-
בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
שלומות לכולם
הגיפ לא עוצר, הדוושה יורדת נמוך ורק עם לחיצה חזקה ועוד ניפוח או שניים מתחילה בלימה איטית למדי. גם כשאני מנפח הדוושה "נעלמת " וישר יורדת למטה.
פתחתי דרמים בכל הגלגלים(cj5 76) וחיפשתי נזילה מאחת המשאבות , לא מצאתי.
אגב את כל הארבע משאבות החלפתי לפני שנה וחצי בערך.
במשאבה המרכזית(ללא בוסטר) ראיתי שמפלס השמן ירד במעט - 2-3 מ"מ בבריכה של ההגלגלים האחוריים ואין שם זכר לנזילה במשאבות גלגל.
יכול להיות שיש בעיה במשאבה המרכזית?איך אני מוודא?
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אם אין אויר במערכת, ואם אין נזילה משום מקום (כלומר מפלס הנוזל לא יורד עם הזמן) אז אכן סביר להניח שהבעייה היא במשאבה הראשית. גם הסימפטומים שאתה מתאר מתאימים.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
בהחלט התיאור שלך מצביע על תקלה במשאבה המרכזית.
אבל אם בברקסים עסקינן ולפי השאלה כנראה שבתחום הברקסים אתה לא כ"כ בקי,
זה לא נאמר חלילה בזילזול ! !
ההמלצה החמה שלי היא - או שתפנה למוסך שאתה סומך עליו, או שתפנה למשהו מהפורום\חבר שמבין בברקסים, בהם לא מטפלים וירטואלית,
כי אם תלך המשאבה לגמרי ,אתה לא היחיד שתפגע.
בכל מקרה בהצלחה ותעדכן.
יום טוב
בידידות שמוליק.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
שמוליקו תודה על הדאגה
במשאבות מרכזיות ואבחנת התקלות בהם אני לא מומחה,
בשביל זה אני שואל, ולא בשביל להשלח למוסך
המשאבה הזו זה בערך הדבר היחיד שלא החלפתי בגיפ הזה
אז אולי באמת הגיע הזמן, אני אבדוק את הדיאגנוזה שלך ואעדכן
תודה
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
סבירות גבוהה מאד שאכן המשאבה דולפת פנימית, זו תקלה אופיינית ולא רק בסיקסים (החלפתי משאבות בשלוש מכוניות שהיו ברשותי, אותה עבודה פשוטה תמיד). עלות של משאבה לסיקס למיטב זכרוני 400 שקל לחדשה, ההחלפה לא מסובכת, תקפיד רק לעבוד בעדינות ועם המפתח הנכון על הצנרת ההידראולית הקשיחה. הצינורות האלו עייפים, אם תשבור אחד מהם אתה מסתבך... בזהירות.
מומלץ למלא את המשאבה בנוזל לפני ההרכבה, מה שנקרא bench bleed ומוסבר בדף הוראות קטן שמגיע איתה בדרך כלל. זה מקצר את תהליך ניקוז האויר שהוא בכל מקרה עיקר העבודה ואם אתה לא בטוח איך לעשות אותו - פשוט תקרא בספר הטיפולים.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
רן - פעם היה לי עסק עם בוכנה של קליפר אופנוע.
מאחר וזה היה אופנוע ששפצתי ולא נסעתי איתו על הכביש, הרשתי לעצמי לערוך ניסוים.
הבוכנה היתה בגובה מסוים חרוצה מעט (לא היכן שהגומיות) והעסק לא עבד טוב (מעט נזילות, ידית נופלת וכו)
קניתי גליל בקליט באותו הרדיוס ובאותו האורך כמו הבוכנה המקורית. זהוא בדיוק אותו החומר וקוטר כמו הבוכנה המקורית.
אבל מה בבוכנה המקורית יש שני שקערוריות מקדימה ומאחורה.
אני חשבתי שזה נועד להפחתת משקל.
הרכבתי את העסק, והכול עבד מצוין ללא נזילות.
חוץ מ... הידית היתה ספוגית מאוד.
