שלום,
במסגרת ההרפתקאות, התקנתי היום משאבת דלק מכנית בסמי.
בא להניע - קדחת. לא מניע...
עובר לחשמלית - מניע...
מה עשיתי לא בסדר?
הנה תמונות של המשאבה.
Printable View
שלום,
במסגרת ההרפתקאות, התקנתי היום משאבת דלק מכנית בסמי.
בא להניע - קדחת. לא מניע...
עובר לחשמלית - מניע...
מה עשיתי לא בסדר?
הנה תמונות של המשאבה.
אני לא יודע איך לבדוק אם המשאבה תקינה מעבר ללסמוך על מי שמכר לי אותה (דמות מוכרת ואמינה מאד בקרב רוכבי הסוזוקי)
האם הלשונית הזו צריכה להכנס באופן מסוים או שמדובר בהברגת הברגים וזהו? לא נתקלתי בהתנגדות בעת העבודה עצמה...
בסבירות גבוהה, החשד הוא שלא הרכבת בקליט עבה שמבודדת בין המשאבה לבלוק המנוע, ומרחיקה את זרוע המשאבה מגל הזיזים, יתכן ועכשו המשאבה נכנסת עמוק מדי, ועלולה לגרום לעקום הזרוע או לנזק לגל הזיזים(קמשפט), אין ברשותי מידע על הרכב הזה , ובאם קיים בידך או בין חברי הפורום,
ספר היינס, לרכב זה , אנא בדקו האם אני צודק או טועה.
בברכה
צביקה
**** תיקון קל : לאחר מבט חוזר על המשאבה, ועל הלשון(הזרוע שלה)\ שהיא קצרה ,בעייתך קשורה לאטם בין המשאבה לבלוק, יתכן והוא עבה מדי(האטם היה שייך למכסה לא?), וגורם להרחקת הזרוע מגל הזיזים,
יש להרכיב אטם בעובי מקורי.
בברכה
צביקה
אם יש אוויר בצינור בין המשאבה למיכל המשאבה לא תשאב. אין לה יכולת לשאוב אוויר.
תוודא שאין אוויר.
אין אויר / חור - אלה הצינורות שמחוברים בין המשאבה החשמלית. אם היה חור אז גם איתה היו בעיות והייתי רואה טפטוףציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני סופה
צביקה ,אני לא יודע על איזה אטם אתה מדבר. אטם "קרטון" הוא בגודל מילימטרי , חוץ ממנו אין עוד דברים בדרך בחיבור בין המשאבה למנוע.
אמרו לי שחסר לי פין נוסף במשאבה שהוא למעשה מזיז את הלשונית הנראית בתמונה כאן ולמעשה גורם לה לעבוד...
לפעמים יש בין המשאבה ובין הבלוק ספייסר מבקליט שעוביו כחמישה שישה מילימטרים.
חנן אפוא היית המתנתי לך , ידעתי שרק אתה תוסיף אור על התעלומה הפשוטה, שמקורה בספיסרמבקליט
שחסר בים המשאבה לבלוק המנוע, בקש מטחד מחברי הפורום, בעלי משאבה מכנית ברכב זהה לשלך, שיטרחו ויבדקו האם אכן קיים במקור ספיסר כזה, שפורק ובוטל לאחר ביטול המשאבה הקודמת.
בהצלחה
צביקה
מה עשיתי? רק הדגשתי את מה שכתבת.
לפי מה שאתם מתארים , הייתי צריך לשמוע איזה רעש כאשר הייתי מנסה להניע , אבל לא היה משהו חשוד - פשוט רעש של היעדר דלק...
אני לא בטוח שאתה צודק בעניין הרעש. למה שלא תחכה שמישהו עם משאבה מכנית יבדוק מה יש אצלו, כמו שצביקה הציע?
אגב, מה יש ברכב שלך במקור? משאבה חשמלית? השערה פרועה, אבל יכול להיות שיש שם גל זיזים בלי ביצה (זיז) מול הזרוע של המשאבה המכנית?
עוד השערה: יכול להיות שהפכת בין חיבורי הצינורות?
למה בכלל יש שם שלושה צינורות? אחד לעודפים? חיברת אותו נכון?
לפני שאתה מחבר למנוע, וכאשר הצינורות כבר מחוברים, פמפם את הזרוע עם היד ובדוק שיש זרימת דלק.
אין ספייסר בין המשאבה לבלוק.. רק אטם, שבמקומו אפשר לשים גם סיליקון..
כשאני פירקתי את המשאבה המכנית.. מהבלוק בלט פין שאין לי מושג מה שמו ועד כמה שאני מבין תפקידו ללחוץ על הזרוע בזמן שהמנוע מסתובב...
אצל אמיר, החלק הנ"ל חסר...יש פה מישהו שיודע על מה אני מדבר??
נראה לי שאתה מבין נכון, ובאמת החוסר בפין הזה הוא הגורם לאי תפקוד המשאבה.
אכן כן הפין המדובר הוא דחיף המגיע עד לגל הזיזים, ובלעדין המשאבה לט תדלק, נסה לחפש דחיף מקורי כזה רצוי ומומלץ לא ישן ושחוק, שיגרום לספיקה נמוכה, וחזור לעדכן.
בברכה
צביקה
אם כך , הכי טוב יהיה לקנות בחברה , האם יש תיאור יותר מדויק לחלק הזה כדי שאוכל לרכוש ללא שגיאות?ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
לגבי הצינורות - חיברתי אותם אחד אחד מהמשאבה החשמלית , מה שמשאיר ספק לטעויות. השלישי הוא לעודפים באמת.
