-
מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
חג שמח לכולם!
בעקבות עשן לבן קל [ענני צירוס!} שהחל יוצא מאחור התחלתי לדאוג שמה סבא התחיל לאכול שמן רחמנא ליצלן.
לאחר שבוע העשן הפך סמיך ביותר{קומולונימבוס},ובנוסף אובדן של
כליטר נוזל קירור ולא בדרך הרגילה מעט מהפקק!
הרכב CJ3A .
לפי דעתי אטם ראש.
מה דעתכם?
יום ה הגדול מתקרב! 12.10. אז...
יש למישהו פיצוץ של מנוע GO DEVILL L134 ראש שטוח.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
אכן נראה כפריצת אטם ראש, וחבל.
כולי תקוה שמדובר רק בפריצת אטם ראש, ולא מעבר מים בבלוק.
לצערי התרשים היחיד שיש לי אינו פיצוץ.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=2276&stc=1
יש לי תרשים פיצוץ של מנוע 6 צילינדר ראש שטוח (L-226), אם זה עוזר לך, אני מניח שסידור החלקים זהה, גם אם החלקים עצמם שונים ומותאמים רק ל-2/3 מהצילינדרים.
השתתפותי בצער.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
מעבר מים בבלוק?
האם השמן לא היה עם קצף מעורבב עם מים ?
אלא אם כן ??לא יודע כי אנני מצוי במעברי המים בבלוק!
תודה על השרטוט.
ממשיך לדלות אינפורמציה לפני שמתחיל לפתוח ברגי ראש של 50 שנה~!
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
על פניו, אכן נשמע כמו אטם ראש... 50 שנה? הגיע הזמן...
אסף.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי RONI
מעבר מים בבלוק?
האם השמן לא היה עם קצף מעורבב עם מים ?
לא אם המדובר בפריצה של מעבר מים אל הצילינדר עצמו.
בדוק האם מערכת המים מקבלת קומפרסיה בזמן נסיון הנעה/ עבודה (אם כי זה יקרה כנראה גם בפריצת אטם בלבד).
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
שמיל חשבתי על משהו
בהנחה וזה פריצת מים ממעברי המים לאחד הצילינדרים- אם הוא יוריד פלאגים, ויתן סטרטרים- מים אמורים להשפריץ או לפחות להרטיב לו את אחד מפתחי הפלאגים, לא?
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
עשן קל ???
סתמת לי את הפילטר אתמול נראה לי
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
להלן ממיצאים:
מנוע קר מאתמול לא הונע.
מניע ללא צוק!בנגיעה.
עובד עגול כמו הת ת שלי.
לא יוצא עשן בהתנעה!
לא מתחמם רק לאחר הררררררבה זמן.
פקק רדיאטור נפתח:ממנו נראו מים פרסטון חומים!
קולות ביעבוע נישמעו וצירקולצית מים נצפתה.
אפילו לאחר 5 דקות מונע עדיין לא הוציא עשןֱֱ!
מה קורה פה .
הזמן רץ 12.10 רק שיהיה בשנת 2006!!
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
אם המנוע לא הספיק להתחמם ב5 דקות, יכול להיות שהממצאים מתאימים לניחושים עד כאן.
לפני שאתה משחרר ברגים (וברגים זקנים לא משחררים אם לא חייבים, אבל ממש חייבים)- תבדוק טוב טוב. קודם כל- בדיקה עם מכשיר לבדיקת לחץ במערכת קירור ייקרב אותך לפתרון- יעזור לך להבין מהיכן המים יוצאים. כדאי גם לבצע בדיקת קומפרסיה- למנוע קר ולמנוע חם.
האם המנוע עבר טראומה מסוג כלשהו? האם עשית שינוי בתחזוקה של המנוע- נוזל קירור חדש, שמן מסוג חדש, פלאשינג- משהו?
אסף.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
בהנחה וזה פריצת מים ממעברי המים לאחד הצילינדרים- אם הוא יוריד פלאגים, ויתן סטרטרים- מים אמורים להשפריץ או לפחות להרטיב לו את אחד מפתחי הפלאגים, לא?
כן ולא, לא בהכרח קיים "בור" אם קיימת פריצה שכזו, יכול להיות שמדובר בסדק נימי, שאז לא מש תהיה הרטבה נראית לעיין.
מכל מקום, אני מבין שהבעייה חלפה לה לעת עתה. לצערי, אני אומר "לעת עתה", כי הבעייה היתה, כיוון שלא נמצא המקור לבעייה, היא עלולה לחזור.
