האם מישהו יודע מה הענישה על נהיגה ברכב "תקין" ואני מדגיש"תקין"שאגרת הטסט שולמה אך הרכב לא עבר טסט במכון רישוי מסיבות שאני חושב שכל אחד מבין אותם פה?
מה גובה הקנס?
והאם יש הורדה מהכביש על דבר כזה?
Printable View
האם מישהו יודע מה הענישה על נהיגה ברכב "תקין" ואני מדגיש"תקין"שאגרת הטסט שולמה אך הרכב לא עבר טסט במכון רישוי מסיבות שאני חושב שכל אחד מבין אותם פה?
מה גובה הקנס?
והאם יש הורדה מהכביש על דבר כזה?
250 ש"ח קנס ברוב המקרים, וביטוח לא תקף במקרה כלשהו חס וחלילה.
הביטוח (חובה) בתוקף 6 חודשים אחרי פקיעת תוקף הטסט.
אסף.
אתה יכול לאמת את זה עם חוק\תקנה\הסבר מפורט?ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
לא יודע מספר תקנה. נבדק בזמנו עם חברת הביטוח.
אסף.
עד 6 חודשים קנס ונקודות
אחרי 6 חודשים זימון למשפט
ביטוח החובה תקף ללא קשר לתוקף רשיון הרכב (טסט).
זאת כמובן בהנחה שהביטוח שולם.
במקרה שחברת הביטוח תצליח להוכיח שהתאונה נגרמה בשל לקות ברכב שהיתה אמורה להתגלות ע"י טסט, היא יכולה לתבוע את הנהג על החזר ההוצאות (ולמעשה לקבל את כספי הביטוח חזרה).
טיירי - אין חוק / תקנה למה שמותר (תקף), אלא רק למה שאסור. במקרה שלנו, בטופס הביטוח (חובה בלבד כמובן), החרגות הביטוח רשומות בגב הטופס בדר"כ, וההחרגות הרלבנטיות בפוליסה שלך מודפסות על גבי הטופס. החרגות נפוצות: גיל נהג מינימלי, נהג יחיד, איסור הובלת נוסעים בתשלום וכו'.
בכל מקרה, נסיעה ללא טסט הינה עברה על החוק, ולדעתי מעשה לא אחראי (לנהג ולסביבה).
בכל מקרה, נסיעה ללא טסט הינה עברה על החוק, ולדעתי מעשה לא אחראי (לנהג ולסביבה).[/QUOTE]
צודק בהחלט
אבל מי הוא זה אשר קבע בחוק שבולמי רנצו 9000 שהגביהו את הרכב בכמה סנטימטרים בודדים אינם מאושרים בחוק אלא האטימות הנמוכה של אנשי משרד הרישוי ועמדה מספר אחת ולא אחר מההוא שיושב בכיסא בראש אשר בכל מדינה מתוקנת זה לא נחשב לשינוי מרכב וכו' רק במדינת ישראל אשר רוצים להילחם בתאונות הדרכים, בדרכים לא נכונות וכבר לא יודעים במה או איך , אלא בכל דרך.
תודה על התשובות
ואם זו היא הענישה כמו שאני מבין פה אז...
לפחות אני יהנה חצי שזה
ביי
אז מה שאתה רוצה להגיד, שיום לפני שהטסט ניגמר, נסיעה על הרכב זה מעשה אחראי,ציטוט:
נכתב במקור על ידי eli2004
אבל יום אחרי (אין טסט) אם אתה נוסע על הרכב זה לא אחראי? ומסכן אחרים?
אך ולמה? מה השתנה?(ברכב, ולא בבניירת)
זה פטנט חדש? רנצו 9000 שמגביהים את הרכב? איפה קונים כאלה?ציטוט:
אבל מי הוא זה אשר קבע בחוק שבולמי רנצו 9000 שהגביהו את הרכב בכמה סנטימטרים בודדים
איפה שקונים צמיגי בלון :mrgreen:ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
עוד משהו שגיליתי לא מזמן,
אם ניכשלת בטסט אז יש לך איזה 48 שעות שמותר ליסוע כדי לתקן את הבעיה (למצוא מעאכר) ומותר לך ליסוע בפנאן.
