שלום לכולם
מישהוא יודע אם יש איזו שהיא בעיה בשימוש בביו דיזל במנועי d4d של היילקס ?
או בכלל בדיזלים אחרים ?
תודה
Printable View
שלום לכולם
מישהוא יודע אם יש איזו שהיא בעיה בשימוש בביו דיזל במנועי d4d של היילקס ?
או בכלל בדיזלים אחרים ?
תודה
קודם תמצא ביודיזל, אחרי זה תדאג האם אפשר להשתמש בו.
כעקרון, אפשר להשתמש, צריך כמובן לדאוג לאיכות.
יש לי כמה שאני רוצה, אחרת לא הייתי שואל !ציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני אורבך
מנוע דיזל שיש לו משאבת הזרקה רגילה יסתדר טוב עם הביו דיזל
מנוע דיזל שיש לו משאבה אלקטורנית הביו דיזל צריך להיות יותר נקי מנקי וגם אז יש ספק
מנוע דיזל בעל מסילה משותפת לא יסתדר עם הביו דיזל .
****
איציק
אז אולי תתן לי קצת (-:ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
וברצינות, יש חברה שמוכרת, או שאתה מתכוון ליצר לבד ?
הטעות הנפוצה היא שחושבים שתפקיד הסולר הוא לשמש כחומר דליק ( כמו במנועי הבנזין )
במנועי דיזל לסולר יש תפקיד חשוב ביותר והוא לשמן את מערכות ההזרקה .
ברגע שאתה מכניס למערכת ההזרקה נוזל כל שהוא שתכונות השימון שלו שונות מהסולר אתה
יכול לגרום לבלאי מכני במערכות ההזרקה ( כאילו שהם עובדות בלי שימון )
לכן שינוי איכות הדלק הוא לא רק במובן נקי \ מסריח \ עובד \ מעשן .....
הוא קודם כל חייב להיות בעל תכונות ויכולת שימון לפחות כמו הסולר .
במנועי מסילה משותפת לחצי העבודה מגיעים ל 2000 אטמוספרות ומכאן שלא כל נוזל יכול לעמוד בלחץ כזה .
*****
איציק
איציק,
לכן קמו כל מיני חכמים בחו"ל שמרכיבים תערובות של כך וכך % סולר וכך וכך % ביודיזל, החוששים ביותר סיפרו שהם הולכים על % נמוכים של ביו ללא בעיות מיוחדות.
לי נראה שעלות משאבת הזרקה גבוהה יותר מהחסכון ב % נמוכים של ביו.
מנוע מסילה משותפת רגיש מאד מאד מאד לשבבי ברזל .
( המרסס הוא אלקרומגנט גדול ) וכל שבב ברזל יכול לגרום למרסס להשאר פתוח בקו העודפים .
כיבוי המנוע במצב זה ואתה לא מניע יותר את המנוע . עד להחלפת מרססים .
שבב הברזל הוא ... בלאי של משאבת הלחץ שהסולר משמן אותה . וכאשר הסולר לא משמן טוב
יש הרבה שבבים .....:grin: :grin:
****
אתה נוסע לטייל וחוזר על גרר .
****
איציק
אז ככה
קודם כל לשאלתך
אני לא זוכר מהם בדיוק המרכיבים בביו דיזל אבל כל עוד אין שם חומר שישמן את המערכת זה עלול ליצור בעיות
מנסיון אישי יש לי רנו מגאן דיזל או בכינויה קאנגו קלאסיק. לפני כשבועיים החלטתי לשים לה ביודיזל קניתי בעלות מופקעת של 100 ש"ח והוספתי 4 ליטר על כחצי מיכל או טיפה יותר(יש הוראות שימוש על גב המיכל). החומר הזה מנקה את המערכת הזרקה בטירוף ומונע או מפחית עישון בצורה משמעותית. המנוע עובד טיפה יותר טוב.
חוץ מזה יש איזה סטודנט שעשה מחקר על ביו דיזל. הוא לקח פורד קורייר ושם לה רק ביו דיזל. התוצא היא שעל המיכל הראשון הוא היה צריך להחליף 3 פילטרים כי הם כל הזמן נסתמו.
תשאל את "חימושניק" נראה לי שהוא יודע איפה המחקר הזה נמצא או שהוא בטוח יכול לפרט לך בצורה משמועתית. וחוץ מזה אם אתה מתכוון לנסות אז תנהל מעקב מדויק ותעדכן מה קורה.
ועכשיו לשאלה החשובה ביותר שהתחמקת ממנה מקודם
אתה קונה או מיצר????
אם אתה קונה אז בכמה ואיפה?
ואם אתה מיצר האם אתה מוכן למכור ובכמה ואיפה
תגידו,
עם משהו משתמש או מוכר ביודיזל
זה לא עקיפת מיסים?
המדינה לא מקבלת מס על זה, אז זה בכלל חוקי?
הסיבה שאני שואל.....באנגליה יש שוטרים מיוחדים להריח אגזוזים ולרשום דוחות על זה...
