מה בדיוק עושה הגז או דלק לא מתאים למערכת השסתומים אפשר לראות בתמונות .
******
איציק
Printable View
מה בדיוק עושה הגז או דלק לא מתאים למערכת השסתומים אפשר לראות בתמונות .
******
איציק
איציק,
אפשר בבקשה לקבל הסבר מה אנחנו רואים?
תודה,
סער.
בתמונות רואים את משטח האטימה שהוא גם משטח העבודה של השסתום .
החץ מסמן בדיוק את המקום .
הפצירה שמונחת על צד השסתום מראה עד כמה משטח העבודה שקע . ( נאכל ) .
****
בתמונה הנוספת ניתן לראות ראש מנוע והמברג נמצא בדיוק על משטח האטימה ( העבודה של השסתומים )
בנקודות אלה עוברת תערובת הדלק בתהליך הינקה . ( בשסתום היניקה .)
ונפלטת מחוץ לחלל השריפה ( דרך שסתום הפליטה ) .
העופרת שבדלק מיועדת לשמן את משטח העבודה הזה .
דלק נטול עופרת מכיל תוספים אחרים והשסתומים בנויים מחומרים עמידים בתנאי עבודה של המנוע .
כאשר מחליפים את סוג הדלק יש לדאוג במיוחד לחלק הזה שיהיה מסוגל להתמודד עם הדלק החדש .
מנועי שריפה פנימית המיועדים לעבוד על גז שסתומי המנוע שלהם מיוחדים .
מנועים שהשסתומים לא מוגנים מפני הבלאי של הגז . הברזל מאכל את עצמו והשסתום שוקע לתוך
תושבת השסתום ולתוך ראש המנוע .
באותם מנועים שיש מרימים הדראולים בדרך כלל הבלאי אינו מורגש ( אבל הוא קיים ! ) . כל עוד מערכת המרימים מצליחה לתאם את מרווח השסתומים והנהג חושב שהכל בסדר .
במנועים שיש כיוון מכני רגיל ניתן לבצע כיוון שסתומים לפי הצורך ....
במנועים שאין כיוון שסתומים ( חלק נכבד מהמנועים החדשים ) כיוון השסתומים הוא נתון של יצרן ראש
המנוע \ או המוסך בתהליך שיפוץ ראש .
ואין כל אפשרות תחזוקה ושרות לשסתומים . שקיעת השסתום תגרום למנוע לזיוף ולשריפת השסתום .
******
איציק
מה בידיוק גורם למגרעת הזו ? ( ברור כי הברזל לא מאכל את עצמו (בניגוד למה שכתבת בתגובתך )-אולי התכוונת שהחיכוך ללא חומר שימון מתאים שכן קיים בבנזין ולא קיים בגז.. הוא הגורם למגרעת - האם אני צודק?)
אם כך האם " משמנת לשסתומים" כן פותרת את הבעייה ?
הברזל " מאכל " את עצמו או במילים אחרות הברזל של השסתום עובד כנגד הברזל של תושבת השסתום והם אוכלים אחד את השני :!:
העופרת שבדלק נותנת תשובה לבעיה הזאת . העופרת עוברת את כל תהליך היניקה משמנת את השסתום ( כולל מוביל השסתום ) . תהליך השריפה אינו פוגע בעופרת העופרת ממשיכה למערכת
הפליטה . למרות הטמפרטורה הגבוה היא משמנת את מערכת שסתומי הפליטה .
ונפלטת לאויר ומזהמת את האטמוספירה . וזאת העיה רצינית ביותר
הקטליזטורים נסתמים מהר מאד מהעופרת ומיוחד חישני הלמדה . לכן נמצא פתרון של חומר אחר שנמצא בדלק נטול עופרת .אבל לא נמצא בגז .
פתרון המשמנת הוא פתרון לא יסודי . מאחר והשמן אינו עומד בתהליך השריפה .
במידה והשמן הוא שמן נחשים יש סיכוי שזה יעבוד .
