בהמשך לכל מיני תכתובות כאן, נוכחתי לגלות שמקדם ההצתה שלי לא פועל כי הוא לא תקין.
האם יש דרך לשפץ/להחליף אותו בלבד או שצריך להחליף את הכל המפלג (מה שלא בא לי לעשות כרגע...)
Printable View
בהמשך לכל מיני תכתובות כאן, נוכחתי לגלות שמקדם ההצתה שלי לא פועל כי הוא לא תקין.
האם יש דרך לשפץ/להחליף אותו בלבד או שצריך להחליף את הכל המפלג (מה שלא בא לי לעשות כרגע...)
אין שום בעיה להחליף רק את המקדם. אין שום צורך לקנות מפלג שלם.
את המקדם לא ניתן לשפץ, מכיוון שלא ניתן להגיע לדיאפרגמה (החלק שכנראה נקרע במקדם שלך...) בלי להשחית את המקדם לחלוטין.
בחנויות החלפים ימכרו לך מקדם חדש בכ-100 ש"ח.
החלפת המקדם מצריכה פירוק קל של הקרביים של המפלג, אבל אם אין לך ידיים שמאליות, גם אתה תצליח להחליפו ללא בעיות מיוחדות.
אם אתה צריך עזרה, קנה את החלק ואני אוכל לעזור לך בהרכבה.
תודה רבה , אני אנצל את העזרה הזו בבוא העת :-)
האם יש המלצה למקום ספציפי לרכוש בו? בחנות שבה קניתי את המשאבה דלק (מדיון קודם) , אין כזה...
ובחנויות החלפים מפירוקים בהמשך המסגר (מול קמור וסוברו למי שמכיר) אני קצת חושש לקנות מפאת חתול בשק...
אני לא בטוח, אבל אתה יכול לנסות בחנויות כמו "ביתן ספרק" - שטיבל 7 תל אביב ,או "גל אור" - שונצינו 3 תל אביב.
תשאל בטלפון אם יש להם לפני שאתה מגיע.
נקווה שיהיה.
גם אצלי מקדם ההצתה לא פעיל.
זה משנה משהו?
מקדם הצתה קונים חדש בלבד! כמו כל חלק אחר ברכב שמבוסס על גומי (כמו צמיגים, רצועות תושבות וכו')
קח מספר של חנות חלפים שאני קונה בה די הרבה:
03-9567312
שם החנות הוא "אלוף החלפים לרכב" והמיקום הוא בראשל"צ. אני מאמין שיהיה להם כזה דבר, ואם לא הם יוכלו להשיג לך.
בכל אופן, כשאתה מדבר עם חנות חלפים, נסה לתאר את החלק כך: "יוניט ואקום לדיסטריבוטור". אמנם התיאור אינו נכון טכנתי ודקדוקית, אבל זה התיאור שבעלי המקצוע (יותר נכון: "חסרי ההשכלה המקצועית המינימאלית אבל עדיין עוסקים בתיקון רכבים") משתמשים בו.
בהצלחה!
בוא נשאל את זה ככה:ציטוט:
נכתב במקור על ידי nir_y22
אם לא הייתה בזה תועלת, האם היצרן היה משקיע כסף ומאמצים להוסיף מקדם הצתה לכל מפלג של סמוראי?
עכשיו תענה לבד...
הרבה זמן אני רוצה לכתוב לך ולא יוצא לי פשוט
אני אשאל כמה שאלות וננסה לענות עליהם
ככל הזכור לי אני מצאתי שהמקדם שלך לא תקין האם בדקת אותו לאחר מיכן?
אם לא אני מציע לך שפשוט תפרק את המיכסה תחבר צינורית כמו שאני חיברתי וראה האם המישקולת זזה כאשר אתה שואב אם לא פשוט אז באמת יש בעיה אך אם היא זזה ניראה לי שיש פיתרון גם לזה ללא החלפת המקדם או הדיסטרבוטור
אני משאיר אותך סקרן
בדוק את מה שאמרתי לך תן תשובה ואולי יש דרך לפתור את הבעיה מבלי לקנות כלום
פעם הצעתי לך דיסטרבוטור בזול אני לא מאמין שעד עכשיו אתה שובר את הראש עם זה
אני מבין אותך גם אני הייתי כמוך עד שלמדתי זה יעבור
היי
ואולי רק הצינורית של הוואקום סדוקה ודורשת החלפה ?
