-
שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
אני לפני קניית סופה, אבל נתקלתי במודעה על צ'רוקי ישן (89) שיכול להיות מעניין מאוד!
הרכב עם סרן אחורי דנה 44, קדמי 30.
נעילה אחורית ARB ומרכזית (בטרנספר), קיט הגבהה של 3" ועוד כל מיני פיצ'פקעס.
אני מחפש רכב שישמש לעבירות דיי גבוהה, שיכול לשמש לטיולי מדבר לכמה ימים עם ארבעה אנשים (וכתוצאה מכך הרבה ציוד) אבל שיכול לשמש גם ביומיום (ולכן חשוב שיהיה סגור וממוזג)
באופן כללי-מכלולי הצ'רוקי מאוד דומים לסופה (מבחינת סרנים, טרנספר, מנוע, סעפת פליטה/יניקה עם שינויים מינוריים לידיעתי)
איזה רכב הייתם מעדיפים לעבירות (ולמה)? איזה רכב יתפרק פחות?
ומה ההבדלים בין מודל 89 ל 94 לדוגמא?
והכי חשוב-התקציב שלי מאוד מוגבל. כמה הייתם משלמים על רכב כזה (לא לשכוח שבקרוב הרכב הזה צריך להתחיל לעבור שני טסטים בשנה)?
תודה, עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
לאחר חיפוש קצת באינטרנט באתר:
http://www.edmunds.com/insideline/do...icleId=46011#2
אין ממש הבדלים בין 89 ל 94 פרט להבדלים קוסמטיים בעיקר, ב 94 שופרה מעט הבטיחות (קורות חיזוק בדלתות וכו')
עם ידוע לכם על עוד משהו אני אשמח לדעת. שאר השאלות (איזה רכב עדיף לעבירות) עדיין בתוקף ;-)
עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
את הצ'רוקי הספציפי הזה אני מכיר, היה שייך בעבר לחבר טוב שטיילנו איתו הרבה.
הוא השקיע בו ושיפר אותו, העבירות שלו, הנוחות ונסיעה הכללית טובה משל סופה מקבילה.
היתרון ברכב הזה שלא צריך להשקיע בו כלום, כבר הכל קיים לשטח.
מחיר זה עניין יחסי, אין מחירון לצ'רוקי 89, ורק התוספות שוות שם יותר...
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
נמרוד/רמי/ אמיר/אסף
ממה שהבנתי מאסף-השלדה של ה'צרוקי היא מונוקוק. הרכב (בין אם תיהיה סופה ובין אם יהיה צ'רוקי) הולך להיות רכב טיולי עבירות בעיקר.
1. האם הצ'רוקי לא רך מידיי? השלדה שלו תשרוד את אותם התלאות ששלדת הסופה תעמוד בהם?
2. מה רגישות הגיר האוטומטי בצ'רוקי להתחממות (הוא הולך לזחול :grin: )?
3. לקראת בדיקה-אני צריך נתונים של stall test לצ'רוקי. מישהו יודע מה אמור להיות הסל"ד בבדיקה? (עשיתי חיפוש גוגל-לא מצאתי משהו ספציפי לצ'רוקי...)
4. אילו נקודות חולשה ידועות יש לרכב?
כל מידע-יתרום. אני לא מכיר את הרכב כלל. אולי אני מפספס לגמרי משהו באופיו של הצ'רוקי והוא לא יענה על הצרכים של רכב טיולי עבירות שלא יתפרק...
תודה, עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
לקראת בדיקה-אני צריך נתונים של stall test לצ'רוקי. מישהו יודע מה אמור להיות הסל"ד בבדיקה?
בערך 2100. בין 2000 ל2200 זה בסדר. ובזהירות עם הבדיקה...
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
טוב אז יש לך את נתוני הסלד של STALL מה במידה והנתונים המתקבלים שונים ?
****
איציק
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
אסף, שוב תודה!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
טוב אז יש לך את נתוני הסלד של STALL מה במידה והנתונים המתקבלים שונים ?
****
איציק
זאת שאלה רטורית-את זה אתה תצטרך לספר לי (טוב, לא צריך-אבל תזכה להערכה אם כן :wink: )
ומהסבר קצר שקיבלתי (והמעט ממנו שהצלחתי להבין) במידה ואני לא מגיע לנתונים הנ"ל: 1.המנוע לא מצליח להגיע להספק הנתון 2.גיר מחליק
אתה מוזמן לתקן אותי אם אני טועה
עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
רק לידע כללי,
בצ'ירוקי שנת 89, ישנו מנוע 4.0L שאינו! זהה למנוע הסופה המוכר.
