שלום חברים משהוא יודע מה מרווח הגחון של הרכב הזה ?
אם אני מיעד את הרכב כרכב משפחתי יחיד, רוב הזמן על הכביש ומדי פעם טיולי שטח על שבילים.
מה לדעתכם עדיף ? ג'ימי או פאג'רו בנזין שניהם באזור שנת 96 עד 98 ?
תודה.
Printable View
שלום חברים משהוא יודע מה מרווח הגחון של הרכב הזה ?
אם אני מיעד את הרכב כרכב משפחתי יחיד, רוב הזמן על הכביש ומדי פעם טיולי שטח על שבילים.
מה לדעתכם עדיף ? ג'ימי או פאג'רו בנזין שניהם באזור שנת 96 עד 98 ?
תודה.
עזוב שטח, ג'ימי הוא זוועתי בכביש. מתלה קדמי רך מדי, אחורי לא נוח בהגדרה. אוטו צפוף ואמריקאי במובן הרע של המילה (פלסיטיקים מתפרקים, דברים כאלה). אבל אחלה מנוע. כשנותנים גז לא שומעים את הקרקושים של הפלסטיקים.
אסף.
אסף אל תשכח שאני נוסע כבר שנתיים עם ביואיק לה סייבר 95 ונהנה מכל רגע, דא"ג יש ג'ימי דיזל ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
איזה מתלים יש לגימי ?
כבעלים של שניהם (ג'ימי בעבר, פאג'רו היום):
עולם אחר.
הג'ימי הרבה יותר נוח בכביש, מרווח הרבה יותר מהפאג'רו, הרבה פחות עביר.
תלוי למה אתה מכוון.
רכב משפחתי ביום , טיולים בסוף שבוע - יעלה את מעלה שחרות ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי gooja
יסחב באגי על עגלה במשקל כולל של כ 1500 ק"ג.
תודה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
אהלן.
ג'ימי יעלה את מעלה שחרות?
בלי שום בעיה. אבל מעלה שחרות זה כבר לא מדד לכלום. סתם שביל בעליה.
במסע "מרלבורו-אדוונצ'ר" השנתי כל מיני דוגמניות מצחקקות בשיירת טראנויים שמצבם מזעזע, עלו חלק בלי בעייה ועוד בלילה. אז נכון שטראנו הוא רכב שטח טוב בהרבה מהג'ימי, אבל עדיין כל רכב עם LOW ונהג סביר עולה שם.
יסחב באגי עם עגלה? טכנית כן. חוקית?.... אהמממ.
בהתחשב בזה שבקולוניה נידחת כמו אילת לא מדקדקים איתך ב"קטנות", ורוב השוטרים חברים שלך ו/או מכירים אותך, לא תהיה לך בעיה. אצלכם גם אני לא הייתי מהסס לגרור קבל עם ושוטרים אפילו עם הסופה.
אבל אצלנו בדיקטטורת גוש-דן? יעצרו אותך הרבה ובסוף גם תחטוף... צריך לבדוק כמה הרכב הזה מורשה לגרור, נדמה לי שיש בעיה חוקית עם גרירות כאלה בכלל (גרירת רכב על עגלה).
אבל עזוב בצד את כל אלה - פרט למנוע נהדר, זה חרא של אוטו. למה להסתפק במועט?
[QUOTE=דרור ברלי]
מה קורה עם התקינה האירופאית שנכנסה לתוקפה בשנה זו?
האם משרד התחבורע עשה חצי עבודה או שהתקינה תקפה גם לגבי נושא הנגררים(מה שאומר שאפשר לגרור ע"פ הרשום בספר הרכב)? :roll:
לא יודע בדיוק מה קורה כרגע.
נדמה לי שאסור בכלל לגרור רכב אחר, וזה לא קשור למשקל. באגי זה רכב (אפילו על עגלה) וכדי לגרור אותו צריך רשיון גורר או רשיון ג' ???... מה שהופך כמעט את כולם לעבריינים....
