-
פרויקט מתמשך: שיפוץ VW type 2 טרנספורטר קמפר
פרוייקט חדש מתחיל... אמנם לא 4X4, אבל רכב טיולים מבטיח למדי.
הרכב- טרנספורטר שנת 78, מפרט אמריקאי, אשר דוגם על ידי הסוכן האמריקאי ASI לקמפר. דיגום הקמפר הו א של חברת Riviera שהתמחתה (ועדיין עוסקת) בדיגום יאכטות.
קצת על הדיגום המקורי- בשנות ה70 כולם רצו קמפר של ווסטפליה. אבל הדילרים האמריקאים לא קיבלו מפולקסוואגן מספיק קמפרים גרמניים. מדיניות ההקצבה גרסה שעל כמות מסויימת של מסחריות ומיניבוסים, יקבל הדילר כמות קטנה של קמפרים. דילר גדול בשם ASI, החליט שאם הוא לא יקבל קמפרים, הוא יבנה אותם לבד. ASI פנו לריביירה, והם בנו את הקמפר כחיקוי לווסטפליה, אך איכותי יותר ושונה בין השאר בצורה בה מתרומם הגג- לכל האורך ולא באלכסון.
הקמפר כולל מטבחון- כיריים, כיור עם מים זורמים, תאורה, מקרר; מערכת 110 וולט; מיטה אחת זוגית במפלס התחתון- נפתחת מתוך המושב, ומיטה זוגית נוספת במפלס העליון- מתחת לגג המתרומם. כמובן, יש ברכב חיבורי קמפינג לחשמל, מים וניקוז, ויש ברכב מיכל גז עם מערכת בטיחות- בשביל הכיריים.
קצת על הרכב- טרנספורטר במפרט אמריקאי, מנוע 2 ליטר מוזרק, עם הזרקה L-jetronic - הזרקה רב נקודתית אלקטרונית, ללא פיקוד על ההצתה. פרט לכך הכל זהה לדגם האירופאי המוכר, כולל הגיר הסטנדרטי, 091 עם 4 הילוכים, וכל המערכות האחרות ברכב. חשוב לזכור- בתחילת חייו הטרנספורטר היה מיניבוס "רגיל", ולכן אין לו פיצ'רים מיוחדים כמו לדיגומי הקמפרים המקוריים (חלקם הגיעו עם שינויים מינורים במתלים וכו').
קצת על הרכב הספציפי- ייובא לארץ בשנת 80. עבר יד אחת שנים בודדות לאחר מכן. בשנת 88 , לאחר שטובי מכונאי הפולקסוואגן הרימו ידיים ממערכת ההזרקה, עבר אוברול, במסגרתו פורקה מערכת ההזרקה לטובת צמד סולקסים כמקובל בטרנספורטרים. מיותר לציין שההסבה לא הצליחה, והמנוע מאותו הרגע סירב לעבוד כמו שצריך. הבעלים של הרכב התייאש ממנו, וקנה אוטו אחר. הרכב אוחסן בחניון תת קרקעי, מוגן מפגעי הטבע, ויצא רק פעם בשנה לעשות טסט, ולעוד נסיעות בודדות. הטסט האחרון היה בשנת 94, ומאז נסע פעמים מספר בתוך החניון. הרכב עם 35000 מייל מקוריים... לא ראה אור שמש 20 שנה, ועשה פחות מ1000 ק"מ מאז האוברול. בפעם האחרונה, לפני כ5 שנים, הניע בלי שום בעיות.
אנחנו קיבלנו את הקמפר במתנה לפני מספר שנים, ומאז מחכים שיתקרב המועד בו הוא הופך לאספנות. במקרה, בימים אלו, כחצי שנה לפני שהמועד מגיע, הוא קיבל "צו פינוי" וצריך לעזוב את ביתו...
על השיפוץ- מה התכנית...
מנוע- מערכת ההזרקה תחזור, ובגדול. כל החלקים קיימים, לא כולם במצב טוב, אבל הכל קיים.
קמפר- מעט הנסיון בקמפינג, לימד אותנו שיש שינויים שצריך לעשות בדיגום המקורי- קצת נגרות, לא יותר. המקרר ייבנה מחדש בתוך המעטפת הקיימת, ומערכת החשמל תהפוך למערכת מודרנית, עם שני מצברים ומעגל הפרדה, עם מטען קבוע, ממיר ל220, נקודות טעינה ותחנת עגינה למחשב עם חיבור לסלולרי. עוד כל מיני פיצ'רים ייתווספו, אבל זה בהמשך.
