-
שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
אז כמה פרטים.
השילדה סדוקה.עברה תיקון פיראטי ולא יפה.
על הבודי המקורי רותכה מין עטיפה ממתכת ונוצרו ביניהם ריקבונות בייחוד באיזור הכנפיים והחלון.יש מלא קרעים בתחתית הרכב.
כמובן שאין ברזנט..
סרנים צרים.קידמי דנה 30 אחורי AMC20 תקינים.
מנוע 258.קרבורטור BBD שנראה גמור והוא נוזל מעט.בעמידה הרכב פשוט נכבה.בנסיעה המצב בסדר אך כשאני עוזב את הגז תוך כדי נסיעה ישנם בק פיירים.
החיבור בין הסעפת פליטה לאגזוז לא טוב ויש "נזילת גזים".
סטרטר מחליק.
רדיאטור תקין והמנוע לא מתחמם.
מערכת החשמל עובדת אבל אני סוחב כמות עצומה של חוטים..
הגיר מתפקד היטב כולל שילוב ל 4*4.הלוקרים גם תקינים.הצלבים נראים בסדר וגם הדריבשפט.
מחשבות לעתיד לגבי המנוע.
החלפת קרבורטור,אגזוז,לתקן את הסטרטר איכשהו..לסדר את מערכת החשמל למרות שזה קצת מפחיד הכנס לזה..
לגבי הבודי והשילדה אני מתלבט.
לנסות לתקן את הקיים או לקנות משהו סביר?
אולי גם להחליף סרנים לרחבים?
עצות יתקבלו בברכה.תודה.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
קודם כל- טסט כמה זמן אין לג'יפ? אם מעל שנה, קח בחשבון שהוא צריך מכון תקנים על מנת לחזור לכביש (והוא בחיים לא יעבור כמו שאתה מתאר אותו), או לחכות 4 שנים שיהיה אספנות ואז הוא יכול לעבור טסט רגיל.
מעבר לזה- עיצה ידידותית (והיא תהיה קצת ארוכה) שאני מרגיש צורך לתת לך היא,
לא להשקיע שקל נוסף ברכב שתיארת אלא אם כן יש לך רגש סנטימנטלי עז לכלי הספציפי הזה.
כלי כמו שתיארת צריך החלפה של כל החלקים שלו, מהתחלה עד הסוף, וזה למה:
1. שלדה שנת 81 לא תוכל לתקן, וגם אם תצליח כל שנה יתקוף אותך ריקבון אחר בה.
אי אפשר לעשות איתה הרבה, דורשת החלפה. מחיר ההשקעה- בסביבות אלפיה לשלדה טובה מפירוק.
2. הבודי שתיארת זה בודי שכבר עשו לו "הלבשה". חותכים את כל הפח של האוטו, משאירים רק את הקאנטים (שוליים) ומצמידים פח חדש חתוך לצורה.
החלודה שאתה רואה בין ההלבשה לבין הקאנטים- זו התוצאה של זה אחרי לא הרבה זמן.
עם בודי כזה אי אפשר לשרוד הרבה זמן, והוא גם דורש החלפה. מחיר ההשקעה- החל מכמה מאות שקלים לבודי סיקס במצב לא משהו, ויכול להגמר גם בכמה אלפים (גבוהים) וטובים, לבודי סופה יפה.
3. סרנים צרים. בלי להכנס יותר מדי לפרטים, ההחלפה לסרנים רחבים תבוא, ודי מהר.
ההחלפה הזו תעלה לך לפחות 2500 ש"ח לזוג סרנים מפירוק.
4. מנוע- יעלה לך החל מ2000-3000 ש"ח למנוע משומש מפירוק, עד ל6-7 אלף ש"ח לאוברול מנוע מלא.
5. גיר- אם יש אצלך 3 הילוכים, הוא גיר נחמד, אבל הוא לא טוב לא לשטח, ולא לכביש.
בשטח יחסי ההעברה הארוכים שלו מריצים את הרכב והוא לא מצליח לזחול כמו שצריך עם גלגל 31, ואילו בכביש קורה בדיוק ההיפך- שיוט איטי ומעצבן עקב חוסר בהילוך גבוה יותר משלישי.
