רצ"ב קישור למשהוא בגיפטריפ שביקשתי צרפתי שם גם הרבה קישורים אז קדימה חברים אני צריך רעיונות טובים וחזקים
כי זה צריך להכנס לביצוע שבוע הבא
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...mp;item=316807
Printable View
רצ"ב קישור למשהוא בגיפטריפ שביקשתי צרפתי שם גם הרבה קישורים אז קדימה חברים אני צריך רעיונות טובים וחזקים
כי זה צריך להכנס לביצוע שבוע הבא
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...mp;item=316807
מאיר, אתה שואל או עונה :?:
איך אפשר לעזור לך (בלי מרשם רופא) ?
שואל ועוד איך מבקש עזרה ועצות
אז תשאל מאיר, במילים... מה אתה צריך, מה הציעו לך, מה ההתלבטויות?
לא הציעו,
אני רוצה ונתחיל :
בפגוש שתי אוזניים מסיביות לגרירה ולמה(לא בריא לגרור מהוו )ע"מ שהגרירות יהיו עם רצועת ריסון
מתקן לגלגל ספר
מת'קן לשני ארגזי מקלר ממתכת זה בערך גודל של ארגז פעולה ועוד חצי לאורך כפול 2 לגובה
מתקן להיי ליפט
ואופציה למגש פריק
מספיק? נראה לי הרבה בגלל זה הסריקות באתרים צריך להיות גם מסיבי וגם יפה
קפיש??
http://www.hpphoto.com/servlet/LinkP...4ec5&size=
יש לי מיתקן דומה אתה יכול להעתיק.יש בו התקן לגלגל רזרבי פלוס גריקן דלק או מים כרצונך.לא הייתי מציע לך לבנות מיתקן כמו בלינקים כשהמיכלים נימצאים מאחורי הגלגל.זה יגרום לנדנוד יתר ועלול לעשות נזקים.אותו דבר מבחינת גובה אל תנסה להעמיס על המיתקן משקל מעל הגלגל.
http://www.hpphoto.com/servlet/LinkP...3308&size=
http://www.hpphoto.com/servlet/LinkP...589c&size=
עשיתי גם 2 אוזניים בריאות בתחתית המיתקן.
אוקי מאיר. חיפושים בגולה עשית כבר ותעשה עוד... אז נותר לי להמליץ על האתר הזה, שיש בו בניגוד לאתרים המסחריים גם תוכניות ושרטוטים:
http://www.jeepfabrication.com
ונעבור לתוצרות כחול לבן...
אורי טל בנה פגוש מאד מסיבי, כולל אוזני גרירה:
http://www.jeepolog.com/images/uri_Bumper/bumpic6.jpg
http://www.jeepolog.com/j6tech_uris_rear_bumper.htm
הג'יפ שלי:
http://www.jeepolog.com/ext_images/am50.jpg
http://www.jeepolog.com/ext_images/am51.jpg
את ארגזי ה20 מ"מ (מקל"ר/ידניות/וולקן...), שהם דרך אגב הארגזים הכי שימושיים שקיימים לג'יפאים נקודה, אני מתקנתי מעל הכנפיים האחוריות, ולדעתי זה אפשרי בהחלט גם בג'יפ סגור. לשים ארגזים כבדים או ג'ריקנים מאחורי הגלגל ספייר - בעייתי. הייתי בסרט הזה, וזה מגדיל מאד את המומנטים שפועלים על הצירים. יותר ממכפיל אותם, ולדעתי זה יותר מדי. לגבי הצירים - אז היו כאן דיונים כבר בנושא, בגדול יש שתי אפשרויות - חיבור למרכב כמו בג'יפ שלי או מתקון מקורי של סופה - פשוט יותר, אפשר להשתמש בצירים פשוטים כי יש שני צירים, מעל ומתחת למרכז הכובד של המתקן. האפשרות השנייה היא לחבר לפגוש בציר אחד שנמצא מתחת למרכז הכובד, זה מה שאתה רואה ברוב המתקנים האמריקאים, ואז חובה לדעתי למסב את הציר איכשהו - גליל או טבעות פלסטיק, או מיסבי מתכת אמיתיים.
