-
בדיקת לחץ שמן וטורבו
יש לי חשש שהחופש המוגזם בטורבו גונב לי קצת מהלחץ שמן (במקום 25 בסרק זה בערך 19-20).
הועלתה השערה לבדיקה (לפני שמחליפים לטורבו חדש - כי עדיין המצב לא קריטי) לפרק את הטורבו ולסגור את הפתחים המובילים אליו שמן (כמובן עם ברגים מתאימים ואטימה) ולבדוק.
יש איזשהו סיכון בבדיקה כזאת ?
שחף.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אם אתה יכול לחבר את הקו למעגל מחדש אז אין בעיה אבל אני לא חושב שתוכל לעשות זאת.
דבר שני
אתה צריך לפתוח את הוויסטגייט עד הסוף כדי שלא יסובב את הטורבו בלי שמן.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
1. על מנת שהוא לא יסתובב אני מתכוון לפרק אותו לחלוטין (אלא אם יש רעיון אחר)
2. למה שתהיה בעיה לנתק את המעגל? יש 2 צינורות שמחוברים לבלוק. אחד צר מוביל את השמן ואחד עבה יותר שמחזיר. שניהם עם הברג בקצה לבלוק. למה לא לשחרר בצד של הבלוק ולשים בורג (מן הסתם מתאים) עם שייבת נחושת ?
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
ציטוט:
למה לא לשחרר בצד של הבלוק ולשים בורג (מן הסתם מתאים) עם שייבת נחושת ?
כי אתה לא יודע אם אתה עוצר את המעגל או לא.
אתה צריך לחבר בין הכניסה ליציאה.
עדיף לנתק אותו ולא לפתוח את הוויסטגייט.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
לדעתי אתה לא מעבד את הלחץ שמן מהטורבו .
והלחץ שיש לך צריך להספיק זאת לא הבעיה וזה לא מדליק לך מנורת לחץ שמן ( אתה מחפש את היום של אתמול :-? )
*****
אין כל בעיה לפרק את הטורבו מהרכב ולהניעה . ( יהיה רעש )
לא לאפשר לטורבו להסתובב ללא שמן
ולא לאפשר לטורבו לא להסתובב אבל לגזי הפליטה לעבור דרכו . ( זה המצב המסוכן )
הכוונה במידה ואתה חושב על לנעול את הטורבו אז לא לנעול הוא חייב להיות חופשי תמיד
******
לחילופין אתה יכול רק לנתק את צינור לחץ השמן ולחבר מקור שמן חיצוני אחר ( איזה מנוע או מיכל שמן )
רק לצורך הבדיקה פעם היה מקובל לאחר שיפוץ לאפשר למנוע לטורבו לקבל שמן ממקור אחר .
******
איציק
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
המצב שאני מדבר עליו הוא פירוק הטורבו לחלוטין מהמנוע / סעפת הפליטה. לא נעילה ולא שום דבר אחר.
עכשיו נשארים 2 צינורות. 1 צר שמביא את השמן לטורבו והשני רחב יותר שמחזיר את השמן.
אני רוצה פשוט לנתק את הצינורות מהבלוק, לשים ברגים מתאימים ובכך לנסות לבודד את הבעיה.
הפעולה המתוארת לעי"ל (רק מה שמתואר למעלה) עלול לגרום נזק כלשהו ?
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אין כל בעיה לא צריך להגרם נזק
אני חוזר ואומר בדוק היטב שבכלל יש לך בעיה
הפרש הלחץ שאתה מחפש הוא כלום :roll:
****
איציק
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
הפרש של 6 PSI בסרק זה לא הרבה? 25 PSI זה הערך הנומינלי בספר כאשר הטווח הוא בין 25-55 (במהירויות נסיעה רגילות)
האם הפרש כזה יכול להגרם כתוצאה מחופש גדול בטורבו ? (הוא לא זורק שמן ולא פוגע בבית,
אבל יש חופש לא קטן)
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אני רק שואל ...
אולי השעון מדידת לחץ שמן שלך לא מכוייל טוב ?
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
לבדוק חופש בטורבו צריך עם אינדיקאטור !
