-
הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
שאלה למומחים.
ברשותי היילקס 98 נעול אחורה באופן חשמלי (מקורי) וקדמי ARB.
בימים האחרונים דולקת קבוע הנורה בלוח המחוונים אשר נדלקת רק כאשר מפעילים את הנעילה האחורית (RR DIFF LOCK), זאת גם בנסיעה במצב גיר HI (הבנתי בזמנו שניתן להפעיל הנעילה האחורית רק במצב LOW ומשום כך סברתי בראשית כי מדובר בקצר בלבד). חשוב לציין שנכון לאתמול הנעילה האחורית עובדת יפה. במקביל דולקת באופן קבוע נורת ABS.
בנסיעה במצב HI נשמעים לפרקים רעשי חיכוך מכיוון הגחון. דומה לתיקתוקים. נתון נוסף-לפני כשבוע ספג הגחון ,לא יודע בדיוק היכן) מכה בעצמה בינונית מסלע.
מישהו יכול לפרש הסימנים הנ'ל ?
לכל עזרה אודה.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
עוד נתון ! כאשר בולמים באופן מעט אגרסיבי נשמעת מכה מהגחון כאילו משהו נדחף קדימה ומכה בגוף אחר.מדובר בתופעה שמקבילה פחות או יותר להופעת המתואר.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
אתה יכול להתחיל בלזחול מתחת לאוטו ולראות איפה בדיוק קיבלת מכה.
משם תעבור לבדיקת גלי הינע
משולשים
בוקסות גומי של המשולשים
תושבות מנוע
תושבות גיר
תושבות טרנספר
מפלט
כל מה ששם למטה והיה באזור המכה.
כשאני אומר לבדוק זה אומר לנקות אם יש בוץ ולחפש סימנים של מכה.
עם הידים
להזיז
לנענע
וכו'
שני דברים שכדאי להתיחס אליהם זה הטרנספר והביצה האחורית. תחפש אם הצמה של הנעילה ניפגעה / ניקרעה וכו'
תחזור עם יותר פרטים
כה זה ניפנופי ידיים כמו שחנן אוהב להגיד :-)
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
אני כבר אחרי כמה ניפנופים (עוד מעט אשתי מנפנפת אותי)
שמח לבשר שהמפלט בסדר :grin:
מהו "טרנספר" ?
איך אני מאתר את כבל הנעילה ?
טוב, מצטער שהדיוט אבל לפחות משתדל ללמוד. גם בתקלות יש טוב, לומדים מהן הכי הרבה.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מעל מיכלול הנעילה בחלק האחורי של הרכב יש שני קונקטורים אחד 5 חוטים והשני 2 חוטים
כאשר המנורה דולקת נתק את הקונקטור 2 חוטים המנורה חייבת לכבות .
במידה ואתה מצליח לכבות את המנורה על ידי ניתוק הקונקטור = תקלה בחישן ( צבע אפור ) בדרך כלל חדירת מים .
במידה והמנורה לא ניכבת בדרך כלל התקלה תיהיה בצמת חוטים .
*****
בהצלחה
*****
איציק
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
אחרי סדרת נפנופים נוספת.
הביצה האחורית נקיה ממכות, כלל הכבלים המתחברים לסביבתה (אכן רובם נאחדים לכדי צמה, אני מקווה שלזו היתה הכוונה) והחיבורים בקצוות האחרים, תקינים. הגיר ותושבותיו תקינים. ניכרת מכה בגשר הגיר אבל לא משהו מיוחד-שפת הגשר התעקמה טיפונת. הצלבים בסדר. גלי ההינע נראים שלמים ונעים במקס' כסמ' ימינה-שמאלה.
הבחנתי בעוד משהו-כאשר נועלים מאחורה, נורת החיווי (RR DIFF) מתחילה להבהב. במקביל, כאשר משלבים לLOW נדלקת גם נורת הABS , כובה לאחר שמחזירים לHI. מה שהביא אותי בזמנו לסברה שמדובר בקצר היתה העובדה ששתי הנורות הנ'ל נדלקות וכבות בו'ז או כ'א בנפרד וגם זאת לעיתים בלבד. כלומר לעיתים הן מתנהגות יפה וישנות בשקט, פתאום נדלקות ,או אחת מהן, או שתיהן יחדיו. דיסקוטק באוטו. לא איתרתי קשר בין הרעשים מהגחון להתנהגות הנורות. אללה יוסתור ,מה קורה פה ? :roll:
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
איציק ,אתה יכול בבקשה לתאר את מכלול הנעילה ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
זאת תמונה של נעילה כמו שיש אצלך
מדובר על היוניט השמאלי בתמונה .