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=1292
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=443
מאיר, הרי לך כמה תמונות:
http://bulletproofmfg.com/FF5R.JPG
http://www.custom4x4fabrication.com/hiliftmount1.jpg
שני אלה מתוך אתר http://www.durango4x4.com, שאני ממליץ בחום להסתכל בו קצת - יש להם עבודות יפות:
http://www.durango4x4.com/Images/moabrearshot_sm.jpg
http://www.durango4x4.com/Images/TireCarrier.jpg
יש לי עוד הרבה, אבל כולם די דומים. אם אתה רוצה, אני יכול לשים מלא כתובות של אתרים שיש בהם תמונות ברורות של פגושים אחוריים ומתקונים למינהם. זה חברות שמוכרות מוצרים - אז בדר"כ אין מידות.
אחד אחרון, עם רעיון מאוד מעניין - וביצוע גרוע, לדעתי. יותר מדי עומס בכיפוף אם תשים משהו כבד על ה"גגון" הזה. מה שכן, אם תעיף את הג'ריקנים משם, תשים רק אחד בצד של מנשא הגלגל ותחבר את החלק העליון של ה"גגון" לקשת התהפכות (בניתוק מהיר) אז זה יכול להיות לא רע.
http://bulletproofmfg.com/TJBACK.JPG
מאיר,
אני ואורי בנינו שבוע שעבר פגוש לסופה.
הפגוש בנוי מ-U בעובי של 5 מ"מ ופלח בעובי 5 מ"מ שסוגר אותו לצינור מרובע.
הפגוש כולל שתי אוזניים (שפורקו מזחל"ד באחד הטיולים) והכנה לוו גרירה (חורים מוברזים).
לקח לנו בערך 9 שעות עבודה, כאשר עיקר העבודה הייתה מדידה והתאמה של החורים בפגוש לחוקים בסופה.
השבוע הוא אצל ארז בצביעה חשמלית (?? אלקטרונית ?? לא יודע בדיוק).
כאשר הוא יחזור יהיו גם תמונות והסברים . . .
דומה מאוד לתמונות שנקסוס ונמרוד הכניסו.
קודם כל צרפתי את האתר של דורנגו בהחלט אהבתי חלק מהדברים
הפגש /מתקן אחרון לא רע ביצוע הפגוש חלק ויפיפה(אתה מבין את רמת הביצוע הנדרש מתקין יקר שלי?) הגריקנים והמשטח עליהם בפריקה מהירה יש לאן לחבר אותם לגגון העליון של הרכב שלי
הממ... נתת לי רעיונות מענייניםhttp://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...&item=1054
פה תוכל לראות את הגגון המשתפל עד לפגוש הנוכחי וגם מחזיק את הגלגל ספר שלי כך ששילוב של שניהם יצור אופציות מענינות
בגלל המשקל שמאיר רוצה להעמיס והמומנט שיהיה על ידי זה שאנחנו מרחיקים את הגלגל מהמתקן למעשה(ליצור מקום לארגזי הציוד) לדעתי צריך קצת לצאת מהראש של ג'פ
מה אתם אומרים על משהו כזה?
http://imagescommerce.bcentral.com/m...recarrier2.jpg
כך העומס לא נופל על ציר אחד תחתון אלא מתחלק לכמה נקודות עומס/צירים והארגזי ציוד זמין כל הזמן ולא מאחורי הצמיג
משהו דומה באותו הסגנון
המתקן יושב על פרופיל המחובר לפגוש+מפזר לחץ מ2 צדדיו של הבודי
מכאן יוצאים 4 צירים מאוד מסיבים המחזיקים את כל המתקן
סוחב צמיג 35" +2 גרקנים של 20 ליטר
http://www.jeeptrip.com/upload/z36490h9-2.jpg
כמובן שהמהלך מתלה לא מגיע עם המתקן :twisted:
כנפיים של סופה כבר יש למאיר...
