-
1 קבצים מצורפים
סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מכירים את זה שאתם מרתכים ופתאום יש סדק לאחר הריתוך ?
נכון קורה שאתם מסיימים "תפר" ופתאום יש שקע מעצבן בקצה שלו ?
אז אני מקווה שמאמר זה ישפוך קצת אור על הבעיות ודרכים להימנע מהן.
אז מדוע יש לנו סדקים בריתוך?
כאשר הרתך מבצע ריתוך מילאת והנו מזיז את האלקטרודה לאורך חיבור של שתי פלטות מאונכות , הקשת החשמלית היוצאת מהאלקטרודה מתיכה הן את האלקטרודה והן את פלטות המתכת והופכת אותן לבריכה נוזלית .
פלטות המתכת מתקררות וגורמות להתמצקות בריכת המתכת הנוזלית, וכתוצאה מכך שתי הפלטות מתחברות .
כאשר מפסיקים את פעולת הריתוך בפתאומיות ללא המתנה קצרה בבריכת המתכת המותכת נוצר בסוף התפר "מכתש" הנגרם כתוצאה ממחסור של חומר רתך.
סדקים בריתוך נוצרים כאשר מאמצים מקומיים עולים על החוזק המקסימאלי של המתכת.
סדקים אלו מסווגים לסדקים קרים וחמים.
סדקים חמים- נוצרים כאשר מתכת הרתך שזה עתה התמצקה עדיין קרובה לטמפרטורת ההתמצקות.
הסדקים במקרה זה מתקדמים לאורך גבולות הגרעין של מתכת הרתך.
טמפ' של 900-1600 מעלות צלזיוס
סדקים קרים- נוצרים בטמפרטורה הנמוכה בהרבה מטמפרטורת ההתכה.
טמפ' של 0-200 מעלות צלזיוס
מאמצים שנוצרים כתוצאה של התכווצות החומר כאשר הוא מתקרר גורמים לסדקים שמופיעים הן בגבולות הגרעינים והן בתוך הגרעינים. (לא גרעיני עפולה !! ;) )
סדקים מעוכבים (ממשפחת הסדקים הקרים)- קיימים סדקים שנוצרים כתוצאה מפריכות מימנית והם נקראים סדקים מעוכבים.
סדקים אלה מופיעים בשלב יותר מאוחר והם נגרמים כתוצאה של מימן שבזמן ההתקררות יוצר בועות קטנות בתוך חומר הרתך שבהם המימן נמצא בלחץ גבוה מאד ולחץ זה גורם להתפתחות של סדקים.
סדקים שמופיעים במכתש בסוף תפר הריתוך נובעים מהתכווצות הפלדה בזמן הקירור ויש להם צורה אופיינית של כוכב.
כדי להתגבר על בעיית הסדקים החמים יש לבחור מתכת בסיס וחומר רתך בעלי
רמה נמוכה של גופרית וזרחן.
כדי למנוע סדקים שנובעים מפריכות מימנית (סדקים קרים) יש להשתמש באלקטרודות דלות מימן
ולייבש אלקטרודות אלה בתנור לפני השימוש בהתאם להוראות.
כמו כן רצוי לא לרתך בתנאי לחות גבוהים.
אלקטרודות זיקה דלות מימן הינן:
Z-2 המתאימה לריתוך מבנים, דודים, אוניות, מיכלי לחץ.
Z-3 המתאימה לריתוך פלדות בחוזק גבוה ולציוד חקלאי.
Z-4 המתאימה למיכלי לחץ, מיכלי דלק, קונסטרוקציות.
Z-7 המתאימה לריתוך תפרי שורש בצנרת לחץ גבוה.
Z-8 המתאימה לריתוך יציקות פלדה ולחלקים העומדים בפני מאמצים גבוהים, רעידות ומכות.
*מדובר באלקטרודות בתקנים ממשפחת 7016,7018,8018
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מאיפה הצלחת למצוא תמונה של ריתוך שפיכה כל כך מגעיל וחובבני?
זאת לא דוגמא לכלום.
בעצם, זאת אולי דוגמא לאיך להצליח לא לעשות שום דבר נכון......
