-
בקשה לבעלי סמו עם מזגן
לילה טוב.
נפלו לידי (יחד עם אוטו שלם) חלקי מזגן קומפלט של דיטסו שרייד 86. אני הולך לשתול את המזגן בגי'פו שלי(סמו 89 קצר פתוח). מה שהייתי רוצה, תמונות של כל חלקי המזגן שמותקן אצלכם - תמונות של התושבת מדחס, מאיפה לאיפה יש צינורות, מיקום מיכל עיבוי, יחידה פנימית ועוד שאר החלקים שלא הזכרתי.
אני מתכוון לשתול אותו כמה שיותר דומה למקורי. מחר אני הולך להוציא את כל היחידה הפנימית אצלי מהרכב.
עדיף שתעלו את התמונות לכאן, למען האחרים אבל אם זה גדול מידי אז אפשר גם למייל :
[email protected]
תודה רבה מראש,
איתי.
* למי ששואל את עצמו "מה יש לו פתוח, למה הוא צריך מזגן?!?" - גם סוג של אתגר וגם כי זה החלק שאני הכי אוהב בתחביב הזה - לבנות ולשפצר.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
אחינו , 47 שניות של חיפוש והנה לך
http://www.jeepolog.com/forums/showt...t=%EE%E6%E2%EF
אז למה לא להתנסות בזה ? חוצמזה, תגלה עוד שירשורים בנושא ועוד בעלי ידע וחברים..
בהצלחה!
תשתדל לתעד את האירוע
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
תודה אמיר.
ובכול זאת - אני צריך תמונות (אני מבין ככה יותר טוב). יש שמה את הסירטוטים והסברים. קראתי במהלך ההכנות ולמדתי כמה דברים. עכשיו אני רוצה לראות את זה בעיניים.
וברור שזה יתועד ;-)
איתי.
ועוד משהו - הצכות למיקום הרדיאטור והמאורר של המזגן.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
מה קורה איתי?
יש חדש בקשר למזגן?עפו פה הבטחות על מדריך מצולם....:lol:
תעדכן אם יש חדש
תודה
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
עידכון רק אם איתי מבקש.... :)
שבוע שעבר, עקרתי את כל מערכת המזגן מהדייטסו ופרקתי אצלי את כל הדשבורד + היחידה הפנימית שלי.
תובנות עד כה : אין צורך לפרק את היחידה הפנימית שלכם. ברכב עם מזגן יש שתי יחידות - אחת שמוציאה אויר קר(המזגן) ושניה שמפזרת את האויר(קיימת בכל רכב בעל איוורור). מכאן נובע שמה שצריך להוסיף זה רק את היחידה של המזגן...
תוכנית לסופ"ש : בניית תושבת מדחס + חיבור למנוע + מיקום יחידות פנימיות אצלי ויום שבת לקחת פולי כפול ואולי להרכיב אותו.
בשוטף : למידה כמה שיותר ענפה על כל רכיב של מערכת המזגן : למה יש 2 רדיאטורים למזגן, למה מחוברים חוטי חשמל לרדיארור מזגן הפנימי ועוד.... (מי שיודע יכול לתרום) ;-)
עידכונים בהמשך
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
אצלי בסמוראי יש מזגן של רסקור אני חושב
היחידה נמצאת ברגליים של המושב ליד הנהג לידי
האם יש אפשרות לגרום לכך שהמיזוג יצא מהתעלות בדשבורד ולא שם?
בתודה מראש,
אבירם
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
יש.
מאחורי הדש בורד רצה כל הצנרת של המזגן. בגדול, היציאות שנמצאות מול הפנים מחוברת למעין צינור מרכז שמקבל את האיוורור מהמפוח. תיהיה קצת יצירתי ותאריך את הצינור המרכז לכיוון הפתח שממנו יוצא לך הקור - עם איזה צינור פלסטיק. ממש לא בעיה. או יותר מזה, תחבר צינור מהיציאה של הקור במזגן לצינור המרכז וככה אתה תקבל גם אויר קר וגם שיוצא בכוח בעזרת המפוח. אם אתה באיזור המרכז (חולון), אני אשמח לסייע לך.
