בנסיעת מבחן היום בסופה צצה לה תופעה חדשה:
אחרי כ 20 דקות בערך תחושה כאילו ההגה כח נעשה קשה. כשהרכב קר נראה כאילו הכל תקין, ואחרי שקצת לוחצים ניהיה קשה.
לא חסר נוזל (יש אפילו קצת יותר) הידראולי...
מה לחפש?
עמרי
Printable View
בנסיעת מבחן היום בסופה צצה לה תופעה חדשה:
אחרי כ 20 דקות בערך תחושה כאילו ההגה כח נעשה קשה. כשהרכב קר נראה כאילו הכל תקין, ואחרי שקצת לוחצים ניהיה קשה.
לא חסר נוזל (יש אפילו קצת יותר) הידראולי...
מה לחפש?
עמרי
שינויים בסל"ד מנוע היו?
אולי סתם לכלוך, המצב חזר לקדמות או נישאר "תקוע"
20 דקות בנסיעה בקו ישר, או ש 20 דקות בנסיעה עם הרבה פניות?
אולי תפוח של זרוע פיטמן? אולי תפוחי היגוי?
קרה פתאום? מה תיקנת לאחרונה?
אולי?
אולי?
אביגדור
רוצה כיוון לא צפוי, קצת הזוי ואולי אפילו מפתיע לבדיקה?
...בדוק צלבים בציריות הקדמיות.
אם הם הולכים למות, התופעה שתיארת בהחלט אפשרית.
תיאור מלא:
אני כבר בערך חודשיים עם צמיגי 33.
לפני כחודש עשיתי טיול והתופעה הייתה קיימת בהתחלה. בדקתי נוזל הגה כח וגיליתי שיש קצת יותר מדיי... הוצאתי קצת והמצב הסתדר.
בחודש האחרון הרכב לא נסע.
אתמול הוצאתי אותו לסיבוב בדיקה לקראת טיול ביום חמישי הקרוב.
היו דיי הרבה פניות ושבילים מהירים.
ההגה ניהיה יותר קשה גם בעמידה וגם בנסיעה. אז אני לא יודע אם זה קשור לצלבים (שנבדקו באותו יום ולא נמצאו בהם חופשים)
בקשר לסל"ד: לא בדקתי את זה בסל"ד גבוה...אבל אני לא פוסל אפשרות שהמשאבה לא מייצרת מספיק כח בסלד נמוך...
עוד הצעות? מה לבדוק?
מישהו יודע מה העלות של משאבה?
תודה, עמרי
עוד משהו שכדאי להוסיף:
בעבר היו שומעים את המשאבה רק כשההגה היה מסובב עד הסוף.
כשזה קרה לי אתמול שמעו אותו גם בעת סיבובים קטנים של ההגה בעמידה...ולא רק "שבור" עד הסוף...
אם זה המצב, שלח את תיבת הגה לשיפוץ.ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
ה"רעש" אומר שהתיבה קצת סתומה, וגורמת לעומס של המשאבה.
שיפוץ משאבה בין 600 ל 900 ש"ח, תלוי ברמת המיקוח שלך.ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
אביגדור
כמה עדכונים ושאלות...
יש תיבת הגה תקינה בדרך אלי (550 ש"ח...)
אחרי שקראתי את הפרק בספר רכב:
האם חייבים את כלי החליצה של זרוע פיטמן בשביל לבצע את ההחלפה?
שיטת הפטיש עובדת?!
אחרי שמנתקים את הפיטמן מהדרג לינק ופותחים את הבורג שסוגר עליה, מה מונע מהזרוע לצאת?
עמרי
להחליף תיבת הגה זה דבר לא מסובךציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
מה שמונע מהזרוע לצאת זה הלחץ
חשוב ופשוט לעבוד עם חולץ , קשה ורע עד בלתי אפשרי עם פטיש
כדאי להוריד זרוע שהתיבה עדיין מחוברת עם הברגים
חשוב לזכור באיזה צורה עמדה הזרוע ולהכינס אחר כך באותה צורה
בהצלחה
תגיד...ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
קנית רצועה חדשה ומותחן חדש אם אני זוכר נכון?
