קישור
האמת? אני בעד.
מערכות ESP מצילות חיים פשוטו כמשמעו.
הרעיון והכוונה טובה ומבורכת אמנם אך השאלה הנשאלת היא - מדוע לא משקיעים בחינוך לנהיגה נכונה ואחריות בנהיגה? השקעה שתציל חיים מבלי שיהיה קשר מחייב בסוג הרכב.
אולי מישהו יכול לשפוך אור על הנושא ? החינוך לנהיגה בארה"ב ?
ועוד חומר למחשבה -
האם מישהו זוכר מה קרה כשהABS נכנס לעולמנו (הדוושה הרוטטת, הרכב שממשיך עוד כמה מטרים בעת בלימה והנהגים המופתעים כי למעשה אף אחד לא הכין אותם לזה - אפילו לא יבואני הרכב בהדרכה בסיסית בעת רכישה) ? הפרסומת של "בלימה לסירוגין" כשהבינו שנעילת גלגלים יכולה להמנע אך צריך נהג אקטיבי ? "הדלקת אורות בחורף" לעומת חיישן אורות אוטומטי שנפוץ רק בשנים האחרונות ואף לא בכל הרכבים החדישים?
דרור, דווקא עליך חשבתי אחרת :-)
להכניס נהג עייף/מטומטם/שיכור/חסר יכולת לרכב שהכל בו אוטומטי זה הפתרון ?
הרי ברוב התאונות הכשל הוא בגורם האנושי. ההוא שנסע מהר מידי לתנאי הדרך והיכולת שלו, ההוא שהתכופף לשניה לכתוב סמס לחברה שלו ..
מערכות חשמליות / מכניות / אלקטרוניות / ממוחשבות קיימות בכל מיני תחומים. אפילו משהו תוצרת הארץ שמתריע על סטיה מנתיב ...
אבל אף אחד מהפושעים האלו לא מחזיק את הסכין מהלהב כשהוא מורח חמאה על הכריך שלו ....
נכון ?
חינוך
אכיפה ביד קשה מאוד
טיראניות
הרתעה
אם תזרוק את הדודה נחמה משדרות לכלא לשנה כי היא דיברה עם הבן החייל בפלאפון בלי דיבורית - אז אולי יבינו פה שפשוט אסור. לא כי זה גורם לתאונות. פשוט כי ככה אומר החוק.
הדבר שהכי מפחיד אותי בחיים שלי זה שהפרח הקדוש המסומם הבא שיתנגש ברכב משפחתי במהירות 200 קמ"ש יעשה את זה על האוטו של אישתי כשהיא והילדים בתוכו.
הקישור לא עובד לי משני מחשבים שונים ברשתות שונות.
הקישור הנכון:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3386282,00.html
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
שמע גיא, אין קשר.
ESP, כמו ABS וכריות אוויר- מצילים חיים.
הפתרון לתאונות הוא לא לתת לכולם לנהוג על היילקס או חיפושית ולקוות שבזכות זה הם ילמדו לנהוג. נהג רע ישאר נהג רע, שלפחות יהיה משהו שדואג שהתוצאות יהיו פחות קטלניות. ההוא שנסע מהר מדי לתנאי הדרך, לא עשה את זה בשביל להתאבד, אלא מתוך חוסר יכולת להבין איפה הוא נמצא. כשהוא יבין, זה לפעמים יהיה מאוחר מדי...
אני לא מסכים. שטפו לך את המוח- על ידי זה שמי שאמור לטפל בתשתיות, בחינוך וכן, גם באכיפת עבירות מסוכנות (בניגוד לעבירות מכניסות כסף מתחת לפנס) אומר לך לשים סמרטוט אדום על המראה. הסמרטוט האדום לא ימנע מנהג המונית שעלה על התלת אופן של הילד שלי (שלמרבה המזל לא היה עליו) במעבר חציה (תוך כדי שהוא מסתכל לי בעיניים ומחייך) וכל זה בזמן ששוטרת משועממת מסתכלת עלינו באדישות- לתת זכות קדימה להולכי רגל כשהוא מתחיל נסיעה. הסמרטוט האדום לא יגרום למורים לנהיגה ללמד מישהו לנהוג. הוא לא יגרום לנהגי משאיות לקשור את המטען שלהם, ולא יגרום לבורות בכביש החוף להתכסות, גם לא לעיקולים בכביש ת"א ירושלים להתיישר, או לנתיב המהיר בכביש החוף להתרחב יחד עם השוליים בהן אין מקום לעצור גם אם יש לך תקלה, בלי להידרס. צעד חיובי אחד שכן עשו הוא לוותר על כמה לירות במיסוי אביזרי בטיחות בשביל שליבואנים לא יהיה תירוץ לחסוך בהם. (מה שלא מפריע לטויוטה למכור רכב שבמקור היו לו 5 כוכבי בטיחות עם חצי מכמות כריות האוויר איתם הוא קיבל את הכוכבים כי "מי צריך כריות אוויר בישראל", על משקל "מי צריך ABS בישראל" מלפני כמה שנים. אגב, יבואן שמזלזל בחיים שלכם, או שם עליהם תג מחיר מאוד ברור- כדאי להחרים)ציטוט:
הרי ברוב התאונות הכשל הוא בגורם האנושי
אסף.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
"צעד חיובי"? מה חיובי בזה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
רק ביום שבו כל אבזרי הבטיחות יהיו פטורים מכל מס, אפילו לא אגורה שחוקה אחת, רק אז המדינה הזו תקבל ממני מחמאה.
