-
דיפינדר או גי'מיני?
השאלה נשמעת מוזרה , בערך כמו- מה נאכל? פלאפל או פילה בורגניון אצל אהרוני... אבל ההתלבטות שוב רלוונטית ואנחנו צריכים סיוע:
1. תמיד רציתי דיפנדר. עוד הרבה לפני שהתחלתי לטייל רכוב במקום רגלי. לא יודע למה. לא נהגתי בו מעולם. נסעתי רק בצבאי וגם זה בתור נוסע ולא נהג. ואין לי מה לומר להגנתי. חלום ילדות שאין לו הסבר. עובדה.
2. לפני 3 שנים נכנסתי לפה לפורום וביקשתי יעוץ לג'יפ ראשון. הקשבתי קשב רב לשלל העצות, וקנינו סמוראי 96 סטנדרטי. וכמו שייעצתם לנו- "גדלנו" יחד לפי הצרכים עם השנים: הצמיגים גדלו , הנעילה האחרוית וכו'- הכל לאט לאט לפי הצורך. הרכב עדיין במצב מצויין, משמש אותי ביום יום ולכן נשמר היטב (אחרת איך נגיע לעבודה?..)
3. אז 3 שנים חלפו, והברור שעניין הג'יפ לא היה איזה ג'וק חולף אלא כנראה יישאר לכל החיים- ולמרות שאנחנו אוהבים את הסמוראי- ""ג'יפ ראשון" הוא ראשון- כי מתי שהוא באים האחרים. והזמן (והתקציב) הגיעו.
4. ועכשיו להתלבטות:
1. 3 שנים עם רכב מבית סוזוקי לימדו אותנו כמה טוב להחזיק רכב אמין יחסית (טפו טפו טפו ) שההוצאות הקבועות שלו נמוכות מאוד (יותר נמוך מהפרייבט), ושלא טומן בחובו אופציה להפתעות כלכליות גדולות (גם אם הולך משהו גדול- זה יסתכם באלפים בודדים ולא יותר). לכן- השכל היבש שאוהב שקט נפשי ויודע שאסור להכנס להרפתקאות כלכליות אומר- ג'ימיני ממודל חדש. ייקח אותנו לכל המסלולים שאנחנו אוהבים (עם השנים גילינו שאנחנו לא אנשי המעלות והבוץ ולא האתגרים של העבירות זה מה ש"עושה לנו את זה".), אחזקה זולה יחסית והכי חשוב- צפויה.
2. הלב. הלב רוצה דיפנדר (אין לי מושג למה)אבל- וזה האבל הגדול: אנחנו שומעים כל הזמן סיפורי זוועה על LR ששחטו את הכיס של בעליהם בשורה אינסופית ויקרה מאוד של הוצאות, וכרגע אין לנו כזה "כיס עמוק" כדי להשתעשע בפצצת הוצאות מתקתקת. הרכב גם ישמש ליום יום ולכן לא יכול להיות כזה שעושה שביתות לפעמים. ובקיצור אנחנו חוששים מהקופסא הגדולה הזו שאולי מביאה יותר הוצאות מעונג.
ולכן- אנחנו מבקשים לדעת מבעלי LR (דיפנדרים) לדורותיהם. כמה הפצצה הזו מתקתקת. כמה (בש"ח) באמת עולה להחזיק כזה רכב? כמה עולה לרכוש כזה רכב (שנתון מתקדם יחסית). אנחנו עובדים קשה ואת הזמן הפנוי רוצים לטייל- לא לבלות מתחת לאטו- אז תחזוקה עצמית לא רלוונטית.
נשמח לכל פיסת מידע, אבל בבקשה רצינית ומבוססת ניסיון.
עבירות: לסוגי הטיולים שלנו - ג'ימיני יספק את העבירות מעל ומעבר 0הוא ייקבל גם נעילה מתישהו)- כך שזה לא נתון רלוונטי ונא להתעלם ממנו.