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מצטרף לברוך ומוסיף שאני כמעט בטוח שאני יודע מאיפה התמונה...
הריתוך הנ"ל הוא ריתוך במיג על יציקת ברזל עם סליל סטנדרטי שזה שונה לגמרי ממה שאנו מדברים עליו.
מאתר בריטי המוקדש לריתוך במיג - אחלה אתר.
אחלה מאמר , טוב לדעת.
כמה אנשי מקצוע המליצו לי לעבור לZ4 לריתוך ברזל רגיל בטענה שהתפר יותר חזק ואיכותי.
שווה?
למי זה טוב?
אפילו לקחתי כמה לניסיון - ההרגשה שונה אבל בתאכלס לא רואה הרבה הבדל בתוצאה הסופית.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מודה.. כל מה שחיפשתי זו תמונה של סדק בריתוך בשביל התיבול.. לא שום הדגמה או משהו מעבר לזה.
מה לעשות.. אצלנו אין סדקים ! :) (סתם סתם... )
אני אשתדל לבצע קצת צילומים של ריתוכים אצלנו לצורך כתבות עתידיות.
בכל מקרה, Z4 מתאימה לריתוך קונסטרוקציות כבדות. ומגיעה בקטרים של עד 6 מ"מ
Z4 היא אלקטרודה בסיסית לעומת Z11 למשל שהיא רוטילית.
החוזק של Z4 יותר טוב לעבודות מאסיביות לעומת Z11 שמיועדת לעבודות מסגרות כללית....
אבל צריך לזכור ש Z4 מצריכה ייבוש מוקדם של שעתיים ב 300 מעלות!
ועוד משהו לזכור, Z11 עובדים עם ידית מינוס Z4 עם ידית פלוס !
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
לזכותך יאמר שקשה למצוא תמונות , ניסיתי למצוא לך תמונה של סדק בגוגל ומאגר התמונות ממש דל בנושא הזה.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי zika
החוזק של Z4 יותר טוב לעבודות מאסיביות לעומת Z11 שמיועדת לעבודות מסגרות כללית....
הריתוך ב-Z4 (או כל אלקטרודה 7018 ) הוא ריתוך אלסטי יותר, לכן הוא מתאים לריתוך מבנים, שכן קונסטרוקצית פלדה "עובדת".
ציטוט:
נכתב במקור על ידי zika
אבל צריך לזכור ש Z4 מצריכה ייבוש מוקדם של שעתיים ב 300 מעלות!
ניתן לקנות אלקטרודות Z4 באריזת וואקום (נקראות Z4V). חוסך את הצורך בחימום האלקטרודה.
(כמובן עד פתיחת האריזה...)
מוטי.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
אפשר בבקשה מעיין סיכום או טבלה של שם האלקטרודה ודוגמאות לשימוש שלה? כי מכול הסוגים השונים אפשר להתבלבל בקלות.
האם יש סוגים שונים של סלילים לריתוך מיג? והכוונה היא לא לאלומיניום, נירוסטה וברזל ו/או מידות אלא סוגים שונים של סלילים לריתוך של ברזל למשל.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אפשר בבקשה מעיין סיכום או טבלה של שם האלקטרודה ודוגמאות לשימוש שלה? כי מכול הסוגים השונים אפשר להתבלבל בקלות.
האם יש סוגים שונים של סלילים לריתוך מיג? והכוונה היא לא לאלומיניום, נירוסטה וברזל ו/או מידות אלא סוגים שונים של סלילים לריתוך של ברזל למשל.
מיכה מה שאתה צריך זה את הקטלוג של זיקה , מצויין שם הכל, כל סוגי האלקטרודה והשימוש שלהם וגם של חוטים למיג אם אביזרים ועוד .
אור
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
תראה, אני בטוח שמצויין שם אם האלקטרודה מתאימה לX או לY אבל אני לא חושב שזה יהיה בהקשר שלנו פה שזה תחום הרכב.
למשל, איזו אלקטרודה הכי מתאימה לריתוך כלובים וכדומה? איזו מתאימה לתיקוני בודי ו/או שלדה?
