-
כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
... או איך קניתי סיקס בגרושים ומצאתי את עצמי עם פחות 80 אלף ש"ח בחשבון ועם סיקס בחנייה.
כן כן, אני מודה , גם אצלי זה התחיל בתור קוריוז זמני - החלפתי את הסוזוקי העייף שלי ראש בראש בסיקס עוד יותר עייף (מסתבר), "רק כדי לנסוע עליו במשך שנה מקסימום, בלי להשקיע יותר מכמה גרושים נוספים, לחסוך קצת כסף ולקנות סופה מדוגמת" . מאז עברו 8 שנים, הסיקס עדיין אצלי, עשרות אלפי ש"ח זרמו בינתיים מכיסי, נכון, היה בזה פאן, למדתי המון, אפילו נהניתי ממנו לא מעט. היום הוא במצב שמתקרב לסוף הדרך (במובן החיובי) אבל עומד בחנייה כאבן שאין לה הופכין כי אין מצב כנראה למכור אותו במחיר יותר ממגוחך.
השרשור הזה לא נועד כדי לעזור לי למכור, אין לי סבלנות ל"קונים", אני לא זקוק לכסף שאני יכול לקבל עבורו, רעיון המכירה נגנז.
שרשור זה נועד כדי ללמד את הדור הבא שאין ארוחות חינם, אין לקנות בזול ולתקן לאט ובזול, גרוטאה (מכל סוג) היא יקרה מאד לאחזקה ולשיקום, מכיוון ש 99% מהכלים האלה כיום הם גרוטאות בהגדרה - דעו למה אתם נכנסים, לפני שאתם נכנסים. שאף אחד כאן לא יעלב מהפגיעה בגזע - אני חושב שגם 90% מהסופות ו100% מהל"ר גם הם גרוטאות ואפילו יקרות יותר, ככה גם לגבי הכלים היפאניים בני 10 ומעלה...
אז קדימה - כל קוני הגרוטאות שעסוקים בלהשקיע את זמנם מרצם וכספם, כל אלו שהשקיעו וכעת מנסים למכור , כל מי שמעוניין לתרום מנסיונו הרע - להשתפך ! אני אתחיל, עומר ימשיך עירא, מיכה וכל שאר בעלי הסיקסים מוזמנים להמשיך...
השנה 1998, סיימתי תואר ראשון, עובד בעבודה מסודרת, נוסע בסוזוקי 410 כבר 4 שנים וחולם על סופה... נענה להצעה מקרית להחליף את הסוזוקי בסיקס ראש בראש. רואה את הסיקס, מעריך שהוא דורש השקעה של כ 4000 ש"ח כדי לשרוד אצלי שנה (הסמוראי סבל ממספר בעיות והיה שווה בערך 10K במקרה הטוב), סיבוב קצר על הסיקס, סגרתי עסקה !
תרשמו 9 אלפי ש"ח (שזה כמו לקנות היום סיקס ב 5K, הכסף על תיקונים הוא אותו כסף 4K), המשך יבוא...
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
טוב במקרה שלי ידעתי שאני קונה גרוטאה (חשבתי שהיא במצב טוב יותר אבל ניחא) וידעתי שמתישהו אני אמור לקבל כסף ואיתו לבנות מחדש את כל הרכב+שיפורים.
בתכל'ס, הוצאתי עד היום, כולל קניה, בהערכה גסה בסביבות ה51 אלף. הוצאתי עוד סכומים לא מבוטלים על המסביב שזה סטים של כלים, רתכות, מקום, הובלות וכדומה. להערכתי יש לי עוד איזה 10 אלף על הוצאות נוספות.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
שכחתי לכתוב.
במידה ואחליט שסיקס לא מתאים לגופי השביר בתור רכב טיולים למשפחה, הוא יהפוך להיות רכב תחרויות והשתוללויות נטו (בגלל זה גם רציתי כלוב התהפכות תקני ומאסיבי לתחרויות)
למכור אני לא אמכור, אלא אם כן הכלב ימכור את שלו במחיר שהוא ציין ואז אני מוכן לשקול את זה 8-)
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
הרוב כבר תומצת עבורי אבל בגדול.
28/9/01 נערך זכרון דברים שבסיומו מצאתי את עצמי עם הסיקס השני שלי בחיים.
לו רק ידעתי כמה מצבו רקוב אז, אבל המנוע בחזית והצמיגים מתחתיו עשו את שליהם.
4/3/02 בערך שבוע או משהו כזה לפני זה הרכב מפגין אי רצון בולט להיכנס למכון טסטים. משאבת מים נוזלת ובודי ליפטים בגודל של פחית קולה חורצים את הגורל, תיקון והורדת בודי ליפטים.
28/8/06 נמרוד מגיע לכתוב פיצ'ר על המגיפה השחורה. הרכב שהוציא ממני דם, יזע ודמעות (והיו דמעות, בעיקר של יאוש, קצת פחות מכאב, גל הינע אחורי מגובה של 2 מטר על הבוהן מוציא ממך דמעות)
ברור לכולכם שגם היום יש עוד פינישים שלא סיימתי.
מה קרה באמצע ועלויות בפרק הבא.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
מיכה, גם אני ידעתי שאני קונה גרוטאה (ברזנט ישן, צמיגים גמורים,קפיצים עייפים, סטרטר דפוק, חיבור רעוע בין הבודי לשלדה, מצבר מת, בעיות חשמל), אבל המנוע היה תקין, גיר וטרנספר תקינים, ה"כ, ג'אנטים 8" ניקל, סרנים עובדים. שילמתי עליו למעשה גרושים, מה כבר יכול להיות ...
כשאני מספר שלהערכתי השקעתי ברכב כ 80K, אנשים מרימים גבה (תכל'ס הם בטוחים שאני משקר...), אז יאלה, נמשיך לספור -
מיד לאחר העברת הבעלות, השארתי את הרכב במוסך שהיו לי קשרים איתו (מוסך הגון מקצועי וזול לאללה), החליפו מצבר, שיפצו סטרטר, החליפו מוט הגה (מי סופר את הדברים האלה בבדיקה), שיפצו מפלג, החליפו צלבים ותפוחים לא תקינים, החליפו בולם הגה (מסתבר שהיה שם בולם של פורד אסקורט ובגלל זה ההגה היה מסתובב רק לצד אחד...), החליפו את כל השמנים פילטרים, השארתי שם 4K, בדיוק כפי שהערכתי, יצאתי שמח וטוב לב. 9K (קנייה ויישור קו) לרכב שאמור לנסוע שנה ולהימכר - סבבה !
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
מגיל 12 ראש נעול- ג'יפ ג'יפ ג'יפ
חופשים גדולים עבודה, חוסך.
מגיע הרשיון.
גיל 17 וחצי.
מחפש ג'יפים, לא מוצא משהו סביר.
מגיע למשכנו של הג'יפ שלימים יקרא רעם תחת בעלותי
בו ברגע שראיתי אותו, ידעתי שאקח אותו.
בשלב הזה- אין לי מושג, להחליף גלגל אני אפילו לא יודע. בתקופה ההיא, ג'יפולוג ורוב המידע הטכני באינטרנט, כולל הגישה שלי אליו- היה בחיתולים
משמע לבדוק אותו- מה צריך מה לא צריך, מה אפשר לתקן מה אסור לגעת- לא ידעתי.