מנוע זה נקרא מנוע Non HO (קרי Non High Outpot).
מנוע זה בעל מערכת הזרקה,חיישנים וניהול מנוע השונה ממנוע הסופה, הנקראת Renix של חברת רנו.
מנוע זה נחשב בין היתר למנוע חלש יותר (170 כ"ס) לעומת 180-190 בגרסת התפוקה הגבוהה.
אני סבור להאמין, שיש פחות ניסיון עם מערכת ההזרקה הזו בארץ. בעיקר בגלל נדירותה בארץ.
בכל מקרה, כל זה לא רלוונטי כמובן, אם החליפו את המנוע ברכב, ומערכת ההזרקה למע' של סופה (מה שנראה לי סביר בהחלט).
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliv1
רק לידע כללי,
בצ'ירוקי שנת 89, ישנו מנוע 4.0L שאינו! זהה למנוע הסופה המוכר.
מנוע זה נקרא מנוע Non HO (קרי Non High Outpot).
אלי-תודה על המידע. לא ידעתי זאת-אני אבדוק לעומק. אני יודע שמנוע הוחלף-אבל לא בטוח לאיזה. הנקודה תיבדק. מנוע צרפתי בג'יפ שלי?! לא יקום ולא יהיה :-x
היום בדקתי את הרכב, אני חייב לציין שיחסית לרכב 89 התרשמתי לטובה. הרכב מרגיש חתיכה אחת למרות גילו ואין קרקושים מוגזמים. למרות שלא הורדנו אויר בירידה לשטח הוא בלע בורות כלא היו.
כמה מסקנות+ שאלות בעקבות הבדיקה:
1. מעיכות קלות בשלדה. אני לא חושב שראיתי רכב שטח בלי זה-אבל עדיין זה מדאיג אותי בגלל שלדת המונוקוק, שנראית לי קצת עדינה מדיי.
2. לרכב פשוט אין בלימת מנוע. בירידות הוא דוהר. זה רגיל?
3. כאשר הרכב על הכביש בעליה מתונה בהילוך D, ציפיתי שהרכב יתקדם באיטיות-אבל ללא גז הוא פשוט לא זז. יותר מכך-כאשר עצרתי בעליה (בכביש, דיי תלולה) הרכב הדרדר לאחור. אפילו ה C5 אם מנוע 2000 לא מדרדרת לאחור בעליות חדות. ממיר המומנט לא אמור לשמור כל הזמן על התקדמות/ לפחות שהרכב לא ידרדר לאחור בעליה לא רצינית מדיי? כאשר אני נותן גז-הרכב סוחב ומאיץ יפה.
4. כאשר מכניסים לרוורס, מורגשת מעיין מכה קלה. לא בום, פשוט שילוב של הגיר. האם זה תקין? או שהמעבר אמור להיות חלק לגמרי? יש לציין-המעבר בין כל ההילוכים ב D חלק לגמרי. לבעלים יש את הקבלות על כל מה שהרכב עבר מאז הבעלים הקודם-קודם. בין היתר מצויין שם ששופץ גיר בסכום של 9000 ש"ח. נראה לי מופרך בעליל. זה לא המחיר של בערך שלושה גירים?!?!?!?
5. חופש בגלגל קדמי שמאלי. אין שאלות-מקווה שזה חיזוק מייסבים.
6.הברקסים חורקים. הרכב עוצר-אבל דורש לחיצה בריאה (המצב הרבה יותר טוב מכל סופה שנהגתי בה-אבל עדיין ציפיתי ליכולת יותר טובה).
7. אני חושב שהתושבות של מוטות הרדיוס חוזקו. האם יש נטייה לסדקים באזור הזה?
8. נזילות: נזילה קלה מהטרנספר, נזילה קלה מתיבת הגה. שום דבר רציני.