נסה לשחזר, רוני, מה היה שונה, במה טיפלת קודם לכן, האם המים שהוספת היו עם תוסף/תה/קפה, או כל דבר אחר?
קולות ה"בעבוע" שאתה מתאר, האם עשויים להיות דליפת קומפרסיה?
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
אסף
הוא אכן החליף נוזל קירור ממים רגילים למי קירור יעודיים של פרסטון לפני שבועיים.
אבל בוא נקווה שזה לא בגללם, כי אז אין דרך חזרה...... :roll:
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
המים הקודמים היו ירוקים לא רגילים.
בטעות נקנה פרסטון כתום .אז נוקז הירוק ובא כתום.
בכל מקרה,לאחר ההנעה יצאתי לנסיעת מבחן חוזרת.
נסעתי מהר ,נסעתי בעומס,נסעתי בפקק.
הרכב לא עובר 150 פרנהייט!!
לא רגיל אצלי נע בין 160-190.[היה נע]
לאחר 30 דקות חזרתי.
מעשן קלות...
לאחר 10 -15 דקות מנוחה ,נבדק מדיד שמן .
ממצאים לא משמחים ;עליו יש מעין שכבה לבנבנה וצבע השמן היפה שהיה
שקוף צהוב כי הוחלף לא מזמן גם נהיה שחור .
חוצמזה .הוספו עוד לפחות חצי ליטר מים רגילים בינתיים.
אין מנוס כדבריכם בדיקת לחץ רדיאטור מערכת מים .וקומפרסיה.
עד כאן המשך יבוא.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
יש מישהו במרכז שעון לחץ פקק למערכת מים סגורה?
יש למישהו מד קומפרסיה?
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
V 8 זה סוג של מיץ עגבניות!תשאל את א.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
רוני תיתקשר אלי
יש לי את הציוד הדרוש
עדי
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
רוני,
שכבה לבנבנה על מדיד השמן זה כבר עדות די ברורה על נוכחות מיים בשמן.
כשאצלי בג'יפ נפרץ אטם הראש היה אפשר לראות נקודות קטנטנות של חלודה על הפלגים.
יואב
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
4 גזים?
שעון וואקום?
פעם ראיתי גם מדריך לקריאת פלאגים,מישהו מכיר יודע איפה יש?
לדעתי רוני,כדאי לאבחן כמה שיותר לפני הפתיחה.
רוני
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
נ.ב
ב-12/10 אתה מגיע גם אם אני קושר אותך בבגאז' הגדול של ה-8 הארוך שלי
רוני
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
אז ככה.
עברו עלי 10 ימים של קדחת,זה התחיל כ-5ימים לפני המפגש.
בינתיים חשבתי שאגיע עם הרכב שלי,והברזתי בגדול לכמה חברים. מקווה שיסלחו!
ככה לענין עצמו ;נפתח הראש 7 ברגים 5/8 ו8אומים כנל.
הפלנג של הטרמוסטט גם פורק,כי יושב מעל הראש השטוח לחלוטין.כמובן פלאגים.
נתגלו ממצאים :1.פלג 4 קרוב לקיר אש עם נקודות חלודה.כל השאר תקינים.
2.צילינדר זה היה מלא מים .כל השאר לא .
האטם היה עבה מאד ולא רצה להיפרד מהראש.כ2-3 ממ.
נקנה אטם ראש ואטם פלנג אצל ינו.
הראש שוייף ידנית! המשך יבוא!כמו כן הבלוק.
אומים וברגים נקנו אצל קינג בורג כי הברגים הישנים היו "מתוחים".
כמובן שלפני הראש ,נוקזו מים.פרסטון חומים .המשך יבוא במסקנות!
הכל הוכן והולבש בחזרה.
ללא שום חומר אטימה בין לבין.האטם בעובי של 0.5 ממ.
נסגרו ברגים ואומים לפני הספר.סדר הליכה+חוזק מומנט.
הונע.
ממצאים ראשוניים דליפה מהפלנג .או קי ,חומר אוטם סיליקוני ונסגר.
המשך עבודת מנוע ,עם שעון מחובר לרדיאטור .הראה שאין בניית לחץ,טמפ עבודה 170 ,על פניו תקין
המנוע עבד כ שעתיים.
נסיעת מבחן עם לחצים משתנים ו......
הופה עלית לחץ חריגה השפרצה של המים מהפקק שלי עד 0.9 שנבדק ועומד 0.7 לא משנה כרגע אם כי לפי הספר נתון יצרן מורה על פקק 1.6!!