קניתי אותו ב10, כשלמעשה הוא לא שווה 6, אבל בזמנו- לא ידעתי.
היום אחרי עוד מעט 5 שנים מיום הגעתו לביתי, אני מושקע עליו בתיקונים בסביבות ה10,000 ש"ח, בשיפורים אני מושקע עליו בסביבות ה 15,000 ש"ח. ועדין לא נגעתי בבודי המזויין שיש לו, או בשאסי הרקוב שלו. גם ימם יגיע, ולא עוד הרבה.
אני רק אציין, שקניתי גרוטאה לא נורמלית, חלודה ומקומבנת, עקב חוסר הידע בזמנו.
אבל.
תמיד יש אבל...
הג'יפ הזה כמו שידע להוציא ממני דם דמעות ויזע, ידע לחזיר משהו שאי אפשר כ"כ לכתוב אותו, סוג של נשמה, סוג של אופי.
הרבה בעלי CJ לשעבר, או אפילו נוכחיים- מדברים על CJ כנבלה סרוחה שלא שווה להחזיק. מצד שני, לא היו משקיעים את הנשמה בסתם רכב. אז כנראה שבאמת יש בג'יפים האלו משהו שבכ"ז נשאר איתך.
אני רק יכול להגיד שלדעתי, רוב רובם של פותחי הפה על הCJ פשוט סובלים מחוסר כלשהו בהקשר הזה-
הן אם כבר מכרו את הכלי הקודם, וכעת ההגיון לא נותן להם לחזור אליו, למרות שהלב והתחביב כן רוצים, או הן אם פשוט לא יוצא להם לטייל איתו, מסיבות כאלו ואחרות (איש איש וסיבותיו הוא).
ממני, לא תצא מילה רעה על CJ.
הג'יפ הזה הוציא ממני הרבה כסף, הרבה עצבים, הרבה באסה, אבל מילא שעות של תחביב, של התעסקות, של סיפוק, של כיף אחר.
מבחינת אחרים, טיול לחו"ל למשל, יהיה התחביב. בשבילי- הג'יפ.
אני אסכם ואומר, הCJ שלי הוציא ממני הרבה, החזיר לי הרבה, ובשביל המלעיזים- כן CJ זה חרא אוטו, גרוטאה. אבל הג'יפ הזה אצלי- יד אחרונה.
בברכה.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אני אוסיף את הדעה שלי רק כדי לאזן את התמונה.
הגיפ (או כול רכב 4X4) הוא בשבילי ערימת ברזלים.
מה לעשות, בשבלי רכב הוא לא ילד, לא אישה אהובה, ולא שום דבר.
ערימת ברזלים ותו לא.
עוד לא הצלחתי להקשר לשום רכב שהיה לי, איך שבא כך הלך.
לא מתחבר לא למותג, לא להסטוריה ולא נעלים.
מה שמתאים לי באותו זמן, הוא זה שאני קונה. נגמרה ההתאמה, מוכר.
בענין הזה אני מהנדס מרובע כמעת כמו נמרוד.
קניתי גיפ תקין ב 18K. השקעתי בו בשיפורים 4K ומכרתי אותו ב 20.5K אחרי שנתים.
היום קניתי סופה ב 25K והשקעתי בה בשיפורים 10K. ישור קו כלל רק שמן ופילטר + פלנג מים (שהוא היה ה"הפתעה" היחידה ברכב. כרגע לא רואה סיבה למכור, אבל אם תהיה אני לא אהסס אפילו שניה.
כול רכב 4X4 שקניתי לא היו שום הפתעות. ידעתי בדיוק מה שקניתי. אולי בגלל שאני התחלתי עם גיפים מאוחר כאשר ידעתי קצת על רכבים (אבל לא 4X4)
מה אני רוצה לומר, אפשר לקנות CJ ולא ליפול למלכודת סוחטת כספים. זה דורש ממך ידע (שהיום ניתן להשיג בקלות דרך האינטרנט) וסבלנות + קצת מזל. אבל בסוף מוצאים.
אז ילדים --- אפשר לקנות CJ ולצאת מזה בשלום אבל זה דורש השקעה לפני !!! שקונים ולא אחרי. ואל תלכו לפי הלב (ה CJ הזה עושה לי את זה, ועוד קלישאות) אלא לפי המוח. מה שמתאים לכם תקנו לא מה שנראה לכם סקסי.
אל תסתכל על הקנקן אלא על מה שיש בתוכו :-P
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אחרי שקניתי את הג'יפ הייתי צריך להעביר אותו טסט.
הוחלפו כל מיני חלקים (יש לי רשימה איפשהו של כל מה שהוחלף) בעלות של 4-5 אלף.
אחרי טיול שבו הרכב היה שקוע בחלקו במים הגיר התחיל לזייף. אחרי ביקור אצל חנן החלטתי להוריד גיר. מפה התחיל השיפוץ המלא לרכב.
אני לא הייתי מתחיל אם לא היה לי כסף. כלומר, השיקול שלי היה שיש לי מספיק כסף לרוב הדברים העיקריים (הקפיצים היו החלטה של רגע בעקבות הרכב של עומר. לא תכננתי לקנות קפיצים ובולמים בסבב שיפוצרים -שיפוצים ושיפורים- הזה.)
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אני כבר סיכמתי:
אם לסכם את הסיכום הנ"ל: אני בהחלט לא יכול לילל כמו ניר. מצד שני, אני קניתי את הרכב ב22K , ולא ב9K .
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אז אני קורא צוחק וחושב לעצמי למה?
אני קניתי CJ לפני חודש ב8K תיקונים קטנים כמו חיזוקים של ברגים ודברים רציניים יותר כמו החלפת צלבים .
בקיצור החלטתי מבראשית על תקציב של 15K כך שיש עוד 7K להשלמה .
לא מתכוון לחרוג לא מענין שיהיה יפיפה בשביל רושם .
הריי יושב בחצר כל השבוע ונוסע לטייל בשבתות שיקח ויגיע גם עם קוראים לו ערמה של גורטאות (לצהובה שלי קוראים טוטה)
ולסיום
אז ביום חמישי האחרון יצאנו 2 רכבים מגנום "וטוטה" לדרום (נחל אמציה,גביי צין,המשך לעין עקב,המשך לחולות חלוצה וחזרה לצפון קריות) אז לאחר שעיבדנו אגזוז בחלוצה ופנצר מקדימה הכל עבר חלק ובכייף חזרנו הביתה "טוטה" עולה על בלוקים לטיפולים קטנים והיידה חזרה לשטח .
לא חושש משריטות.כצת חלודה נראה כמו איפור לילדה צעירה בגילה , בקיצור עגלה זקנה עם נשמה גדולה שנועדה לשטח ולא להצגות!!!!!!!!!!!!!!!!.
אז להתראות בירידה הבאה לשטח .
בני.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אתם במצב טוב, חברים. משקיעים סכומים סבירים ומנצלים הרבה את הסיקסים שלכם לטיולים וקצת אקשן(עד כמה שכבר אפשר אקשן עם הגרוטאות הללו...:twisted: :twisted: ).
