-
מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ובכן, בשעה טובה הלכתי והזמנתי לי פורד F-350, שנת 2008 מנוע6.4 ליטר טווין טורבו דיזל עם 353 כ"ס ומומנט של כמעט 90 קג"מ, דבר שהמון זמן רציתי לעשות(אחרי שהתברר לי שאין בחברה סילברדו בכלל, ויהיה אולי רק בסביבת דצמבר).
עודני מזמין ומשלם ע"ח, החתים אותי הסוכן על טופס שאומר שאם אני רוצה לשמור על אחריות היצרן, אני חייב להשתמש בדלק 10ppm, שזה אמור להיות הדלק המתאים לרכב, בניגוד לדלק סולר הרגיל שהוא 50 ppm. בהמשך, התברר לי שמדובר בסולר מיוחד שבו תכולת הגופרית נמוכה(10 חלקים למליון, ומכאן השם 10 ppm, דהיינו 10parts per milion), וסולר זה נמכר רק ב 17 תחנות דלק בכל הארץ......, כאשר אף אחת מהן לא נמצאת באזור השרון, תל אביב או חולון, שהם אזורי המחיה שלי.
הקיצר, ואחרי שביררתי באתר הפיירטס באמריקה, ולמרות שכנראה יש באמריקה יותר פורדים משברולטים(טנדרים), מסתבר שיש הרכה דם רע וביקורת על הפורדים, כולל בעניני הדלק ובעיות המנועי ה 6.4 ליטר.
שאלתי היא אם מישהו שמע משהו על הנושא ועל כך שמצד אחד המדינה תחייב את התחנות להחזיק דלק כזה רק החל מיום 1.1.09, אבל מצד שני היא מתירה יבוא ומכירה של רכבים החייבים להשתמש בדלק כזה כבר כיום, דבר הנשמע כחלמאות של ממש, וכן כל שמועה/מידע אחרים בענין.
בנסיבות הנ"ל, נראה לי שלא יהיה לי מנוס אלא לבטל את ההזמנה וללכת על משהו אחר.
אודה על כל תגובה רצינית ענינית ובעלת מידע מועיל.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
זה אחד השיקולים שלי להזמין את הפורד החדש שהרי בתחילת חודש הבא הם כבר בארץ אבל שאין מקום לתדלוק לפי דרישת היבואן ולא כל כך מהר יהיה סולר כזה בכל התחנות
באמת בעייה ואיפה הפתרון של משרד התחבורה שנותן לרכב כזה להכנס לארץ מבלי אפשרות לתדלק
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
אכן יש בעייה בתחום, כולל קושי למצוא ADblue (תמיסת אוריאה) לרכבים שצריכים את זה. יש רק שתי תחנות דלק שמספקות את זה, חוץ ממוסכי היבואן שניתן למצוא אצלו את החומר.
אני אנסה לברר לך פרטים נוספים על הנושא. אני חושב שיש פתרון בצורה של REGENERATION יזום ע"י הנהג. באופן נורמלי הרכב עושה REGENERATION באופן אוטומטי כל כ5K ק"מ.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ברוך,
בלי קשר, בארה"ב די נהנים לקטול את ה-08
http://www.ford-trucks.com/
recall
סכנת שריפה
סקר דעת קהל
לגבי הדלק, יש ליבואן בכלל דרך לדעת איזה סולר שמת?? לספור עד 10 הם לא יודעים, אז עד מליון???
חוץ מזה, מה הפסדתי? (חוץ מפרונט יותר מכוער... :smile: ) מה המפרט של ה-08 שיעלה ארצה?
איל
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
זה אחד התעלולים האחרונים של הגלובליזציה העולמית .
לדעתי הנושא בכלל לא סגור גם ברמת יצרן .
גם ברכבי הדיזל הקטנים ( רכב פרטי ) במודלים 2006-2008 יש המון מערכות
הקשורות לזיהום אויר תקן יורו 4 . מסנני חלקיקים . מסננים הפועלים על אוריעה .
זאת מגבלה מאד רצינית בשימוש השוטף ברכב .
יש כאן הוצעה כספית נוספת בזמן התידלוק ( כנראה כל 4 מיכלים מיכל אוריעה )
נקודה נוספת שהיא לדעתי ממש מלכודת . והיא התנהגות הרכב כאשר האוריעה נגמר .
כנראה שבחלק מכלי הרכב המנוע מפסיק פעולתו .
