איזה מסבך, העיניים מסתחררות רק מלהסתכל על זה. איך הרבה תמונות של מכוניות דקאר ארופאיות, הנה אחת ברזולוציה טובה של השלדה של הטוארג2 שמתחרים השנה.
http://www.volkswagen-motorsport.com...10-0516_xl.jpg
Printable View
איזה מסבך, העיניים מסתחררות רק מלהסתכל על זה. איך הרבה תמונות של מכוניות דקאר ארופאיות, הנה אחת ברזולוציה טובה של השלדה של הטוארג2 שמתחרים השנה.
http://www.volkswagen-motorsport.com...10-0516_xl.jpg
ממה בדיוק אתה כל כך מתפעל, נמרוד?
מהצינורות הנוצצים?
מהבית מרקחת שבו השילדה עומדת?
מהריתוך היפהפה בטיג?
מהמסבך המשונה והמסורבל הזה?
אין ספק - עבודה מדהימה ביופיה, אבל בשביל מה כל הטראראם הזה עם מליון צינורות?
מה נותנת התסבוכת המוזרה הזאת? נראה כל כך מסובך ומוזר, עם הגבנונים האלה מאחור?
אפשר לחשוב שבלי התסבוכציה הרכב לא יהיה מספיק חזק ומאוזן ולא יעמוד בתלאות הדרך??
ואת זה אומר מי שלקח את הדקר בהליכה לאחור?ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
בלי להעליב ברוך-אבל פיסיקה ומכניקה הם מדע מדוייק. לא ניחושים לא השערות. אני מודע לנסיון הרב שיש לך בתכנון כלי רכב-כמדומני שהם בעיקר למטרות עבירות למרות שלאחרונה ראיתי שאתה גם שולח את ידך ברכבים המיועדים למהירויות גבוהות.
רכבי עבירות הם יחסית פשוטים מבחינת בניית השלדה מכיוון שהמהירויות שהם מיועדים לעבוד בהם קרובים יותר לתחום הסטטי ולא לתחום הדינמי. אתה בטח יודע שהעומסים על גוף עולים בחזקה ביחס למהירות בו הוא נע אבל זה לא הכל,במהירויות נמוכות אתה מתייחס אל הרכב כאל גוף קשיח ולא לוקח בחשבון את הדפורמציות שנוצרות כתוצאה מהעומסים-מכיון שהדפורמציות הללו הן קטנות יחסית וזניחות,במהירויות גבוהות הן כבר הופכות להיות משמעותיות. ובסופו של דבר-עניין המשקל-במהירויות נמוכות תוספת מסה היא לא קריטית-במהירויות גבוהות כל ק"ג משנה את התנהגות הרכב ומעמיס את כל שאר המכלולים באופן משמעותי. כדי להגיע לאופטימיזציה של מערכת כזאת מבצעים אנליזות ממוחשבות כדי לחשב את כל האלמנטים (דיי דומה לקוסמוס אבל מערכת שיודעת לחשב גם עומסים דינאמיים).
בקיצור אני מניח שלכל אלמנט במסך הזה יש סיבה טובה. ו..כן אין ספק שגם איכות העבודה היא מרשימה.
אלי
ישנו עוד אספקט-הבטיחות!
תחשוב מה קורה לטוארג הזה אם הוא מתהפך במהירות של מעל 100 קמ"ש?
כמה אנשים כבר נהרגו בדאקאר?
היית רוצה להיות במקום נהג שנוהג ברכב שהמהנדסים שתיכננו אותו אמרו-אה.... זה יחזיק התהפכות,יהיה בסדר?!
חתיכת הנדסה מרשימה, הייתי רוצה להיות נוכך בזמן הבנייה של דבר כזה, לראות את הגי'ג
אה... כל התשובות נכונות...ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
"זה שאני לא מבין משהו הופך אותו למיותר". דרך מוצלחת להבין איך העולם. יעילה. :twisted:ציטוט:
אין ספק - עבודה מדהימה ביופיה, אבל בשביל מה כל הטראראם הזה עם מליון צינורות?
מה נותנת התסבוכת המוזרה הזאת? נראה כל כך מסובך ומוזר, עם הגבנונים האלה מאחור?
אפשר לחשוב שבלי התסבוכציה הרכב לא יהיה מספיק חזק ומאוזן ולא יעמוד בתלאות הדרך??
גיחי גיחי - מה שאתה עדיין לא קלטת, ידידי, לא כל שכן הפנמת, הוא דבר חשוב הרבה הרבה יותר -
זה שאתה מבין משהו(או לפחות משוכנע שאתה מבין...), לא הופך אותו לנחוץ....:twisted:
יש מישהו שלקח את הדקאר בהליכה לאחור?ציטוט:
נכתב במקור על ידי elitkh
יש בכלל רלבנטיות מי לקח מה ומתי ובאיזה אופן??
