-
חוזר: כתבה בהתהוות-שיפוץ מנוע ועוד
דרור ,
מי רץ הלוואי וזה היה רץ זה הולך:)
נושא ההסברים הטכניים תהיה כתבה בסיום מפורטת ומגובשת
בנתיים אני זורק תמונות מערב אתכם בדרך ומשתדל בין העבודה ,לסוף שנה ,לריצות ,למשפחה ,
למאהבת ,אופסס לגיפ לתת אינפורמציה ככל יכולתי,
אז היו סבלניים עימי,שאלותיכם חשובות לי כי אני למד יחד עימכם על הדרך ומציק לכל בעלי המקצוע שלי בשאלות אלו,(הזהרתי אותם מראש)
תודה
-
חוזר: כתבה בהתהוות-שיפוץ מנוע ועוד
אוקיי
היום פירקנו את הבודי וכל מה שהיה קשור בין הבודי לשילדה...
מחר ננסה להרים את הבודי...
ונמשיך את הפירוק...עד לבורג האחרון....
או עד שמאיר יגיד שיש לו מספיק חלקי חילוף בארגז....
מאיר כבר יעלה תמונות אני לא מצליח ...
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
http://www.jeeptrip.com/albums/cd8y9e5m-2.jpg
חדשות מהשפם:
במסגרת תיבת ההפתעות צנרת הברקס מחוזקת לשילדה על ידי ברגי איסכורית
מעניין לא??
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
זה מאד מאד מענין
באחד המפגשים שלנו בשטח ( לפני כמה שנים בדרום )
מאיר אמרתי לך !! :evil:
*****
איציק
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ערב טוב וחג שמח
זה לי אישית הפעם השניה שאני עובד על הסופה של מאיר.../לא יודע מי ביצע את כל העבודות על הרכב בעברו הרחוק.../אבל בגדול נראה לי שכל מי שביצע עבודה כלשהי למאיר אינו בעל מקצוע /זה פשוט לא יאומן.../התושבת שמחזיקה את הידית כוח ...תפוסה על אום אחד.../מקומות אחרים במקום 4 ברגים משתמשים רק ב 2 ברגים...זה מספיק חזק.../מקומות שיש בורג מסוג מסויים...משתמשים בברוג איסכורית (קודח)/הבודי כולו הורכב עקום.../לא רק עקום ...אלא שמי שעשה את זה גם התעצל .../ובמקום ליישר את החורים למקומות הנכונים/יותר קל היה לחתוך ולהדיל את החור שיתאים.../הריתוחים הם כמו קקה של ציפורים.../הכלוב התהפכות לא שווה אפילו את הברזל שלו.../פשוט לא יאומן.../לקחים כסף ...ועובדים על הלקוח בעינים/מקווה שזהו מקרה בודד... ולא משהו גורף אצל כלם/גילוי נאות.../איני מכונאי.../איני מהנדס.../ואיני מבין גדול במפלצות..../אך דבר אחד בטוח..../שאני עושה למישהו עבודה ...אני עושה אותה כמו שצריך.../לא מחפף... לא מכופף קצוות... /אישית אני מעדיף להגיד לא יודע ולא מסוגל לעשות.../מאשר לעשות לא נכון.../כל זה נכתב לא על מנת לפגוע .../אלה שנוכל כולנו ללמוד מה צריך להשגיח .../ולא זהו אינו העיסוק שלי...זו טובה אישית למאיר.../שיושב לי על הוריד כבר מעל שנה .../חברים שאתם מכניסים תאוטו לבעל מקצוע שימו לב למה שאתם מקבלים.../נכון לא כולם כאלה.../נראה לי שהפגוש האחורי שבנה כאן חבר פורום הוא המוצר היחידי שנבנה כמו שצריך.../תוך שימת דגש לפרטים הקטנים...
חג שמח לכולם
מאיר מקווה שלא מכניס אותך לדיכאון...