לכן גם אומרים לך תשתמש בדלק רגיל בנוסף לגז ... כך מרחיקים את נקודת השבר :cry:
*****
איציק
איציק,
איך יודעים איזה מנוע מותאם לשימוש בגז ואיזה לא?
יוני5
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
"לכן גם אומרים לך תשתמש בדלק רגיל בנוסף לגז ... כך מרחיקים את נקודת השבר :cry: "
אהבתי !!!
בזמנו,
עבדתי בחברה לבניית מנועים, כמובן שהתמחנו ב small block Chevy
המנועים שהיו נועדים לשמוש בגז נבנו בדיוק כמו המנועים שנבנו לשמוש בסירות SALT WATER
שמוש בים, מיים מלוחים,
חלק מהשדרוגים:
Stainless valves, hardened seats, marine head gaskets
בלי השדרוגים האלה, המנוע לא יחזיק, בדיוק אך שתארת.
יוני,
אף מנוע לא מתאים כמו שהוא, אלא הוא יצא מהמפעל לשמוש בגז או Multifuel
איציק,
תודה על ההסבר.
סער.
ובעברית פשוטה : טוב שלא עשיתי גז - הייתי משלם על כך rebe gelt (ביידיש)אח"כ
השבוע נסעתי במונית סוברו מוסבת לגז
אוטו 2006 מיצרן שאמינות זה השם השני שלו
ההסבה לא בוצעה אמנם אצל היבואן אלא אצל חעפר אבל אין לכם מושג איזו גרוטאה האוטו ובמכוניות של היום התעסקות במחשב ההזרקה זימברה גם את מחשב הגיר ויחידת הקרוז קונטרול
אפשר בבקשה הסבר על מהי הצורה (מצב צבירה וכ"ו) בו המנוע מקבל את הגז, כמו כן האם זה תרסיס של החומר+אוויר או לא, והאם ניתן להוסיף למנועים אלו תוסף אשר דומה בפעולתו לעופרת או אשלגן?
וכך לפתור את הבעייה שתוארה.
בברכה יואב
הגז מאוחסן במצב נוזלי במיכל האיכסון ("בלון") תחת לחץ רב. הגז "מוזרק" לסעפת היניקה, בה שורר לחץ נמוך מאטמוספרי (ואקום חלקי). ברגע שהנוזל מגיע לסעפת היניקה הוא משנה את מצב הצבירה לגז באופן מיידי. ולכן התערובת שמגיעה לחללי השריפה היא תערובת יבשה (אין בה נוזלים כלשהם) של אויר + גז. מסיבה זו לא ניתן להוסיף לגז תוספי סיכה נוזליים/מוצקים כגון עופרת או אשלגן.
ציטוט:
במנועים שאין כיוון שסתומים ( חלק נכבד מהמנועים החדשים ) כיוון השסתומים הוא נתון של יצרן ראש
המנוע \ או המוסך בתהליך שיפוץ ראש .
ואין כל אפשרות תחזוקה ושרות לשסתומים .
אני לא מכיר את זה. אתה מדבר אולי על כיוון עם שימסים שנמצאים מתחת לBUCKETS? כאלה שמחייבים פירוק גל זיזים כדי להסיר/להוסיף?
אני מדבר על מנועים שבהם כיוון השסתומים נעשה על ידי משחק עם המרימים ( יש אותם במידות שונות )
וזה מחייב מדידה לפני הפרוק . פרוק גלי זיזים החלפה מרימים והרכבה לצורך מדידה חוזרת .
תחום המשחק הוא קטן ביותר ויש כלים מיוחדים המאפשרים לדמות גל זיזים לצורך חיסכון בהרכבה .
אבל זה ממש לא מעשי כאשר המנוע מורכב ועובד .
****
דרך אגב גם במנועי הסופה / מנועים אמריקאים שונים ניתן לקבל מקלות של מרימים לצורך כיוון שסתומים
למרות שלמנוע יש מרימים הדראולים .