פחחות- יש שתי נקודות חלודה בכל האוטו. יטופל. הצבע המקורי די מזעזע, אבל במצב מצויין, וכרגע אני לא מתכנן לשנות אותו.
ריפוד- ריפוד מחדש, בצבעים קצת יותר שמחים מהמשבצות החומות המקוריות.
שטח- בשביל זה אנחנו כאן. צמיגי שטח, אולי במידה טיפה יותר גדולה מהמקורית, אולי אולי נעלה לחישוק 15". ההחלטה תחכה לסוף. לוקרייט- אם אני אמצא נעילה משומשת- אני ארכיב. אני מחפש כבר מעל שנה ולא מוצא... הכוונה היא לרכב שיידע ליסוע בהרבה מאוד מדרכי הטיולים שלא דורשות יותר מהנעה אחורית ונעילה.
בסופו של דבר, אנחנו מתכננים לצאת עם הרכב לטיול באירופה, ולכן הוא נבנה לפי הסטנדרטים של אתרי הקמפינג באירופה, אפילו שזה נראה לא שימושי כשישנים בחניון לילה בנגב.
זמן- זה ייקח הרבה זמן. בינתיים הובלתי את הרכב למקום בו אני אעבוד עליו (המון תודה לדרור ברלי שגרר את הקוביה הירוקה החוצה מהחניון התת קרקעי עם הג'יפ), ולדעתי ייקח חצי שנה עד שהוא יותנע, ועוד שנה לפחות עד שנגמור את מעט העבודה שיש חוץ מזה. הסיבות, כרגיל, הן זמן (שאין, מה לעשות) וכסף (שגם אין, אבל כל פעם נכניס קצת לפרוייקט). אם עד סוף 2008 הוא יהיה מוכן למסע- אני אהיה מאוד שמח.
עוד מעט תמונות....
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
בירושלים היה מוסך (אולי עדיין קיים) בשם מוסך המרכז, פחח רכב ,באזה"ת בתלפיות שהבעלים היה מומחה לקמפרים. היו לו כמה ממספר דגמים. אני משער שהוא יכול לעזור אם יהיה לך צורך.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
נשמע אחלה של פרוייקט , מאוד מעניין.
לטייל איתו באירופה צריך להיות תענוג!
ת-מ-ו-נ-ו-ת!!!
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
חיכיתי לראות מתי זה כבר יתחיל, רק שחשבתי שהדיון הזה יופיע בפורום מועדון ה-5.
בהצלחה עם השיקום.
אתה יודע שאיפה שאני נמצא, הקומבי קמפרים הם דבר שכיח, לכן אם אתה צריך עזרה באיתור חלפים ומשלוח (בעיקר חלקי פנים לקמפרים), דבר איתי.
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
מעט תמונות "לפני".... דוחפים מהגרר לחצר.
ציטוט:
רק שחשבתי שהדיון הזה יופיע בפורום מועדון ה-5
גם שם...
ציטוט:
אתה יודע שאיפה שאני נמצא, הקומבי קמפרים הם דבר שכיח
יודע גם יודע (למרות שכל דבר שם יקר). אגב, הנה חברה שמשכירה קמפרים בנ"ז- http://kiwikombis.com/ זה למי שנוסע לשם ורוצה לטייל קצת אחרת..
קטלוג מכירות של ASI - http://type2.com/
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
המון המון בהצלחה מקווה מאוד שבקרוב אצלי שיפוץ וויליס יתחיל.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
דוקא אני אוהב את הצבע - מתאים לתקופתו ומיוחד!
בהצלחה ותמשיך לעדכן...
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
אסף, ראיתי אחד כזה עומד כאן באילת איפשהו.
אם אתה מעוניין בפרטים, אולי הוא למכירה או משהו (חלקים), אני יכול לנסות למצוא למי הוא שייך...
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
דווקא צבע חביב, אותנטי. יהיה עוד יותר נחמד בלי שכבת האבק שמכסה אותו.
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
דוגמה לרעיון יפה וביצוע ברמה (לפחות חיצונית)
נתקלתי בזה בעיירה קטנה בטזמניה,
למי שלא רואה טוב - להגדיל ולהסתכל טוב.....
