-
3 קבצים מצורפים
פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה
העדכון האחרון של הבאגי הוירטואלית היה כל כך מזמן שאני כבר לא מקבל ה.פ. מה קורה? ובכן, קורה הרבה. "הבאגי הוירטואלית" איננה באגי, אלא טנדר T1 2X4, שתכנונו על המחשב כבר מתקרב לשיא ובימים אלו אנחנו עובדים על תחילת הייצור הפיזי. החלטנו שנכון לשתף את הפורום בתהליך הבנייה. נתחיל מהתחלה...
1. מי זה אנחנו? לירן סברוב - נהג, אייל אפרתי - נווט, ביחד הם צוות סרטינה/אוטו. סחבק - מתכנן רכב בכיר :D asafk - יעוץ הנדסי צמוד בכל שלבי התכנון. ניר schelein - שותף לישיבות ליליות מול המחשב ונוהג במשאית לעת מצוא.
2. נותני חסות - החלק הכי חשוב כאן, נשאיר ללירן לספר עליהם...
3. הרכב:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=3057&stc=1
מפרט כללי:
תצורה - רכב מרוץ דו מושבי T1.3, הנעה אחורית.
מידות - רוחב - כמעט 2.20 מטר, בסיס גלגלים קצת יותר משלוש מטר.
גלגלים- כרגע 35/12.5/R15
מנוע - כרגע שברולט 350 רגיל, שישופר לסביבות 400 כ"ס. בעתיד, בשאיפה LS7 :D
גיר - כרגע 4L80E סטנדרטי.
סרן אחורי - עדיין לא נקנה. זה יהיה פורד 9 אינץ' פול-פלואטר שיוזמן מארה"ב. יתכן שבשלב הראשון נשתמש ב14 בולט ממגרש הגרוטאות בארץ כדי להעמיד את האוטו.
מתלים - 4 לינק אחורי, מתלים נפרדים קדמיים, מיסבים כדוריים FK במידות ה"נכונות" בכל הפינות, הכל בתכנון ובנייה עצמית. כולל הנאבות.
היגוי - מסרק הגה Howe.
מהלך מתלה - כ22 אינץ' מקדימה, כ30 אינץ' מאחורה.
בולמים - קויל-אובר 2.5 אינץ' + ביפס 3.5 אינץ' + איר-באמפ בכל פינה. הייצרן עדיין לא נבחר...
מיכל דלק - 250 ליטר אחורי (במרוצים ארוכים בחו"ל יתווסף מיכל נוסף מרכזי)
למה הרכב נועד?
קודם כל לתחרויות בארץ. בשלבים מתקדמים יותר, עם הנצחונות והתפתחות מצב החסויות, גם למרוצים בחו"ל - פרעונים, באחות ארופאיות, ויום אחד גם דקאר ומי יודע, אולי באחה 1000... השלדה שזה מה שאנחנו בונים קודם כל היא רב תכליתית, היא עומדת בתקני FIA וSCORE, בנוייה לתמוך בגלגלי 35 ועם שינויים קלים גם 37, בנויה עם מיכל דלק 250 ליטר עד 500 ליטר, 1 עד שלושה גלגלים ספייר, ועוד.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=2970&stc=1
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ניראה מיקצועי אש...
כל הכבוד ובהצלחה. נא לא לשכוח צילומים מתהליך הבנייה כדי שיכאב לנו עוד יותר.
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
כבר הרבה זמן רצינו להעלות את הפרוייקט לרשת, אז הגיע הזמן.
את הפרוייקט הזה, מלווים כמובן נותני החסות העיקריים שלנו, חברת ארו אסיה יבוענית שעוני ROLEX וCERTINA. סרטינה לקחו על עצמם חסות עיקרית, ויהיו חלק בלתי נפרד מכל התהליכים בפרוייקט ובקבוצה.
נותני חסות חשובים נוספים, הם מגזין הרכב אוטו. (אנה ודני פורמצ'נקו - וצוותם המיומן :wink: ),
מגזין אוטו ילווה את כל תהליך בניית הרכב בכתבות מגזין ,ובאתר האינטרנט שלהם www.auto.co.il
בקרוב יהיה להם אתר חדש.....
