-
4 קבצים מצורפים
באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
בשעה טובה ומוצלחת ,סוף סוף, אוטוטו מתחילים...:D
בקרוב יתחיל בסדנת אוברלנד פרויקט חדש ,בניית באגי לקטגוריה הפתוחה בראלי רייד ,
רשימת מצרכים: שלדת צינורות ,מנוע סובארו 2.2 ליטר נושם מקרבורטור, גיר טרנספורטר 091, מתלה אחורי זרוע חצי עוקבת, מתלה קדמי זרועות A כפולות, מיכל דלק 90 ליטר full safe , מסרק הגה מכאני סיבוב וחצי מקצה לקצה.מנוע אחורי - אחורי (כי ככה אני אוהב), צמיגים 31. הבאגי תבנה על פי תקן FIA ללא כוונה לצאת לחו"ל.
פרויקט כזה עולה הרבה כסף ונבנה בשלב זה בתמיכה של סדנת אוברלנד ושל חב' "משאבות הים האדום" מאילת.
ספונסרים מכל הסוגים והמינים יתקבלו בברכה ובצהלה :)
הנה קצת תמונות לפני שמתחילים...
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
מזל טוב, סוף סוף אתה מתחיל?
וממה בסוף החלטת לבנות? SCH40 או משהו יותר אקזוטי? שחרר עוד קצת נתונים, אל תחסוך מאיתנו....
ועוד דבר, סחטיין על הספונשרשיפ ממשאבות הים האדום, אני הייתי בטוח שהם קשים מדי (מניסיון), ואני לקוח קבוע בהיקפים לא קטנים....
בהצלחה-קובי
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
תודה על הברכות,
אין חומרים אקזוטיים, רק צינורות פשוטים סקדיולים בקטרים שונים.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
מיכל דלק תקני אני רואה - ספר יותר - כמה עלה, איך ומאיפה הבאת אותו...
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
אני אשמח לשמוע על מערכת ההיגוי עם היחס הקצר שהזכרת. מאיפה היא מגיעה וכו'.
תודה
רון
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מיכל דלק תקני אני רואה - ספר יותר - כמה עלה, איך ומאיפה הבאת אותו...
את המיכל שעבורו שלמתי 550$ מצאתי בפורום המודעות של אתר desertrides בקשתי מהמוכר לשלוח אותו מקליפורניה לחבר שלי שהוא בעל מוסך בפילדלפיה לשם גם שלחתי את מסרק ההגה שקניתי באתר www.chirco.com לאחר מכן חפשתי חברות שילוח וקבלתי מהחברות הגדולות כמו UPS ,HDL ,וכ"ו מחירים אסטרונומים באזור ה 800 דולר, הסברים על כך שבמחיר הזה אני יכול לטוס בעצמי לארה"ב ולהביא את המיכל איתי לא עזרו.באל על אפילו לא רצו לשמוע על כך מכיוון שמדובר במיכל דלק ו"מדען" החברה שעד אליו הגעתי הסביר לי שלמרות שמדובר במיכל דלק שלא הריח דלק מימיו החברה לא תיקח צ'אנס. לבסוף הגעתי לחברה שנקראת "מנטפילד" ולפני שהם סיימו לומר לי את המחיר 160$ !!! כבר אמרתי להם לשלוח לי את זה המחיר כלל איסוף מפילדלפיה לניו יורק ומשלוח לארץ אבל לא כלל מע"מ, מס יבוא ומיסים אחרים ולבסוף בארץ שילמתי סה"כ על ההובלה של המיכל ומסרק ההגה 3700 ש"ח.
בקיצור מיכל דלק משומש אבל חדש ומסרק הגה כמעט 6000 ש"ח.:-x
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי dardar
אני אשמח לשמוע על מערכת ההיגוי עם היחס הקצר שהזכרת. מאיפה היא מגיעה וכו'.
תודה
רון
זה מסרק הגה פשוט מאד שנקרא בשפת הגויים Rack And Pinion וניתן לרכוש אותו כאן www.chirco.com ובעוד הרבה חנויות בארה"ב. היתרון הגדול הוא שאתה יכול לעשות מהלך שלם של ההגה מבלי להוריד את הידיים, החיסרון היגוי יחסית קשה, זה מתאים רק לכלי רכב שהמשקל שלהם מקדימה קטן יחסית לחלק האחורי.