* חלילה לא משהו נגדך אבירם ואני שמח לעזור אבל הייתי רוצה לשמור על השרשור הספציפי הזה לטובת התקנת המזגן שאני מבצע כעת. אני אודה לך ולמי שיש שאלות או דברים שלא קשורים להתקנה לפתוח שרשור חדש בנושא שלהם. תודה רבה מראש.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי itay
בשוטף : למידה כמה שיותר ענפה על כל רכיב של מערכת המזגן : למה יש 2 רדיאטורים למזגן, למה מחוברים חוטי חשמל לרדיארור מזגן הפנימי ועוד.... (מי שיודע יכול לתרום) ;-)
הסבר בסיסי על מערכת המזגן
חן
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
הרבה תודה. עוזר לי.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
שבוע טוב!
עידכונים לכל המעוניין....
אתמול - השגתי פולי כפול - תודה רבה אלון.
היום :
1. הרכבת הפולי - על כך בהמשך.....
2. שתילת הרדיאטור של היחידה הפנימית הישנה ביחידה החדשה.
3. בניית תושבת מדחס עליונה.
4. פינוי מקום לרדיאטור מזגן + מאוורר - גם על זה בהמשך....
לגבי הפולי - הפירוק וההרכבה קלים ביותר - 4 ברגים קטנים, אחד יוצא והשני נכנס. אבל, אחרי שהנעתי את המנוע כשהפולי הכפול הותקן, התחיל להישמע צליל של פעמון (אין לי דרך אחרת לתאר את זה). הצליל, לדעתי, מגיע מחתיכת גומי שיושבת בדיוק על ההיקף של הפולי החדש, בחלק העליון. על הגומי הזה יש מידות ועל פי היינס זה כדי לכוון טיימינג. בזמן שהמנוע פעל, הכנסתי מברג שטוח בין הפולי לגומי והצליל פסק. פשוט לתת לפולי "לכרסם" את הגומייה עד שהרעש יפסק או שאני מפספס משהו?
לגבי התושבת : כרגע רואים בתמונות את התושבת העליונה ללא חיזוקים/צבע ושאר פינישים. בניתי אותו על אותו עיקרון שהתושבת של האלטרנטור בנויה על פיו - יש אפשרות "לשחק" עם מיקום המדחס.
תובנות - צריך דחוף להשתפשף בריתוכים....
לגבי הרדיאטור והמאוור - למזגן יש רדיאטור עם מאוורר. שניהם לא נכנסים לי מקדימה, לפני הרדיאטור הגדול. האם יש אפשרות לא לחבר את המאורר? האופציה שאני חשבתי עליה - ופה אני צריך אתכם - לשים את הרדיאטור והמאוור טיפה באלכסון (ראו תמונות) על הכנף של הנהג. אפשרי למקם אותו שם בלי שהוא נוגע בכלום (מוט הגה, מדחס שיבוא, הכוסית והצינורות של הבלמים וכו'). מה אתם אומרים?
לא הצלחתי להעלות את התמונות לכאן כי הן גדולות. אני שם את התמונות באתר שלי, דף אחרון :
https://giborshelitay.hevre.co.il
תודה רבה.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי itay
האם יש אפשרות לא לחבר את המאורר?
לא הייתי ממליץ לוותר על המאוורר. ככה הלך לי המדחס של המזגן (המאוורר הפסיק לעבוד, ועד שגיליתי את זה, המדחס "התבשל"). חבל שאחרי כל ההשקעה תצטרך להתחיל לחפש מדחס חדש.
סחתיין על התושבת, זה בדיוק מה שצריך בכדי למתוח את הרצועה.
אם אני לא טועה, היא צריכה להיות מחוברת לבלוק עם שני ברגים. יש עוד אחד למטה שלא רואים בתמונה?
חן
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
שלום חן.
התושבת שראית (לא ברור לי איך כי רק עכשיו אני מעלה את התמונות) היא העליונה. שבוע הבא אני אבנה את התחתונה.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
רק שתדע
שהפולי ששמת
גדול יחסית למקורי - אני לא מודע להשלכות של זה
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
שלום.
מה זאת אומרת גדול?? דיסק אחד(הפנימי יותר) יותר קטן מהדיסק החיצוני אבל זהה בגודל לפולי המקורי. יש פולי כפול שבו שני הדיסקים זהים??