*****
איציק
ממה שאני מכיר, מה שמשמן את השסטומים זה עדי שמן שנלקחים מהנקודה הגבוהה ביותר במנוע ומועברים לסעפת היניקה של האוויר וכך משמנים את השסטומים ונשרפים בצלינדר
אני מודע להקפצה,פשוט אני רוצה לאמת את ההודעה האחרונה,שמתי לב בפיאסטה שלי שיש צינור שמגיע לתיבת פילטר אויר והוא נשם מהמנוע,זה התפקיד שלו וזו הסיבה שהוא קיים?
תודה,אסף.
עוד דבר,כל מי שמטייל בניו זילנד ואוסטרליה,יודע שהמקומיים משתמשים ברכבים מונעי גז,וגם הטיילים הישראלים. אחי ובן דוד שלי קנו מיצובישי 93 ספייס ואגן על גז,וגם טויוטה טנדר 92 על גז,ונסעו איתן אלפי קילומטרים,כמו שאמרתי באוסטרליה זה נפוץ כמו שפה רכבי דיזל למשל... מה הם עושים שונה שמאפשר את העניין?
אדי השמן שמגיעים ממכסה השסתומים לסעפת היניקה, לא קיימים בשביל לשמן את השסתומים, למרות שייתכן שהם אכן גורמים לשימון כלשהו, לפחות לשסתומי היניקה (אח"כ כבר נשרף השמן ולא משמן את שסתום הפליטה? ). אדי השמן נכנסים לסעפת היניקה בכדי לא לצאת לאטמוספירה ולזהם את האויר.
ברכבים מונעי גז, אפשר להוסיף משמנת שסתומים. החומר המשמן, אינו שמן, אלא תחליף עופרת, והוא מטפטף לתוך סעפת היניקה בזמן שהמנוע עובד.
הכל נכון, רק שאין יותר עופרת בדלק 96 זה למעלה משנה. ב-95 לא היה אף פעם.
כמו שאיציק כתב - יש תוספים אחרים במקום, וגם התושבות והשסתומים מיוצרים מחומרים שדורשים פחות שימון.
פשוט חבל וביזיוני שבמדינתינו ,נמנע מאזרחים חיסכון כל כך משמעותי בכסף,ומניעת זיהום אויר בהיקף נרחב כל כך במרכזי הערים.
מה גם שבשימוש בגז עדיף מבחינה אסטרטגית,כיון שגז יש מול חופי ארצינו ואילו הנפט מגיע מבנק הנפט ובמקור ממדינות עוינות בחלקו הרב.
אני מדמיין את האופציות והחסכון שהיו מנת חלקי עם הייתי משלם חצי על דלק...
א. אין הבדל משמעותי ברמת זיהום האויר בגז או בבנזין ברכבים מודרניים.
ב. הגז האוטומטיבי הוא גז מיובא מחו"ל, ואינו גז מהסוג שמופק פה בארץ.
ג. החיסכון יהיה באיזור ה30%+ בהוצאות התדלוק, להערכתי.
אין חיה כזאת גז אוטומוטיבי .
בגדול יש שני סוגי גז הגז המופק מהנפט הגולמי ( תוצר של הזיקוק )
והגז המופק ממצבורי פסולת ( כמו הר הזבל בחיריה ) .
אלה שני גזים שונים . כל אחד מהם טוב לרכב .
אבל כל אחד מהם מחייב מערכת גז שונה .
מערכת אחת שמה LPG המערכת השניה CNG
בשני הסוגים המנוע חייב להיות בנוי ( כל חלקי תא השריפה ) במיוחד השסתומים .
מחומרים היודעים להתמודד עם הטמפרטורה ( היותר גבוה ) ותקיפת המתכות על ידי הגז .
התעלול של ריסוס שמן .... או נשמי המנוע לשימון השסתומים בסה"כ לאורך זמן רק עושה נזק .
איציק
החומר המוזרק לסעפת אינו שמן, אלא תחליף לשימון השסתומים.
אכן מה שרשמת לגבי הגזים. הכוונה שלי ב"אוטומטיבי" היתה לLPG, אשר הוא זה שבשימוש בתחנות התדלוק בארצנו. הוא מופק מהנפט, ומיובא מחו"ל.