נכון מכונאים בעלי נסיון יכולים לדחוף אצבע פנימה ולדעת מי נגד מי ( הרבה נסיון )
ונגיד שיש חופש זה עדין לא אומר שיש נזילת שמן .
ונגיד שיש נזילת שמן זה עדין לא אומר שאתה מעבד לחץ שמן .
*****
איציק
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
לא קודם בודקים פילטר שמן, משאבת שמן??
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אמיר - נבדק עם מספר מדי לחץ שמן.
הפילטר שמן זה לא הבעיה, גם כנראה שלא המשאבה שמסוגלת לתת מעל 100 PSI כשהמנוע קר.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
בוא נלך אחורה.
אתה בטוח שאתה משתמש באותו שמן?
אתה בטוח שהבעיה לא במשאבה.
אתה בטוח שאין חופשים בשום מיסב אחר במערכת?
אני לא חושב שהבעיה שלך היא בטורבו.
חוץ מזה , לחץ שמן נמוך יותר כאשר הכל אותו דבר מצביע על זרימה משופרת.
זה דווקא חיובי.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
החלפת אי פעם את הטרמוסטט שמן ?
עמודים 76 77 78 79 בקובץ הבא
http://www.landrover.ee/est/files/ma...fender1996.pdf
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
כן, אני בטוח שאני משתמש באותו שמן. קצת קשה לטעות.
לגבי המיסבים, אם לא בודקים ומפרקים אז אי אפשר להיות בטוחים. מכיוון שיש לי חופש גדול (ואני יודע שיש שם חופש גדול, את זה אני לא מניח) אז זאת אפשרות סבירה.
וכן. החלפתי את הטרמוסטט שמן.
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
6. If pressure is low it can be caused by the
following:-
Thin or diluted oil.
Low oil in sump.
Choked oil strainer.
Faulty oil pressure relief valve.
Excessively worn or damaged oil pump
displacement gears.
Excessive crankshaft bearing clearance.
7. If excessive pressure is indicated it can be
caused by :-
Overfilling engine with lubricant.
Sticking oil pressure relief valve.
Blockage in breather system.
ENGINE OIL PRESSURE TEST
Service repair no - 12.90.09/01
WARNING: Use suitable exhaust
extraction equipment if an engine test is
being carried out in a workshop.
WARNING: If vehicle has been running,
engine wil be hot; care must be taken
when fitting test equipment to prevent
personal injury.
1. Check that engine lubricant is to correct level.
2. Remove oil pressure switch .
3. Connect pressure test gauge LRT-12-052A, as
shown.
4. Start and run engine to normal operating
temperature.
5. With engine running at idle check oil pressure,
which should read 1.76 bar (25.87 lbf/in2).
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
ואתה מנסה להגיד ש ? טורבו לא מופיע שם ?
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
לא .
חיפשתי בשבילך מה אומרים על סיבות ללחץ שמן נמוך . וזה מה שהיה כתוב . זה מהלינק ששמתי לך למעלה עמודים 54 55 56
מקווה שלא ייקרה לי , טפו טפו טפו , מלח מים , מלח מים . הייתי עובר על כל הבדיקות הללו לפני שהייתי נוגע בטורבו . ( הוא קצת יקר , בהשוואה )
-
חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
הגעת לפתרון הבעיה ? נשמח ללמוד ולהחכים .
-
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אני יכול להגיד שהחלפתי בסופש האחרון את המשאבת שמן + שסתום וזה נשאר בדיוק אותו דבר.
כן יש בלאי בבית של משאבת השמן. לא שיש עם זה כרגע מה לעשות, קיר חדש כזה לא נראה שאפשר למצוא ב EBAY. המחירים הם גם די גבוהים (700 שח וצפונה)
הטורבו, אגב הוחלף ב 2008, זה העלה טיפל'ה את הלחץ. אבל מאז הכל עדיין אותו דבר.
-
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
שחף - יפה שאחרי 8 שנים זכרת את השאלה ...
אם לא מצאת את הפתרון - לפחות הראת נחישות והתמדה :)
-
תגובה: בדיקת לחץ שמן וטורבו
כן, השאלה איך פותרים את הבעיה... או שאין בעיה בכלל וסתם אני מחפש מתחת לבלטה.