תודה,
סיגל ויואב.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
אני אתייחס לעניין הגודל, אל יודע איך הסתדרת עם הסמוראי בטיולים ארוכים-אוטו בגודל צידנית וחצי..
אחרי התנסות עם רכבים בגודל נורמלי (גם דיפנדר) אני אל רואה את עצמי מטייל עם משהו קטן יותר, הנוחות הממכרת של היכולת לקחת את כל הדברים הקטנים (או גדולים) שעושים את החיים והטיול הרבה יותר נוחים ומהנים.
עליתי ברכב הפרטי מניבה להיילקס, היכולת לקחת גם חברים ברכב וגם את הציוד בלי להתפשר עושים את זה בגדול-אין למה להשוות, טיול חורף בינואר עם כמות עצים למדורה ובישול כל לילה, דלק ומים ואוכל, הרבה מקום לאוכל,מזרונים ומה שבא.
אין תחליף ליתרון המקום שייתן לך הדיפנדר.
אתה מתלבט בין לעלות כיתה אחת או לקפוץ כמה.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
דיפנדר.
הג'ימיני הוא עוד רכב מעבר, איך שלא תהפוך את זה ואתה אומר זאת בעצמך. אם תיקח דיפנדר במצב טוב ותשמור עליו היטב, אין שום סיבה שהוא יעלה לך יותר מכל רכב שטח אחר.
אפשר להמשיך ולהמשיך לגבי עלויות אחזקה, תיקונים, השוואות, אבל את השורה התחתונה אתה יודע: הג'ימיני יעלה פחות לטווח הקצר. אתה חושב על הטווח הארוך אם אתה קונה דיפנדר, נכון?
מה עם הילדים, יואב? איפה תשים אותם בג'ימיני בעוד 3 שנים? גם אם תשמור את הדיפנדר 10 שנים לא תהיה לך בעיה כזו איתו.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב לדעתי אתה צריך להגדיר לעצמך למה להחליף את הסמוראי.
אם זה עניין של מקום ונוחות לדעתי אין הבדל משמעותי בנוחות ביחס לגי'מיני ובטח שאין הבדל במקום.
אם בא לכם לגדול, תעשה חשבון אם אתה נוסע מספיק ק'מ בשביל להחזיק רכב דיזל.
אני הייתי הולך יותר לכיוון של צי'רוקי-אמרנו מהלב :mrgreen:
רכב אוטומטי,אפשרויות שיפור אינסופיות וכיף,ניראה לי הרבה כיף ויחסית גם מקום.
עוד משהו-במידה ויש לכם גם פרייבט סביר,נסיעות ארוכות(עבודה יומיומית) ניתן לעשות איתו וכך עניין הדלק של הגי'פ יחסית שולי.
יאלה עוד שלגיה לאוסף 8-)
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב - התכוונת לדיפנדר 90 או 110 ?
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
נסעתה בדיפנדר?
מתאים לך להסתובב עם משאית?
אם המקום בג'ימני מתאים לך לשנתיים \ שלוש \ ארבע ואתה מעדיף לטייל על כלי קטן ושקט מאשר במשאית אם עלויות האחזקה שהתיחסתה עאליהן הג'ימיני פתרון מצוין
אנחנו הסתדרנו איתו ועם שני ילדים כרכב שני במשך שנתיים כולל טיולים של מספר ימים עד שבוע כאשר השלישית הגיע לגיל שאפשר להתחיל הגיע ההילקס
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
את מה שאלון כתב:
ציטוט:
אם תיקח דיפנדר במצב טוב
אתה חייב לשנן.