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
אוקיי. מצאתי אבל לא הצלחתי לנתק הקונקטור. לא רציתי להפעיל יותר מידי כח מחשש שאני מושך/דוחף בנק' הלא נכונה ואז הוא עשוי להשבר. בכל מקרה מבין שמדובר בבעיה חשמלית ולא בנעילה עצמה. הבנתי נכון ? מה לגבי נורת הABS ? האם יש קשר בין השתיים ? יתכן ששתי הנורות ניזונות מאותה צמה ובה הבעיה ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
אם הנעילה נתקעת במצב נעול- גם אז הנורה לא תיכבה.
אסף.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
איציק התמונה צולמה במוסך שלך ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
שלום לכולם
בדגמי היילקס המצויידים ב ABS,כאשר הנעילה משתלבת,ה ABS מתנתק,וזה קורה ב-LOW בלבד.
מידבר,אני ממליץ שתבדוק פיזית האם מנוע הנעילה עובד.
מנוע מדומם
בלם חניה משוך
תיבת העברה במצב LOW
סוויץ פתוח
התכופף מתחת לרכב ותקשיב לכיוון הסרן האחורי
בקש מהעוזר ללחוץ על כפתור הנעילה.הפעלה-המתנה 5שניות-ניתוק.
אתה אמור לשמוע זמזום של מנוע חשמלי למשך כ 2 שניות לאחר כל לחיצה על הכפתור.
במקביל,נורת ביקורת הנעילה מתחילה להבהב.
אם הנורה נדלקה קבוע,סימן שאכן הדיפרנציאל נעול.(יתכן ולא תתבצע נעילה בפועל כאשר הרכב עומד).
אם אינך שומע את מנוע הנעילה פועל,תתחיל לחפש תקלה חשמלית.בד"כ בצמה .
אם המנוע נעילה פועל לכיוון הפתיחה,ובנסיעה בקו ישר עם לחיצות על הקלאץ הנעילה לא משתחררת (הנורה ממשיכה לדלוק קבוע)-חפש תקלה מיכנית במנגנון הנעילה.
בברכה,טושי
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
בוקר טוב
לצורך שיחרור הקונקטור יש ללחוץ לחיצה קלה פנימה ( לכיוון הקרקע ) ואז לחיצה נוספת על תפס הנעילה
של הקונקטור ומשיכה כלפי מעלה .
נכנס בוץ לתוך הקונקטור וזה לא מאפשר את שיחרור הניצרה .
רצוי כמה מכות קלות עם ראש של מברג מפלסטיק מסביב וניקוי עם אויר בלחץ .
*****
לגבי הפעלת הנעילה \ ABS . בדגמים החדשים יש קישור בין מחשב הנעילה האחורית לבין מחשב ABS
כך שהפעלת הנעילה האחורית מנתקת את עבודת ה ABS .
מחשב ה ABS מסמן לנהג שהוא מנותק על ידי הדלקת המנורה .
לצורך הפעלת הנעילה האחורית הרכב צריך להיות במצב LOW
המפסק שאני מדבר עליו ( זה שנמצא על גוף הנעילה ) תפקידו לסמן למחשב הנעילה שהנעילה משולבת .
במידה והוא מסמן על שילוב ( גם במצב של תקלה והרכב נמצא במצב HI ) כמובן שמחשב הנעילה
לא יאפשר שילוב ABS ולכן גם מנורת ה ABS נדלקת .
******
כאשר מערכת הנעילה תקינה היא תעבוד גם ללא היוניט המאשר נעילה .
פשוט המנורה בלוח השעונים לא תידלק .( לא מומלץ לנסוע כאשר הקונקטור מנותק ! )
לצורך הבדיקה אין בעיה .