*****
יש מנועים שאתה נדרש לבצע נסיעה מחוץ לעיר לצורך ניקוי עצמי של המערכת .
*****
מי רוצה דיזל מסילה משותפת :razz:
מי רוצה להשתין למיכל הדלק :razz:
ומשרד התחבורה / יבואני הרכב / חברות התחבורה / חברות הדלק / קהל נהגי רכב כזה
לא יודעים מה יהיה .
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אכן יש בעייה בתחום, כולל קושי למצוא ADblue (תמיסת אוריאה) לרכבים שצריכים את זה. יש רק שתי תחנות דלק שמספקות את זה, חוץ ממוסכי היבואן שניתן למצוא אצלו את החומר.
אני אנסה לברר לך פרטים נוספים על הנושא. אני חושב שיש פתרון בצורה של REGENERATION יזום ע"י הנהג. באופן נורמלי הרכב עושה REGENERATION באופן אוטומטי כל כ5K ק"מ.
התופעות בהן נתקלתי בנוגע לשימוש בסולר רגיל במנועים המצויידים ב-DPF הן פליטה של עשן לבן-אפור מהאגזוז וריח של ביצים סרוחות הבוקע מהאגזוז. התופעה נובעת מהצטברות של גופרית בתוך ה-DPF. זוהי תופעה מוכרת שהפתרון לה הוא ביצוע ניקוי יזום ל-DPF. אני לא יודע איך זה מתרחש בפורד אבל ברכבים איתם אני מתעסק זה כרוך בכניסה למחלקת הדיאגנוזה במוסך...:-(
יש לציין שהתופעה אינה מזיקה למנוע, אלא רק לסביבה ולפסיכולוגיה של הנהג (רכב חדש שעולה אי אלו מאות אלי שקלים פולט עשן לבן כאילו המנוע מת).
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
האם לדעתכם יהיו כל כלי הרכב של שנת 2008 ואילך מארר"ב, עם אותה דרישת דלק? למשל הסילברדו שיגיע גם הוא בעוד כמה חודשים...
אם כן, זאת לא בעיה של פורד אלא של כל היבואנים המביאים כאלה רכבים.
קיצורו של ענין - אילו הייתים במקומי, הייתם:
1. מבטלים.
2. מחכים.
3. מזמינים סילברדו.
4. הולכים על משהו אחר(?)?
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
מברר אם נשאר במלאי 2007 או מחפש אחד משומש, מן הסתם יש כאלו שכבר חושבים למכור כי הם הבינו שאין להם מה לעשות עם המפלצת הזאת. צריך לעזור להם.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
האם לדעתכם יהיו כל כלי הרכב של שנת 2008 ואילך מארר"ב, עם אותה דרישת דלק? למשל הסילברדו שיגיע גם הוא בעוד כמה חודשים...
כן. הסילברדו שנמכר עד כה בארץ הוא 2006. ה2007 והלאה (שיימכרו עוד כמה חודשים) כבר שונה ולפי התקינה החדשה.
אסף.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מברר אם נשאר במלאי 2007.
לא נשאר כלום, אפילו רכב ההדגמה/תצוגה נמכר ונחטף.
אם מישהו באמת שומע על בעל פורד 2007 שמעונין למכור, אשמח לשמוע.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
הולך על משהו אחר.
דעתי האישית כמו שאמרתי לך 8)
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
אני מכיר את הבעיה מרכבים קצת יותר גדולים כרי משאיות, רק שתי יצרניות רכב (בכל העולם) עומדים היום בדרישת התקן יורו 4 בלי אוראה או כול תוספת אחרת סקניה ומרצדס. ובכל שאר המשאיות מחיובים לשים את האוראה, כלומר אני מניח שבזמן הלא רחוק יהיה ניתן להשיג את הדלקים הנ"ל בכל תחנת דלק.
ואני יודע שבוולוו מחתמים את בעלי המשאיות החדשים על מסמך שמבטל אחריות על אחד החיישנים במערכת הפליטה (שעלתו 50K ש"ח), שבטענה שכל עוד יתדלקו בדלקים הנ"ל החיישן לא יתקלקל, אבל לאחר שימוש ממושך בדלקים נחותים הוא ישרף.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
רשימת תחנות דלק המשווקות סולר דל גופרית:
http://www.mni.gov.il/NR/rdonlyres/C...05/0/10ppm.doc
גם אני במתלבטים.