יש המון סיפורי זוועה על לנדרוברים- ועם יד על הלב- הרוב נוסעים בכלים שחוטים (במושגים אמיתיים). רכב יוצא מג"ב/ חברת טיולים, עם 400 אלף ק"מ.... הוא מראש לא מתכון לחיים פשוטים. לעומת זאת, רכב שעבר רק ידיים פרטיות, עם פחות מ200 אלף ק"מ, ובמצב טוב- לא קל למצוא, ואם תמצא- החיים איתו יהיו הרבה יותר פשוטים. שלי (לשעבר), לדוגמה, למרות שהיה יוצא מג"ב, היה במצב מצויין ועם 200 אלף ק"מ בלבד, ואחרי יישור הקו שקיבל ממני, הוא מהטובים שמסתובבים בכבישי הארץ- ובאמת, כמעט בלי תקלות לאורך השנתיים בהן הסתובבנו יחד בדרכים.
דבר חשוב לגבי ההוצאות- בעגלת דיזל מגודלת, כל ההוצאות יותר גבוהות- הטסט (ירד טיפה השנה, אבל אני מניח שהוא עדיין עולה בסביבות ה2500 ש"ח ), הביטוח המקיף, והדלק- כל אלו עולים יותר- גם בסוף השנה, וגם פר יום טיול. גם סט צמיגי שטח פעם ב 3 שנים יעלה פי 2, או מצבר פעם בשנתיים. אפילו שטיפה במכון שטיפה ביום ראשון אחרי שבת בוצית עולה יותר. וכל אלו הוצאות צפויות.
אם לקחת את כל זה בחשבון, ואתה עדיין חושב שאתה רוצה- את המקום, את הנוחות שאין שני לה, את העבירות (לא דווקא במעלות השוברים, אלא דווקא במכשולים הבלתי צפוים באמצע מסלול תמים), תן ללב להחליט.
אסף.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
תקרא שוב את מה שאתה עצמך כתבת. אתה כבר יודע את התשובה ...
אני אגב דווקא חושב שאם אין ילדים ממש בקרוב, שנתים שלא בקרוב. אז ג'ימני זה מה שאתה צריך...
אם כי מצד שני, אני גם חושב שג'יפ קונים עם הלב ולא עם הראש....
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
תודה:
1. אמיר- הכוונה ל 110
2. טל- מאחר ובלב עסקינן-צ'ירוקי נראה אחלה אבל לא מושך אותי להחזיק כזה
3. אסף אלון דורון- הלב כבר אמר דיפנדר כי היתרונות ברורים-ואם הינו זוכים בלוטו- היה פה מחר דיפנדר. זה החסרונות שמדאיגים אותנו- והם שניים- עלויות (בסוף צריך לעשות סדרי עדיפויות) ואמינות (עד שיש שבת פנויה- אז לטייל ובבוקר שיניע לעבודה). ואלו שני דברים שאין לנו מושג למה לצפות ב LR ולכן קיוינו לשמוע מבעלים של דיפנדרים נתוני אמת לגביהם כדי להכניס לשקלול ההתלבטויות .
4. ערן- השכל אומר ג'ימיני ג'ימני ג'ימיני (3 - עד הילד השלישי...). אבל מה לעשות שכל פעם שאני עומד עם הסמוראי ליד ג'ימיני ברמזור (ויש פה המון בת"א. גם רמזורים וגם ג'ימינים)- הלב קצת נחמץ מהרעיון להחליף ביניהם.
אמרת היילקס אגב- זה גם רעיון שעלה ולא נפסל על הסף..
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יוד, מה הסיבה להחליף את הסמוראי לגי'מיני?
אם זה לעניין רכב חדש יותר,אני חושב שזו טעות-את הרכב שלך אתה כבר מכיר טוב,לדעתי סידרת כבר כמעט את כל הקילקולים הקטנים המעצבנים. אני לא יודע כמה הרכב כבר עשה אבל אם זה לא ק'מ גדול והמנוע טוב אז אני הייתי נשאר עם הרכב.
מצד שני,גי'מיני יש אוטומט :mrgreen:
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב שלום,
אני לא בא לפתור לך את הדילמה, אלא להעלות כמה נושאים שרצוי שתשיב עליהם (לעצמך) ואז תוכל לקבל החלטה יותר מושכלת.