כתוצאה העצירה היתה הססנית מאוד, עצר אבל לא בחדות.
חשבתי שמדובר באוויר, ולכן נקזתי בכול מני שיטות. נאדא !!!
בסוף התיאשתי וקניתי את הבוכנה המקורית.
בדיוק אותו הדבר אבל עם שקערוריות.
הפלא וופל העסק עבד ללא דופי ועם מעט מאוד ניקוז אוויר !!!
רוצה לומר גם אם תפתח את הבוכנה ותבדוק אותה לא בטוח שתזהה את הבעיה.
אני היתי מציע לך לבודד מערכות, ולשפץ\להחליף במה שאתה חושד.
דוגמא - אתה חושד בצילינדר הראשי ?
סתום את כול הצינורות הגמשים המובלים לבוכנות גלגל (גבקה מרופדת תעשה את העבודה)
לחץ על הדוושה. אם היא יורדת - ואין נזילות מהצינורות, הצילינדר הראשי אשם.
קנה קיט שיפוץ ושפץ אותה (החלף את כול מה שצריך אל תתקמצן).
אחרי כן בדוק שוב באותה צורה.
כנל לגבי כול שאר החלקים.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אכן משאבה מרכזית תקולה, פרקתי צינורות, שמן בלחיצה יוצא רק מצינור אחד,
חשבתי שאולי מדובר בסתימה שכן היו משקעים קורוזיים בקדחים, ניקוי לא עזר,
כמו כן נראה די בברור שהצילינדר פצוע משהו ויש נזילה פנימית.
תודות למאבחנים
אבל
עכשיו אני צריך משאבה
ומצאתי אחת בפורום השאלה אם היא מתאימה.
לא יודע אם התאור שלי יהיה ברור, לא בקי בשמות הדגמים או המודלים, אבל אני אנסה,
המשאבה שהורדתי מהגיפ שלי cj5 76 ככל הנראה מקורית, בעלת שתי "בריכות"בגודל זהה
ושתי היציאות לצינורות הן באותו הקוטר
המשאבה שאני רוצה להתקין היא משאבה שנראית גדולה יותר ובעלת בריכות בגודל שונה
והיציאות לצינורות גם כן בקוטר שונה, משאבה שהורדה מ CJ7
מישהו מכיר את המשאבות הללו ויודע להמליץ אם כדאי לשנות ולשים את המשאבה החדישה יותר?
האם היא אמורה להתאים מבחינת חורי הברגים על קיר האש, אורך המוט הדחיף מהפדל?
בהנחה שצינור אחד אני מחליף לקוטר אחר
או פשוט לחפש את המקור, גם ינוביץ לא הבטיח שיש לו את המשאבה שלי.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רן אשל
בהנחה שצינור אחד אני מחליף לקוטר אחר
קשה לענות על השאלות שלך ללא תמונות, אך לגבי המשפט שציטטתי, זה לא כל כך פשוט.
יש לך שתי אפשרויות:
1. להחליף את כל הצינור מהצלינדר הראשי (master cylinder) ועד למחלק.
2. לפרק את הצינור ולגשת למקום בו יחליפו לך את הקצה (ההברגה).
אם תבחר באפשרות השניה, ברחוב הרצל בת"א, יש מקום שמוכן לעשות זאת.
אביגדור
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אביגדור תודה על התגובה
נקודה חשובה שלא ציינתי היא העובדה שלג'יפ שלי יש בלמי תוף בכל הארבעה גלגלים
והשאלה היא אם המשאבה של ה seven שיש לו קליפרים קדימה
תתאים אצלי?
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
קודם תחפש משאבה חדשה שמתאימה לג'יפ שלך. המשאבה הנ"ל גם אם מתאימה פיזית, וגם אז היא לא תפעל בלחצים המתאימים, היא משומשת. אתה לא רוצה עוד משאבה משומשת. משאבה של ג'יפ CJ רגיל - 7-8 מודרני - עולה כ400 ש"ח חדשה. עכשיו אתה צריך לבדוק למי יש משאבה שמתאימה לדגם שלך.