(כפי שנרמז, למיטב הבנתי)
סליחה על הבורות.
מה עושה מקדם ההצתה ומה קורה אם הוא לא עובד?
(אולי גם שלי לא תקין..)
קובי ידידי, תודה על הרצון לעזור , אני אבדוק כפי שאמרת , ממה שאני זוכר שבדקת אז - זה לא עבד...ציטוט:
נכתב במקור על ידי combina347
האמת שכן , השארת אותי סקרן ואני חושב שאני אצא באמצע העבודה ואבדוק ולו רק כדי לענות על סקרנותי.
לא רציתי להחליף את כל הדיסטריבוטור כי הוא עובד אצלי פרפקט והמקדם עצמו הוא יחידה נפרדת וברת החלפה. מעבר לזה , היו לי צרות אחרות ברכב והמקדם לא ממש עניין אותי - פילטר אויר היה יותר חשוב ופתרתי את הבעיה הזו במערכת וכד', אם תרצה אעדכן אותך בה"פ בנידון...
לגבי צינורית סדוקה - אין כרגע צינורית שם , הייתה חדשה אבל אין בה טעם אם זה לא עובד, חשוב היה לי לנתק את הצינורית כדי שזה יצרום לי בעין כל פעם שאני מרים את המכסה מנוע.
מה עושה מקדם הצתה? אני מעדיף לתת לבעל מקצוע להסביר כי אני רק יודע בתאוריה ומתוך הגיון מהמילה עצמה - אז בבקשה שמישהו מקצועי יענה בזמן שאני אוכל פה צפורניים מסקרנות על הפתרון של קובי :lol: :lol:
קודם כל לא ענית לי מה קורה שם בדיסטרבוטור שלך? אני ממתין.
תפקידו של הדיסטרבוטור לחלק את הניצוץ לפלגים בזמן המדוייק והמתאים ביותר לעבודה
ז"א כשהבוכנה מלאה ותערובת הדלק דחוסה ככל שניתן זה הזמן לניצוץ
תפקידו של מקדם ההצתה:
כאשר המנוע עובד על טורים המפלג שולח ניצוץ בתיזמון רגיל למנוע
אך תחשבו מה קורה כאשר המנוע עובד במהירות נסיעה או כאשר אנו מדביקים את הרגל לריצפה?
אז ככה המנוע מסתובב ממש מהר והניצוץ בעצם מתחיל לאחר ואנו צריכים לשנות לו את ההצתה ולקדם אותה מעט מהמילה קדימה, כך הניצוץ נישלח אלפית השניה ליפני למנוע והמנוע מגיע לשיא כוחו במהירות
מה אם לא היה לנו מקדם הצתה?
ללא מקדם הצתה המנוע יעבוד, אך כדי להגיע לסלד גבוה יקח לו המון זמן והדלק שילך לחינם יהיה בכמות רבה ובעצם לא נפיק מה שאנו יכולים מהמנוע
אמיר אני משאיר אותך סקרן רק משום שאני מפחד לטעות או לדבר שטויות אני לא רוצה שתעבוד לחינם
גם לי היו בעיות עם המנוע שלי, לא זה כמובן ה1.3 ועליו למדתי המון המון המון
והכל היה מניסוי וטעיה בדוק את הדברים וננסה לאתר את הבעיה שלך
לפי תפקיד הדיסטרבוטור אתה יכול לנחש את הבעיה שלך במנוע זה רמז
וכל הבעיות שהיו לך עד היום נבעו לאחר החלפת קרבורטור בעצם + עוד דבר קטן
עכשיו נתתי לך רמז ממש גדול לך ובדוק כבר את מה שאתה צריך לבדוק
עברתי את אותו תהליך החלפת מקדם ההצתה
תוכל למצוא את כל השאלות והתשובות בשרשור מאז
דבר נוסף שגיליתי תוך כדי הוא שכל מכלול התנועה במפלג נדבק לעצמו
או מחוסר שימוש או מסיבה אחרת
יתכן שזה מה שהרג את הדיאפרגמה
יתכן שזה נבע מחוסר הפעילות שלה
מה שאני אומר בעצם זה ששוה לבדוק (בנוסף) את תנועת המשקולות במפלג
אני פרקתי אותו לגורמים, שחררתי ושמנתי מעט.