9. בודי: בגדול-המצב ממש טוב. מרכב 89 ציפיתי להרבה יותר גרוע. הרכב לא עבר צביעה נוספת בחייו להערכתי- והוא נראה יותר טוב מבחינת חלודות מכל סופה שנתון 96 ומטה שראיתי (טוב נו, פרט לאחת), למרות זאת-במרזבים בגג יש נגיעות חלודה קלות-שיפתרו עם שיוף קל וצביעה.
10. הגלגל השמאלי נוגע במוט הרדיוס בעת סיבוב מלא שמאלה-אני מניח שזה יפתר ע"י ג'אנט עם אופסט.
11. כל מיני פיצ'פקעס: נעילה מרכזית (של הדלתות) לא עובדת-שומעים רעש של המנוף אבל כנראה שהוא עייף. חלון חשמלי של הנוסע-במהלך העליה מתעייף וצריך לעזור לו מעט עם היד ואז הוא ממשיך לבד. אין לי שאלות לגבי זה כרגע-כי עוד לא פתחתי להסתכל. בבוא הזמן (אם יגיע) אשאל שוב.
12. כיוון שהרכב בגליל-אני צריך המלצה על מוסך באזור שיודע לאבחן את הרכב. את כל הבדיקות שידעתי לעשות לבד עשיתי. אבל מצב שלדה, מנוע, 4 גזים וקומפרסיה אני לא ממש יכול להעריך לבד. ולכן-אף על פי שזה לא ברוח האתר-אני צריך המלצה למוסך טוב שאפשר לסמוך עליו (יש כאלה?).
13. אין לי נק' השוואה-אולי זו צריכה להיות הנק' הראשונה. אני יודע שאין הרבה בעלי צ'רוקים, אבל אשמח לעשות סיבובון על צ'רוקי אחר בשביל לדעת מה אני מחפש. אם יש מתנדבים אני אשמח (רצוי משנתונים נמוכים, אבל גם 95+ יתקבל בברכה)
ואחרי מגילה שכזאת (אל תגידו שלא פרטתי :grin: ) נותר לי רק לחכות לתשובתיכם.
תודה, עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
1. אם זה לא משהו שמרמז על תאונה, אני לא הייתי מתרגש מזה.
2. רכבים אוטומטיים אכן דוהרים בירידה.
3. נשמע נורמלי, לעניות דעתי.
4. כמו 3.
5. אין חיזוק מיסבים. אתה מחליף את הטבור עם המיסבים, והעלות כואבת. אני לא יודע כמה זה בשירוקי, אבל נדמה לי שזה דומה לסופה, ושם זה באיזור ה700 ש"ח.
6. יתכן שזה מצביע על בלאי ברפידות. צריך לבדוק את מצב רפידות הבלמים, ולנקות את הבלמים. אם זה לא עוזר, אז אפשר לחיות עם זה, או להחליף לסוג רפידות אחר, שלא שורק, או לעשות פאזה ברפידות.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
יש אפשרות להאט את הירידה של ה-XJ. על ידי שליטה בגיר והפרדת הילוך 1 ו 2
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
. מעיכות קלות בשלדה. אני לא חושב שראיתי רכב שטח בלי זה-אבל עדיין זה מדאיג אותי בגלל שלדת המונוקוק, שנראית לי קצת עדינה מדיי.
חפיף..
ציטוט:
2. לרכב פשוט אין בלימת מנוע. בירידות הוא דוהר. זה רגיל?
רגיל, אבל יש פתרונות לנעילת הממיר ולאילוץ הגיר להישאר בהילוך ראשון. (אם זה באמת AW4 כמו שאני חושב)
ציטוט:
5. חופש בגלגל קדמי שמאלי. אין שאלות-מקווה שזה חיזוק מייסבים.
אם זה סרן כמו של סופה, לעתים רבות חיזוק המיסב לא מספיק, וצריך להחליף נאבה- 600 עד 800 שקל.
ציטוט:
6.הברקסים חורקים. הרכב עוצר-אבל דורש לחיצה בריאה (המצב הרבה יותר טוב מכל סופה שנהגתי בה-אבל עדיין ציפיתי ליכולת יותר טובה).
אין עניין... ממילא תחליף מתישהו ב30 אלף ק"מ הקרובים רפידות, תופים ודיסקים, אז במצב הכי גרוע, קח בחשבון שזה יקרה עכשיו ולא עוד 30 אלף ק"מ. סביר שמדובר בסה"כ ברפידות.
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
אסף, אמיר חנן-רב תודות!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
חפיף..