אני מכיר כמה וכמה שהשקיעו על הסופות/רנגלרים שלהם מאות אלפי ש"ח, בלי הגזמה, כולל
מנועי 8 אימתניים, גיקים מיוחדים, נעילות ומתלים מופלאים, ועדין שום דבר לא עובד שם כמו שצריך
והם לא נוסעים איתם כמעט בכלל, רק מבלים כל הזמן בהתקנה כזאת או אחרת, אצל ה"משפר"
הזה והשני.
הכי חשוב לא לאבד פרופורציות, לא להשתגע, להנות ולטייל, וכמובן ולא להפוך סיקסים וסופות ל...
צפרדעים למשל:lol:
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אחרי נסיעות קצרות מהבית בהרצליה לעבודה בת"א דרך שביל החוף, כאשר המרכב שלא ממש מחובר לשלדה מקפץ לו עליה והקפיצים סוגרים מהלך על כל באמפ, ניגשתי לעניין חיבור הבודי לשלדה - עבודת מסגרות וקניית תושבות בודי חדשות , מלחמה בברגים סוררים, דרשו כ 3K על העבודה, השקעתי כמה ימים, רתכת/דיסק/לוחיות פלדה/ברגים/תושבות גומי - חלק מהכלים השאלתי, יצאתי בזול - 1K,בקטנה...
הגיע זמן לטסט, ניגשתי בעצמי למכון שאליו הייתי ניגש לבד עם הסוזוקי, איך אמר המוסכניק כשראה את טופס הליקויים - " זכית בטוטו ! יש לך 15 !!!" מסתבר שהייתי צריך לסדר מושבים/ חגורות בטיחות/ כנפונים/פנסים/ קרבורטור/ בלמים מה לא... המוסכניק שלח אותי להביא כפל רשיון ואח"כ לדוד נחמד שעבור 65 ש"ח עמלה העביר את הרכב טסט (לא להתלהב ולבקש טל', זה היה לפני 8 שנים...), אח"כ ניגשנו לתקן את הליקויים - קודם בטיחות אח"כ קוסמטיקה. הפעם הסיפור היה כבר יותר יקר 6K בערך, הוא כלל עבודות מוסך + אביזרים שהבאתי בעצמי כמו כנפונים, מושבים,חגורות, פנסים, דלתות ברזנט שלא היו, החלפת אגזוז, את הברזנט החורפי תיקנתי בעצמי עם מכונת תפירה תעשיתית שהשאלתי, ריצ'רצ'ים , סקוצ'ים וחלונות פלסטיק שקוף שקניתי בדרום ת"א, עלה נניח 0.5K , הנחתי שאפשר כבר להתחיל לטייל ברצינות - אז ירדתי עם חבר וארגז כלים למדבר יהודה. התמוגגנו מהקלילות שהסיקס טיפס במעלה יאיר, אחרי המדרגה האחרונה שמתי לב שאני משאיר אחריי שובל של נוזל ושהסרן הקדמי משמיע רעשי גריסה. הסתבר שבאחד הג'עג'ועים התנתקה המסכה הקדמית והרדיאטור נטחן לגמרי ע"י המניפה, הדיפ' הקדמי נטחן (כנראה עקב הזנחה קודמת), סרן אחורי AMC משמיע רעשים מוזרים, אחרי תיקון שדה חזרתי בנסיעה הבייתה ובדרך כשירד החושך - נשרף מתג האורות...
מהסיפור הזה יצאתי בהוצאה של 16K - האינטרנט היה בחיתוליו, היה אתר השטח הישראלי שהכיל פרסומות למשפרי ג'יפים ומספר מאמרים, פורומים עוד לא היו, דרך הפרסומות וסקר שוק הגעתי ל"מומחה לשיפורי ג'יפים" "מהנדס" "חבר של עומר הבולדוג:razz: " , את הקפיצים הגמורים החלפתי בקיט וורן קומפלט, את הדיפ' הקדמי הטחון החלפתי בלימיטד סליפ + סרן מפירוק, סרן אחורי שופץ, טופלו בעיות חשמל, הוחלפו כל מיני פיצ'יפקעס כמו סוויץ' וואקום קידום הצתה, הוחלפו צינורות בלם, כאמור 16K בתוספת רשת רדיאטור חדשה 1K , לאחר מכן נאלצתי להחליף זר שיניים מכיוון שגם שיפוץ נוסף של הסטרטר לא שיפר את מצב מערכת ההתנעה, על הדרך הוחלף כמובן קלאץ' וכל מה שמסביב, אני מעריך את זה ב 1K בעבודה עצמית כי כאן כבר הרמתי ידיים והתחלתי לתקן לבד, אחרי ששוב נשמע רעש גריסה בהתנעה, גיליתי שגוף הסטרטר היה סדוק, הסדק נפתח תחת עומס ולא נראה במצב רגיל, החלפתי סטרטר ב 0.8K וזכיתי ל 7 שנות שקט מהכיוון הזה, לאחרונה הוחלף גלגל התנופה + זר שיניים חדש + סטרטר סופה חדש בעלות של 2K , בטיול נוסף התפוצץ צינור הבלמים היחיד שלא הוחלף, הלכה צירייה קדמית, לא סופר את הנזק, אח"כ הגיעה תוספת נעילה אחורית גירלס 2.5K ששודרגה לדיטרויט לוקר בתוספת של 1.8K כעבור שנה במסגרת אחריות היבואן, שבירה נוספת של צירייה קדמית על פארש הביאה אותי לפירוק הסרן - אז גיליתי שלא היה מייסב בספינדל ולכן יחד עם הלימיטד הקדמי גזרתי צלבים, רכשתי סרן מפירוק ב 1K , מכרתי את הלימיטד והחלפתי בלוקרייט קדמי, לא סופר החלפות של מייסבים ומחזירי שמן, כולם הוחלפו, זה מאות ואלפי ש"ח למי שלא יודע, כיום אין נזילה משום מחזיר שמן ברכב. תקלות חשמל במערכת ההצתה, החלפות מודולים וכו', החלפת אלטרנטור שסיים את חייו לאלטרנטור "בוש" + התאמות , החלפת מערכת הצתה ל HEI חדש פתרה את כל בעיות ההצתה החוזרות ונשנות, נרשום 3K הכל כמובן בעבודה עצמית, החלפה של רוב החיווט החשמלי של מערכת התאורה, החלפת ידית איתות, שעונים שהוחלפו (דלק /שמן/טמפ') , גרמושקות גומי, בקליט להגה, קוסמטיקה, נדנדות קפיצים, גל הינע קדמי חדש, גל הינע אחורי, נוסיף עוד 3K אני לא סופר כמובן עלויות כתוצאה מנזקים עצמיים, שיפוצים חוזרים של הסרן האחורי והוצאות נוספות הביאו לבסוף למכירתו יחד עם הנעילה וקניית סרן דנה 44 מחוזק ומחודש ונעילת ספול, רדיאטור הוחלף לאחרונה בחדש, אגזוז הוחלף שוב , רצועות וצינורות, לא סופר עלויות כפולות ובלאי חוזר אבל קחו בחשבון שזה חלק מהעניין.