קידום ההצתה נעשה על ידי תזוזה של מעיין מישקולת פנימית שזזה ע"י הדיאפרגמה
שמחוברת לוואקום של הקרבורטור
אם הבוכנה נידבקה משום מה ז"א שהיה לך הרבה ליכלוך בפנים וכל מערכת ההצתה שלך היתה דפוקה בגלל זה
יתכן כי גם לא היתה אטומה כלל
יתכן ומה שאתה אומר קורה אצל אמיר אך לא לזה היתכוונתי
אמיר בדוק גם את זה כך אוכל להיות בטוח בדעתי
אתה יכול לתת לינק לשרשור הזה?
טוב , ממצאי בדיקות
1. שאבתי ונשפתי עם צינורית - לא זז מילימטר.
2.ניסיתי להזיז את המקדם עצמו (יש בורג חיצוני על מנת לפרק אותו) - הוא זז ואיתו כל הצלחת ומכאן שהמפלג עצמו לא תקוע.
3.הנה תמונה של המפלג
יאללה לעצות!
למיטב הבנתי נעשה כאן סלט משני גורמים לקידום הצתה.
1. זה הסל"ד של המנוע - קידום זה נעשה בעזרת כח צנטרפוגלי שפועל על המשקולות
2. ווקום
שני הקידומים עובדים על אותה פלטה ומפעילים כוח מול אותו קפיץ.
והוואקום אצלי לא עובד.
התחושה בשאיפה/נשיפה היא כאילו אני נושף דרך צינור חלול.
מישהו העלה השערה שיש חור בדיאפרגמה וזה מחייב מקדם הצתה חדש...
קובי - אני מחכה לחוו"ד שלך...מסוקרן
אם זאת התחושה אז אין לי ספק שהדיאפרגמה קרועה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
מה שמלמד כמו שאמרתי - המכלול תקוע :twisted:ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
הסיפור לא מסובך כלל
אם יש לך ספר - פרק את המפלג שחרר אותו ותרכיב עם המקדם החדש.
אם אין לך ספר - דבר איתי אולי נבצע ביחד
לפרק את המפלג ? למה?
המקדם תפוס עם טבעת אבטחה קטנה בלבד לא ? ניתן לראות בתמונה.
אי אפשר לפרק רק את המקדם וזהו?
פירוק של המפלג עצמו יצריך גם כיוון הצתה מחדש לא ?
צריך לסמן את המיקום של המפלג במדויק כמדומני...
וגם יש אטם למפלג שפירוקו יצריך החלפה...
ממליץ לפרק הכל נעשה הרבה יותר נוח
בעיקרון אתה אמור לסמן הכל לפני הפירוק
וזה מין הסתם ימנע את הצורך לבצע כיוון הצתה
יש לך במקרה את הלינק על העבודה שעשית ?
עזוב זה לא מה שחשבתי
אני חשבתי שהוא תקין והבעיה בסוף במשהו אחר
בכל אופן הבדיקה העלתה פירות ושים לב לתמונה
המסומנים באדום הם אילו שאתה צריך לפרק כדי להוציא את הדיאפרגמה
ולדעתי היא הבעייתית
הדיאפרגמה התקולה זוהי המוקפת בירוק
והעיגול הסגול בעצם המישקולת שזזה
העבודה לצערי לא תועדה כך שבשרשור ממילא דובר רק על הבעיהציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
אבל - הסיפור ממש לא סיפור
סמן את היחס בין המפלג לגוף
תעצור את סיבובי המנוע כש"הממטרה" על 1
פרק את המפלג ותקן אותו
תחליף דיאפרגמה
חבר שוב בהתאם לסימון עם הממטרה על 1
בכל מקרה יכול להיות שמחר אחה"צ אני פנוי
בהצלחה :-D
אז כל מה שנשאר זה למצוא חנות שמוכרת כאלה דברים - האם יש דגם ספציפי שאני צריך לבקש או פשוט לבקש את מה שחימושניק רשם?
האם עדיף לשלם למכשילי תנועה ולקנות אצלהם?