(אבו איש יקר, כשרונך הפיוטי אינו צריך הקדמה. אבל הפורמט השירי לא מתאים אסטטית לפורום הזה, ולכן כדאי להבא לצמצם בשורות. הפעם עשינו את העבודה בשבילך, נכון זה לא מושלם אבל זו פשרה טובה. בכבוד רב, מערכת האתר)
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
אוקי חברים הבודי והשילדה עשו היום ספרייטניג לזמן קצוב וכל אחד מונח במקום אחר תהליך ההפרדה לקח זמן אבל בסוף היום יש בודי על סטנד ויש שילדה וגלגלים
מאיר ימשיך את הסיפור של היום ואת התמונות הוא ישים
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
מאיר, החורים האובליים בנקודות ריתום של הבודי לשלדה לא בהכרח נובעות מנסיון להתאמת חורים אלא יכול להיות שזה נובע משחיקה טבעית. אצלי בשלדה היו כאלה סטיות שהחלטתי לבנות תושבות חדשות דנדשות. מה שאני מציע לך לעשות. את התושבות שלי הגדלתי בצורה די משמעותית ואצלך הייתי ממליץ על חיזוקים נוספים מאחר ויש לך בודי ליפט שדי מעוות את כל העסק.
דוגמא אתה יכול לראות פה
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
מאיר, החורים האובליים בנקודות ריתום של הבודי לשלדה לא בהכרח נובעות מנסיון להתאמת חורים אלא יכול להיות שזה נובע משחיקה טבעית. אצלי בשלדה היו כאלה סטיות שהחלטתי לבנות תושבות חדשות דנדשות. מה שאני מציע לך לעשות. את התושבות שלי הגדלתי בצורה די משמעותית ואצלך הייתי ממליץ על חיזוקים נוספים מאחר ויש לך בודי ליפט שדי מעוות את כל העסק.
דוגמא אתה יכול לראות
פה
מיכה ידידי,
תודה אבל כמה טעויות קטנות בידך
החורים העגולים כפי שהם במקור הינם בסוף שילדת הסופה .
השחיקה הטיבעית שהינך מצביע עליה הינה שחיקה טבעית כאשר מפעילים מבער פלזמה כנגד מתכת אזי יש באמת שחיקה (תסתכל שוב בתמונות ותראה)
נושא הבודי ליפט אצלי נפתר סופית כאשר אבו שפם ביצע את פרוייקט הרוקר פאנלים ומאז ועד היום אין שחיקה טבעית או שלא טבעית כלל,
החלק האחורי קרי התושבות האחוריות יסולקו כליל ובמקומם יבואו תושבות חדשות אשר יועברו עם כל התהליך ללימוד עצמי ,
יום קשה עבר על כוחותינו עבדנו בפרך ,ז"א אבו עבד אני הבאתי כלים סחבתי ועוד כמה דברים קטנים כמו הר"מ
http://imgsrv.pic4u.co.il/6ed68bac4b...6b0030000.aspxשאבו לא יפסיק לעבוד עלי הוטלה המשימה הקשה
http://imgsrv.pic4u.co.il/6ed68b6e85...950030000.aspx
למרות האימונים המפרכים הצלחנו בסופו של דבר
ועכשיו רגע של למידה,שאתה מפרק את הבודי מהשילדה תמיד תזכור כי עיקר המשקל נמצא מאחור
הבודי כמעט ביצע הזדקרות בחלקיק שניה וכמעט ארע נזק משמעותי ,
תזכרו,לאבטח בעיקר את החלק האחורי שמניפים את הבודי ,היום בדיעבד הייתי מבצע ריתום פיזי של החלק הקידמי למנוע נידנוד של המרכבhttp://imgsrv.pic4u.co.il/6ed68b82e2...6c0020000.aspx
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
מאיר, החורים האובליים בנקודות ריתום של הבודי לשלדה לא בהכרח נובעות מנסיון להתאמת חורים אלא יכול להיות שזה נובע משחיקה טבעית. אצלי בשלדה היו כאלה סטיות שהחלטתי לבנות תושבות חדשות דנדשות. מה שאני מציע לך לעשות. את התושבות שלי הגדלתי בצורה די משמעותית ואצלך הייתי ממליץ על חיזוקים נוספים מאחר ויש לך בודי ליפט שדי מעוות את כל העסק.
דוגמא אתה יכול לראות
פה
אהלן,
קודם כל מאיר תיקון את הטעות לגבי מיקום התושבות ואופן השחיקה, כל התושבות יוחלפו לחדשות עשויות 4 ממ
שים לב לתמונות ולאופן השחיקה בצד הנוסע, מצורפות 2 תמונות כולל הסברים, האם זו שחיקה טבעית או שחיקת מעשה ברנר או פלסמה כמו שמאיר הגדיר את זה???
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך:שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
אם ראיתם סימני סכינים או פלסמה/אציטילן אז מן הסתם זה חיתוך ולא שחיקה. אבל הראו לי בזמנו, כשאני הייתי צריך לסדר את הדברים האלה אצלי, תמונות דומות. אבל זה היה בארה"ב באיזורים שבהם מתכת נאכלת די בקלות בגלל תנאים אקלימיים.
בכל מקרה, מה שרציתי לומר זה שאל תטרחו לסדר את הישנות אלא תבנו חדשות. לוקח 3 דקות בדיוק אם יש לכם מכופפת פחים. בלי מכופפת פחים זה לוקח 2 דקות+הזמן נסיעה למכופפת :-D
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
אוקי זהו הכל ערום, ועכשיו מתחילים לנקות לסדר ולהחליף את הכל,
לגבי התושבת האחורית של הבודי (מתחת לדלת האחורית): יש למישהו רעיון יצירתי טוב לתושבת חדשה, משהו מצד לצד בצורה של L ???
רעיונות וצילומים יתקבלו בברכה.
לגבי התושבות של הבולמים הקדמיים:
עלה לי רעיון להכין תושבת בעלת אופציה ל 2 גדלים של בולמים, מה אתם חושבים זה ניתן או לא בה בחשבון בכלל???
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
התושבת קרסה ממזמן ,ביצענו אילתור שהפחית את הלחץ על ידי פיזורו על חלק מהתושבת הישנה ,הכנף וחיבור תמיכה מהכלוב ,
ידענו שזה לא שווה הרבה (למרות שהחזיק יפה)רק שהמרכב מחובר לא ניתן לבצע הרבה ,
עכשיו שהמרכב מפורק רואים את גודל ה"ברוך" (לא אין הכוונה לברוך הצפרדע:-P ) אלא גודל הצרה
http://img2.tapuz.co.il/forums/1_91285537.jpg
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
בתמונות מעל נראת התושבת האחורית שקרסה בברור
כאן תחתית הרכב לאחר שטיפה וניקוי מה מומלץ להתיז שכבת הגנה נוספת,
יש לציין כי אים ברוב המרכב פגיעות או חלודות
http://imgsrv.pic4u.co.il/6ed68b3100...d00030000.aspx
עוד תמונה שממחישה את הקריסה
http://imgsrv.pic4u.co.il/6ed68b0e3e...ac0030000.aspx
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
זה פשוט משחק חתול ועכבר .;)
הסופות האלה עוד לפני שנולדו כאשר( הברזל של השילדה היה פח גולמי ) לא עבור כל מיגון טיפול נגד חלודה .
עשו להם ( אצל היצרן ) חיזוקים \ חורים \ ועוד תעלולי מסגר מתחיל .
את הריתוכים מעולם לא מיגנו
את החלק הפנימי של הריתוכים ( גם היום לא ניתן למגן )
כל אחד מפרק \ מרתך \ מדביק \ מורח חומר פלאים וחושב שהוא נותן את התשובה .
*****
הברזל הוא מכבר מזמן לא ברזל
הריתוך כבר מזמן לא ריתוך
הפח מעולם לא היה מחובר נכון ( כיוון זרימת מים וניקוז )
אז יש כאלה שכל כמה חודשים במקרה הטוב או כל כמה שנים במיקרה אחר אוהבים לפרק את הרכב שלהם ...
מתפתח שרשור כולל תמונות :lol: :lol:
*****
מאיר אני נותן לך עוד שנתיים והכל יחזור על עצמו .
לא במקומות שעברו תיקון . ריתוך ועבודה מקצועית יחזיק .
זה יחזור בכל המקומות שעוד לא יצאה החלודה ( אבל היא שם תיהיה בטוח )
*****
כמו שכתבתי אני יושב על הגדר מרשה לעצמי לשאול שאלות ( כמו השאלה על המנוע בעל הניקוסיל )
אין לי ספק שהתוצאה הסופית תיהיה יפה
יש לי ספק כמה זמן זה יחזיק .
כתחביב גם לי יש שגעונות מה שנכון שגעון זה דבר יקר .
מאיר רק תכתוב לטובת כל הקוראים שלא מבינים ( ויש כאלה ) שאתה פשוט אוהב את זה .
*****
איציק
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
זה פשוט משחק חתול ועכבר .;)
הסופות האלה עוד לפני שנולדו כאשר( הברזל של השילדה היה פח גולמי ) לא עבור כל מיגון טיפול נגד חלודה .
מה חדש עם זה?
עשו להם ( אצל היצרן ) חיזוקים \ חורים \ ועוד תעלולי מסגר מתחיל .
את הריתוכים מעולם לא מיגנו
את החלק הפנימי של הריתוכים ( גם היום לא ניתן למגן )
כל אחד מפרק \ מרתך \ מדביק \ מורח חומר פלאים וחושב שהוא נותן את התשובה .
ברור כשמש
*****
הברזל הוא מכבר מזמן לא ברזל
הריתוך כבר מזמן לא ריתוך אבו שפם הגדיר זאת "קקה של ציפורים"
הפח מעולם לא היה מחובר נכון ( כיוון זרימת מים וניקוז )
אז יש כאלה שכל כמה חודשים במקרה הטוב או כל כמה שנים במיקרה אחר אוהבים לפרק את הרכב שלהם ...
מתפתח שרשור כולל תמונות :lol: :lol:
אז זה טוב או לא?
*****
מאיר אני נותן לך עוד שנתיים והכל יחזור על עצמו .
לא במקומות שעברו תיקון . ריתוך ועבודה מקצועית יחזיק .
זה יחזור בכל המקומות שעוד לא יצאה החלודה ( אבל היא שם תיהיה בטוח )
אז מה האופציות לחכות שנתיים שהרכב ירקב?
*****
כמו שכתבתי אני יושב על הגדר מרשה לעצמי לשאול שאלותל שבת על הגדר זה הכי קל
( כמו השאלה על המנוע בעל הניקוסיל ) לא מבין בזה אתה בטח מבין יותר ממני
אין לי ספק שהתוצאה הסופית תיהיה יפה
יש לי ספק כמה זמן זה יחזיק .
כתחביב גם לי יש שגעונות מה שנכון שגעון זה דבר יקר .באמת......
מאיר רק תכתוב לטובת כל הקוראים שלא מבינים ( ויש כאלה ) שאתה פשוט אוהב את זה .
*****
איציק
אני מת על זה ומודה בזה בראש חוצות,אצל אחד זו שריטה אצלי אני מניח שזה וואדי
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
Meir, if you are visiting soon,
bring home some POR15
coat the underbody with it
well worth the effort.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
זה פשוט משחק חתול ועכבר .;)
הסופות האלה עוד לפני שנולדו כאשר( הברזל של השילדה היה פח גולמי ) לא עבור כל מיגון טיפול נגד חלודה .
עשו להם ( אצל היצרן ) חיזוקים \ חורים \ ועוד תעלולי מסגר מתחיל .
את הריתוכים מעולם לא מיגנו
את החלק הפנימי של הריתוכים ( גם היום לא ניתן למגן )
כל אחד מפרק \ מרתך \ מדביק \ מורח חומר פלאים וחושב שהוא נותן את התשובה .
*****
הברזל הוא מכבר מזמן לא ברזל
הריתוך כבר מזמן לא ריתוך
הפח מעולם לא היה מחובר נכון ( כיוון זרימת מים וניקוז )
אז יש כאלה שכל כמה חודשים במקרה הטוב או כל כמה שנים במיקרה אחר אוהבים לפרק את הרכב שלהם ...
מתפתח שרשור כולל תמונות :lol: :lol:
*****
מאיר אני נותן לך עוד שנתיים והכל יחזור על עצמו .
לא במקומות שעברו תיקון . ריתוך ועבודה מקצועית יחזיק .
זה יחזור בכל המקומות שעוד לא יצאה החלודה ( אבל היא שם תיהיה בטוח )
*****
כמו שכתבתי אני יושב על הגדר מרשה לעצמי לשאול שאלות ( כמו השאלה על המנוע בעל הניקוסיל )
אין לי ספק שהתוצאה הסופית תיהיה יפה
יש לי ספק כמה זמן זה יחזיק .
כתחביב גם לי יש שגעונות מה שנכון שגעון זה דבר יקר .
מאיר רק תכתוב לטובת כל הקוראים שלא מבינים ( ויש כאלה ) שאתה פשוט אוהב את זה .
*****
איציק
איציק, כמי שנוסע בסופה בת 12 שעושה המון שטח ובוודאי לא "נוצצת" אבל הבודי שלה שלם ונקי, השילדה שלה נקיה והתושבות שלה נקיות , אני קובע בצורה נחרצת שכל ג'יפ שלא עבד במחזור חייו הראשון על הסוללות של מפעלי ים המלח ולא הוגבה ע"י בודיליפט, תושבותיו לא יקרסו. מי שלא ינסה כל הזמן להמציא את הסופה מחדש, גם יהנה מאמינות כמעט מוחלטת. ככה זה אצלי, ואצל רבים וטובים אחרים. אם בשביל להינות מאמינות צריך להזדחל בהיילקס, אז תעשה לי טובה - אני מעדיף לטפל בבודי של סופה פעם בכמה שנים...
לגבי כל היתר - כן, זו בהחלט שריטה, אנחנו אוהבים את זה! המכוניות שלנו מאפשרות לנו את זה.
ויודע מה? זו הסופה! TAKE IT OR LEAVE IT. היא לא מושלמת (וזה באנדרסטייטמנט...;)) אבל זה מה יש. ובינינו, זה לא כל כך גרוע... כמי שנוסע על כל רכבי השטח החדשים, אני מודיע לך חגיגית שעם כל הטכנולוגיה, השכלולים, הפאר ו"איכות הגימור", הכל בולשיט אחד גדול ומקור בלתי נדלה ל"תעלולים" כמו שאתה אוהב לכנות את זה. איך אומרים באמריקקית?
WHEN THE GOING GETS TOUGH, ONLY THE TOUGH GETS GOING, אז עזוב אותי משטויות, תשאיר לי את הסופה הזאת, ואני מאושר. אחרי 8 שנים טובות ביחד אני יודע שאני יכול לסמוך לחלוטין על הסופה, ורק בסופה הזאת אני באמת מרגיש בבית.