תודה.
איתי.
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
שלום איתי
אצלי הפולי החיצוני קטן יותר.
חשוב להגיד - אין לי מזגן.לפולי הזה לא מחובר כלום ואין לי מושג מה הוא מעבר להנצחה שאולי היה לי פעם מזגן(שיחנק מי שהוריד אותו!:mad: )
בקיצור צרפתי שתי תמונות מטושטשות שיהיה לך למה להשוות
מקווה שזה עוזר במשהו
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
שלום.
איתי ויוסי - תודה רבה.
אני מבקש עוד פעם את מה שביקשתי בתחילת השרשור :
תמונות של מערכת המזגן של מישהו שיש לו מזגן פעיל.
תודה רבה מראש.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
היי איתי,
אני ראיתי את תמונה "מזגן 005".
לא התכוונתי לתושבת תחתונה, אלא לבורג נוסף המתחבר לבלוק בתושבת העליונה, כפי שניתן לראות מהצד השני בתמונה "מזגן 007".
כשאני הסתכלתי באלבום היו רק תמונות 005 ו- 006. עכשיו הן מופיעות פעמיים.
חן
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי itay
שלום.
איתי ויוסי - תודה רבה.
אני מבקש עוד פעם את מה שביקשתי בתחילת השרשור :
תמונות של מערכת המזגן של מישהו שיש לו מזגן פעיל.
תודה רבה מראש.
איתי.
אני לא יודע מאיפה אתה (ואז ראיתי שרשום חולון, אז ערכתי),אתה מוזמן לבוא ולראות את המזגן אצלי ברכב, המדחס עצמו נראה קטן יותר משלך, המערכת מחוברת לצנרת המקורית של הרכב והכל עובד לי פיקס , כולל רדיאטור קירור מקדימה עם מאוורר צמוד. אני רמת-גני.
אנסה לצלם משהו מחר , בכל מקרה , אתה מוזמן.
יש מצב שאהיה מחר באיזור חולון בצהריים... אבל אדע זאת רק מחר.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
בוקר טוב!
אמיר - אני אשתמש בהזמנה. תודה רבה.
האם מישהו מהמומחים יכול לחוות דעה על הרעיון שלי בקשר לרדיאטור ? האם אפשרי למקם אותו כמו
שרואים בתמונות - באלכסון?
תודה.
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
איתי שלום,
לי יש מזגן שלם ופעיל (טוב, כרגע לא, אבל זה רק כי חסר לו גז והלך הקונדנסור...) אבל בעקרון כשהכול מחובר הוא פועל. אתה מוזמן להסתכל/לצלם/לתקן כמה שאתה רוצה ביום שבת... ;-)
אין לי מצלמה דיגיטלית, אז זה קצת בעייה בשבילי להעלות תמונות, אז אם אתה יכול להתאפק עד יום שבת סבבה, אם זה משהו דחוף תגיד מה בדיוק ואני אצא להסתכל באוטו ואנסה לתאר לך...
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי itay
לגבי הרדיאטור והמאוור - למזגן יש רדיאטור עם מאוורר. שניהם לא נכנסים לי מקדימה, לפני הרדיאטור הגדול. האם יש אפשרות לא לחבר את המאורר? האופציה שאני חשבתי עליה - ופה אני צריך אתכם - לשים את הרדיאטור והמאוור טיפה באלכסון (ראו תמונות) על הכנף של הנהג. אפשרי למקם אותו שם בלי שהוא נוגע בכלום (מוט הגה, מדחס שיבוא, הכוסית והצינורות של הבלמים וכו'). מה אתם אומרים?
איתי,
שים לב שהתפקיד של המאוורר לפני המעבה הוא קריטי.
הגז שזורם במעבה הוא בטמפ' חום גבוהה. המאוורר תפקידו להפיח רוח ע"מ "להעביר" את החום ולקרר את הגז. במיוחד כאשר הרכב עומד במקום.