אתה חושב שקהל האידיוטים יחרים מותג מסוים בגלל כמה כריות אוויר? הטמבלים ימשיכו לקנות מכוניות במיפרט ליסינג/התאבדות כי זה זול יותר, ואחר כך יפוצצו בלי הנד עפעף רבבת שקלים ויותר על מערכת סטריאו משוגעת. יוותרו על ESP אבל לא על ג'נטים-מגנזיום...
כנראה שאין מנוס מחקיקה שתחייב לצייד את המכוניות בדברים החשובים האלה. מצדי שבשביל לשמור על מחיר אטרקטיבי יתנו לנו מזגן מכני וחלונות ידניים מאחור, אבל שכל מכונית חדשה תכלול ESP.
פעם נוספת אני מצטרף לדעתו של דרור בנושא השרותים שאנו מקבלים מהמדינה.צא וראה - שליש מהעובדים בארץ הזו הם עובדי מדינה שתפקידם בסופו של יום לשמור על חיינו ,על רווחתנו ועל זכויות האזרח שלנו. מה אנו מקבלים מהם בפועל??? גניבות המוניות של הקופה שנועדה לבטחוננו, הטרדות על כל צעד ושעל במקום איכות חיים,מעמד של פושעים במקום זכויות אזרח. אז גם תשלום מיסים עבור אביזרי בטיחות להצלת חיים כבר לא מפתיע אף אחד.כאשר המדינה תחוייב בחוק-על להחזיר לאזרח 85% מהמס הנגבה בצורת כבישים, גשרים, מוסדות חינוך ושרותי רפואה ובטחון ו-15% כדמי ניהול עבור כל פקידיה/סחטניה אז אולי יימצא הפתרון והכסף בכדי לתת לאהבלים - שהם אנחנו - לרכוש אביזרי בטיחות ללא מס. היום כשהמצב הפוך ו-85% מהכסף הולך לכיסם של משרתינו/אדוננו אין כל סיכוי שלא תשלמו מס עבור כל פעולה שתעשו.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
אתה עושה צחוק?
איזה חינוך?
אין פה חינוך ואין מורי נהיגה (טוב, כמעת אין)
אני יסביר את התהליך לקבל רשיון נהיגה:
אחרי שגמרת למלא את הטופס (דף אחד), נותנים לך למלא את הטסט בכתיבה
זהה תמרור עצור, אין כניסה, ותדע שאחוז האלכוהול בדם לא יכול להיות מעל ל 0.08%
עברת,
עכשיו הגיע הזמן לטסט המעשי
סע כמו בנאדם, תראה שאתה מסוגל לחנות בלי לאבד איזה טמבון, עברת,
זהו,
אין נהג חדש, נהג זקן, נהג נעליים,
ותאמינו או לא, זה עובד יופי, כמה יופי?
בישראל יש 17.5 תאונות לכל ק"מ, בארה"ב 5
שאל למה?
אדיבות, זה החינוך.
בישראל הנהג הממוצע מתנהג כאילו הכביש שיך לאבא שלו, כל נהג אחר לא מעניין אותו
במילים אחרות, חוסר אדיבות כללי
לדעתי, זאת הבעיה, עד שהמצב הזה ישתפר, שום esp לא יעזור לפתור את הבעיה.
dror
i can live with zero tolerant of the police and very strict rules
if it takes the bad drivers out of the public road.
joe - thanks
education, respect !
after anti from shderot will go to prison ... maybe the next idiot will be more polite on the road. some people understand better via the feet then the brain......