חברת הצמיגים י.מ צמיגים, אשר יושת בתחנת הדלק אילון ב ר"ג, ממשיכה להיות ספונסר מלא לנושא הצמיגים, כבר שנה שלישית ברציפות... כל הכבוד עמוס :grin:
נותני חסות חדשים לקבוצה הם חברת המתכות איסכור, אשר תומכת בנו בנושא מתכות אקזוטית, ואלומיניום לפרוייקט.
עוד נותן חסות חדש לקבוצה הוא : מפעל המתכות "בלובשטיין" . בלובשטיין יתמוך בכל עבודות הלייזר לפרוייקט..... ואולי ביותר מכך.....
ישנם עוד כמה וכמה "עוזרים" למינהם שכולם יקבלו את הכרדיט המתאים בבוא העת.
וישנם עוד כמה נותני חסות "בהתבשלות".
כמובן שאנחנו זקוקים לעוד נותני חסות (כמו כולם) אז בבקשה לא להתנפל ..... אחד אחד... :wink:
תודה לכל הצוות מראש, תודה מראש במיוחד לנמרוד,אסף,אמיר,איתי,ולכל מי שמתחיל איתנו את הפרוייקט הנפלא הזה.
צוות אוטו/סרטינה
רפי חזק
אפרתי אייל
סברוב לירן
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
אשמח אם תוכלו להעלות קצת תמונות/מפרט טכני של פאנל הניווט-חיווט/חשמל/מפסקים/שעונים/פיוזים/צרכנים ושאר השטויות השוליות שבלעדיהן הרכב לא זז מטר גם עם 400 כ"ס.
בכל אופן, נראה פרוייקט רציני ביותר, המשיכו כך!!!
אורי טראנו.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
פרוייקט יפהפה ללא ספק.
נראה רכב ברמה גבוהה עם יומרות רציניות, שאם יצליח כמתוכנן יהיה ללא מתחרים של ממש,
חוץ מהטרופי טראק הפנטסטי של איציק מיני הנמצא בהליך בניה כבר כמה שנים.
כל הכבוד על התכנון המפורט. אני מקווה שהביצוע לא יארך זמן רב מדי, על אף האילוצים
וההשקעה הגדולה הנדרשת, למרות שאני מחוייב לבקבוק וויסקי ברגע שיעמוד על הרגליים...;) .
עצה אחת שבעיני היא מאד חשובה - אל תתפשרו על פתרונות ביניים. לא מנוע "לבינתיים", לא גיר וטורק לפי "זה מה יש", לא סרן "זמני" ולא שום דבר אחר, אשר ברגע שנכנס, לא יוצא כל כך מהר. כמאמר הפתגם הידוע - אין דבר יותר קבוע מהארעי....
שווה להמתין עוד קצת ולחכות לחלק שאתם באמת רוצים וצריכים, ולא להתפשר.
עוד עצה של חוכמולוג - אם יש לכם תקציב, לכו על אחד הגירים הסיקוונסיאליים של מנדאולה. הייתי פשוט המום כשראיתי את הדברים האלה, בעקר את ה 5 הילוכים עם קורונה של "11(!!), שעולה "רק" $21,000............:shock:
עלו והצליחו
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ugross
אשמח אם תוכלו להעלות קצת תמונות/מפרט טכני של פאנל הניווט-חיווט/חשמל/מפסקים/שעונים/פיוזים/צרכנים ושאר השטויות השוליות שבלעדיהן הרכב לא זז מטר גם עם 400 כ"ס.
זה פאנל הניווט בסונומה שהיא הרכב הנוכחי של הקבוצה. כל החשמל בסונומה נבנה מחדש, ואייל הנווט שהוא גם חשמלאי מוסמך יעשה את אותו דבר - וטוב יותר - ברכב החדש בבוא הזמן.
http://www.jeepolog.com//with.php?pi...pics/n2959.jpg
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ציטוט:
עצה אחת שבעיני היא מאד חשובה - אל תתפשרו על פתרונות ביניים. לא מנוע "לבינתיים", לא גיר וטורק לפי "זה מה יש", לא סרן "זמני" ולא שום דבר אחר, אשר ברגע שנכנס, לא יוצא כל כך מהר. כמאמר הפתגם הידוע - אין דבר יותר קבוע מהארעי....