אם תרצה או תצטרך להחליף גיר ל4 הילוכים אתה עומד מול- עלות של גיר (1000-1500 ש"ח לגיר תקין), עלות של קלאץ' חדש (קלאץ' 3 הילוכים לא מתאים ל4, 500 ש"ח לדיסק קלאץ'), ועלות של טרנספר מתאים לגיר ה4 הילוכים (דנה 300, סביבות 500-1000 ש"ח).
מעבר לכל אלו, ועוד דברים שלא צויינו, יש עלויות של תושבות חדשות לכל הרכב, ברגים למינהם, ברזנט, ועוד כל מיני שטויות שיעלו לך לפחות עוד כמה אלפים שלא תכננת.
לסיכום,
אפשר להמשיך עוד ועוד בלמה לא להתעסק עם הרכב שהצגת, אבל אני לא חושב שיש צורך.
הרכב כולו בסופו של דבר, ולא עוד הרבה זמן, ידרוש שיפוץ מקיף והחלפה של הכל מהכל ואני מקווה שאתה מבין את זה.
מכל אלו תוכל להמנע, אם תקנה לך CJ אחר, תקין, ממודל גבוה, שבו כל הדברים הטובים כבר נמצאים- גיר 4 הילוכים, מנוע בריא, שלדה בריאה, סרנים רחבים, ברזנט, כסאות נורמליים, וכו' וכו' וכו'. בסופו של דבר- זה יצא לך יותר זול ויוריד לך פחות שנים מהחיים...
אבל...
כל מה שרשמתי מתבטל- אם יש לך רגש סנטימנטלי עז לכלי הזה,
ואם זה אכן המקרה- שאלוהים יעזור לך.. הקרב הזה אף פעם לא נגמר... :roll:
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
אחרי בירורים
בדצמבר תעבור שנה מאז הטסט האחרון ככה שיש עוד מעט מרווח זמן..(הרשיון הוקפא)
הגיר הוא 4 הילוכים והוא מתפקד יפה.
כמו"כ מערכת ההיגוי מתפקדת טוב עד כמה שהיא יכולה (אמריקאית אחרי הכל..)
כך גם המנוע שלפי מה שראיתי עובד סהכ יפה חוץ מבעיות בסרק ונזילת אוויר מהאגזוז.
החלפת בודי ושילדה זה באמת MUST.
לגבי הסרנים,ספייסרים לא יעשו אותה העבודה כמו הסרנים הרחבים?
בקיצור נדמה לי שרשימת הקניות הכבדה שלי מורכבת מקרבורטור,אולי סטרטר,אגזוז,בודי סביר,שילדה סבירה,תושבות מרכב ומנוע,גומיות לקפיצים,אולי בולמי זעזועים(יש משהו לא מזוהה..)
כמובן לעשות טיפול ייסודי שכמו שקראתי פה נקרא "יישור קו"
בסוף פינישים כמו צמיגים,ברזנט ואלי באמת רק אולי איזה רדיו...;-)
הגיפ כבר שלי.קיבלתי מחבר.אין סנטימנטים אבל יש לי רצון ללמוד תוך כדי..
ואולי אני נכנס פה לצרה שלא תגמר?
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
אולי כדאי שתקרא את שמשון הג'יפ הגיבור-יומן שיפוץ ואח"כ תחזור ותגיד אם בא לך..
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ביג ליבובסקי
בקיצור נדמה לי שרשימת הקניות הכבדה שלי מורכבת מקרבורטור,אולי סטרטר,אגזוז,בודי סביר,שילדה סבירה,תושבות מרכב ומנוע,גומיות לקפיצים,אולי בולמי זעזועים(יש משהו לא מזוהה..)
הגיפ כבר שלי.קיבלתי מחבר.אין סנטימנטים אבל יש לי רצון ללמוד תוך כדי..
ואולי אני נכנס פה לצרה שלא תגמר?
אולי???
אויי התמימות....
