-
שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אם כל מה שהמגדש עושה זה להזרים אוויר דחוס יותר למנוע, האם אפשר לבנות מגדש שיהיה מורכב ממדחס מזגן רכב, מיכל של, נניח, 20 ליטר ווסת שנותן 6-8 PSI?
או למשל לחבר מיכל אוויר צלילה של 4410 PSI (מיכל של 300 אטמוספירות) ושהוא ישמש כבנק אוויר?
הרעיון הוא לא להגדיש את המנוע באופן קבוע אלא מעיין תחליף NOX.
זה אפשרי בכלל או שאני מפספס משהו עקרוני?
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אני שוב מדגיש, תחליף NOX, לא הגדשה קבועה כי אז אין מיכל מספיק גדול. מעיין נBOOST לכמה שניות והמתנה עד שהמיכל נטען מחדש.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
מיכה, תעשה חיפוש. הרעיון כבר הועלה כאן בעבר.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ראשית, אתה מתכנוון ל-Nitrous Oxide Systems , NOS, לא nox. תרכובת ניטרו, גז צחוק וכו'. היה דיון. הגדשה של מנוע, הגדשה קונבנציונלית, באה תמיד עם הגדלת כמות הדלק שנכנס למנוע.
זה ברור. יחס דלק - אוויר חייב להישמר (1:14.7 אם אני זוכר נכון). לכן, הכנסת יותר אוויר (גדישה), חייב יותר דלק.
אחרי שהבנו את זה, נביט על הזרקת ניטרו. מה שקורה כאן הוא הזרקה של גז שמתפקד כזרז ומשפר בעירה. הוא לא מתפקד כנוזל דליק בלבד, הוא מעודד ומחזק את השריפה בצילינדר.
הזרקה של אוויר בלבד, ללא שום שינוי בכמות הדלק שנכנסת, תביא לחנק המנוע, תערובת דלילה מידיי.
אולי במנועים מודרניים עם חיישני חמצן, יוכלו להתגבר על כך בתגובה מהירה של המחשב והזרקת עוד דלק. אבל אני ספק. במנוע 258 לדוגמא, הנ"ל יביא לדעתי, לדימום מנוע מיידי.
אם אני טועה, אשמח לתיקון.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אמנון אתה כותב שהזרקה של אוויר בלבד תחנוק את המנוע אבל זה בדיוק מה שמגדשים (לא NOS) עושים.
אגב, לא מדובר על מנוע AMC258. אם כבר אז על ה4 ליטר סטרוקר מוזרק.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
עשיתי חיפוש וראיתי את השירשורים בנושא (בטח פספסתי חלק).
אכן עלתה שאלה אם אפשר לבנות צ'רג'ר עם מדחס מזגן ואכן התשובה היא לא.
אבל מה קורה עם המדחס מזגן משמש לדחיסה של מיכל? כמובן שהשסתום בין המיכל למערכת הזרקה יאפשר ספיקה גבוהה (אחרת לא עשינו כלום)
בקשר לחיזוקים של המנוע וכל שאר הדברים הנלווים, ברור לי ולא מדובר על מנוע סיקס רגיל אלא על אחד שיבנה במיוחד.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אמנון אתה כותב שהזרקה של אוויר בלבד תחנוק את המנוע אבל זה בדיוק מה שמגדשים (לא NOS) עושים.
אגב, לא מדובר על מנוע AMC258. אם כבר אז על ה4 ליטר סטרוקר מוזרק.
ההיגיון שלי אומר (ההסתייגות המתבקשת) שמכיוון שהמגדש גודש באופן קבוע אזי כמות הדלק צריכה להיות גדולה יותר באופן קבוע ואת זה אפשר לכוון.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
מיכה, אני מניח שבגלל שהחתונה קרבה, אתה לא מאופס בכלל.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אמנון אתה כותב שהזרקה של אוויר בלבד תחנוק את המנוע אבל זה בדיוק מה שמגדשים (לא NOS) עושים.
ולכן כתבתי מתחתחילה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
הגדשה של מנוע, הגדשה קונבנציונלית, באה תמיד עם הגדלת כמות הדלק שנכנס למנוע.
זה ברור. יחס דלק - אוויר חייב להישמר (1:14.7 אם אני זוכר נכון). לכן, הכנסת יותר אוויר (גדישה), חייב יותר דלק.
כשמבצעים הגדשה, אם במנוע מוזרק ואם בבעל קרב', תמיד מעלים את כמות הדלק שנכנס כדי לשמור על היחס. במנועים עם קרב', אפשר לבצע זאת עם הגדלת דיזות (תלוי ברמת הגדישה), החלפת קרב' וכו'.
במנועים מוזרקים, מתבצע תיכנות מחדש של המחשב על מנת לשמור על היחס.
לכן כתבתי למה הרעיון שלך לא יצליח, בהודעה הראשונה.
