ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? מיגון או הגבהה או שמא בצמיגים ?.
כמה הסיפור יעלה לי והאם כל זה חוקי ואוכל לעבור את הטסט באוגוסט בשלום
*** הכותרת נערכה ע"י המערכת.
"עזרה לג'יפאי מתחיל" היא כותרת חסרת עניין וטעם (מה גם שאם לא היית צריך עזרה, כנראה שלא היית מפרסם שאלה בפורום.
אנא, הקפידו על כותרות אינפורמטיביות !!!
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
השמיים זה הגבול.. אתה יכול להחליף קפיצים. להרכיב נעילה אחורית. להחליף את הצמיגים למידה 31.. . הכול לפי הכיס...
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
חפש בפורום תחת הערך "בוזי". זה ייתן לך הרבה מידע על הקוראנדו.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
אני מבין אותך אולם אני רוצה פרטים בדבר עומק הכיס משום שאין לי אידיאל כלפי הרכב ויתכן וההשקעה תהיה לא משתלמת יותר מאשר לקנות רכב משופר כבר(אנני מתכוון לשפר אותו במו ידי) אשמח לחבילת שיפורים עם תגיות מחיר בצידם ואם אפשר ע"פ סדר עדיפויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אברמלה
השמיים זה הגבול.. אתה יכול להחליף קפיצים. להרכיב נעילה אחורית. להחליף את הצמיגים למידה 31.. . הכול לפי הכיס...
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
קובי, ההשקעה בשיפור רכב היא בוודאות משתלמת פחות מאשר לקנות רכב משופר.
אם אין לך "אידיאל", מה אתה בעצם רוצה? למה לשפר? הגעת למגבלות העבירות של הרכב? אתה רוצה לשפר את המראה של הרכב?
השיפורים היעילים והחשובים ביותר מבחינת ביצועי העבירות של הרכב הם נעילת דיפרנציאל אחורית, וצמיגים גדולים בפרופיל שטח. הגבההת הרכב באה כדי לאפשר הכנסת צמיגים גדולים יותר, היא אינה מטרה בפני עצמה. צמיגים גדולים במקרה שלך, כמו שאבי כתב - 31/10.5R15, בפרופיל שטח מלא (המלצות ודיונים על פירמות צמיגים תמצא בפורום למכביר, סוג הרכב לא ממש משנה).
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
אינני מסתיר את העובדה שברצוני להוסיף קצת פוזה לקוריאני שליאולם אינני רוצה להיתקע ו/או לדפוק את הגחון בכדי ל"גלות" שהגעתי למגבלת העבירות של הרכב.מול העובדה שאני כמעט חסר ניסיון ברצוני שלפחות לרכב תהיה היכולת לחפות על טעויות של ג'יפאי חסר ניסיון. אם אתם אומרים שדבר ראשון זה צמיגים אוקי ,כמה עולה חוקי/לא חוקי , מה השלב הבא אני חוזר ואומר שברצוני להשקיע סכום מסויים ולא מוגזם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
קובי, ההשקעה בשיפור רכב היא בוודאות משתלמת פחות מאשר לקנות רכב משופר.
אם אין לך "אידיאל", מה אתה בעצם רוצה? למה לשפר? הגעת למגבלות העבירות של הרכב? אתה רוצה לשפר את המראה של הרכב?
השיפורים היעילים והחשובים ביותר מבחינת ביצועי העבירות של הרכב הם נעילת דיפרנציאל אחורית, וצמיגים גדולים בפרופיל שטח. הגבההת הרכב באה כדי לאפשר הכנסת צמיגים גדולים יותר, היא אינה מטרה בפני עצמה. צמיגים גדולים במקרה שלך, כמו שאבי כתב - 31/10.5R15, בפרופיל שטח מלא (המלצות ודיונים על פירמות צמיגים תמצא בפורום למכביר, סוג הרכב לא ממש משנה).
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
יש לנו קוראנדו כבר שנה, ונוצרה Wish list קטנה,מפאת חוסר תקציב היא לא מתקיימת בנתיים.
