אני מעוניין להחליף את התפוחים בהגה שלי למיסבי קצה
מה החיסרון ומה הייתרון
אני חושב שהחלפת התפוחים למיסבי קצה יבטלו את החופש המקורי
וכך אני ארגיש כל דבר וקיימת האפשרות לפגיעה בתיבת הגה
האם אני צודק?
Printable View
אני מעוניין להחליף את התפוחים בהגה שלי למיסבי קצה
מה החיסרון ומה הייתרון
אני חושב שהחלפת התפוחים למיסבי קצה יבטלו את החופש המקורי
וכך אני ארגיש כל דבר וקיימת האפשרות לפגיעה בתיבת הגה
האם אני צודק?
מה הישום , באיזה רכב?
בגדול אין הרבה הבדל עקרוני בין הפעולה של תפוחים ומייסבי קצה,
מייסבי קצה הרבה יותר קל להתקין בבנייה עצמית בגלל העדר הקונוס, מה גם שקל יותר להשיג אותם במידות שונות.
לדעתי אם אין לך איזה צורך מיוחד בגלל הגדלת מהלך מתלה וכיו"ב החלפה לא תתרום לך במאומה.
אני עם סמוראי
ואני בונה את מוט ההגה שלי כרגע
יש לי מיסבי קצה בארון אבל תפוח אני צריך לקנות
מה עדיף
אה איך שכחתי במידה ואני שם מיסב קצה
איך בדיוק עלי לחבר אותו
אשמח לתמונות ולא חשוב מאיזה רכב אני כבר אלמד את הפרנציפ
הבעייה שיש לך קונוס כבר בזרוע היגוי, אתה צריך לבטל אותו, יש מוצרים כאלו באמריקה, קונוסים עם חור באמצע ואז אתה פותר את הבעייה. ואז אתה יכול לשים את מסב הקצה מעל הזרוע וזה היתרון העיקרי. תשיג או אם יש לך חרט אז שיחרוט לך זוג "מבטלי קונוסים" ואתה יכול להשתמש במסבים ולהעלות את המוט מעל הזרועות.
איזה מיסבי קצה יש לך? איזה מידה ואיזה סוג?
נמרוד לא הבנתי אותך בכלל
נסה שוב אולי עם תמונות או קישורים לאתרים
תודה
מישהו יכול לענות לי
לתת לי לפחות תמונה למה שנימרוד התכוון
או שם של זה כדי שהערוך חיפוש
בזרוע ההיגוי יש חור קוני שמתאים לציר התפוח, לעומת זאת במיסבי קצה מכניסים או יש מוט ישר (תלוי בסוג שאתה מסרב לגלות).
כפי שאמרתי, סתם להחליף את התפוחים למייסבי קצה לא יתרום לשום דבר, עלול להיות מסוכן כאשר נעשה בצורה לא נכונה, והתהליך של התאמת המיסב כהלכה יעלה יותר מקניית תפוח מקורי.
סליחה יניב אני לא מפגר ואת זה שיש חור קוני אני יודע
או קיי עכשיו אני מבין שהתאמה תעלה יותר אבל לא בטוח
אני לא מבין מה בדיוק אני מסרב לגלות
אני אנסה להסביר הכל מוט ההגה שלי השתנה לגמרי ז"א
יש לי סמוראי וכרגע אני עם תיבת הגה של אל 200 עם פיטמן של אל 200 כמובן
הסרנים שלי השתנו וכרגע אני עם סרנים של טויוטה היילקס
בטויוטה יש חיבור ללדראג לינק על השפור אך אני עובד עם היי סטיר ולכן אני זקוק לתפוח נוסף של טויוטה ובמלאי יש לי 6 מיסבי קצה שלדעתי יתאימו לעבודה
כל שברצוני לדעת ידידי זה דבר פשוט
סך הכל איך אני מחבר או מתאים את מיסב הקצה למיקומו בהיי סטיר והאם זה עלול לגרום לנזקים
ומה עדיף
ועכשיו לא הסתרתי שום מידע אנא מכולם האם יש מישהו בעל ידע שעשה זאת
או שיש לו תמונות או את שם המתאם אני אשמח מאוד
לכל מי שלא בטוח נא לא להגיב סתם
טוב לפחות הואלת בטובך לפרט מה אתה מתכוון לעשות, לא סיפרת איזה דגם של מיסב קצה יש לך.
יש לך 3 בעיות.
1. להתאים את ההברגה של מיסב הקצה למוט ההיגוי.
2. להתאים את החיבורים הקונים למוט הישר של מייסב הקצה.