1. תגדיר מה הדרישות שלך, לדוגמא "אני רוצה ג'יפ שאוכל לצאת איתו לטיולים של 3 ימים בדרום הארץ בלי לדאוג לתקלות במהלך הטיול"
2. תגדיר מה התקציב שלך לכל הפרוייקט הזה של העמדת רכב שטח (כולל הכל) נניח 35 אלף
3. תגדיר זמן לעבודה על הפרוייקט לדוגמא "יש לי חמישה חודשים שבהם אני מובטל ויש לי זמן לבמות את הג'יפ" "אני חייל ויש לי סופ"ש של שלושה ימים פעם בשבועיים שלושה"
4. תגדיר תאריך יעד
עכשיו אם אין לך 35 אלף ש"ח ואם אתה רוצה לטייל תוך חצי שנה, ואם אתה לא יכול להקדיש את החצי שנה הקרובה לטובת בניית הג'יפ תפרק את הנבלה אולי תוכל לקבל 2000 ש"ח על חלקים שמותקנים בה (וגם זה לא בטוח כי חוץ מהגיר והטרנספר תכלס אפשר לצבוע אותו בכחול ולזרוק לים)
ותשקיע אותם עם שאר הכסף שתכננת להוציא עליה ותקנה כלי שאפשר ליסוע איתו.
אני אחדד את מה שכתבתי, אין שום סיכוי בעולם ששיפוץ של הרכב הזה יהיה יותר זול מלקנות רכב אחר.
אם אתה רוצה לעבוד עליו שיהיה בכיף (מי כמוני יודע) אבל שיהיה לך ברור שאם שתה מחליט לשפץ אותו זה יעלה לך הרבה הרבה יותר מלקנות רכב תקין.
עירא
עריכה:
ראיתי את התמונות, יש לו מנוע של מודל הרבה יותר מתקדם וגם לא ראיתי תמונות של סדקים בשילדה.
אם כל הסיפור זה בודי וסרנים יש מצב שזה יכול ליהיות כלכלי.
עירא
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
לא כלכלי ולא נעליים.
עירא, גם הפרויקט שלך לא היה כלכלי ואתה יודע את זה טוב מאוד.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
עירא ,
זה המקום שאתה צריך לקחת מגאפון אבל אחד גדול , להחליף לו את הסוללות שיעבוד חזק ואז....
ללכת לבחור כשהוא רק מתעורר ואין נוזלים באוזניים ולצעוק לו חזק חזק .
רד מזה .......
-
1 קבצים מצורפים
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
שבת שלום
הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לא להגיע למצב בו הרכב חייב באישור מעבדה מוסמכת בכדי לחזור לכביש, בהנחה שניתן להעביר את הרכב טסט בתנאים רגילים ההחלטה לגבי שיפוץ הכלי תלויה בדרישות העתידיות מכלי הרכב.... ואני מסכים שבסוף זה יוצא יותר יקר מאשר לקנות רכב במצב נסיעה.
צירפתי קובץ מתוך האתר של משרד התחבורה בו ניתן לראות את ההנחיה המפורטת לגבי רכב מיושן ומבחן המעבדה.
בהצלחה
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עירא
(תכלס אפשר לצבוע אותו בכחול ולזרוק לים)
לפי התמונות נראה שהגיפ כבר צבוע בכחול,
לדעתי זה חוסך המון עבודה!
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
לפי התמונות דווקא אפשר להחיות את הג'יפ הזה ולא חייב להוציא עליו סכומי ענק כרגע.
ראיתי סדק אחד בשילדה. ראיתי כמה רקבונות בבודי (ברוב הסיקסים הישנים תמצא רקבונות).
את הקרבורטור סביר להניח שאפשר לנקות ולכוון וזה כל מה שצריך.
אם הבולמים לא נוזלים, אין מה לגעת בהם.
קשה להבין מהתמונות, אבל נראה לי דווקא שהמצב של הרכב הזה (אמנם לא מזהיר) אבל לא כלכך נורא.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
קח ביד 15 אלף ש"ח, חפש ותמצא סיקס סטנדרטי במצב מצויין עם טסט לשנה.
את הגרוטאה תעמיד לחלקי חילוף. זה זבל עופות !
אגב גם לעירא צעקתי את זה בזמנו, זה לא עזר.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
נדמה לי שאתם קצת פסימים...
כלומר מדובר על מנוע 258 סטנדרטי שעובד טוב.(בדקתי ויחסי הדחיסה שלו תקינים)
מערכות ההגיוי והעברת כח תקינות.
אז בודי שילדה ואולי קרבורטור זה כ"כ נורא?