אחרי שהם נגמרו, כדי ליסוע אפילו ק"מ עד מכון הטסטים הקרוב אתה צריך ללכת לקבל אישור ניסעה זמני (בדרך כלל ל48 שעות) במשרד הרישוי.
במידה ולא עברת טסט 3 חודשים אחרי מועד פקיעת הרשיון הקודם.
הזדמברת עם בדיקת מעבדה (לא כדאי)
בהצלחה
פוליציטוט:
נכתב במקור על ידי PAUL
אם נכשלת בטסט, טופס ההכשלה (ומצויין בו זאת) מהווה אישור נסיעה זמני לתוקף של שבוע מתאריך הבדיקה, לצורך תיקון ליקויים כמובן...
מקרה שקרה.
אמא של אשתי שילמה את האגרה אבל לא העבירה את הרכב טסט
(חשבה שבמוסך עשו לה את זה, או שצריך כל שנתיים - לא ברור).
עברה חלפה לה שנה ולא הגיע טופס חדש. במקרה הדבר נתגלה
כחודשיים אחרי שהאגרה הייתה פגת תוקף - כמעט שנה וחודשיים ללא טסט.
נסענו למשרד הרישוי, קיבלנו טופס חדש (אם בעל הרכב לא נמצא צריך אישור
נוטריוני או אישור קונסולרי כאשר נמצא בחו"ל) ובו אגרה רגילה. ובנוסף
רשיון תקף ל 48 שעות שהאגרה שלו כ 60 שקלים לצורך הסדרת הטסט.
בלי קנסות בלי בעיות. הם לא שלחו טופס חדש כי הרכב לא עבר טסט
במועד הקודם (שנה וחודשיים קודם לכן).
אתה מדבר על רשיון זמני- זה אופציה שכל אחד יכול להשתמש בה- ניגש למשרד הרישוי הקרוב לביתך ומבקש רשיון זמני לכמה זמן שתצטרך (עד שבוע)
זה הולך בטפסים של 48 שעות, כל אגרה של אחד מהם זה בערך 30 ומשהו שקל (רק לאחר התשלום הרשיון בתוקף עד למועד שמצויין בו).
אני במקרה מסויים לקחתי 3 כאלה( 3 טפסים של 48 שעות- שבוע) ושילמתי את ה2 הראשונים (ה4 ימים הראשונים), ביומיים הנותרים לא היה לי צורך.
[QUOTE=PAUL]עוד משהו שגיליתי לא מזמן,
אם ניכשלת בטסט אז יש לך איזה 48 שעות שמותר ליסוע כדי לתקן את הבעיה (למצוא מעאכר) ומותר לך ליסוע בפנאן.
זה לא מדוייק..
אחרי שנכשלת בטסט אתה חייב לתקן את התקלה במוסך מורשה ולהביא אישור מוסך מורשה ולעבור טסט באותו מכון בו נכשלת... וזה כדי שלא תלך לחפש מעכר\מכון אחר שיעביר אותך.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
זה לא מדוייק..
אם נכשלת עקב תקלות מסויימות כגון בלמים, ציריות וכו' תהה חייב אישור מוסך + חשבונית על התיקונים.
אבל אם נכשלת בגלל בעיות ברישיון (שצריך להסדיר מול משרד הרישוי) או בעיות של אורות או מספרי רישוי דהויים או מדבקות ומחזירי אור או סתם ריפודים קרועים, אתה לא צריך אישור תיקון של הליקויים.
בסוף כל טסט (שנכשלת בו) מצויין במדוייק מה צריך לעשות ועל מה צריך להביא אישורים (ומשם ניתן להבין על מה לא צריך)
כן צאגי, זה לא אחראי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
זה חוסר אחריות של הנהג, אשר נוסע ברכב לא חוקי (ועזוב אותי עכשיו מהבירוקרטיה הישראלית), זה חוסר אחריות כלפי הנוסעים ברכב (שיכול להיות שהם לא יודעים שהרכב אינו חוקי. קח לדוגמא מונית שירות ללא רשיון), וזה חוסר אחריות כלפי הרכבים האחרים על הכביש, שצריכים לסמוך על בעל הרכב שבדיקת הבלמים שהוא עשה לעצמו נעשתה כמו שצריך.