וזה לא בדיחה.
ועם זה לא חוקי....אולי לא לדבר על לקנות ולמכור?
תגיד אתה באמת חושב שיש מי שהוא שהחוק מענין אותו ?
מדינת ישראל בשיטוף פעולה מלא מצד תושבי המדינה הצליחה להביא את עצמה למצב שבכל מקום שאפשר לדפוק את החוק זה רק יותר טוב .
שלא יהיה לך ספק ברגע שאפשר יהיה לרשום על זה דוחות לזה כבר יהיה ענין
בינתיים זה הכל דיבורים .
גם הניסיונות מי שכבר עשה זה לא רציני .
מי בכלל בודק את הרכב בטסט שנתי על איזה דלק הוא נוסע
בקושי עושים בדיקת זיהום אויר וגם את הבדיקה הזאת כבר למדו לקמבן :-x
****
איציק
אני אשמח לקבל ( אפשר גם בהודעה פרטית או טלפון בשושו ) את המחקר של הסטודנט ואת הספק של הכמויות הלא מוגבלות של ביו דיזל.
( ולא של המחיר המופקע של 100 לליטר )
תודה.
למה אתה עובד קשה
כמה עולה ליטר סולר 4.5 שקל (+- )
כמה עולה ליטר שמן בישול האמת אני לא יודע אבל יתכן והוא יהיה יותר זול לך תזמין לעצמך חבית
שמן בישול . טנדר להובלה יש לך .
משאבה יש בכל חנות לחומרי בנין
ותתחיל לעשות נסיונות
לפחות לנסיונות יהיה לך שמן נקי ולא מסריח .
*****
על הדרך אתה יכול להוסיף שמן מנוע שרוף לגוון את הצבע ;-)
כל מיני דלקים ישנים טינרים \ נפט \ .... זה בשביל הרייח
תפתח שרשור לדווחים
תעלה תמונות
בסוף זה עוד יהיה כלכלי
*****
איציק
יש לי חבר שמייצר ולעת עתה זה לשימוש עצמי שלו בלבד והשאלה נשאלה עבורו כיוון שהוא אינו בקיא ברזי האינטרנט בכלל והאתר בפרט.ציטוט:
נכתב במקור על ידי מוני אורבך
תודה.
http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html
יאללה גיא, תכין לי 70 ליטר בבקשה...
וברצינות גיא, אני איתך בנושא הביודיזל. בוא נכין 100 ליטר, ניסע, נראה מה יהיה...
רק עכשיו שמתי לב. שימו לב לפיסקה הבאה:
...or even use pure vegetable oil without pre-heating it, which would make it much thinner.
You might get away with it with an older Mercedes 5-cylinder IDI diesel, which is a very tough and tolerant motor -- it won't like it but you probably won't kill it. Otherwise, it's not wise.
הפיסקה הזו מחזקת את ההרגשה שלי שהקורנדו יסע על שמן צמחי וגם על שמן פלאפל, מקסימום... שיפוץ משאבה ומזרקים חדשים.
אני מכיר נהג מונית בפריז שנוסע כבר כמה שנים על ביו דיזל במרצדס ויטו חדשה, מהיום הראשון שהיא אצלו.
הוא טוען שמעולם לא נתקל באף בעיה (גם ברכב הקודם הוא השתמש בביו-דיזל).
בוזי,
הבעיה של שמן נקי היא שהוא מאוד צמיגי וקשה למשאבה לעבוד איתו. אתה יכול להרוג את המאשבה שלך. ודי בקלות לדעתי.
הביו-דיזל אחרי הטיפול ותוספת המרכיבים השונים והבישול. הוא הרבה פחות צמיגי ( כמו סולר ) ולכן המשאבה והמזרקים לא אמורים לחוש בהבדל.
עוד מילה, המנוע שלי הרבה פחות רגיש כניראה לזה מאשר שלך, שאמנם הוא בבסיסו מניע מיושן ועמיד אבל אל תשכח שהקוראנים הוסיפו לו המון אלקטרוניקה וחשמל. חיישנים שונים וכו' ...
-----
אני כבר מעל שנה קורא המון ומתעניין בפורומים שונים בעולם, שוחחתי עם אנשים שנוסעים על שמן וכו' פה בארץ. הבעיה שלי היא לא רצון ולא כסף. הבעיה שלי היא מקום למשחקים. אין לי פשוט מקום.
במנוע של הקורנדו אין שום, אבל שום חיישן, רכיב אלקטרוני או חשמלי, חוץ מהמחממים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
בנוסף, בגלל שתא הבערה שלו הוא מסוג "הזרקה בלתי ישירה" (כלומר עם pre-chamber), הוא עוד פחות רגיש לאיכות הדלק.
מנוע הטויוטה הוא מסוג הזרקה ישירה.
לגבי מקום, הבעייה פתורה.
אין כל קשר לשיטת ההזרקה ישירה או לחלל ביניים
חלל ביניים מאפשר למנוע דיזל להיות יותר עדין ושקט בזמן העבודה .
למרסס \ למשאבה זה בכלל לא משנה .
****
מנוע המרסס לחלל ביניים התנעה יותר קשה ומחייב חימום טוב לכל תא ריסוס
בהזרקה ישירה במזג האויר שלנו יניעה גם ללא חימום .
בביו דיזל לדעתי החימום קריטי
ביו דיזל ישיר על שמן בישול לדעתי ידרש חימום השמן
****
אפשר להעביר את שמן הבישול דרך מצנן שמן הגיר . ולמי שאין מצנן שמן גיר יחליף את הרדיאטור
יעביר את שמן הבישול דרך הרדיאטור לחימום .
לגבי התנעת בוקר יניעה על דלק רגיל ויעביר ברז .
*****
איציק
איציק, אני לא יודע אם אתה מדבר מאינטואיציה או מנסיון...
בכל מקרה כל מילה שלך תואמת למה שמדברים בפורומים בחו"ל.
נושא ההזרקה הישירה או העקיפה בפוסטים שלי לא מתייחס למזרקים או למשאבה, אלא לאיכות הפעולה עם שמן צמחי רגיל.
המסקנה שלי ממה שקראתי עד כה, היא שהרכב כנראה ייסע על שמן צמחי, אבל ההתנעה תהיה קשה, בייחוד בחורף (חורף זה לא כשקר וגשום? מוזר...) והבעירה לא תהיה נקייה.
עדיף ביו דיזל.
מה שאתה לא יודע זה שאת הפורומים בחול גם אני כותב :wink:
****
מה לעשות נסיון וידע קצת ספרים הרבה דיבורים ויש חגיגה :roll:
****
איציק
חבר שמנהל מוסך של איזה סוג של מכוניות ( אני בכוונה מטשטש כי לא ביקשתי ממנו רשות לפרסם אותו ) בדק בשבילי עם החברות במיוחד לגבי הביו דיזל.
אז נכון שאני לא אוטו ארופאי, אבל זה מה יש.
החברות לא מתלהבות מזה. ואני ( והוא ) משערים שהעניין טמון ביד אחת שהם עושים עם חברות הדלק. למרות שלמשל באנגליה ביו דיזל נימכר בתחנת דלק רישמיוות - יצרני הדלק טוענים שזה לא טוב להם.
זה מסיר אחריות !
בכל מקרה, האוטו שלי לא באחריות.
לפני שנה בצרפת תידלקתי את הרכב בביו-דיזל, טיפסנו בהרים המושלגים, האויר היה קר וצלול והדבר היחיד שהצלחתי לחשוב עליו היה ריח של צ'יפס, ריח של טיגון, מדובר במקום עם אויר נקי וכמעט ללא רכבים, אני משער שבמקומות רגילים עם תנועה גדולה של רכבים לא ניתן להרגיש בריח, אגב הרכב נסע רגיל (המיכל הראשון והאחרון היו דיזל רגיל).
שאלה לאיציק
ראיתי שאתה לא מסמפט במיוחד את מנועי המסילה המשותפת, היום חלק גדול ממנועי הדיזל המשווקים בישראל משווקים עם מסילה משותפת, כגון: קונקט, טרנזיט, ברלינגו, מרצדס, הפג'ארו החדש, הטרופר ועוד... וכמו שזה נראה זה הכיוון של יצרני המנועים, יותר ויותר דגמים חדשים מצויידים במנועי מסילה משותפת.
האם המנועים האלו באמת כלכך גרועים מבחינת אמינות?
האם היית קונה היום רכב עם מנוע מסילה משותפת?
כל כלי הרכב בעלי מנועי דיזל הם מסילה משותפת או איזה נגזרת שלהם מבלי להכנס לעומק
מנועי דיזל בעלי יוניט מרסס
או מרססי גביש
המסילה המשותפת הוא מנוע מורכב ויקר לתחזוקה .
****
מדינות שדורשות לעמוד בתקני יורו 4 / 5 / 6 אין בררה ואתה נכנס למנועים מורכבים
בקרוב זה יהיה הרבה יותר מסובך
תן למערכות האוראה להכנס
תן למסנני החלקיקים להכנס
מהר מאד ירדו מהביו דיזל :lol:
*****
איציק
דא"ג מוסיף ואומר ידידי היצרן שהביו דיזל מיטיב לתפקד כמשמן מערכות הדלק טוב יותר מהסולר.
שלום לכולם
אני נוסע בהילקס 98 ומשתמש ב100% ביודיזל מעל לחצי שנה. כ-300 ליטר לחודש. הביודיזל תוצרת עצמית ומבדיקות באיכות גובהה.
הרכב נוסע מצוין.
עם כל מה שנאמר האם הייה בעיה להילקס עם מנוע D4D לנסוע עם אותו דלק
אילן
ברכות לרגל התחברותך למחשב
טושי
תודה על הברכות, מה עם התשובות?