מדובר משהו שכבר יש לי.לא כדאי להשקיע אפילו כמו אחד אחר שאקנה בשביל הלימוד?
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
אתה צריך לשים לב שאתה מדבר פה עם אנשים שיש להם את היכולת, וחוסר הפשרה לנסוע רק על רכב מלוקק מא' ועד ת'.
אם אתה פשוט רוצה רכב שישרת אותך בכיף ולאט לאט לתקן את מה שדורש תיקון כדי להנות מטיולים, יש סיכוי סביר שהרכב יוכל לשרת אותך לא רע. זה תלוי בהרבה פינישים קטנים ברכב ולא רק במצב המכלולים הראשיים.
זה תלוי בכמה זמן אתה מוכן להשקיע בתיקונים וטיפולים ברכב. זה תלוי גם בכלים העומדים לרשותך. תיקוני פחחות ושילדה אפשר לבצע גם לבד אם יש יכולת ריתוך טובה וראש יצירתי.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
מניע, נוסע, עובר טסט?
אסף.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
טוב אולי אני אגדיר קצת מטרות.
אין לי רצון בג'יפ "מלוקק" מראה חיצוני בטוח לא כ"כ חשוב לי.
חלק מהעניין והלימוד הוא התקלות ופתרונן.
אני רוצה להשתמש בג'יפ לטיולים ארוכים פעמיים בחודש בערך וטיולים קצרים פעם בשבוע.
יש לי ציוד בסיסי כלומר בוקסות מפתחות וכ"ו מד דחיסה בצילנדרים..ידית לסגירה במומנט מסויים..
יש לי אפשרות גישה לליפט.וקומפרסור.
יש לי ידע טכני מסויים.בייחוד בעבודה על מכוניות קטנות.בריתוך אין.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
עפ"י מה שהבנתי מהמסמך המצורף הנ"ל לגבי רכב מיושן מדובר על שנתיים ולא על שנה.
לגבי סרנים מה היתרון של רחבים?יציבות?
אולי את אותה הפואנטה אני אשיג בעזרת ספייסרים?
תודה
ועוד כמה תמונות
http://imgsrv.pic4u.co.il/2/497/4e51...1f709e7399.jpg
http://imgsrv.pic4u.co.il/2/497/8f3c...f96a4d9399.jpg
http://imgsrv.pic4u.co.il/2/497/ab9c...eb11d96e99.jpg
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ספייסרים רק יזיקו ויקרבו את קץ הציריות יותר מהר, ההמלצה להחליף לדנה 44 שיתן גם יציבות בגלל הרוחב וגם יותר חזק מAMC20. גם אם אתה מתכוון להשאר עם 31 ולא מתכוון להקשות על הסרן. AMC20 פשוט עדין יותר...
ולגבי התמונות , אתה יכול לכוון יותר לכיוון הרקבונות והמקומות הבעייתים ? התמונה של הקרב' מטושטשת דרך אגב...
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
מצטרף לדעה של ערן !!!
ממבט בתמונות ומתוך נסיון של לא מעט שנים,לדעתי אפשר להתחיל "להתגלגל" עם הגרוטאה
תוך כחצי שנה ובהוצאה סבירה.אך כול זאת בתנאי?
1.שאתה מוכן לעשות את מרבית העבודה לבד.
2.שאתה מוכן "לנסוע עם ארגז כלים"-זאת אומרת שלאורך זמן אתה תסע עם ג'יפ רחוק ממושלם
תסבול מתקלות גם תוך כדי טיולים.ולא מעט ימים עם ג'יפ עומד.
הגיפ הנוכחי שלי לדוגמא,נקנה ב-7000 ש"ח,נצבע במברשת ומשרת אותי יום יום בשטח וכשמגיע הזמן
המוטיבצייה והחלקים בהזדמנות ,אז אני משפץ מכלולים שלמים ומרכיב.
במקומך לא הייתי מתעסק כרגע עם סרנים והמצאות,אלה מעביר לו טיפול כולל שמנים, מסננים,גירוז
וכ"ד משפץ את הקרבורטור והסטרטר ומשקיע את מרבית האנרגייה ב"להעביר אותו טסט" מעבדה-מוסמכת
תהפוך את כול הסיפור ללא כדאי לחלוטין.
עמי
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ביג ליבובסקי
נדמה לי שאתם קצת פסימים...