בחייך איש, נסה לשמור על עירנות..
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אני מפעיל D9 (טרקטור ענק) ושמה יש טורבו שמקרר את האוויר וככה ניכנס יותר אוויר
לא יודע עם אתה תעשה דבר כזה אבל זה רק רעיון
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
MC , אם אין לך ממש מושג על מה אתה מדבר, ומהודעתך ברור שזה המצב, תחסוך מאיתנו בבקשה את התובנות שלך.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אמנון בבקשה קצת קרדיט :-) הרי כל המטרה של עוד אוויר זה תוספת של דלק. מה שמגדיל את הHP זה לא האוויר אלא הדלק. פיצוץ חזק יותר בתא שריפה. אין שום ספק בכך שאם מגדישים אז תצרוכת הדלק עולה (כי מבזבזים יותר דלק). חשבתי שאתה מדבר על משהו אחר שאולי לא ידעתי.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אי אפשר , אפקט המגדש בין הסעפת לקרב' חיוני למנוע מוגדש.
בהזרקה יש מה לדבר.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
אי אפשר , אפקט המגדש בין הסעפת לקרב' חיוני למנוע מוגדש.
בהזרקה יש מה לדבר.
לא הבנתי באיזה הקשר זה או תשובה למי זה. אשמח אם תסביר.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
מיכה, הרעיון הזה לא יעבוד כי בניגוד למנוע מוגדש, שבו יש תוספת דלק קבועה ביחס לאוויר שנכנס, ואין קפיצות פתאומיות בספיקת האוויר שנכנס למנוע, הרעיון של פריקת אוויר לתוך הסעפת ללא הוספה של דלק תיצור תערובת דלילה והמנוע יכבה. אז תגיד, נוסיף עוד דלק. אבל אין אפשרות כזו! מדוע? מפני שאתה פורק את האוויר לא במשך כל זמן הפעולה של המנוע, אלא בזמן מוגדר. אתה לא יכול ליצור תוספת דלק בזמן המוגדר הזה. ואתה לא יכול לספק עוד דלק כל זמן הפעולה של המנוע, כי הפריקה לא תמידית! התערובת תיהיה עשירה מדיי.
אם תצליח ליצור מצב שבו אתה פורק גם אוויר דחוס וגם דלק, אז חיפית על התופעה. אבל אני סקפטי.
אבל מה ייצרת אז? מערכת דומה ל-NOS, שמשפרת בעירה ע"י הוספת אוויר ודלק ביחד (הניטרו הוא גז שמשפר בעירה, הוא לא מתפקד רק כאוויר ולא רק כנוזל דליק).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אין שום ספק בכך שאם מגדישים אז תצרוכת הדלק עולה (כי מבזבזים יותר דלק).
זה לא סדר הדברים! כשמגדישים, מוסיפים מלחתחילה עוד דלק, כדי שישמר היחס! זה לא שמגדישים ואז יש יותר צריכת דלק. מוסיפים דלק לתערובת שהוספת לה אוויר ע"י הגדשה, לכן הצריכה עולה.
אם זה לא מובן, אני מתייאש. :?
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אבל אם הוא יעשה מנגנון שמוסיף דלק רק כאשר לוחצים על כפתור כמו מגביר טורים של מזגן אבל רק יותר מתוחכם זה יכול לעבוד לא?
כלומר שיש פחית קטנה שמגבילה את כמות הדלק והפחית מחוברת לסרוו שמוזיז אותה ומאפשר כניסה גדולה יותר של דלק.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
אם תצליח ליצור מצב שבו אתה פורק גם אוויר דחוס וגם דלק, אז חיפית על התופעה. אבל אני סקפטי.
דווקא זה נראה פתיר למדיי.
קיימים פורקי לחץ בעלי ספיקה שונה, עד קוטר 3/4 נדמה לי, זה אפילו יכול להיות יותר מדיי. לכולם אפשרי להוסיף פיקוד חשמלי 12V. ניתן להשתמש במזרקי דלק לתוספת בנזין. לבצע הברזות בסעפת יניקה ולהבריג אחד ביציאה מהקרב', או ליד כניסה לכל צילינדר.
לחבר פורק לחץ ומשאבת הזרקה דרך ריליי ללחצן יחיד. אולי למקם את הלחצן מתחת לדוושת הגז, בסוף המהלך.
אפשרות נוספת - להתארגן כמה אנשים, למצוא ספק ציוד רפואי שיסכים למכור נייטרוס, ולקנות כמה בלונים. להביר לו יפה שזה לא להסנפה, אלא למכוניות.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
דווקא זה נראה פתיר למדיי.