המחיר נכון ללפני מספר חודשים 160$ .
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
דרך אגב נקודה חשובה שלמדתי, אם אתם רוצים להביא חלפים חדשים ולשלם עליהם מכס מלא אין בעיה, אם אתם רוצים להביא חלפים משומשים ולא לשלם עליהם מכס אתם חייבים רשיון יבוא ממשרד התחבורה, בגלל שלא היה לי רשיון יבוא נאלצתי לשלם על מיכל הדלק מכס מלא למרות שהיה משומש.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
יש לי חבר שלפני שנה פתח עסק של יבוא חלקים ושיפורים לטרקטורונים אני יודע שיש לו רישיון יבוא לפני חודש הוא ייבא טרקטורון חדש שאין ייביוא לארץ(SUZUKI ) ובימים אלו הוא בתהליך תקינה אבל לעיניננו הוא עושה משלוחים קבועים מארה"ב ואני יכול לברר איתו אם הוא יכול להכניס חלקים משומשים או חדשים על הדרך בתוך המשלוחים שלו.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
את המיכל שעבורו שלמתי 550$ מצאתי בפורום המודעות של אתר desertrides בקשתי מהמוכר לשלוח אותו מקליפורניה לחבר שלי שהוא בעל מוסך בפילדלפיה לשם גם שלחתי את מסרק ההגה שקניתי באתר
www.chirco.com לאחר מכן חפשתי חברות שילוח וקבלתי מהחברות הגדולות כמו UPS ,HDL ,וכ"ו מחירים אסטרונומים באזור ה 800 דולר, הסברים על כך שבמחיר הזה אני יכול לטוס בעצמי לארה"ב ולהביא את המיכל איתי לא עזרו.באל על אפילו לא רצו לשמוע על כך מכיוון שמדובר במיכל דלק ו"מדען" החברה שעד אליו הגעתי הסביר לי שלמרות שמדובר
במיכל דלק שלא הריח דלק מימיו החברה לא תיקח צ'אנס. לבסוף הגעתי לחברה שנקראת "מנטפילד" ולפני שהם סיימו לומר לי את המחיר 160$ !!! כבר אמרתי להם לשלוח לי את זה המחיר כלל איסוף מפילדלפיה לניו יורק ומשלוח לארץ
אבל לא כלל מע"מ, מס יבוא ומיסים אחרים ולבסוף בארץ שילמתי סה"כ על ההובלה של המיכל ומסרק ההגה 3700 ש"ח.
בקיצור
מיכל דלק משומש אבל חדש ומסרק הגה כמעט 6000 ש"ח.:-x
חדש או משומש? ברצינות לא בציניות...
ליאור
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lior_b.s
חדש או משומש? ברצינות לא בציניות...
ליאור
מיכל דלק יד שנייה שלא היה בו דלק מעולם. המוכר קנה אותו ולא הרכיב אותו ברכב.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
והתכנון של מי? שלך? ארז? תכנית קנויה?
קובי
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kobiarava
והתכנון של מי? שלך? ארז? תכנית קנויה?
קובי
התכנון בגדול שלי ושל ארנון ,פרי מוחנו הקודח. הבאגי תבנה ללא תכניות על הנייר אלה על פי מידות כלליות שחלקן למשל רוחב מקסימלי ניתן על ידי התקנות, חלקן נלקח מקריאה אין סופית באתרי שטח אמריקאיים וחלקן מנסיון שלנו. אנחנו לא מנסים להמציא שום דבר חדש והולכים כאמור על קונספט אמריקאי.
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
עוד צעד קטן במסע הגדול, הברזלים הגיעו לסדנא. פחי אלומיניום וצנרת.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
תענוג לראות.
ואם אתם רוצים לדעת מי זה חנן גולומבק, קראו את זה
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
תענוג לראות.
תענוג לראות מה?
צינורות חלודים ופלטות אלומיניום? :roll: ?
כשיהיה משהו מוחשי לראות, נוכל לדעת אם זה תענוג או לא.
אני מניח ומקווה שכן, אבל זה עדיין קצת מוקדם.
חנן - מ'זתומרת הבאגי תיבנה ללא תכניות על הנייר?!?
מה, אין שרטוט, סקיצה, קשקוש, משהו שאפשר ללמוד ממנו מידות, צורה, שילדה, מבנה, חיזוקים,
מיקומים, וכו' וכו' וכו'??