עכשיו תגיד לי, שבאמריקה זה עובד יופי, וחוץ מזה כל חברי האתר פה יודעים לבדוק אם הבולמים ובלמים תקינים, ושנעילה לא פוגעת בבטיחות אם נוסעים לאט ובכלל ג'יפים נועדו לסוע בשטח ובכלל כל הממסד חרא ושפוגעים בחופש הפרט ובלה בלה בלה
אבל אין דרך אחרת למדינה לבדוק את תקינות הרכבים שעל הכביש (ובטח שיש מה לשפר), והטסט שנעשה - זה המינימום שבמינימום. נכון שהמכונים מושחטים, ושיש מעכרים, ושהבדיקות שנעשות לא מספיקות ולא מתאימות, אבל אני באמת חושב שלמדינה חייבת להיות יכולת מינימלית לעקוב אחר מצב הרכבים על הכביש, ולהוריד ממנו רכבים לא תקינים.
עזוב אתך מאמריקה, ותרשה לי לחדד את הנקודה,
נגיד שנכשלת בטסט על ברקסים, הרי הבעיה לא נוצרה בזמן הטסט,היא היתה קיימת כבר ממזמן,
אז "לא אחראי" לנסוע היום, אבל שבוע שעבר כן היה אחראי לנסוע? איפה ההגיון?
הרכב לא השתנה בשבוע לפני הטסט, רק "מצבו החוקי"
הנה הלוקש שמאכילים אותכם כבר 60 שנה: "רכבים לא תקניים" הם סכנה לציבור
בולשיט!
מכוניות לא גורמות לתאונות, נהגים גורמים לתאונות.
QUOTE:והטסט שנעשה - זה המינימום שבמינימום
אתה צוחק, נכון?
אז נחזור לאמריקה,
תסביר לי אולי אך מעל ל200 מליון מכוניות(בלי לעבור טסט ישראלי מינימלי) גורמות ל70% פחות תאונות משבארץ?
סתם חומר למחשבה.....אתה לא צריך לענות, זה שאלה רטורית.
ובאותו עניין, ולא בשביל להקניט:ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
מהו מספר ההרוגים הממוצע בשנה בארה"ב? אח"כ נתייחס גם למספר התושבים (הרשומים כמובן...)
מעניין אם באמת המצב אצלנו הוא כל כך קטסטרופלי.
אביגדור
אז הנה הסטטיסטיקה, לפי כולבוטק, אינפורמציה ישראלית כשרה.
בישראל 17.5 הרוגים לכל 1000000 קמ כשבארה"ב זה 5
אני אישית היתי קורא לזה קטסטרופלי למדינה "מפותחת"
ולענות על שאלתך, שאינה רנונטית, מספר ההרוגים על הכבישים בשנה נע בסביבות ה 10,000
למה השאלה לא רלונטית?
2 סיבות:
האחוזים בין תושבים לנהגים הרבה יותר גבוה, אחוז (הרבה)יותר גבוה מהאוכלוסיה נוהג.
כמות הרכבים כנגד כמות הנהגים, שהיום עומד על כמעט רכב לנהג
אז נגיד, שבממוצע, שלמשפחה של 4, אב, אם, ו2 ילדים, יש כמעט 4 רכבים.
אז זה קצת שונה ממה שיש בישראל, הממוצע הוא מה? אולי חצי מזה?