קיימים פורקי לחץ בעלי ספיקה שונה, עד קוטר 3/4 נדמה לי, זה אפילו יכול להיות יותר מדיי. לכולם אפשרי להוסיף פיקוד חשמלי 12V. ניתן להשתמש במזרקי דלק לתוספת בנזין. לבצע הברזות בסעפת יניקה ולהבריג אחד ביציאה מהקרב', או ליד כניסה לכל צילינדר.
לחבר פורק לחץ ומשאבת הזרקה דרך ריליי ללחצן יחיד. אולי למקם את הלחצן מתחת לדוושת הגז, בסוף המהלך.
נכון, אבל למה לעזזאל כל הכאב ראש הזה, אם יש את האפשרות של הניטרו?
אני חושב שלצליח להגיע ליחס הרצוי של אוויר דלק ע"י בלון אוויר והזרקה של דלק כמו שתיארת זה בעייתי וקשה.
הדבר היחיד שצריך לווסת בהזרקה של הניטרו הוא הספיקה שאתה מזרים. ווסת פשוט.
בכל מקרה, על זה מיכה לא מדבר, אלא רק אוויר בלבד.
וכמו שכתבתי כבר שלוש פעמים, רק אוויר יביא לדימום מנוע.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
נכון, אבל למה לעזזאל כל הכאב ראש הזה, אם יש את האפשרות של הניטרו?
.
להזרים את הנייטרו כאשר נגמרת הדחיפה של ה"הגדשה".
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אם יש משהו בונה להוסיף לדיון, קדימה. אם לא, תתעלם בבקשה מהשרשור. הנושא האישי כאן לא מעניין את שאר הגולשים. הערת המערכת. הקנטרנות נמחקה.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אמנון אני מבין מה שאתה אומר, חשבתי שמנוע מוזרק יכול להסתדר עם הגדשה רגעית.
הסיבה לכל העניין הזה היא שבארצנו NOS זאת מערכת בעייתית משהו כי כבר אי אפשר לקנות מיכלים אצל ספק גז. חשבתי על NOS לעניים כזה או אחר.
אוקי. למדתי הרבה.
תודה
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
לדעתי מערכת כזאת לא תהיה יעילה במיוחד כי היא גם לא תהיה זולה במיוחד וגם הזמן של זה יהיה קצר , טורבו יהיה הרבה יותר יעיל .
יאללה מיכה תהיה הראשון שהתקין טורבו על סיקס זה יכול להיות משהו משהו
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
לדעתי מערכת כזאת לא תהיה יעילה במיוחד כי היא גם לא תהיה זולה במיוחד וגם הזמן של זה יהיה קצר , טורבו יהיה הרבה יותר יעיל .
יאללה מיכה תהיה הראשון שהתקין טורבו על סיקס זה יכול להיות משהו משהו
אם תצתרך עזרה אתה מוזמן לפנות עליי.... בניתי כבר כמה רכבים מוגדשים...
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
כל מה שרציתי לדעת זה האם אפשר להשתמש במיכל לחץ של 300 ATM או משהו דומה בתור NOS לעניים.
אמנון הסביר לי למה לא.
אין לי כל כוונה לבנות מגדש, NOS או כל דבר שכזה לבד. לשם הבהרה, גם אין לי גם שום כוונה לבנות לבד סטרוקר. כשארצה סטרוקר אשלם ממיטב כספי למישהו שיש לו נסיון מוכח בתחום. אני רק רציתי לדעת אם זה אפשרי לבנות מערכת הגדשה רגעית מבוססת אוויר כתחליף (נחות) לNOS. בעיקר כי NOS קשה להשיג בארץ ובגלל שהוא נגמר אחרי 10 שניות בערך. בשימוש עם אוויר ומדחס אפשר בעצם לקבל BOOST כל כמה זמן (בהתאם ליכולת הדיחסה של המדחס) לכמה שניות.
כמו שכתבתי, אמנון כתב על הבעיות שיש למערכת כזו. אני לא חושב שזה לא אפשרי אבל מצריך מחשב שיכול לשנות תוכניות הזרקה ע"י מתג (אותו מתג שמפקח על השסתום החשמלי יצטרך לפקח על המחשב). צריך גם למצוא את הנוסחה המתאימה למזרקים (שמצד אחד לא יזרימו יותר מידי דלק בזמן פעילות רגיל ומצד שני שלא יגרמו לתערובת עניה מידי זמן הBOOST) ועוד כל מיני שינויים.
לדעתי על מנוע סטנדרטי רגיל זה עלול להיות בלתי אפשרי לאורך זמן מבלי להרוס את המנוע.
אם אחליט לעשות משהו שכזה אז צריך לבנות לזה מנוע מיועד.
כל מה שרציתי זה לקבל מידע על משהו סופר ספציפי והאמת סופר תאורטי. לא אם אפשר הגדשה על מנוע סיקס, סופה או כל מנוע אחר למען האמת.