בהצלחה בפרויקט ומחכים לתמונות כמובן.
אם תרצה להעלות רעיונות לדיון בנוגע לתכנון והסידור הפנימי - נשמח להשתתף, כפי שנאמר, יש בזה הרבה מאפיינים דומים לתכנון יאכטות.
בהצלחה!
סער.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
רכב מעולה. לאבא שלי היו טרנספורטרים החל משנות ה 70 ועד לסוף שנות ה80 והדגם הכייפי ביותר היה בשנתונים הישנים כשלך (הצורה המעוגלת). אחד מהם אפילו עבר הסבה לקמפר...עשית לי חשק לחפש תמונות שלו. אם אמצא אעלה אותן.
אגב, האם הגללגל ספיר נמצא מלפנים או מאחור?
חוץ מזה, אם אתה יכול, צרף תמונות שלו מבפנים.
תהנה ובהצלחה, אריק.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי R-IK
אגב, האם הגללגל ספיר נמצא מלפנים או מאחור?
מלפנים, כמובן...
אבל אני מתכוון לבנות מאחורה מתקן (כמו של ג'יפים) לגלגל ספר נוסף, הייליפט וג'ריקן.
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
מדליק ....
במקרה לפני חודש ראיתי אחד נטוש למדי בחיפה, לא קמפר ... רגיל. ואני מנסה לאתר את הבעלים שלו .. מסתובב עם רעיונות בראש להפוך אותו לבורדל נייד.
ניראה אחלה !!
אם תוכל כמה תמונות מבפנים, זה יהיה נחמד.
תודה
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
ענין המרססים והצינור ברור לי .
החלקים שיש אצלי זה אולי סתמים וגומיות למערכת הזרקה כל השאר זה של VW .
ספרים יש לי הרבה ) :smile:
***
איציק
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
יש חדש...
מצאתי קצת זמן פנוי בסוף השבוע. הפלאגים נשלפו החוצה, במקומם הוכנסו כמה טיפות שמן לכל צילינדר. אחרי שעה-שעתיים, הרמתי את אחד הגלגלים האחוריים באוויר, הילוך רביעי, ובעזרת הגלגל, המנוע הסתובב. חלק כמו (טוב, אני אחסוך מכם את עולם הדימויים הלא לגמרי מהוגן שלי). בזה חשש אחד שלי הוזם- המנוע לא תפוס, ולא קרוב ללהיות תפוס, למרות 5-6 השנים בהן הוא לא הסתובב.
השלב הבא היה להחזיר את הפלאגים למקום, ולוודא שהסטרטר מסובב את המנוע (בלי להתניע בינתיים, הקויל מנותק- בשביל להימנע ממדורה שעשוייה להיווצר משילוב של צינורות דלק בני 30 שנה וניצוץ של השראה בין חוטי הצתה בני 30 שנה והגוף המתכתי- בעיה ידועה של פולקסוואגנים ישנים). מצבר חובר, עם פתיחת הסוויצ' המשאבת דלק החשמלית התחילה לעבוד (כן, מי שעשה את ההסבה לקרבורטורים לא החליף את המשאבה במכנית ללחץ נמוך, והשאיר את החשמלית שנותנת לחץ גבוה). עוד קליק קטן, והסטרטר מסובב את המנוע. אחרי כמה סיבובים הפסקנו, עם שלולית דלק שהולכת ונוצרת על הרצפה מתחת לפילטר הפלסטיק (מהסוג שהרבה כלי רכב נשרפים בגללו).
עכשיו אני יודע בוודאות שהמנוע מסתובב, ושהסטרטר מסובב אותו. אפשר להתחיל לפרק את הקרבורטורים.
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
http://www.yad2.co.il/Cars/SpecialGa...&GalleryView=1פולסקווגן נדיר ביופיו, לאוהבי הדבר, לאספנים או למי שאוהב לטייל, מצב מכני מעולה, מטופל ומתוחזק על הצד הטוב ביותר, אין עוד אחד כזה בארץ, כדאי לראות
אסף אין לי קשר למודעה
ניר
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
יש אחד כזה בצבע לבן בבת גלים שבחיפה.
חלון אחורי מפוצל (אולי יותר ישן) .
חונה ממש אחרי רמבם (מול הקיוסק) לכוון דרום.
חגי.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
...וממשיכים בנבכי מערכת ההזרקה.