הדבר החשוב, לדעתי, הוא לציין תקציב - ואת זה שכחת.
אני, מה לעשות, בעוונותי שייך לאלה שלא קונים ג'יפ עם הלב אלא עם הכיס והפרקטיות.
גם רכב גרוע, כשהוא חדש, לא "מתקיל" יותר מידי. (לכל כלל יש יוצא מהכלל, ובמקרה הזה הוא הטרופר דיזל שגם חדש מאוד יחסית, חורג מההגדרה של נבלה סרוחה).
כך שאם אתה מתכוון לדיפנדר 2003 ומעלה אז זו תמונה שונה לגמרי מ1996 למשל.
הנקודה השניה היא המקום לילדים - אל תחשוב על זה אפילו. כשתגיע לגשר תעבור אותו.
נקודה שלישית, כמה ק"מ בשנה? אם אתה גר במצפה חמציצים, עובד במרכול המקומי, וחוץ מטיולים לדרום פעם בחודש נוסע להורים שגרים במרחק 3 ק"מ, אז אולי טרופר בנזין או גרנד צ'ירוקי?
בסוף אתה עשוי לגלות שהבחירה היא לא ג'ימיני ולא דיפנדר.
אבל אם בא לך נורא דיפנדר, ואני לא מהחסידים שלו (בלשון המעטה, תקרא את החתימה שלי), נניח וקנית אחד, ונפלת חזק, תמכור למישהו אחר בעוד כמה חודשים, שמתלבט בין XXX שההגיון אומר, ללב שלו שרוצה דיפנדר.... מוכר לך טיפוס כזה? - אם לא תסתכל במראה. (תמיד יהיו כאלו).
ואם תחליט לבסוף לקנות דיפנדר, עשה טובה לעצמך ותזכור טוב טוב את מה שאני כותב לך כאן: תתרחק מהגורואים.
יש כלל אחד שאף בעל לנדרובר לא בורח ממנו - מי שמטפל אצל גורואים, יוציא עשרות אלפי שקלים גם על אוטו חדש מהחברה.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
התקציב לקניה הוא כזה שיאפשר לנו לרכוש ג'ימיני משנתונים חדשים ואולי אפילו מהניילונים. אני לא יודע לתרגם את זה לשנתון של דיפנדר משומש.
תקציב הקניה פחות מטריד אותנו- תקציב האחזקה הוא העניין.
אני גר בת"א ולא בחמציצים (למרות שהייתי מעדיף את חמציצים..) נוסע עם הרכב לעבודה כל יום, 60 ק"מ סה"כ (30 לכל כיוון), מחוץ לעיר (כך שעניין ההסתובבות עם רכב גדול בעיר לא רלוונטי).
אם האחזקה שנתית כמו שכתבת כרוכה בעשרות אלפי ש"ח- אז בהחלט קיבלנו תשובה. כרגע הסמוראי עולה לנו ככה (בערך):
1. רישוי 1000
2. ביטוחים 4000
3.בתיקונים/שפורים/פינוקים- בסביבות 4000 לשנה (טיפולים כלול)
4. דלק- כ 10 K בשנה
סה"כ:
כ 20 K בשנה (הכל משוערך ומעוגל למעלה כמובן)
מה ההפרש המוערך באחזקת דיפנדר? (ככה נדע כמה אנחנו עומדים לשלם בשביל להגדיל את התענוג).
טל- נכון- הסמוראי שלנו הוא 96, מצב מצוין, כל הליקויים תוקנו ואני מכיר אותו ויודע למה לצפות. אבל הוא 96, והשנה 2007, והגיע הזמן להתקדם.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב
מבחינת עלויות לדיפנדר תכפיל ב 2 הכל (יוצא ממוצא טוב 10 אחוז לכאן או לשם לא משנים את התמונה) וזה בלי בלטמי"ם במוסך
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב
הגיע הזמן להחליף כי הגיע
ג'מיני לא יספק אותך, לא במידה ששווה החלפה
דיפנדר... זה קצת יותר מידי, זה נון נון ולא יתן לך את השילוב של כבישטח
אתה חייב לפתוח קצת
תראה את הפג'ארו הקצר, גם עבירות וגם נוחות, גם הקאיה בחשבון אבל רק אחרי שינויים לפחות כמו שבצעתי, גאלופר, ראאב 4 כל אלה יעלו אותך כיתה ברמת הנוחות בשטח ובכביש ולא יפגעו בעבירות.
