרר כמה שיותר.
היום בלכ ומקומות אחרים יש מקדחות עמוד ברמה טובה ובעלות נמוכה יחסית ואני לא רואה סיבה לקדוח ידנית באופן שיטתי. גם הרבה יותר מדויק וקל וגם שומר על המקדח.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ובאשר להשחזה...
המקדח עשוי פלדה רגילה, ואת החוד שלו מקשחים בתהליך מיוחד.
אם משחזים למעשה החוד כבר לא מוקשח ואז עמידות המקדח נמוכה.
אפשר כמובן להשחיז עוד ועוד... :grin:
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
יקירי:
עליה הדרגתית בקוטר הקדח עד לקוטר הרצוי במיוחד בקדיחה ידנית תאריך את חיי סט המקדחים לאין שיעור.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
זה שאתה עושה שימוש בדיסק כמו באבן משחזת, אלון, זה ברור. אתה לא זוכר שקישקשת לי אז משהו על זה שצריך לדעת איפה זווית כניסה ויציאה, גרמת לזה להישמע כמו מורכב כמו תואר בהנדסת מכונות :p
בכל אופן לא יצא לי לנסות להשחיז מקדחים עדיין.
חנן - בדוק את נושא קירור המקדח אצלך. אני בטוח שגם בקדיחה ידנית, עם מספיק קירור, מקדחים לא יטחנו כל היום.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
הקרור במים יעיל ככפלים משמן מנוע.
הטוב ביותר, כמובן, הקרור במים "מעורבים" בשמן, כפי שנעשה בבתי המלאכה המקצועיים. ניתן לבצע זאת, בקלות, בעזרת שני בקבוקים (למשתמשים במתקן למקדחה). חריר השמן קטן מזה של חריר המים.
יש מקדחי טיטניום, אלה הצהובים, שהם מעולים. יש לקנות במקום אמין.
אין להפעיל לחץ אנכי חזק מדי וודאי לא מהירות גבוהה מאד (אלא אם כן יש קרור רציני ביותר וגם אז זה לא רצוי). ודאי שלא לחץ צדי.
ההשחזה, כ-120 מע', קלה ופשוטה בעזרת משחזת קבועה.
והחירור המדורג מומלץ בעקר עקב העובדה שהוא מאריך את חיי המקדחים הגדולים יותר (וגם היקרים יותר).
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
כפי שכבר צויין יש לכל מקדח מהירות מומלת משלו הגורמים המשפיעים הם סוג החומר של המקדח וסוג החומר הנקדח וקוטר המקדח.
הנוסחא לחישוב מהירות הקידוח (בסל"ד) קבוע 0.32 כפול מהירות חיתוך (מקדחי HSS וקידוח בפלדה ממוצעת 1020 בין 20 ל 25 מטר בדקה) לחלק בקוטר המקדח.
שימו לב שהנוסחה במטרים ויש להמיר את קוטר המקדח למטרים או את מהירות החיתוך למילימטרים.
מקדחות ידניות מסתובבות מהר מאד, אין כולת אפקטיבית לשלוט על מהירות הסיבוב , הלחץ על המקדח לא ישר ובכל מקרה הקדיחה אורכת זמן רב וקשה לקדוח חומר עבה לכן מקדחת עמוד היא חובה למי שעוסק בקידוח מתכת באופן קבוע.
קירור בשמן מתחלב (אמולסיה) יעיל בעיקר במערכת סגורה שממחזרת את הנוזל ומשפריצה כמות קבועה , לשפוך סתם מבקבוק לא נראה לי מאד יעיל מה גם שמדובר בחומר יקר יחסית, עדיף שימוש בשמן או משחה במקדחה ללא משאבה.
השחזת מקדחים היא בעייה כאובה אצל רוב האנשים שאני מכיר אבל אם אתה משלם סכומים כאלה על מקדחים ושורף אותם בכמויות משתלם לך לקנות משחזת שולחנית ולהתחיל להתאמן בהשחזה.