דין סרן לא כדין כלוב או פגוש לצורך העניין.
נכון שיתכן וזה סתם הכנסות לפרטים שהם שוליים, אבל אם כבר יש פה מישהו שהוא מומחה למוצרי זיקה, למה שלא להעזר בידיעותיו?
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
אהלן,
אתה צודק שבקטלוג המוצרים שלנו אין התייחסות ישירה לחלקי רכב/מרכב וכו'..
אבל יש התייחסות לסוג המתכת (במדריך הטכני).
אם מישהו מחליט לבנות כנפיים מאלומיניום בסופה שלו אני לא יכול להגיד מראש שבודי/כנפיים מרתכים ב X.
אבל אני יכול להגיד למשל ש Z-4 מתאימה ל ST33 ו ST37.2 עד ST52.3 ועוד'...
קצת קשה יהיה להגיד במדויק לחלקי רכב ספציפיים ואני מודה שאין לי את הידע המתאים בתחום הרכב כדי לתת תשובות מדוייקות (למש כיצד לתקן סרן שבור... היות ואני לא מכיר את סוג המתכת שממנה בונים את הסרנים).
אני כן יכול להגיד שיציקה אפורה שספגה שמן או פיח ניתן לרתך עם Z-2010.
אני מקווה שבמהלך השהייה שלי כאן אני אלמד יותר ויותר על המרכבים והחלקים השונים ברכב על מנת שאוכל לתת תשובות ואולי להכין מאגר של תשובות בתחום לנוחות המשתמש.
ולכן אשמח אם תציפו כמה שיותר שאלות !!!
בינתיים נאלץ לחלוק ידע ביחד וללמוד אחד מן השני.
ובכל מקרה, שימוש במדריך הטכני + קטלוג מוצרים החדש + מדריך אלקטרודות לאחזקה יכול לעזור המון בקבלת ההחלטה באיזו אלקטרודה לעשות שימוש בהתאם לצורך.
"אני לא מומחה גדול, אני פשוט מתעניין, לומד וצובר את הידע...." אמר איש חכם אחד....
תודה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
בנוגע לשאלתך בנושא החוטים השונים.
ישנה סדרה של חוטי ריתוך מסדרת Z-2000 לשימושים שונים אבל הסדרה המיועדת לעבודות אחזקה מגיעה בקוטר 1.6מ"מ שזה קוטר גדול יחסית...
W2411-למילוי חלקים שחוקים
W2420-לציפוי קשה עמידות בשחיקה בינונית
W2440 לציפוי קשה עמידות בשחיקה גבוהה
וחוט ממולא לפלדות T1 שנקרא W2601 המיועד לציוד מכני כבד (מגיע בקוטר 1.2 ו 1.6)
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מצטרף לשאלה - איזה אלקטרודה מתאימה לריתוך סרנים
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי zika
בנוגע לשאלתך בנושא החוטים השונים.
ישנה סדרה של חוטי ריתוך מסדרת Z-2000 לשימושים שונים אבל הסדרה המיועדת לעבודות אחזקה מגיעה בקוטר 1.6מ"מ שזה קוטר גדול יחסית...
שאלה בטח טפשית :-)
מה זה עבודות אחזקה? כלומר, מה המשמעות של זה בהקשר של ריתוך?
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי Samurai Kfir
מצטרף לשאלה - איזה אלקטרודה מתאימה לריתוך סרנים
הפורום כאן כדי לעזור לגשר על הפער שרועי העלה - הוא מבין באלקטרודות, פורום הבונים ברכב.
כפיר - "ריתוך סרנים" זה שאלה כללית מדי. תגדיר איזה סרן, ואיפה הריתוך (סרני דנה למשל עשויים משילוב של יציקות וצינורות), מה בדיוק אתה רוצה לרתך - תיקון סדק או להוסיף למשל חיזוקים. איזו רתכת יש לך, האם אתה רוצה לרתך "ריתוך שדה" מתחת לרכב או שאתה מתכוון לפרק את הסרן לגורמים ולנקות אותו ולהעמיד על שולחן ריתוך? לכל השאלות האלו יש משמעות כדי שרועי יוכל להמליץ על האלקטרודה האידיאלית.