נשמע די תמוה, לא?
אולי הכוונה שאתם מתחילים לבנות, ומנקודת ההתחלה אתם "רוקדים לפי המנגינה", יעני איך שמסתדר ונראה באותו רגע?
אני לא מעלה על דעתי איך בונים רכב ללא תכנית מוגדרת וברורה למדי - לא חייבים תכניות מחשב ושרטוטים ברמת הטכניון, אבל נראה לי שלפחות סקיצות עם צורה ברורה, מידות, מיקומים, חיזוקים ושאר אלמנטים בסיסיים חייבות להיות.
אולי התכנית לא ברורה לך, אבל אני מניח (ומקווה בשבילך) שלפחות לארנון הדברים ידועים ומתוכננים.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
צפרדעון - תענוג לראות עוד מישהו שמתחיל פרויקט. זכותי להתענג.
אתה מכל האנשים מדבר על תוכניות מסודרות??? עדיין מסתובבות לי העיניים ממערכת המתלים הפסיכוטית ב8X8 שלך, 4 פנהרדים כל אחד מהם יצירה אבסטרקטית אחרת לגמרי... :-D
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
תענוג לראות מה?
צינורות חלודים ופלטות אלומיניום? :roll: ?
כשיהיה משהו מוחשי לראות, נוכל לדעת אם זה תענוג או לא.
אני מניח ומקווה שכן, אבל זה עדיין קצת מוקדם.
חנן - מ'זתומרת הבאגי תיבנה ללא תכניות על הנייר?!?
מה, אין שרטוט, סקיצה, קשקוש, משהו שאפשר ללמוד ממנו מידות, צורה, שילדה, מבנה, חיזוקים,
מיקומים, וכו' וכו' וכו'??
נשמע די תמוה, לא?
אולי הכוונה שאתם מתחילים לבנות, ומנקודת ההתחלה אתם "רוקדים לפי המנגינה", יעני איך שמסתדר ונראה באותו רגע?
אני לא מעלה על דעתי איך בונים רכב ללא תכנית מוגדרת וברורה למדי - לא חייבים תכניות מחשב ושרטוטים ברמת הטכניון, אבל נראה לי שלפחות סקיצות עם צורה ברורה, מידות, מיקומים, חיזוקים ושאר אלמנטים בסיסיים חייבות להיות.
אולי התכנית לא ברורה לך, אבל אני מניח (ומקווה בשבילך) שלפחות לארנון הדברים ידועים ומתוכננים.
ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שתתחיל להציק והאמת כבר ממש חיכיתי לזה :twisted:
פעם ראיתי את עידו כהן מסביר בכתבה בטלוויזיה איך הוא בונה רכב חדש, הוא מיקם את ארבעת הגלגלים ואת מושב הנהג ואמר שככה הוא מתחיל.
אנחנו יודעים את מידות הרכב הצויות, אנחנו יודעים איך השלדה צריכה להראות מתמונות שהורדנו מהרשת, אנחנו יודעים איך הכלוב חייב להראות מהתקנות, אנחנו יודעים שזה באגי דו מושבי, אוברלנד קבלו ממני תמונות של איך אני רוצה שהרכב יראה. כל התובנות הללו מתכנסות לידי ראייה תלת מימדית של הרכב . ראיה שנמצאת אצל ארנון ואצלי בראש. צריך לזכור שזה לא הרכב הראשון שהוא בונה.
המתלים שהם החלק הכי חשוב לדעתי ועוד מספר רכיבים ישורטטו בתיב"מ באוברלנד ויועברו לחיתוך בלייזר. כשאתה מסתכל במגזין SAND SPORT לדוגמא, יש שם המון באגים וכל חודש ישנו באגי "מיוחד" בשער המגזין אבל בסופו של דבר אם אתה מסתכל מתחת לחיפויים כולם אותו דבר עם שינויים מינוריים.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
צפרדעון - תענוג לראות עוד מישהו שמתחיל פרויקט. זכותי להתענג.
אתה מכל האנשים מדבר על תוכניות מסודרות??? עדיין מסתובבות לי העיניים ממערכת המתלים הפסיכוטית ב8X8 שלך, 4 פנהרדים כל אחד מהם יצירה אבסטרקטית אחרת לגמרי... :-D
תראה נמרוד, זה שאני מוצא פתרונות לבעיות שצצות(ועושה את זה לא רע, אם רשאי הנחתום להעיד על עיסתו), זה בכלל לא אומר שלא היו לי תכניות!