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ראשית ,אני מבקש את השרשור הזה להשאיר חברי נטו, ירידות ודאחקות בינינו זה סבבה אבל במקום אחר , הערות יתקבלו ברצון,כל הכוונה היא לחשוף ככל הניתן תהליך ארוך ,מייגע, יקר, לא כלכלי בעליל שהחלטתי לבצע ,
לי זה לא משנה כלל אם מאן דהוא יאמר כי הרכב שלי זה "דראק תוצרת תע"ר" מודבק בחומרי פלא או יש לו איזה קסמים מודבקים לצילנדרים,
אם חבר אחד בגיפולוג יקרא את השרשור,ילמד, יחסוך לעצמו עתידית כאבי לב ותשלומים מיותרים למוסכים,
שרוב רובם עושים חרא של עבודה ,(למעט בודדים שהינם נהדרים) אזי אני את שלי עשיתי ,
ולטעמי רוח הדברים שכתבתי מייצגת נאמנה את רוחו של האתר את בעליו,ולטעמי את רוב קוראיו,
לכן אתייחס מאוד בקצרה ,ציטוט"
WHEN THE GOING GETS TOUGH, ONLY THE TOUGH GETS GOING, אז עזוב אותי משטויות, תשאיר לי את הסופה הזאת, ואני מאושר. אחרי 8 שנים טובות ביחד אני יודע שאני יכול לסמוך לחלוטין על הסופה, ורק בסופה הזאת אני באמת מרגיש בבית
6 שנים של כייף,של הנאה ,בלי אכזבות ,משענת נאמנה בכל טיול,לא חזרתי אף פעם על גרר,
תמיד יצאתי מהשטח , ואני לא מחליף את הרכב הנאמן שלי ,
רכב נאמן צריך לגמול לו מדי פעם בציפורים למניהם, כמו פרוק והרכבה ,שיפצור וחידוש
מה קרה איציק,??? יש לנו רכב פאר תוצרת ישראל ,אז משפרים אותו מדי פעם ,
נכון יש לו רקבונות פה ושם ,יש לו חלודות, פה ושם ,ובאמת לא מעניין אותי כמה דלק הוא צורך,
הרכב הזה מתאים לאופי שלי כמו ככפפה ליד ,
חי ,נושם ,בועט, ושבא לי כמו שהבת שלי אומרת"לתת בגז" הוא טס בעליות של ירושליים
ב120 כדי להימלט מאדי הדיזל,
לסיום , אנא השאירו שרשור זה נקי , לא אהסס כפי שעשיתי בעבר לבקש למחוק הערות שאינן עיניניות
לסיכום:
עידכונים,
עשיתי הזמנה בסמיטרייסינג היידוע והמוכר ,לראשונה מזה שנים נתקלתי בפישול שלהם ,
הכל הוזמן לאחר שנבדק שיש במלאי , ההזמנה לא יצאה משום מה ,בדקנו במייל ,בדקנו באתר , לפתע מתברר כי חסר שני חלקים שייגיעו עוד חודש ,חילופי דברים רמים בקו טראנסאטלנטי על ידי משפץ המנוע אמיר ענבל עימם הביאו למצב שבו יצאה ההזמנה בדחיפות רק היום עם חלקים חלופיים,
לקח, עשית הזמנה תבדוק את מצבה כל יומיים אל תתעצל לצלצל אליהם, הייתה לי הפתעה לא נעימה שעלתה לי בשבוע עיכוב
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
אני רוצה לנצטרף לדעתו של דרור למעלה.