האם בגלל שאתה לא לקחת כלום בהליכה קדימה או אחורה, נותן לך מינוי והכשר להטיף מוסר וללמד אותי את האמת המהממת והמרעישה שפיסיקה ומכניקה הם מדע מדוייק?
ממש הייתי צריך את ההרצאה שלך מה קורה לרכב בזמן נסיעה מהירה או התהפכות בנסיעה מהירה - טוב שהארת את עיני :roll:
או!!ציטוט:
נכתב במקור על ידי elitkh
עכשיו שכנעת אותי.
שכחתי לרגע ש"הנחות" הם אחד היסודות החשובים של מדע מדוייק.
לפי התיכתובת כאן נראה לי כי "הנחות" הפכו בהרף עין ל "הנחתות!!!"ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
יודעים מה
לא מהנדס,ולא ידען גדול
אבל נראה מהמם!!!
כן, זה שזה נראה בית מרקחת לעיתים מעיד על רמת העבודה(לעיתים גם לא)
אני משוכנע כי לו יכלו לחסוך ק"ג אחד בודד במתכת היו עושים זאת
מיי טו סנט
אני ממש לא מבין את כל מה שהולך בתמונה. אבל כשידוע לנו שזו השלדה של המכונית שהולכת כנראה לנצח את הדקאר השנה, אני מניח שיש סיבה טובה לכל פרט. אין למהנדסים האלו שום סיבה בעולם לבזבז גרם של משקל, ולא לעשות משהו "יפה" - א. כי הם גרמנים, ב. כי הכל במילא צבוע ומוסתר לחלוטין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
ועוד משהו:
הרכב הזה לא נועד לעמוד בתאות הדרך. לוזרים בונים כדי "לעמוד בתלאות הדרך". הרכב נבנה כדי לנצח את כל המתחרים שלו ולהגיע ראשון.ציטוט:
אפשר לחשוב שבלי התסבוכציה הרכב לא יהיה מספיק חזק ומאוזן ולא יעמוד בתלאות הדרך??
אז באמת התפעלת מהבית מרקחת והצינורות הנוצצים....:lol: :p :mrgreen:ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
בחיאת, בוא לא נתחיל שרשור התנצחויות מיותר.
ידידי הצפרדעי, השבתי לך כגמולך אחרי שקפצת על אלי, אחד מבאי הפורום השקטים ועם זאת המבינים יותר, שכתב הערה עניינית, וחטא רק בכך שלא ידע אל מי הוא פונה... ככה זה באינטרנט.ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
איך אומרים הילדים? פיטים. סוף ההתנצחות ;)
זה בסדר-את ברוך יצא לי להכיר ואני גם בהחלט מעריך את נסיונו.
תודה גם על הקומפלמנטים.
מראש לא רציתי לפתוח שרשור התנצחויות ולכן לא ראיתי לנכון להמשיך להגיב...
אלי
אולי בסוף נחכים מהשרשור.... :twisted:
זו עבודת יד?
מאיזה חומר הצינורות?
ואם אפשר לקבל את הקובץ בסוליד... :lol:
ליאור.
זה עבודה ידנית בוודאי, נראה שהכל מרותך בTIG ברמה שאין שנייה לה. לא יודע מה החומר - זה לא נירוסטה זה בטוח... יכול להיות ST52, יכול להיות סוג של כרומולי ויכול להיות דברים אחרים אבל לפי תקנות המרוץ זה חייב להיות פלדת פחמן מקסימום 0.22 אחוז פחמן. ויכול להיות גם שכמו מס רשות המסים בארץ החוקים נועדו רק לפשוטי העם ולפולקסוואגן יש "הקלות" :-D . הוא מבריק כי ניקו אותו ועשו לו פוליש ושוט פינינג ואלוהים יודע מה עוד לפני העבודה ומאז הוא חי בתנאים סטריליים של 23 מעלות 0 לחות.
לי ברור מהצורה של המסבך שהוא נבנה על ג'יג, ארז את הג'יג הזה לא תראה בחיים אבל אתה מוזמן לבקר במפעלים שמייצרים חלקי מטוסים ותראה מה זה ג'יגים אמיתיים, מתקן בגודל של חדר קטן שמסתובב לכל הכיוונים ונועד למשל לבנות דלת של מטוס. כל חלק וחלק נתפס בדיוק, אין עיוותים, אין כלום. במקרה הזה בנו לפחות 5 מכוניות ככה שהשקעה כזאת היא הגיוני מאד.