רגיל, אבל יש פתרונות לנעילת הממיר ולאילוץ הגיר להישאר בהילוך ראשון. (אם זה באמת AW4 כמו שאני חושב)
יש טרנספר 242J בעל חמישה מצבים (כולל 4x4 full time/part time )
אם זה סרן כמו של סופה, לעתים רבות חיזוק המיסב לא מספיק, וצריך להחליף נאבה- 600 עד 800 שקל.
מדובר ב DANA 30. אני חושב כמו של סופה.
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
אלי-תודה על המידע. לא ידעתי זאת-אני אבדוק לעומק. אני יודע שמנוע הוחלף-אבל לא בטוח לאיזה. הנקודה תיבדק. מנוע צרפתי בג'יפ שלי?! לא יקום ולא יהיה :-x
עמרי, המנוע לא צרפתי, מנוע AMC עם בלוק 4 ליטר לכל דבר, ראש המנוע שונה במבנה השסתומים והמעברים בראש.
לעומת זאת, כמו שכתבתי קודם, מערכת ההזרקה שונה ממע' סופה, החל בסעפת יניקה, מזרקים וחיישניים (כמו חיישן נקישות שלא קיים בסופה, אך קיים במנוע זה).
אם המנוע הוחלף, זה לא אומר כלום על מע' ההזרקה, יכול להיות שהשאירו את המע' הישנה.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
הי,
ישבתי וכתבתי תגובה מושקעת...
ואז קיבלתי הודעת שגיאה מהשרת... :roll:
בכל אופן,
ככל הנראה זה הרכב שהיה שייך לבחור בשם ליאור (מהאתר), ה USER שלו הוא: lior_li
נסה ליצור עימו קשר ולברר את השאלות האלו (אם אני זוכר נכון, הרכב היה אצלו תקופה ארוכה)
לגבי סיבוב על XJ,
אתה מוזמן אלי, קח בחשבון ששלי 2001 עם צמיגים קטנים יותר.
סער.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
סער, זה אמנם לא תירוץ, אבל קח טיפ:
לא חשוב באיזה אתר, כשאתה כותב תגובה, לפני שאתה לוחץ על "שליחה" תעשה CTRL A CTRL C .
סוג של תעודת ביטוח. ככה אני נוהג.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
כל הריג'קטים שציינת לא נשמעים יוצאי דופן, הרכב נשמע במצב טוב ביחס לגילו, אחרי הכל אתה מדבר על רכב בן17 ...
רכב משופר לא יתנהג על הכביש כמו רכב סטנדרטי מאותו סוג - השוואה לא תלמד אותך כלום.
אני השקעתי ברכב שלי כ 25 אלף ש"ח בחצי שנה האחרונה כדי להביא אותו למצב שיוכל לעבור איפה שעובר הרכב הנ"ל, הרכב שלי חדש ב 10 שנים, שמור בצורה יוצאת דופן ודורש מן הסתם הרבה פחות השקעה בתיקונים מכאניים מאשר רכב ישן/בלוי ממנו. קח בחשבון שאם תרצה לקנות רכב סטנדרטי ולהביא אותו לרמה הזאת יעלה לך הרבה הרבה יותר. 9000 ש"ח על שיפוץ גיר - זה המחיר.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
בקיצור, עמרי- למפגש בסוכות אתה מגיע עם צ'רוקי?? :wink:
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
10. הגלגל השמאלי נוגע במוט הרדיוס בעת סיבוב מלא שמאלה-אני מניח שזה יפתר ע"י ג'אנט עם אופסט.
יש אפשרות להגביל את הסיבוב באמצעות בורג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
12. כיוון שהרכב בגליל-אני צריך המלצה על מוסך באזור שיודע לאבחן את הרכב.
מוסך ארנון בפרדס-חנה
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
תרים טלפון ליורמי בגבע- אמנם מוסך לנדרובר לפי השלט, אבל יורמי מכונאי מצויין וותיק, אולי יוכל לעזור לך בבדיקה.
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
חברים-תודה רבה על התשובות!
אני חייב להודות שהצ'רוק'י הנ"ל עשה לי את זה :shock: . הוא מדוגם ומוכן בכל קנה מידה. הרכב מטופל ברמה גבוהה-ולפי כמות הקבלות לא חסכו עליו (מדובר על סכומים של למעלה מ 25K). אבל ...וזה אבל גדול. להזכירכם, תחילה חיפשתי סופה- בסיס זול, פשוט, ואמין שיכול לשמש כרכב עבירות עם מלאי חלפים זול (באופן יחסי) ואין סופי.