בהצלחה
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
אם אתה מטייל הרבה, ה LR הממוצע מהשנתון עליו אתה מדבר, יעלה לך כ- 25K לשנה, לפני דלק-ביטוח-טסט.
זה לא רכב למי שמחפש שקט נפשי ויעילות יומיומית. זה רכב למי שאומר "אני מטייל, ומוכן להשקיע בזה זמן, אנרגיה, כאבי ראש והרבה כסף".
יש הרבה אופציות ביניים. הפאג'רו הקצר היא אחת מהם, הסופה היא אחת אחרת.
אפי צ.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
מבחינת אחזקה, דיפנדר שטופל טוב לא יעלה יותר להחזיק מכל רכב אחר.
מה שכן הגימיני חדיש יותרבמיוחד אם הוא מהנילונים יעלה הרבה,הרבה פחות מבחינת תחזוקה מאשר כל רכב אחר(וזה נכון לגבי כל רכב חדש).
לא יודע כמה עולה גימיני חדש אבל אם מדובר על סביבות ה100K אתה יכול להרשות לעצמך דיפנדר משנת 99/200 במצב מצוין+תוספות,גבולי ביותר ל2001 סטנדרטי.
בשאר הבחינות מדובר ברכבים מאוד שונים, אני מציע לך לעשות סיבוב על דיפנדר קודם במידה ולא נהגת על אחד כזה, מדובר על טרואמה לא קטנה לפעם הראשונה, אבל כך בחשבון שלכל דבר מתרגלים....בסופו של יום הוא הרבה יותר נוח מהגימיני או הילקס וכו'...
יכולות השטח שלו בטח שגבוהות יותר מהגימיני אבל כל זה בא עם פשרה גדולה מאוד על הכביש(מבחינת שיוט מהיר הוא סבבה לגמרי, במיוחד הTD5, אבל בכללי כמו שכתבו פה, לא משנה אך תהפוך את זה מדובר על נ"נ).
אגב עברתי עכשיו סיפור דומה עם חבר טוב, עבר מסמוראי סלילים לגימיני כשבדרך הוא מתלבט בין דיפנדר/לנדקרוזר 73/פאגרו קצר וכו', הוא קנה בסופו של דבר גימיני חדש ומצטער על זה, לא בגלל שהוא לא קנה את הדיפנדר אלא בגלל שהוא נשאר באותו המצב ולא התקדם.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
שיה , ראב4 ? אין לו הילוך כוח בכלל. זו לא השוואה.
קאיה - עלויות שידרוגים ושיפורים ? כמה עולה נעילה ?
פג'רו - זה כבר נראה יותר מתאים מבחינת מידות אבל השנתון ? עד מתי יש פג'רו מהדגם הישן? אלא אם התכוונת לקינג ואז המחיר עף לשמיים.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gooja
אם אתה מטייל הרבה, ה LR הממוצע מהשנתון עליו אתה מדבר, יעלה לך כ- 25K לשנה, לפני דלק-ביטוח-טסט.
זה לא רכב למי שמחפש שקט נפשי ויעילות יומיומית. זה רכב למי שאומר "אני מטייל, ומוכן להשקיע בזה זמן, אנרגיה, כאבי ראש והרבה כסף".
יש הרבה אופציות ביניים. הפאג'רו הקצר היא אחת מהם, הסופה היא אחת אחרת.
אפי צ.