******
לדעתי נכנסו לך מים לתוך הדפרנציאל ( כמות קטנה ) ואדי המים עולים למעלה ונכנסים ליוניט
ומכאן מתחיל הסיפור .
כמו שכתבתי בדיקה קלה ביותר פשוט נתק את הקונקטור .
******
איציק
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
שלום לכולם.
בנתיים ביצעתי את הבדיקה עליה המליץ טושי.
תוצאות: משולב LOW ,מנוע דומם , לחיצה על כפתור הנעילה-נורת ABS נדלקה, המנוע החשמלי של הנעילה הופעל ונורת החיווי החלה להבהב. ד'א-טרם ביצוע הבדיקה ושלא כהרגלה לא דלקה נורת החיווי.
מה עכשיו ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מה עכשיו ....?
תמשיך לפי הוראות של טושי
*****
הוא רק לא אמר שצריך לסובב את אחד הגלגלים האחוריים
במידה ואתה לא מסובב את אחד הגלגלים יש מצב שמזלג השילוב נשאר ללא יכולת תנועה ואז כמובן שהמנורה מהבהבת :smile:
*****
מה עכשיו :mad:
*****
איציק
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
שלום לאיציק, טושי וכל האנשים הטובים.
הרמנו גלגל אחד באויר. אינו מסתובב אלא כדי 5 סמ' לכל צד. בהפעלת הנעילה מסתובב הגלגל מעט פחות אך בראשית הסיבוב נשמע קול ממכלול הנעילה כאילו משהו השתחרר/החלקת שן. אותו קול נשמע כאשר מנסים לסובב את הגלגל בכיוון השני מייד לאחר שחרור הנעילה.
נסיונות שחרור הנעילה תו'כ נסיעה (כמו שטושי המליץ) לא צלחו.
מה עכשיו ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מידבר
לפי כל מה שכתבת עד עכשיו, אין שום בעיה במערכת הנעילה שלך.
מן הסתם אני מעריך שאת הבדיקה האחרונה ביצעתה כשהלוקרים(הקדמיים) נעולים.
ולכן הגלגל הסתובב רק 5 ס"מ לכל כיוון.
הקולות ששמעתה מן הסרן בשילוב ושיחרור הנעילה תקינים ומעידים שהמערכת עובדת.
מדובר בנקישה של שיחרור קפיץ סלילי בתוך המנוע של הנעילה.
אז כמו שאיציק כתב לך, תנתק את הקונקטור של היוניט ביקורת(שני גידים על הסרן ליד הנשם).
תסע יום יומים (בלי להפעיל את הנעילה) ותבדוק אם הנורות נדלקות מעצמן שוב.
אם בכל זאת תפעיל את הנעילה, תשים לב שהנורה של הנעילה תמשיך להבהב למרות שבפועל הנעילה משולבת - לא להתרגש.
יואב
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
עד שאתה תלמד לתאר את המצב שהרכב נמצא בו ...... :mrgreen:
*****
גלגל אחד באויר
המנוע לא עובד
ידית הילוכים במצב N
ידית טרנספר באיזה מצב ?
ואז הגלגל לא מסתובב ?
הנעילה נמצאת במצב משולב ?
מנורת הנעילה מה מסמנת ?
כמובן שהסוויץ הראשי ( מפתח ) חייב להיות במצב עבודה אבל המנוע לא עובד !
מנורת 4X4 מה מסמנת ?
******
איך אפשר לתת תשובה מבלי שברור לחלוטים המצב שהרכב נמצא בו ?
******
את הקונקטור שהתבקשתה לנתק ולבדוק ניתקתה ?
ומה תוצאת הבדיקה הזאת ?
******
איציק
******
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
יא דוקטור.
אני רק מקווה שביום מן הימים תסכים לקבל אותי כשוליה אצלך במוסך (עוד שנים בודדות אני מתכנן לצאת לפנסיה). אני כבר חוזר עם תשובה מפורטת.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
טוב הנה פרוט.
בדיקה מס' 1:
גלגל אחד באויר
מנוע דומם
סויץ פתוח
ידית טרנספר במצב L נורת 4*4 דולקת.