אולי מישהו שיותר מתמצא בנבכי התקנות יאיר את עינינו. חנן ישמח וגם אני אשמח להיווכח שטעיתי.
אהלן דרור מעלה שחרות זה מספיק בשבילי, אף פעם לא הייתי חיית שטח ...אבל לא תוכל להיפתר בלא כלום "חרא של אוטו" ? בבקשה לפרט ולנמק.ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
להתחיל?
- איכות חומרים והרכבה (קרקושים).
- חשמל.
- שילדה חלשה.
- מתלים על הפנים.
- סרן אחורי חלש.
- גיר לא משהו.
- שתיין דלק כבד.
שלא תבין לא נכון - אני דווקא אוהב מכוניות אמריקאיות, אבל זו דוגמא לרכב אמריקאי "עממי" במובן הרע של המילה. אז נכון שהמנוע חזק (וורטק V6 בנזין 4.3 ליטר. 195 כ"ס) והביצועים טובים מאוד.
אבל זה רכב הרבה פחות מבינוני. הוא גם לא משהו בכביש פרט לביצועים. לא ממש אמין (המנוע אחלה, אבל כל מה שמסביבו...) עד כמה שאני זוכר, בזמנו הבנתי ממכונאי שטיפל בכלים האלה - גישה קשה לטיפול בחלק מהמכלולים סביב המנוע.
אם מצאת אחד טוב במחיר מציאה והוא ישמש לכביש בלבד ופה ושם שטח מתון, אז ניחא.
נועם, סליחה. טעות.:shock: התבלבלתי וערכתי את התגובה שלך בטעות.
התשובה השתרבבה לגוף השאלה.... sorry
?????ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
דרור ???????? מה שתית?
th700r4/4l60e גיר לא משהו?
אז מה לקנות ב 50 k ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
פג'רו בנזין ארוך 94? יופי של רכב. באמת.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
דרור, צריכת הדלק של הג'ימי יותר טובה משל פאג'רו בנזין קצר, בטח שיותר טובה משל הסופה.
האמת? צריכת דלק 1:7 בימים טובים - בחיפה - כמעט כמו פאסאט טורבו (גם זה, מניסיון אישי). באיזור מישורי אפילו 1:7.5, ומגרד את ה 8 מלמטה.
אמינות: שלוש שנים עם ג'ימי לא הגיעו לחצי שנה עם דיסקו.
עבירות: על הפנים.
כתחליף לג'יפון, אחלה אוטו במחיר טוב. כרכב שטח? משהו אחר עדיף...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gooja
איזה ג'ימי נוסע 1:7?
בירידה, עם סופת הוריקן שעוזרת? או בכביש פתוח על 80 קמ"ש? או שהתבלבלת בחישוב? וורטק 4.3 הוא מנוע מעולה, אבל אוכל הרבה דלק. נקודה. גיר אוטומטי מבזבז דלק? גם זו עובדה. מזגן בקיץ? עוד יותר. ג'ימי/סונומה הם בולעי דלק ידועים. אני לא מכיר כאלה שנוסעים יותר מ-5 עד 6 ק"מ לליטר בממוצע.
הסופה שלי עושה 5.5-6 בעיר ו-8 מחוץ לעיר. זו תצרוכת רגילה וסבירה לגמרי לסופה תקינה. בלי להשתדל יותר מדי. אם אני ממש אתאמץ ואסע לאט (80 קמ"ש) מחוץ לעיר, אפשר לראות גם מספר דו ספרתי של קילומטרים לליטר (מוכח, עם עדים), אבל התשלום לפסיכיאטר מקזז את החיסכון...