זה פטנט חדש? רנצו 9000 שמגביהים את הרכב? איפה קונים כאלה?[/QUOTE]
לא יצא לי ליראות את התגובה שלך
אבל כן מדינת ישראל אשר שמה בורים ועמי הארץ במקומות ככגון מכוני בדיקה לרכב שאתה בא לבדיקת קניה ו90% מהרכב לא תקין ואתה לא מבין איך הרכב הזה שאתה יום יום נוסע איתו אתה אישתך והילדים שלך נוסע בכלל והוא בכלל צריך הורדה מהכביש והקונה אולי, או לא, עשה עם הבודק יד אחת כדי להוריד אותך לאדמה במחיר
תאמין לי שיש בורים כאלו גם במכוני רישוי שחושבים שבולמי רנצו כאלו או אחרים מגביהים את הרכב
ואני לא ממציא או שולף דבר שלא היה אלא זה סיפור שהיה ועוד איך
הבעיה הכי גדולה שהמטומטם סליחה על המילה לא ראה שהוחלפו נדנדות והסרנים ירדו מתחת לעלים והמוט מיצב בכלל לא שם והתיבת הגה זזה קצת והצינורות של הבלמים הוחלפו את זה הוא לא ראה רק את הבולמים הוא ראה כי זה בצבע אדום בוהק והוא בכלל לא הבין מה זה הצינורות האלו ומה הם עושים
ואם זה לא מדינה של עולם שלישי שלא שולחת את הבודקים שלה ואת מי שאמור לתת לי או לך אישור לנסוע על הכביש לפחות שילמד מה הוא בולם ושקימים עוד בולמים חוץ מהבולמים שבאים עם הרכב אז................?
ושלא תבין לא נכון "אין לי כלום נגד המדינה" רק שילכו ללמוד ושישלחו את האנשים שלהם לפחות, לפחות ללמוד את התקדמות עולם הרכב ושלא ישארו תקועים כן בפירוש ככה "תקועים" בשנת 69 אם לא לפני זה.
יום טוב לכם כולם. :oops:
אם הבעיה היחידה של הבוחן זה הצבע של הבולמים, פחית ספריי צבע שחור, חמש דקות עבודה, וחזרה בפנים מושפלות "הנמכתי את הג'פ בחזרה, תודה אדון בוחן שהארת את עיני לבעיה הבטיחותית החמורה שהיתה בג'יפ שאישתי נוסעת בו כל יום, רק בזכותך תיקנתי אותו" יעשו את העבודה, אולי.
אסף.
eli2004 אמר :
"רק שילכו ללמוד ושישלחו את האנשים שלהם לפחות, לפחות ללמוד את התקדמות עולם הרכב ושלא ישארו תקועים כן בפירוש ככה "תקועים" בשנת 69 אם לא לפני זה".
---------------------
ביום שהם ילמדו , לא נוכל לעבוד עליהם ואז כל מה שרשמת שהעברת והוא לא שם לב אליו , הוא ישים לב אליו ואז מה יקרה ?
אם מצאת שיטה (כמו שאסף רשם) לעבוד על הטמבל (סליחה על המילה) אז פשוט תעבוד עליו ותמשיך בחייך, כי ביום שהוא יבין מה הוא עושה , זה יעלה לנו הרבה יותר מקצת דופק מהיר כשאנחנו עוברים במסלול.
אז באו נראה מה למדנו הים
ד"א אלי, קשה לאנאלפבט כמוני לקרוא בלי פסיקים, אלה הדברים המוזרים האלו שבאים בסוף משפטים.
אז עשה טובה....
טוב אז מה למדנו?
1.בוחני הרכב לא מבינים כלום במכוניות.( זה הגיוני מאד, כי כשאני רוצה לקחת רכב לבדיקה בטיחותית
תמיד עדיף לקחת אותו למי שלא מבין במכונאות)
2. בוחני רכב עוזרים לקונה רכב לתקוע את המוחר (רגע, זה לא חדש, עוד מזמן אמרו שבישראל אחד עוזר לשני לדקור את השלישי)
3. צריך לצבוע הכל בשחור, אז למשל, אם יש איזה חלק ברכב שהוא ניקל, זה בטח איזה טורבו.
4. התחננות וליקוק נעליים של הבוחנים לא מזיקה, אולי הם לא מבינים כלום במכוניות, אבל הם מסוגלים לאשר רכב לא חוקי לגמרי.