אהלן ערן
לגביי המחיר, באוסטרליה משלמים 0.4 דולר מקומי על ליטר גז נוזלי (לא יודע מאיזה סוג ) לעומת 1.2 דולר מקומי לבנזין,חיסכון 66 אחוז ולא 30... וזה מאוד משמעותי.
בארץ מייצרים בבתי הזיקוק גפ"מ בבתי הזיקוק כחלק מהזיקוק של הנפט יוצא גם גפ"מ,ומעבר לכך,יש מערכות גז שמיועדות לעבוד על גז טבעי. הגפ"מ עולה בארץ היום באיזור 3.3 ש"ח לעומת 6.26 בשירות עצמי,ואז באמת מדובר על 30 אחוז אחרי הפחת של אנרגיה בהשוואה לבנזין כיוון שגז נציל פחות 10 אחוז במנוע. שמדברים על מחירי גז טבעי בארץ,זה באיזור 2 ש"ח לליטר מעובה.
אני חושב בעיקר על הכסף,אבל אני הבנתי שזה פחות מזהם מבנזין רגיל,אבל אין בידיי נתונים ברורים
אני יכול לספר לכם,
שלי היה פוראנר,שהיתה בו מערכת גז שהותקנה ע"י מתקין מחיפה,מהיום שהמילה גז התקרבה לרכב, התחילו בעיות בצרורות,שנבעו מהתקנה עלובה שפגעה בכל מה שאפשר לפגוע.במשך כמה חודשים נכנסתי ויצאתי מהמתקין ומהמוסך לחליפין,הרכב לא הספיק לנסוע אפילו 500 ק"מ עם גז והשסתומים נשרפו(ללא מערכת שימון).
למרות שהמערכת פורקה וקיבלתי את כספי בחזרה(וגם זה בגלל שהונו אותי בנושא הרישוי ופניתי למשרד התחבורה) -הנזק היה אדיר,נסיעות בלי סוף,ימי עבודה,חלקים שהוחלפו ללא סיבה,היתקלות עם אנשים מהרמה המקצועית הכי נמוכה שיש,היתקלות עם משרד תחבורה שמאפשר לאנשים כאלו לעבוד,שיפוץ ראשים שנאלצתי לעבור,וגם מיסבי קראנק(אני לא יודע אם יש קשר) שאלצו אותי לעשות אוברול.
לאחר ששיפצתי את הרכב לחלוטין מכרתי אותו בהפסד של עשרות אלפי שקלים-פשוט לא הייתי מסוגל להסתכל עליו ולא לגעת בו.
ראו הוזהרתם.
דרור הראל
וואו.. איזה שרשור ישן שנתקלתי בו. דרור, אתה חופר ורושם שטויות.. כן הלכו מיסבי קראנק בגלל הגז.. אכן אכן.. האוטו היה גרוטאה, וזה הכל. 500 ק"מ לא ישרפו שסתומים אפילו במנוע הכי גרוע שקיים.
זה שעשו לך התקנה גרועה, זה ייתכן, בלי קשר.
גם חיישנים שונים, אינם קשורים לגז. חוץ מחיישן חמצן.
מוזכר מחיר הבנזין רק שנה אחורה...
6.26 בשרות עצמי.
הבדל של 100 שח בערך למיכל תדלוק אצלי.
כוסאמו הביבי והשטיניץ האלו...
העניין הוא שמחיר הנפט לא השתנה
שאלה.לא ניתן לייצר/לספק את הגז האוטומוטיבי שהוא מתוסף בחומר לשימון השסתומים (בדומה לגז מזגנים שמגיע מעורבב עם שמן) ובכך לחסוך את השימוש במשמנת שלפי מה שאני מבין התועלת שלה שנויה במחלוקת.הכוונה היא האם ניתן לחייב איך שהוא את ספקי הגז להוסיף את החומר המדובר לגז מלכתחילה לאור ההוכחות שהגז הרגיל אכן פוגע במנועים ?
רעיון לא ראליסטי, השמן ישרף בתא שרפה ויגרום לזיהום אויר, זאת בדיוק הסיבה שמנועי 2 פעימות נכחדו מהעולם.