קודם כל האופציות הנוספות שנתת מצוינות(טוב רק הפאגרו...), אבל אתה חייב להפריד בין החוויה שלך(טוב ,הטרואומה) שלך עם דיסקברי לבין דיפנדר, הרכבים האלו לא דומים מבחינת אמינות ועלות התחזוקה.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
בקשר לקאיה:
יש עכשיו נעילות אוטומאטיות גם ב3000 שקל.
והיא בין הרכבים עם העלויות אחזקה הנמוכות (הכוונה היא בין הג'יפים)
ככה שהיא אופציה טובה..
נ.ב.
אני משוחד, אבל מה שכתבתי זה עובדות.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
שיה , ראב4 ? אין לו הילוך כוח בכלל. זו לא השוואה.
קאיה - עלויות שידרוגים ושיפורים ? כמה עולה נעילה ?
פג'רו - זה כבר נראה יותר מתאים מבחינת מידות אבל השנתון ? עד מתי יש פג'רו מהדגם הישן? אלא אם התכוונת לקינג ואז המחיר עף לשמיים.
הראאב באמת נדבק בטעות, העקרון לא.
הספורטאז' נותן הכל בגדול אבל... מהלך מתלה אחורי זוועה !
אפשר להשיג נעילה ב 3000 של TF
סט אייבך ב 1800 בערך
גלגלים גדולים ב 1500 לערך
ומקבלי רכב שטח נהדר... שוב למעט המהלך שדורש דרופקיט.
לכן פאג'רו, הכל מגיע במקור.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
לגבי האמינות ששאלת עליה- לא צריכה להיות בעיה להניע ולנסוע- זה היה נכון בדיפנדר שלי, זה נכון בהרבה אחרים, שיש להם שלושה דברים משותפים-
-הם לא גרוטאות מראש
-הם לא מטופלים אצל גורואים
-הם מטופלים כמו שצריך (שזה כמעט כמו הקודם)
אם יש לך כזה דיפנדר- אתה יכול כל בוקר להניע ולנסוע. לעבודה או לטיול.
אם תקנה נבלה, או אם לא תטפל באופן מינימלי בדיפנדר שלך- לא תוכל לסמוך עליו. זה נכון לכל רכב, אגב, אבל הסיבה שאתה שומע על יותר בעיות בדיפנדרים מאשר בפג'רואים, למשל, היא שמסתובבים יותר מדי מהם עם 400-500 אלף ק"מ, אחרי התעללות רבתי במג"ב או בחברות טיולים- כלים שחוטים שעכשיו אנשים כאן בפורום נוסעים בהם- ועדיין מצבם לא כל כך נורא, אגב- כי כל רכב אחר במצב הזה (חוץ מהיילקס, בסדר) כבר מזמן היה במגרש גרוטאות.
אסף.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב לי היה הרבה מאוד נסיון בהרבה מאוד כלי רכב.
ניבה, פרוזה, CJ דיסקברי היליקס סופה ודיפנדר אה כן וגם סמוראי.
במשפט אחד - כול הרכבים מתקלקלים, ובכול הרכבים יש בלאי.
אבל זה לא ממש מפתיע (-:
כמה שהרכב מסובך יותר, כך יש יותר סיכוי שיתקלקל.
יש רכבים (היליקס) שמתוכננים עם יותר טולרנס.
מה זה אומר...
מנוע חלשלוש לעומת גיר טרנספר וסרנים חזקים. וזה אומר סיכוי קטן מאוד לשבר. כל הרכב בנוי עם הרבה מרווח נשימה מבחינת אמינות, מאוד פשוט, על חשבון נוחות.
ולכן הוא כול כך אמין (אני מדבר על ההיליקסים הישנים, מנוע אטמוספרי)
אבל הנוחות ))-: יותר גרוע מסמוראי. רכב עבדים אמיתי.
דוגמא מעולה לרכב המתוכנן זועתית הוא ניבה. הרכב הזה הוא פשוט גיבוב של חלקים ללא שום מחשבה מראש. מערכת חשמל מהגהנום ועוד ועוד.