5. אם חס וחלילה הבוחנים היו מבינים משהו מהחיים שלהם, המצב היה הרבה יותר גרוע
הבנתי נכון? יש מה להוסיף?
תחליף את הבולמים לבולמים פשוטים מג'נק כלשהוא שאינם נוזלים וסגור עניין
שים לב שיכול להיות שהבוחן החשיל אותך על רכב גבוה שזה לא ממש משהוא מוגדר והדרך הכי טובה שהוא מצא לכתוב את זה - זה בולמים שמגביהים את הרכב
אתה מוזמן לבחור אם אתה רוצה להיות חכם או פיקח
כל ההבחנות שלך נכונות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
גן עדן מוטורי, אה??? נו מתי אתה עושה עלייה? :mrgreen:
שים לב עוד צ'ופר ממדינת ישראל שבאה לקראתך: כעולה חדש, יהיה מותר לך לייבא מכונית אחת (!), בלי מס קנייה (איזה 80-90% אף אחד כבר לא עוקב). במילה אחת - משתלם!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
את האמת שגם אני וגם אתה הבנו נכון
רק שאני לא מבין למה לא עושים שינוי בענין הזה
זה יגרום לשרשור לגלוש שוב לדיבור על הגועל נפש ששולט במדינתנו, אבל במילה אחת - פסיביות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי eli2004
אף אחד לא יעשה שום דבר כי תמיד יחשבו שמישהו אחר עושה ואז זה בסדר ואפשר להמשיך בחיים. עובדה - למה אתה לא עושה משהו ? (אני לא בא בטענות, רק מעלה אחת )
[QUOTE=GodsFather]עובדה - למה אתה לא עושה משהו ?
1. כי בשביל לעשות משהו פה במדינה צריך קשרים, והרבה קשרים ומי שאומר פה שלא,
אז אני מוכן להזמין אותו לנסות לעשות ולשנות.
2.כי אני לא מתכוון לרוץ לכנסת.
אלי,
אנחנו כן עושים משהו.
אם לא שמת לב, רוב מדינת ישראל לוקחים את תהליך הטסט כתורה מסיני
הם באמת משוכנעים שהטסט עוזר לציבור, מונע תאונות, ומה שיוצא מפה הבוחן שוה ערך לתורה בעל פה.
לכן, בלי לשנות את דעת הציבור ולהראות כמה שהתהליך טיפשי, ולמה השיטה לא עובדת איך שהיא,
אין מצב שיהיו שנוים, בעיקר כי הציבור לא מודע לשיטה אחרת, ולא מודע איזה עול עושים להם.
כשמשהו מספר לך כמה שהטסט נחוץ, שאל אותם למה בדיוק? אתה צריך משהו שיגיד לך שיש לך חור בריפוד? או אולי שצריך להחליף את התפוחים שהכריחו אותך להחליף שנה שעברה?
אני לא אומר שצריך להפטר מהטסטים, רק לשפר ופשט את המהלך
הנה דוגמא לטסט נורמלי:
05.01 Inspect Every Passenger Car For: (Listed in suggested order of inspection)
* Check for evidence of Financial Responsibility
1. Horn
2. Windshield Wipers
3. Mirror
4. Steering
5. Seat Belts
6. Brakes (system) (Parking - beginning with 1960 models)
7. Tires
8. Wheel Assembly
9. Exhaust System
10. Exhaust Emission System (beginning with 1968 models)
11. Beam Indicator (beginning with 1948 models)
12. Tail Lamps (2); (1) if 1959 model or earlier
13. Stop Lamps (2); (1) if 1959 model or earlier
14. License Plate Lamp (1)
15. Rear Red Reflectors (2)
16. Turn Signal Lamps (beginning with 1960 models)
17. Head Lamps (2)
18. Motor, Serial, or Vehicle Identification Number
19. 1988 & newer - inspect for window tinting or coating
20. Gas caps on vehicles 2-24 model years old.
.