3. ליצור גיאומטרית היגוי נכונה (לא קשור למייסבים) וגם לוודא שהמייסבים מסוגלים לעמוד בעומס הדרוש.
את עבודות ההתאמה אתה יכול לבצע אצל חרט וכיו"ב, אני לא אופטימי לגבי הסיכוי שלך למצוא מתאמים ספציפים למקרה שלך (הכוונה לבוכסה עם קונוס בחוץ וחור ישר בפנים).
בדוק את דף הקישורים של גיפולוג לאתרים עם דוגמאות לפרוייקטים כאלה, כך תקבל מושג יותר טוב על כיצד העסק אמור להראות. (רק לא מ scarry steering ) :?
מצטער שלא עניתי עד עכשיו.
אני לא מוצא כרגע קישור, נדמה לי שראיתי פעם מוצר מדף אבל אם לא אז לא משנה. כל חרט יכול לייצר לך מתאם, בסך הכל כאומר בוקסה מפלדה שההחור הפנימי הוא בקוטר הבורג שעובר בתוך מיסב הקצה, והצורה החיצונית היא בצורת הקונוס. אם תביא תפוח מקורי לחרט, הוא יעתיק את הצורה של הקונוס בלי קושי. את הבוקסות האלו אתה דוחף לקונות מלמטה, ועכשיו יש לך חור ישר דרכו יעבור הבורג.
דגש - שהבוקסה הזאת תהיה חרוטה עם קוטר פנימי מדויק לבורג הזה, שלא יהיה שם שום חופש. הבורג צריך להיות בורג מאיכות גבוהה בלבד, בורג גרייד 8 או יותר טוב, ותלך לקנות אותו עם מיסב הקצה בתור דוגמא ביד, תבדוק בחנות שאין חופש בין הבורג לבין הקוטר הפנימי בכדור של מיסב הקצה. זה צריך להיות בורג באורך המתאים. הכוונה היא שלא יהיו הברגות בתוך כדור מיסב הקצה. הברגות רק מעבר למיסב, איפה שהאום.
אני מניח שמדובר על מוט שפור חדש כמובן, שחרט יכין לך ממוט מלא או צינור עבה דופן בהתאם להברגות מיסבי הקצה, כמובן ימין ושמאל כדי תוכל לכוון בקלות. להיכן יתחבר הדראגלינק? בדראגלינק מיסבי הקצה כבר עובדים בזוית משתנה, אז יתכן שיש עוד בעיות שדורשות התיחסות. יש לך תמונות של כל העסק?
יש לי בעיה כרגע עם המצלמה
אני יצלם בקרוב את כל מה שאמרתם עשיתי חות מהתאמה של מיסב הקצה
כבר תראו
והנה תמונות הייסטיר והתפוח שצריך לחבר
בסוף החלטתי לקנות תפוח חיסכון בעבודה
תמונות בבקשה
בשתי תמונות רואים את מה שנישאר לי לעשות
בתמונה האחרונה רואים את הפיטמן של האל 200 העיגול של הסמוראי התאים לי בול
שאלה לגבי התמונה השלישית האם הריתוך שם בטיחותי לנסיעה?
מה ההשלכות בנסיעה?
ריתוך + סוג צינור , מה אומר קובי?ציטוט:
נכתב במקור על ידי חן דן
אני לא מבין מהתמונות כלום, תן הסברים...
כן בטיחותי לחלוטין
הצינור הכסוף הוא צינור מיים עבה מאוד ממשפחת הסקדיולים
רק שיש לו תפר ולא כמו הסקדיול של הקשת שהוא ללא תפר
אני מאוד מבסוט מהצינור ולא הייתי שם אותו לו לא היה חזק
אני צריך מברז לתפוח של הטויוטה
האם מישהו יכול להשאיל לי
אם לא תפנו אותי למקום שיש לו מברזים כאלו
ההברגה שם הפוכה היא עדינה יעוד לא מדדתי את העובי
גם נתונים על ההברגה אשמח לקבל: סוג פסיעה למשל קמה צריך לקדוח כדי ליצור את ההברגה
אני מתכוון ליצור דבר כזה
מברז אתה קונה בחנויות הספקה טכנית טובות. מברז הפוך יכול להיות שלא תמצא במכה ראשונה, יכול להיות שיצטרכו להזמין לך מהספק. אני לא יודע מה המידה של ההברגה בתפוח, ולא איזה קדח מכין צריך להברזה, אבל קח תפוח דוגמא לחנות טובה ויענו לך על כל השאלות. ימדדו את ההברגה, יתנו לך מברזים מתאימים, יגידו לך מה הקדח המכין הנכון (יש טבלאות) וגם ימכרו לך את המקדח הנכון כי סביר להניח שהמידה היא לא עגולה. תתכונן לשפוך קצת כסף, מברז כזה רגיל יכול לעלות 80-100 שקל, הברגה הפוכה יכול לעלות יותר.
לגבי צינור המים עם התפר - בחיאת רבאק וותר עליו. בשביל כמה גרושים? לא רציני.
ואני לא רואה בתמונות מיסבי קצה - אתה משתמש בסוף בתפוחי טויוטה מקוריים?
כן בסופו של דבר אני משתמש שמיסב טויוטה מברז כזה עולה בסביבות ה500 ש"ח בהערכה
אני אנסה למצוא פיתרון ואם לא אז יש לי כמה דרכים חלופיות
כשאני הולך לישון בלילה
אני חולם על פתרונות לדברים האלו ויש לי כבר 3 דרכים חלופיות
בכל אופן אנסה ללכת על פי התכנון ולבסוף אם לא אצליח אפנה לדפ"א אחרת
טוב אז פעלתי על פי התכנון והצלחתי ותראו מה יצא ממש אקזוטי
טוב אז ככה
לא צריך לקנות מברז חבר טוב עשה לי את זה על מחרטה
רק צריך סכין מיוחדת ודקה שיכולה לחדור לתוך החור של החלק ומשם
מעתיקים את ההברגה באוטומט כמובן ומסובבים את המחרטה על רוורס וזה מה שיוצא
עבודה של 10 דקות אני חייב תודות לאבי התותח שהכל בזכותו
הוא שילם על הייצור בבקבוק שמן זית מתנה לחרט
אז ככה יש לי העיה עם הפיתמן
שימו לב לתגובה מס' 14 יש צילום של הפיתמן שלי בתמונה
הבעיה שהתפוח הוא קבוע וללא חופש דבר שגורם לדרג לינק להיות במצב מאוזן קבוע
ללא יכולת להתכוון בזויות למהלכי מתלה
דמיינו לכם שאין חופש בתפוח של הפיתמן עלול להשבר משהו או הדראגלינק או הפיתמן או תיבת ההגה
מה עושים צריך רעיונות טובים זולים מהירים להכנה וחשוב מאוד הבטיחות
חשבתי להוריד את התפוח הקבוע ולהשתיל בפנים את החור של הפיתמן של הסמוראי ראו דוגמה
http://www.jeepolog.com/forums/showt...844#post140844
אני מעוניין לדעת אם יש דרכים יותר קלות וזולות
זו התמונה המדוברת? אני לא יודע מה זו הקומבינה הזאת... אבל אתה צודק, ברור שטוב לא יצא מזה. התפוח הוא חלק מהפיטמן?
http://www.jeepolog.com/forums/attac...achmentid=3282
נו ומה עם רעיונות?
האם מישהו פירק פעם תפוח?
השאלה שלי נובעת מהרצון לפתוח את הפיתמן מאחור ולהוציא את התפוח
ובחור שישאר אני כבר אדע מה לעשות!
מה אתם אומרים
אני לא מאמין פורום הבונים ועוד לא מצאתי רעיון או פיתרון
איפה כל הכרישים שבונים כאן
טוב אם אין לכם רעיונות אז אקל עליכם
לפחות תגידו לי מי המפגר שבונה תפוח קבוע על הפיתמן ואם נגיד שהוא חכם אז תסבירו לי איך זה עובד ב L200 אולי ככה יהיה לי רעיון
מה זה תפוח קבוע?,האם הפין מקובע בבית או שהוא חלק ממנו ואינו זז לשום כיוון?, האם יכול להיות שפשוט מדובר בתפוח תקוע?
אם מדובר בציר קבוע יתכן שבפועל היה מורכב עליו מייסב קצה.
לא ממש לא לא היה מורכב עליו מיסב קצה
זה בנוי כתפוח רגיל אך בפנים הוא כניראה שטוח ולא גולה או כדור
הוא בנוי כתפוח קבוע הוא נועד להיות קבוע ואני מתחבט לעצמי מדוע?
אני רוצה לשים עליו מיסב קצה כניראה שזה יפתור את הבעיה
ניחשתי מה העניין אבל לקח לי זמן למצוא משהו ויזואלי...ציטוט:
נכתב במקור על ידי combina347
http://www.allwheelalignment.com/images/suspension2.gif
במתלה נפרד, זרוע הפיטמן דוחפת מוט מרכזי בזוית קבועה , בלי קשר לתנועת המתלה - אז היא פשוט לא צריכה תפוח שעובד בזוית משתנה.