הצמיגים הדפוקים הוחלפו לצמיג הזול ביותר שהיה אז (אליאנס ב 2K) אחרי שעשה את שלו ל MTR 33"
4K בולמים הוחלפו, הותקנה כננת חדשה של סופרווינץ' 6K , התיאור הוא עפ"י נושא ולא בהכרח בסדר כרונולוגי אבל אני סופר כל דבר רק פעם אחת (באדום) , נעשו עבודות פחחות, סידור מושבים, הוחלפו משאבות, המנוע שסיים את חייו בינתיים הוחלף במנוע משופץ ימ"ח בעלות של 4.5K אוברול עצמי ברמה כזאת יעלה כפול כי כל חלקי המנוע הוחלפו ללא חשבון כולל כל מה שמסביב (קלאץ' , משאבות, מפלג, קרבורטור, סעפות, האוזינג וכו') נתוני המנוע אחרי הרצה מושלמים. הגיר והטרנספר שופצו 1.5K הברזנט הוחלף בחדש (תוספת 2K על שיפוץ הישן + ברזנט נפרד לקייץ), הוחלפו זרוע פיטמן למונמכת, סקידפלייטים למחוזקים, גשר גיר הוחלף למחוזק, תושבות המנוע והגיר הוחלפו לחדשות, נרכש טס לחץ מדגם חדש של סופה שהורכב במקום המקורי בעת החלפת המנוע (נותן קלאץ' רך יותר מהמקור) נוסיף 1K לפחות , הוחלף מאוורר ל 7 כנפיים, עם המנוע הישן היו הוצאות רבות על החלפת פקקי מים, אטמי סעפת, מכסה שסתומים חדש, משאבת מים, דלק וכו' , אני לא סופר כי ספרתי מנוע חדש...
הורכבה מערכת הזרקת דלק בעלות של 2.5K מדחס ניפוח אוויר 0.5K. וואלה - הגעתי ל 70K כאשר מבין השורות ניתן בקלות להבין שבפועל מדובר במשהו כמו 100K !!! במשך 8 שנים - לא תיעדתי הוצאות (כל האמור הוא רק ההוצאות שאני זוכר ויכול להעריך במחירים ריאליים), לא חישבתי עלויות של כלי עבודה שרכשתי לצורך עבודה עצמית, לא חמרי גלם וכל זה למרות שחסכתי המון כסף בעבודה עצמית. היום אני מתעד כל הוצאה על הרכב, סתם כדי לדעת את האמת ולעקוב אחרי הטיפולים, ההתנסות הזאת לימדה אותי בראש ובראשונה לקנות חכם - לחפש את הרכב הכי מושלם שאפשר, להשקיע כל מה שצריך בהתחלה ולהנות מזה כל זמן השימוש.
הגעתי לשלמות מכאנית עם הסיקס, לכל מה שאני רוצה מבחינת שיפורים, לשקט נפשי בטיולים, אבל הספקתי להנות מזה מעט מאד זמן יחסית כי עד שסיימתי כבר השתנו האילוצים שלי. את הלקח למדתי בדמות כלי הרכב הבאים שלי שהיו פונקציה של תקציב כולל מהרגע הראשון, את ה 100K הבאים השקעתי ב 3 חודשים בלבד ומאז אני נהנה מההשקעה עד להודעה חדשה. שכל אחד יסיק את המסקנות.
אני לא בא להתלונן או להתבכיין, לא מתחרט, למרות שנכנסתי לסיפור הזה במקרה ולא עפ"י התכנית, נסחפתי לתוך העניין וכל ההתעסקות עם הרכב תרמה לי לא פחות הנאה מטיולים או כל דבר אחר, אבל אני איש טכני בהעדפותיי והעדפות הן סובייקטיביות לחלוטין. מי שנהנה מלהתעסק עם מכאניקה ומסגרות - שילך מראש על הכיוון הזה בכיף אבל עדיין יחפש את הבסיס הכי טוב - זה מה שעשיתי ברכישת הגראנד, להתעסק בדיגומים ושיפורים זה כיף בעיניי, לטפל ברכב לבד - סבבה !, להתעסק בכיבוי שריפות וביישור מכאני אינסופי בלי יכולת להשתמש ברכב - חבל ! עדיף לבנות באגי...
מי שבסה"כ רוצה רכב לטיולים - הדבר נכון שבעתיים, קנייה גרועה תביא פשוט לחיתוך הפסדים ומכירה של הרכב...
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
חנן ומוני, את הסיקסים שלכם לא קניתם במחיר סוף עונה, גם נמרוד לא, זה לא סותר את מה שאני טוען אלא מחזק. זה לא נשמע שיש הבדל בין ה 9 שני שילמתי ל 20 ומשהו שאתם שילמתם אם כי זה יותר מכפול. אבל באותה מידה מי שהיה נניח קונה ממני את הסיקס ב 25 היה מספר בעוד 8 שנים שלא היו לו הוצאות חריגות. בני58 - אני מחזיק לך אצבעות, נדבר עוד כמה שנים (או 40K ק"מ).
אגב גם אתם השקעתם לא מעט, רק שאצלכם זה מסווג תחת סעיפים אחרים ולא תחת בלת"מ, אני כללתי גם תיקונים וגם תוספות מהסיבה שאנשים שרואים את הרכב לא מסוגלים להבין לאן נכנסו 80K ש"ח ...
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ניר, אתה "קונה" מעולה! יתרון אחד גדול מאוד אתה יכול לזקוף לעצמך: שילמת רק 9K, שווה את המחיר!
אין לי הרבה מה להוסיף, 4 CJ, אחד איסוזו איפון בנזין (חשבתי שזה מתאים לי...),
וכעת מחפש "להתברגן".
מי רוצה CJ במצב של "להניע ולנסוע" (ויש לי שגרירים בענין, וביום חמישי תהיה שעת ביקור...), במחיר שפוי?
אביגדור
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אצלי הוחלף הכול חוץ מרכבת הכוח, דוושות, חלק קדמי (שבתא הנהג) של ההגה (הוחלפה הצמה שבתוך ההגה), בוסטר בלם ומיכל השמן לבלמים, תיבת הגה והשלדה. הגיר עבר אוברול.
ועוד היד נטויה. עושה רושם שאני צריך לטפל במשאבת הגה כוח בדחיפות.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אתמול עייפתי כדי לכתוב, כעת בשעת בוקר, הזמן בו המוח עדיין במייטבו...
אני רוצה לתת נקודת מבט קצת שונה על כל הסיפור, ואני אתחיל מהסוף:
ניר, לדעתי אתה לא מתאים לג'יפ.
סך כל ההשקעות שלך בג'יפ הן משהו לא סטנדרטי. אני חושב, שכל התקלות שקרו לך בג'יפ (בלת"מ או לא, זה לא משנה), הן סימנים לכך שאתה והג'יפ לא מתחברים.
יכולות להיות שתי אפשרויות: או שהבנת שכל המקרים הם סימנים והחלטת "לנצח" את הג'יפ, או שלא הבנת את כל הסימנים, ושילמת על כך. נכון, הרווחת המון ידע וסיפוק, אבל לבסוף הג'יפ עומד "כאבו שאין לה הופכין" (ציטוט מאחת מהתגובות שלך).