אם תגדיר את הסרן, אני אנסה לזהות במקורות שונים ממה בדיוק הוא עשוי.
לגבי כלובי התהפכות -
מדובר על ריתוך מבנה מצינורות פלדה בעוביים של 2.5-3.7 מ"מ, בקטרים של 38-50 מ"מ, הפלדות האופיינות הן צינורות סקדיול 40 מסחריים, ST37, ST52. הריתוכים הם היקפיים מלאים של צמתים בין צינורות בזויות משתנות. אני חושב שאנחנו כן מחפשים אלקטרודה עם חוזק ואלסטיות כמה שיותר קרובים לפלדת האם. ונניח שמדובר על רתכות אלקטרוניות רגילות.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
לגבי צינורות של כלוב התהפכות.
פלדות ST37 ו ST52 ניתן לרתך עם אלקטרודות בתקן 6013 ו 7024.
לענייננו, צינור בעובי הזה ובפלדה הזו, שאינו זקוק לאטימה ( על מנת להוביל נוזלים לדוגמא) מספיק לרתך עם Z11 שמתאימה לריתוך בכל המצבים.
אם רוצים להתחכם אפשר לעשות שימוש באלקטרודה 6010 לדוגמ Z610 ולבצע תפר שורש שיעניק חדירה טובה יותר ואיטום.
אבל למה ללכת ולבזבז סתם כסף כשאין צורך ? Z-11 תיתן פתרון.
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
אני חושב שאנחנו כן מחפשים אלקטרודה עם חוזק ואלסטיות כמה שיותר קרובים לפלדת האם.
1. נכון מאד.
2. הלואי והיה בנמצא סוג של אלקטרודות "גמישות" כאלו, ההופכות את הריתוך זהה או קרוב מאד לחומר הבסיס. פלדת פחמן משוכה בקור שהיא חומר גמיש למדי בצורתה כצינורות, היתה מסתדרת מצויין עם אלקטרודה כזאת, וחוסכת עלויות רבות.
3. אילו אכן היה סוג אלקטרודות כזה קיים, היו נחסכים כספים רבים ופרוצדורות מסובכות, המושקעים כולם בשחרורי מאמצים למיניהם, בחיזוק צמתים וכו'.
4. שמעתי פעם שמועה על אלקרודה מיוחדת כזאת, אבל עד היום לא מצאתי אותה.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
לקחתי לעצמי את זה כאתגר לבדוק איזו אלקטרודה הכי מתאימה לעניין זה, אשמח אם תפרטו עוד תכונות וקשיים בריתוך כלובי התהפכות מניסיונכם על מנת לאתר את האלקטרודה הכי מתאימה ו/או לראות אם יש אפשרות לבנות אלקטרודה כזו.
לגבי אלקטרודות אחזקה.
סדרה Z-2000 שהינה פיתוח של זיקה מיועדת כפי שכתבתי לעבודות אחזקה.
זהו פיתוח שנוצר עוד בתחילת שנות ה -90 כדי לתת מענה לריתוכים מיוחדים ותנאי מסויימים שהם לא תנאי ייצור/מעבדה. אלו לעיתים תקלות בכלים שלא ניתן לפרק ולרתך אותן בתנאים נאותים.
לחילופין תיקונים כלים חקלאיים, גלגלי שיניים, ועבודות תחזוקה רבות אחרות.
זיקה ממשיכה לפתח מוצרים חדשים ולתחזק ולהעלות את רמת האלקטרודות בכלל ושל סדרה Z-2000 בפרט.
אלקטרודות אלו כפי שנכתב בפרסומים שונים של זיקה, בעלות חדירה טובה ותכונות מכניות חזקות ומיועדות בין השאר לריתוך ברזל ופח מגולוון, צינורות ומשטחים רטובים ומלוכלכים, נחושת אדומה, חרוץ וחירור מתכות, ריתוך מתכות אפורות ותיקון כלי עבודה כבדים.
באלקטרודות אלו ישנן תוספים הגורמים לתכונות מכאניות משופרות וקלות ריתוך בעת העבודה.