מיקום הרדיאטור המומלץ הינו קדימה, מאחורי הגריל ולפני הרדיאטור של המנוע. ויש לכך סיבה טובה. כפי שציינתי במעבה זורם הגז בטמפ' גבוהה. הוא צריך קירור. בזמן נסיעה- משב הרוח דרך הגריל מקרר אותו ובעמידה המאוורר. אם תשים את המעבה בזוית, כך שלא יזרום דרכו אויר קר (יחסית) ובנפח מספק- אתה תסבול משתי בעיות עיקריות:
א. המזגן לא יקרר כפי שהוא באמת יכול. ז"א אתה יכול להפסיד כמה מעלות קירור וזה יכול להיות קריטי.
ב. אתה מסתכן בנזק לרכיבי המזגן.
בכל אופן- יש לי ספר של היינס בנושא מיזוג וחימום אויר ברכב. משהו אוניברסלי אבל מקיף מאד ותורם רבות להבנה של איך המערכת עובדת ומה תפקידו של כל רכיב. אם תרצה- פנה אליי בה"פ. נראה איך נעביר אליך אותו. (מדובר ב-eBook).
בברכת ברוך הממזג מזגנים בימי חום מטורפים שכאלה...
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
אמיתי - ביום שבת אני אעשה בוק למזגן שלך, אני מבטיח ;-) .
וייפר - תודה על התגובה.
כמו שרואים בתמונות (http://giborshelitay.hevre.co.il) דף אחרון, הכוונה היא לשים את המעבה על הכנף של הנהג, באלכסון, כשכל הזמן יש עליו מאוורר פועל - כלומר קירורו לא תלוי אם הרכב נוסע או עומד.
ברור שאני מעדיף שהמעבה יהיה בין הגריל לרדיאטור הגדול, זה מקומו הטבעי. אבל אם אני ממקם אותו שם, המאוורר לא נכנס - ראה תמונה "מזגן 16". מכאן נובע שהמקום שנשאר לי לתקוע אותו זה על הכנף (אלא אם למישהו יש רעיון אחר - אני פתוח להצעות).
המאוורר יעבוד כל הזמן. אם אני אמקם את זה בצורה אלכסונית, היעילות תפגע? - זאת השאלה שלי.
תודה
איתי.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
איתי, השאלה שלך היא קצת "מדעי הרוח"...
אי אפשר להשוות את האויר שיזרום על המעבה מהמאוורר לעומת הזרימה שתהיה לו ב-50 קמ"ש ומעלה של נסיעה. שים לב כי גם ברכבים מתקדמים יותר- כשעומדים המזגן פחות יעיל מבנסיעה.
ככה זה. בעסה.
אם כבר החלפת מפאן קלאצ' למאוורר חשמלי- אז אתה יכול להרחיק קצת את הרדיאטור לכיוון הפולי ובלוק המנוע וכך לבדוק האם המעבה שלך יכנס בין הגריל לרדיאטור. ככה זה אצלי.
ואולי בכלל המעבה שלך גדול מידי?!? אולי שווה לך לחפש אחד קטן יותר שייכנס? רק שים לב לא להתקין קטן מידי כי אז לא הרווחת כלום וטמפ' הגז לא תרד בצורה ראויה למערכת שאתה מתקין.
אני בכל אופן הייתי מתאמץ קצת להכניס אותו במקום הראוי לו- בין הגריל לרדיאטור. (אלא אם כן אתה רוצה לעשות כמו בטרנזיט ודומיו ולהתקין את המעבה על הגג...)
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
רק שתהיה מוכן נפשית.... אם לא יקרה משהו עד יום שבת, אז המעבה והקומפרסור מפורקים כרגע... אם אתה רוצה לראות את התושבת של הקומפרסור הרווחת, אם לא קצת באסה.... בכל מקרה לגבי איפה כל דבר נמצא אני יכול להראות לך....
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי Viper
איתי, השאלה שלך היא קצת "מדעי הרוח"...
אי אפשר להשוות את האויר שיזרום על המעבה מהמאוורר לעומת הזרימה שתהיה לו ב-50 קמ"ש ומעלה של נסיעה. שים לב כי גם ברכבים מתקדמים יותר- כשעומדים המזגן פחות יעיל מבנסיעה.
ככה זה. בעסה.