אני לא בטוח שהצ'רוקי הנ"ל עונה על הדרישות. אמנם הוא בהחלט עונה על דרישות העבירות (אולי בהמשך, אחרי שנלמד את הרכב נוסיף נעילה קדמית), אבל המנוע שלו נדיר, וזה לא מנוע סופה על כל המשתמע מכך. חיישנים שונים, מחשב שונה, מערכת הזרקה שונה וכו' וכו'. אני לא יודע מה אמינות הגיר האוטומטי שלו-אבל במחיר השיפוץ של גיר כזה (שאגב ברכב הנ"ל הוא שופץ לפני שנתיים ומתנהג מצויין) אני קונה שלושה גירים של סופה.
עקב כל הנתונים האלה-הרכב נראה לי מורכב יותר מסופה, וזמינות (והעיקר מחיר) החלפים שלו נראה לי יהיו בעייתיים במקצת. שלא לדבר על זה שזה פשוט מנוע שונה-ואני לא יודע מה רמת הידע עליו בפורום או בכלל בארץ :roll: . וממש אין לי כסף למוסכים. הרעיון היה סופה-בגלל שאני חושב שהיא פשוטה לתחזוקה ויש לי עליה מקורות רבים ואפילו אנשים שמוכנים לתרום מזמנם ובידע מעשי.
שוב, תודה לכולכם. מקווה שלמפגש אני בכל זאת אגיע עם צ'רוקי. למרות כל הלבטים (זה רמז שתנסו לשכנע אותי בכל זאת שאם אני הולך על סופה כשאני יכול לקנות צ'רוקי-אני אדיוט!!! :-D )
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
אני לא אגיד שאתה אידיוט, אבל די ברור לי שאם אתה שוקל סופה מול שירוקי, אז נכון לך לקנות שירוקי.
מי שקונה סופה, חייב לאהוב את האופי הספרטני שלה, אחרת החיבור ביניהם הוא זמני. באחריות.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
קודם כל- בלי גזענות. הצרפתים תכננו את המתלים של הצ'רוקי (לא באמת חשבתם שהחבר'ה בג'יפ הצליחו לעשות את זה בלי עזרה מאירופה, נכון? ), אז מה זה מערכת הזרקה?
זה גם לא כל כך נורא, כי המערכת די דומה למערכת של הסופה. במקרה הכי גרוע מוציאים כמה אלפי שקלים ומחליפים את המערכת- אבל זה באמת במקרה הכי גרוע. חוץ מזה המנוע אותו מנוע.
הנה הספר של מערכת ההזרקה:
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ion_manual.pdf
גיר מפירוק לא תמצא. תשמור על זה שיש, ולא תצורך- קירור טוב לשמן טוב הוא המפתח- תשמור על השמן גיר קר, תחליף אותו ואת המסננים בזמן- ואין לך שום סיבה לדאגה.
פרט לזה, מלאי החלפים דומה מאוד לזה של סופה- במיוחד לאור העובדה שהסרן האחורי הוא 44 שנפוץ יותר מ35.
ציטוט:
אני חייב להודות שהצ'רוק'י הנ"ל עשה לי את זה
אז תתחדש...
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
תאמת, עשית גם לי חשק...
או כמו שאסף כתב, תתחדש.
עירא
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
אתה יודע מה ההבדל?
אם תרכוש סופה, אתה תאכל את הלב יום יום על זה שהיה לך צ'רוקי ביד ופיספסת.... ואפילו אם תתחרט ותרצה אחד כזה בעתיד לא תמצא בקלות.
לעומת זאת אם תתחרט ותרצה למכור את הצ'רוקי זה יהיה בקלות, וגם מבחר הסופות גדול אין בעיה למצוא סופה טובה.
מעבר לזה... סופה זה לא צ'רוקי. צ'רוקי יותר טוב, אין מה לעשות, גם במרכב, חלודות, גם במערכת החשמל, הגיר האוטו' הרבה!! יותר טוב.
לדעתי ההוצ' השוטפות בתיקוני הסופה לא יהיו פחותות מאלו של הצ'רוקי.