דיסקברי 2 הוא דוגמא לרכב שבנוי על יסוד רכב אמין שהפכו אותו ללא אמין בגלל שרצו להפוך אותו לנוח במיוחד ללא מחשבה תחילה. לקחו דיפנדר העמיסו עליו בודי של דיסקו. הוסיפו המון חשמל. והתוצאה - רכב מאוד נוח (הכי נוח שאני מכיר) אבל כול הזמן הפיצפקס מתקלקלים. צינורות הגיר נוזלים ועוד ועוד צרות קטנות שפשוט לא נגמרות. ואני עוד לא כתבתי על בעית השד לוקס...
ראש המנוע ב TDI הולך בגלל בעיות חימום וזה לא קשור למנוע כלל. המערכת קירור של המנוע מעולה (יותר טובה ביעלותה מההיליקס) המנוע תמיד עובד בנקודת עבודה אחת, חורף או קיץ.
אלא מה, היא מלאה מגוון של צינורות קטנים וגדולים, חור קטן באחד הצינורות, המים יוצאים וחום המנוע מגיע לאדום תוך דקה !!! מנסיון.
כול מנוע דיזל (כולל טיוטה) כאשר הוא מגיע לאדום הולך הראש.
ארז טוען שחימום מהיר זו מחלה של דיסקו בגלל תא מנוע צפוף. אחרי שראיתי תא מנוע של דיפנדר אני נוטה להסכים. הדיפנדר הרבה יותר מרווח באורך (10 סנטים יותר) וגם ברוחב. האם עלית החום יותר איטית ? אני מעדיף לא לנסות...
סיכום - לדעתי אם תמצא אקזמפלר שמור, ומוסך שיכול להשאיר אותו כזה, לא תהיה בעית אמינות.
אבל לדעתי אתה הולך לכוון הלא נכון. גימיני הוא באותו גודל כמו סמו. אז מה עשית ? התקדמת בכמה שנים ?!. אם לא דיפנדר, לעניות דעתי אתה צריך להסתכל על פגרו לדוגמא. ועדיף ארוך ולא קצר. הקצרים הם רק קצת יותר גדולים מהגמני. הגעת לגיל בו צריך לחשוב על יותר משנים, ובמקרה זה לך על הגדולים. גימני פשוט קטן עליך.
אגב לדעתי, אם הלב אומר דיפנדר, לך עליו, זה שווה את זה.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
מוני - תודה על הזמן שהקדשת לתשובה ארוכה ומפורטת.
אחננו מנסים לנווט בין הלב לפרקטיות ולתכנונים קדימה (הרחבת משפחה לדוגמא... בטח מצמצת את כמות הטיולים בשנתו הראשונה של העולל- ואז להחזיק דיפנדר רק לנסיעות לעבודה עשוי להיות משבי"ז..).
ככה שהרוח נושבת לכיוון הג'ימיני, כעוד רכב מעבר אחרון לפני הדבר האמיתי בעוד 3/4 שנים.
אם יש בעלי ג'ימיני שקוראים את זה כעשיו וצועקים על המסך :"לא! אל תעשו את זה!"- זה הזמן לדבר 8)
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני אורבך
דיסקברי 2 הוא דוגמא לרכב שבנוי על יסוד רכב אמין שהפכו אותו ללא אמין בגלל שרצו להפוך אותו לנוח במיוחד ללא מחשבה תחילה. לקחו דיפנדר העמיסו עליו בודי של דיסקו. הוסיפו המון חשמל. והתוצאה - רכב מאוד נוח (הכי נוח שאני מכיר) אבל כול הזמן הפיצפקס מתקלקלים. צינורות הגיר נוזלים ועוד ועוד צרות קטנות שפשוט לא נגמרות. ואני עוד לא כתבתי על בעית השד לוקס...