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
אז הנה הוכחת בעצמך שיש חינוך - חינוך מבית ואני מניח שגם חינוך מוסדי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
הכרת ואהבת הזולת הינם ערכים מכובדים דיו אצלכם , שלדבריך מראים את ההבדל בין 17.5 ל5 ומכאן שאם החינוך מהבסיס (מהילדות ומהחברה הסובבת) היה טוב אז אולי גם אצלנו לא היו צריכים חוקים דרקונים ולא היו צריכים לחכות שמישהו יפגע כדי להמציא חוק כלשהו.
אמיר,
זה לא מדויק
זאת פשות צורת חיים, כול אחד מתנהג(גם בכביש) כמו כול אדם אחר, וזה נכון בכול מקום
הנהג הישראני הממוצע נוהג בלי נימוס בגלל שכולם נוהגים ככה, וד"א רק לקח לי פחות מחצי שעה להתרגל לצורת הנהיגה. אין מה לעשות, עם ישראל זה לא עם מנומס.
ציתות:
ממש לא להיט כאן. מצד שני שם כולם מנומסים ופוליטיקלי-קורקט, אבל כל אחד יכול לתבוע אותך כי האף שלך לא מוצא חן בעיניו וזו צורת פרנסה לגיטימית לחלוטין. כמו כן, כל ילד מתבגר מתוסבך יכול לבוא לבית הספר עם SHOTGUN טעון ולפוצץ לכל החברים שלו את המוח כי איזה בחורה לא הסכימה למצוץ לו. איפה אתה מעדיף לחיות?
דרור,
בדרך כלל אנחנו באותו ראש
הפעם אתה טועה, ובגדול,
נראה לי שאתה קורבן של tragedy TV aka CNN
תובעים? כן והרבה,
מנצחים? לא כל כך
יורים בבתי ספר? שטויות, קרה פעם אחת ב20 שנה וכמה copycats
ובא נתיחס למרחקים, יעניין אותך עם זה קרה בסעודיה או טורקיה?
לא ניראה לי, וגם אותי לא. אבל אתה מאשים את כול המדינה בגלל משהו שקרה פעם 2500 קמ ממני.
אפילו אל תתחיל להשוות לעומת האלימות בבתי ספר בארץ
חבל על הזמן.
ג'ו - עדיין לכם יש גלאי מתכות בכניסה לבית הספר ובארץ אין, לא ?
אני מניח ששם יש גלאי מתכות כי שם יש יותר כסף...
אם תשים גלאי מתכות בכניסה לאיזה בית ספר בראשון לציון תמצא אוסף של סכינים שלא ראית כדוגמתו
נ.ב: הצבא הרוסי לא קורא לי.
אחד אפס לך ...
לא דוגמה טובה כל כך
רק אתמול איזה שומר מטורף רדף אחרי ילד בן 10 עם אקדח טעון וכדור בקנה ....
זה פה ממול, זה לא בחו"ל ....
כאשר בשביל לרכוש איזה נשק שבא לו, כל מה שפרחח אמריקאי ממוצע צריך זה רק תעודה מזהה כלשהי כמו רשיון נהיגה או כרטיס social security, ואחר כך הוא לוקח את הצעצוע החדש לבית הספר, ומבצע בחברים ובמורים שלו את כל מה שלמד מערוצי האקשן בטלוויזיה, יש בעיה ועוד איך.
זה שדברים כאלה קרו לאחרונה "רק" 2500 ק"מ מהבית שלך, זה אך ורק כי אתה חי במדינה ענקית. זה לא אומר שמחר זה לא יקרה בבית הספר בשכונה שלך.
אז נכון - תקנות הרישוי אצלכם מאוד גמישות והחלקים לג'יפים הרבה יותר זולים... אבל אני עדיין נשאר כאן. עם הנהגים הגרועים, עם הערסים (מה עם ה"ערסים" אצלכם? רד-נקס, היספנים, אפרו-אמריקנים, כל תרבות הראפרים המגעילה וכו' וכו', כולם יותר גרועים מהצ'חצ'חים שלנו...) עם הלחות בקיץ ועם חוסר הנימוס. בינתיים - עד שהמצב הכלכלי יכריע גם אותי...:???:
אבל אנחנו סוטים מהנושא.
כן נימוס, לא נימוס, אני חושב שגם באמריקה, רוב אוחזי ההגה אינם חובבי נהיגה ו/או נהגים טובים. כמו כאן, גם אצלכם, בכל מצב בו המכונית יוצאת משליטה בגלל טעות נהיגה - גם הנהג האמריקאי האדיב והמנומס יהיה חסר אונים פשוטו כמשמעו, ועזוב אותך מסטטיסטיקות - עדיין מתים בארה"ב עשרות אלפי אנשים בשנה בתאונות דרכים.