ידית הילוכים במצב N
נעילה לא משולבת-נורת נעילה אינה דולקת. גלגל שבאויר מסתובב רק כ 5 סמ' ימינה-שמאלה.
נעילה משולבת-נורת נעילה מהבהבת.הגלגל הנ'ל מסתובב מעט פחות ובראשית נסיון הסבוב נשמע קול החלקת שן/שחרור קפיץ
כאשר מנתקים את הנעילה ומנסים שוב לסובב הגלגל נשמע שוב אותו הצליל.
בדיקה מס' 2:
מנוע דומם
סויץ פתוח
ידית טרנספר משולבת L
כאשר מפעילים הנעילה נשמע היטב צליל פעולת המנוע החשמלי.
נשמע יפה גם הניתוק.
בדיקה מס' 3:
מנוע פועל
ידית טרנספר במצב L נורת 4*4 דולקת
ידית הילוכים במצב N
נעילה מופעלת.אם מקשיבים אפשר,למרות שהמנוע פועל,לשמוע מנוע הנעילה סמוך ללחיצה על המתג.
נורת נעילה (RR DIFF) דולקת קבוע ולא מהבהבת. כאשר מוציאים ידית טרנספר ממצב L מתחילה נורת הנעילה להבהב. נורת ה ABS נותרת דולקת. שבתי ושילבתי ידית הטרנספר למצב L
נורת ABS דולקת
כאשר מתנקים הקונקטור כבות שתי הנורות (ABS + RR DIFF).
כאשר שבים ומחברים הקונקטור שבות שתי הנורות לדלוק.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
טוב עדיין קשה לי להחליט עם הנעילה שלך עובדת מכנית ( למרות שהמנוע החשמלי עובד )
שים את ידית ההילוכים במצב N
שים את ידית הטרנספר במצב N
הרם באויר גלגל אחורי אחד ( מנוע לא עובד )
תביא את הנעילה מבחינת מפסק ההפעלה החשמלי למצב משוחרר ( מנורת נעילה לא דולקת / מהבהבת )
במצב זה הגלגל שבאויר חייב להיות משוחרר !! ( הגלגל מסתובב חופשי לכל כיוון ) .
*****
באותו מצב במידה והגלגל מסתובב חופשי סובב את מתג הנעילה למצב נעול ( כמובן סוויץ פתוח מנוע לא עובד ) .
ושלב את ידית הטרנספר למצב LOW
ידית ההילוכים נשארת במצב N רק טרנספר במצב L
צריך לשמוע את הנעילה עובדת ומידית הגלגל המסתובב צריך להינעל ולהעצר ( בזמן שאתה מפעיל נעילה
עוד מי שהוא שיסובב את הגלגל )
******
בבדיקה זאת אתה בודק שהנעילה באמת עובדת וננעלת בהתאם לפקודות שלך ( מנורת הנעילה לא מענינית בשלב זה )
******
אני ממתין לתוצאות
******
איציק
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
והרבה יותר פשוט!
תבצע את הבדיקה הראשונה שוב ותבדוק שהלוקרים משוחררים.
גלגל אחורי אחד באויר צריך להיסתובב גם בLO כל עוד הנעילה לא פועלת.
וכמו שכתב לך הד"ר, הגלגל יעצר כשהנעילה תשתלב.
יואב
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מידבר כתב
נעילה לא משולבת-נורת נעילה אינה דולקת. גלגל שבאויר מסתובב רק כ 5 סמ' ימינה-שמאלה.
נעילה משולבת-נורת נעילה מהבהבת.הגלגל הנ'ל מסתובב מעט פחות ובראשית נסיון הסבוב נשמע קול החלקת שן/שחרור קפיץ
כאשר מנתקים את הנעילה ומנסים שוב לסובב הגלגל נשמע שוב אותו הצליל.
מידבר
מה שאתה מתאר כאן נשמע מוזר
לפי התיאור של סיבוב הגלגל נשמע כאילו הנעילה תקועה במצב נעול
לפי תיאור הצלילים נשמע שמזלג השילוב נע
ניתן לבדוק את תנועת מזלג השילוב.כשהקונקטור של השני חוטים מנותק,בדוק רציפות עם אבומטר על שני הפינים על הנעילה עצמה.אם יש קצר בשני המצבים סימן שהמזלג לא מבצע תנועה מלאה.