האלקטרודות מגיעות לרוב במארזים קטנים של בין 1 ק"ג ל 4 ק"ג ומחירן גבוה מאלקטרודות "רגילות"
אלקטרודות לדוגמא:
Z-2100 - ריתוך פלדות מלוכלכות מגולוונות צבועות או רטובות.
Z-2911 לחילוץ ברגים שבורים (בעלת חוזק קריעה גבוה במיוחד של 800N/mm2)
Z-2010 ליציקות אפורות שספגו שמן ופיח (תחשבו על מפעלים שעובדים עם ציוד תעשייתי בתנאי של מפעל תעשייתי וצריכים לבצע תיקון ביציקה ...)
Z-2440 לציפוי קשה עם עמידות גבוהה לשחיקה
Z-2700 ריתוך ברונזה ונחושת
Z-2805 ריתוך אלומיניום משוך או מסוגסג באמצעות אלקטרודה ! ( לא הרבה יותר על קיומה... )
זהו בגדול ההסבר על אלקטרודות מסדרה Z-2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
1. נכון מאד.
2. הלואי והיה בנמצא סוג של אלקטרודות "גמישות" כאלו, ההופכות את הריתוך זהה או קרוב מאד לחומר הבסיס. פלדת פחמן משוכה בקור שהיא חומר גמיש למדי בצורתה כצינורות, היתה מסתדרת מצויין עם אלקטרודה כזאת, וחוסכת עלויות רבות.
3. אילו אכן היה סוג אלקטרודות כזה קיים, היו נחסכים כספים רבים ופרוצדורות מסובכות, המושקעים כולם בשחרורי מאמצים למיניהם, בחיזוק צמתים וכו'.
4. שמעתי פעם שמועה על אלקרודה מיוחדת כזאת, אבל עד היום לא מצאתי אותה.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי zika
לגבי צינורות של כלוב התהפכות.
פלדות ST37 ו ST52 ניתן לרתך עם אלקטרודות בתקן 6013 ו 7024.
לענייננו, צינור בעובי הזה ובפלדה הזו, שאינו זקוק לאטימה ( על מנת להוביל נוזלים לדוגמא) מספיק לרתך עם Z11 שמתאימה לריתוך בכל המצבים.
אם רוצים להתחכם אפשר לעשות שימוש באלקטרודה 6010 לדוגמ Z610 ולבצע תפר שורש שיעניק חדירה טובה יותר ואיטום.
אבל למה ללכת ולבזבז סתם כסף כשאין צורך ? Z-11 תיתן פתרון.
בברכה,
רועי
אבל אם החיבור בין הצינורות לא אטום זה אומר שהריתוך לא מלא? אז זה בטח לא טוב כי זה אומר שהחיבור בין הצינורות חלש, לא?
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
יש הבדל בין אטימה מלאה לצורך הובלה של גז או נוזלים בתוך הצינור לבין ריתוך וחיבור הצינורות.
כאשר מנקודת מבט שלנו כיצרני אלקטרודה אנו בודקים את התכונות של חומר הרתך וההתנהגות שלו בחיבור בין מתכות.
כל חומר רתך נבדק על פי התקנים ומקבל דירוג של מספר נתונים כגון חוזק קריעה, שבירה ומתיחה.
לצורך חיבור בין המתכות ST37 ו ST52 בנתונים שהובאו, מספיק להשתמש באלקטרודה מתקן
6013 כגון Z-11.
נכון שיש צורך במיומנות בריתוך בוודאי כאשר מדובר בריתוך מצבים ובזוויות שלעיתים לא נוחות לעבודה.
אבל, מבחינה טכנית האלקטרודות "הפשוטות" הללו מתאימות למשימה.
אני מקווה שבקרוב נוכל לתאם סיור לחברי הפורום במפעלי זיקה בעכו, סיור שבו נדגים את כל מערך הייצור והבדיקות שמבוצעות ( אני אישית חושב שזה מאוד מעניין... )
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הפורום כאן כדי לעזור לגשר על הפער שרועי העלה - הוא מבין באלקטרודות, פורום הבונים ברכב.
כפיר - "ריתוך סרנים" זה שאלה כללית מדי. תגדיר איזה סרן, ואיפה הריתוך (סרני דנה למשל עשויים משילוב של יציקות וצינורות), מה בדיוק אתה רוצה לרתך - תיקון סדק או להוסיף למשל חיזוקים. איזו רתכת יש לך, האם אתה רוצה לרתך "ריתוך שדה" מתחת לרכב או שאתה מתכוון לפרק את הסרן לגורמים ולנקות אותו ולהעמיד על שולחן ריתוך? לכל השאלות האלו יש משמעות כדי שרועי יוכל להמליץ על האלקטרודה האידיאלית.
אם תגדיר את הסרן, אני אנסה לזהות במקורות שונים ממה בדיוק הוא עשוי.
מדובר על סרן של סמוראי, האם כולו עשוי מאותו החומר?
בקדמי אני רוצה לתקן חור קטן ולרתח חיזוקים, הסרן ערום לגמרי על שולחן הניתוחים, באחורי שמורכב על הרכב אני רוצה לרתך תושבות בולמים ב"ריתוך שדה"..
יש לי רתכת ישנה שנקראת "FDB - turbo 190" , ניסיתי לרתך עם אלקטרודה Z10 E6013 ועם E-6013 וזה לא ממש התאים, נראה כאילו המתכת של הסרן דוחה את השלולית של הריתוך..
תודה על העזרה!
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
כפיר , מוכרת לי התופעה של
ציטוט:
נראה כאילו המתכת של הסרן דוחה את השלולית של הריתוך..
נסה עם Z4 , המצב צריך להשתפר משמעותית.
כך זה גם עם אוזניים מפלדה שקונים בחנויות הDIY.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
כפיר , מוכרת לי התופעה של
נסה עם Z4 , המצב צריך להשתפר משמעותית.
כך זה גם עם אוזניים מפלדה שקונים בחנויות ה DIY.
האם זאת האלקטרודה האולטימטיבית לעבודה הזאת או שהיא פשוט יותר מתאימה? סוג החומר שאני עובד עליו הוא לא הגורם המכריע בבחירת אלקטרודה?
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
הגורם המכריע הוא קודם כל מבחן המציאות.
אבל עקרונית אתה צודק, סוג החומר והתכונות אותן רוצים להשיג הן אלו הקובעות את סוג האלקטרודה.
עם זאת, ישנן פלדות דומאת ST 33 שניתן לרתך בעזרת מספר סוגי אלקטרודות (Z11.. Z4.. )
ולכן ההתאמה בשטח היא זו שתקבע מה הכי טוב לך .
ומעל לכל ... אף אחד עוד לא הביא נתון מדוייק של סוג החומר ממנו עשוי הסרן (הזה ספציפי ואחרים.. )
בבברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
כפיר , יש הרבה גורמים בבחירת אלקטרודה.
אם אתה רוצה לרתך אנכית אז הריתוך בZ4 יותר נעים ולפחות עושה את הרושם שיש פחות "דחייה של החומר"( 7018 מאוד ידידותיות למשתמש בלי קשר ).
החיסרון של הסוג הזה של האלק' הוא שבגלל תכולה גבוהה של אבקת ברזל ה"בריכה" יותר נוזלית ובריתוכים למעלה צריך לדעת לשלוט טוב בחום.
לכן אם אתה רוצה לרתך בכיוון למעלה( או למטה ) אני ממליץ לך על Z610 - שידועה בהתקשות מהירה של הבריכה ולכן יש הרבה ( משמעותית ) פחות נטיה לחומר לנזול והחדירה שלה מאוד גבוהה.
וכמובן יכולה לרתך באזורים די מלוכלכים/חלודים אם אין ברירה.
ויתקן אותי רועי אם אני טועה.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
אני ? לתקן ? אחרי כזו תשובה....
אני רק יכול לאשר ולתת מספרים מדויקים יותר...
ב Z11 יש סביב ה 10% אבקת ברזל במנת אבקה
ב Z610 ו ב Z4 יש סביב ה 45% אבקת ברזל במנת אבקה....