אישית אני מעדיף לעבוד עם מקדחי ETM GOLD יותר יקרים אך שורדים לאורך זמן.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
אמנון, הבנתי אותך.
אני אתן ליניב (מעלי) לכתוב על זה כי יש לי הרגשה לאור תגובתו שהוא יודע את זה טוב ממני בהרבה, אבל כן - למקדחים יש כמה זויות וכל אחת מהן חשובה, זה לא פשוט 120 מעלות לאבן והביתה. יש זוית חדירה, אכילה, נטישה (או משהו כזה). לכל אחת יש השפעה על הקידוח.
אם אף אחד אחר לא יפרט על זה, אני אלך לבחור שלימד אותי את זה (מזמן) וארשום את מה שיש לו לומר לי בנושא, אז אני אעלה את זה לכאן.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי 33
הקרור במים יעיל ככפלים משמן מנוע.
הטוב ביותר, כמובן, הקרור במים "מעורבים" בשמן, כפי שנעשה בבתי המלאכה המקצועיים. ניתן לבצע זאת, בקלות, בעזרת שני בקבוקים (למשתמשים במתקן למקדחה). חריר השמן קטן מזה של חריר המים.
יש מקדחי טיטניום, אלה הצהובים, שהם מעולים. יש לקנות במקום אמין.
אין להפעיל לחץ אנכי חזק מדי וודאי לא מהירות גבוהה מאד (אלא אם כן יש קרור רציני ביותר וגם אז זה לא רצוי). ודאי שלא לחץ צדי.
ההשחזה, כ-120 מע', קלה ופשוטה בעזרת משחזת קבועה.
והחירור המדורג מומלץ בעקר עקב העובדה שהוא מאריך את חיי המקדחים הגדולים יותר (וגם היקרים יותר).
על מנת לשמור על חיי המקדח רצוי לנקוט במספר פעולות:
*להשתמש אך ורק במקדחת עמוד על מנת לשמור על יציבות המקדח.
*להשתמש במקדח מרכוז, רצוי בזווית 120 מעלות (זווית המקדח) לשם מניעת הסטת המקדח בנגיעה עם החומר. מספיק קדח מרכוז של כמה עשיריות. עלות מקדח מרכוז היא 10-15 שקלים ומקדח בודד ישמש זמן רב.
*להשתמש בשמן אמולסיה לקירור. אני משתמש בתמצית אמולסיה BLASER - BLASOCUT 2000 . לדעתי, תמצית שמן אמולסיה ניתן לקנות גם בבקבוקים של ליטרים בודדים (סוכני מכירות משתמשים בהם לתצוגות תכלית). ליטרים בודדים אמורים להספיק לתקופה ארוכה.
*לרוב אני משתמש במקדחים של חברת TITEX. הם עמידים יחסית גם לשבירה וגם לשחיקה. חשוב בעיקר במקדחות ללא יכולת שינוי מהירות עבודה.
*לשמור את העובד נקי משבבים. שבב עלול להתפס במקדח ולשבור אותו.
*מומלץ כמובן לקנות עמדת השחזה קטנה. מקדחים מושחזים יהיו ראויים לעבודה עם חומרים רכים (אלומיניום לדוג'), אך עם השחזה טובה הם יעמדו גם בקידוח ברזל.
הערה: אני לא משתמש ביתי כך שאני פחות מודע לעלויות לצרכן. אשמח לעזור יותר אם צריך.
יניב
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ישנם פנקסי כיס לעובדי מתכת שמכילים טבלאות שונות לעיבוד שבבי כולל מהירויות חיתוך וזוויות השחזה למתכות שונות וכיו"ב, בעיקרון יש 3 זוויות שמעורבות בהשחזת המקדח שהם בין הפאות זווית השפה וזווית החוד אבל האמת שדרושים כמה עזרים ויזואלים כדי להסביר את העניין.