יתכן ומזלג השילוב שבור ואינו מזיז את הקולר.כדי לבדוק זאת צריך לפרק דיפרנציאל.
בברכה,טושי
האם יש היסטוריה לתקלה?
האם מישהו התעסק בנעילה או בדיפרנציאל לאחרונה ?
האם יש שמן בדיפרנציאל ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
תוצאות:
מנוע דומם.
גלגל אחד באויר.
ידית הילוכים במצב N.
ידית טרנספר במצב N.
נעילה משוחררת.
גלגל שבאויר מסתובב חופשי
משלב ידית טרנספר למצב L ומפעיל נעילה=>שומעים מנוע הנעילה והגלגל עוצר.
מיוזמתי בדקתי גם תגובת הנורות:
מנוע פועל.
ידית הילוכים במצב N.
ידית טרנספר במצב 4H ומפעילים נעילה=>נורת נעילה מהבהבת נורת ABS לא נדלקת.
ידית טרנספר במצב N ומפעילים נעילה=>נורת נעילה ונורת ABS פועלות קבוע.
ידית טרנספר במצב 4L ומפעילים נעילה=> כנ'ל.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
השלמה: בשני המצבים האחרונים בהודעתי האחרונה ,כאשר משחררים הנעילה כבות הנורות.
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מי יודע
איך מחשב הנעילה מבדיל בין המצבים בטרנספר?
ע"י נורת חיווי 4X4,נכון?
אז הוא מבדיל בין H ל L ?
בדגמים הישנים הנעילה ננעלת גם ב H,בדגמים החדשים לא.
מידבר,עושה רושם שאין תקלה.מז"ט.
בברכה,טושי
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
בעקבות ההערה של יואב בדקתי את הלוקרים ומסתבר שבאמת אחד מהם היה נעול (שמאל)
שיחררתי את הלוקר וביצעתי את הבדיקה האחרוה דלהלן. התוצאות לפי טושי מצביעות על כך שאין תקלה.
הגלגל שהורם באויר היה שמאלי אחורי. הוא עדיין למעלה.
כעת ,סתם בשביל הנסיון, נעלתי שוב את הלוקר הנ'ל וניסיתי לסובב את הגלגל שבאויר, לא הסתובב.
שיחררתי הלוקר וניסיתי שוב לסובב את הגלגל שבאויר וראה זה פלא, הסתובב.
ראשית תודה ליואב על ההערה שאולי נשמעה טרוויאלית למביני הענין. לא חלמתי שיש קשר בין שני הדברים שכן ,למיטב ידיעתי, הלוקר הינו מנגנון מכני מקומי וספציפי בלבד.
יואב ,בשביל ההשכלה, אפשר לקבל הסבר קצר אודות הקשר בין הדברים ?
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
מידבר
הרשה לי להתפרץ לדלת שפתחת ליואב
מה שאתה מתאר נשמע לי מתאים לנעילה קבועה/אוטומטית,ולא ל ARB במצב פתוח,בדיפ' הקדמי.
עם שני הדיפרנציאלים פתוחים ולוקר אחד נעול,הגלגל האחורי שבאוויר אמור להסתובב.
נראה לי שזלמנסון התנחל לך באוטו
בברכה,טושי
-
חוזר: הדלקות קבועה של נורת נעילה אחורית בהיילקס
זלמנסון ?
ברכב מע' נעילה קדמית של ARB. נקודה. אפילו נבדקה ע'י "ראסטה" ואישר כי תקינה לחלוטין+אמש לא שתיתי+ממש עכשיו חזרתי על הבדיקה: מנוע דומם, סויץ פתוח, גלגל אחורי שמאלי באויר, נועל לוקר שמאלי קדמי=>גלגל שבאויר עוצר, משחרר הלוקר=>הגלגל שבאויר מסתובב בחפשיות. חזרתי על הבדיקה פעמיים !
נעילה קדמית משוחררת לאורך כל הטיפול הנ'ל, זאת בכ'א ע'פ מצב הלחצנים.