לעניין אמינות - אל תשווה לדיסקברי. אל תשווה שום רכב לדיסקברי, כי כנראה כל דבר אמין יותר מדיסקברי... ולפני שיתחיל כאן שוב מחול השדים סביב אמינות הלנדרובר, בוא ונפסיק אותו עכשיו, כי אנחנו לא עוסקים כאן בדיסקברי.
אני משוכנע לגמרי שפאג'רו בנזין אמין יותר מג'ימי. פאג'רו ארוך גם מרווח ונוח יחסית ואם ממש תרצה הוא גם רכב שטח מצוין.
חברים תודה רבה קבלתי ממכם את כל המידע שהייתי צריך. ולאחר גם שיחה ארוכה עם טושה בטלפון החלטתי:
אני אחפש פאג'רו דיזל במצב טוב. :D
הג'ימי שהיה לאשתי, צרך בין 1:6.5 ל 1:7.
פאג'רו בנזין קצר עם צמיגי שטח שיש לה היום: 1:5 עד 1:5.5
אותה נהגת, אותם הרים.צמיגים יותר גדולים ופחות "כבישיים" בפאג'רו.
הג'ימי הרבה יותר מפנק, יותר מהיר בעליות, אבל לא ממש מזהיר בשטח, וזה היתרון היחיד של הפאג'רו עליו. אמין בערך כמו הפאג'רו, עם חלקי חילוף זולים בהרבה.
שנתון 96 עד 98.ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
אבל לא בציניות, פאג'רו בן 13 עדיף על ג'ימי בן 9?ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור ברלי
פאג'רויים בוודאות נסעו בשטח, ג'ימי מקסימום בשנקין...
גם אני מחפש משהו עד 50K, משפחתי גדול (פאסאט, A4, 626, B4), לא חייב שטח (אבל מעדיף...), ובמחיר כזה ניתן למצוא ג'ימי 98 כולל מערכת גז ועודף לגרעינים.
האם האחזקה של ג'ימי יקרה יותר מפאג'רו (למטפל האישי - אני, ולא למוסך)?
האם סובארו OUTBACK, שנת 98 עדיפה על ג'ימי 98?
(לא מחפש רכב עבירות, כזה כבר יש לי, מחפש רכב גדול לכביש, ואם יסע 80% ממסלולי השטח בארץ, סבבה).
אביגדור
מכל בחינה שהיא- כן, ובהחלט.ציטוט:
האם סובארו OUTBACK, שנת 98 עדיפה על ג'ימי 98?
אסף.
נשאר להשוות את המרחב הפנימי (בעיקר את רוחבו של הכיסא האחורי), ולמצוא OUTBACK ב 50K...ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
אני חסיד של רכבי סובארו לדורותיהם, הבעיה היא המחיר של ה OUTBACK.
אביגדור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
דרור אני חולק עליך בעניין האמינות, או יותר נכון עלויות התחזוקה - עבור רכב בן 10 שנים ומעלה, כלומר ממש ישן, עלויות וזמינות חלקים ומכונאים הופכים להיות שיקולים קריטיים, ולמכוניות GM האלו יש יתרון ברור בתחום הזה. הן לא משהו בכביש ולא בשטח, אבל הן פשוטות יותר לתחזוקה והתעסקות והחלקים אוניברסליים וזמינים הרבה יותר בממוצע. בתור רכב ישן, אני מעדיף אמריקאי - ג'יפ או GM גם ככה יש המון מן המשותף. או טויוטה :-)
ממש לקחת לי את המילים מהפה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
גם אני מעדיף רכב אמריקאי על רכב יפני, במיוחד שיש בינהם הבדל של 4 שנים.
לגבי הסובארו, אני אישית מעדיף סובארו, אבל הג'ימי זול יותר לקניה, ותצרוכת הדלק שלו זה דבר ידוע, כך שניתן להערך לכך.
לגבי העבירות, זה לא מה שאני מחפש מהרכב, מכונת עבירות כבר יש לי, כך שאם בכביש הוא נוח (לילך נהגה עליו בעבר), אוטומטי (דרישת חובה) ועביר לכ 80% ממסלולי השטח בארץ, זה מתאים לי.