ניקיתי ובדקתי את כל הרכביבים שמפורקים מהרכב, אחד אחד, בדיקה חשמלית ומכנית.
"רשימת מלאי"-
- מחשב - יש. (תקין? )
- מצערת- יש. מהסוג ה"טיפש" ללא חיישן מצב מצערת ("חיישן" אעלק. מיקרוסוויץ' פשוט, וגם אותו אין).
- בית פילטר אוויר- יש
- מד כמות אוויר- יש. נבדק ותקין (זה היה חשש גדול במיוחד)
- חיישן טמפ' ראש- יש, מורכב על המנוע, עוד לא נבדק.
- ממסר כפול- יש, מורכב ברכב, עוד לא נבדק, אבל לא קריטי, בסה"כ זוג ממסרים.
- משאבת דלק חשמלית- יש, עובדת, עושה נזילת דלק מהצינור שאחריה, וזה אומר שיש לחץ (גבוה מדי בשביל קרבורטורים, לא ברור למה השאירו אותה). :roll:
- וסת לחץ דלק- אני עוד מחפש איפה הוא מוחבא.
- מזרקים- יש. במצב כללי לא טוב (גומיות יבשות בחוץ, אז מה יהיה בפנים? ובשני מזרקים הדיזה (פלסטיק) שרופה) אני מחפש חדשים, אם מישהו יודע איפה, ובמחיר סביר, בארץ- אני אשמח לרמז.
- "מזרק חמישי" שמזריק דלק למנוע קר- יש, הגוף סדוק ומתוקן עם קומבינה של פרופוקסי. אני שוקל לקנות חדש.
- מתג הפעלת התנעה במנוע קר (thermo time switch) - צריך לחפש איפה הוא מתחבא.
- ווסת אויר (כמו מנוע צעדים במנועים מודרניים)- יש. תקין.
- שסתום אוויר להאטה- יש.
- EGR - יש, מכני. יבוטל לאלתר (היה גורם לצרות במנועים הללו)
- סעפות יניקה- יש.
- צינורות חלוקת דלק למזרקים- יש, אחד שבור.
- צמת חשמל- יש (אנחת רווחה), ורוב הקונקטורים במצב טוב. יש על הצמה אילתורים וחיתוכים, תתוקן.
שורה תחתונה- המצב טוב משחשבתי, עדיין אני אצטרך להשלים חלקים שקשה למצוא בארץ (מזרקים), ועדיין אני לא יודע מה גרם להשבתת המערכת בזמנו עד כדי שריפת שני צילינדרים ואוברול.
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
מכיר ebay ?
תתפלא מה תמצא שם :!:
הכי חשוב בהצלחה
-
8 קבצים מצורפים
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
אחרי ביקור מהנה באירוע vw-action ועוד קניות בחנויות ברחבי הממלכה המאוחדת, ממשיכים בשיפוץ. בין השאר קניתי חלקים שאי אפשר להשיג בארץ באיכות המקורית- כמו גומיות לדלתות. מתברר שהטרנספורטר של סוף שנות ה70 מיוצר בברזיל ומיובא לאנגליה. זה אומר שאם רוצים לקנות גומיות, צינורות, בקליות ושאר חלקים בסגנון זה שהם במפרט מקורי- אפשר, וזה אפילו די זול. בארץ, לדוגמה- גומיה לדלת גדולה פי שניים מהמקורית כי "זה לא מדוייק" לדברי המוכר. חוץ מזה, הזמנתי מbus depot בארה"ב מזרקים משופצים (חדשים עולים הון), והם יגיעו בסיוע שירותי בלדרות אישית בעוד כשבועיים.
מצורפות כמה תמונות מVW ACTION, האמ-אמא של כל מפגשי הVW באנגליה, ועוד יובל ה20 של האירוע. כמויות הפולקסוואגנים הישנים ונגזרותיהם לא נתפסות- אני מניח שהיו במפגש יותר BUSים ממה שיש בארץ בסה"כ.
בין השאר, הסתכלתי לתוך קמפרים לראות רעיונות לדיגום הפנימי, ואני די משוכנע שהדיגום האמריקאי הוא מהטובים שיש, מבחינת ניצול נפח פנימי. יש שינויים קלים שאני אעשה, אבל אני משוכנע עכשיו שאני לא אעשה שינויים משמעותיים. אחרי שראיתי כמויות כאלו של BUSים אני גם משוכנע שהצבע הירקרק המקורי חייב להפוך למשהו אחר. זה פשוט צבע מכוער.