בדקת שהכל מתוח חזק?
מה שכתבת כאן מעל, לי לפחות, מצביע על רצועה מחליקה... אבל אם כבר בדקת והיא לא- תמשיך בכיוון שהלכת (תיבה).
איך אני יכול לדעת שהרצועה לא מחליקה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
זה נראה דיי מתוח...
תלחץ עליה עם האצבע, תרגיש אם היא מתוחה ולא רפויה.
אם כן- תניע את הג'יפ, ותן למישהו לשחק בהגה. חפש את הרעש.
אם הוא מאיזור הרצועה, עזוב את התיבה במנוחה...
הרעש הוא מאזור המשאבה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
מה שמוזר זה שההגה לא אחיד בתחושת הסיבוב שלו...הוא לא כל הזמן קשה, אלא יכול פתאום להיות קשה אחרי שכבר סובבתי סיבוב שלם של ההגה.
בכל מקרה-התחלתי לפרק את המשאבה-ולא ממש נעים לדפוק על הפיטמן בשעות אלו אז נמשיך מחר בבוקר...
מקווה שהתכוונת לתיבה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
אכן התכוונתי לתיבה שמיל...ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
היום החלפתי את התיבה...מסתבר ששיטת הפטיש עובדת גם על הפיטמן אחרי הרבה זמן (אחרי בערך 40 דקות של דפיקות)
מילאתי נוזל הידראולי וחיכיתי שיתנקז אויר (עם משחקים קטנים בהגה) ושהמשאבה תפסיק ליילל.
בנסיעה ההגה מרגיש בסדר גמור...כבר אין מדרגות פתאומיות של קושי בהגה..
אבל בעמידה אני עדיין שומע את המשאבה, גם בתזוזות קטנות של ההגה ולא רק בסיבוב מלא.
בדקתי שאין קיפולים בצינורות שמונעים משמן להגיע..
רק אני זוכר שזה לא אמור להיות ככה או שנהייתי טכנופוב?
משהו עדיין לא מרגיש לי בסדר..
יכול מאוד להיות שהתיבה גרמה למשאבה לייצר לחץ גדול מדי מה שאולי מקרב אותך לסוף חייה של המשאבה - עם כל הצער שבדבר אני בסיפור דומה.
עידכון:ציטוט:
נכתב במקור על ידי שחף110
אחרי טיול פסח. בנסיעה המשאבה עובדת בסדר. בעמידה נראה כאילו היא מתאמצת יותר מהרגיל.
ניזכרתי במשהו:
לפני בערך כחודשיים התקנתי החזרתי את פילטר האויר המקורי במקום הפתוח. וכנראה שכופפתי בטעות את הצינור ממיכל הנוזל הגה למשאבה (זה היה צינור רך מדיי ולא יעודי לצרכים הללו שהבעלים הקודם הותיר לי).
המשאבה יללה בטירוף, ועד שמצאתי מה הבעיה עברו איזה 20 דקות של צווחות עזות.
משאבה עייפה?
להחליף גם אותה?
התיבה גם יכולה להיגמר מזה (או ששלי הייתה תקינה ואני יכול להחזיר)?
תודה, עמרי
כן, להחליף גם משאבה, כנראה שגמרת גם אותה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
לא, לא להחזיר את התיבה שלך, התיבה שלך לא היתה תקינה.
שמיל, ברשותך, אפשר קצת הסברים?ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
לא שאני מפקפק בדברייך, אבל הייתי שמח לדעת איך ניתן לקבוע ... :wink:
למה?
כי בעצמך אתה אומר שההגה השתפר אחרי החלפת התיבה. מבלי להרחיב מדי, בתיבה יש מעברי שמן וכדוריות, וכנראה שאלו נסתמו.