אכן יש להקפיד על קירור המקדח בזמן ההשחזה כדי שלא יהרס החיסום, הסימן הברור לחימום יתר בהשחזה הוא ששפת המקדח משנה את צבעה לסגול.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
קניתי מקדחה ובהוראות היצרן נאמר שיש לקדוח תחילה בקוטר קטן ולאחר מכן להגדיל את הקוטר בהדרגה.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
מנסיוני הדל חשוב לדעת להשחיז מקדחים, פשוט פיזית הקידוח קל יותר וניתן למשוך את המקדח המון.
לא צריך לפחד מהשחזת מקדחים זו לא תורה מסיני, אם תמצא בעל מקצוע שיהיה מוכן להראות לך איך הוא עושה את זה, אני בטוח שתוך חצי שעה גג של תרגול אינטנסיבי אתה לומד להשחיז.
דרושה כמובן אבן משחזת עם אבן עדינה אבל כמו שכבר נכתב למעלה במקרה זה היא לא צריכה להיות מאיכות גבוהה כי לא מופעל כאן עומס גדול.
השחזה דומה לשחייה במובן שלא ניתן ללמד אותה בהתכתבות צריך פשוט להתנסות.
בכל זאת אני יכול לתת כמה דגשים שאולי יכולים לתת כיוון, בקישור הזה יש סרטוט של זוויות ראש המקדח:
http://www.desktopcnc.com/drill/point_angle.htm
דבר ראשון, קח מקדח חדש גדול יחסית, ותסתכל בדיוק איך הוא נראה מבחינת הזוויות, זה המודל ולזה אנחנו שואפים.
דבר שני, קח מקדח בקוטר יותר מ 10 ממ ותתאמן עליו, ככל שהמקדח קטן יותר קשה בהתחלה להגיע לזוויות הנכונות.
אני משחיז כשראש המקדח גבוה יותר מזנב המקדח ותוך כדי סיבוב המקדח סביב צירו בכיוון הקדיחה ותוך כדי הטיה של זנב המקדח כלפי מטה.
(משהו דומה לתנועת למה מה?!!? ....)
אחרי שהשחזת תסתכל מה יצא:
1.זווית ראש המקדח צריכה להיות בערך 120 מעלות, היא מסומנת בקישור כ Point Angle
זה לא מדעי הזווית הזאת ולנו כחובבים מקצוענים זה לא ממש חשוב, תראה בעין שזה דומה בזווית למקדח חדש אז זה יופי.
2. במרכז המקדח, ממש בשפיץ, נוצר קו קצר, זה שטח מת שאיננו מסוגל לקדוח, השאיפה בהשחזה היא שיהיה קצר ככל שניתן, האידאלי זו נקודה. מסומן כ- Dead Center
למקדח עם קו ארוך יש נטייה "לרוץ" על החומר במעגלים קטנים ולא "להנעץ" מייד בחומר.
3. אם תסתכל בקישור תראה זוית שמסומנת ב X , היא נקראת "זווית השחרור" כאשר הזווית נכונה תראה קו שהולך ויורד בשיפוע קל מהשפה החותכת.
כאשר הקו הזה לא יורד, המשמעות היא שהשפה החותכת לא תפגוש ראשונה את החומר והמקדח לא יקדח כמעט, במקדח משופשף תראה קו ישר.
4. 2 השפות החותכות הן אלו שפוגעות ראשונות בחומר הן צריכות להיות שוות באורכן, מסומן כ - Lip
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי 33
יש מקדחי טיטניום, אלה הצהובים, שהם מעולים.
מקדחי טיטניום??:roll:
אתה בטח מתכוון "קובלט"
קיד.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי קיד
מקדחי טיטניום??:roll:
אתה בטח מתכוון "קובלט"
קיד.
היי
ולמה אתה חושב כך?