הסופה שלי בת עשר. הצבע מקורי, אין כמעט חלודה ורקבון בגוף מלבד קורת הסף בפתח האחורי שיגיע זמנה, הגחון שלם, אין כמעט סדקים או קרעים בפח. התושבות המקוריות שלמות. המקום היחיד שמחליד ומתפורר הוא הגג והתחושה שהפח רגיש יותר לחלודה. הצבע המקורי כולל כשלוש שכבות יסוד למיניהן וגם כשהפח נחשף לחלוטין החלודה אינה ממהרת להתפשט. ככלל, גיליתי שהמקומות המועדים לפורענות הם התפרים בין חלקי הפח שחוברו בריתוך נקודתי, התפר נסתם בבוסטיק והכל נצבע. עם הזמן החומר מתייבש והרטיבות חודרת לתפר. אני מנקה את התפר המועד מחלודה, צובע ביסוד, מחדש את חומר האיטום וצובע בצבע עליון. הכל באופן ידני עם מינימום נזק לצבע מסביב.
מבחינתי, אם לא היה במה לגעת בסופה, הייתי מוכר אותה מזמן.
ארז
ארז
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
Meir, if you are visiting soon,
bring home some POR15
coat the underbody with it
well worth the effort.
אוקי...זהו חומר מעולה ממה שהצלחתי להבין באתר שלהם וממש לא יקר...אך בעיה אחת ביישום החומר על הבודי והכוונה היא לכל בודי לא רק לשל מאיר, זה הלינק שלהם:
http://www.por15.com/bPOR-15sup-sup-...entive-Paint-b
במקרה של בודי של סופה או סיקס יש כל כך הרבה מקומות שהצביעה על ידי התזה או הברשה, אין את היכולת להגיע לכל המקומות במיוחד בתחתית של הבודי...ולכן אין זה מתאים כי עדיין החלודה תגדל כאילו היא מקבלת דשן כימי כל יום... הפתרון לאיטום מלא במצב הקיים הוא התזה של ריינו או משהו מקביל... אבל גם זה בעלות גדולה מאוד כי ההכנה של משטחי ההתזה הוא כמעט ובלתי אפשרי... היה מישהו בחיפה שהביא מכונה וחומר דומה אבל נעלם מהאופק גם כן מהר מאוד...וחבל מאוד... בזמנו של בניית הרוקרים רציתי אז להתיז את כל הפנים של הסופה וגם פירקתי את הכל להתזה אבל מסיבה זו או אחרת שלא יודע את התשובה ...העסק לא בוצע...זה הלינק :
http://www.rhinolinings.com/RL/main/
אבל כל חיפוש אחר BEDLINER יתן עוד כמה חברות המקבילות וחומרים מאוד דומים לזה...
לכן לו היה למאיר את הזמן, והיה מאשר לי הייתי מפרק את הבודי ומפשיט אותה לגמרי...ושולח אותו לניקוי בטבילה ולאחר מכן מבצע גילוון בטבילה...כמובן שזה היה אחרי כל התיקונים שיש לבצע בו וזה כמובן היה מחזיק לכל תקופת חייו של הסופה. א/או עד לתיקון הבא....במידה ולא בוצע הגנה מתאימה לברזל אחרי התיקון
זהו תהליך של לפחות 10 ימים לבד...ואני לא יודע האם אני מסוגל לבצע זאת בכלל... גם כלכלית לא יודע האם שווה את זה...
בשלב זה אני מכין תושבות חדשות לאחורה, מתקן את כל מה שאני יכול... ונתיז זפת על כל החלק התחתון של הבודי שיתן לו עוד כמה שנים של כיף...להצהיר שזה מושלם...ממש לא אבל גם מאיר יודע זאת...לו היה ניתן לקנות בארץ בודי קומפלט מפיבר (דלתות, סגירה, כנפיים חזית ומכסה מנוע...) אולי היה שווה לנסות, מה שמוצע כאן בארץ מפיבר... אישית לא הייתי נותן לו לבצע לי על הרכב אפילו תיקון לאחר שראיתי את איכות העבודה והאיכפתיות שמושקעים אצלו ברכב... לא בא להשמיץ זו רק דעה אישית שלי...
השילדה במצב סביר ביותר...רק נתקן את התושבות לבולמים הקדמיים כמו שצריך...נסדר ונחזק את התושבות של הבודי בצידי השילדה, נחזק כמו שצריך את התושבות האחוריות של השילדה...