דבר ראשון שתחליף- בולמים מחברה טובה. הבולמים המקוריים הם זוועה ונגמרים מהר מאוד.
דבר שני- למתוח את המוטות פיתול מקדימה, ולהחליף קפיצים מאחורה ובככה להגביה קצת את הרכב, כי הגחון מאוד מאוד נמוך(רק 19.5 ס"מ עם הצמיגים במידה המקורית, כמו כל ג'יפון רך מה שהוא בהחלט לא!)
אחרי זה לדעתי חייב להגיע מיגון ורק אז הנעילה.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
קודם כל אין לא חוקי
תשכח מזה
צמיגי 31 אתה אמור להיות יכול להכניס חוקית לרשיון הרכב שלך
בסביבות 500 לצמיגים פשוטים וטובים ובסביבות 900 לשפיץ של הטופ.
לצמיג אחד כמובן.
לגבי שמות ודגמים, בצע חיפוש. אפילו אם תסתכל רק על העמודים הראשונים תמצא כמה שרשורים על צמיגים.
כניראה שמגן גחון יהיה קניה טובה גם כן. בוודאות לנהג השטח המתחיל.
ג'יפאי זה משהו אחר.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18427
זה דיון די ממצה בנושא. חיפוש היה מוביל אליו ועונה על כל השאלות שנשאלו על ידי פותח הדיון. האם קראת את הדיון הזה?
אסף.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
תודה לכולם החלטתי על הגבהה ,צמיגים ובולמים טובים האם יש המלצה על מקום מסויים אני תושב המרכז
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
אהלן קובי ,
יש באמת מס' דיונים טובים, אבל אני אסכם אותם עבורך, כי אתה מתחיל ;) .
צמיגים: המידה ה"רשמית" היא 235/75/15 . מידה גדולה יותר 31/10.5R15 אפשרית במכונים
לא קטנוניים. אין צורך להגביהה את הרכב ע"מ לעבור למידה הזו. מבחינת סדר עדיפות הייתי לכן משאיר החלפת קפיצים לסוף (קפיצים זה סדר גודל של 1300 ש"ח)
בולמים: אם אתה עם הבולמים המקוריים - תחליף ומהר. Old Man Emu הם בחירה טובה (יבואן-הנפלד) יש גם אלטרנטיבות אחרות. מחיר- סדר גודל של 700 ש"ח לבולם איכותי.
מיגון- מיגון גחון הכרחי מייד עם כניסתך לשטח. החלק הקדמי פגיע מאוד (קולר שמן גיר נמוך וכו')
מיגונים נוספים הייתי משאיר לשיקולך תוך כדי ההתקדמות בקושי הטיולים. מגן גחון סדר גודל של 1500 ש"ח במקומות כמו פרוג'יפ בחיפה ואולי עדיין אספיר.
הייתי מתחיל עם זה, השקעה של 5000 ש"ח בערך(לפני צמיגים- שם טווח המחירים ענקי) ורואה לאן
כדאי להתקדם.
בהצלחה, נחום
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי botzon
יש לנו קוראנדו כבר שנה, ונוצרה Wish list קטנה,מפאת חוסר תקציב היא לא מתקיימת בנתיים.
דבר ראשון שתחליף- בולמים מחברה טובה. הבולמים המקוריים הם זוועה ונגמרים מהר מאוד.
דבר שני- למתוח את המוטות פיתול מקדימה, ולהחליף קפיצים מאחורה ובככה להגביה קצת את הרכב, כי הגחון מאוד מאוד נמוך(רק 19.5 ס"מ עם הצמיגים במידה המקורית, כמו כל ג'יפון רך מה שהוא בהחלט לא!)
אחרי זה לדעתי חייב להגיע מיגון ורק אז הנעילה.