אסף.
כנפיים אהההה?? כאילו דאאאא?
המממ נשמע מעניין ארז מקווה שכן שמת לב לפגוש
מאיר, תסתכל טוב בתמונה, תראה מה ארז שם על הדיפנדר "הכי משופר בארץ" :twisted: :twisted: :twisted:
אין מה לעשות, ג'יפ יש רק אחד :twisted:
אסף.
בעניין הפגוש אנחנו כבר מסודרים מאיר,בעניין המתקן גם כבר גיבשתי כמה רעיונות
אסף הכנפונים לא של סופה,אלא של יוקון שעברו שינויים קלים
במקרה שמישהוא לא הבין אז ארז זה מחלקת הייצור ואני בקרת אייכות וניהול :lol: :mrgreen:
צלצל ונתאם לראות לפני גמר בלה בלה בלה
נמרוד, אני נורא סקרן להבין איך בנית שם את הציר של מנשא הגלגל. תוכל לשים תמונה או שרטוט יותר ברורים?
אתה יכול לבנות כמו נמרוד, או להשקיע קצת (60 דולר) ולהזמין מ:
http://www.rockstomper.com/catalog/pieces/hinge.htm
ואז תקבל את זה:
http://www.rockstomper.com/images/pr...ges/hinge2.jpg
http://www.rockstomper.com/images/pr...ges/hinge3.jpg
והבחור הזה שוקל יותר מ2 ג'ריקנים 20
http://www.rockstomper.com/images/pr...ges/tony01.jpg
אני הזמנתי והם שלחו לקנדה, ברר אם הם שולחים לארץ.
זה יותר יקר מלבנות לבד, אבל בטוח יותר טוב.
אתה שואל אותי?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
הצירים הם שני ברגים בקוטר 1/2 אינץ'. זה עובד כי יש שני צירים, ובסך הכל 4 נקודות חיבור למרכב, שמרכז הכובד של המנשא נמצא בינהן. במתקן שמחובר רק לפגוש, כלומר רק מתחת למרכז הכובד של המנשא, יש מומנט גדול על הציר שיגרום לרעידות, ולכן הציר חייב להיות מסיבי וממוסב - בדיוק כמו הציר שאמיר המליץ עליו. אבל אני חושב שדיברנו על זה בטלפון, לא? אתה צריך שני לאגרים משומשים וחרט נחמד, ואתה מייצר בדיוק אותו דבר. או שאתה מזמין את כל העסק ב60$ כמו אמיר - מחיר טוב גם לדעתי (אלא אם עבודת החריטה הן בחינם).
גבי הציר שלי אני כבר סגור - שיחת הטלפון אז אכן ענתה לי על השאלות.
השאלה הייתה לגבי הציר שלך ספציפית, כי אני לא מבין איך העברת את הכל דרך אור הברקס שלך - לפחות ככה זה נראה בתמונה. סתם סקרנות.
אני אכן הולך לחרט, 60 דולר ועוד משלוח קצת יקר לי.
אני בונה שני צירים, מעל ומתחת למרכז הכובד, כפי שהצעת.
למען הסדר הטוב, הציר עולה 45$
60$ אמור לכלול שינוע + מכס
אבל, תעשה מה שאתה רוצה
יש שני צירים, שני ברגים נפרדים, אחד מעל ואחד מתחת ליחידת הפנס:ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
http://www.jeepolog.com/images/tirerack3.JPG
http://www.jeepolog.com/images/tirerack6.JPG
אם אתה עושה משהו דומה לזה, אתה לא צריך חריטה ולא צריך מיסבים.