ברוך אתה צודק. אבל אם נחכה למנוע LS7 חדש מהקופסה, לסרן הקריסמן 10.5 אינץ' ולבולמי הקינג-קונג 5 אינץ' אז כל המתחרים יכולים להיות רגועים ל10 השנים הקרובות...:-D
צריך לשים את הקו איפשהו. אנחנו כל הזמן דנים על המיקום של הקו הזה. בשלדה, בבסיס של הרכב, אין זמני. מסרק ההגה למשל - כמה שיעלה, יעלה, אבל אין אלתור במקומו. כל המיסבים, היוניבולים וכולי - לא יהיו זמניים אלא סופיים. ומדובר על איזה 6-8K ש"ח של מיסבים, לא צחוק. החומרים לשלדה כנ"ל - באילו אין חסכון. גם לגבי הסרן האחורי אנחנו מתכנסים להזמנה של סרן איכותי במחיר סביר מארה"ב. בתחום המנוע והגיר לעומת זאת אפשר לגדול בשלבים, זה היופי בקונפיגורציה הזאת של הטנדר.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
מערכת החשמל-
אחרי תקלות חשמליות שהיו במערכת המקורית, אייל בנה את המערכת של הסונמה מחדש, ככה שאין אף חוט מיותר. כל המעגלים בנויים עם נתיך חצי אוטומטי (מנתקי מעגל), שמשמש גם כמתג, ולרוב מבטל את הצורך בממסר, כיוון שאפשר להעביר דרכו הספקים מאוד גדולים. הבניה בשיטה הזו מאפשרת שימוש במינימום רכיבים ומינימום חיווט. המתגים שיש היום נראים ככה:
http://img.alibaba.com/img/product/p...8636274438.jpg
ומיועדים ל12V בזרם גבוה מאוד.
אני מנסה לשכנע אותו לעבור למפסקים/ נתיכים כאלו:
http://www.sensata.com/images/product/tcb-pda.jpg
שתופסים פחות מקום וגמינים באותה מידה. הבעיה היא מחיר- תחת לחץ מתון חילצתי מאייל חצי הצהרה שאם יהיה ספונסר שייתן כאלו רכיבים- הוא ירכיב אותם ברכב. (יש מישהו?? )
עזבו את כל השיקולים האחרים, זה הרבה יותר סקסי, ככה נראה פנל עם מפסקים/ נתיכים כאלו, במטוס:
http://www.aerophile.org/pics/bonanz...s/Breakers.JPG
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=3000&stc=1
הגענו לשלב הזמנת חומר הגלם. בתמונה יש את השיטה שלי לנתח את סוגי הצינורות והכמויות על ידי צבעים שונים. במכונית יהיו קצת פחות מ100 מטר צינורות, משני סוגים עיקריים - 50X3 ו45X2.5. בשביל לא להסתכן באי עמידה בתקני SCORE שמחייבים עבור הכלוב צינור 2 אינץ' על 0.120 אינץ' עובי, חלקים עיקריים בשלדה, שהם מבנה כלוב ההתפכות, הקורות הראשיות, והרצפה, יבנו מצינור 50X3 (מה שבתמונה בצבעים אדום וצהוב). מה שסגול זה מהצינור הקטן יותר. למה לא הכל מאותו צינור? כדי לחסוך במשקל. השלדה שבתמונה היא לא הסופית, חסרים בה עוד מספר אלמנטים קטנים והיא עדיין לפני אופטימיזציה של משקל, אבל היא מספיק קרובה כדי להוציא את ההזמנה של הצינורות, הזמנה שתיקח כמה וכמה שבועות.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
מי בונה?
כיפופים, ריתוכים.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
מי בונה ??? קבוצה גדולה של אנשים : כמובן שאני, אייל ונמרוד חלק בלתי נפרד מתהליך.
את הכיפופים ככל הנראה נעשה בעין איילה, את הריתוכים יבצע רתך טנקים מוסמך :lol: ממפעלו של יוסי בלובשטיין. כולם יקבלו את הקרדיט כאן באתר, בעידכונים שוטפים ותמונות מהשטח 8) .