בניגוד לחרדים המאמינים שהכל בידי שמים, אני מאמין שהכל בידינו ואת הסימנים אנו מקבלים מהשמים.
מי שמזהה את הסימנים, יודע לבחור את הדרך הנכונה.
אני יכול לספר על מקרים רבים שקרו לי או למקורבים (למשל, האופנוע של חנן ואני) על סימנים שונים ומשונים, עד שלבסוף העניין הסתדר.
אביגדור
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אביגדור, לא ממש הבנתי את התגובה האחרונה שלך, אבל בקשר לפסיקה "סך כל ההשקעות שלך בג'יפ הן משהו לא סטנדרטי" אני רוצה להתייחס-
אל תשכח שמדובר בהוצאות והשקעות על פני 8 שנים, במהלכן הג'יפ הזה לא היה מושבת לפרק זמן של יותר משבוע וברובן הוא גם נסע ועבד. אני לא יכול להגיד שהוא שימש כרכב יומיומי, אבל עד לפני שלוש שנים הייתי משתמש בו יומיום לנסיעות קצרות,עד לפני שנה הייתי גם משתעשע איתו כל שבועיים במשחקי עבירות ומטייל איתו טיול ארוך אחת לחודש וחצי בממוצע. סך השקעות כזה הוא סטנדרטי לגמרי למי שמחזיק רכב כזה ולא מעגל פינות בדמות חלפים משומשים וכו', מה שחסכתי בעבודה עצמית אחר מוציא במוסך , הוצאה+השקעה של 8K לשנה ברכב כזה היא לגמרי סטנדרטית אם אתה לא שוכח מהר.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אביגדור אני לא כל כך מסכים איתך.
אני כן מסכים שסיקס זה לא לכל אחד אבל נראה לי שניר הוא מישהו שסיקס מתאים לו.
עד כמה שהבנתי הרכב עומד כרגע כי הדרישות המשפחתיות השתנו. כשלי יהיו ילדים אני בטוח שבאיזה שלב הסיקס שלי לא יהיה מתאים.
אני בטוח שחלק גדול מהעלויות שהיו לניר נבעו מכך שלא היה אינטרנט. מה שהיום אתה יכול ללמוד משירשור אחד לפעמים היה צריך לשלם הרבה כסף בשביל ללמוד "בחיים האמיתיים".
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
אביגדור, לא ממש הבנתי את התגובה האחרונה שלך, אבל בקשר לפסיקה "סך כל ההשקעות שלך בג'יפ הן משהו לא סטנדרטי" אני רוצה להתייחס-
אל תשכח שמדובר בהוצאות והשקעות על פני 8 שנים, במהלכן הג'יפ הזה לא היה מושבת לפרק זמן של יותר משבוע וברובן הוא גם נסע ועבד. אני לא יכול להגיד שהוא שימש כרכב יומיומי, אבל עד לפני שלוש שנים הייתי משתמש בו יומיום לנסיעות קצרות,עד לפני שנה הייתי גם משתעשע איתו כל שבועיים במשחקי עבירות ומטייל איתו טיול ארוך אחת לחודש וחצי בממוצע. סך השקעות כזה הוא סטנדרטי לגמרי למי שמחזיק רכב כזה ולא מעגל פינות בדמות חלפים משומשים וכו', מה שחסכתי בעבודה עצמית אחר מוציא במוסך , הוצאה+השקעה של 8K לשנה ברכב כזה היא לגמרי סטנדרטית אם אתה לא שוכח מהר.
אני אמנם רושם הוצאות רק בארבע שנים האחרונות, אבל 8K בשנה תיקונים ושיפורים (לא כולל דלק ביטוחים ואגרות רישוי), זה המון. אני לא זוכר הוצאות כל כך גבוהות באחד מה CJ שהיו לי בעבר.
כל אחד מהם נסע, מי יותר, מי פחות, אחד אפילו השתתף שנה שלמה בליגת הניווט שנערכה בעבר ע"י גידי קטנוב (שועלי שמשון, תחילת שנות ה 90, למי שזוכר), ולא הצלחתי להגיע לכאלו סכומים.
בתגובתי, ניסיתי לתת לך ראייה קצת שונה על המקרה. אם אני הייתי במקומך, הייתי מוכר את הג'יפ כאשר החלו ההוצאות הגדולות. לא הייתי מגיע למצב בו החלפתי כל חלק ברכב, למעט מקרה בו אני עושה זאת במודע.
אביגדור
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אני בטוח שחלק גדול מהעלויות שהיו לניר נבעו מכך שלא היה אינטרנט. מה שהיום אתה יכול ללמוד משירשור אחד לפעמים היה צריך לשלם הרבה כסף בשביל ללמוד "בחיים האמיתיים".
לא מדויק. את הג'יפ הראשון שלי קניתי בשנת 1989, בלי ידע בכלל. השקעתי עליו לא מעט, והגעתי למסקנה שזה עדיין לא בשבילי. מכרתי אותו אחרי פחות משנה.
את הג'יפ הבא, קניתי אחרי השחרור, בשנת 1992. נכון, לא היה אינטרנט אבל היינס כבר היה, וחברים לשאול היו גם היו. הסתדרנו בצורה זו, לא פחות טוב מהיום.
אביגדור
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
מסתכל ,קורא, מעיין
ולא רוצה להגיב ,
אחרת אצטרך לעשות חשבון אמיתי להוצאות,
ואני בטוח לא אוהב את החשבון
למרות שאני מעריך בין 100 ל120 k
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ההוצאות הגדולות לא "החלו" ברגע מסויים,
אני לא מכיר הרבה ג'יפים שנמכרים במצב חדש, תמיד יש השקעה בהתחלה, אם זה על החלפת צמיגים או מצבר וכו', מהר מאד אתה מגיע להוצאה של כמה אלפי ש"ח שלא מעלה את שווי השוק של הרכב באגורה.
אז אתה צריך לקבל החלטה אם למכור או להמשיך להשקיע - אצלי זה קרה אחרי הנזק במעלה יאיר - אם לא הייתי מתקן הייתי יכול למכור אותו ב5K גג (ולזרוק לפח 10K שהושקעו), אבל אז כבר החלטתי שזה הרכב בשבילי ושאני אשאר איתו יותר משנה. מחליטים בתנועה, מי שמתכנן יותר מדי רחוק לא יעמוד בזה כי התנאים משתנים.
אני לא מבין מה כ"כ יקר ב 8K בשנה, השקעתי בגראנד שלי כבר 27K בתוך חצי שנה ואני לא מדבר על אגרות ביטוח ודלק. אם אני אחזיק אותו 4 שנים ולא יהיו לי השקעות נוספות, אני אוכל להתגאות ב 8K בשנה (אני מוכן לחתום על זה היום) ובואו לא נדבר על ירידת ערך ...
תאמינו לי, בכסף אני מבין. מי שמדווח על פחות מזה - או שאין לו מספיק נסיון מתמשך (היה לו מזל להיכנס בזמן ולצאת בזמן), או שאין לו יכולת להעריך , או שהוא נוסע במה שאני מכנה "גרוטאה" והוא מכנה "ג'יפ".