מדובר בדיאפרגמה מיוחדת שלא תמצא כמותה אלא כחלק מקורי
הופניתי לחנות בשם "גג אחד" בת"א , רוצים 140 ש"ח לאוביקט הזה.
הגיוני?
בגל-אור אין , בחברה כמובן שלא עונים לטלפונים...
אתם עושים סלט אחד גדול ממערכת מכנית "חכמה " .
שתפקידה לתאם את ההצתה בהתאם לסלד המנוע והעומס על המנוע .
( בחלק מהמנועים הצרפתים היתה מערכת כזאת שתפקידה היה לשנות את נקודת העבודה של הפלטינה
אבל זה לא המקרה פה )
לא ניתן לכוון מנוע מבלי לבדוק את מערכת קידום ההצתה בסל"ד גבוה
לא ניתן לכוון מנוע לסרק נכון מבלי להתיחס למערכת המשקלות של המפלג
לא ניתן לקבל תצרוכת דלק טובה והספק מנוע מלא ( וכמובן גם התחממות של המנוע ) מבלי להתיחס למערכת קידום הצתה ( המשקולות במפלג ) והיוניט ואקום שתפקידו להחזיר לאחור חלק מקידום ההצתה שעושות משקלות המפלג בסל"ד גבוה .
******
או בהסבר פשוט . המנוע חייב לקדם לעצמו את הנקודה בא הניצוץ קופץ ביחס ישר לסל"ד המנוע .
לכן ציר המפלג צף בתוך ציר מישנה וכולם מסתובבים סביב מנגנון צטרפוגלי הגורם לציר המפלג לשנות את מיקומו ביחס לגל הארכובה בהתאם לסל"ד המנוע . ( :p אני מקווה שההסבר לא מסובך ) .
******
1 הדיאפרגמה חייבת להיות גמישה ולהגיב טוב לתת לחץ .
2 ציר המשקולות חייב להיות חופשי להסתובב על הציר של עצמו ללא כל חופש לצדדים .
3 יש להזהר ולא ( להחליף מקום ) בין קפיצי המשקולות ( יש משקולת לסרק ויש משקולת לסלד גבוה !!)
ואסור להחליף בין מיקום הקפיצים .
4 האוזניים הקטנות שעליהם מחוברים הקפיצים ןהמשקלות מפתחים חופשים . חופש זה גורם
לקידום זוית ההצתה מה שגורם למנוע לצלצל בעומס ( למרות שהמנוע מכוון לזוית הצתה בסרק נכונה )
******
התוצאה היא מנוע שעובד בזוית הצתה לא נכונה ( מתי פעם אחרונה בדקתם את כל תחום זויות ההצתה עם אקדח הצתה ?? )
בכל מפרט מנוע יש נתוני יצרן על זוית ההצתה בסרק
יש מפרט על זוית ההצתה ב 2500 RPM
יש מפרט על רמת הואקום הנדרש בסרק ( שזה קשור ישרות לזוית ההצתה )
******
לצערי המכונאים לא מקפידים על כיוון נכון ( רוב המכונאים כלל לא מבינים איך זה עובד :twisted: )
והתוצאה מנוע מזייף \ מנוע מתחמם \ מנוע צורך דלק \ מנוע מצלצל \ ......אז עושים כיוון לפי האוזן
תוך כדי נסיעה ואני קורא קורא את השרשורים ולא מבין
אין לכם ספרים ?
אתם לא קוראים אנגלית ?
אני מבטיח לכם המנוע יעבוד הרבה יותר טוב כאשר תעשו את הכיוון נכון .
*****
איציק
4
איציק , אני לא מתכוון לפרק את כל המנגנון , רק להחליף מקדם הצתה . ההצתה אצלי תקינה עד כמה שאני יודע ואני לא יודע באמת...הרכב עובד , לא מתחמם יתר על המידה, מגיב, בקיצור - אני לא מכיר סמוראים אחרים להשוואה אז אני מאמין שהוא תקין...
אם יש המלצה על איך אני בודק כראוי ואיפה , אשמח ליישם (אין לי אקדח הצתה ואני גם לא יודע להשתמש באחד כזה, מצית סיגריות בצורת אקדח, זה הכי קרוב שיש ).
את המקדם אני מקווה להחליף מחר אם "גג אחד" לא יתקע לי ברז. נראה מה יהיו התוצאות...