אם כבר החלפת מפאן קלאצ' למאוורר חשמלי- אז אתה יכול להרחיק קצת את הרדיאטור לכיוון הפולי ובלוק המנוע וכך לבדוק האם המעבה שלך יכנס בין הגריל לרדיאטור. ככה זה אצלי.
ואולי בכלל המעבה שלך גדול מידי?!? אולי שווה לך לחפש אחד קטן יותר שייכנס? רק שים לב לא להתקין קטן מידי כי אז לא הרווחת כלום וטמפ' הגז לא תרד בצורה ראויה למערכת שאתה מתקין.
אני בכל אופן הייתי מתאמץ קצת להכניס אותו במקום הראוי לו- בין הגריל לרדיאטור. (אלא אם כן אתה רוצה לעשות כמו בטרנזיט ודומיו ולהתקין את המעבה על הגג...)
אהלן,
לא החלפתי מפאן קלאצ' למאוורר חשמלי ולכן אני לא יכול להזיז את הרדיאטור לכיוון הפולי. כרגע אני
אתקין את המעבה באלכסון אלא אם אני אמצא מקום אחר שיותר יתאים.
לגבי הספר, אפשר לשלוח אותו במייל או להכנס לאיזה אתר ולהוריד - אם כן, יש לי מקום להדפיס אותו....
תודה
איתי
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
איתי- הספר גודלו 12MB. יהיה קצת קשה לשלוח אותו. (גם במצב מכווץ).
מנהלי האתר- מעוניינים שאעלה את הספר לאתר?
לגבי הפאן קלאצ'- למה לא להחליף לחשמלי ולסגור עניין? (כמובן שיש יתרונות וחסרונות לכל מאוורר...)
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
זה לא המקום הטיבעי של המעבה ומאורר
כביכול זה המקום הכי חם בתא המנוע - צמוד לסעפת פליטה
אתה צריך רדיאטור יותר קטן - ומאוורר חשמלי של SPAL
רק ככה עושים את זה
בצורה זאת יכולת הקירור בנסיעה עולה פלאים
על תשכח שתצטרך לדאוג למנגנון שירים את הטורים כאשר אתה עומד בפקק
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי yossivarman
על תשכח שתצטרך לדאוג למנגנון שירים את הטורים כאשר אתה עומד בפקק
כשאני אגיע לחלק הזה אני אדבר עם צביקה שיסביר לי איך עושים את זה. בגדול אני יודע שאני צריך מגביר טורים כמו שיש לאורות.
תודה על הארה.
איתי
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tid=5236&stc=1
אני מבין שזה המיקום שעליו מדובר? כמו שציינו כאן, גרוע ביותר... זה לא משנה שיש או אין מאוורר, המאוורר מושך אויר חם מאד מצד לצד בתוך תא המנוע. מיקום הרדיאטור חייב להיות איפה שיש זרימה של אויר הקר ביותר האפשרי ובאופן טבעי זה בחזית הרכב. לא מתאים? נו ברור, כי לקחת את זה מרכב אחר... צריך לחשוב על התאמות. לחתוך פה, לקצץ שם... אבל לזרוק אותו סתם כך בתוך תא המנוע מעל סעפת הפליטה, מבטל את כל מהות הפרויקט שלך. מזגן לא יצא לך מזה.
-
חוזר: בקשה לבעלי סמו עם מזגן
איתי, כפי שאתה רואה ואני מצטרף בחום (כפי שכבר רשמתי מקודם) לדבריו של yossivarman, אין מקום אחר למעבה מלבד מאחורי הגריל הקדמי.
לגבי העלאת הטורים בסרק- אם מותקן אצלך בקרב' יח' ואקום להגברת טורים- כל שנשאר לך הוא יחידה חשמלית (מעין ברז חשמלי) לואקום. היא מקבלת ואקום מהמניפולד ומעבירה אותו למגביר הטורים בתנאי שהיח' מקבלת מתח בעת הפעלת המזגן.
אגב, עדיין לא ירדת מהרעיון של הפאן קלאצ'? כי פשוט נזכרתי שלחבר שלי יש מזגן וגם פאן קלאצ'.
אני פוגש אותו מתישהו שבוע הבא- אבדוק איך בדיוק כל העסק מותקן אצלו ואעדכן אותך.