יניב
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
שלום לכולם
ראשית לגבי הפורד החדש אין שום מיכל אוריה ברכב - אוריה בד"כ מותז לדוד הפלטה ובעקבות כך אמור לצמצם את פלטת החלקיקים המזיקים אשר נפלטים לאויר ממנועי הדיזל
שנית ליבואן אין שום מידע לגבי ריקול על ה F-350 2008 וגם מה שמופיע בקישור מדבר על 3 רכבים בלבד מכאן להסיק לריקול יש פער עצום
בדבר תחנות הדלק - כרגע היבואן הבטיח כי הוא דואג שבזמן הקרוב יפתחו עוד 7 תחנות תדלוק בפריסה ארצית
כמו כן למי שיש צובר בבית אין בעית הספקה לסולר הנ"ל ושנם ספקי דלק שישמחו לתת צוברים למי שאין ומעוניין בדבר.
לגבי הסילברדו החדש גם הוא עם PPM10
שלום לכולם ושבת שלום
ניסו
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
לפי ניתוח מהיר, כן.
ידע של יבואן, "הכפשת" המתחרה בשימוש באותו סוג דלק, נראה כמו מישהו מבפנים.
ברוך הבא ניסים.
מאיר פה מת לדבר איתך, רוצה צמיגים במידה גדולה והגבהות באישור היבואן בדיוק כמו בארה"ב.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי NISO
כמו כן למי שיש צובר בבית אין בעית הספקה לסולר הנ"ל ושנם ספקי דלק שישמחו לתת צוברים למי שאין ומעוניין בדבר.
ניסו
צובר בבית???????????
איפה בדיוק, בסלון? באמצע הגינונת?
לא כולם מושבניקים או בעלי עסקים עם מקום למיכלי סולר.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
נ.ב.
אילו היתה לפחות תחנה אחת באזור הרצליה-תל אביב-חולון, ניחא, אבל שבאזור הכי צפוף והכי מתבקש לא תהיה תחנה אחת אפילו??
תודו שזה קצת מטומטם, או לפחות חלמאי.
אילו היה דבר כזה קורה באמריקה או באירופה, היה היבואן נשאר עם כל הסטוק שלו ביד, כי הציבור היה נמנע עקרונית ולא משלים עם חלמאות וזלזול כאלה. אלא מה? אנחנו בישראל, וכאן הכל הולך.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ברוך יקירי , אמנם זו מדינת ישראל שבה הציבור ידוע כפסיבי, אבל אתה בסופו של דבר לא קנית את הרכב נכון ? למוכר בארה"ב , לקוח אחד אינו משמעותי , למוכר במדינת ישראל הקטנה שכולם מכירים את כולם ,זה מתחיל בלקוח אחד ועולה עם הזמן, כל שכן כשהסיבות לגיטימיות והלקוח מוכר כבעל שם ולא סתם הפרכות על ידי אדם לא מוכר...
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
March 22, 2007
Flaming Fords
http://www.consumeraffairs.com/autom.../ford_fire.jpg
Ford Motor Co. has ordered dealers to stop selling the new Super Duty pickup with the 6.4-liter diesel engine and is recalling more than 37,000 of the 2008 F-Series trucks after reported tailpipe fires in
the diesel version of the pickups.
לי זה הראה ונקרא כריקול ל 37,000 מכוניות, לא??
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אני אנסה לברר לך פרטים נוספים על הנושא. אני חושב שיש פתרון בצורה של REGENERATION יזום ע"י הנהג. באופן נורמלי הרכב עושה REGENERATION באופן אוטומטי כל כ5K ק"מ.
נו....... מצאת משהו מענין?
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
יש לבעיה יופי של פתרון:
The software upgrade resets the Super Duty powertrain control module on the Ford trucks to recognize improper levels of heat in the exhaust system. If heat is detected the system will power down the truck so the driver can pull to the side of the road and allow the truck to cool off.
אם אני לא טועה זה מחזיר אותנו 70 שנה אחורה,
כשהרכב מיתחמם, רד לצד הכביש לשעה שעתיים עד שיתקרר.
בדיוק מה שאני רוצה ברכב חדש שעולה $50000,
נ.ב.