לא ברור לי איך אני בודק ידנית אם המשאבה שואבת , הלשונית שבתמונה זזה מילימטר שתיים ולא תנועה שלמה שיכולה להסביר שאיבה... אולי עם החלק החסר אוכל לדמות שאיבה כראוי.
דרך אגב - מכשירי תנועה עובדים בשישי?
אם לא הפכת צינורות דלק של כניסה ויציאה למשאבה, לחיצה חזקה עם מברג קשיח, על דחיף המשאבה פנימה והחוצה ברצף , אמורה לגרום ליציאת דלק מהצינור היוצא מהמשאבה לקרבורטור, וזאת גם במנוע כבוי!!
בברכה
צביקה
דחיף המשאבה = החלק שחסר לי ?
הוא התכוון שתלחץ על הזרוע... החלק שחסר לך הוא אכן הדחיף.. אבל מי יודע איך קוראים לו החברה במכשירי תנועה...
אני עדיין חושב שאתה צריך לדבר אם מי שסיפק לך את המשאבה.. זה אמור לבוא יחד...
לדעתי משאבת הדלק אמורה להגיע עם אטם דק בלבד ללא ספייסר, וללא מוט הדחיף הנמצא בבלוק המנוע וניתן לשליפה ולהחלפה במקרה הצורך!
למי שיש קובץ המכיל תמונות באזור מתבקש להעביר לשרשור זה, על מנת שניווכח חזותית, האם מדובר אכן במוט דחיף נשלף , המוקם בבלוק ,ונכנס ויוצא ,עם סיבוב גל הזיזים.
בברכה
צביקה
ואתה עוד כותב שלא הגעת לשרשרת המזון כדי להיות צמחוני ?
אם היית מקשיב אז היית קונה משאבה מקורית בחברה ב290 ש"ח ואז גם היית מגלה שחסר לך הפין דחיף
אין כאן הוקוס פוקוס :grin:
כולללה 10 דקות עבודה חלסר מיומנות ואתה הצלחת להסתבך עם זה ? :grin:
לא פלא שאתה עובד בהיי טק ;-)
סושי, המחיר בחברה הוא כפול ממה שעלה לי ואת הפין הדחיף הזה אני מקווה לקבל היום מאותו בחור שקניתי ממנו את המשאבה.
בכסף שנותר אני כבר אמצא מה לעשות
טוב, יש את הפין הדחיף.
הנה תמונה.
אני עדיין לא מבין לאן לחבר אותו , איך הוא מזיז את המשאבה ומשפיע וגם כשנסיתי להזיז את הלשונית במשאבה היא עדיין זזה במילימטר שניים.
HELP ANY 1 ?
אבא טוב שלום רב!
הכנס את המוט דחיף לחור בבלוק המיועד לכך , בבלוק המנוע מתחת לחיבור הבמשאבה, הראתה בתמונה את המוט דחיף, אך לא הראת תמונה של פתח כניסת המשאבה בבלוק המנוע, שם בודאי יש חור עמוק
המיועד לדחיף, הכנס לשם את המוט, והרכב עליו את המשאבה והאטם והתנע את הרכב, המשאבה אמורה לתפקד.
בהצלחה
צביקה
יפה אמרת צביקה!
אחד לאחד עשיתי עוד טרם הקריאה של הכתוב - יש חריץ , שמים ה"דחיף" , אוטמים ומבריגים , מניעים ו..... קדחת!
לא מניע, המשאבה לא שואבת.
בודק שיש דלק , מחבר הישנה והחשמלית - עובדת בלי בעיה. מחזיר הצינורות למכנית ומוודא מול בעל סמוראי אחר שלא טעיתי במיקומים של הצינורות , מניע ו...קדחת פעם שניה!
מנתק הצינור שהולך לקרבורטור ומניח בבקבוק לצורך בדיקת השאיבה - אין כלום...היא לא שואבת...
מה עושים?
האם מיקום הדחיף קריטי? כלומר , האם יש אורך מסוים אשר אמור לבלוט החוצה מהחריץ? בהכנסת הדחיף עד הסוף נשאר קצה בחוץ ובנגיעה קלה שבקלות הוא גם מחליק החוצה לגמרי ונשאר תלוי על עצמו כאילו יש לו אחיזה מינימלית. מכאן שאני מסיק שאין מיקום ספציפי לדחיף הזה. מה גם שאם אני מכניס את המשאבה אז הדחיף מיד נכנס פנימה או שהוא מפריע להברגה בגלל זוית שהוא יוצר למיקום המשאבה.
האם יכול להיות שיש לי בעיה במנוע שבגללה ביטלו את המשאבה הזו?
כנראה שכן.ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
האם דחיף המשאבה שהרכבת משומש או חדש, האם יתכן והוא שחוק קמעה?
האם ניסית להפעיל את המשאבה ,על ידי דחיפת הזרוע פנימה והחוצה ,גם במנוע כבוי, על מנת לבדוק את תקינותה?
בברכה
צביקה
ראית תמונה של הדחיף - אין פה חדש/ישן משומש/שחוק - זה מוט מתכת חלק.
כפי שרשמתי מעלה, ניסיתי להפעיל את המשאבה , אך תזוזת הזרועה היא מלימטר שניים ולא משהו בעל משמעות...
אם אתה מתכוון לסיבוב של המנוע כאשר הוא כבוי אז אני לא בטוח איך עושים זאת.
בכל מקרה, אולי אם נדע מה בדיוק מניע את הדחיף הזה ומה יכול להיות תקול בו , זה ישפוך קצת אור על הפרשה. אני בספק אם גל הזיזים שלי לא תקין , המנוע לא היה עובד טוב אם כך היה , לא ?