נראה לי קצת מוזר להמליץ החלפת בולמים ואחר כך החלפת קפיצים. קודם כל מחליפים קפיץ. רק אחרי זה ניתן לדעת את אורך הבולם הרצוי. קח בחשבון שמתיחת מוטות פיתול מקצרת את מהלך המתלה. כמה? כמה שנמתח. ושוב, כמו שכתב נמרוד, להגבהה הרכב יש שתי מטרות. מראה קרבי יותר (מיותר לטעמי ובטח לפי רוח האתר) והכנסת צמיג גדול יותר (בהחלט על פי רוח האתר). מרווח הגחון הוא החלק הנמוך ביותר באוטו כלומר הביצה האחורית. גם הגבהה של "5 עדיין תשאיר לך אותו מרווח גחון כל זמן שהצמיגים לא גדלו.
שמועה אומרת שקפיצים מקוריים של דיסקברי עשו עבודת הגבהה מעניינת לקורנדו אחד (ואין בעייה עם קפיצים של דיסקברי - אין שם שמן, אין משהו שיינזל :grin: ).
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
אייל,
אתה כמובן צודק, אלא שבהנחה שקובי יילך על סט, אין בעייה להחליף קודם בולמים, מתוך הנחה שהקפיצים יגיעו מאותו סט (OME למשל) אם הוא ילך על אילתורים אז זה סיפור אחר.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
אייל צודק מהסיבה ששכחתי קצת מהסדר של הדברים שכתבתי "דבר ראשון" ו "דבר שני".
כשאני מדבר על מרווח גחון זה בין הגלגלים הקדמיים שבקוראנדו הוא נמוך מאוד.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
לא מחליפים קפיצים ובולמים לחוד. קפיץ+בולם זה סט- גם אם הם לא באים מאותו הסט, אלא קפיץ ממקור אחד ובולם מאחר. כל דרך אחרת גוררת עלויות מיותרות, וביצועים פחותים.
אסף.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
מה הגודל המכסימלי של הצמיגים שאני יכול להרכיב על הקורנדו כאשר אני רוצה שהם יהיו חוקיים וסבירים לכביש.מה גודל הג'אנט המכסימלי שאני יכול לשים כרגע אני על 15'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
קודם כל אין לא חוקי
תשכח מזה
צמיגי 31 אתה אמור להיות יכול להכניס חוקית לרשיון הרכב שלך
בסביבות 500 לצמיגים פשוטים וטובים ובסביבות 900 לשפיץ של הטופ.
לצמיג אחד כמובן.
לגבי שמות ודגמים, בצע חיפוש. אפילו אם תסתכל רק על העמודים הראשונים תמצא כמה שרשורים על צמיגים.
כניראה שמגן גחון יהיה קניה טובה גם כן. בוודאות לנהג השטח המתחיל.
ג'יפאי זה משהו אחר.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
הצמיג הנכון, מתאים, חוקי, הכי זמין ובמבחר הכי גדול - 31/10.5R15. אני לא יודע מה הג'אנטים המקוריים שלך, אבל עם הם 15X7 אז הם מתאימים לצמיג הזה. אתה ממש לא רוצה ג'אנט גדול יותר בשטח! אתה רוצה צמיג גדול, עם כמה שיותר נפח אויר.
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הצמיג הנכון, מתאים, חוקי, הכי זמין ובמבחר הכי גדול - 31/10.5R15. אני לא יודע מה הג'אנטים המקוריים שלך, אבל עם הם 15X7 אז הם מתאימים לצמיג הזה. אתה ממש לא רוצה ג'אנט גדול יותר בשטח! אתה רוצה צמיג גדול, עם כמה שיותר נפח אויר.
משהו לא הגיוני לי אולי אני לא מבין יש לי צמג 235/75/15 שאם אני מבין נכון אז זה 29' אינצ' על ג'אנט של 15 איך צמיג של 31' אינצ' יתלבש על אותו ג'אנט
חוזר: ברשותי קורנדו 2001 ואני מעוניין לשדרג אותה איפה להתחיל ? [הכותרת נערכה]
מה לא הגיוני? החישוק הוא בקוטר 15, מתאים לקוטר הפנימי של הצמיג. הקוטר החיצוני יכול להיות 29, 31, 33, 35 ויותר...