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
יפה.
איזה פנים עצובות-שמחות יש למכוניות האלה!ממש כמו מונה ליזה,תלוי מאיפה מסתכלים!!
שחרר קצת תמונות של מערכת ההזרקה...
איתי.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
רעייתי שתחיה,בילתה את רוב ילדותה בטיולים באירופה בתוך קמפר של וסטפליה,לצערנו הוא נמכר לפני חמש שנים מאחר ועלויות האחזקה והמיסוי באירופה לרכבים ישנים הן יקרות מאד.
כילד לאימי היה טרנספורטר מודל 79 שעד כמה שאני זוכר זו היתה השנה האחרונה שהם יוצרו בתצורה העגולה החביבה עם העניים הגדולות.
הדבר שאני הכי אוהב בכרכבים באלו,זוהי תנוחת הנהיגה המדהימה,נהגתי ברכב שעות ארוכות ברציפות מבלי להתעייף ולאבד ריכוז,תנוחת ישיבה מושלמת עם זוית הגה טובה ומבט מלא על הדרך.
רכב מרתק,מסוג ברכבים כמו הדיפנדר רכב שיש להם "אופי" והיסטוריה ותמיד יעוררו רגשות נוסטלגים.
לרכבים עם המנוע האחורי יש נטייה להידלק,אל תשכח להוסיף מטף ואולי איזה שהוא חיישן לגילוי מוקדם.(אולי גלאיי עשן?)
בהצלחה,למרות שלא 4X4 אשמח אד להמשיך ולראות את שלבי השיפוץ והדיגום.
דרור הראל
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי דרור הראל
לרכבים עם המנוע האחורי יש נטייה להידלק,אל תשכח להוסיף מטף ואולי איזה שהוא חיישן לגילוי מוקדם.(אולי גלאיי עשן?)
נקודת התורפה הזו מפחידה אותי, למען האמת... בד"כ הדליקות נגרמות משילוב של צינורות דלק בני 30 שנה וחוטי הצתה ישנים שפורקים ניצוצות לבלוק. אז חוץ מהחלפת חוטי ההצתה וכל צינורות הדלק, אני שוקל להתקין מערכת כיבוי אש אוטומטית. זה עולה פחות מביטוח מקיף לשנה...
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
מזרקים חדשים הגיעו היום בטיסת קונטיננטל מניו יורק, ביחד עם עוד חלקים אמריקאיים יחודיים.
אגב, הנה הרכב שראיתי בתערוכה בחודש שעבר, והוא הכיוון הכללי שלי בשיפוץ:
http://www.thecampershak.co.uk/rides...hp?galleryid=5
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
יומולדת 60? כבר?
טוב, חזרה לעבודה... ביום שישי הרכבתי "על יבש" את כל מערכת ההזרקה על השולחן. החלקים המלוכלכים במיוחד (שלא עשויים אלומיניום) נוקו במדיח.
צמת החשמל של המערכת עברה התעללות רבתי אי שם בשנות ה80, כנראה כשניסו לאתר תקלות. הבידוד הופשט מכל החוטים בנקודות מסויימות ובכמה מקומות פיספסו ונוצרו נתקים. הלחמנו את החוטים המנותקים, בידוד חדש, ובדקתי רציפות על כל החוטים. חוט אחד היה חסר, והושלם גם הוא.
בימים הקרובים אני אקנה צינורות גמישים, אייצר "חליל" חדש למזרקים של צד ימין (בספר כתוב שכל הצינורות הקשיחים מאלומיניום, בפועל הרוב מאלומיניום, אבל צינור המזרקים מנירוסטה), ואז אני מעריך שיידרש סופ"ש רצוף לפירוק הסעפות והקרבורטורים, והרכבת הסעפות וההזרקה. יש חשש אחד בלבד, כרגע- שהמחשב של ההזרקה לא תקין. למרבה הצער אין לי דרך טובה לבדוק את זה, ויהיה ניתן לבדוק רק כאשר כל המערכת תהיה מורכבת... :?: :?:
במקביל, בדקתי את מצבם של פריטי הנגרות בתוך האוטו. מתברר שיש לא מעט תיקונים קטנים לעשות- פינות פגועות, קנטים מתקלפים וכדומה. אני חושב לפרק את הארונות כיחידה אחת ולתקן מה שצריך מחוץ לאוטו. יש שינויים שאני רוצה לעשות לטובת הגדלת שדה הראיה של הנוסעים מאחור וזו תהיה הזדמנות טובה.