כלומר מדובר על מנוע 258 סטנדרטי שעובד טוב.(בדקתי ויחסי הדחיסה שלו תקינים)
מערכות ההגיוי והעברת כח תקינות.
אז בודי שילדה ואולי קרבורטור זה כ"כ נורא?
סאנשיין , פה בדיוק הבעיה שלך ושל כל מי שאי פעם נכנס להרפתקאות האלו בפורום ובכלל( כולל אני , לא עם סיקס אבל גם אני וגם יותר מידי פעמים ).
אתה אומר - בודי,שלדה,ואולי קרבורטור( ואתה רחוק מלדעת מה באמת הולך שם, כי את זה מגלים בפירוק או אחרי חודש שפתאום הולך חלק רציני שחשבת שהוא בסדר ).
ואז שנה הבאה הולך משהו אחר ואז תגיד , טוב נו עוד אלף שקל אני מחזיר אותו למצב נסיעה.
ואז הולך עוד חלק ועוד פעם - מה כבר שמתי 5 אלף שקל על הגרוטאה שתסע...אז אני אשבר פה?
מה פתאום...
זה לא הזמן לנטוש את הפרוייקט אחרי ששמת כל כך הרבה כסף עליו.
וזה רק ימשיך.
ובסוף תוציא אלפי שקלים ותקבל משהו שאמנם הוא פרי יצירתך אבל הוא רחוק מלהיות הגיפ של השכן שיכולת לקנות בפחות כסף עם מכלולים תקינים ובלי כל החרא שתאכל ( ואתה תאכל ) מהגיפ' הנוכחי.
שיפוץ ושחזור זה כיף רק כשעושים את זה נכון , אם לא אתה נכנס לבור ללא תחתית.
אם היה מדובר על משהו ייחודי וסנטימנטלי - סבבה.
אבל בשביל סיקס?
פתח את יד 2 ותראה כמה אפשרויות יש לך במחירי רצפה.
MY 2 CENTS
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
הבעיה שהוא לא מבין פשוטה מאוד
מנוע, גיר, סרנים, זה הכסף הקטן.
בודי ברזנט ושלדה, זה מה שיעלה כסף. והרבה כסף.
כי לא רק שיש את עלויות השלדה והבודי, יש עלויות ניקויים למינהם (חול וכדומה), יש עלויות פחחות וצבע לבודי גם אם זה מתבצע עצמאית, יש עלויות תושבות חדשות לכל הרכב, וכשאתה כבר מחליף בודי אין מנוס מלהתעסק עם החשמל- וזה גם יעלה. אחרי כל אלה החלפת שלדה לא תחליף צינורות ברקס? תחליף גם תחליף...
בקיצור החלפה של מנוע סרנים וגירים זה כסף קטן כי אתה מחליף וסוגר עניין.
בודי שלדה והלאה.. אתה נכנס אבל לא יודע איך תצא.
בהצלחה ידידי, אני בכל אופן בעד זה שתתחיל לנסוע בו ותהנה ממנו גם איך שהוא, עם הזמן אתה כבר תחליט מה מי מו.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
סאנשיין, פה בדיוק הבעיה שלך ושל כל מי שאי פעם נכנס להרפתקאות האלו בפורום ובכלל( כולל אני , לא עם סיקס אבל גם אני וגם יותר מידי פעמים ).
אתה אומר - בודי,שלדה,ואולי קרבורטור( ואתה רחוק מלדעת מה באמת הולך שם, כי את זה מגלים בפירוק או אחרי חודש שפתאום הולך חלק רציני שחשבת שהוא בסדר ).
ואז שנה הבאה הולך משהו אחר ואז תגיד , טוב נו עוד אלף שקל אני מחזיר אותו למצב נסיעה.
ואז הולך עוד חלק ועוד פעם - מה כבר שמתי 5 אלף שקל על הגרוטאה שתסע...אז אני אשבר פה?
מה פתאום...
זה לא הזמן לנטוש את הפרוייקט אחרי ששמת כל כך הרבה כסף עליו.
וזה רק ימשיך.
ובסוף תוציא אלפי שקלים ותקבל משהו שאמנם הוא פרי יצירתך אבל הוא רחוק מלהיות הגיפ של השכן שיכולת לקנות בפחות כסף עם מכלולים תקינים ובלי כל החרא שתאכל ( ואתה תאכל ) מהגיפ' הנוכחי.