באחוזים וביחס לכמות הנסועה העצומה בארה"ב, מדובר אולי במספר סביר ואולי אפילו "זניח", אבל בגלל שזו מדינה של 300 מיליון איש, אז אבסולוטית מדובר במספרים בלתי נסבלים - אם מספר כזה של חיילים אמריקאים היו נהרגים כל שנה במלחמות, היתה מתחוללת מהפכה שניה באמריקה...
הרבה יותר קל וזול ואפקטיבי להתקין בכל מכונית מערכת ESP שעלותה ליצרן הרכב כמה עשרות דולרים, מאשר להכשיר בצורה מקצועית מיליוני נהגים.
המערכת לא דורשת ממך כנהג, שום דבר בעצם. מבחינתך, כנהג טוב ומודע, המערכת שקופה.
אבל לשכנה שלי, זו שמתבלבלת בין D ל-R, זו שבקושי רב מצליחה להוציא את המשפחתומטית מהחנייה בלי לבדוק את חוזקם של כל העמודים ושתמרון ההתחמקות הראשון בחייה עשוי להיות גם האחרון, עבורה המערכת הזו היא אולי מה שיעשה את ההבדל בין חיים ומוות.
מכונית סלחנית יותר אינה דבר רע, נהפוך הוא. הבעיה היא רק אצלנו בראש, כי חלקנו רואים ברכב עם התנהגות סלחנית וצפויה משהו שאינו מספיק מסעיר, שעיר ומסוקס עבור גברים אמיתיים כמונו - מין אוטו רכרוכי שמיועד רק לנחנחים שלא יודעים לנהוג...
רבים מאוד נוהגים רע, אבל עדיין הם לא צריכים למות בגלל זה. מכוניות בטוחות יותר מצילות חיים וזו עובדה. תראה מה קורה בארץ - כל שנה יש יותר ויותר תאונות, כי הצפיפות בכבישים הולכת וגדלה והנהגים הופכים לגרועים מאי פעם. אולי הגרועים בעולם. אבל יחד עם זאת - יש גם פחות נפגעים. למה ואיך? בגלל "האכיפה וההרתעה" של המשטרע? נאדה. נעליים. זה אך ורק כי המכונית בטוחות יותר ויותר.
כשלכל המכוניות החדשות יהיה ESP, בין אם כתוצאה מנדיבות ליבו של היבואן, ובין אם מכוחו של חוק, אתה תראה שגם מספר התאונות העצמיות ירד, ואיתו גם מספר הנפגעים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
שמע, חוקים נוקשים, אכיפה ברוטלית וקנסות מטורפים לא יוצרים נהיגה טובה.
כל מה שהם יוצרים רק פחד, מרירות ושנאה כלפי נציגי החוק וכלפי המדינה עצמה.
דרור וכל הפטריוטים:
ארה"ב היא לא כליל השלמות. למען האמת, רחוקה מזה.
אבל האמת היותר כואבת שאנחנו עדיין רחוקים אפילו מהם, ולא לכיוון הנכון.
ושאלה של מטומטם: מה זה ESP? מה הוא עושה?
יוני5
כבר 32 הרוגים. כולל פרופסור ישראלי. הבחור הסתובב וכיסח את כל מי שהוא ראה במשך יותר משעתיים(!!!) לפני שחיסלו אותו.
יוני, ESP היא מערכת בקרת יציבות. יש לזה ראשי תיבות שונים אצל יצרנים שונים, אבל בגדול המערכות הללו פועלות בצורה מאוד דומה זו לזו.
תיכנס מהר מדי לסיבוב, והמערכת פשוט חודלת לך כוח מהמנוע, מפעילה בלמים היכן שצריך, "לוקחת שליטה" על הרכב, מרגיעה את העניינים ומקררת אדרנלין בעודו באיבו.
נהגים מיומנים שאוהבים לנהוג מהר מאוד מתבאסים מזה. זה לוקח מהם את כל העוקץ וכל האקשן מהנהיגה. כל היתר - המערכת תציל את חייהם בשלב זה או אחר.
2300 kmציטוט:
נכתב במקור על ידי שחף110
למה אתה שואל?
איך נהיתי אחראי לכול סטודנט סיני מטומטם שהממשלה הדפוקה שלנו מכניסה לפה?
שימו לב שב 95% מכול המקרים האלה מעורבים אה...כאלה שלא נולדו פה....בדרך כלל כאלה שנולדו במזרח התיכון....
