-
רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
היום קניתי סמוראי סגור שנת 90...:D
בדרך הביתה,שמתי לב שכשאני נותן מכת גז בהילוך ראשון(במהירות ממש נמוכה, או בזינוק מהמקום) יש רעש של דפיקות, ממש חזק מתחתית הרכב..
לא הצלחתי לאתר את מקור הדפיקות, אבל נראה לי שהן באיזור הסרן האחורי(דיפרנציאל,או גל הינע,או משהו אחר)
בדקתי חופש בגל הינע,אין חופש...בכלל, כל המכלולים נראים שלמים, ללא נזילות שמן,וכו'..
הדפיקות מופיעות גם בהילוך שני,אבל רק במקרה של מכת גז חזקה,וזה בד"כ דפיקה-שתיים, לא יותר
ממה ה"דפיקות" האלו מגיעות?
ואיך ניתן לתקן את זה?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
בדקת תושבות (גיר, מנוע, טרנספר) ?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
בטח,הכל יושב כמו שצריך....
בכלל, הרכב שמור מאד,אין לו שום מכות בשלדה,כמעט לא נסע בשטח...
הכל, אבל ה-כ-ל עובד פיקס...חוץ מהמכות האלו...
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
כשאתה מסובב את גל ההינע בניוטרל הוא לא מסתובב כלל?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
אם גל הינע תקין בדוק את הצלבים זה גם משהו שיכול לגרום לנקישות כמו כן גם חופשים מהסרן יכולים לגרום לבעייה.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
כשאתה מסובב את גל ההינע בניוטרל הוא לא מסתובב כלל?
מסתובב,איזה סנטימטר, משהו כמו עשירית סיבוב בערך, לא יכול להעריך במדוייק...
גם גל ההינע בין הטרנספר לגיר מסתובב איתו(עם גל ההינע האחורי),אם אני תופס את שניהם ומנסה לסובב לכיוונים מנוגדים-הם לא זזים בכלל,כלומר זה תקין, לא?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
החופש תקין.. אבל אם אתה שומע מכה אחת בלבד.. יש סיכויי שזה נובע מהחופש הנ"ל...
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
אני שומע רצף של מכות, לא אחת.
בעיקרון זה לא כ"כ נורא, אני יכול לנסוע גם בלי ליצור את הדפיקות, ורוב הזמן אני נוסע ככה, רק לפעמים כשאני מאיץ מהר מעמידה, או נותן הרבה גז ומהר בנסיעה איטית, יש רצף של דפיקות.שווה לפרק בשביל זה את הדיפרנציאל האחורי ולנסות הבין אם הכל שם בסדר?
כמו שאמרתי, רק היום קניתי אותו, וידע במכונאות ומכניקה יש לי בסיסי,לפרק ולהרכיב בחזרה כמו שהיה אני אצליח...השאה אם זה בכלל נחוץ?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
התשובה החד-משמעית היא לא. אתה לא מפרק דיפרנציאל אחורי עד שאתה לא מבודד את הרעש ומזהה בצורה ברורה שהוא מהסרן האחורי. דרך אחת לבודד את הרעש היא לפרק גל הינע אחורי, לנסוע בהנעה קדמית, ולראות אם הרעש עדיין קיים. אם הוא שם, אז הרעש לא מהסרנים.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
חנן,תודה רבה!!!
במיוחד על הקישור ל"מדריך לזיהוי רעידות" ממש עזר לי להבין את הבעייה אצלי...
מחר אחה"צ אני אתחיל במלאכת הפירוק-בדיקה-הרכבה של הדריישפט האחורי..
מבטיח לעדכן..
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
האם ברכב מותקנת נעילת דיפרנציאל?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
לא, ברכב לא מותקנת נעילה.
היום היה אצלי חבר, גם בעל סמוראי...הבעיה נמצאה:צלב גמור ויוק שנסדק בעקבותיו...
מחר אני נוסע למכשירי תנועה לקנות חדשים...
נקווה שזה יהיה הכל...
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
מכשירי תנועה? כנראה שיש לך "בוכטה" רציני של כסף אם אתה הולך שמה לחברה..
אני במקומך הייתי הולך למורי חבר האתר..הוא כבר יסדר לך את העניינים בהרבה יותר פחות כסף ואין כמו החיוך שלו..תנסה ותיווכח..הטלפון שלו 0575335353
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
בוכטה של כסף ממש אין לי, אבל פי מה שהבנתי,בצלבים לא כדאי לחסוך...עדיף לקנות את המקורי...
אני טועה?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
אתה צודק.. במקרה שאתה מתכוון להחזיק את הרכב מעל שנה.. צלב, עדיף לקנות מקורי!