-
תגובה: בדיקת לחץ שמן וטורבו
תשמע - אני רק מצטט את מה שאיציק אמר(ומי אנחנו ליד איציק?) :
================================
אני חוזר ואומר בדוק היטב שבכלל יש לך בעיה
הפרש הלחץ שאתה מחפש הוא כלום :roll:
****
איציק
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
האם זה נחשב לexcessive worn ? (לחצו להגדלה)
תושבת המשאבה
קובץ מצורף 101540
קובץ מצורף 101541
המכסה
קובץ מצורף 101542
התושבת כולה
קובץ מצורף 101539
-
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
-
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
נראה כמו בלאי חריג, ללא ספק, ובכל מקרה, עם בלאי כזה ואינדיקציה ללחץ שמן נמוך, רצוי מאוד, אפילו חובה, לבדוק מיסבי קרנק וגל זיזים (אם נגישים) . אתה תגלה, כנראה, שהם שחוקים.
לא היית צריך להחזיר את בית המשאבה הזה למנוע.
מה שמפתיע אותי זה שהטורבו החזיק במצב הזה שבע שנים. אני רגיל למשהו כמו חודש עם תמונה כזו. כמה קילומטרים עברת בשבע השנים האלה?
-
תגובה: חוזר: בדיקת לחץ שמן וטורבו
מצאתי את השרשור המלא
קראתי אותו פעם נוספת
לדעתי אתה במצב של מנוע " תקין "
מנוע שיש לו בלאי פנימי ( כנראה בלאי גבוה )
כל עוד מנורת לחץ שמן לא דולקת מצבך נסבל ....
אין לך מנורת לחץ שמן ? יש רק שעון . ( מנורה נדלקת ב 5 PSI +- )
הרכב רכב ישן
אפשר להמשיך להשתמש ברכב בצורה אחראית
אתה באמת מת לדעת איפה הבעיה
תפרק אגן שמן מנוע ובדוק את המיסבים
המיסב שרחוק מהמשאבה יהיה המיסב עם הבלאי הגבוה ( שם התשובה )
איציק
-
תגובה: בדיקת לחץ שמן וטורבו
הטורבו לא החזיק, הוא מת קצת אחרי וזאת שלאחר שמשך כמה שנים טובות עם חופש (המנוע נקנה עם חופש בטורבו, שהלך וגדל).
מאז הוא עבר בערך עוד 100 אלף ק"מ, אולי מעט פחות.
לצערי, לא בדקתי הפעם מיסבים ראשיים כשהורדתי את האגן הפעם, למרות שאפשר למדוד, אך רק את החלק התחתון.
המנוע תקין, לא מעשן, לא דופן, לא אוכל שמן, לא אוכל מים ואין בעיית כוח, אך אני באמת מת למצוא את הבעיה ולטפל בה מכיוון שאני רוצה לשמור על המנוע ולהאריך את חייו של המנוע.
העניין שלפני חודש פירקנו קיר זהה במנוע של חבר, גם שם היה בלאי, יתכן שפחות, עם ק"מ זהה פחות או יותר ושם הלחץ תקין ע"פ הספר.
לכן אני תוהה אם זאת הבעיה, אך כנראה שצריך לבדוק את המיסבים, סה"כ להוריד אגן שוב.
איך אני יכול למדוד את המרווחים ב מיסבים הראשיים? (פעם שמעתי על משהו שנקרא plastic guage)
-
תגובה: בדיקת לחץ שמן וטורבו
אני לא בטוח שבדיקה עם פלסטיגייג' רלוונטית במצב כזה, כשהמנוע עומד ישר והקרנק בעצם נופל כלפי מטה על החלק התחתון של המיסבים.
אבל הבדיקה הזו לא באמת נחוצה, בד"כ. כשיש בלאי, הוא נראה היטב בעין.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: בדיקת לחץ שמן וטורבו
עין עם נסיון מיד זה ניראה
פלסטיק גייצ זה הכלי
אתה יכול לקבל ממני ( במוזיאון בעין ורד יש כמה שאתה רוצה )
איציק