המחיר לא אקטואלי בארץ, בבקשה תכפילו ב 2.5
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
לא, לצערי לא משהו שממש יעזור לך. התייעצתי עם מומחה של יבואן אחר, שמשתמש בשיטה של האוריאה ולא של מסנן החלקיקים. לדעתו, כמו שאלקס כתב, ניתן לעשות REGENERATION יזום, אבל רק עם מחשב דיאגנוסטיקה במוסך. מה שכן, הוא חושב שלא ייגרם שום נזק למנוע אם תסע על דלק לא נכון, אלא רק ייגרם נזק, אם בכלל, למסנן החלקיקים. אם לא איכפת לך להרוס את מסנן החלקיקים הזה, אז כשיגיע זמנו תרוקן אותו מתוכן, כמו שבעלי מכוניות ממודל עד 94 עושים היום עם הממירים שלהם.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
אפשר איזה הסבר כללי על אוריאה-רג'נרישן וכולי? לא כולם עוקבים אחרי החידושים המופלאים בעולם הדיזל.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
כמו שדיברנו בטלפון ברוך, ככל הנראה הנזק היחיד יהיה למסנן. אחרי תקופה מסויימת, הוא יהיה חסר שימוש- כי הוא יישרף. אם זה לא מטריד אותך- זה לא מטריד אותי.
בכל מקרה- דע שכל דיזל חדש עם תקינה אירופית או אמריקאית (שהוצג משנת 2008) דורש את אותו דלק - כי אלו התקנות האירופיות והאמריקאיות. כלומר- אפילו דיפנדר חדש צריך דלק 10 PPM. במילים אחרות- אין אופציות... ומעשית- עדיף רכב עם מסנן חלקיקים שיישרף על רכב עם שטיפת אוריאה שהוא חומר לא קיים.
אגב, מתברר שלב מהרצליה יש את אותה בעיה... :mrgreen:
אסף.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
אפשר איזה הסבר כללי על אוריאה-רג'נרישן וכולי? לא כולם עוקבים אחרי החידושים המופלאים בעולם הדיזל.
*************
מדובר על מערכת הקולטת את חלקיקי הפיח ושורפת אותם .
הרעיון הוא להעלות את טמפרטורת גזי הפילטה כך שהחלקיק ישרף ( במקום לפלוט אותו לאטמוספירה).
הדלק דליל בגופרית נדרש כדי להוריד את רמת המזהמים הכללית וגם לצורך קבלת טמפרטורה גבוה במערת הסינון .
בתחילת המערכת היתה רק קולטתאת המזהמים ונדרש ניקוי למיכל הקליטה ( דוד נוסף על קו צינור הפליטה ) בהמשך כנראה שנמצאה דרך לניקוי עצמי ( אבל רק במנועים קטנים ) לכן יש כלי רכב בהם אתה נדרש לפעולות ניקוי ( תוך כדי נסיעה מיוחדת )
כרגע המצב שנדרשת תוספת חומר כימי ( האוראה ) למיכל נוסף ואז יש משאבה / מרסס המזריק
את החומר לתוך מסנן החלקיקים מה שמעלה את הטמפרטורה ושורף אותם .
**********
זה הסבר כללי ביותר לתעלול מוזר אבל גם הקטליזטור הישן לפני שנים נראה מוזר .
**********
נמרוד גם יצרני המנועים לא עוקבים אחרי כל מה שהם מיצרים .
כל שנה / כל דגם / כל שוק
של אותו יצרן ( באמת לא חשוב שם היצרן ) אתה מקבל מערכת אחרת .
אפילו הוראות היצרן לניקוי / החלפה / תידלוק אינם ברורות
*************
זאת הולכת להיות מערכת מושתנת וכאב ראש אחד גדול .
לדעתי מי שיכול לעשות חושבים אפילו עוד כמה חודשים כדאי שיעצור יחשוב ויראה לאן העסק מתפתח .
הכיוון כפי שאני רואה אותו לא פשוט .
*************
אני בכלל לא בטוח שהנזק הוא רק למסנן
האינפורציה שאני מכיר מדברת על כבוי מנוע !
כלי הרכב שאני מכיר מדליקים מנורת תקלה :!: כאשר הוראות היצרן אומרות לבצע נסיעת ניקוי
מחוץ לעיר ( סתם כך באמצע היום בדרך לעבודה או אולי באמצע ההובלה ) :) :) .
לחילופין מי שלא יכול לנסוע באמצע היום לחיפה ידרש להביא את הרכב למוסך
והמוסך יעשה א.... ב.... ג..... ויגיש למי שהוא את החשבון ?!