שיפוץ ושחזור זה כיף רק כשעושים את זה נכון , אם לא אתה נכנס לבור ללא תחתית.
אם היה מדובר על משהו ייחודי וסנטימנטלי - סבבה.
אבל בשביל סיקס?
פתח את יד 2 ותראה כמה אפשרויות יש לך במחירי רצפה.
MY 2 CENTS
אתה באמת ובתמים חושב שלקנות ג'יפ בהרבה כסף אומר שאין יותר השקעות, תקלות והפתעות? אתה טועה, ובגדול.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
בכלל לא ולא לזה התכוונתי.
התכוונתי למצב בו אתה משקיע הרבה כסף וזמן על בסיס שהוא לא טוב.
כלומר אתה יכול לעשות אותו טוב אבל אם תסתכל על זה בהגיון תגיע למצב שבעצם החלפת חלק גדול מהרכב עצמו ועדיין נשארת עם חבילה כוללת לא מוצלחת, כמו לקחת משהו טוב ולשפר אותו.
במיוחד אם אין לך הרבה ניסיון.
כי צריך להתחיל בקטן - מטלות קטנות , ללמוד את העבודה לאט לאט וכמו שצריך.
נראה לי שהשילוב בין כל אלו לא טוב.
בקיצור - יש תקלות והרפתקאות גם ברכב שקונים בהרבה כסף.
אבל קל יותר להתמודד איתן והם לא באות ב"מכה" - וזה הבדל ענק.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ליבובסקי, קח סיכום:
כלכלית, אתה עושה טעות. אם המטרה שלך לטייל, תמכור, תוסיף, תקנה משהו נוסע וטייל. אל תנעל על זה שכבר יש לך ג'יפ - זה שנתן לך אותו ידע מה הוא עושה, ואם תעביר אותו הלאה, גם אתה תדע מה שאתה עושה.
אבל, אם המטרה שלך להנות מימים ולילות מתחת לג'יפ, וללמוד ולחוות דברים שרואים רק בערוץ דיסקברי (ושנתיים אח"כ באגו), לך על זה. יהיה לך כייף אדיר לפרק את הנבלה ולבנות אותה מחדש, ולהיות גאה במה שנוצר בסוף. המחיר הכספי שתשלם יהיה גבוה, הרבה יותר ממחיר ג'יפ אחר שיגיע לכל אותם מקומות. רק אל תשכח, לימוד עולה כסף. הרבה כסף, וגם הרבה זמן. אתה יכול להתנחם בזה שלבנות את הג'יפ שלך מחדש עולה פחות משכר לימוד באוקספורד...
מצטרף לדיעה שהושמעה פה - דבר ראשון ובדחיפות, תארגן לך טסט. אחר כך, תרשה לעצמך להתמזמז. סע קצת, תקן קצת, תתקע קצת. כשתתעייף מטיולים, תכנן תיקון גדול. כשיגמר התיקון הגדול, תעשה טיול גדול.
עוד משהו - תשכח מזה שזה יהיה הרכב היחיד שלך בתקופה הקרובה, או בתקופה כל שהיא. תטמיע טוב ארגזי כלים ומספרי טלפון של גוררים על כל פיסת בודי שעוד לא נרקבה. ותהנה.
עודד
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
טוב חזרתי מטיול בצפון וקראתי את התגובות.
מה שמתגבש אצלי הוא באמת להתמקד בלהעביר אותו טסט.אח"כ לראות מה הלאה.
מה עלות סבירה של קרבורטור במצב טוב?
כמו"כ תיקון שילדה איפה עושים את זה ומה סדר גודל של עלויות?
תודה
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
אני בונה עכשיו מחדש ג'יפ ישן רק קצת יותר (שנת 79), ואני אתן לך את הזווית שלי:
אם אתה לוקח בחשבון מראש, שאתה עומד להחליף כל בורג, לשפץ כל מכלול, להחליף הרבה הרבה חלקים.... לך על זה. תעמיד את האוטו, תשפץ אותו, בסוף יהיה לך גי'פ חדש.