וד"א
הפעם האחרונה שדבר כזה קרה היה ב1966
באוניברסיטה בטקסס כמובן......
והאמת, דברים כאלה לא בדיוק מעניינים אף אחד,
אך שלא תסתכל על זה. סטטיסטית הסיכוי הוא יותר גדול שברק יפגע בך משתהרג מכדור, או סכין או כול אלימות אחרת.
דרור
כמה פעמים צפרת למישהו ב5 חודשים האחרונים?
אני צפרתי פעמיים, פעם אחת כשקניתי את הטנדר, לראות שהצופר עובד, פעם שנייה כשנשענתי עליו בטעות, בשתי הפעמים האלה, אפילו לא הייתי בתנועה.
**************************************** ******************
אני ממש מרוצה מהעובדה שיש במכוניות האלה גמד אלקטרוני שלעולם אינו עייף ולעולם אינו שיכור, שלעולם לא עצבני בגלל אישתו או בגלל הציונים המחורבנים שהילד שלו הביא מביה"ס. גמד קטן שיודע לקחת את העניינים לידיים כשצריך, ואולי להציל את האידיוטים האלה מהשטויות של עצמם.
**************************************** *******************
את המשפט הזה קראתי בתחילת השרשור .
האמת שגם אני מרוצה שיש גמד כזה .
לפעמים אני ממש שמח ובטוח שהוא עושה את עבודתו .
הבעיה היא שהגמד הזה מפסיק לעבוד הרבה יותר פעמים ממה שאתם מצפים ממנו :!:
וכל עוד יצרני הרכב ימשיכו לפתח מערכות שתפקידם הוא הצלה .( להציל את חברת הרכב ואולי להציל את נהג הרכב ) .
ברוב המקרים תפקידם המישני הוא למצוץ את הכסף של בעל הרכב .
התוצאה בשטח היא יותר ויותר מערכות כאלה לא מתפקדות אבל כלי הרכב ממשיכים לנוע על הכבישים .
לדעתי בתוך כמה שנים רוב כלי הרכב בעולם המערבי " החכם " יהיו כלי רכב לחכמים כאשר
מערכות רבות פשוט לא יעבדו .
וכל כלי הרכב בעולם השלישי יהיו כלי רכב " רגילים " .
אני לא יודע מה הדרך או איך ניתן בכלל לגרום ליצרני הרכב לדאוג שמערכות בטיחות יהיו בעלי אמינות מוחלטת .
נכון אין אמינות מוחלטת .
אבל כלי רכב מהדור הראשון והשני של ה ABS מתפקדות כבר למעלה מ 15 שנה והכל עובד .
וכלי רכב חדשים ( 2-3 ) מערכות בטיחות לא מתפקדות .
החל ממערכות כריות אויר ( שחברות הביטוח דואגות לסרס ) .
ותגמור במערכות יצוב מתקדמות שיצרני החלקים דואגים להשמיד ( שיהיה למי למכור חלקים ) .
לדאתי מאחורי הכוונה הזאת יש חישוב כלכלי של חזירות קפילסטית .
ופחות חשבון של רשות ממלכתית הדואגת לאזרחים .
וכל עוד חברות הרכב ( כמה כבר נשארו בעולם ) ימשיכו לשלוט במערכות הכלכלה אנחנו נמצא את עצמנו בדרך הנכונה אבל עם מערכות בטיחות מתקדמות :-) :-) :-)
******
איציק
עצם המודעות שלך לצופר, ולזה שאתה לא משתמש בו, מראה שאתה לא משם 8)
איציק, כואב, אבל אתה צודק. המון מוניות מרצדס בת"א נוסעות ואת פני הנהג מאיר אור יקרות כתום. מכל נורות האזהרה שדולקות בלוח השעונים, על כל אחת כתובות 3 אותיות באנגלית. ואז מה יש לנו? רכב חכם, עם מערכות משהו משהו, שכלום לא עובד, והתוצאה... רכב הכי אהבל שיש. למרבה המזל, היום היצרנים עדיין מתכננים את המערכות (מערכת הבלימה לדוגמה), כאילו אין גמדים חכמים- אבל כבר יש ניצנים של כלי רכב בהם מערכת הבלימה מחורבנת, ורק הABS גורם לה לעבוד כמו שצריך (רמז: מדובר בעיקר על מכוניות אמריקאיות וקוריאניות). ואז, כשהמערכת החכמה לא עובדת (כי המוסכניק אומר לך "עזוב, בישראל לא צריך ABS".. ) - מה יש לך? רכב שבולם פחות טוב מזה שבמקור לא היה לו בכלל ABS...
אסף.