עוד דבר שעובר לי בראש הוא הפיכת אחד מהחלונות הצדדיים ל"חלון ספארי" שנפתח כולו על ציר. אין מספיק אוורור לטעמי, כיוון ששני החלונות הקדמיים, ועוד חצי משני החלונות שמאחוריהם נפתחים, וזהו. מתגלגלים לי בראש רעיונות בעניין, אשמח לשמוע עצות.
עדיין מחפש כיסא של דייל ממטוס נוסעים...
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
צינור המזרקים הימני שהיה שבור- הזמנתי וקיבלתי חדש מ"טכנו-צינור". כמובן- לא באותה איכות כמו המקורי, אבל מספיק קרוב. קניתי גם 2 מטר צינור גמיש לדלק. בדרך גיליתי שאין להשיג בארץ הקודש צינור גמיש 7 מ"מ, וגם שאין להשיג בנדים עם קצוות עגולים (שלא פוצעים את הצינור). לכן קניתי צינור 5/16", ואני אשתמש בבנדים שירדו מהצינורות הישנים.
פחות משעה עבודה, וכל מערכת הדלק עברה מתא המנוע לארגז. התחלתי לבחון את המצב של מה שנשאר מורכב על הרכב- וכבר אני יודע שמחר צריך לקנות פילטר דלק חדש (במקום הפילטר צעצוע המורכב). גם המשאבה החשמלית לא מקורית, אבל יכול להיות שמתאימה. למרבה ההפתעה גיליתי שחיישן טמפ' הראש (שאומר למערכת ההזרקה כמה דלק להזריק) אינו מקורי. מדובר בחלק קריטי, ויכול להיות שזה היה המקור לבעיות, ולשריפת ראש שמאל כתוצאה מתערובת עשירה מדי, לפני 20 שנה. מחר, לפני ההרכבה, אני אבדוק את החיישן בשמן חם, ונראה אם ההתנגדויות שלו מתאימות למה שצריך. אם לא, אני ארכיב לצורך בדיקת שאר המערכת, ריאוסטט בתחום שצריך, ואזמין חיישן חדש.
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
תסלחו לי על החוסר בתמונות- אני אעלה בימים הקרובים תמונות שצילמנו, אני מקווה... :roll:
שבת עברה ברגשות מעורבים.
מצד אחד- כמעט כל מערכת ההזרקה מורכבת על המנוע, חוץ משני צינורות גמישים שנמצאים מתחת לאוטו, וכבר היה חשול מדי כדי להתקין או לבדוק (כדאי לבדוק נזילות לפני שמתניעים, כדי שהאוטו לא יישרף).
מצד שני- מצאתי מה היתה כנראה התקלה שגרמה למנוע ללכת- חיישן חום ראש לא מתאים. יש חיישן, ונעזוב את זה שהוא על ראש מס' 4 ולא על ראש מס' 3 כמו שכתוב כמעט בכל הספרים (שזה די מוזר, אבל שם החור שלו, אז ככה זה)- הוא לא החיישן המקורי, אפילו לא דומה, רק במקרה עם אותה הברגה. במערכת הזו, חיישן חום הראש הוא רכיב חשוב מאוד, ההתנגדות שלו יורדת עם העליה בטמפ', אבל היא לא מגיעה ל0. אם ההתנגדות של החיישן גבוהה מדי (או אם החיישן תקול וההתנגדות שלו היא אינסוף) המערכת חושבת שהמנוע קר יותר מה שהוא באמת, ומזריקה יותר מדי דלק ('יותר מדי' זה יותר מ'מעט יותר' שמוריד את טמפ' המנוע), יוצרת תערובת עשירה, עד שהמנוע נשרף.
להוציא את החיישן ה"תחליפי" היה סיוט, הפח שעוטף את המנוע לא איפשר גישה אליו עם כלים, ונאלצתי לפתוח אותו בכוח האצבעות, משך שעה, בערך, מילימטר אחרי מילימטר. מעניין לציין שמראש הוא לא היה מהודק חזק במיוחד- כנראה המכונאי שהרכיב אותו גם התקשה בגישה אליו.