זה לא נכון לומר שהוא יהיה טוב כמו ג'יפ שאתה יכול לקנות היום והוא ייסע מחר. הוא הרבה הרבה יותר טוב ואמין ואתה תדע בדיוק מה המצב של כל חלק וחלק. בהזדמנות זו הוא גם יכול להיות משופר... תלוי בך.
זאת בניגוד לרכב שאתה קונה, הוא נראה פחות או יותר תקין, אתה מתקן את מה שלא.... ובטיול הראשון הוא תוקע אותך מכיוון שלא חשבת עליו, או שהיית בטוח שהוא תקין.
יחד עם זאת, אני חושב שהאופציה של שיפוץ יסודי מתאימה לג'יפאי מנוסה מאוד, ולא למתחיל.
עוד חסרון, אתה עובד ועובד, משקיע המון זמן וכסף ועבודה, ולא נהנה. ייקח הרבה זמן (חודשים? שנים?) עד שהגרוטאה תיסע.
זהו. עכשיו יש לך את כל הנתונים. תחשוב, תחליט, אנחנו פה בשביל לעזור.
בעז.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ביג ליבובסקי
כמו"כ תיקון שילדה איפה עושים את זה ומה סדר גודל של עלויות?
זה כבר מתחיל להיות קטע על טבעי... דז'ה וו מטורף... אלו בדיוק המילים שבהם התחיל השיפוץ של עירא... יין ויאנג, גלגל החיים, מה שהיה הוא שיהיה :mrgreen:
בוזי מי אמר שזה לא פרויקט למתחילים? אם תבדוק, תגלה שרק מתחילים נכנסים לפרויקט שיפוץ של גרוטאה - ואז הם נהפכים למומחים, וזה בעיני שווה כל שקל.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ביג ליבובסקי
טוב חזרתי מטיול בצפון וקראתי את התגובות.
מה שמתגבש אצלי הוא באמת להתמקד בלהעביר אותו טסט.אח"כ לראות מה הלאה.
מה עלות סבירה של קרבורטור במצב טוב?
כמו"כ תיקון שילדה איפה עושים את זה ומה סדר גודל של עלויות?
תודה
כמעט בטוח שאתה לא צריך להחליף קרבורטור. יותר מזה, יש סיכוי סביר שאתה לא צריך אפילו להחליף שום רכיב בתוך הקרבורטור שלך, אלא רק לפרק אותו, לנקות, לכוון ולהרכיב.
שיפוץ קרבורטור במכון עולה אם אני לא טועה בין 400-600 ש"ח, אל תתפוס אותי במילה.
אתה יכול לעשות את השיפוץ בעצמך אם זה מעניין אותך. הוראות מפורטות וטובות אפשר למצוא בספר של היינס. שאלות תמיד אפשר לשאול פה, או למצוא מידע שכבר קיים.
תיקוני שילדה אפשר לעשות במכונים המתעסקים בזה באיזורך ולעיתים במכוני פרונט. אין לי מושג מאיפה אתה בארץ.
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
בוזי מי אמר שזה לא פרויקט למתחילים? אם תבדוק, תגלה שרק מתחילים נכנסים לפרויקט שיפוץ של גרוטאה - ואז הם נהפכים למומחים, וזה בעיני שווה כל שקל.
נמרוד, אני מתחיל? אנשים בגילי ועם ק"מ כמו שלי עוברים למכוניות עם גג וסלילים...
-
חוזר: שלום.אני מחזיר לחיים CJ 81 שעמד איזה זמן.לא ברור לי כמה..
בניגוד לקודמיי, אני חושב שאם זה מה שבא לך, אז לך על זה.
ת'פרק את הבודי מהג'יפ, תקן את השילדה ואת הבודי{לבד} תחליף את כל הגומיות בג'יפ,
תחליף את הברגים שזקוקים להחלפה.ת'סדר את מערכת החשמל{לבד}.אל תחליף שום מכלול תקין ברכב. ואם גם ת'צבע תעשה לבד, אתה תגמור את זה בכמה אלפים!
רוב הסיקסים ביד שתיים במחירי ריצפה, נראים בערך כמו הג'יפ שלך{רק שלהם ''קימבנו'' טסט}
ושאלה אחת: זה הג'יפ של אביתר?
אם זה זה, אז ג'יפ לא במצב כזה נורא.