אצלי הכל כמעט היה משורטט, בצורה ידנית ולא תיב"מית, מספר חודשים מראש - יש לי ספר עב כרס עם כל הצורה, הרעיון והפרטים העיקריים, כולל מידות, ומענין - אגב - לראות איך רעיון מתחיל מדבר אחד, ועם כל דף שאתה הופך אתה יכול לראות איך הוא מתקדם ומתפתח, עד שהוא מגיע לתכנון הסופי.
אז נכון שיש פנהארדים שחשבתי שאוכל להעביר ככה או אחרת, ונאלצתי לעשות שינויים והתאמות על המקום, אבל בין התאמות ומתן פתרונות בשטח לבעיות שצצות לבין העדר תכניות מעובדות ומוגמרות מראש, המרחק רב מאד מאד.
דוקא אתה מכל האנשים מתפלא על פליאתי?? :roll: ??
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
אם לא נתפלא על פליאתנו אחד מהשני, זה יהיה סימן בטוח שאחד מאיתנו כבר מת (חמסה-חמסה) ;)
טוב, בוא נחזיר את השרשור לידי חנן. אני בכל אופן מתרשם מאד מהרצינות, המחקר לעומק, ההשקעה כולל הכספית הנכבדת.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
אין התקדמות כיוון שאני מחכה ומצפה :evil: לחבילה עם מיסבי קצה שמבוששת להגיע מארה"ב, כשזו תגיע נתחיל בבנית המתלים.
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
:D לאחר כ חודש הגיע החבילה מארצו של הדוד סם.
תכולה: מיסבים למערכת ההיגוי ולפרונט.
עלויות:
מיסבים 1000 $
משלוח 75 $
מיסים 1147 ש"ח
סה"כ כ 5500 ש"ח
סה"כ השקעה בבאגי עד עכשיו 30,000 ש"ח ועוד לא התחלנו לבנות.:roll:
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
חנן שלום
אם היית מבין כמה זמן אני מחכה לראות את החלקים הללו ...
אולי אחרי שהם עברו את כל התלאות הללו תוכל גם לדאוג שהם יגיעו עד אלי לאוברלנד
נוכל להתחיל בבנייה
מתין למשש אותם בכליון עניים
ארנון
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ארנון,
מה מיוחד במיסבי הקצה האלה שאין אותם בארץ על המדף?? (רשף, דולם, וכו')
אם כל מיסב שהייתי צריך הייתי מחכה למשלוח מחו"ל הייתי פושט רגל מזמן...
איל
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי arnonshoshani
חנן שלום
אם היית מבין כמה זמן אני מחכה לראות את החלקים הללו ...
אולי אחרי שהם עברו את כל התלאות הללו תוכל גם לדאוג שהם יגיעו עד אלי לאוברלנד
נוכל להתחיל בבנייה
מתין למשש אותם בכליון עניים
ארנון
קשה להפרד מהם, אני ישן איתם במיטה :oops:
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eysham
ארנון,
מה מיוחד במיסבי הקצה האלה שאין אותם בארץ על המדף?? (רשף, דולם, וכו')
אם כל מיסב שהייתי צריך הייתי מחכה למשלוח מחו"ל הייתי פושט רגל מזמן...
איל
שלום לך איישם
מייסבי קצה אלו קשה למצוא על המדף באיכות הזו וללא הספייסרים הדרושים (HIGH MISSALIGMENT). נכון שהם דורשים זמן הגעה אבל הם שווים כל דקה ושקל באיכות ובעובדה אחת מאד חשובה הם נוסו בכל סוג של תחרות שטח בארה"ב.
ארנון
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
מתחילים לראות ברזלים שמקבלים צורה. בצילום, החלק התחתון של תושבת הזרועות הקדמיות.
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
לב ליבו של הרכב, תושבת הזרועות הקדמיות. מכאן תתחיל השלדה.
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
יפה חנן, רואים בדיוק מאיזה פרויקטים אמריקאים לקחת את ההשראה - מהנכונים! ;-)
-
חוזר: באגי לקטגוריה הפתוחה, פרויקט חדש מבית אוברלנד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
יפה חנן, רואים בדיוק מאיזה פרויקטים אמריקאים לקחת את ההשראה - מהנכונים! ;-)
למה גיליתה :mrgreen: