האוטו מעשן בבלימת מנוע וכו... השאלה היא כזאת
יש כאלה שאומרים אל תיגע משום שברגע שפתחתה המנוע כבר לא אותו דבר פחות עמיד יותר חלש
יש כאלה אומרים יהיה יותר טוב
מה אתם אומרים לעשות רינגים או לא לגעת.?
Printable View
האוטו מעשן בבלימת מנוע וכו... השאלה היא כזאת
יש כאלה שאומרים אל תיגע משום שברגע שפתחתה המנוע כבר לא אותו דבר פחות עמיד יותר חלש
יש כאלה אומרים יהיה יותר טוב
מה אתם אומרים לעשות רינגים או לא לגעת.?
מה צבע העשן, מה צריכת השמן ל1000 ק"מ, באיזה צמיגות שמן אתה נוהג להשתמש, והאם הרכב עבר התחממות לאחרונה?
האם שופץ ראש המנוע בעבר, כשהרכב היה אצלך, ומה הוחלף בשפוץ הראש ומדוע?
ברכה
צביקה
אני שואל באופן כללי, זה לקחת סיכון שעושים רינגים כי לא יודעים אח"כ איך יצא המנוע או שאין בעיה לעשות רינגים כי זה עדיין לא ראש מנוע ואין ממה לפחד ( עשן לבן בבלימת מנוע אוכל ליטר ל500 מיל ל1000 ק"מ לא ידוע אם עשה בעבר)
בעבודה אצל מקצוען , אין שום סכון, ועל מנת להחליף רינגים, יש לפרק בכל מקרה ראש מנוע, לישר ראש ללטש שסתומים ולהחליף גומיות שסתומים.
הספק המנוע יעלה, תצרועת השמן תרד, וכן גם תצרוכת הדלק.
עידו שטיין ביצע זאת אצל מורי, ובהזדמנות זאת שפץ את הקרבורטור,לאחר שפירק אותו והעבירו אלי לשיפוץ, הספק המנוע עלה בצורה משמעותית, תצרוכת הדלק ירדה כמובן בהתאם, והרכב לא מעשן,
וזאת לתשומת לבך.
בבברכה
צביקה
צביקה, האם אתה טוען כי יש קשר ישיר בין ראש מנוע לצריכת הדלק ? תוכל להסביר ?
מה זה וכו ... ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי סמור
תתחיל מהקל ביותר
כיוון שסתומים
רבע שעה עבודה ויכול להיות שפתרת את הבעיה.
רבע שעה עבודה ? תסביר בבקשה
היי..
אצלי היה אותו סיפור עקב התחממות..עשיתי ראש ורינגים אצל מורי ואני יכול לומר שהספק המנוע אכן עלה יש לו יותר כוח בכביש ובעיקר בנסיעות ארוכות! ממליץ בחום על מורי..מקצוען אמיתי
יהודה - יש לך נתוני הספק ? לפני ואחרי? אולי מורי יודע ויוכל לרשום ?
אמיר שלום רב!ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
הספק גבוה=פחות אנרגייה על מנת להזיז את הרכב במקומו, כלומר פחות לחיצה על דוושת הדלק כדי להזיז את הרכב ממקומו.
לאחר שיפוץ ראש המנוע, והעלאת ההספק , במידה וההספק מגיע פחות או יותר לנתוני היצרן, במנוע חדש,
צריכת הדלק יורדת מאליה, תוסיף לכך שיפוץ קרבורטור אצל מקצוען, קבל האצה טובה עם פחות אנרגיה שהולכת לאיבוד ולא מנוצלת, עם פחות ליטרים של דלק, בשורה התחתונה, שיפוץ המנוע, והקרבורטור, מחזירים את ההשקעה, תוך זמן קצר, ונותנים חיים חדשים לגיפ.
בברכה
צביקה
**** ברור מאליו שבמנוע תקין, הנוסחה בזאת,עובדת עם קרבורטור משופץ, בשילוס כוון הצתה ותאום מנוע.
אפשר לשאול מה הקשר בין עשן סמיך ,בבלימת מנוע ולכוון שסתומים?ציטוט:
נכתב במקור על ידי shaya
בברכה
צביקה
שיפור הספק המנוע לא יוריד את צריכת הדלק. מה שכן יוריד את הצריכה (וגם מזה אין טעם לצפות לשינוי גדול) זה הורדת הפסדים כגון בריחה של תערובת אוויר/דלק דרך הרינגים אל הקרנקייס.