החיישן המקורי עולה 20 דולר, אבל אני אנסה להשיג בארץ- למרות שאני פסימי, כי זה חיישן ייחודי למנועי קירור אוויר מוזרקים של פורשה ופולקסווגן משנתונים נבחרים. בינתיים, אני אדמה אותו עם שני נגדים- אחד למצב קר והשני למצב חם.
החדשות הרעות יותר- כשהידקתי את האומים על הגוז'ונים של סעפת היניקה השמאלית, עדיין בכוח היד, הרגשתי שהגוז'ון נעקר החוצה מהראש. כנראה המכונאי שעשה אוברול לפני 20 שנה "שכח" לספר שהוא טחן את ההברגה. בקיצור- עד שאני אכניס קינסרט או הליקויל, נקווה ששלושת הגוז'ונים האחרים של הסעפת יחזיקו אותה אטומה ובמקום.
פרט לזה, באופן מפתיע, לא הכל נכנס למקום בקלות. המזרקים של ראש שמאל דרשו לחיצה רצינית של הפח ההיקפי, למשל. אבל השורה התחתונה- יש על המנוע מערכת הזרקה, ואם תרצה השם בפעם הבאה שאני אעבוד על האוטו- הוא יניע, מוזרק, ויאפשר לי לנסות לאתר אם יש תקלות במערכת.
אגב, המערכת קומפקטית ואלגנטית הרבה יותר מהקרבורטורים הענקיים שהיו מורכבים קודם. מדהים לראות כמה תא המנוע פנוי עכשיו.
פרט לכך, שטפתי את הרכב, ועשיתי "סקר חלודות". נקודה קטנה, אבל מחייבת טיפול דחוף, נמצאת מתחת לחלון הקדמי, ונקודה נוספת, גם כן דורשת תיקון דחוף כי הצבע כבר מפוצץ- מתחת לדלת הנהג. עוד נקודות לטיפול מיידי הן מגש המצבר, חלודה קלה מאוד לרגלי הנהג, וכמה נקודות במרזב. סה"כ ממש מצויין בשביל רכב שנת 78...
אסף.
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
אסף , אמנם אין הרבה תגובות , אבל אחלה של שירשור , נהנה מכל פוסט.
תמשיך לעדכן!
אבל עם תמונות!
-
חוזר: VW type 2 טרנספורטר קמפר (פרוייקט שיפוץ חדש מתחיל)
לאט לאט, כשאני מחכה לחלק שיגיע מארה"ב, נגיעה פה, נגיעה שם...
החלודות המעטות, עתה מש"יצאו לאור", מתחילות להתרחב. כטיפול מונע ראשוני, עד התיקון ה"אמיתי", ניקיתי ושמתי מח"ט. מדובר בחלודות שטחיות בלבד, אז אני לא דואג יותר מדי, אפשר למשוך את התיקון עוד כמה שבועות.
המדאיג יותר- נכנסים מים מדלת ימין ומהדלת האחורית. לפני כמה שבועות קניתי באחד מביקורי בחו"ל גומיות לשלוש דלתות הצד, ובלילה חורפי השבוע החלפתי את הגומיה של דלת ימין. הישנה באמת היתה יבשה והתפוררה במספר מקומות.
גומיה לדלת האחורית אין לי, אז עשיתי "בניה" מ"דבק חלונות" (מין דמוי סיליקון שחור של זגגים) של הפרופיל גומי במקום בו הוא קרוע. נחכה לגשם הקרוב לדעת כמה האילתור טוב. גיליתי שהפרופיל של הגומי של הדלת בחלק העליון זהה לזה של דלתות הצד, ושהגומיה כולה בנויה ממספר חתיכות מולחמות. לקחתי דוגמה של החלק הבעייתי, אני אנסה למצוא לפי מטר (מישהו מכיר חנות שמוכרת כאלו דברים בנצרת, שם אני מסתובב יותר מדי בימים אלו ?? ) ולהחליף רק את הסגמנט הבעייתי.
חוץ מזה, בתזמון מושלם, הגיע לכבוד תחילת השנה בה האוטו הופך לאספנות, החבילה מאמריקה עם החיישן החסר, וגם מחזיק מפתחות בצורת טרנספורטר...
אם לא ירד גשם, ואם תרצה השם... עוד כמה ימים המנוע יתניע...
אסף.