תתחדש :-)
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ההבדל הוא שסופה זה פח זבל פרמיטיבי וחלוד שהיתרונות שלו הם שהוא פתוח ושניתן לשטוף אותו מבפנים עם צינור גינה. אם יקרסו לך כל מערכות החשמל בצ'רוקי, יחרב הריפוד ויפלו החלונות תקבל סופה.
אם ילך הגיר האוטומאטי תוכל לקנות גיר ידני של סופה ולשתול במקום. כל חלק שתרצה ואין בארץ תוכל להזמין בחו"ל ולקבל עם שליח בתוך שבוע.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
לגבי זמינות חלקים...
כל חלקי המנוע/העברת כח/פלסטיק זמינים בחו"ל ורובם יחסית זולים ליבוא.
הבעיה מתחילה כשחו"ח נשבר חלון/דפיקה בכנף - כאן יש יתרון לסופה.
(חלקי הפח והזכוכית שונים מהמודלים שהגיעו לארץ ביבוא סדיר)
גם אם יש בעיה שמשביתה את הרכב, אתה עלול למצוא את עצמך ממתין לחלק חליפי מחו"ל.
שלא יובן לא נכון,
אני הייתי קונה את הרכב, אבל צריך לראות את כל התמונה, היבוא אפשרי, לא תמיד הכי נח.
סער.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אני לא אגיד שאתה אידיוט, אבל די ברור לי שאם אתה שוקל סופה מול שירוקי, אז נכון לך לקנות שירוקי.
מי שקונה סופה, חייב לאהוב את האופי הספרטני שלה, אחרת החיבור ביניהם הוא זמני. באחריות.
אני לא חושב שהשיקול הוא סופה מול שירוקי. בגדול כן. אבל הקריטריון הראשון לרכב זה שהשירוקי הזה כמו שהוא (מוגבה 3" בערך ונעול אחורה) יהיה בעל אותן יכולות עבירות של סופה מקבילה. ויותר חשוב מכך-שישרוד לפחות טוב כמו הסופה ולא יתפרק (בינתיים נראה שהוא עושה את זה הרבה- אבל הרבה יותר טוב מהסופה). יש לי נטייה להעדיף שלדת סולם. אולי זה לא מוצדק-אבל אני חושב שברכב שבנוי לעבירות בינונית + זה עדיף. מקווה שהוא לא יתפרק לי :lol:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אסף
קודם כל- בלי גזענות. הצרפתים תכננו את המתלים של הצ'רוקי (לא באמת חשבתם שהחבר'ה בג'יפ הצליחו לעשות את זה בלי עזרה מאירופה, נכון? ), אז מה זה מערכת הזרקה?
זה גם לא כל כך נורא, כי המערכת די דומה למערכת של הסופה. במקרה הכי גרוע מוציאים כמה אלפי שקלים ומחליפים את המערכת- אבל זה באמת במקרה הכי גרוע. חוץ מזה המנוע אותו מנוע.
הנה הספר של מערכת ההזרקה:
http://www.pirate4x4.com/tech/billa...tion_manual.pdf
גיר מפירוק לא תמצא. תשמור על זה שיש, ולא תצורך- קירור טוב לשמן טוב הוא המפתח- תשמור על השמן גיר קר, תחליף אותו ואת המסננים בזמן- ואין לך שום סיבה לדאגה.
פרט לזה, מלאי החלפים דומה מאוד לזה של סופה- במיוחד לאור העובדה שהסרן האחורי הוא 44 שנפוץ יותר מ35.
צטט:
אני חייב להודות שהצ'רוק'י הנ"ל עשה לי את זה
אז תתחדש...
אסף.
אסף,
המערכת דומה באופן הפעולה שלה. כך שאפשר לומר שהבנה בסיסית של המערכת יש. אבל החיישנים/ המחשב/ המזרקים ושאר הרכיבים שונים (אולי אפשר לשלב בניהם וכשהולכים מזרקים פשוט לדחוף של סופה-אין לי מושג....אני מניח שעם החיישנים זה לא יעבוד).
אגב-לגבי מערכת הקירור: הרדיאטור חדש ויש עוד שני מאוררים נוספים שמופעלים אוטומטית לפי הטרמוסטט (לא יודע עם שמו קירור נוסף לגיר-יבדק)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GRAND
.אתה יודע מה ההבדל?