את רוב העבודה מעבר לבנייה של המיתלים והשילדה, מבצעים אני ואייל בליווי של רפי מהצוות וחברים טובים, שבאים לעזור לקחת אפילו חלק קטן בהצלחת הפרוייקט.
ברוך לא היה קשה לנחש... הצינורות כולם ST52. הפחים שמשמשים לבניית המשולשים והזרועות , הם מקבילה של הקרוזברו\קרוזבו\קוסברו\קוז..... ואיך שתרצו לקרוא לחומר הזה. הוא חזק מאוד ויחודו שהחומר לא מחליד. את הפחים האלומיניום לפרוייקט סיפקו חברת איסכור.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
מה עם החיפויים החיצוניים?
צריכים עזרה בעיצוב ותכנון?
ארז
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
הצינורות הם ST52. בנוסף לצינורות יש בשלדה וכמובן במתלים גם פחים, בעובי 3 ו6 מ"מ בעיקר, הפחים האלו מחומר בחוזק דומה לST52 (בואו לא נכנס לשמות...) אל תצטטו את לירן בנושא של "החומר לא מחליד", זה לא נכון בדיוק וזה לא משנה כי לפחות חלקי המתלה יעברו תהליכי הגנה וצביעה איכותיים.
מבחינת כיפופים - אין כמעט כיפופים, למעט שתי הקשתות הראשיות שחייבות על פי החוקים להיות חתיכה אחת, ושתי קורות הרצפה הראשיות. ארבע החתיכות האלו יכופפו בעבודות חוץ. חוץ מזה כל השלדה בנויה מקטעי צינור ישרים שכולם יחתכו בלייזר CNC על פי שרטוטים, כנ"ל כל החלקים השטוחים. זרועות המתלים/נאבות וכולי בנויות מחלקים שטוחים שמשתלבים אחד בשני ויוצרים את המבנה, בנוסף הם יבנו על ג'יגים (תבניות) פשוטות שרק יוודאו מיקום נכון של בוקסות ומיסבים. הכל ירותך ככל הנראה במיג. את כל החיתוכים שזה רוב העבודה וכנראה שגם את ההרכבה והריתוך של השלדה עצמה יבצעו במפעל שנותן חסות לפרויקט, במשך תקופה מרוכזת, כשאחר כך האוטו יועבר להמשך הרכבה על ידינו, וזה מה שיקח הרבה זמן.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ארז, בנושא העיצוב - השאיפה היא שלא נצטרך עיצוב כי הרכב יראה כמו רכב סטנדרטי כלשהו (שברולט/פורד/האמר/טויוטה/קיא/ניסאן... רק לא סאנגיונג אקטיון, בעד שום חסות שבעולם). עד שזה יקרה, אם בכלל, אני מניח שהרכב יראה די תת-מעוצב בסגנון של הבאגי הפתוחות האמריקאיות. כלומר החיפויים יהיו פלטות אלומיניום שיילכו על קוי המתאר של השלדה.
אבל הי, תרגיש חופשי להדפיס את התמונות ולצייר עליהם... אולי תדליק את לירן :lol:
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ציטוט:
אבל הי, תרגיש חופשי להדפיס את התמונות ולצייר עליהם... אולי תדליק את לירן
נמרוד,
שלח לי מבט צד ואיזומטריה עם כל הרכיבים או אפילו פאראסוליד ונעבוד על זה.
ארז
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
איך?:shock: ?:roll: ?
אני כבר בונה את ה 6x6 שלי עם אורך כללי של קרוב ל - 5 מטר (ואני ידוע כחסיד של טריאנגולציות בכל כוון...), ותהרוג אותי אם אצליח להכניס שם 70 מטר רץ.....
אתה בטוח שלא טעית? אין לך בסוליד-דראעק הזה, מונה של מטר רץ שילדה?:-D ?:-P ?