אין להשיג כרגע.
התיעצות עם חברים .זה היה ביום ה שעדיין חשבתי שניצחתי.
היה דיון על סדק בין 3ל4 שהיה בעיה ידועה במודלים הנל.
בכל מקרה פורק שוב.הראש ,גם שלי כבר לא משהו אחרי הלחצים שעברתי!
הוזמן אטם מיוחד מאטם פרפקט ברחוב אברבנל בדרום תא ,שהגעתי אליו. לאחר המלצה של מי שהיה מתקן מנועים לצהל כמו שלי ובכלל.בקיצור סרט.
אטם ראש 300 שח!! פח באמצע חומר שחור עם סיבי פלדה ושוב פח!
תתארו לעצמכם אטם ראש בעובי של הראש כמעט.
סבבה החיים ממשיכים האטם היה מוכן ביום ו בצהריים.
לתת כירסום בראש סרט סרט כי קשה מאד לתפוס על הכרסומת עברתי 4 בעלי מקצוע ב-כס ובטירה.
בסוף חבר הביא אותי לאחד וואלה לא יודע איך הגענו אבל ב8בערב היה חרוט.
ומיושר! סוף סוף.
תהליך סגירה נוסף.ו.....
עדיין בונה לחץ. קיבינימאט.
האומים שנרכשו היו בנויים ל עד 50 קג סמ לחץ סגירה.
ובמומנט של הספר 80-90.
הברגים תקינים לפי חוזק הגזירה.
הוחלפו אומים .
חוזק שוב .נבדקה המערכת עם שעון לחץ ,ועי בניית לחץ לתוך הצילינדרים ובדיקת גזים במים של הרדיאטור.
דרך אגב קומפרסיה 120,120,110.120.
מולאו מים מהברז כן כן ברז של הכנרת! הוסף נוזל בשם בלוק סיל יענו סותם סתימות.
מולא שמן חדש 20-50 של חברה בשם ACDELCO ותזכרו את השם הזה!!!
הוחלף מסנן שמן חדש כמובן.
O/K
הנענו .אקצר ואומר שהמנוע אינו בונה לחצים ,לאחר עבודה יש אפשרות לפתוח את הפקק ללא שום פחד של קיטור ואובדן מים ממנו.
נבדק שוב עם שעון והכל נמצא תקין.
עכשיו התחיל לעשן כמו ציף אינדיאני זקן.
בבדיקה אין מים בשמן אך השמן דליל כמו מים?!
נבדק ליד שמן של חברת דלק מאותה צמיגות וממש כמו מים .
מה עושים ?מחליפים ומיד!
שוב פקק ריקון ושוב מילוי.
אך אפשר להתחיל לנשום סבא עבר הניתוח בהצלחה!
לאחר החלפת השמנים הנוספת מעשן הרבה פחות .עכשיו נשאר לבדוק צריכת שמן .
כשאני אומר הנענו, יש כמה אנשים סמויים בעניין.
אז כמו שאמרתי בהתחלה :לא ממליץ לרכוש שמן מהסוג ההוא.
מים שהוחלפו כמעט בוודאות גרמו לי לנזק!הנוזל כנראה העיר את המתים!
לברר איזה אומים נותנים לך לצורך מה.
ולהעזר באנשים טובים .זה סוד ההצלחה!
אשמח לקבל תגובות.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
יפה, רוני, מקווה שבזה זה נגמר.
[רוני=QUOTE]הוסף נוזל בשם בלוק סיל יענו סותם סתימות[/QUOTE]
אם אני מבין נכון, בסופו של דבר אכן היתה גם פריצה בבלוק. החומר ששמת הוא לא רע, אבל עכשיו צריך להזהר ולהיות ערני.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
שמיל חשבתי על משהו
בהנחה וזה פריצת מים ממעברי המים לאחד הצילינדרים- אם הוא יוריד פלאגים, ויתן סטרטרים- מים אמורים להשפריץ או לפחות להרטיב לו את אחד מפתחי הפלאגים, לא?
ארז, אני מבין שאתה הית אחד הסמויים, וראית שזה קורה גם בלי "הרטבה" נראית לעין.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי RONI
מולא שמן חדש 20-50 של חברה בשם ACDELCO ותזכרו את השם הזה!!!
ועל זה נאמר:
מה, לא ידעת את זה קודם???
לא קונים ACDELCO.
אביגדור
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
ועל זה נאמר:
מה, לא ידעת את זה קודם???
לא קונים ACDELCO.