************
יצרן אחר מדבר על החלפת מסנן חלקיקים כל כמה עשרות אלפי ק"מ
בכל מצב זה נראה ונשמע הזוי לחלוטין . ( לכן נדרשים הקונים לחתימה והסכמה לפני הרכישה ) .
***********
איציק
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
בעקבות שיחה שהתנהלה ....
יש לי שאלה, האם לדעתכם יש מצב שבו יום אחד יגידו שמנועי בערה פנימית החל מעוד חודשיים לא חוקיים. נא להתייצב לפי התור במקום זה וזה והחלפה למנוע מים / אויר / חשמל / משהו
כאילו ... המצב כפי שהוא ניראה להדיוט כמוני .. שהרכב הופך למשהו שפשוט אי אפשר איתו ....
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
הרכב הופך למשהו שפשוט אי אפשר איתו ....
זה נכון, אבל חלקית.
לברי המזל שיכולים להרשות לעצמם רכב חדש- נדרש להכין בצד סכום כלשהו לתחזוקה יקרה למדי- אבל זה בהחלט אפשרי לחיות עם הרכב, גם בעלות המטורפת הזו. לאלו שנגזר עליהם לחיות עם רכב משומש- עלויות האחזקה הופכות לבלתי פרופרציוניות למחיר הקניה- ואכן, זו בעיה.
אני צריך לחפש, לאחרונה קראתי מחקר שאומר שמכוניות חדשות מתקלקלות יותר ודורשות יותר כסף לתחזוקה מהמכוניות של לפני 10 שנים כשהיו חדשות. זה מוכיח דעה מסויימת שסוף שנות ה90 היה, כנראה, תור הזהב של המכוניות. אז הן היו טובות מתמיד ושימושיות מתמיד.
אסף.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
קצת סטייה מהנושא הראשי, אבל זוית נוספת שרציתי לשתף אתכם:
אני גר בשנתיים האחרונות באבידג'אן, חוף השנהב והסתובבתי קצת במדינות שכנות (שליחות).
כל תקנות הזיהום נראות מפה כדבר חיובי אך הזוי.
יש כאן א פ ס אכיפה בנושא זה. זה אומר שרוב הרכבים (כולם חוץ מחדשים) מעשנים בטירוף - קורה הרבה שאתה לא רואה את הרכב שלפניך מרוב עשן.
יש טסט שנתי שהוא בדיחה, אם בעל הרכב נראה מספיק עשיר אז ימצאו לו משהו ותמיד אפשר לעבור עם שוחד סמלי.
שוטר לא יכול לעצור רכבים בכביש בתואנה של אי תקינות כל עוד הניירת של הרכב תקינה. הם כן יכולים לעצור באמתלות אחרות וזה אכן נעשה אבל לצורך העניין אני יכול לנסוע בדיסקברי עם צמיגי "54 בלי שום בעייה (חוקית).
אני בטוח שלחלק מהחברים פה זה נשמע too good to be truth (גם אין הגבלת מהירות מעשית...) אבל הזיהום שיוצא מכל הרכבים, משאיות, אוטובוסים כאן ובמדינות שכנות הוא כזה גדול שזה נראה פשוט מצחיק לראות את כל תקנות הזיהום משתכללות משנה לשנה בכל מדינות המערב (כן - כולל ישראל).
הסיבות לזיהום הן שימוש בשמן מנוע משומש, ערבוב שמן דקלים בדלק (!), תחזוקת שבר וכאמור אי אכיפה.
-
חוזר: מעשה שהיה, כך היה - דרישת דלק מוזרה מפורד
כל הזיהום הזה מתגמד ליד כל מה ששמונת השמנים מפליצים ( G8 ) .
סע למזרח אירופה ותראה מה הולך שם !
סע למזרח הרחוק ותראה מה מיצרים שם .
סע לאוסטרליה ותראה איזה כלי רכב הם מיצרים לעצמם .
סע לארצות הברית ותראה איזה כלי עבודה בעלי מנוע דיזל הם מיצרים ( רק לעצמם ) .
*****
ואז אפשר בקלות להגיעה למסקנה שכל סיפור זיהום האויר ( ואני מדגיש בתחום הרכב )
הוא עוד סיפור של המפלצת המומצת את הכסף ממי שהיא רק יכולה .
*****
איציק