פרט חדש שהוספת רק עכשיו, כש"נזכרת", הוא שנתת למשאבה לעבוד בעומס מלא כנגד חסימה במשך 20 דקות. הגיוני שהמשאבה תפגע בעבודה כזו. היא התחממה מאד, ואינני יודע מה בתוכה נמס/נפגע, והשפיע אז על התיבה, אותה כבר החלפת.
לכן, כנראה שעדיין מסתובבת לך טינופת במערכת, המשאבה שלך, גם לפי תיאוריך לא מספקת מספיק בסרק,
ולכן - יפה שעה קודם כדי להחליף גם אותה.
אגב, השתמשת בשמן הישן אחרי החלפת התיבה, או שכולו היה חדש?
רוקנת את המשאבה לגמרי, או שניסית לשמור את השמן שבמשאבה ובצנרת בעת החלפה?
ממ...ממה שזכור לי (בכל זאת עברו איזה חודשיים) השמן הוחלף...אבל אני לא סגור על זה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
יצאתי ממיכה...המשאבה צרחה..ניסיתי למצוא את המקור לעניין (חשבתי שחדר אויר למערכת וניסיתי לנקז ע"י סיבוב ההגה-לך תבין...צעירים..יצאתי אדיוט בקיצור) ורק אחרי 20 דקות גיליתי שהצינור מכופף...הוא היה רך מדיי ולא משנה מה עשיתי לא הצלחתי להביא אותו למצב ישר (ולא היה לי צינור ספייר) אז "סחבתי עד הבית"...עוד איזה עשר דקות...
כנראה שיחד עם המעבר ל 33'' זה גמר עליה סופית...
תודה בכל אופן
עומרי למה אתה לא מרים טלפון?
היתי יכול לענות על רוב שאלותך ואולי לחסוך משאבה.
אסור לחלוץ פיטמן על ידי פטיש, זה דופק את התיבה.
אם זה מכות קלות מילא. אבל בדרך כלל דורש הרבה חוזק.
אשר למשאבה - פה כבר למדת לקח על בשרך..
עמרי שלום,ולכל הג'יפאים
כנראה שזהו חודש רע לתיבות הגה בסופות,השבוע גיליתי גם אני שהתיבה נוזלת כנראה מהחיבור של עמוד הגה עם המפרק קרדני לתיבה,אין בעיות היגוי(הגה קשה)וכו',השאלה היא שיפוץ או "תיבה חדשה"?מה הנזק $ בתיקון במוסך?550 ש"ח זה מחיר שוק?
תודה מראש
למה מוסך?ציטוט:
נכתב במקור על ידי סימן3
אין בעיה ממשית בפרוק התיבה (כמובן כאשר הספר לידך...), ושיפוץ התיבה קשור לרמת המיקוח שלך.
אביגדור
אני קניתי תיבה תקינה מפירוק (שמעולם לא עברה שיפוץ) ב 550 ש"ח...ציטוט:
נכתב במקור על ידי סימן3
אין לי מושג מה המחיר במקומות אחרים...אני הייתי לחוץ לצאת לטיול-וזה מה שהיה..אז לקחתי..
אני מניח שאפשר למצוא יותר זול..
הפירוק של התיבה לא בעייתי..אני חלצתי את הפיטמן אחרי שהורדתי את התיבה כי אין כ"כ גישה כשהיא על הרכב..
לפני שאתה משחרר את כל הברגים-תאבטח את התיבה עם איזה רצ'ט לרכב-היא כבדה יותר ממה שאתר חושב..
עמרי
שוב תודה על התשובות...
שאלה -בהנחה שהנזילה נוצרה מאטם בלוי,האם ניתן לשפץ לבד את התיבה,האם ניתן לקנות את האטם וכו'?
שבוע טוב
יש קיט שיפוץ (אטמים+ מחז"שים) אצל יאנוביץ'.
צפה בעייה עם החזרת הכדוריות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי סימן3
אל תאבד את חלקן בפירוק, וספור אותן היטב.
תודה,נבדוק את הקיט
לגביי חולצים(פיטמן,תפוחים וכו')האם גם אצל ינוביץ'?