אם אתה כבר הולך ומשקיע במתקן, למה לחבר אותו לגוף?
מתישהו העומסים יקרעו לך את הגוף, או שאתה משתמש במפזרי לחץ מכוערים.
אמא שלי לימדה אותי:
if something is worth doing, it's worth doing well
הווה אומר פגוש מסיבי, ציר חזק שיעמוד במשקל, וחיבור של המתקן לפגוש
אבל שוב זה רק ה0.02 אגורות שלי
אמיר
למה לא לחבר אותו לגוף? למה כן לחבר לפגוש? יש שיקולים לכאן ולכאן, אין אמת מוחלטת. אם היתה, אז לא היית רואה גם את זה וגם את זה. החיבור לפגוש הוא הרבה יותר מורכב , דורש תכנון וחלקים חרוטים, מיסבים וכולי. מבחינה הנדסית טהורה הוא פחות אלגנטי. ואם הוא לא עשוי כמו שצריך, בהתאם למה שמעמיסים עליו, הוא יתפרק. כנ"ל כמובן חיבור למרכב, אם הוא לא נעשה נכון, עם מפזרי לחץ בהתאם לעומס וכולי, הוא גם יתפרק או יפרק את המרכב...ציטוט:
נכתב במקור על ידי RINCEWIND
שים לב שרכבים שמגיעים עם מתקוני גלגל ספייר נפתחים כציוד מקורי ברכב, או שהגלגל מחובר ישירות לדלת האחורית כמו ברוב היפאניים המודרניים, או שיש מתקן שהוא בעיקרו זהה לשלי - שני צירים פשוטים מחוברים לבודי. אני מדבר על מתקון מקורי של סופה, של קאיה ספורטאז', של וואנים של GM ועוד. את המתקנים המחוברים לפגוש בסגנון האמריקאי אתה רואה הרבה מאד באפטרמרקט לדעתי מסיבה אחת עיקרית - זה בולט-און. אמריקאים לא אוהבים למכור מוצר שמחייב את הלקוח לקדוח/לרתך/להסתבך, אלא משהו שמפרקים ומרכיבים עם ברגים, עם כלי עבודה פשוטים, עם חוברת הוראות פשוטה. בנוסף, כל ייצרן של מוצר (כולל אותי... בתחום אחר לגמרי) רוצה למכור "מערכת" - פגוש + מתקן + סלסלה למעלה, ואם כבר אז גם פגוש קדמי ומדרגות צד והכל "תואם" - ראה גם בארץ את תופעת "חליפות המיגון". ואז פגוש + מתקן שמתחבר רק לפגוש זה בולט-און, וזה יפה ומרשים - כי זה מסיבי וזה עם לאגרים ומסתובב חלק ונעים (זה מסיבי וזה עם לאגרים כי זה חייב להיות מסיבי ועם לאגרים, כי יש על זה עומסים אדירים).
עוד נקודה,ח'ברה לא להתלהב מתמונה של איזה שמנמן על המתקן גלגל כהוכחה לחוזק של המתקן
גם אני עם כל ה125 קילו שלי יושב בשקט על מיתקון מקורי של דיפנדר,אלא מה...לטווח ארוך המיתקון הזה לא מצליח להחזיק גם רק גלגל לבד....המומנט בטילטולים הוא החשוב ואני אישית חושב שמתקן עם כמה צירים יהיה טוב יותר בעומסים גבוהים ממתקן שבנוי על ציר אחד מסיבי
רק 125 ק"ג?.. נרגעתי רזית לאחרונה יקירי
יש אמת בנושא הטילטולים לאורך זמן (לא טילטולי השב"כ כמובן)
אז יתכן ציר מסיבי עי פגוש מסיבי עם ציר נוסף ומפזר לחץ "אלגנטי" במרכב יעשו את המלאכה לאורך זמן וגם יראו טוב, שזה לטעמי לא פחות חשוב