אם תרכוש סופה, אתה תאכל את הלב יום יום על זה שהיה לך צ'רוקי ביד ופיספסת.... ואפילו אם תתחרט ותרצה אחד כזה בעתיד לא תמצא בקלות.
לעומת זאת אם תתחרט ותרצה למכור את הצ'רוקי זה יהיה בקלות, וגם מבחר הסופות גדול אין בעיה למצוא סופה טובה.
מעבר לזה... סופה זה לא צ'רוקי. צ'רוקי יותר טוב, אין מה לעשות, גם במרכב, חלודות, גם במערכת החשמל, הגיר האוטו' הרבה!! יותר טוב.
לדעתי ההוצ' השוטפות בתיקוני הסופה לא יהיו פחותות מאלו של הצ'רוקי.
תתחדש
יש בזה משהו...הרכב בהחלט נדיר, ומחירו בהתאם. אולי בגלל זה יותר קל לקפוץ למים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GRAND
לגבי זמינות חלקים...
כל חלקי המנוע/העברת כח/פלסטיק זמינים בחו"ל ורובם יחסית זולים ליבוא.
הבעיה מתחילה כשחו"ח נשבר חלון/דפיקה בכנף - כאן יש יתרון לסופה.
(חלקי הפח והזכוכית שונים מהמודלים שהגיעו לארץ ביבוא סדיר)
גם אם יש בעיה שמשביתה את הרכב, אתה עלול למצוא את עצמך ממתין לחלק חליפי מחו"ל.
שלא יובן לא נכון,
אני הייתי קונה את הרכב, אבל צריך לראות את כל התמונה, היבוא אפשרי, לא תמיד הכי נח.
סער.
אין לי בעיה אם להמתין לחלקים. הרכב משמש כרכב שני וספק אם יונע יותר מפעמיים בשבוע (וגם זה לנסיעות קצרות בעיר). עשיתי בדיקה קלה ב EBAY. לא נראה לי שיש מה לדאוג. מלאי החלפים אדיר והמחירים זולים מאוד. קצת מבאס להתעסק אם זה במידת הצורך-אבל נראה לי שווה את הטרחה.
ניר-הרכב 89. הוא לא נראה חדש אמנם, אבל החלודות מינמליות (צבע מקורי) ואני לא מגזים. ממש תעודת מופת לתעשיית הרכב האמריקאית. אפילו הכסאות החשמליים עובדים (טפו טפו טפו).
אגב, לגבי המנוע-אכן מנוע AMC I6 מהדור השני עם 177 כ"ס. מערכת ניהול מנוע של RENIX. הבלוק של סופה. מישהו יודע איך מושכים תקלות מהמחשב? אתם מוזמנים לשפוך עוד אור על המערכת הנ"ל (RENIX) (אלי?)
תודה, עמרי
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
עמרי, הכל לגבי המערכת כתוב בספר שצירפתי את הלינק אליו. יש מצב לעשות מיש-מש של חלקים- לא תדע עד שלא תנסה, על פניו מזרקים, לדוגמה, לא תהיה לך בעיה להחליף למשהו נפוץ (של קרייזלר או של פורד, שניהם נפוצים בסופות), כנ"ל לגבי חלק מהחיישנים (טמפרטורה לדוגמה). יכול מאוד להיות שהחלפת המצערת למצערת של סופה תביא אותך לכמה כוחות סוס יותר, וכמובן תהפוך את חיישן מצב המצערת ומנוע הצעדים- לסטנדרטיים. שוב- אלו דברים שצריך לבדוק. לנסות. לא משהו שהייתי בגללו מוותר- בעיקר לאור זה שיש באמריקה חלקים להשיג בלי בעיה.
אסף.
-
חוזר: שאלה לגבי צ'רוקי ספציפי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
לא משהו שהייתי בגללו מוותר- בעיקר לאור זה שיש באמריקה חלקים להשיג בלי בעיה.
אסף.
אני ממש לא מוותר-נכון לעכשיו אני הולך על זה (מישהו אמר לי פעם שרכב שטח קונים לפי הקארמה שיש לך איתו ;) ועם הרכב הזה יש לי...)
אגב-אם אתה צריך טרמפ למפגש יש לך מקום של כבוד :-D
תודה לכולם, אמשיך לעדכן בהמשך השבוע
עמרי