המסגרים שבונים את הג'יגים התעופתיים הם האמנים האמיתיים, אלו המסטרים הגדולים שכולנו לא נגיע לעולם לברכיים שלהם (כולל את ברוך...). יצא לי לראות פעם אחד כזה עובד.
אה, בחייך, כנראה שלא יצא לך אף פעם לראות אותי עובד....:mrgreen: :cool:ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
חוץ מזה, האמנים האמיתיים של הג'יגים הם דוקא המהנדסים המתכננים אותם, אם כי נכון שצריך להיות בעל מקצוע מעולה כדי לבנות אותם.
המהנדסים הללו הם האמנים והמסטרים האמיתיים, שכולנו לא נגיע לעולם לברכיים שלהם(כולל את נמרוד...):twisted: :-D :twisted: :p :twisted: ;) :twisted:
אוי, הוב איכ גלאח'ט, אוי הוב איכ גלאח'ט!!!ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
זה באידיש, ובתרגום חופשי - או ויי, כמה שאני צחקתי, אוי כמה שצחקתי....
הצחוק הזה בא כמובן, לאור כשלונה הבומבסטי של השילדה המפוארת דלעיל, כפי שבא לידי ביטוי במודעת האבל הבאה(שפורסמה ע"י אחד בשם נמרוד, מכירים?), כהאי לישנא:-
ציטוט-"סטייג' 9, טיצ'יט לנמה - התחיל כחול והפך ליום שחור לפולקסוואגן.
מוביל המרוץ, דה-וויליה, נגרר על ידי משאית הסיוע שלו לסיום. בק"מ 129 פרצה שריפה בתא המנוע או משהו כזה...
וסיינז שהוביל את היום עד לרגע זה גם בצרות, הוא עומד בקילומטר 325 על בעיות חשמליות וכרגע לא מסוגל להניע, מילר שעצר לידו עזב אותו והמשיך בתור הנציג הנוסע האחרון של קבוצת פולקסוואגן הרשמית...
גרמנים, תגידו בי-בי יפה לנצחון, ואולי בכלל לפודיום כלשהו...
עוד מעט נראה מה יוצא מכל הבלאגן, איפה פטר, איפה אלפנד, איפה שלסר, מי ידחף פנימה...
__________________
* ג'יפ CJ8 נעול כפול, כלוב מלא, מוגבה,"MT/R 33 , ועוד.
* צ'רוקי XJ לימיטד 94'
http://www.jeepolog.com/forums/image...er_offline.gif http://www.jeepolog.com/forums/image...ons/report.gif
ובבנין ירושליים ננוחם
בכל מרוץ יש מנצח אחד ברוך. ומאות שמנסים. הדבר היחיד שקובע בסוף הוא לא מה דעתי ומה דעתך, אלא מי שמנצח. ופולקסוואגן שוב נכשלו. זה הופך את ההתמונה או את הדיון הזה לפחות מעניין או יותר? אגב המכוניות שלהם - שתיים נשרפו כמו אחרון הלנדרוברים, ואצל סיינז האימובילייזר החליט פשוט מאד שהבוקר לא מניעים, כולנו מכירים את המצב המתסכל...
עזוב, נמרוד, קח את זה בקלות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
כל כך התפעלת מהנצנצים, עד שהייתי חייב קצת קצת להוריד אותך לקרקע המציאות האפורה.
נצנציות מעולם לא ניצחה כלום, ובטח שלא היתה סגולה לעמידה ב"תלאות הדרך", לא כל שכן לניצחון.
לפעמים ברזל שחור ומלוכלך, שמחובר טוב ובלי ימרנות פלצנית מיותרת, עושה את העבודה יותר טוב.
ה"בלינג", כמו שאומרים האמריקאים, מצטלם מצויין, אבל זהו.
ואסור לשכוח שגם ה"בלינג" הכי הכי, מתלכלך אחרי כמה ק"מ או אחרי טבילת הבוץ הראשונה.
אימובילייזר?!?!?!? במכונית מירוץ לדקאר, אימובילייזר?:roll: ?:shock: ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
שומו שמיים. כנראה שמחוזות הטמטום מתפרשים להם לא רע לעיתים גם עד אל בית המרקחת של הגרמנים.
בעצם, זה לא הטמטום - זאת המרובעות והשיטתיות המקודשת והבלתי נתפסת של העם הזה.
אימובילייזר בטוארג מירוץ, go figure....
נחמד לדעת שאתה מתייחס ברצינות לכל שטות שאני כותב :p
אגב, אנטי-בלינג היא אופנה טיפשית לא פחות מבלינג. או מכל אופנה שהיא סתם אופנה. בוא ננסה להתייחס לדברים עניינית.