תנסו להתגבר על משקעי העבר. אני באמת משתדל להתגבר על זה.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אמנון אני מבין מה שאתה אומר, חשבתי שמנוע מוזרק יכול להסתדר עם הגדשה רגעית.
הבעיה היא שממש לא בטוח שספיקת המזרקים הקיימים תספיק לתוספת של מאות % אויר. אבל שוב, אפשר להרכיב מזרקים נוספים ?
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
מיכה , מערכת הזרקה סגורה עם הרכיבים הנכונים והערכים הנכונים המחשב היא כמו כל רכב שאתה משדרג לטורבו זה לא משהו מאוד נדיר.
מספר חיישנים מוחלפים , מזרקים , צנרת -פורק-וויסטגייט וכו... , משם זה הכל בידי המחשב.
לעניין הקרבורטור.
אמרתי שהמגדש הוא חלק חשוב במערכת המבוססת על קרבורטור ואני אסביר.
במערכת כזאת זה הולך לפי הסדר הבא , קרבורטור - טורבו - סעפת - מנוע.
משום מה?
בגלל שיניקה יש לך רק בצד אחד - לפי הטורבו.
אם תשים אותו אחרי הטורבו זה לא יעבוד כי הטורבו יגדוש לתוך הקרבורטור.
לכן מערכת כמו שאתה רוצה חייבת להיות הזרקה.
אתה לא יכול להכניס לחץ בין הקרבורטור לסעפת או לפני הקרבורטור ( כתבתי למה 2 שורות מעל ) אתה צריך אפקט שאיבה ולאחר מכן אפקט גדישה.
אם מדובר על הזרקה , אתה סוגר מעבר בדרך היניקה ( נאמר אחרי בית המצערת לכיוון הפילטר ) ופשוט נותן את הלחץ אחרי המחסום הזה ישירות למנוע.
ציטוט:
מיכה, הרעיון הזה לא יעבוד כי בניגוד למנוע מוגדש, שבו יש תוספת דלק קבועה ביחס לאוויר שנכנס, ואין קפיצות פתאומיות בספיקת האוויר שנכנס למנוע, הרעיון של פריקת אוויר לתוך הסעפת ללא הוספה של דלק תיצור תערובת דלילה והמנוע יכבה. אז תגיד, נוסיף עוד דלק. אבל אין אפשרות כזו! מדוע? מפני שאתה פורק את האוויר לא במשך כל זמן הפעולה של המנוע, אלא בזמן מוגדר. אתה לא יכול ליצור תוספת דלק בזמן המוגדר הזה. ואתה לא יכול לספק עוד דלק כל זמן הפעולה של המנוע, כי הפריקה לא תמידית! התערובת תיהיה עשירה מדיי.
אמנון אתה לא מדייק , מערכת טורבו -קרבורטור בנוייה על מאיידים לא טיפשים.
מערכת וואקום מקבלת קריאה מסעפת היניקה ומעשירה את התערובת כשצריך, כשמריצים את זה בראש זה נשמע כמו בלאגן מבחינת צריכת דלק וזה אכן בלאגן, בגלל זה לגדוש קרבורטור בהנחה ויש לך את החלקים המתאימים זה פשוט לא כלכלי ( תוציא את הבהמות האמריקאיות , השוק שלהם מאוד מפותח בנושאים האלו ומדובר על מגדשי על שכידוע הרבה יותר לינאריים וצפויים )
פריקה של אויר ודלק נעשים גבוה במערכת היניקה דהיינו אזור הפילטר או לאויר הפתוח , פורקים שקטים פורקים לתוך המערכת בדרך כלל.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
Quote:יאללה מיכה תהיה הראשון שהתקין טורבו על סיקס זה יכול להיות משהו משה
ראשון הוא לא יהיה....ואני מדבר על הארץ.
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ג'ו
מדובר על הסופה האפורה עם הניפוחים והסגירה?
כי אם לא, הוא גם לא יהיה השני...
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
ההגדשה הזו היא במגדש על, כמו שמתאים לג'יפים. היה על זה כבר דיון, העלאתי את דעתי (תדובה 15 שם).
המנוע הזה נראה טוב... ג'ו, שחרר עוד תמונות..
kd2, התגובה שלך קצת מבלבלת.. בכל מקרה, אני עד עכשיו דיברתי בהשוואה למגדש טורבו ולא למגדש על. גם לא דובר כאן עד עכשיו על סוגי קרב'.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אפור אולי..אבל לא סופה
מה זה ניפוחים?
The workmanship is amazing
A intercooled(air to water) paxton hooked to a Bosch kjetronic
all you see is hand made of stainless
The owner/builder is a fraking genius
אני לא יכול לספר יותר מזה
-
חוזר: שאלה בנושא הגדשת מנוע.
אני התייחסתי לנקודת ההנחה שאתם יוצאים ממנה בנושא הזנה של דלק.