כך נאמר לי. (יש גם שלדות טיטניום לאופניים)
מכל מקום, פשוט לא נגמרים ולא נאלצתי להשחיזם. ואני קודח ללא מעמד. יש לי שניים בקטרים של 13 ו- 10 מ"מ.
אגב, טמפ' התכה של הטיטניום גבוהה משל הקובלט בלמעלה מ- 300 מע' צלסיוס והוא שוקל (מ"ס) כחצי.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
מניסיון אישי קידוח באלומיניום וברזל עד עוביים של 3 מ"מ אין שום בעיה עם קידוח ביד.. מעולם לא נשרף לי המקדח..
בעוביים וקטרים גדולים אני מעדיף לעלות בהדרגתיות ולהשתמש בשמן קירור שנקרא בולוב, מגיא בבקבוק ספריי ועושה עבודה נהדרת.
במקרים נדירים אני משחיז את המקדח על סרט השחזה..
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
רפי - המקדח HSS שעליו אתה מדבר הוא רק עם ציפוי טיטניום (Titanium Nitride) ,
הוא לא עשוי עצמו מטיטניום.
אמיר.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
היי
בהתחשב במחיר, אתה, כנראה, צודק.
אם אתה צודק, מה קורה כשמשחיזים? הלך הציפוי, הלך המקדח?
בכל מקרה, הם עושים את העבודה היטב.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
כשמשחיזים מקדח מצופה, הציפוי יורד.
יניב
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי 33
היי
ולמה אתה חושב כך?
כך נאמר לי. (יש גם שלדות טיטניום לאופניים)
מכל מקום, פשוט לא נגמרים ולא נאלצתי להשחיזם. ואני קודח ללא מעמד. יש לי שניים בקטרים של 13 ו- 10 מ"מ.
אגב, טמפ' התכה של הטיטניום גבוהה משל הקובלט בלמעלה מ- 300 מע' צלסיוס והוא שוקל (מ"ס) כחצי.
מסתבר שאין שום קשר בין משקל סגולי, טמפ. התכה, ומחיר, אל היכולת להחזיק להב מושחז.
יש פלדות שתוכננו כך שנוכל להשחיזן. לדוגמא להבי סכיני גילוח יצרו בעבר מפלדה מטיפוס HY80 הנוחה מאוד להשחזה. דוגמא הפוכה היא קבוצת פלדות הבלתי מחלידות, שרובה אינה מחזיקה השחזה.
איכות הלהב תלוייה במבנה הגרעיני של הפלדה (נא לקרוא בבית על טיפולים טרמיים). לטיטניום מבנה גרעיני בעייתי, לכן לא תראה חלקי טיטניום מבריקים, לא כל שכן להבים של כלי חיתוך.
לנושא הציפויים: קרבידים, אוקסידים וניטרידים של מתכות הם לרוב חומרים בעלי רמת קושי גבוהה מאוד. אין זה אומר כלום על החוזק המכני שלהם. אבל חומרים אלה הם מצויינים לציפוי קשה. אחד החומרים המפתיעים הוא אוקסיד של אלומיניום. בניגוד גמור לרכות הבלתי נסבלת של אלומיניום, ותכונות המתיחה המצויינות שלו, אוקסיד של אלומינים הוא אבקתי, וקשה מאוד. משחת קרבורונדום לליטוש תושבות שסתומים בראשי מנוע מכילה למעשה כמות גדולה של אוקסיד אלומיניום.
בדומה לדוגמא, אוקסיד של סיליקון הוא החומר הבא בקשיותו אחרי יהלום. חומר זה משמש בלהבי משורים.
השימוש התעשייתי: במקום לייצר מקדח מפלדה יקרה מאוד, ניתן לייצר מקדח זול מפלדה HSS פשוטה, ולצפות אותו בציפוי קשה. היתרון: מחיר זול עבור להב איכותי. חסרון, נזק לציפוי משמעו שהמקדח נהפך למקדח HSS רגיל. בשימוש במכונת עיבוד שבבי בעלת מערכת קירור רצינית, מקדח מצופה יכול לספק שעות קידוח רבות.