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
ההוצאות הגדולות לא "החלו" ברגע מסויים, אתה צריך לקבל החלטה אם למכור או להמשיך להשקיע .
האמת, לפני כמה חודשים העלתי את ההודעה הבאה במועדון CJ, כבר אז חשבתי האם צריך להמשיך ולהשקיע, מתי אתה אומר לעצמך STOP ? כפי שארז כתב, אצלי מקדם ההנאה גובר על ההגיון הבריא. אינני מתכוון למכור את ה CJ בקרוב, ומקווה להיות במחיצתו עוד שנים רבות.
יישור קו, כולנו נדרשים למונח הזה מפעם לפעם.
בימים האחרונים, התחלתי לעבור סביב הג'יפ ולראות מהו יישור הקו הנדרש. התוצאה אינה משביעה רצון, אבל בניגוד לעבר את רוב הדברים אעשה בעצמי, כי חלק מהדברים נעשו ע"י "בעלי מקצוע" והעבודה נראית בהתאם, כלומר צריך לעשותה שוב.
כמובן שיש סדרי עדיפויות של מה קודם למה, אך לדעתי באופן כולל זו ההשקעה בג'יפ כדי להביאו למצב הרצוי :
מתלים: 4 בולמי זעזועים חדשים, ערגול כל הקפיצים , וכשיהיה כסף בניית מע' קפיצים חדשה במתל"מ.
גומיות לבודי : החלפה למקוריות עם תותבים.
בלמים: החלפת כל צינורות הבלם הגמישים : 2 קדמיים + 1 אחורי. שיפוץ קליפרים קדמיים + משאבות אחוריות בתקווה שהבוסטר והמשאבה הראשית תקינים ולא יהיו הפתעות.
סרן אחורי: החלפת מיסבי סרנים +אטמים + צלבים + 2 U יוקים.
סרן קדמי : פרוק והרכבה מחדש של מיסבי הגלגל וסגירה לפי מומנט נכון ולא לפי רגש, החלפת צלבים קדמיים לצלבים שניתן לגרז באיזשהו אופן . מציאת מגביל מהלך לסרן (במפ סטופ עם בורג אחד שנוסף ל 2 הבמפ סטופ בצדדים אין להשיגו ביאנוביץ)
הגה : החלפת מיסבי ההגה בקיר האש, החלפת פעמון.
חשמל : מיתוג מחודש של זרקורים. ניקוי המערכת מכל עשרות החוטים שלא מחוברים לכלום. החלפת תיבת הנתיכים הקיימת לתיבה נורמלית , ואולי הזמנה של צמה חדשה מארה"ב , כי במצב הנוכחי, אין לי שום סיכוי לעלות על תקלה ולגלות מהיכן היא נובעת. הכנסת חוטים לתוך תעלות .... וקויל חדש (למרות שאין שום בעייה בקויל הנוכחי אבל לפי צורת החיבור שלו אני צופה בעיות ...)
מנוע : החלפת תושבות מנוע . והחלפת פילטר שמן לפילטר סופה.
קרבורטור : העפת הפילטר הפתוח, מציאת מתאם לפילטר אוויר מקורי + צינורות גמישים + מסנן אוויר מתאים.
כיסאות: החלפת 2 הכיסאות הקדמיים .
מערכת הינע : החלפת כל השמן לשמן 80W90 איכותי. השלמת בורג גשר גיר.
שונות: החלפת 2 קשתות ההתהפכות + בניית 2 מפזרי לחץ חדשים. פחחות כללית + צבע .
אביזרים: רצועות גרירה, כננת - תיקון סולנואידים, החלפת אנקול הגרירה מקבוע לנשלף, כי נמאס לי לעדור איתו את הקרקע .
פגושים: צינורות בצד הרכב להיי ליפט (רוקרפאנל אולי ... אבל לא בטוח ).
תגידו, המצב אצלי כ"כ גרוע ???
מעבר לזה, אני בטוח שיש עוד דברים שלא חשבתי עליהם, אבל ... זו התמונה הכללית. המון עבודה והמון המון כסף... אהה כן... אני הולך לגזום את כל העצים בסביבה , אני משאיר רק שיחים ... כי אם זוגתי תקרא את ההודעה .... אני תלוי על העץ הכי גבוה בסביבה ...
_________________
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
נו טוב, גם אני אתרום קצת.
הרכב הראשון - ניסאן טראנו, 98, חדש מהחברה. היה ברשותנו עד 2001, שימש רכב יומיומי של אשתי שתחיה.
הוצאות בלתי מתוכננות: צינורית קלאץ' וזהו.
עם הרכב הזה טיילנו בכל מקום, לבד, ללא חשבון, עם הקפיצים והבולמים המקוריים. כן, גם צמיגי הכביש היו מקוריים.
הרכב השני: סופה שנת 93, נקנתה ב2001. אז כבר היה אינטרנט, ובחור שחשבתי שמבין מאוד (רן סופה למי שזוכר) בא איתי לבדוק סופות.
הגדרתי 40K ש"ח.
בדקתי אחד 94, מצב מצויין, ללא חלודות, נטלו נעילות אבל עם כננת, קבינה יפיפיה ומושקעת, אבל 45K - נפסל (איזו טעות).
קניתי את שלי, 93, לפי ההמלצה.
בסך הכל יש לי רק מילים טובות להגיד עליה.
מה הוחלף?
צמיגים, נאקלים, צלבים, תוקן רדיאטור, קפיצים, בולמים, ועוד אי אלו הרבה דברים.
מה הוסף? נעילות (שעם הקדמית, ARB אכלתי חרה, והרבה), מזגן אחורי, כננת (שעברה הלאה) ועוד אלף ואחד דברים. בסך הכל חזרה על גרר פעם אחת (או פעמיים), התקלקלו פה ושם דברים, חלודות הציצו, תקלות מתקלות שונות, אבל בסך הכל, טפו טפו טפו, היתה בסדר. אם כי הוצאות, לא חסר כידוע.
הרכב הבא (הנוכחי) היילקס 95. מה התקלקל? אלטרנטור, וצלב בדריישפט.
מה הוחלף? צמיגים, מצברים וזהו לדעתי.
מה המסקנה? לקנות רכב כמה שיותר תקין ומדוגם.
יוני5
יוני5
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
ניר
משום מה נראה לי שההוצאות אצלך חריגות ביותר אבל זה כנראה קשור גם לעובדה שאתה כנראה אובר פדנט
אין לי אמנם סיקס וגם כשאני קניתי את סוזי לפני 11 שנה שילמתי עליה מחירון
אני יכול רק לאחל לעצמי שכל רכב שיהיה לי (כולל הטרופר ) יהיה זול לאחזקה כמו הסמוראי
בעלויות התחזוקה אני לא כולל את ההתהפכויות איתו כי לא אני שילמתי את החשבון :-P וכשכבר התהפכתי ולא היה מי שישלם עשיתי הכל בבית עם חברים בעלות מצחיקה של ניירות שיוף /דיסקים/מרק פחחים
בגדול היה לי הרבה מזל כי תמיד הצלחתי לגרד חלקים בלי כסף אבל גם אז אלו לא היו דברים גדולים
כמו שכבר כתבת עיקר ההוצאות הן על מייסבים ומחזש"ים ואלו אכן לא זולים בלשון המעטה
עד היום החלפתי פעם אחת סט מייסבי קורונה פניון 5 פעמים מייסבי גלגל אחוריים 3 פעמים מייסבי גלגל קדמי 3 פעמים מייסבי קינג פין
המנוע המקורי משך 380000 ק"מ והוחלף באחד מפירוק שעלה 2500 ש"ח
לפני כן עשיתי לישן ראש מנוע 350 ש"ח הראש ועוד 700 בערך המסביב (משאבת מים/טיימינג/וכו' )
גם המנוע החדש קיבל צינורות מיים חדשים מקוריים (סתם יקר) ורצועות מקוריות (כנ"ל) ועוד אי אילו אקסטרות כ1200 ש"ח
פעמיים הוחלף קלאץ כ500 ש"ח כל אחד
קפיצי עלה נשברו בלי סוף אבל כי תמיד הרכבתי ישנים אחרים שקיבלתי בחינם
גם בולמי זעזועים קימבנתי מרכבים אחרים בחינם
החלפתי פעמיים פנסים אחוריים כ800 ש"ח הכל ואז למדתי שיש ב30 ש"ח קומפלט
שיפרתי את הטרנספר בעלות של 450 דולר ולפני כחודש שיפצתי אותו בעקבות חשד מוטעה 1000 ש"ח
נעילות דיפ 330 דולר לשתיהן
צמיגים אחת ל3 שנים בממוצע
הורכב מזגן 700 ש"ח
נרכש מאוורר חשמלי 150 ש"ח
הוחלף אלטרנטור בדרום הרחוק 500 ש"ח (יש לי דוד חשמלאי כך שבד"כ לא עולה לי תיקון סטרטר אלטרנטור)
מצברים הוחלפו כ3 במהלך חיי הרכב כ1400 ש"ח
הוחלפו כ 10 צלבים במשך חיי הרכב תמיד מקוריים 200 ש"ח לאחד
הוחלף האוזינג סרן קדמי 800 ש"ח
הוחלפו יוקים גלי הינע500 ש"ח
בלמים שוטף כ250 ש"ח ל30000 ק"מ
החלפת משאבות בלם אחוריות 120 ש"ח
הרכב ניקנה ב28750 לפני 11 שנה והיום במחירון שווה בערך כ14000 (הרכב שווה יותר מפורק מאשר חי :grin: )
אין הרבה רכבים שעבדו קשה כמוה ועלו כל כך מעט
שלא לדבר על תצרוכת דלק ממוצעת של 1/9
וכמו שאתה רואה ניר עדיין לא הגעתי למחיר הרכישה
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
הדיסקו, הוא אותו סיפור, רק שהתפכחתי ממנו מהר. מהר=שנה אחת.
בשנה אחת, שופצה משאבת סולר, משאבת ואקום, בוסטר לבלם,
מחז"ש בין הגיר לטנספר, וחידוש האוזינג שהתפורר, ראש מנוע, אטם ראש,
מכסה שסתומים שנסדק, צמיגים, מיגון סף אצל ארז, מיגון דיפרנציאל אצל ארז,
המון תיקונים קטנים, מנגנוני דלת, חלון, חיווט חשמל לאור אחורי, מלא צינוריות
שנקרעו סתם, וצינורות מים שהתאבדו.
אני עדיין חושב, שסגנון נסיעה אגרסיבי יחסית, הוא זה שגרם לדיסקו לחלות ולמות.
בשורה התחתונה: נקנה ב 60, תוקן ושופץ ב 25, נמכר ב 42. מכרתי כי לא הסכמתי להשקיע בו יותר.
הג'ימי לעומת זאת, שימש אותנו שנתיים וחצי. שנה כרכב טיולי שבילים, ושנה וחצי כפרייבט של אשתי. נמכר ב- 4,000 פחות ממה שקנינו, המחירון ירד באותה תקופה ב 9,000. השקענו בו כ- 10 במהלך השנתיים: היפוך הנדנדות של העלים, מיגונצ'יק, שיפוץ גיר, טיפולים שוטפים.
מאחר והוא "לא ממש ג'יפ", לא התנהגנו אליו באגרסיביות, והתוצאה בהתאם.
מי שקונה סיקס, נוסע באגרסיביות. בדרך כלל. זה מתבטא בתיקול מכשולים מהיר יותר מסתם יפנומטית, ולקיחת סיכונים של "ננסה, מקסימום לא נעבור וימשכו אותנו לאחור", סיכון שבעלי לנד קרוזר ב 300 אלף ש"ח, לא לוקח.
עד שקניתי רכב שטח, לא ידעתי לפתוח מכסה מנוע. היום זה חלק מההנאה, חלק מהתחביב.
לגבי הפאג'רו, ימים יגידו.
אפי צ.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
אני אתחיל, בשביל הפרופורציות, בניבה שהייתה. נקנתה ב9500, נמכרה אחרי שנתיים ב6500 (לא ביקשתי מחיר- שאלתי את הקונה כמה הוא מוכן לשלם, זה לא ממש שינה לי כמה זה יהיה, וזה היה הסכום).
מרגע הקניה, ואפילו לפניה, היה ברור לי שהרכב הוא לתקופה מוגדרת, זול, וצריך להישאר זול. זה אומר שיש דברים שלא מסדרים- כמו פחחות (בית שימוש). מייד כשקניתי את האוטו פירקתי לו את כל מערכת החשמל והחלפתי את החוטים הרקובים בחדשים, מחדש על הדרך בעזרת ספריי מגעים היכן שצריך והלחמות פלסטיק במקומות אחרים גם את המתגים. צמיגים חדשים (350 ש"ח כל אחד), קופלונג חדש, צלב חדש, תפוחים חדשים לפרונט, ידית בלם חניה חדשה, צינורות בלמים - הכל הסתכם בערך ב2000 ש"ח, כולל אישורי מוסך לטסט על חלק מהדברים. ואז הלך הגיר (טוב, שנה נסעתי רק עם שלושה מתוך חמישה הילוכים, אבל אחרי טיול שלם רק בהילוך שלישי, החלטתי להחליף גיר). 2500 ש"ח גיר משופץ ועם אחריות כולל עבודה. על הדרך גם נכנסתי לפחח שירתך טלאי על הרצפה איפה שהטרנספר קרע אותה. עוד 150 שקל. בין לבין קניתי ביחד עם חבר ב1500 שקל עוד ניבה שלמה עם מנוע תפוס, שבעבודה של לילה אחד פורקה להרבה קרטונים עם חלקים. כששרשרת הטיימינג התחילה לעשות רעשים, החלטתי לא לסדר אותה- נראה מה יהיה... אחרי כמה חודשים אכן לקחתי את הראש והשרשרת מהניבה המפורקת, שיפוץ (500 שח), סט אטמים (150 שח), שני סופי שבוע של עבודה- ויש לי ראש חדש. בשנתיים האלה נסעתי עם הגרוטאה באופן יומיומי ולטיולים... ההשקעה הראשונית בלסדר מה שהיה צריך לסדר השתלמה.
זו היתה הקדמה- על מנת שיהיה מובן שהתרגלתי לרכב זול מאוד לאחזקה, בלי לוותר על השימושיות שלו.
ואז, העלאה רצינית בשכר (הכפלת השכר, למען האמת) הביאה אותי להתלבטות של 40 אלף ש"ח. היה לי ברור שזו תהיה סופה, ואחרי הרבה סופות שראיתי קניתי ב40 אלף סופה 94, קצרה וסגורה, במצב טוב, עם טרנספר מחוזק (241), רנצ'ו 9000, הגבהה קטנה וסרן קדמי עם צלבים מחוזקים, אבל עם פחחות בעייתית, בודי ליפט, גיר גמור וצמיגים ישנים מדי.
היה לי חשוב לקנות רכב שאפשר לטייל איתו מייד- בלי להעמיד אותו ליישור קו, ושילמתי על זה מחיר לא נמוך (לזמנו, היום היא היתה נמכרת ביותר מזה, מוזר... ) בקניה.
יישור הקו ההכרחי כלל החלפת גיר (4000 ש"ח) החלפת שני צמיגים (שניים נוספים הוחלפו לאחר מספר חודשים, סה"כ 580 ש"ח לצמיג), ניקוי מערכת החשמל בעבודה עצמית, החלפת מושבי העור החשמליים למושבים של רנגלר (תרומה), הרכבת מושב אחורי מתקפל של בסטופ (עוד תרומה), דיפון פנימי עם פלציב (עשרות שקלים), בנייה מחדש של פנל המזגן/ רדין (עבודה עצמית, חתיכת אלומיניום וDCFIX שחור). בנסיעה לארה"ב הבאתי איתי זרועות מתנתקות למייצב (60$) ובנסיעה אחרת נעילה אחורית (2000 ש"ח). משאבת מים שהלכה לעולמה הוחלפה גם היא במשהו סביב ה400 ש"ח. המכה הגדולה היתה כשגיליתי באיחור שכאשר הרכב היה במוסך מסויים לצורך העברת טסט, הוחלף לו הסרן הקדמי- מהסרן שהיה במצב מצויין ועם צלבים מחוזקים, לסרן עם נאבות גמורות, בולג'וינטים גמורים, וצלבים רגילים (כן, גנבו לי סרן ולא שמתי לב. גם אתם לא הייתם שמים לב, אז שקט). בטסט הבא כל אלו הוחלפו בעלות של כמעט 3000 ש"ח, כולל עמלה ל"עמיל רישוי" שטיפל בהעברת הטסט בזמן שאני הייתי בחו"ל. אגב- אם הייתי יודע שזה יגיע לעלות הזו, הייתי מחליף סרן קומפלט מסמו, אבל הייתי בחו"ל וחבר טיפל בעניין. השקעה אחרת היתה בניית רוקרים וקורה אחורית (מתחת לדלת) חדשים ב2000 ש"ח כולל הכל... וזהו, בעצם. לא נורא בשביל שנתיים, אבל גם לא זול במיוחד. וכן- מדובר בסופה טובה ואמינה, שבכל זאת עלתה כמה אלפי שקלים לשנה... מה שכן- בגלל ההשקעה שהיתה בהתחלה ולא תוך כדי, סה"כ נהניתי מסופה טובה ואמינה, כזו שאפשר להניע אותה ולצאת לשבוע במדבר בלי לחשוש גם אחרי חודש שהיא עמדה בחניה מאז הטיול הקודם. נשאר לי רק לדמין מה היה אם הייתי קונה את אחת מהנבלות שראיתי לפני הקנייה של הסופה הזו...
כשהחלטתי למכור ביקשתי 40 אלף- נראה לי הוגן, בזמנו. אחרי כמעט שנה של נסיון למכור, היא נמכרה ב29000... שבוע לפני הטסט.
מה המסקנה? אי אפשר לצאת בעלויות של ניבה כשקונים סופה. אי אפשר לצאת עם עלויות של פרייבט בכל מקרה, וככה או ככה, קניה חד פעמית של צמיגים, לדוגמה, יכולה לשנות את כל התמונה (וכיוון שזה קורה פעם ב3-4 שנים, זה משהו שסביר שיקרה במחזור החיים של הג'יפ אצלכם). אם הייתי מחזיק את הסופה עוד שנתיים, העלות לשנה היתה נמוכה בהרבה מעצם זה שהיא היתה מתחלקת על יותר שנים, למרות שסביר שכבר הייתי משקיע בפחחות (או פותח אותה), וזה גם עולה כמה אלפי שקלים... אבל אי אפשר לתכנן על תקופה של יותר משנתיים כשקונים ג'יפ. לך תדע מה יהיה... אחרי התקופה הזאת (שבה גם מסדרים כל מה שצריך)- בכל יום שעובר העלות יורדת.
אסף.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
השרשור הזה לא נערך סתם בפורום CJ,
גם לי היה סמוראי ישן במשך 4 שנים, עשיתי לו חצי אוברול במוסך, חצי גיר בבית, החלפתי מייסבי קינגפין וגלגל קדמי, החלפתי צלבים ועירגלתי קפיצים+ הוספת מאיות, עלה לי סה"כ 5K במשך 4 שנים ונסע יותר ק"מ משהסיקס נסע במשך 8 ולא מעט התעללות. מחיר הקנייה היה שווה בערך למחיר שהיה שווה בעת המכירה.
כלי רכב אחרים הם לא דוגמה להשוואה כי :
לא הורכבו בתע"ר
לא שירתו מוסדות צבא/משטרה
בממוצע הם יותר צעירים ומטופחים
הם לא עוברים שינויים ביחס למקור
CJ או אפילו סופה, זה סוג של לגו שעבר בירושה מספר דורות. הורכב ברמת הרכבה וגימור נמוכה ביותר, נאנס ע"י מס' גדודי גולני/ מג"ב, עבר מס' דורות של הזנחה בידי תפרנים, עבר שינויים ברמה כזאת או אחרת, עבר טבילות מים ובוץ מבחוץ ומבפנים. אני לא חושב שיש עוד משהו דומה לזה.
יוני, הסופה שלך הייתה גרוטאה, השקעת בה לא מעט והיא נשארה גרוטאה, אם ההילקס יעבור לידיים של חנן, אני מניח שהוא כבר ימצא מה לתקן בו.
שמוליק, סמוראי הוא אחד מפלאי הבריאה לדעתי.
על ל"ר הבעתי את דעתי בתחילת השרשור - זה רכב שמציג כל רכב אחר באור חיובי.
אפשר להחזיק רכב בתחזוקת שבר, למכור אותו לפני שנכווים ולהיות משוכנעים שהוא דווקא היה בסדר.
אפשר להיות חכמים בקנייה ולקנות רכב שהוא באמת בסדר.
אפשר לקנות בזול ולהישרף , זה מה שקורה לרובנו, אין שום קשר לזה שאנחנו נהנים מההתעסקות.
-
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
פשששששששששש, איזה שרשור מאזוכיסטי.....:mrgreen:
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: כמה באמת עולה לנו להחזיק סיקס...או ...
רצ"ב דוגמה קלאסית ליום בחייו של סיקס.
הייתם קונים את הרכב הזה אם הוא היה למשל "פאג'רו" ?