אנא אל תייחס לי גישת "אנטי בלינג" - מעולם לא טענתי ואף לא חשבתי כך.
אני אוהב, ככל שהתנאים מאפשרים זאת, עבודה בבית מרקחת עם כלים טובים וחלקים יפים וחדשים(איך אומר הפתגם? כלים נאים ואשה נאה, מרחיבים דעתו של אדם..), אבל זאת מציאות של מגזינים או מליארדרים כמו פולקסוואגן.
כל מה שאמרתי, ואני חוזר עליו, הוא שיש לשים דברים בפרופורציה ולא להשתחוות בהערצה עיוורת אל מול כל "עגל זהב" בדמות יצירה מנצנצת, גם אם היא מרותכת טיג ע"י אלופי העולם שאיש אינו יכול אפילו לראות אותם, ועשויה מהמתכת הכי הכי אקזוטית, קלה, חזקה ומבריקה, ונראה כאילו סופר מחשב על קבע את מאות הדיאגונאלים הקטנים והמחורבנים האלה בדיוק בדיוק היכן שצריך, אגב חיסכון של אלפיות הגרם, כדת וכדין.
לא זה מה שעושה את העבודה. נקודה.
מה לא ברור במה שאני אומר??
אתה יכול לחלוק על גישתי אבל אני חושב שאתה - כרגיל ובמסגרת ה - 94% שלנו - אמור להסכים איתי.
איך יובל מלמד אומר? רק השעון ידבר.
ואיך נמרוד מלר אומר? רק התוצאות מדברות.
ותחשבו על זה...:mrgreen:
מה שצורם הוא הזלזול כלפי עבודות של אחרים שאני לא מבין מה מקורו ברוך. אני חושב שכמעט מכל דבר אפשר ללמוד (אולי לא מscarysteering.com...) ובוודאי מהתבוננות בתמונות של כלי רכב בכל הרמות האפשריות, כולל הגבוהות ביותר. ומי שמתייחס לבית המרקחת והנוצץ זה אתה.
אתה העלת שאלה לגבי "הגמלוניות" של השלדה הזאת, הדבשת שיש לה מאחורה. נדמה כאילו הכלוב בנוי בכלל מאחורי הנוסעים. הנה שאלה טובה, ומהנסיון להבין אותה אולי אפשר ללמוד משהו. הנה עוד משהו מעניין - נראה מהתמונה שהגישה להכנסת והוצאת המנוע וכל מכלול אחר היא רק מלמטה - אי אפשר להוציא מנוע מלמעלה (ככה לפחות נדמה לי). ואני לתומי חשבתי שדווקא בתנאי שדה, וליפט אין להם בדקאר, גם לא לפולקסוואגן, נוח יותר לעבוד מלמעלה. זה לא אומר מה נכון, אבל זה גורם לי לפחות לחשוב.
יאללה חלאס....
וחוץ מזה מה זה "אנטי בלינג" "בלינג" ?
אמרתי מה שאמרתי, וזה די ברור.
אין ולא היה זלזול בעבודה, בשום פנים ואופן!!
זלזול בעבודה כזאת, ולו רק כיצירת אמנות יפיפיה, יהיה מטופש למדי.
תהיתי רק על כמה אלמנטים ונחיצותם, ומחיתי על הסגידה לשילדה, כאילו יופיה ורמתה,
שולל הערות ושאלות, ולא היא - גם על יצרה כזאת, מותר ורצוי לעורר תהיות כאלו ואחרות.
תגיד ברוך, מה גורם לך לחשוב שהשלדה של מיצובישי לא נראית בדיוק אותו דבר מרמה עקרונית? גם אצלהם זה מרותך טיג על ג'יגים, גם אצלהם זה מכרוזובו מתקדם ששוקל 1/2 מהמפלצות שלך, גם אצלהם זה מרותך ע"י אמנים שאין שני להם ומתוכנן ע"י מהנדסים שאין שני להם.
אף ערימת ברזלים לא ניצחה לא דאקאר ולא באחה כבר המון זמן. מקרה?
לא נמאס לכם להכניס לי דברים לפה ומחשבות לראש?
מי אמר לך שזה מה שאני חושב בכלל? :roll: ?
תתחיל לקרוא קצת יותר בעיון - זה לא קשה, בעקר כשהם כתובים באופן מאד מדוייק.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
זה סתם שטויות חנן. הדיון הזה גלש לכיוונים לא נכונים, בואו נגיד שמיצינו לגמרי - כמו שVW מיצו את הדקאר...