במבט מהיר במדריך הטכני אתה יכול לראות את Z710 שמצטיינת בריתוך ניצב כלפי מטה.
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
רועי בוקר טוב,
אני קורא על סוגי האלקטרודות השונים והיתרונות שלהם בריתוכים למעלה, למטה, במצבים כאלו ואחרים... אבל בפועל, בתור חובב, אני קונה הרי 5 קילו Z11 פעם בכמה שנים (כמה חודשים למי שמרתך הרבה), ואני לא אקנה ולא אתנסה באלקטרודות אחרות ספציפיות כי אין לי ואני לא אוציא מאות שקלים על חבילות נוספות שספק אם אי פעם אנצל אותן.
עכשיו הרעיון - אני מדמיין חנות שיש בה "בר אלקטרודות" - כמו הדוכן של החמוצים והזיתים בסופר - אני יכול לקחת לי קילו Z11 וחצי קילו Z4 וכמה Z710 בשביל ריתוך ספציפי וכן הלאה, להרכיב לי חבילה ולצאת איתה. ברור לי שבניגוד לבורקסים, המחיר לקילוגרם לא אחיד, וחיי המדף של המוצרים שונה, וזה בטח בכלל לא רעיון כלכלי. ואולי כן יש בזה איזשהו חידוש שיווקי...
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
בבקשה י אפשר לקבל איזה הסבר איך ניתן לאחסן אלקטרודות .
או אולי הסבר מה שווה אלקטרודה ישנה שאוחסנה סתם כך באוויר החופשי
אולי להחזיק אותם במקרר ?
****
איציק
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
מקום מעולה ושמיש לאחסון אלקטרודות הוא מיקרוגל לא פעיל.
אם יש לך אחד ישן ומקום לאחסן אותו זה מעולה.
כך לפחות שמעתי.
שמעתי גם על כל מיני טיפולים לאלק' שנשארו הרבה זמן בחוץ בתנורי ייבוש אבל בודדים מי שיש לו כזה.
את האלק' שמגיעות מזיקה עטופות בניילון אני פותח בזהירות ואחרי זה מקפל את הצד הפתוח ואוטם את החבילה.
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
לגבי מכירה בתפזורת או במשקלים קטנים, אנחנו בהחלט בוחנים את האפשרות הזו.
זה מצריך שינוי במערך האריזה במפעל אבל בהחלט נבדק ואולי יהיה חדש בתחום זה.
לגבי אחסון אלקטרודות, עקרונית אין בעיה באלקטרודה גם אחרי שנים של אחסנה.
העניין הוא ספיגת לחות מהסביבה, ולכן כאשר יש אפשרות לשמור כמה שיותר בתנאים מונעי לחות זה מעולה.
נכון שגם אלקטרודה שקיבלה לחות ניתן לייבש בתנור המיועד לכך (ומשווק על ידי זיקה לצורך ייבוש מקדים... )
ובכך להנציל אלקטרודות ישנות.
אבל, כאשר מדובר במשתמש סופי שמחזיק חצי קילו של Z11 ישנים מזה שנים שמי יודע באילו תנאים הוחזקו... אנחנו ממליצים לקנות אלקטרודות חדשות טריות וייבשות היות ומדובר בעלות זניחה לטווח ארוך ובכך למנוע בעיות בריתוך.
אנחנו שומרים אלקטרודות מסויימות בארגזי וואקום ייעודיים (אלקטרודות מיוחדות שנארזות רק סמוך למשלוח, בעיקר לייצוא)
בברכה,
רועי
-
חוזר: סדקים בריתוך - מהם וכיצד להימנע
כמה שהייתי מת שיהיה סידור כזה כמו שנימרוד הציע זה לא יצא לפועל , אם תחשבו על זה השוק של הגימיק הזה הוא ממש קטן, ומי שמשתמש באלקטרודות מגוונות בתדירות מספיק גבוהה הם רק בעלי המקצוע בתחום הריתוך וגם הם - קונים בדר"כ לפחות 1 קילו שלמיטב ידיעתי זיקה כן משווקים באריזות מרובעות אדומות ברוב סוגי האלק' המיוחדות/יקרות.