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
הייתה התקדמות ניכרת אצל אבו שפם,
התושבות האחוריות בבניה, כאשר יגיעו נשיפ תמונה ומידות לטובת כל חברי בעלי הסופות,
בנתיים השפם עבד אני צילמתי,(חלוקה הוגנת של הנטל)
http://imgsrv.pic4u.co.il/1b0b8b8fc3...b20030000.aspx
אפילו הכנפיים הקדמיות פורקו על מנת לבצע עבודה יסודית לאיטום וניקוי
אל תסתכלו עלי יש שם באילניה אחד שהוא יותר חולה ממניhttp://imgsrv.pic4u.co.il/1b0b8bc5dd...e50030000.aspxhttp://imgsrv.pic4u.co.il/1b0b8b0440...4d0030000.aspxhttp://imgsrv.pic4u.co.il/1b0b8b600a...b90030000.aspx
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
הפדנט המטורף להלן אבו שפם הודיע לי כי הוא מתכנן לשים עוד מצבר ברכב כי גם ככה יש לי יותר מדי מכשירים אז שאני לא אבלבל לו ת'מוח(ציטוט) היות והוא יותר גדול ואני יותר פיקח אז שתקתי,
שאלה: האם ניתן להזיז את בית הפיוזים הראשי כך שניתן יהיה לשים מצבר ליד מצבר(מאיר אומר,שאול אין מקום,
שאול:מה הבעיה אני אבנה תושבת ,יאללה תלך מפה,הלכתי הוא יותר גדול)
אני לא רואה מקום אחר,ואין לי כוונה לשים מאחור כי אין לי ס"מ פנוי ברכב,
רעיונות חברים
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
אוקי ככה נפרט קצת יותר:
1. כל חלל המנוע, הכנפיים פורקו על מנת לנקות כמו שצריך ת'חלודה ...ממיר חלודה, יסוד וצבע כמו שצריך ועד כמה שניתן...(גם הכנפונים פורקו לניקוי והחלפת הברגים, יש לי הרגשה שאני מתחיל להשתמש בברגי נירוסטה)
2. מחר ניקוי יסודי של: גיר, סרנים, שילדה, וכל מה שניתן לנקות ולצבוע מחדש, כמובן אחרי תיקונים איפה שצריך וחיזוקים על פי הצורך...
3. מקווה שמחר או ביום שני יגיעו החלקים לתושבת האחורית ...מאיר יכניס תמונות ...
4. חגבי הוספת מצבר נוסף...נמצא לו מקום...זה חובה...
5. מאיר קיבל עוד תפקיד...בנוסף לתפעול המנגל...הצילומים...הוא עכשיו גם אחראי לשמירת החום של הקמין ...שלא יקפאו לי הידים...
6. בפירוק העלים היום למדתי שכמה שמשתמשים ביותר סוגי ברגים - ככה יותר חזק....
7. בבדיקה מעמיקה היום... הובהר מעל כל ספק...מאז בניית והרכבת הרוקרים וקיבוע הבודי לשילדה כמו שצריך...אין יותר קרעים חדשים בבודי... הוא יושב כמו שצריך...הצליח למאיר הרעיון... הרבה מעבר למה שחשבתי...סחתיין אליך ועל הרעיון... מעניין איך יתנהג בתוספת רוקר / תושבת אחורית...כמובן שיבחן בנסיעה בשטח ואחרי תקופת הרצה...
עדכונים נוספים בהמשך...
-
חוזר: פרויקט בתהליך: שיפוץ+שדרוג מנוע 4.0L של סופה
הצילו !!!!!!
מאיר מה קרה לכל צמות החשמל ?
ע"פ ריפרוף בהודעות והתמונות זה לא ניראה טוב
האם שוב נצטרך לאכול פיתות אצל אימי?