מוני לא מתאים לך לדבר לא לעניין, בלי קשר לזה שדווקא דיסקברי דור 2 הוא בעל אמינות בהחלט סבירה,אין ברכב הזה לוקס....(הכל בוש ככל שאני זוכר)
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
תשמע יואב אני לא בעלים של ג'ימני,אבל יש לי חבר טוב שמחזיק כזה עוד מעט שנה וחצי.
הוא מרוצה ממנו מעל ומעבר.
האוטו אמין,ועושה את עבודתו נאמנה בשטח ובכביש.
יש לציין שהוא לא סטנדרטי אבל גם לא משופר במיוחד. שנת 99 מוגבה2" קיט של טאפ דוג.ממוגן. נועל צמיגיAT במידה מקורית. שכחתי לציין-אוטומטי.
בזמן הקרוב הוא ירכיב נעילה כי הוא הגיע למסקנה שהגיע הזמן לנעילה וצמיגים215 MT.
אני נסעתי בו בשטח ובכביש ולפי הדרישות שאתה פרשת פה הוא ישרת אותך נאמנה לדעתי.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ארז
מוני לא מתאים לך לדבר לא לעניין, בלי קשר לזה שדווקא דיסקברי דור 2 הוא בעל אמינות בהחלט סבירה,אין ברכב הזה לוקס....(הכל בוש ככל שאני זוכר)
אופס... סליחה.
התכוונתי לדיסקו 1 ולא דיסקו 2
את ה TD5 אני מכיר רק משמועות. והם אומרות שהוא יותר אמין מה TD5.
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יותר אמין מה TDI !!!
חבל מאוד שאין עריכה.
יואב לדעתי אתה עושה שטות.
אתה רוצה למשוך עוד כמה שנים כך, תשאר עם הסמו.
אתה מכיר אותו הוא אמין ומשרת אותך כמו שהוא.
הגימיני לא הרבה יותר מרווח ונוח.
אלא אם כן אתה פשוט רוצה את "מראית העין" שהתקדמת בחיים (-:
אף על פי שלא נראה לי שגימיני עושה הרבה יותר רושם מסמו...
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני אורבך
יותר אמין מה TDI !!!
חבל מאוד שאין עריכה.
יואב לדעתי אתה עושה שטות.
אתה רוצה למשוך עוד כמה שנים כך, תשאר עם הסמו.
אתה מכיר אותו הוא אמין ומשרת אותך כמו שהוא.
הגימיני לא הרבה יותר מרווח ונוח.
אלא אם כן אתה פשוט רוצה את "מראית העין" שהתקדמת בחיים (-:
אף על פי שלא נראה לי שגימיני עושה הרבה יותר רושם מסמו...
מוני- אנחנו עוברים כנראה לרכב אחד במשפחה ולכן סמוראי לא בא בחשבון.
ערן- אתה כתבת שגידלת שני ילדים עם סמו?? ותינוק? יש מקום לכיסא הבטיחות? עגלה?
-
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
כשהיה סמו לא היו ילדים....
למען האמת הSJ410 הוחלף בניווה כאשר הראשונה היתה בת חודש לפני זה היא הספיקה לטייל עם הסוזוקי כולל לול לסלקל ולינה בכנרת
טיול שטח זה לא היה - טיולי שטח מגיעים אצלנו אחרי גיל שנה (לך כפי הנראה שלא צריך להסביר למה) אבל לטייל היא טילה הרבה עוד לפני גיל שנה.
את הג'ימני היה לנו שנתיים כאשר הגדולים היו בגילאי 5-7 כך שכיסאות בטיחות כבר לא היו רלוונטים כנ"ל עגלות וכדומה.
במקביל היה פוקוס או משהוא בסגנון
כסא בטיחות - לא צריך להיות בעייתי בג'ימני
להכניס את הקטנטן פנימה - קצת אקרובטיקה
ניצן לקפל רק כסא אחד כך שיכול ליצור מקום לאגלה \ גישה להחניס \ להוציא את התינוק