אביגדור
דווקא השתמשתי מספר פעמים בשמני AC DELCO במספר צמיגויות, בעיקר 10W-40 חצי סינטטי (מיכל אדום), אך גם 20W-50 מינרלי (מיכל שחור), ללא שום בעיות.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
כנ"ל. משתמש בACDELCO כבר בשני רכבים, לאורך כ60K ק"מ. אין בעיות.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
אלכס אני מתפלא עליך
אם כבר מדברים על שמנים לא נציין לטובה את השמנים של ליקווי מולי שנמכרים במחירים מפתיעים אצל הפרסי ואצל שכנו הקוסם הפרסי ביצחק שדה בת"א.
וגם לא נספר על תכונותיו המיוחדות של 26-40 הצבאי שהוא שמן זבל אבל מונע אכילות שמן קטנות.
נו באמת ככה לא בונים חומה
נ.ב AC DELCO הם לא החברה הכי טובה אבל גם לא הכי גרועה תמורה הולמת למחיר.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
ג'בקה
מה יש לך לספר על הליקווי מולי?
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
שלום רוני
מספר הערות לי אליך -
ראשית, ייתכן וראש המנוע שלך עבר השחזה מעבר למידה המותרת - ומשמע שכעת יחס הדחיסה במנוע שלך גבוה מהמותר - אומנם המנוע "סוחב" טוב יותר ואולם התופעה של פריצת אטם מנוע תחזור על עצמה . מעבר לכך, קומפרסיה גבוהה מהמותר תגרום לשריפת שמן מוגברת.
אני לא הייתי מרכיב אטם עבה יותר מהרגיל - הייתי מחליף ראש מנוע (ורצוי שמספרו יהא תואם למספר הסדרה המוטבע על המנוע).
לדעתי, כנראה, מה שקרה הוא שרכשת מים המונעים קורוזיה מצד אחד, אך מהצד השני הם ריככו את "הגיפה"/קורוזיה "שישבה" אצלך במערכת הקירור וגרמה לבסוף גם לפריצת האטם שחלק מ"גיפה" סתמה בו חורים.
והערה נוספת - באם המנוע שלך "עובד" ב-150 פריינהט כטמפרטורת עבודה - במקום 180, אזי הניך גורם לנזק גבוה למנוע כתוצאה מחיכוך מוגבר. שים טרמוסטט עם טמפרטורה המותאמת למנוע.
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
מצטרף ותומך בירון פ. בקשר לשימוש במים שגרמו לריכוך הקורוזייה, והייתי מנסה לבדוק, האם יש אפשרות להרכיב אטם ראש עבה יותר על מנת להוריד קומפרסייה ולהוריד את הלחץ מטבעות השמן, וכמובן מצטרף להמלצה להרכיב טרמוסטט מקורי.
בברכה
צביקה
-
חוזר: מה התקלה?עשן לבן מהאגזוז ואובדן כליטר נוזל קירור.
עידכונים חמים מהתנור!
הכוון,אוברול כללי.
פתרון הבעיה היה זמני כמו ששמיל חשב[הניסיון מדבר רבותי].
אכילת שמן של 500 סמק לכ200 300 קמ ,זה בהחלט מוגזם.
מה גם שאלה מאחורי לא רואים לאן הם נוסעים.
אבל מים לא שותה .חה חה.
לידיעה כללית .יש את רוב החלקים למנועים אלו אצל ינוביץ,בוכנות ,רינגים,מיסבים,סט אטמים,גלגל טיימינג ,משאבת שמן.ועוד.
ישנם כמה אוברסייזים שחסרים לו.אך מקווה להתגבר.
הסכום של החלקים לא מבוטל.כמו גם עבודת החריטה וכו.
מקווה לצאת בסכום של כ4000 5000.שח
לידיעה כללית חיפשתי מנוע משומש חליפי.אין.
חשבתי על הוריקאן שיושב 1X1 .ללא צורך בהתאמות מיוחדות כולל מכסה השסתומים הגבוהה.
רק פילטר האוויר של הקרבו צריך אילתור כלשהו.
אך כל זה לשוא.חוץ מבירגר בנס ציונה שיש לו משומש בכ2500 ואני לא יודע מצבו..
וכמובן לדוד סמו שיש לו אך אינו יודע אם פועל ,ומוכן על 600 שח.
אין מצב לשנות למרות עמדה מס 1.הידועה לשימצה.
בקיצור אין מנוס.אוברול כללי ויסודי.
אך סבא סבא לו הייתה עליבבא!