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ברוך אני אמרתי לך כבר הרבה פעמים שברכב מירוץ ניכנסים לפחות 100 מ"א של צינור עכשיו זה רישמי וממוחשב. אפילו בצפרדע II שלך יש לפחות 70 מ"א של צינור.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
בשלדה שאתה רואה בתמונה יש, מה לעשות, נדמה לי 95 מטר צינור,והיא לא הסופית. אתה מעריך כמה צינור יש בתכנון שיושב לך בראש, היתרון במחשב הוא שאין כאן הערכה - זה מה יש. על המ"מ אם זה היה מעניין (וכן יש אפשרות להגדיר פונקציה של "מטר רץ" אם רוצים). זה לא אומר כלום לגבי מה שאתה או אחרים בונים, אפשר לבנות עם יותר או פחות מטראז', בעובי כזה או אחר, למה מספר המטרים הרצים של צינור נראה לך כל כך חשוב?
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ארז, תפאדל, מבט צד:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=3023&stc=1
ואיזומטרי:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=3024&stc=1
אתה מוזמן לקשקש :grin:
ואגב כל אחד מוזמן להדפיס, לצייר בקוים חופשיים לסרוק ולהעלות לכאן בשביל הכיף. באמת שכל אחד יכול, עיפרון, מחק, טיפקס בשביל לנקות לכם את האזורים הלא מעניינים.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
למה מספר המטרים הרצים של צינור נראה לך כל כך חשוב?
היכן ראית שכתבתי שזה חשוב? :roll:
פשוט נראה לי מוגזם כשקראתי, אבל זאת כמובן תחושה ולא מדידה מדוייקת.
ארנון - בצפרדע2 יש לי בערך 55 מטר רץ, גם אם אתה תגיד לא 100, אלא 1000 פעמים, שזה לא נכון. מה לעשות. אני בניתי אותה במו ידי, מדדתי וחישבתי, ועם כל האלכסונים והחיזוקים, זה מה שנכנס.
בצפרדע3 יהיו יותר צינורות, ואני מתחייב לבצע מדידה ורישום מדויק של כל האלמנטים כדי לדעת כמה בסה"כ יכנס שם.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
דרך אגב, קשה לראות מהשרטוטים איך מוציאים כאן מנוע.
כרגיל מלמעלה? זה נראה די סגור/לחוץ שם.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
ברוך המספרים מסתדרים יפה מאד. הצפרדע שלך היא רכב מאד יחודי, ומבחינת מטראז' חצי אם לא שליש אוטו - רק השליש המרכזי.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=frog3/xt125.jpg
תשווה לטנדר שאנחנו בונים, שם יש שלדה אחורית שתומכת במיכל הדלק, בבאמפסטופים, ברדיאטור ובגלגלים ספייר, כשאצלך אין כלום מאחורי הקבינה, ויש גם שלדה קדמית שתומכת במתלים כשבצפרדע שוב אין כלום לפני הקבינה. אז אם בצפרדע יש 55 מטר, מאד הגיוני שברכב מרוץ בסגנון טנדר יש פי 2.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
המנוע יוצא מלמעלה, הגיר מלמטה, כמו בטנדר רגיל, יש הרבה מקום. אני מתכנן סביב מנוע וגיר במידות אמיתיות ולוקח הרבה ספיירים. בשביל טיפולים, כמובן שכל חיפויי הצד יהיו נתיקים, גם החיפויים שמסביב לגיר בתוך האוטו.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
אני מנסה לשכנע אותו לעבור למפסקים/ נתיכים כאלו:
http://www.sensata.com/images/product/tcb-pda.jpg
שתופסים פחות מקום וגמינים באותה מידה. הבעיה היא מחיר-
שאלה..
מתגים קטנים לא יצרו בעיה בתיפעול בנסיעת שטח מהירה?
מנסיוני (הלא גדול) יש צורך בנוחות תפעול מקסימאלית .
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
עוד שאלה קטנה לצוות המתכננים.
אמנם זה תפס לי את העין מבחינה אסטטית (או חוסר לטעמי) אבל יש לזה השלכות נוספות כגון תפעול וחלוקת משקל.
מיקום הגלגלים הרזרבים.