אם אתה לא מוצא, אני חושב שכן כדאי לך לשקול שיפוץ, כי קיט שיפוץ אתה כן תמצא בארה"ב בזול לדעתי והמשלוח לא משמעותי. אולי בכלל תגלה שכדאי לך להזמין מארה"ב משאבה חדשה וזהו.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
לשפץ ת'משאבה שלי חוץ מהקיט, יצריך גם חריטה של הצילינדר,
זאת בעצם הבעיה שלה, אם אני מסתכל על המשאבה בעין בלתי מזוינת, צילינדר משופשף ובלוי,
אם אני לא אמצא חדשה, אני אבדוק האם ניתן לשפץ
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אם כך אז אל תטרח, אבל זה גם מסביר לך למה לא להסתבך עם עוד משאבה משומשת. זה חלק בטיחותי ומתבלה שצריך להחליף לחדש כל איזה 10-15-20 שנה...
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
משאבה של ג'יפ CJ רגיל - 7-8 מודרני - עולה כ400 ש"ח חדשה.
איפה 400 שקל משאבת ברקס חדשה?
כמה בוסטר חדש עולה?
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
מצאת את המשאבה המתאימה לך בינוביץ'? מצויין!
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אז זהו שאין להם, הם בודקים, אני רק יודע את המחיר
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
עדכון למי שעקב או נתקל בתופעה
לאחר שהתברר שלינוביץ כבר אין משאבה כזו במלאי
ושמשאבה עם בוסטר מפירוק שמצבה לא ברור, תצריך כמה שינויים אצלי
כמו החלפת תושבת פילטר אויר מצלחת לתושבת פילטר אחרת כדי לעשות מקום לבוסטר,
החלפת כיווני צינורות מימין לשמאל כולל הארכתם והחלפת המידה של ההברגות באחד הצינורות,
ובאופציה גם צורך לשינויים במוט הדחיף או בקיצור....
החלטתי לוותר על תענוג הבוסטר לעת עתה ולשלוח את המשאבה המקורית לשיפוץ
אצל שולמן
ויצא טוב
בשעה טובה הנבלה עוצר
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
מזל טוב. חשבתי שאמרת שאי אפשר לשפץ את הצילינדר, שמח שטעית.
כמה עלה התענוג?
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
התענוג עלה 340 + מעמ אצל שולמן ברחוב ריבל 5 ת"א
מה שכן עכשיו צריך להפעיל טיפה יותר לחץ על הדוושה
כנראה שזה המחיר של הגדלה של הצילינדר
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
ולמה לא להוסיף הידרו בוסט על הדרך?
לדעתי, הדרישות לגבי בלימה יוחמרו עם הזמן במכוני הרישוי, וללא מגבר בלם יהיה לרכב קשה יותר לעצור.
...My Two Cents
אביגדור
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אביגדור - איזה הידרובוסטר ?, יש לו CJ5, בשביל הידרובוסטר צריך הגה כח.
אני לא מאמין שיש לו הגה כח.
יניב.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
סתםשאלה מה קשור הגה כוח לבוסטר.
ולמה שלא היה לו הגה כוח לי יש
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי שיצו
סתםשאלה מה קשור הגה כוח לבוסטר.
שים לב- לא בוסטר רגיל. הידרובוסט- מגבר בלימה שפועל על לחץ השמן של משאבת ההגה.
זה הקשר.
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי yanivcj
אביגדור - איזה הידרובוסטר ?, יש לו CJ5, בשביל הידרובוסטר צריך הגה כח.
אני לא מאמין שיש לו הגה כח.
יניב.
לא זכרתי פרט זה...
אביגדור
-
חוזר: בעיה בברקס צריך את העצות שלכם
אז ככה
הוספת בוסטר הצריכה שינויים רבים מדי, החלטתי לוותר לעת עתה.
חוצמיזה אם כבר עלתה הסוגייה אז אין לי הגה כח, אמנם cj5 אבל 76 עם מערכת הגה כמו של סיקס בדיוק
ואגב, מחפש בגפרורים הגה כזה.
אם מישהו מוכר אשמח בפרטית.