קיד,
חנן, אל תנסה להשחיז מקדח בעזרת אבן ציר פשוטה. סיבובי המנוע אינם מספקים, וגודל הגרגרים של האבן הוא גדול מדי. עדיך להרכיב דיסקת FLAP (ניירות לטש) על משחז זוית 4.5", ולקבע את המשחזת במלחציים. יתרון העבודה עם FLAP הוא כפול: גודל גרגר קטן, ומבנה הדיסקה מייצר המון רוח אשר מורידה את טמפ. העבודה.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
שמו קירור 5 ליטר עלה לי 130 שקל והיחס הוא 1:3 בערך, אפילו פחות.
בשימוש ביתי יכול להחזיק שנים לדעתי.
מקדחת עמוד קטנה של ל.כ עלתה לי 400 שקל לפני מע"מ ויש לה אפשרויות כיוון לגיר. אני הרכבתי אותו על מינימום סל"ד ע"פ הטבלה שמסופקת עם המקדחה.
(אני מחפש מקדחת עמוד גדולה, אם מישהו שומע על משהו שישלח בבקשה מסר)
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמיר בא
רפי - המקדח HSS שעליו אתה מדבר הוא רק עם ציפוי טיטניום (Titanium Nitride) ,
הוא לא עשוי עצמו מטיטניום.
אמיר.
היי
נראה לי שאתה צודק.
משום מה, כך הם נקראים.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
מקפיץ -
קניתי מקדחה רוטטת 500W של BOSCH.
אני מעוניין בשמות של יצרני מקדחים איכותיים לברזל.
הייתי היום בחנות DIY הקרובה אלי וביקשתי מקדחים טובים לברזל והמוכר הציע לי מקדחי HSS שכתוב עליהם - "HUNTER SUPER".
שווה משהו?
הסוגייה השניה היא המחיר
למקדחים מסוג זה ביקשו 16 ש"ח למקדח.
שווה לקנות מקדחים מאוד יקרים כמו שחנן מדבר עליהם בתחילת השרשור או להשתמש בזולים ולזרוק אחרי כמה שימושים?
לגבי השחזה - יש מכשיר יעודי?
סירטון הדגמה? משהו?
שוב עולה שאלת המחיר...
והאם שווה בכלל להשחיז מקדחים של מספר שקלים בודדים.
-
חוזר: מקדחים נטחנים-מה אני עושה לא נכון?
אהלן .
לגבי מכשיר יעודי , אכן קיים דבר כזה , יש לי חבר שאצלו זרוק דבר כזה יש חור לכל גודל של מקדח אתה מכניס את המקדח לוחץ על כפתור והופה מקדח חדש ( לפי ההסבר שלו ,המכשיר שלו כרגע דפוק אם אני זוכר נכון ) .
לגבי מקדחים , קודם כל לאט זאת השיטה , תקדח מהר אתה תהרוס מקדחים בקצב רצחני , לי יש כמה מקדחים פשוטים של HSS בעלות של שקלים בודדים בקידוחים שלא משתמשים במקדח מעל 10ממ אני עובד עם המברגה וקירור מים ( יש חומר יעודי ) ואיפו שאני משתמש במקדחת עמוד ( עלק מקדחת עמוד :) ) אז גם מהירות איטית ושם אפשר להפעיל הרבה לחץ זה הולך מהר מאוד כרגיל עם קירור , אגב המקדחים האלה מחזיקים יותר מדי זמן ולפני כמה זמן הם עבדו בכמות גדולה .
עריכה : המלצה קטנה אם אתה כבר קונה מקדחים לדעתי תקנה סט ( כרגיל לHSS יש כזה ) לדעתי יותר שווה במקום כל פעם לרוץ לחנות , ויש גם מארז נוח .
אור