אז אמרתי שיופי לא קובע אבל:
האם זה נוח למקם את הגלגלים כל כך גבוה? (בייחוד גלגל הקידמי) (איך מגיעים אליו - איך מחזירים אותו למקומו)
האם נושא מיקום הגלגלים נבחן מבחינת חלוקת משקל מול חלקו הקידמי של הרכב? (נשמע לי הגיוני אבל החלטתי לשאול)
ברכבים אחרים שאנו רואים מתחרים בתחרויות בין לאומיות, הגלגלים הרזרבים מאוחסנים בעמידה בתוך עריסה מאד בסיסית ומאובטחים ע"י רצועות ראצ'ט - המיקום נראה קל לתפעול, מיקומם במקביל מאפשר את קיצור הרכב בחלקו האחורי ועדיין שמירה על חלוקת משקל זהה - האם הנושא נבחן בצורה כזו או אחרת - יותר נכון, מה השיקולים שהיו למיקום הגלגלים היכן שהם?
תודה.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
הנושא נבחן ונבדק המון פעמים, נמרוד ניסה ובנה על המחשב כמעט כל עריסה אפשרית.
צריך לזכור שמדובר בגלגלים גדולים מאוד.
נלקחו כל השיקולים האפשריים כמו : חלוק משקל, מקום וצורת מיכל דלק, מקום לאקס ולדרייבשאפט לעלות למעלה , מיקום ציוד נוסף, גישה נוחה, אורך ורוחב הרכב.
במיוחד בחלק הזה של הרכב יהיה קל לבצע שינויים או להוסיף עריסה אחרת.,
אני מצפה לשנה שלמה של שינויים ותקלות, כמעט כמו כל רכב חדש שעלה בארץ על המסלול ועד שהגיע לבגרות.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט בתהליך: רכב מרוץ T1 של קבוצת סרטינה/אוטו
מצ"ב תמונה שמציגה את משקל ומרכז הכובד. המודל שבתמונה, שהמשקלים של כל הרכיבים שיש בו הם פחות או יותר אמיתיים (כולל מושבים, צמיגים, מנוע - לקחתי מנוע אלומיניום שברולט LS, סמול בלוק ברזל זה עוד 100 קילו... גיר, סרן, וכולי), כמובן שכל מה שאנחנו בונים הוא בדיוק במשקל האמיתי, מה שפלדה פלדה, מה שאלומיניום אלומיניום. עם מיכל דלק מלא כ250 ליטר, המסה היא 1400 ק"ג ומרכז הכובד נמצא בגובה של 30 ס"מ ממישור הרצפה של הרכב בערך, וב55% מבסיס הגלגלים בארך (5% אחורה מחלוקה מרכזית). מרכז הכובד מסומן בסגול ונמצא בדיוק בתחת של הנהג, או יותר נכון באמצע בין התחת של הנהג לתחת של הנווט. זה בדיוק המקום האידיאלי מבחינת התחושות של הנהג. אם נצליח בסופו של דבר להגיע לחלוקת משקל כזו, ואין סיבה שלא, זה מצויין.
צריך לזכור שחסרים כאן עוד כ300 קילו של חיפויים, מכשירים, רדיאטורים ומערכת קירור, ועוד ועוד רכיבים קטנים. (משקל היעד הוא כאמור 1700 ק"ג) אבל המיקום שלהם לא ישנה בהרבה, אולי יקח עוד כמה אחוזים אחורה שזה לטובה. רדיאטורים יבואו מאחורי תא הנהג, כלים ושאר הציוד מרוכזים או נמוך באחורי תא הנהג במרכז או מאחורה.
עד כאן הכל טוב ויפה...
אבל חלוקת המשקל הרבה יותר בעייתית, כי היא מאד תלויה בדלק. במהלך המרוץ מרכז הכובד ינוע בצורה "קיצונית" יחסית ויגיע ל50%, זה בגלל שהמיכל נמצא בקצה השלדה. המיקום האידיאלי של מיכל הדלק הוא כמה שיותר באמצע, וככה ההתרוקנות שלו מזיזה פחות את מרכז הכובד, אבל ברכב כזה אין לנו ברירה אלא לקחת את המסה הזאת אחורה. הבעייה של חלוקת משקל מקוטבת היא אולי החסרון העקרוני הקשה ביותר של תצורת הטנדר הזאת. ידענו את זה מראש, ולדעתנו היתרונות מכפרים על החסרון הזה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=3042&stc=1