אביגדור
אני משוכנע שמספרית, יש בארץ יותר פאג'רויים מאמצע שנות ה-90 מאשר ג'ימים.
אני גם משוכנע שיש הרבה פחות פאג'רויים בפירוקיות, כי הם שורדים את השנים והקילומטרים טוב יותר... זה אולי גם מעיד על איכותו של הרכב?:roll:
שוב - כל אלה השערות ולא מידע מדויק.
כמוכם, גם אני לא משתגע על מכוניות יפניות בכלל (כולל ובעיקר - טויוטה) אבל אין חולק על כך שפאג'רו איכותי עשרות מונים מהג'ימי. מצד שני, אין גם ספק שחלפים וחלקים של מיצובישי יקרים הרבה יותר מאלה של GM.
קצת מפליא שהג'ימי/בלייזר/S15/S10/סונומה, שהם מהמכוניות הפחות מוצלחות של GM בכל הזמנים, הופכים פתאום בעיניכם לקנייה ראויה. האם זה רק בגלל שהם זולים לרכישה ויש להם ערימות של חלקי חילוף בפירוקים? זה ממש לא הופך את הג'ימים הישנים למכוניות טובות יותר, זה רק מעיד על כך שרובם כבר די גרוטאות.
מילא אם אפשר היה להפוך אותו לרכב שטח ראוי... אבל אפילו כפלטפורמה לשיפורים המקובלים הוא לא הכי מתאים בעולם. זה משאיר אותו בדרך כלל במצבו הסטנדרטי ועל הכביש בלבד, וגם שם אין לו כל כך הרבה מה להציע מעבר לנוחות סבירה במהירויות נמוכות וביצועים בקו ישר.
אם אוכל לתרום משהו לדיון
יש לנו בי4 אמנם לא סטיישן ולא outback אבל קרוב משפחה.
לגבי צריכת דלק - בנסיעה עדינה ( חיפה - עליות וירידות ) לא סבתא אבל בלי להתפרע - 1:14 במקרה הרע
בנסיעה "שובבה" - 1:10 ( עליית "דרך ראש מיה" למשל ב תלת סיפרתי - לא שניסיתי .... ח"ח )
אחיזת כביש מעולה
כיף של אוטו
מושב קידמי מפנק ( במונחים סובאריים ) אחורי לא משהו אבל לא קטלני ( היילקס למשל )
אמינות - כרגע רק משמועות אבל מקווים לטוב.
או שבעצם אולי ללכת על פורסטר. כמה כח יש ל 2000 סמ"ק GT או רגיל ?:?ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
חנן
זכור שהדרישה הראשונית שלך היא רכב שיכול פיזית ומותר לו חוקית לגרור עגלה כבדה.
איני יודע מה מותר לגרור עם פורסטר,אבל תבדוק ביחס לתקנות לגבי משקל מותר לגרירה.
אופציה נוספת מבחינתך היא בנזין מוסב לגז.
אמנם באילת עדיין אין תחנת תדלוק בגז,אבל תוכל למלא כבר בבאר שבע בגיחותיך לצפון,וקצת להפיג את הכאב בארנק שמנועי הבנזין הגדולים גורמים.
כבר מסתובבים לא מעט טרופר,פאג'רו ואפילו יוקון וסברבן מוסבים לגז.
בברכה,טושי
פורסטר זה אוטו נהדר. לא רכב שטח בגרוש, אבל אחת המכוניות הטובות ביותר שאני יכול להעלות על הדעת בתור רכב משפחתי ריאלי בישראל.
חנן לדעתי היפאנים הגדולים פאג'רו/טרופר הם בסוף הכיוון הכי הגיוני בתור שילוב של אמינות, שימושיות משפחתית ויכולת גרירה.