-
מספר שאלות ממשתמש מתחיל
1) איך אני "מצייר" או כותב על גוף גלילי או על קונוס?
2) בהרכבה-איך אני יכול להגביל מהלך של רכיב כך שהוא יוכל לנוע בתוך גבולות ולא לצאת מהם?
3) איך אני מגביל מהלך ליניארי באנימציה? כאשר אני מנסה לבצע אנימציה ושם מנוע ליניארי החלק פשוט ממשיך לנוע ללא גבול-איך אני מסמן לו היכן לעצור?
4) האם ניתן במהלך האנימציה לשנות מהירות?
אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אחת הדרכים לצייר על משטח גלילי היא ליצור מישור (השרטוט כמובן יהיה שטוח ומקביל למישור).
אם תציין בצורה יותר ספציפית מה בדיוק אתה רוצה לעשות יתכן ויש גם דרכים אחרות.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
1. מייצר מישור מחוץ לחלק מצייר, עליו קו שלאורכו יכתב הטקסט בוחר באופציה SKETCH ואז TEXT לאחר שסימנת את הקו ואז כותב את הטקסט. הפעולה הבאב היא CUT EXTRUDE שמטילה את הטקסט על הגליל.
2. תחת MATES יש תפריט שנקרא ADVANCED MATES שמאפשר להגדיר מרחקים או זיוות משתנות בין חלקים בהרכבה וכך למדל תנועה או סיבוב בין חלקים.
3. האנימציה תשתמש בהגדרות מהסעיף הקודם ואז החלקים לא יברחו לך החוצה.
4. במהלך האנימציה אי אפשר לשנות אבל ניתן בתחילתה לקבוי מהירות רצויה
בהצלחה
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
עוד שאלה קטנה-איך אני יוצר מיסב קצה?
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
מיסבי קצה אתה יכול להוריד מקטלוגים אונליין, אתר גדול שמכיל הרבה מאד יצרנים:
http://www.traceparts.com/en/online/index.asp
זה בעקרון דורש רישום אבל אפשר להוריד מספר חלקים בחינם (פעם הזה היה 20). יש עוד אתרים כאלו חדשים. אם אתה לא מוצא, שלח לי אימייל בה"פ ואני אשלח לך קבצים שהורדתי מהאתר הזה פעם.
בעיקרון מיסב קצה זה שני חלקים גם במציאות וגם בסוליד, הכדור והגוף, כל אחד מהם יתחבר לתת הרכבה אחרת, והMATE בינהם הוא של נקודות הראשית מקובעות, ככה שיש שלוש דרגות חופש מלאות להסתובב אחד על השני.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
תודה נמרוד
ועוד אחת קטנה ומטופשת אבל אני כבר דיי מתחרפן ולא מצליח לפתור אותה-יצרתי מבט חתך של גוף אבל משטח החתך של הגוף זהה למשטח החיצוני -איך אני משרטט קווים אלכסוניים על החתך ע"מ שיראו שמדובר בתמונת חתך?
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
טוב על המטופשת קל לענות...:-D
אנחנו מדברים על שרטוט - drawing, לך לתפריט ראשי,
insert
annotations
area hatch/fill
הכלי הזה מאפשר לך למלא שטחים (צורות סגורות כלשהן במבט דו מימדי) ולבחור את סוג הhatch - קו-קוים.
לתפריט annotations אתה יכול להגיע גם דרך קליל ימני אחרי שבחרת את השטחים שאתה רוצה לטפל בהם.
בכלל בתפריט הזה יש בעצם את כל מה שקשור בסימונים על דף השרטוט.
אגב חתך אמור לעשות לך את זה אוטומטית, יכול להיות שאתה לא רואה את הhatch כי הדיפולט הוא גדול מדי על החלק שאתה עושה. זה משהו שתמיד אני עובר עליו ידנית בכל מקרה, כשאתה עושה חתכים של הרכבות אתה רוצה להפריד בסוג הקווקו בין חלקים, בעוד שברירת המחדל היא hatch לפי סוג החומר על פי כללי ISO או מה שלא יהיה...
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אין לי area hatch/fill תחת annotations מה עושים?
אולי לא הקדמתי וכתבתי שמדובר בשרטוט הרכבה ולא בfeture בודד-לא יודע אם זה משנה...
אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
זה לא משנה איזה שרטוט זה.
באיזה גרסאת SW אתה? מה שכתבתי זה ב2006, למיטב ב2004 שהיתה הגרסא הקודמת שעבדתי איתה היה דומה. תבחר שטח. השוליים של הצורה ירוקים, נכון? עכשיו דרך קליק ימני אתה אמור להגיע לhatch.
אם אתה לא מוצא, שלח תמונת מסך כי אולי אני לא מבין לגמרי מה אתה מנסה לעשות.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אני עובד בגרסת 2004
אני מבצע חתך בעזרת SECTION אבל לאחר מכן אני לא מצליח לבחור את משטח החתך כלל.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
לא יודע לעזור לך ככה, שים תמונת מסך בדיוק איפה שאתה לא מתקדם יותר כדי שאני אוכל להבין את ההקשר.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
לדוגמא בשרטוט הבא, ישנה דיסקה עם חור במרכזה,ביצעתי חתך בעזרת SECTION אבל שטח החתך ללא קווים אלכסוניים, אני לא מצליח לבחור את שטח החתך.
תודה אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
את החיתוך של החלק עושים בשרטוט ולא בPART.
תעביר את החלק שלם לDRWING ואז ע"י SECTION תחתוך אותו ןאוטומטית תקבל hatch
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אגב באתר של skf ניתן להוריד קבצי מקרו של כל המייסבים ,זה דורש הרשמה אבל מעבר לכך זה בחינם.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
מה ששחר כתב ואני חשדתי - כל מה שאני כתבתי היה בהנחה שכתבתי בהתחלה, שאתה מייצר עכשיו "שרטוטי נייר" - drawing. כשאתה עובד על החלק עצמו, על המודל התלת מימדי, אין שום משמעות ולא מקובל לעשות hatching. אם זה בשבילך, בשביל לזהות את קו החתך כי נראה לך שככה צריך - שכח מזה, ברוך הבא לעולם ה3D. :mrgreen:
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
תודה על העזרה. נמרוד-לעולם אל תניח הנחות בסופו של דבר מדובר במשתמש מתחיל.
אני אמשיך את שרשור השאלות הזה ברשותכם.
1) אני מנסה לבצע הרכבה של שני חלקים אבל לגבי אחד החלקים מופיעה לי הודה שהוא "FIX" איך אני משחרר אותו?
2) איך אני מוסיף חלקים למסבך צינורות? -אני ארחיב-לצורך העניין יצרתי מסגרת ריבועית ואני מעוניין להוסיף אלכסון-איך אני מוסיף אותו?
תודה
אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
1. תבחר את החלק בעץ ההרכבה משמאל, קליק ימני, מהתפריט תבחר float.
בתור ברירת מחדל, התוכנה מקבעת fix את החלק הראשון שאתה מכניס להרכבה חדשה. עשה לך מנהג תמיד, אבל תמיד, לבטל מיד את הfix הזה ולהחליף אותו בfloat. ולעולם אל תשתמש בfix אלא בmates הגיוניים ביחס לראשית הצירים, המישורים הראשיים, וחלקים אחרים.
2. בשרשור הזה בהודעה מס' 20 כתבתי טוטריאל בסיסי על מסבך צינורות: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5877
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אני לא מסכים עם נמרוד.
אם אתה מציג את הORIGIN כשאתה מכניס את החלק הראשון להרכה ו"מניח" את החלק הראשון על הראשית אתה מקבל FIX לראשית הצירים וכל המישורים יתאימו לאלה שבחלק שהכנסת.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
במהלך שרטוט מסבך יצרתי מישור עזר שהתבסס על קו. כעת ברצוני לבטל את הקו אך פעולה זאת גורמת לכך שמישור העזר לא מוגדר. אין לי דרך אחרת להגדיר את המישור מחדש. איך אני מבטל את הקו בלי לפגוע בהגדרת מישור העזר שמתבסס עליו?
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
כמו כן אני מנסה להשתמש ב WELDELEMNT אבל משום מה נראה שהוא ריק ואין לי שום פרופילים להשתמש בהם, גם אין לי האפשרות לבחור סדאנדרט (ISO\ANSI) הגוללן פשוט ריק. מישהו מכיר את התקלה הזו?
תודה
אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
שחר, אין ביננו מחלוקת. אני לא מתרגל לקיצורי דרך של התוכנה בדברים כאלו, כי יגיע היום שבו לא תרצה שהרכבה מסויימת תתחיל מהראשית. הגדרת mates והרכבות זה אחד מהנושאים הכי חשובים וקריטיים לעבודה מסודרת, כשמגיעים למאות חלקים ו4-5 רמות של הרכבות, והכי בעייתי - כשיותר מבן אדם אחד עובד על פרויקט - הדברים מתבלגנים. פשוט הרגלי עבודה.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי elitkh
במהלך שרטוט מסבך יצרתי מישור עזר שהתבסס על קו. כעת ברצוני לבטל את הקו אך פעולה זאת גורמת לכך שמישור העזר לא מוגדר. אין לי דרך אחרת להגדיר את המישור מחדש. איך אני מבטל את הקו בלי לפגוע בהגדרת מישור העזר שמתבסס עליו?
למה אתה רוצה לבטל את הקו? הקו נוצר בשביל להגדיר את המישור. יש בתכנון בסוליד חשיבות גדולה למה שנקרא יחסי parent-child , אתה לא יכול למחוק parent- הקו במקרה זה - בלי שזה ישפיע על כל מיני דברים שבמורד עץ הפיצ'רים. לכן חשוב בכל פרט לחשוב על מה בדיוק אתה רוצה שהוא יתבסס, לא להתחיל סקיצה למשל על סתם משטח זמני שאתה עלול אחר כך לשנות אלא על מישורים גיאומטריים כמה שיותר מוקדמים בחלק.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
הקו מסמל קורה קיימת בשלדת באגי שאני רוצה לתכנן אחרת. התחלתי בשרטוט השלדה הקיימת והקורה הזאת תהיה מיותר במבנה העתידי ולכן אני רוצה להוריד אותה אבל התבססתי עליה כדי לבנות את אחד המישורים.
אני חוזר גם על השאלה הקודמת:
כמו כן אני מנסה להשתמש ב WELDELEMNT אבל משום מה נראה שהוא ריק ואין לי שום פרופילים להשתמש בהם, גם אין לי האפשרות לבחור סטאנדרט (ISO\ANSI) הגוללן פשוט ריק. מישהו מכיר את התקלה הזו? האם זו ספריה שאני צריך לשלוף אותה מאיפשהו?
תודה
אלי
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אל תמחק את הקו פשוט תהפוך אןתן לקו עזר או תסתיר אותו.
לגבי הweldments ב:2006
Tools-options-File locations-weldment profiles
ותוודא שיש לך את השורה הראשונה כמו בתמונה.
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
יש לי גרסת 2004 אבל אבל יש את ההשורה הזו שציינת.
מה עושים?
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
יכול להיות שאין לך את הקבצים של הפרופילים אז פשוט תיצור אותם בעצמך או תעתיק ממקום אחר
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
יכול לשלוח לי אותם לאימייל [email protected]?
תודה...וסליחה על ההטרדה
אלי
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
אני עובד עם 2006 אתה צריך 2004
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
לשאלה הבאה: יצרתי בורג עם שתי התחלות, איך אני מייצר אום לכזה בורג?
איך אני מבצע התאמה בינהם כך שסיבוב של הבורג יקדם את האום (ולהיפך)?
איך באופן כללי אני גורם לגוף להיות "קשיח" כך שלא יהיו התנגשויות בין גופים?
-
חוזר: מספר שאלות ממשתמש מתחיל
מכיוון שאני יודע על מה אתה מדבר...
אתה מבזבז את הזמן. את ההברגה אתה לא מתכנן, אלא בוחר מהספר הברגה סטנדרטית (יש גם הברגות סטנדרטיות עם יותר מהתחלה אחת), שאותה חרטים יודעים לבצע (עם מחרוקות ומברזים קיימים). מה שחשוב במקרה שלך זה למצוא את הפסיעה הנכונה, ואין הרבה מבחר. במודל תשאיר את הזכר והנקבה חלקים בקוטר הנומינלי, ואת הקינמטיקה של תזוזת האום באנימציה פשוט תעשה תנועה ליניארית, אתה יודע מה הפסיעה ולכן יכול להגדיר כמה האום יזוז פר סיבוב. עקרונית אפשר למדל בסוליד תנועה מאולצת של אום על הברגה, לא ניסיתי אף פעם אבל אני מניח שאפשר, זה בטוח יהיה כבד מאד על המחשב ודי חסר טעם כאמור.