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
רק עכשיו קניתי אותו, אז בטח שאני אחזיק אותו מעל שנה, אני מקווה שהרבה מעל :-D
מישהו יודע כמה בערך אמור לעלות יוק של דיפרנציאל אחורי,היוק שמתחבר לסרן?
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
התכוונתי להגיד: יוק של דריישפט אחורי.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
עד כמה שאני יודע לא מוכרים חלק מגל הינע אלה את כולו מי שיודע אחרת שיתקן אותי
גל הינע חדש ממכשרי תנועה עולה 1200 שח בערך לפני מעמ
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
לפי מה שאני יודע אצל מורי יש את מה שאתה מחפש
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
לגבי משומש זה כבר סיפור אחר
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
היום אני קופץ מכשירי תנועה,ונראה..
בכל מקרה אני צריך מהם צלב..
מקסימום,יהיה לי צלב ספייר אם אני אקנה דרייבשאפט משומש ממישהו...
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
חן טועה, דווקא כן מוכרים חלקים ואפילו במכשירי תנועה.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
טוב אלון אז כנראה שלא רצו למכור לי ספציפית רק חלק מכל הינע שם בתל אביב
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
מוכרים גם מוכרים חלקים בניפרד...
חן,כנראה רצו לעשות עליך עוד קצת כסף..
באתי, אמרתי מה אני רוצה, בדק בקטוג,אח"כ במלאי....
217 ש"ח צלב+210 ש"ח יוק+מע"מ=493 ש"ח
אני הולך עכשיו להחליף,אח"כ נראה....
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
טוב, עכשיו אני באמת כבר לא יודע מה הבעייה...:-|
נסעתי רק עם גל הינע קדמי, ועדיין שמעתי את הדפיקות המעצבנות האלה...
אני כבר לא יודע מה זה יכול להיות....
עד עכשיו חשבתי שזה החופש בגל הינע האחורי,וזה לא זה...
מה שמעניין זה שאם אני פותח את הנועלי טבורים הקדמיים,מעביר ל4H(עדיין עם גל הינע אחורי מפורק)ונותן פול גז, אין שום דפיקות. והדפיקות לא מגיעות מהגל הינע הקדמי,כי גם ב2H הן היו.
אז נשאר לי רק טרנספר(שאצלי הוא של שנת 97) וגיר,
הצילו!!!מישהו יכול לעזור לי??????
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
להערכתי, סיכויים טובים שמדובר בצלבים תפוסים או משוחררים בגל ההינע המרכזי, אבל אם היית עובד לפי הכתבה שמקודם הבאתי את הקישור אליה, היית יכול לבודד את התקלה לאיזור הזה גם בלי לפרק כלום, מה גם שיש בכתבה התייחסות מיוחדת לגל ההינע הזה בסמוראי.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
קראתי את המאמר במלואו,אבל הסקתי מסקנות לא נכונות...
וגם אחרי שקראתי עכשיו פעם נוספת, עדיין לא הבנתי: במאמר כתוב שלא ניתן לדעת אם הרעידות (דפיקות במקרה שלי) נובעות מצלב תקוע בגל הינע המרכזי מבלי לפרקו, אז זה לא מתסתדר לי עם זה שאמרת שאם הייתי עובד לפי המאמר הייתי עולה על הבעייה מבלי לפרק שום דבר...
ודבר נוסף:במאמר כתוב שאם התדרים של הרעידות משתנים בהתאם למצב הטרנספר(2H ו- 4L)הבעייה בגל ההינע המרכזי. אני לא שמתי לב לשינויי תדרי הרעידות במעבר בין מצבים אלו,האם הבעייה עדיין יכולה להיות גל ההינע המרכזי, למרות זאת?
אני רוצה לציין שכאשר יש רעידות, אני ממש מרגיש שהן באות מאזור מרכז הרכב,אבל אני לא יכול לבודד בדיוק את המיקום.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
אני לא מצליח להבין אם זה שלא שמת לב, זה כי סתם לא שמת לב, או שביצעת בדיקה כאמור של נסיעה במהירות מסוימת, נגיד 40 קמ"ש, פעם בHIGH ופעם בLOW, וראית שתדר הרעידות לא השתנה. אם התדר השתנה עבור מהירות קבועה, אז יש סיכוי גבוה שהדפיקות מגל ההינע המרכזי. במידה ואתה לא מזהה חופש בצלבים של גל ההינע הזה, הצלחת כנראה לבודד את הבעייה לצלבים תפוסים בגל ההינע הזה. זה מה שהתכוונתי שאתה יכול לבודד את הבעייה בלי לפרק.
-
חוזר: רעש של "דפיקות" בהילוך ראשון ושני
לא עשיתי בדיקה במהירות מסויימת, פשוט גם ב4L היו רעידות ואם אני לא טועה,התדר לא היה שונה...