יש הבדל בין מעשן לעשן סמיךציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
בכל מקרה, נטען שמופיע בבלימת מנוע רקציטוט:
נכתב במקור על ידי סמור
שסתומים לא מכוונים גורמים לבריחת תערובת
הדבר בא לידי ביטוי יותר בבלימת מנוע
זה בפירוש אחד הדברים הראשונים שהייתי בודק
וזו פעולה קצרה ומהירה למי שודע.
כדי להזיז רכב במשקל מסויים נדרשת אנרגיה מסויימת..אם משקל הרכב לא השתנה תידרש אותה כמות אנרגיה ע"מ להזיז אותו...ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
ובכלל , העלאת הספק במנוע בד"כ באה על חשבון צריכת דלק ולא להיפך,כדי להוציא יותר הספק צריך יותר דלק , אי אפשר להשקיע פחות ולקבל יותר.. במקרים בהם יש בעייה במנוע (כמו שחנן כתב) אז יתכן שיפור בצריכת הדלק לאחר תיקון הבעייה..
ליאור
ליאור , מה עם שיקולי יחס העברה ? הרי שינוי של יחס העברה לנמוך יותר, ישנה את יחס האנרגיה המושקעת ויקל על המנוע להזיז את הגוף.
שיה - תגדיר קל ואם תוכל לפרט מה בדיוק עושים, זה יעזור מאד. תודה.
אמיר
מדובר פה על אותו רכב שרק עבר טיפול ו"העלאת הספק"...ולכן כתבתי מה שכתבתי...
לגבי יחס העברה נמוך יותר ..נכון יותר קל למנוע להזיז את הרכב אבל כשאתה מוריד יחס אבל אל תשכח שהמנוע עובד בטורים גבוהים יותר...יותר סיבובי מנוע =יותר דלק ...יחס העברה נמוך טוב אם אתה בונה רכב לזחילת סלעים או מכניס צמיגים גדולים יותר ...אבל עד כמה שאני יודע אין קסמים , דבר אחד בא על חשבון השני, מי שיצליח להוציא יותר כח ממנוע בפחות דלק יהיה איש עשיר מאוד..
ליאור
למנוע מכוון ומדוייק יש פחות הפסדים. חנן אמר את זה, צביקה התכוון לזה, לכם זה יוצא פחות דלק. על מה ההתפלצפות?
סתם תת-דיון שנגמר עד שאתה הגעת :twisted:
עכשיו רק מחכים לשיה שיסביר איך עושים את הכיוון שסתומים הכל כך פשוט הזה
אתה מצפה ממנו לכתוב כאן את כל הפרצדורה שרשומה בספר הטיפולים שלך? מה הרעיון? מביאים מנוע לנמע דחיסה של בוכנה 1, מרימים מכסה שס', מכוונים ארבעה שס', מסובבים את המנוע עוד 360 מעלות, מכוונים עוד 4 שס', סוגרים, נוסעים.
חנן , זה בדיוק מה שרציתי , תודה.
יש להגיד שזה קל ויש להסביר איך ולמה זה קל - זה מה שאתה עשית , הסברת.
כן, אבל חוץ מהרגשה שאולי אתה מבין בערך על מה מדובר, לא הרווחת כלום מההסבר שלי, כי אתה לא לומד ממנו מהו מרווח השסתומים, מה זה לכוון שסתומים, איך מביאים מנוע לנמע, מהו מומנט חיזוק הברגים וכו'.
או שנכנסים לרמת פירוט כמו שבספר או שלא כותבים. מה שאני כתבתי לא שווה לכלום.
את מה שעושים קראתי בזמנו בהיינס, הספר הלך יחד עם הסמוראיציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
המדידים היו של ידידי "המהנדס" שמחוסר זמן מדיר את המקלדת מהפורום
אבל חי ונושם בטיולים - פעולת כיוון השסתומים לקחה לנו כחצי שעה עם קפה
ופתרה את בעיית העישון בבלימת מנוע.
אגב - על פי "היינס" פעולת כיוון השסתומים צריכה להעשות כל 15,000 מייל נדמה לי.